23.04.20, 10:50Dziewczyna z zespołem Downa, fot. administracja prezydencka USA

97,5 proc. legalnych aborcji w Polsce z powodu choroby dziecka

W roku 2018 zabito w Polsce 1081 dzieci w tzw. legalnych aborcjach. To o 24 więcej niż rok wcześniej. U 1055 zgładzonych dzieci podejrzewano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie.

 

Tylko w pozostałych 25 przypadkach aborcja została przeprowadzona z powodu zagrożenia dla życia lub zdrowia kobiety. 1 przypadek dotyczył ciąży będącej skutkiem czynu zabronionego.

Ta statystyka pokazuje bardzo jasno, że feministki kłamią mówiąc o rzekomym ataku na prawo do zdrowia kobiet. Bardzo niewielka część aborcji jest przeprowadzana ze względu na matkę - to zaledwie 2,5 procent wszystkich.

Dokładnie 97,5 proc. dzieci zabijanych jest, bo podejrzewa się u nich chorobę.

Co istotne, chodzi o podejrzenie, a nie pewność stwierdzenia.

375 dzieci zginęło, bo podejrzewano u nich zespół Downa. Podejrzenie zespołów Pataua lub Edwardsa stało się przyczyną 142 aborcji.

Podejrzenie zespołu Turnera doprowadziło do 22 zabójstw, a zespoły genetyczne z obrzękiem dziecka - do 21. Ponadto 209 dzieci zabito ze względu na podejrzenie występowania wad mnogich.

W ubiegłym tygodniu polski Sejm zajmował się inicjatywą ustawodawczą "Zatrzymaj aborcję", która przewiduje zakaz zabijania chorych dzieci nienarodzonych.

bsw/kai, fronda.pl

Komentarze

anonim2020.04.27 12:52
"Z powodu choroby dziecka". Czyli w normalnym języku "z powodu ciężkiego/nieodwracalnego uszkodzenia płodu". Dziecko to jest po urodzeniu.
Moly2020.04.24 2:05
Powinno byc"powstrzymaj aborcje wykonana w Polsce , i u osob obogich
AQQ2020.04.23 14:30
Mordercy, wygląda na to że na koronawirus to tylko preludium do tego co nadejdzie za wasze bestialstwo. Amen
Kropka2020.04.23 14:28
Zaskoczyło mnie, że tak wiele aborcji przeprowadza się z powodu innych wad niż zespół Downa - często zdecydowanie gorzej rokujących. To kolejny dowód na to, że należy co najmniej utrzymać obecny kompromis. Pamiętajmy też że mimo wszystko wiele kobiet w tej sytuacji może wybrać aborcję za granicą, bez ryzyka że trafią na takiego Chazana. "Tylko 25 kobiet" musiało usunąć ciążę z powodu przyczyn zdrowotnych? Ciekawe czy autor mówiłby tak samo gdyby dotyczyło to jego/jej córki. Ryzykowanie życia dla utrzymania ciąży jest heroiczne, ale nikogo nie można zmuszać do heroizmu, tak jak rzucenie się w ogień dla ratowania innej osoby nie jest obowiązkiem. Nawet dla jednej osoby warto utrzymać taki kompromis.
anonim2020.04.23 15:47
A jak kobiety, które już po diagnozie, wyjadą za granicę, wytłumaczą to później swojemu ginekologowi? Natomiast "tylko 25", zostało użyte dla porównania z pozostałymi aborcjami, a nie po to, żeby zlekceważyć zdrowie tych kobiet. 25, a 1000 aborcji to chyba jednak jest różnica?
Niejestemrobotem2020.04.23 16:26
A co mają tłumaczyć? I po co? Nie mają obowiązku. Mogą też zmienić ginekologa. Widać, że komuś się marzy, żeby ścigać kobiety za poronienia.
anonim2020.04.24 1:35
Kobieta cieszy się, że jest w ciąży, robi badania, które wykazują jakieś nieprawidłowości i nagle radość pryska, kobieta chce aborcji. Lekarz odmawia i kobieta gdzieś tam znika, a później okazuje się, że już nie jest w ciąży. Pokaż mi ginekologa, który się tym nie zainteresuje. Nie mówic o tym, że on przecież potrafi rozpoznać, że kobieta jest świeżo po aborcji, szczególnie, że w takim wypadku to już nie jest wczesna aborcja. A zmieniając ginekologa, nie zaczyna się od zera. Nie zapominaj też, że nie mówimy o sytuacji, kiedy kobieta chciała pozbyć się ciąży bezwzględnie, tylko o decyzji, która zapadła dopiero po zdiagnozowaniu dziecka.
