17.07.20, 16:00Fot. screenshot - YouTube (Telewizja Republika)

Do SN wpływa ogromna ilość protestów wyborczych

Jak wynika z ustaleń RMF FM, do Sądu Najwyższego wpłynęło już ponad 1100 protestów wyborczych. Dla porównania, po wyborach prezydenckich w 2015 roku, kiedy Andrzej Duda pokonał w II turze Bronisława Komorowskiego, wpłynęło 58 takich protestów.

Jak ustalili dziennikarze RMF FM, część protestów już zarejestrowano, a wiele wciąż oczekuje na zarejestrowanie. Chociaż czas na ich składanie upłynął o północy, to wciąż SN czeka na te nadsyłane pocztą, w których przypadku liczy się data stempla. Finalnie liczba może więc być jeszcze wyższa.

Sąd Najwyższy na rozpatrzenie protestów wyborczych ma czas do 3 sierpnia.

kak/RMF FM

Komentarze

Dam2020.07.17 20:46
Podczas poprzednich wyborów na składanie protestów wyborczych było 2 tygodnie. Teraz PIS zmienił to na niecały tydzień. Ciekawe dlaczego.
gość2020.07.17 18:32
Te protesty zakończą się niepowodzeniem, ale przegrana strona musi się z wściekłości jeszcze wyszaleć. Przecież Budka i Giertych, kiedy jeszcze nie był znany termin wyborów, już snuli plany składania protestów wyborczych. I mówili to jawnie w świetle fleszów i kamer. Cóż demokracja jest wtedy kiedy my jesteśmy u władzy, wszelkie inne opcje to anarchia, dyktat i zamach na demokrację. Żenada.
Wiesław Kaloryfer2020.07.17 17:51
Sporo tych protestów pewnie będzie uznanych za ważnych. Ale trzeba pamiętać, że by SN uznał wybór Prezydenta za wadliwy, te uchybienia musiałyby mieć wpływ na wynik wyborów. Rożnica w ilości oddanych głosów pomiędzy oboma kandydatami to ok. 500 tys. głosów. To niewiele w porównaniu z liczba wszystkich głosów oddanych na każdego z kandydatów, ale bardzo wiele jeśli weźmiemy pod uwagę ilość uchybień potrzebnych do stwierdzenia, by miały one wpływ na wynik wyborów. Jako największą "wtopę" podaje się to, że bardzo wiele osób głosujących zagranicą nie mogło oddać swojego głosu. Podaje się tu liczbę nawet 200 tys. wyborców. Ale proszę zauważyć, że to nie jest nawet połowa różnicy głosów, jakie dzieliła obu kandydatów. Nawet więc gdyby wszyscy ci ludzie wnieśli protesty i nawet gdyby wszystkie one zostały uznane za zasadne, to winno to być nadal o wiele za mało, by "unieważnić" te wybory. Dlatego wydaje się, że nie ma co liczyć na zmianę wyniku wyborów, czy ich powtórzenie. Andrzej Duda jest nadal Prezydentem RP i kropka.
enKa2020.07.17 21:54
Najwiekszym uchybieniem jest zaangażowanie telewizji publicznej i całego aparatu państwa w kampanię PADa, włącznie z marszałek Sejmu i premierem zastępujących PADa na wiecach. To może, choć nie musi (i nie będzie, w końcu po coś się przejmowało Sąd Najwyższy), przekładac się na wiele więcej niż pół miliona różnicy
Maria Błaszczyk2020.07.18 3:29
A co się stanie, jeśli nie zdążą ich rozpatrzeć? Jest w ogóle taka możliwość?
leszczyna2020.07.19 0:11
Z wypowiedzi sędziego Hermelińskiego, byłego przewodniczącego PKW: Na złożenie protestów wyborczych jest 3 dni od daty podania oficjalnych wyników przez PKW. Na ich rozpatrzenie Sąd Najwyższy ma 21 dni. "Potem ostatecznie wydaje uchwałę w pełnym składzie, którą ogłasza najpóźniej tego dwudziestego pierwszego dnia. Prawdopodobnie będzie to tuż przed 6 sierpnia. Tego dnia mija kadencja obecnego prezydenta" - zauważa w rozmowie z "Onetem" Wojciech Hermeliński. Dodaje też, że jeśli zdarzyłoby się tak, że do 6 sierpnia nie pojawi się wspomniana uchwałą, zdaniem większości teoretyków, wybory trzeba będzie powtórzyć." wg Wyniki wyborów 2020. Będzie III tura? Czy to możliwe? - o2 ... https://www.o2.pl/informacje/wyniki-wyborow-2020...
Maria Błaszczyk2020.07.20 0:12
Aha. Dzięki... Swoją drogą, to by już chyba była IV tura - nie zapominajmy o nieodbytych wyborach 10 maja. ;-)
Seks kamerki2020.07.17 17:30
Cześć- Zapraszam na nowy portal społecznościowy dla dorosłych! Znajdziesz tam osoby na szybkie sex spotkania lub na wyskok na imprezke! Wystarczy wejść aktywować konto i juz randkować! www.lexlale.com.pl
