03.04.20, 08:10fot. Flickr/PiS

Jarosław Kaczyński: Nie możemy przesunąć wyborów na za rok

"Ludzie, którzy powołują się nieustannie na konstytucję, jednocześnie tej konstytucji nie szanują. Te wybory powinny się odbyć, chyba że zostanie wprowadzony stan nadzwyczajny. Ale tu muszą być spełnione pewne warunki, które teraz nie są spełnione. Nie ma możliwości odłożenia wyborów prezydenckich na za rok" - powiedział prezes PiS Jarosław Kaczyński.


Jak zaznaczył w programie pierwszym Polskiego Radia, PiS chce chronić konstytucję. Tymczasem przesunięcie wyborów byłoby z nią sprzeczne.


"To byłoby oczywiste jej złamanie, my tego nie chcemy robić. Wybory korespondencyjne, które proponujemy, zabezpieczają życie i zdrowie Polaków, są całkowicie bezpieczne, zarówno dla głosujących jak i organizatorów" - podkreślił polityk.


Według Jarosława Kaczyńskiego opozycja chce przesunięcia wyborów, bo uważa, że ma niewielkie szanse na zwycięstwo.


Szef PiS przyznał też, że wicepremier Jarosław Gowin jest "przeciwnikiem wyborów w tej chwili". Polityk miał jednak uzasadniać to "różnego rodzaju zagrożeniami zdrowotnymi", ale, wskazał Kaczyński, głosowanie korespondencyjne "takich zagrożeń nie stwarza".


"Jedyna decyzja racjonalna, zgodna z konstytucją, to przeprowadzenie tych wyborów. Mam nadzieję, że Jarosław Gowin pójdzie razem z obozem Zjednoczonej Prawicy" - zauważył.

bsw/tvp info

Komentarze

Walter2020.04.3 21:14
Za kilka miesięcy w Polsce będzie recesja gospodarcza i szanse na reelekcję Andrzeja Dudy znacząco się zmniejszą. Dlatego Andrzej Duda i Jarosław Kaczyński chcą przeprowadzić wybory w dniu 10 maja, nawet kosztem zdrowia i życia biorących udział w głosowaniu. Andrzej Duda złamał następujące artykuły konstytucji na które przysięgał mówiąc: "tak mi dopomóż Bóg": art 2, 10, 32, 42, 126, 173, 183, 187, 190. Jest "prezydentem" niesamodzielnym posłusznie wykonującym polecenia Jarosława Kaczyńskiego. Dlatego bardzo negatywnie oceniam jego prezydenturę. Decyzja o lądowaniu w Smoleńsku spowodowała śmierć 96 osób. Decyzja o przeprowadzeniu wyborów w dniu 10 maja spowoduje śmierć znacznie więcej ofiar. Można to określić jako "do władzy po trupach".
m2020.04.3 18:55
Czyli noszenie koszulki z napisem Konstytucja to teraz przejaw patryjotyzmu ?
KONSTYTUCIA to ja = Bolek OTUA to nie ja2020.04.3 21:01
Ty nawet nie myśl o koszulce bo to jusz zbrodnia. Bendziecie z okien wyskakać.
m2020.04.3 22:25
jusz,Bendziecie ,wyskakac? Wracaj do szkoly.
KONSTYTUCIA to ja = Bolek OTUA to nie ja2020.04.4 1:11
Ty mnie synu nie ucz ja mam doktoruf sto. Ja ciem, ja ciem , no nie powiem.
Foster2020.04.3 17:49
Ale możemy nie pójść na wybory, chociażby po to aby zmniejszyć ryzyko zachorowania na COVID-19.