Andrzej J.2020.04.23 13:44
A wszystko to za zgodą Jarosława Kaczyńskiego, bo władza jest dla niego ważniejsza niż życie dzieci.
anonim2020.04.23 13:18
Dla wszystkich ,którzy tak bardzo chcą zabijać chorych ludzi https://www.youtube.com/watch?v=mX5JfQgQcOU Życzę wam miłości takiej jak ma ten człowiek miłości do Boga ,świata ,innych ludzi .
anonim2020.04.23 12:34
Każde poczęte dziecko ma prawo do życia. Lewusy uwielbiają mordować pod byle pretekstem więc to od nas normalnych ludzi i naszych postaw będzie zależeć przyszłość i życie tych poczętych, nienarodzonych dzieci. Bo z naszej postawy wobec życia nienarodzonych i tego co zrobiliśmy aby ratować dzieci zagrożone zabójstwem w łonie matki kiedyś będziemy musieli zdać relację Bogu Najwyższemu! Polecam ot, choćby dobrowolne wpłaty comiesięczne na walkę z zabijaniem dzieci (stronazycia.pl , czir.org albo inne podobne). Nawet jakaś mała kwota może pomóc ale przede wszystkim uświadamianie ludzi wokół nas czym tak naprawdę jest ABORCJA i kłamstw które na jej temat rozpowszechniają lewaccy mordercy. No i wspieranie przyszłych matek i niepozostawianie i samych sobie bo do takich bardzo szybko dobierają się lewaccy zbrodniarze ze swoimi morderczymi kłamliwymi argumentami i propozycjami. Każde życie jest święte i bezcenne. Nie ma nie było i nigdy nie będzie drugiego takiego samego życia jakiekolwiek by ono nie było. Ludzie prawego serca, sumienia i postawy pamiętajmy o tym. I róbmy wszystko żeby ratować dzieci z rąk lewackich zakłamanych morderców.
nico2020.04.24 8:47
Iloma głęboko upośledzonymi dziećmi się zajmujesz? Niech zgadnę, ani jednym.
\\\\\\\\304\\\\\\\\207 2020.04.23 11:57
Brak nóg i rąk oraz jakiekolwiek świadomosci fronda też nazwie chorobą.
anonim2020.04.23 12:08
A ty jak stracisz rękę ,nogę ,świadomość w wyniku wypadku to co to będzie ?
anonim2020.04.23 13:13
https://www.youtube.com/watch?v=mX5JfQgQcOU
Dam2020.04.23 11:52
Ja proponuję iść dalej. Skoro aborcja to morderstwo, to poronienie jest niezamierzonym spowodowaniem śmierci, a na to są paragrafy. I cyk, przyjeżdża policja i zamyka niedoszłą matkę do więzienia, jak w Salwadorze. Będzie raj dla "obrońców życia".
anonim2020.04.23 12:03
Poronienie samoistne to jest co innego ,kobiety cierpią tracą dzieci w wyniku poronienia ,no chyba ,że wywołały je sztucznie ,żeby pozbyć się dziecka to wtedy jest morderstwo.
Joanna2020.04.23 13:32
Podaj proszę konkretne paragrafy, konkretnej ustawy/ kodeksu, mówiące o odpowiedzialności karnej kobiety za samoistne poronienie.
Dam2020.04.23 18:40
Samoistne może jeszcze nie (argument równi pochyłej wykorzystałem specjalnie, jak to mają tutaj niektórzy w zwyczaju), ale masz tutaj przykład kobiety, która poszła siedzieć za poronienie, bo sądowi się wydawało, że sama je spowodowała. https://www.rp.pl/Spoleczenstwo/180219537-Salwador-Skazana-na-30-lat-za-poronienie-wyjdzie-na-wolnosc.html
Łotrzyk bez czci i honoru, istne bydlę2020.04.23 19:45
30 lat to przesada, ale winę za to ponoszą wywłoki przeprowadzające aborcję i później kłamiące przed sądem, że to poronienie było.
Dam2020.04.23 19:51
Tylko w tym przypadku nie udowodniono kłamstwa, a sekcja zwłok nie wykazała przyczyny zgonu. Może wg ciebie domniemanie niewinności nie powinno obowiązywać?
