W trzecim kwartale 2025 roku Warner Bros. Discovery (WBD) odnotował 9,04 mld dolarów przychodów, co oznacza spadek o 6 proc. rok do roku. Strata netto wzrosła do 148 mln dolarów, czyli o 8,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe tąpnięcie dotknęło przychodów z reklam, które spadły o 16 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku.
Segmenty przychodów rozłożyły się następująco:

  • Dystrybucja: 4,71 mld USD (spadek o 4 proc.),

  • Reklama: 1,41 mld USD (spadek o 16 proc.),

  • Produkcja filmowa i telewizyjna: 2,64 mld USD (spadek o 3 proc.),

  • Pozostałe źródła: 287 mln USD (spadek o 4 proc.).

Mimo problemów w segmencie reklamowym, koncern notuje wzrost liczby użytkowników swoich platform streamingowych. Portfolio WBD, obejmujące m.in. HBO Max i Discovery+, osiągnęło 128 mln subskrybentów, co oznacza przyrost o 2,3 mln w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Z uwagi na gorsze wyniki pojawiła się kolejna oferta przejęcia. Paramount Skydance, kierowany przez Davida Ellisona – syna miliardera Larry’ego Ellisona, bliskiego współpracownika Donalda Trumpa – złożył nową propozycję zakupu WBD po 23,50 dolara za akcję. To aż 87 proc. więcej niż kurs z 10 września, kiedy Paramount po raz pierwszy zasugerował możliwość przejęcia koncernu.
Pierwsza oferta została odrzucona jako „zbyt niska”, jednak obecna propozycja – zdaniem analityków Bloomberga – może zostać poważnie rozważona przez zarząd WBD. Ewentualna transakcja byłaby jedną z największych fuzji w historii przemysłu medialnego, obejmującą połączenie gigantów odpowiedzialnych za produkcję największych filmów, seriali i treści streamingowych.