Micek2020.04.3 16:17
Dobrze Jaruś, sprawdzimy jak zagłosujesz nad projektem Gowina
Dom z papieru 42020.04.3 16:14
Oglądaj Dom z papieru s4! ( Lacasa de papel ) Czy Sala samobójców. Hejter 2020 https://filmvod.pl Zapraszam no nową wyszukiwarkę filmów i seriali! Nowości oraz stare filmy!
heinrich2020.04.3 15:50
Opozycjo totalna: totalnie zapraszam oszołomów do oglądania TV Białoruskiej. Tam na tę ogłupiający przekaz z TV i opinii różnych znachorów i niby dziennikarzy to jedyny rozsądny przekaz i zachowanie polityków.
...2020.04.3 18:13
Wam wystarczy TVPIS :D:D;D
Realista2020.04.3 15:23
Dla czytających ze zrozumieniem: Art. 228 ust. 1 Konstytucji RP: W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej. Jeśli zdaniem Kaczyńskiego nie ma podstaw do wprowadzenia stanu nadzwyczajnego tzn, że zwykłe środki kontytucyjne w obecnej sytuacji wystarczają. Jeśli wystarczają to po co Kaczyński z Gowinem chcą zmieniać Konstytucję? Kaczyński sam sobie przeczy licząc, że jego wyborcy albo nie znają Konstytucji albo nie potrafią myśleć. Dodam oczywiście, że wszystkie przesłanki wprowadzania stanu klęski zywiołowej wynikające z ustawy o stanie klęski żywiołowej są już dawno spełnione. Ale chodzi oczywiście o kasę, której w budżecie państwa nie ma bo poszła na przedwyborcze łapówki. I o strach, że Duda za kilka miesięcy nie będzie już w stanie wygrać wyborów.
ceramik2020.04.3 15:20
Był kiedyś ''bliźniak'' Kaczyńskich, a okazał się zdrajcą. Jest teraz Gowin i może okazać się zdrajcą. Tylko niech nie przychodzi później na kolanach do Pana Kaczyńskiego PO prośbie.
Marcel2020.04.3 13:44
Nie odbędą się chory na władze wariacie. Polacy Ci nie zapomną, że chciałeś narazić ich na śmierć.
Szlachcic2020.04.3 13:42
Szykuje się w przerażonej wyobraźni ludzi władzy Trybunał stanu i sąd ludowy??? Macie coś na sumieniu??? Dlaczego boicie się jej utraty? Co jest celem waszej egzystencji? Rotschild i lucyfer za wami stoją? Dlaczego jesteście małymi kunktatorkami? Służycie narodowi? Na pewno??? To dlaczego małe firmy nie mają już pieniędzy na życie? Dlaczego zbyt późno granice zamknęliście? Dlaczego brak zabezpieczeń? Gdzie te nieprzebrane ilości gotówki wg Glapy? Po czynach was poznajemy!!!
Szlachcic2020.04.3 13:36
Nikt ci władzy nie żałuje. chodzi o to, by teraz dobrze ratować Polaków, a ty nie wierzysz, że umiesz (nie chcesz?) dobrze rządzić, i że po stanie klęski żywiołowej w wyborach po wszystkim już naród Cię odrzuci? Skoro tak to po co się pchasz do władzy? Masz jakieś życie poza władzą??? Zachowujesz się jakbyś już wiedział, że tylko tu możesz się urządzić, bo tam czeka cię piekło!?
Naród2020.04.3 13:29
TWOIM CIELCEM ZŁOTYM - WŁADZA! Naginasz wszystko, by ją posiadać. ODERWAŃCU OD RZECZYWISTOŚCI I NARODU. Jak śmiesz ludziom zarzucać, że chcą czegoś innego niż prawdziwej demokracji i skupienia się na ratowaniu życia, firm, finansów, ojczyzny? Żyjesz sporem o władze z innymi dupkami, a naród masz w ogonku? Na czas epidemii nie ma sensu władzy wybierać, ale ty drżysz przed jej utratą, gdy nie dacie rady dobrze rządzić.
krakus2020.04.3 13:26
Obecna władza to nic tylko okradanie Polaków i demolowanie kraju na każdym polu... tylko koryto i nepotyzm jest dla nich ważny.
ABC2020.04.3 14:06
.....okradanie Polaków ? ty się dobrze czujesz ? może jakiś przykład.