Niejestemrobotem2020.04.23 20:48
Winę za to ponoszą fanatycy, którzy wprowadzili takie prawo. A nie kobiety, które kombinują, żeby je obejść.
Nesse2020.04.23 11:43
To nie "tzw.", tylko legalne przypadki, więc proszę nie używać tej propagandowej nomenklatury i wzbudzać w tych kobietach poczucie winy i robić z nich morderczynie. Obrońcy życia świadomie wybrali ten przypadek pod głosowanie, bo aborcji z powodu choroby dziecka jest najwięcej i legalna aborcja w Polsce byłaby praktycznie niemożliwa. Jeżeliby im się udało to pewnie próbowaliby przepchnąć dwa kolejne punkty. Założę się, że tak by było i znalazłaby się grupa fanatyków (oh wait, już tacy fundamentaliści przecież są), która nakazywałaby kobietom rodzić dzieci z gwałtów, bo "czemu jest winne takie maleństwo?", albo w ogóle pozwolić kobietom umierać, bo to przecież takie piękne męczenńskie poświęcenie i kobieta powinna je jeszcze przyjąć z namaszczeniem, jak kiedyś robiły to święte. Nie ważne jest dla Was również to, że uszkodzone płody tak naprawdę prowadzą do różnego typu komplikacji zagrażających życiu matki. Przestańcie, więc mówić o zabijaniu i domniemaniach, bo lekarze na pewno nie wyciągają takich wniosków po minucie patrzenia na USG. Takie aborcje nie są wykonywane, "bo tak mi się akurat podoba", tylko na te wybory wpływa mnóstwo czynników, zarówno zdrowotnych, psychologicznych, ale i materialnych. Nie każdy ma siłę i warunki, żeby sobie z tym poradzić, ale do Waszego czarno-białego schematu myślenia i tak to nie dotrze.
anonim2020.04.23 12:41
Nie kłam! Te wasze lewackie, feministyczno nazistowskie "argumenty" które masowo wklejacie są oklepane i powszechnie znane. Tutaj rozchodzi się o życie dzieci. I tylko o to.
Niejestemrobotem2020.04.23 15:51
Nie kłam! Te wasze prawackie, katolicko-faszystowskie "argumenty" które masowo wklejacie są oklepane i powszechnie znane. Tutaj rozchodzi się o odebranie kobietom praw do decydowania. I tylko o to.
Oona2020.04.23 18:12
Tak, tu chodzi o odebranie prawa do decydowania o cudzym życiu. Nikt nie ma takiego prawa, poza niezawisłym sądem, królem, sądem wojskowym w czasie wojny, załogą tonącego statku wpuszczającą na łodzie ratunkowe oraz policją podczas trwania poważnego przestępstwa.
Moly2020.04.24 2:11
Nie zgadzam sie z terminem " obroncy zycia" Prawdziwi obroncy zycia maja pozytywny wklad w historie ludzkosci
Stani2020.04.23 11:25
Wspomniana statystyka zdecydowanie świadczy za utrzymaniem dotychczasowych warunków aborcji
Niejestemrobotem2020.04.23 11:25
A jeszcze nie dawno twierdzili, że większość aborcji to przez podejrzenie zespołu Downa. A okazuje sie, że jednak przez inne, jeszcze poważniejsze choroby. To teraz liczba zwolenników zakazu jeszcze spadnie. I nadal będą fanatycy domagać się zakazu, jak będzie ich jeszcze mniej niż teraz? Czy jednak w końcu uświadomią sobie, że ludzie nie zgadzają się z nimi i odpuszczą?
Bard2020.04.23 11:13
https://www.indiatoday.in/mail-today/story/harlequin-baby-born-to-up-woman-dies-1349276-2018-09-26 Jak tam, "obrońcy życia", chcielibyście, żeby wasze żony rodziły coś takiego, tylko po to, żeby to ochrzcić? Przecież według was dziecko jest ważniejsze od kobiety :3
anonim2020.04.23 11:23
To nie jest coś to jest człowiek ,chory człowiek .
anonim2020.04.23 12:37
"Coś" to ty masz w tym pustym spranym żądzą mordowania łbie. To jest człowiek debilu, chory człowiek!
anonim2020.04.23 13:03
No i widzisz jak ci brak człowieczeństwa ,coś to jest przedmiot ,ten człowieczek jest istotą żywą to nie przedmiot to ktoś nie coś .