sorry2020.07.17 17:25
ukartowana akcja totalnych oszustów zgłaszania protestów i nadzieja ,że "ich" SN uniewazni wybory.to banda cwaniaków.
Zatroskany2020.07.17 16:56
Kazał pan S. wysyłać... tonący łapie się wszystkiego. Ja też protestuję u Trzaskowskiego było za dużo kiełbasy wyborczej, no i jeszcze kiszka.
Remigiusz2020.07.17 16:48
Banda z PO namawia , aby hurtowo wysyłac listy-protesty , myśląc że Sąd -Nierząd zablokuje wybór Dudy
Jon2020.07.17 16:47
Za złożenie fałszywego protestu powinna być także jakaś opłata, np. 500zł. Z pewnością wtedy zostałyby tylko te najbardziej wiarygodne protesty, które należałoby rozpatrzyć.
Zbych2020.07.17 16:42
Piotr Nowak każdy mógł osobiście zagłosować. Korespondencyjny wybory za granicą zawsze niepewne. Koronawirus Nowak ,koronawirus, nie zauważyłeś? Trzeba prezydenta wybierać w Polsce Polaku
Piotr Nowak 🖐🏻2020.07.17 17:15
Według mnie nie powinno w ogóle być głosowania za granicą. Emeryci teź nie powinni mieć go prawa głosu. Po prostu ich wszystkich to nie dotyczy. Qwa. Siedzą gdzieś za granicą albo na emeryturze - to i tak ich sytuacja się nie zmieni. Prawo głosu powinni mieć ludzie do 50-tki mieszkający w Polsce! Reszta wypad! (urządzają nam przyszłość głosując wg upodobań.. a w sumie mają to w dudzie)
po 60-tce2020.07.17 17:34
naprawdę nazywasz się Nowak Piotr?
Piotr Nowak 🖐🏻2020.07.17 17:37
Naprawdę.
kapral FSB2020.07.17 17:55
Prawierajem!
❤️ 🌼 Aga2020.07.17 18:21
Piotrusiu 🌈 tak trzymaj!
Piotr Nowak 🖐🏻2020.07.17 18:51
Jaki ty jesteś biedny... Aż żal.
Stary Frondel2020.07.17 19:21
każdy, kto chociaż trochę zna Agę, nie da się nabrać na twoje zagrywki "mendo blogowa", od razu widać że to wpis jej zyebanego "wielbiciela". Sierrrdylaj zboku.
Saki Faki2020.07.18 19:11
A mnie znasz?🌈
Po 11....2020.07.17 18:04
Popieram. Prawa wyborcze do przejścia na emeryturę. Tylko dla osób z wyższym wykształceniem, tylko dla płacących podatki w Polsce. Dodatkowo prawo do oddania głosu powinno kosztować 1000 zł. Reszta wypad.
w maju skończona osiemnastka2020.07.17 18:24
to rozumiem, że swoim rodzicom, babci i dziadkowi zabrałeś dowody osobiste i nie głosowali na prezydenta Dudę, albo poszliście na wybory i zagłosowałeś za nich na Trzaskowskiego
Piotr Nowak 🖐🏻2020.07.17 18:55
Moja rodzina miałaby głosować na Dudę? Bez żartów! Sorry ale o są zdrowi, wykształceni ludzie!
Saki Faki2020.07.18 19:11
Dwa Tate 🌈
Roman2020.07.17 16:27
To sa bzdurne protesty aby wprowadzac zamieszanie w procesie wyborczym. SN szybko sie z tym chlamem upora .
Piotr Nowak 🖐🏻2020.07.17 16:34
Jakbym ci uniemożliwił zagłosowanie na Dudę to byś się darł że "skandal" i "hańba", więc może bądź tak miły i po prostu się zamknij... 😷
Anonim2020.07.17 17:08
Ile było tych osób, którym podobno coś uniemożliwiono? Każdy, kto chciał, głosował w kraju na pewno, a zagranicą ilość komisji jest ograniczona, nie dlatego, ze tak chce rzad RP, ale dlatego, że jest to głosowanie w obcym kraju, który nie pozwala się szarogęsić i powoływać tyle komisji, ile się komuś podoba. Inna sprawa, czy ludzie z polskim paszportem, którzy mają prawo stałego pobytu zagranicą, tam mieszkają od dawna, tam płacą podatki, tam zarabiają na emerytury powinni mieć w ogóle prawo wyboru prezydenta RP. Ich nie interesuje i nie dotyczy ani tutejsze bezrobocie, ani podwyżki emerytur czy pensji, ani obniżka wieku emerytalnego; wszystko to zapewnia im inne państwo.
Piotr Nowak 🖐🏻2020.07.17 17:23
Zgadzam się.Głosowanie tylko dla mieszkańców Polski którzy nie ukończyli 50tki! Tylko jeżeli daje się komuś prawo do czegokolwiek to należy być konsekwentnym.
AVI2020.07.17 17:11
Piotr Nowak czyli kultura POKO się odezwała, jak zwykle niestety po chamsku.
Piotr Nowak 🖐🏻2020.07.17 17:18
Ojojojoj straszne... 🤣🤣🤣🤣🤣 co my teraz zrobimy?
Saki Faki2020.07.17 17:57
Karliputa zlałeś?
Anonim2020.07.17 16:07
Niech dobierze pracowników, akcja celowa, aby unieważnić wybory.