...2020.04.3 18:12
Proszę bardzo. Rozdawanie ciężko zapracowanych pieniędzy patusom, które je przepijają i nic do wspólnego worka nie wkładają.
anonim2020.04.3 13:23
Marna propaganda mająca na celu odwrócić uwagę od nieudolności rządu
Vengo2020.04.3 13:22
Komuchy z PiS już nieraz udowodnili, że gdzieś mają prawo oraz zdrowie i dobrobyt obywateli...
Norymberga dla komuny!2020.04.3 12:45
Jedyna propolska suwerenna partia :https://www.youtube.com/watch?v=byR04cs2jA4
Dom z papieru 42020.04.3 12:20
Oglądaj Dom z papieru s4! ( Lacasa de papel ) Czy Sala samobójców. Hejter 2020 https://filmvod.pl Zapraszam no nową wyszukiwarkę filmów i seriali! Nowości oraz stare filmy!
ten uparty czlowiek niech juz idzie na emeryturę2020.04.3 11:44
Wybory odbędą sie powiedzail nadęty pyszałek i agent Telawiwu...
anonim2020.04.3 11:31
Pytania w sprawie wykupu Polski za drukowane pieniądze "Chyba znam przyszłe miejsce pracy Mateusza Morawieckiego, choć wolę się mylić" - Romuald Kałwa http://romualdkalwa.neon24.pl/post/154256,pytania-w-sprawie-wykupu-polski-za-drukowane-pieniadze
Newsroom2020.04.3 11:08
Wybory się odbędą 10 maja w zaplanowanym terminie, a agentura Kremla i Berlina przegra je totalnie - oni dobrze o tym wiedzą, dlatego ta ekwilibrystyka zdychającej totalnej opozycji, by je przełożyć na rok następny ! Liczą na kolejny cud nad Wisłą !!?? Cuda się zdarzają, ale tylko takie które dobrze służą Polsce i Polakom ! Natomiast wybory za rok są wbrew Konstytucji i wbrew logice, oraz wbrew interesowi naszego kraju! ! Natomiast Kreml i Berlin marzą o takim scenariuszu, bo liczą na załamanie gospodarcze i chaos w Polsce !!
Matwiej Bej2020.04.3 11:06
Prezesie Wybory w Maju.A J.Gowin na Bruk.ZERWAĆ KOALICJE.Bo inaczej PiS Straci MINIMUM 10% poparcia.Lękliwych NIE popieram.
StaryDziwakKryptopedałRządziRządemIPrezydentem2020.04.3 10:44
Zdewociały dziwak-kryptopedał w starczym otępieniu rządzi Polską. Dlatego jesteśmy pośmiewiskiem dla świata. Sąsiedzi i fałszywi przyjaciele zza oceanu czekają, żebyśmy wyzdychali podczas obrzędów intronizacji, gapienia się w objawienia z otwartą gębą i modłów na klęczkach przed świątkami. Znów podzielą między siebie całkiem niezłe terytorium.
plantator buraków2020.04.3 9:34
Po wulgarnej i pełnej wściekłej histerii reakcji na moje posty sadzę, że mam do czynienia jedynie z polsko-języcznymi potomkami post-bolszewickiego reżimowego truchła, które władało PRL-em, wysługując się Moskwie, a obecnie nie może już znieść życia w wolnym i suwerennym kraju. Dlatego na antyrządowe spędy biega z jeszcze żyjącymi UB-ekami, SB-ckimi generałami a zasuszone gnidy PRL-u robi swoimi europarlamentarzystami i doradcami i to na obecne czasy. Jednocześnie usiłuje przedstawiać się jako obrońcy demokracji i tradycji patriotycznej i niezależnej Polski. Paranoja! Z takim psychopatycznym autoramentem, nie tylko trudno, ale nawet nie sposób o czymkolwiek racjonalnie polemizować. Takie post-bolszewickie bydło musi zatem być po raz kolejny ujarzmione wyborami korespondencyjnymi w dniu 10 maja br. One nie narażają życia i zdrowia kogokolwiek, zagrażają tylko dalszej renegackiej egzystencji tego "totalnego" motłochu. Ale dla Polski i Polaków to przecież żaden argument, to nawet argument za tym, by te wybory korespondencyjnie, a więc skutecznie na ten czas, w dniu 10 maja br przeprowadzić.