Niejestemrobotem2020.04.23 13:24
Płód arlekina. Kilka miesięcy życia, w wielkim bólu. Albo tylko kilka dni. I to pomimo bycia non stop na silnych lekach przeciwbólowych. Niech każdy się zastanowi, czy nie lepiej byłoby dokonać aborcji, żeby nie sprowadzać na świat istoty, która będzie tylko cierpieć. I niech się zastanowi, czy w takim stanie, nie wolałby umrzeć jak najszybciej.
Bard2020.04.23 11:10
No tak, lepiej rodzić dzieci z ciężkimi wadami genetycznymi, żeby skazać je na codzienność pełną niewyobrażalnego bólu fizycznego i szybkiej, bolesnej śmierci w młodym wieku, ewentualnie samotnego długiego życia z depresją i świadomością, że nigdy nie będzie mogło się robić tego, co inni ludzie. Ciekawe czy wy, "obrońcy życia" chcielibyście żyć i bylibyście szczęśliwi mając zespół Edwardsa, Pataua czy Taureta.
Marek212020.04.23 11:11
Drogowskaz nie jest od tego, by iść drogą, którą wskazuje.
Dam2020.04.23 11:13
Ale nauczyciel powinien żyć wg tego, czego naucza. Inaczej jest szarlatanem i hipokrytą.
Marek212020.04.23 11:15
Powinien. Tylko jakoś prolajferzy częściej mówią o zakazie aborcji dla innych aniżeli o tym że własnej żony lub córki nie wysłaliby na aborcję przy dowolnym zestawie chorób lub uszkodzeń płodu.
anonim2020.04.23 11:29
Mylisz się prolajferzy bardzo często mają sami chore dzieci lub mają chorych w rodzinie .
Marek212020.04.23 11:37
I wybrali taki los świadomie? Świadomie odmówili aborcji sobie lub bliskim? Miłe, ale innym tej wolności wyboru odmawiają.
anonim2020.04.23 13:29
Nie. Dostali od Boga i z miłością przyjęli. Nie zabili w imię chorych hedonistycznych pragnień i przekonań. To wy odmawiacie prawa życia dzieciom którym to prawo się należy.
anonim2020.04.23 11:16
Jestem wolontariuszem zajmuję się osobami chorymi ,niepełnosprawnymi ,większośćz nich jest chora od urodzenia ,żaden z moich podopiecznych mimo różnych ograniczeń nie żałuje ,że żyje wręcz przeciwnie są to wspaniali ludzie ,od których ja osoba zdrowa wiele się uczę ,a czego najbardziej to miłości do ludzi . Zachęcam do poznania tych ludzi ,przekonasz się sam .
Marek212020.04.23 11:18
Tych, którzy umierają kilka dni/tygodni/miesięcy po urodzeniu nie zobaczysz.
anonim2020.04.23 12:48
Można je zobaczyć, często umierają same w hospicjach dla dzieci, pielęgniarki na kartach raportu dziennego piszą "dziecko cierpiące, brak możliwości uśmierzenia bólu". Ale mało kto to widzi, bo obrońcy życia interesują się dzieckiem tylko do urodzenia. Dzieci porzucane przez rodziców, zostawione w placówce umierają po kilku miesiącach od urodzenia, cierpią, bo tak małemu dziecku nie można podać zbyt dużej dawki leku. Nie pracują im nerki, układ pokarmowy, karmione są pozajelitowo.
anonim2020.04.23 13:24
Najwięcej w hospicjach jest ludzi, dzieci porzuconych przez bliskich bo sytuacja przerosła ich oczekiwania i wyobrażenia. Ci porzuceni to ludzie ze środowisk lewackich i hedonistycznych. Prawdziwie kochający człowiek nigdy nie porzuci swojego chorego dziecka albo bliskiego! I nie pisz przykładów jak to jest w hospicjum bo mam w rodzinie bliskich pracujących w hospicjum więc wiem jak to wygląda. Jest tak jak napisałem. A jeżeli już są jacyś ludzie pozostawieni w hospicjum przez bliskich ze względu na nie radzenie sobie z chorym to są oni stale odwiedzani przez rodzinę i nie pozostają samotni, tym bardziej dzieci. Jak pisałem PRAWDZIWA MIŁOŚĆ do dziecka czy bliskiego nigdy nie pozostawi go na pastwę losu albo innych ludzi.
