Otóż SXO to synergia dwóch obszarów - SEO oraz UX. Oznacza to, że proces pozycjonowania stron internetowych łączy się z doświadczeniami użytkownika. Taka kombinacja usług ma doprowadzić do zwiększenia odwiedzin i czasu pobytu internautów na Twojej witrynie.

SXO to nie tylko pozycjonowanie

Działania SEO, współtworzące SXO, to standardowo rozumiane pozycjonowanie, czyli strategia przyciągania klientów przez ruch organiczny - pochodzący z wyszukiwarek internetowych. Od momentu pojawienia się pierwszych systemów wymiany linków i mieszarki tekstów SEO przyjęło sobie za cel generowanie większego ruchu organicznego na stronie. Metody pozycjonowania zmieniały się regularnie w różnym stopniu, a działania można było wspomóc poprzez specjalne narzędzia. Współcześnie zostały oczywiście sprawdzone schematy, ale SXO nieco je zmodyfikowało poprzez uwzględnienie odczuć klientów. Dzięki takiemu całościowemu podejściu z jednej strony zwiększa się ruch na danej witrynie (co będzie też wynikiem lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania), a z drugiej - użytkownicy chętniej do niej wracają.

Jak zabrać się za SXO?

Samodzielne działanie w tym zakresie może być nie lada wyzwaniem. Z tego względu warto powierzyć to specjalistom i nawiązać współpracę z agencją, która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych.

Prace z zakresu SXO opierają się na takich zasadach, jak w przypadku usługi SEO. Rozpoczynają się od audytu technicznego strony internetowej, UX oraz profilu linkowania. Po otrzymaniu raportów specjaliści są w stanie określić kierunek i wszystkie opcje strategii marketingowej nastawionej na SXO. Jeśli chcesz pozycjonować swoją witrynę pod daną lokalizację, możesz wybrać działania SEO lokalnego i je także połączyć z UX.

Optymalizacja SXO w ujęciu praktycznym

Na działania SXO składają się prace:

  • specjalistów SEO i webdeveloperów, którzy zajmują się redukcją błędów oraz wdrożeniem ulepszeń zgodnych z wytycznymi dla webmasterów,

  • specjalistów od User Experience (UX),

  • analityków - mierzą wskaźniki CTR, czas obecności użytkowników na stronie czy powroty do wyników wyszukiwania,

  • copywriterów i redaktorów. 

W zależności od specyfiki Twojego biznesu możesz zaobserwować różne korzyści. To na przykład:

  • większa sprzedaż;

  • lepsza konwersja – chodzi nie tylko o sprzedaż, ale też inne akcje, jak zapisanie się na szkolenie bądź pobranie bezpłatnego e-booka;

  • mniej tzw. porzuconych koszyków – jeżeli informacje na Twojej stronie będą odpowiednio poukładane, klient z większą chęcią kliknie przycisk Zamów;

  • więcej stałych klientów – klient, chcąc kupić dany produkt, chętniej skorzysta ponownie z Twojej oferty, odrzucając oferty konkurencji;

  • zbudowanie dobrego wizerunku – zadowolony klient odbierze Twoją markę jako profesjonalną, a Ciebie - jako eksperta w danej dziedzinie/ branży. 

Dlaczego nie można pominąć UX?

Współczynnik konwersji może zmniejszać się naprawdę szybko, dlatego trzeba zadbać zarówno SEO, jak i UX. To udany przepis na uzyskanie zadowalających wyników sprzedażowych. Projektując stronę i treści, nie można pominąć UX. Zapewnienie użytkownikom intuicyjnej nawigacji po stronie, rzetelne, poprawne językowo treści oraz nienaganne wyświetlanie i ładowanie się witryny na różnych urządzeniach mają bowiem wpływ na zachowania/ decyzje zakupowe potencjalnych klientów. 

Decydując się na lokalne pozycjonowanie sklepów, nie można zapomnieć o nasyceniu treści słowami kluczowymi z nazwą miasta, dzielnicy bądź konkretnego regionu. Trzeba pamiętać też o linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym, a także wizytówce w Google Moja Firma.

Czy warto postawić na SXO?

SXO to naprawdę kompleksowe działanie. Buduje widoczność w wyszukiwarce internetowej, powiększa grono nowych użytkowników, a przy tym dba o to, by mogli oni znaleźć potrzebne produkty czy usługi bez zbędnych utrudnień. To przekłada się na dużo lepszą konwersję i zyski. Brzmi dobrze? Nie zwlekaj zatem, skorzystaj z doświadczenia profesjonalistów. Dzięki nim zaczniesz zarabiać więcej! Postaw na SXO - zgłoś się na bezpłatny audyt wykonywany przez agencję SEO, mającą w swojej ofercie usługę SXO. Na podstawie bezpłatnej konsultacji dowiesz się, które rozwiązania pozwolą odnieść sukces dla Twojej strony.