Michał Jan2020.04.3 9:39
Dajesz, dajesz. Coraz klawiej się to to czyta.
Polak2020.04.3 11:40
"polsko-języcznymi potomkami post-bolszewickiego reżimowego truchła, które władało PRL-em, wysługując się Moskwie," No chyba trochę przesadzasz myśląc że sam deweloper i bratobójca Kaczyński komentuje twoje posty.
Turogniew syn Bladwinga2020.04.3 12:48
Dajesz czadu, plantatorze. PiS ci za to płaci czy tak z potrzeby serca PiSzesz?
Urszula2020.04.3 15:47
Czego się wściekasz? Jeśli chodzi o mnie to mogą być te wybory. Ja i tak w nich nie będę uczestniczyć więc mi rybka. Tylko ludzi szkoda. Czemu Kaczyński i rząd PiS zajmują sie tylko wyborami? Czemu nie troszczą się o ludzi, o upadające firmy, o lawinowo rosnące bezrobocie? Cały czas tłuką ten temat wyborów jakby nie było koronawirusa. Ten twój guru ma w d... Polskę i Polaków. Władza się dla niego liczy i tylko władza. Po trupach. A tacy jak ty wybitnie mu w tym pomagają. I ty uważasz się za Polaka? Ty jesteś jakiś szemrany zdrajca, a nie Polak.
trajmok2020.04.3 17:14
Jesteś wspaniały popieram !! Hołota dostanie po mordach 10.05 i won z Polski
anna2020.04.3 9:34
Tak naprawdę to w większości nikogo nie obchodzą te wybory , należałoby poczekać na lepsze czasy.
Albert2020.04.3 9:21
"Nie ma możliwości odłożenia wyborów prezydenckich na za rok" - powiedział prezes PiS Jarosław Kaczyński. " Kaczyński najwyraźniej konstytucję to tylko na koszulce Wałęsy widział, ale według Frondy to Grodzki nie zna Konstytucji... ciekawe.
MaxFiend2020.04.3 9:13
"To byłoby oczywiste jej złamanie, my tego nie chcemy robić" - a czym jest zmiana ordynacji w trakcie kampanii wyborczej?
plantator buraków2020.04.3 8:59
Wycie wściekłych "totalnych" o zmianie terminu wyborów prezydenckich i przenoszeniu ich na jakiś inny, nie dający się określić termin, to ekwilibrystyka paranoika. U "totalnych" to norma. Nikt nie wie kiedy zagrożenie epidemiologiczne będzie mniejsze. Albo większe. Po co odraczać wybory, one i tak są nieuniknione? I dlaczego odraczać je tylko dlatego, że domaga się tego 'totalna" opozycja? A jakież ona ma w końcu znaczenie dla funkcjonowania państwa? Oczywiście, chodzi mi o funkcjonowanie państwa polskiego, nie państwa opozycji...
......2020.04.3 9:03
Proponuję, żebyś przeczytał jaki jest finał wyborów samorządowych we Francji, które zorganizowano pomimo ostrzeżeń tamtejszego środowiska medycznego. Rozumiem, że twoje horyzonty myślowe kończą się zwykle na przekazach dnia PiSu, ale wysil się proszę i zdobądź jakieś sensowne informacje o epidemii.
.2020.04.3 9:09
On myśli, że wirusa w Polsce podrzuciła UE, tak jak Amerykanie w PRL stonkę.
AAAtomek2020.04.3 8:58
Przypomnę krótko, 2 miliardy Złotych poszło dzięki PiS na reżimowa telewizję. W tym czasie, inne kraje kupowały respiratory, maski, rękawiczki żeby ochronić swoich obywateli.
plantator buraków2020.04.3 9:01
no i opanowały pandemię, przygłupie "totalny" ?