Agnieszka Dz. 2020.04.23 13:37
Byłeś kiedyś w hospicjum dla małych dzieci i niemowlą? Wątpię. Tylko lewacy zostawiają dzieci? A podobno lewaczki to aborcjonistki. Więc albo zostawiają, albo abortują.
anonim2020.04.23 15:58
Jak nie zabiją to zostawią. I jedno i drugie siebie warte. Tak byłem w hospicjum. I widziałem i wiem o wiele więcej niż ci się wydaje. Dlatego to co piszesz to zwykły lewacki bełkot obliczony na wywołanie określonych skutków. Niestety nie tędy droga...
Agnieszka Dz. 2020.04.23 16:19
Serio? No bo widzisz,bardzo dużo tych porzuconych dzieci jest.Z wadami letalnymi, upośledzonych, to z tego co piszesz by wynikało, że lewacy i lewaczki są w Polsce w większości. Jedno i drugie siebie warte? Najpierw krzyczycie, żeby kobiety zgwałcone nie przerywały ciąży, bo mogą oddać dziecko, jak oddadzą, to są wyrodne matki. Matkom dzieci upośledzonych obiecujecie pomoc, żeby tylko urodziły. Jak urodzą mają wielkie nic. Bo nie stać ich nawet na porządną rehabilitację ruchową i sensoryczną, nie mówiąc o innych specjalnych potrzebach.To co piszesz,to jest właśnie jakiś życzeniowy bełkot. Ze statystyk wynika, że kobiety z katolickich tradycyjnych rodzin częściej przerywają ciążę, częściej porzucają swoje dzieci i niestety częściej zabijają noworodki. Ale Ty masz niestety tendencję do oceniania, do pięknych hasełek. Tak, kochający człowiek nie porzuci, ale jeśli kobieta ma w domu 4 dzieci, rodzi się piąte, głęboko upośledzone, niezdolne do samodzielnej egzystencji, to niestety zazwyczaj nie ma po prostu możliwości, żeby się nim zająć.Nie ma środków, nie ma kiedy, nie potrafi tego ogarnąć. Teraz jest koronawirus, moje ośrodkowe dzieci niedługo mogą zostać bez opieki, jakoś tłumy tych idelanych, katolików i katoliczek nie walą oknami i drzwiami i nie rwą się do pomocy. Bo kto by tam chciał ryzykować. Zaprzyjaźniony ksiądz, dyrektor hospicjum dla noworodków i niemowląt apeluje o wsparcie personalne. Odzewu brak. Przez ostatnie 2 lata nie było ani jednej chętnej osoby do adoptowania dziecka niepełnosprawnego. Zdecydujesz się? Zaopiekujesz się takim dzieckiem? Pozamykaliście się w swoich domach i snujecie baśnie o kryształowych duszach katolickich.
anonim2020.04.23 17:02
Poproszę te statystyki. Ja nie pisałem o kobietach oddających dziecko?! Gdzie to widzisz? To ty piszesz o porzuconych dzieciach. Napisałem też o oddanych ze względu na sytuację i nadal kochanych bo rodzina jest przy nich prawie każdego dnia. Czytaj ze zrozumieniem co ktoś pisze. Inna sprawa jak na początku. Poproszę owe statystyki. Nie walą drzwiami i oknami bo nie ma kto walić. jak rodzina porzuciła bez miłości to i nie będzie walić do hospicjum żeby zobaczyć. Po co? Żeby nie daj Boże sumienie czasem ruszyło? Prawdziwie katolicka kochająca rodzina nie porzuci. Może co najwyżej oddać ze względu na zazwyczaj ciężkie okoliczności a i tak w takim przypadku prawie co dzień ktoś jest przy takim dziecku. Nie piszę tutaj o tzw katolikach bo takim i ty jesteś a nie masz z owym nic wspólnego. Adopcja dziecka niepełnosprawnego nie jest taka prosta jak ci się wydaje. trzeba spełnić szereg wymagań czasami wręcz głupich. Niestety takie przepisy i nikt z tym nic nie robi. Nawet PIS.Zamiast ułatwień, masa utrudnień. Nikt się nie pozamykał a jak już to raczej wy. W moim otoczeniu masa ateistów i niewierzących pozamykanych i odgrodzonych od reszty świata bo boją się nosa wyściubić. A i tak na przekór zarażają się. Za to księży oraz ludzi dobrej woli związanych z Kościołem pomagających innym cała masa. Bredzisz jednym słowem i chcesz uzasadniać tym swoje lewackie zapędy ratowania świata i fałszywego miłosierdzia. Najlepiej zabić wtedy zapewne nie miałabyś za wiele roboty w hospicjum o ile piszesz prawdę. Tak najłatwiej, co? Ogarnij się bo z jednej strony kreujesz się na człowieka empatycznego pełnego współczucia i miłości, chęci pomagania ludziom z najniższych warstw społecznych i najbardziej bezbronnych i potrzebujących a z drugiej strony dzierżysz w ręce zastrzyk śmierci którym chętnie poczęstowałabyś tych ludzi i dzieci. Takich "aniołów śmierci" było już na przestrzeni kilku. A ten od dzieci był najbardziej znany. Zapewne kojarzysz który to...
Agnieszka Dz. 2020.04.23 17:12
A czym różni się oddanie, od porzucenia? Nazwą? Czasownikiem? Bo nie rozumiem. Porzucone dzieci, to takie, których nie chcieli lub nie mogli wychować rodzice i oddali do ośrodków, zostawili w szpitalach, oknach życia itp. Jak wygląda adopcja dziecka niepełnosprawnego wiem doskonale. I nie chodzi o to, że chętni nie spełniają warunków, tych chętnych po prostu nie ma. Oczywiście, ludzie kościoła rzucili się do pomocy, jak ksiądz Rydzyk? Bo dla moich pracowników maseczki szyją zaprzyjaźnione panie, harcerze, a ojciec Rydzyk chętnie, ale sprzeda,za okazyjną, dwukrotnie wyższą cenę niż na allegro na przykład. Może skończ z ocenianiem mnie i z personalnymi wycieczkami bo nic o mnie nie wiesz.
anonim2020.04.23 17:33
Prosiłem o te "statystyki"?! Co, nie ma? Tak sądziłem. Reszta bez komentarza, masło maślane.
Agnieszka Dz. 2020.04.23 17:45
https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2013/K_060_13.PDF
anonim2020.04.23 18:07
No i? Gdzie ta statystyka wykazująca że "... Ze statystyk wynika, że kobiety z katolickich tradycyjnych rodzin częściej przerywają ciążę, częściej porzucają swoje dzieci i niestety częściej zabijają noworodki..."?! Oj kłamczuszko, nieładnie tak naginać nawet ogólnie dostępne statystyki?! JA mam coś lepszego. Zobacz sobie ile kobiet popełnia zbrodnię na swoim nienarodzonym dziecku z przyczyn czysto hedonistycznych i egoistycznych! Wg ciebie to też praktykujące i gorliwe katoliczki? https://www.guttmacher.org/sites/default/files/pdfs/pubs/2006/05/04/AiWL.pdf
Agnieszka Dz. 2020.04.23 18:11
nie mam teraz jak szukac statystyk na temat dzieciobójczyń, to co wyslałam wskazuje, że aborcję dokonują częściej prawicowe katoliczki, jakoś tego nie skomentowałeś. Oj Ty manipulancie kłamczuszku.
anonim2020.04.23 18:18
Ech, dalej brniesz w zaparte. "...Poza respondentkami starszymi, co najmniej jednokrotne przerwanie ciąży częściej deklarują kobiety gorzej wykształcone, niezadowolone ze swojej sytuacji materialnej, mające prawicowe poglądy i praktykujące religijnie, przede wszystkim rzadko, nieregularnie..." To cytat z tej ogólnodostępnej publikacji. Jak widać nijak ma się to do tego co piszesz.
Agnieszka Dz. 2020.04.23 18:56
Najrzadziej niepraktykujące wcale,duzo częsciej te chodzące regularnie do kościoła. Podobno lewaczki są wykształcone, z dużych miast i dobrze sytuowane i wcale nie chodzą dokościoła, czyli grupa, która ciąże przerywa najrzadziej,panie kolego.
KatoHiena2020.04.23 19:43
Osoby lepiej wykształcone są lewakami, ponieważ dłużej prano im mózgi na uczelniach gdzie kadra to najgorsza lewacka swołocz. Gorzej wykształcone są prawicowcami, bo lepiej znają brutalne życie i nikt im głupot nie wciśnie.
KatoHiena2020.04.23 18:19
Ze statystyk wynika co innego. Kobiety które dokonały aborcji albo porzucały dzieci za PRLu o wiele częściej na po latach deklarują wiarę bo cierpią na traumę. W młodości uwierzyły w bajki, ale po latach ateizm im mija. Tak naprawdę te "statystyki" dowodzą czegoś przeciwnego niż Gazeta Wyborcza wmawia ludziom.
margeritta2020.04.23 13:47
Wiesz co? Jesteś naiwny jak pijane dziecko we mgle.