AAAtomek2020.04.3 9:06
Nie durny wyborco obecnego reżimu, ale maja te rękawiczki, maski I testują Masowo swoich obywateli w przeciwieństwie do Pewnego durnego kraju Rządzącego przez durną katolicko-bolszewicką władze. Widzisz różnice, czy mam ci wyjaśnić, że tam liczą się obywatele a dla reżimu zeby nie stracić władzy.
plantator buraków2020.04.3 9:17
Po reakcji sadzę, że mam do czynienia jedynie z polsko-języcznym potomkiem post-bolszewickiego reżimowego truchła, które władało PRL-em, wysługując się Moskwie, a obecnie nie może już znieść życia w wolnym i suwerennym kraju. Dlatego na antyrządowe spędy biega z jeszcze żyjącymi UB-ekami, SB-ckimi generałami a zasuszone gnidy PRL-u robi swoimi europarlamentarzystami i doradcami i to na obecne czasy. Paranoja! Z takim psychopatycznym autoramentem, nie tylko się nie da, ale nawet nie sposób o czymkolwiek racjonalnie polemizować. Post-bolszewickie bydło musi zatem być ujarzmione wyborami korespondencyjnymi w dniu 10 maja br. One nie zaszkodzą nikomu, tylko temu "totalnemu" bydłu. chociaż nie wiem, czy nie obrażam bydła jako takiego.
empower2020.04.3 9:36
kasztanku, lekarze z Czech, Niemiec śmieją się z nas, że nic dziwnego, że tak mało chorych skoro testy robi się w takiej ilości. U kolegi na oddziale zrobili 1 test na razie bo dr miał objawy a reszta , która miała kontatk siedzi na kwarantannie. Na oddziale jest zwykle ok 80 osób. Policz szybko ile to jest chorych. Policz jak to się zmieniło z dnia na dzień w Radomiu, na Banacha itd. Wiesz ilu sieje bezobjawowo? Wiesz ilu ludzi umrze jeszcze na chor współistniejące bo nie będzie ich miał kto przyjąć?
plantator buraków2020.04.3 9:58
Lekarze z Czech i Niemiec śmieją się z nas? Tak może twierdzić jedynie nawiedzony totalny kretyn. 1. Czechy - ilość ofiar śmiertelnych - 40 Ludność kraju - 10,8 mln 2. Niemcy - ilość ofiar śmiertelnych - 1017 Ludność kraju - 82,7 mln 3. Polska - ilość ofiar śmiertelnych - 57 Ludność kraju - 37,8 mln To dane ze stron resortów zdrowia tych państw na dzień wczorajszy godziny późno-nocne. Nadal się tam śmieją z Polaków? Czy tak uważają jedynie totalni paranoicy tworzący "totalną opozycję" w Polsce? Jeśli tak, to jest to jedynie psychopatyczny margines polskiej populacji i zdrowa psychicznie część społeczeństwa powinna zupełnie bagatelizować wycie totalnych paranoików, zwłaszcza w sferze spraw publicznych.
AAAtomek2020.04.3 12:21
Dalej wierz w tylko 57 zgonów spowodowanych wirusem COVI19....
Polak2020.04.3 9:13
Nie zapominajmy też o zakupie w drugiej połowie marca 210 limuzyn za utajnioną kwotę oraz wynajmie dodatkowych 70 limuzyn za drobne 22,5 miliona rocznie. Oczywiście bez żadnych przetargów, żeby pisowscy kolesie też mogli jakąś kasę przy okazji przytulić.
......2020.04.3 8:55
10 lat wcześniej Lechu stwierdził, że nie mogą lądować na innym lotnisku i zabił 96 osób. 10 lat i 1 m-c później Jarek podnosi poprzeczkę i ryzykuje życie tysięcy osób.
ABC2020.04.3 14:05
....nie ryzykuje korespondencyjnie.Nic ci nie grozi.
inka2020.04.3 17:44
trzeba być naprawdę ostatnią kanalią żeby oskarżać prezydenta św.pamięci o tą zbrodnię czy ty aby jesteś człowiek mam wątpliwości
kapral z obstawy2020.04.4 0:58
Ty WSIoku jesteś na bolszewickim kursie i ścieżce.
kapral z obstawy2020.04.4 1:03
W krotce zamiast kropek będziesz wzywał centrale w moskwie ...---...
Stach2020.04.8 15:05
Onucami jedzie oj jedzie
plantator buraków2020.04.3 8:46
Trzeba być mocno pier----lniętym, by uważać, że ludzie obarczą PIS za to, że w czasach zarazy biznes upada. Obwinili by jedynie wtedy, gdyby nie było zarazy, a PIS rozkradłby państwo polskie mniej więcej tak jak zrobili to "totalni" i to w czasach, gdy o zarazie nikt jeszcze nie myślał. Wiązanie przyszłych wyników wyborów z takim rozumowaniem "totalnych" obłąkańców dowodzi jedynie tego, jak ta banda ma w bardzo niskim poważaniu samodzielne myślenie Polaków. Gdyby Polacy - powtarzam Polacy a nie "totalni" - uważali, że PIS będzie winien kryzysowi gospodarczemu, jaki być może dotknie Polskę po epidemii, to już dziś pchaliby się na wybory oknami i drzwiami by dokonać zmiany władzy. Polak nie znosi być okradany. I dlatego nigdy już nie postawi na obłąkaną bandę "totalnych" a zupełnie spokojnie da im kopa w korespondencyjnych wyborach 10 maja br.
Michał Jan2020.04.3 8:50
Czyli, śmiało można odroczyć wybory. Wynik ten sam, a zagrożenie epidemiologiczne mniejsze.
plantator buraków2020.04.3 8:56
To ekwilibrystyka paranoika. U "totalnych" to norma. Nikt nie wie kiedy zagrożenie epidemiologiczne będzie mniejsze. Albo większe. Po co odraczać wybory, one i tak są nieuniknione? I dlaczego odraczać je tylko dlatego, że domaga się tego 'totalna" opozycja? A jakież ona ma w końcu znaczenie dla funkcjonowania państwa? Oczywiście, chodzi mi o funkcjonowanie państwa polskiego, nie państwa opozycji...
Michał Jan2020.04.3 9:38
Przeprowadzać wybory tylko dlatego, że domaga się tego pisowska mniejszość? Państwo i cały Świat funkcjonują w taki sposób, że osoba wykonująca obowiązki prezydenta jest nie aż tak istotna, jak w zwykłym czasie. Czyli, dopóki mamy stan epidemii, dopóty może urzędować p. dr Andrzej Duda. Na co jest zgoda chyba nawet przez aklamację.
satyr2020.04.3 12:48
Ty jesteś człowieku strasznie tępy. Wybory się nie mogą odbyć, bo są zagrożeniem dla zdrowia i życia wielu ludzi. Wybory nie są teraz sprawą nawet drugorzędną tylko powinny być na dalekim planie. Teraz trzeba się skupić tylko na wyjściu z kryzysu zdrowotnego i ekonomicznego.
Polak2020.04.3 9:15
Zanim zaczniesz wciskać partyjną propagandę rozejrzyj się po kraju - 5 lat intensywnej pracy prokuratury, a jedyne co znaleziono to kolejne afery pisowskiej mafii, zero zarzutów wobec poprzedniej koalicji.