KLJ2020.04.23 22:05
margeritta.goth Wtedy, gdy braknie wam argumentów, to przeważnie używacie inwektyw! Tak jak teraz! Nie pomyślałas, że to ty może błądzisz: " jak pijany zając kapuście.."?
anonim2020.04.23 11:27
A skąd wiesz ,że ci ludzie są nieszczęśliwie ,masz z kimś z nich kontakt ,opiekujesz się takimi osobami ?
Marek212020.04.23 12:06
Mojemu znajomemu urodziło się dziecko z zespołem Edwardsa. Zmarło po kilku miesiącach. Szczęśliwi nie byli patrząc na jej konanie i cierpienie.
anonim2020.04.23 13:26
Nikt nie jest szczęśliwy patrząc na konanie czy śmiertelną chorobę bliskiej osoby. Szczęśliwy to może być w takim przypadku tylko psychopata. Nawet nie wiesz co piszesz co świadczy o twoim poziomie.
Oona2020.04.23 18:01
Na pewno byliby szczęśliwsi patrząc na krwawą poaborcyjną miazgę, niezwykle podobną do wyglądy dziecka które wpadło pod pociąg w metrze warszawskim.
Dam2020.04.23 18:37
Wiedza, że nie musiało cierpieć na pewno byłaby lepsza niż czekanie, aż w cierpieniu umrze. Swoje uwielbienie cudzego cierpienia zachowaj dla siebie.
Marek212020.04.23 11:02
Zespół Pataua (Wiki): "Zespół Patau, czyli trisomia chromosomu 13, to zespół wad wrodzonych, jedna z najcięższych chorób genetycznych u dzieci. Dzieci z trisomią 13 często mają wady serca, nieprawidłowo rozwinięty mózg, bardzo małe lub słabo rozwinięte oczy, rozszczep wargi lub rozszczep podniebienia, a także słabe napięcie mięśniowe. Rokowania w przypadku zespołu Patau są niekorzystne, większość urodzonych noworodków umiera przed ukończeniem 1. roku życia." Zaprawdę wielkim szczęściem będzie nie dopuścić do aborcji z powodu tej choroby!
Marek212020.04.23 11:04
Zespół Edwardsa: (Wiki) "Zespół Edwardsa to zespół wad wrodzonych uwarunkowanych genetycznie. Jest częstą przyczyną samoistnych poronień, natomiast dzieci, które się urodzą, cierpią z powodu szeregu ciężkich wad, w tym wad rozwojowych serca, nerek czy płuc. Dzieci z zespołem Edwardsa mają charakterystyczny wygląd: małą głowę, małe usta i oczy, dłonie zaciśnięte w piąstki. Zespół ten źle rokuje, wiele dzieci z trisomią 18 umiera przed ukończeniem 1. roku życia "
Dam2020.04.23 11:12
Przecież to nieważne dla "obrońców życia". Dziecko ma się urodzić, a potem może nawet iść do piachu po konaniu w męczarniach (przypadek dziecka "uratowanego" przez dr Chazana dokładnie pokazał ten tym myślenia). Alternatywnie nawet jeżeli w sposób naturalny byś umarł, będą cię siłą sztucznie utrzymywać przy życiu w agonii, bo "tylko Bóg może odbierać życie". Jakoś nie zauważają w tym sprzeczności ze stwierdzeniem o "bronieniu życia od poczęcia do naturalnej śmierci".
Oona2020.04.23 18:07
Cała masa pacjentów w szpitalu "kona w męczarniach" i wie, że został im rok życia. Ty jak widać proponujesz aby takie nierokujące osoby wykańczać. Przede wszystkim, dziecko nie ma być zabijane. Dziecko ma się urodzić, a potem mają się nim zajmować KOMPETENTNI LEKARZE PEDIATRZY a nie jacyś prolajferzy, którzy przecież w większości nie są pediatrami, tylko murarzami, nauczycielami albo inżynierami. To co piszesz to czysta demagogia.
Dam2020.04.23 18:34
Jeżeli ktoś cierpi, będzie cierpieć do końca życia i nie chce cierpieć dalej, to powinien mieć prawo odejść. Na pewno ja chciałbym mieć takie prawo. Ty sobie cierp jak ci się podoba. Czyli potwierdzasz, że jeżeli wiadomo, że dziecko nie przeżyje i będzie konać w męczarniach przez kilka dni, to i tak ma się urodzić? Nie wiem co tutaj za kult cierpienia (cudzego, bo jakoś nikt się jeszcze nie zadeklarował, że cieszył się że cierpiał) urządzacie, ale nie ma on nic z naukami Chrystusa.