Realista2020.04.3 12:27
Sama zapaść może i winą PIS nie będzie, natomiast do obywateli należeć będzie rozliczenie władzy za sposób w jaki próbowała z kryzysem walczyć. Nie wróżę sukcesu ani rządzącym ani opozycji.
anonim2020.04.3 8:46
Co za chory na władzę wredny śmierdzący dziad. Brak słów
KONSTYTUCIA to ja = Bolek OTUA to nie ja2020.04.3 20:57
Pietrek one wszystkie takiem som. My z Mnietkiem mamy plan. Nie buj siem. Ten wredny, Chitra sztuka. Dawaj te dwa miliony i wyjdziem na ulice nawet kornaświrus im nie pomorze. Byli czasy cięnżkie to zawistniem patrzył jakiem pralkie kupił. Nawet kiliszka nie wypił, a ja mu mowie, zatańcz z Heńkom, pali się do ciebie a on kota na kolana. Takim wrednym był. Ona tenskni za tobom.
stary pedzio od robaczka2020.04.4 1:08
Tylko my pachniem ruskimi duchami. Precz z polskosciom.
plantator buraków2020.04.3 8:43
Proponowane przez PIS głosowanie korespondencyjne nie niesie za sobą żadnych niebezpieczeństw dla życia i zdrowia. Chyba, że totalną klęskę 'totalnych". Ale to, oczywiście, żaden argument. A nawet argument za tym, by te wybory przeprowadzić i w tej dacie, i metodą korespondencyjną.
Michał Jan2020.04.3 8:48
Okres przeżywalności wirusa Covid-19 na tekturze i papierze w temperaturze 20°C, to skromne 24h. Rzeczywiście, nie widać tu żadnych zagrożeń dla tych, którzy będą mieli z kartami wyborczymi do czynienia...
AAAtomek2020.04.3 8:40
PiS sie boi porażki, za rok to będzie Polska bez PiS, kościoła i prawicy. Wirus, bezrobocie i upadek gospodarczy Polski doprowadzi do zmiany władzy. Nadzieja w UE, że coś wymyśla, bo na nasz prawicowy reżim nie ma co liczyć.
.2020.04.3 8:43
Prawicowy komunistyczny reżim.
Michał Jan2020.04.3 8:53
Bez kościoła i prawicy, czyli zamiast pseudo-pobożnych socjalistów, czerwona dzicz u władzy? Wirus robi się nie taki straszny.
Polak2020.04.3 9:11
Czerwoną dzicz u władzy masz w tej chwili.
Michał Jan2020.04.3 9:30
Czerwień ma różne odcienie.
...2020.04.3 18:11
Ale za to głupota władz pis i jego elektoratu zawsze to samo ubarwienie.
Michał Jan2020.04.3 19:05
Jedni i drudzy chcą dać się zniewolić. Sposoby i zakres trochę się różnią. Jedni są czerwoni, a drudzy krwawo-czerwoni.
Roman2020.04.3 9:48
PiS nie ma za wiele wspólnego z kościołem. On tylko wykorzystuje dla swoich korzyści politycznych pewną uzasadnioną preferencję osób wierzących do wybierania opcji w swoich deklaracjach najmniej antychrześcijańskich. Trudno bowiem, ażeby chrześcijanie głosowali na Lewicę, PO lub inne partie jawnie deklarujące chociażby przyzwolenie na aborcję.
plantator buraków2020.04.3 8:26
Wybory mają się odbyć w konstytucyjnym terminie 10 maja br. Odkładanie ich o rok to jedynie iluzja. Nikt nie wie bowiem ile czasu potrwa pandemia. I co wówczas? Odkładać je o kolejny rok? Takie rozumowanie to paranoja, czyli stan świadomości typowy dla "totalnych".
Michał Jan2020.04.3 8:35
Za to wszyscy doskonale wiedzą, że dłużej niż kwartał nie będziemy się izolować, więc albo rząd osiągnie sukces w zwalczaniu Covida, albo ogłosi kapitulację i przejdzie do modelu szwedzkiego. I wybory będą możliwe bez odkładania co rok.. Trzeba w końcu nauczyć się składać tego Staśka, dom, konia i drzewo do kupy.
Saki Faki2020.04.3 8:49
Wszyscy to wiedzą, z wyjątkiem wyborców PiS, którym do maja jakoś dociągną ściemę, że rząd i Duda działają, że wygaszamy itd.
Roman2020.04.3 9:42
Tak, dokładnie tak. A poza tym do tego czasu na pewno zostanie wynaleziona szczepionka. I nie będzie to prawdopodobnie wynalazek polskich naukowców tylko amerykańskich, chińskich lub izraelskich.
satyr2020.04.3 12:46
Logika godna prawicowego idioty. Każdy ma wybory w dudzie. Tylko idiota może organizować wybory w środku szalejącej pandemii.
ladychapel2020.04.3 14:23
DLA PRZYPOMNIENIA!!!!!! Rok 2009 Andrzej Duda o wątpliwościach Prezydenta co do ustawy Minister Duda przypomniał, że zmiany w prawie wyborczym muszą być uchwalone minimum pół roku przed wyborami. Według prezydenckiego ministra Andrzeja Dudy, Lech Kaczyński zaskarżył do Trybunału Konstytucyjnego nowelę ordynacji wyborczej do Parlamentu Europejskiego, bo ma wątpliwości, czy nie narusza ona m.in. zasady prawidłowej legislacji. https://www.prezydent.pl/archiwum-lecha-kaczynskiego/aktualnosci/rok-2009/art,9,95,andrzej-duda-o-watpliwosciach-prezydenta-co-do-ustawy.html
Michał Jan2020.04.3 8:24
Warto wpierw zapytać listonoszy, czy też uważają, że odbieranie kart po domach jest bezpieczne, nim się takie oświadczenie złoży. A co do konstytucji, to razem z opozycją Naczelnik zbierze większość, jak nie jednomyślność, żeby szybko (On to potrafi) wprowadzić poprawkę.
AAAtomek2020.04.3 8:42
Dostaną ekstra 5000zl i ochoczo będą chodzić po domach. Nie znasz PiS, przekupstwo to ich chleb powszedni.
Michał Jan2020.04.3 8:54
Mam lepszy pomysł, ale go nie zdradzę, bo mogą przeczytać i wprowadzić.
uvw2020.04.3 10:58
Listonosze mają przy sobie płyn dezynfekujący,rękawiczki i maski.Narzekają jedynie na kłopotliwe oddychanie w maskach.
Michał Jan2020.04.3 12:45
I dlatego kombinują ze zwolnieniami?
ABC2020.04.3 13:57
Lekarze ,pielęgniarki ,kasjerki także pracują w maskach.Zwykli ludzie także chodzą w maskach kto ma.
...2020.04.3 18:09
Chodzą, bo muszą coś jeść. Bez wyborów w tym roku się obejdą.
Saki Faki2020.04.3 20:52
A jak jedzą jak maja maski?
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.3 8:23
"Te wybory powinny się odbyć, chyba że zostanie wprowadzony stan nadzwyczajny. Ale tu muszą być spełnione pewne warunki, które teraz nie są spełnione." Jakie "pewne warunki" ???? Prawne warunki są takie w przypadku stanu klęski żywiołowej: ....rozumie się przez to zdarzenie związane z działaniem sił natury, w szczególności wyładowania atmosferyczne, wstrząsy sejsmiczne, silne wiatry, intensywne opady atmosferyczne, długotrwałe występowanie ekstremalnych temperatur, osuwiska ziemi, pożary, susze, powodzie, zjawiska lodowe na rzekach i morzu oraz jeziorach i zbiornikach wodnych, masowe występowanie szkodników, chorób roślin lub zwierząt albo CHORÓB ZAKAŹNYCH LUDZI albo też działanie innego żywiołu;
Michał Jan2020.04.3 8:25
Najwyraźniej przegranej bardziej boi się On niż opozycja.
Milusi2020.04.3 19:30
No raczej nie, sondaże jasno mówią jedno, pamiętaj to nie A. Duda się ośmiesza co wypowiedź.
Otto2020.04.3 11:43
"Zmieścisz się śmiało". Generał Błasik
kapral z obstawy2020.04.4 0:55
"jesteście na kursie i ścieżce" Palkownik Krasnotuckij. Kopacz " jesteśmy razem z rosyjskimi patomorfologami, kopiemy na metr wgłąb, przesiewamy każdą grudkę ziemi". Trumny nie otwierać wsio w paradkie.