KatoHiena2020.04.23 19:37
Dobijanie chorych to srogie barbarzyństwo. Dorabianie załganych usprawiedliwień to lewactwo. Ty też, jeśli wpadniesz pod ciężarówkę, będziesz konać bez szansy na ratunek. Jak chcesz aby cię dobijano jak konia co nogę złamał to się o to postaraj, ale od innych sie odczep.
Dam2020.04.23 19:49
Tylko że obecnie nie mam takiego prawa. Jeżeli zostanę kadłubkiem cierpiącym niewyobrażalny ból do końca życia, to samemu go nie skrócę, a nikt inny tego za mnie nie zrobi, bo prawo zabrania. To nie jest prawo do życia (bo z prawa można nie skorzystać) tylko nakaz życia w cierpieniu.
KatoHiena2020.04.23 19:59
Tak jakoś za "prawem do eutanazji" najgłośniej nadają osoby jak najdalsze od śmierci. Im dalsze, tym głośniej nadają. A najgłośniejsi są świeżo upieczeni magistrowie w doskonałym zdrowiu i pełni planów na przyszłość. Pewnie to podświadomość im podpowiada, że jeśli będzie nacisk kultury i obyczajów na dziadygi, żeby szybciej znikały z moczy młodym i dynamicznym, wtedy łatwiej będzie o spadek po starej ciotce. A po co tej starusze chata na Żoliborzu? Młodym bardziej się przyda.
Niejestemrobotem2020.04.23 20:11
Każdy z nas może w dowolnym momencie znaleźć się w sytuacji, gdzie będzie chciał śmierci. Chociażby wypadek i paraliż. Sam się nie będzie w stanie zabić, nikt mu w tym nie pomoże. I tego ludzie nie chcą. A ich wolę powinno się uszanować. Ale katolicy uprawiają kult cudzego cierpienia i tego zabraniają.
KLJ2020.04.23 21:37
"Niejestemrobotem" Lechu K.... ! Najlepiej będzie jak się czepisz swojego ateizmu, a nie naszej Wiary Katolickiej! Nie masz dzieci, więc niech cię inne nie interesują ! Ale ty zaimowałeś się przecież dziećmi z innej strony!? Czy to nie były cierpienia dzieci? Ogromne, na całe życie!
Niejestemrobotem2020.04.23 21:44
Nie wiem, kim jest Lech K. Ale ja mam gdzieś wiarę katolicką, o ile w jej imię fanatycy nie próbują mi odbierać praw, szkodzić mojemu krajowi, sterować moim życiem i krzywdzić ludzi.
KLJ2020.04.23 22:10
NiejestemrobotemA jam GDZIEŚ ciebie! Odwal się w koncu od naszej Wiary ! Ja w twoją "nie-wiarę " nie wchodzę! Polska, to Katolicki Kraj! Jak ci nie pasuje, to jak to mówią: "fora ze dwora" OK? Żegnam !
Niejestemrobotem2020.04.24 1:15
Raczej tobie sugeruje uprościć Polskę, jeśli Ci nie pasuje, że ludzie już nie chcą żyć pod okupacją Watykanu
Cyclops2020.04.23 13:59
Zespół Patau i Edwardsa rzeczywiście skutkują ciężkim upośledzeniem, ale 22 aborcje dokonano z powodu zespołu Turnera. Napisz może też o tym przypadku, bo tu sprawa wygląda nieco inaczej.
Maria Blaszczyk2020.04.23 17:17
Sprawa z zespołem Turnera wygląda tak, że 99% płodów z zespołem Turnera ulega spontanicznemu poronieniu. Czyli natura - albo jakiś bóg - wcale najwyraźniej nie chce, by te ciąże się kończyły urodzeniem dziecka z tą wadą. A w ogóle to większość aborcji związanych z przesłanką embriopatologiczną ma związek z wadami letalnymi...
Oona2020.04.23 18:08
99% ofiar Oświęcimia zmarło, ale czy to jest argument, aby pozostałych rozstrzeliwać?
Moly2020.04.24 2:07
To sa sadysci. Tak jak kiedys torturowali heretykow dla ich wlasnego dobra tak teraz chca torturowac niemowlaki