30.09.13, 15:17Jarosław Kuźniar (fot. Artur Andrzej/Wikipedia)

Jarosław Kuźniar: Obiektywizm to iluzja

W rozmowie z portalem Onet.pl Jarosław Kuźniar przyznaje, że nie rozumie, dlaczego Polacy nie dają dziennikarzom przyzwolenia na komentowanie rzeczywistości. „Wyzywają ich do pseudodziennikarzy albo pismaczych miernot” - ubolewa, ale zapewnia jednocześnie, że nie przejmuje się komentarzami internetowych „hejterów”.

Prezenter TVN'owskiego „Wstajesz i wiesz” ubolewa nad tym, że w Polsce zawód dziennikarza jest niedoceniany i nieszanowany. „Ludzie bezkarnie mogą do ciebie przyjść i powiedzieć – ty ch…, mogą cię pobić albo wylać pomyje w internecie. I to mnie wkurza. Chętnie wziąłbym takiego trolla, dał mu program do poprowadzenia i obejrzał. Jednego dnia bym go pochwalił, drugiego dnia „spuścił do piekła”. Bo taka jest dziennikarska rzeczywistość. Taki ktoś może poczułby wreszcie codzienny dziennikarski stres, ogrom pracy i wysiłku, jaki wkładają ci ludzie, żeby ludzie mogli coś sensownego obejrzeć” - tłumaczy.

MBW/Onet.pl 

Komentarze

anonim2013.09.30 15:21
Chociaż go nie lubię, przyznam mu rację w jednym. Nie ma 100% obiektywnego dziennikarza.
anonim2013.09.30 15:32
Tak istnieje tylko jakaś naracja
anonim2013.09.30 15:34
Też go nie lubię, ale trzeba przyznać że ta wypowiedź jest prawdziwa, tylko dlaczego mi się wydaję że pod publiczkę... wciąż w pamięci mam okładkę Newsweeka.
anonim2013.09.30 15:39
Z tym, że nie istnieje obiektywizm zgadzam się w 100%. Zawsze jest jakaś narracja, wybór wycinka rzeczywistości do pokazania lub opisania, wybór akcentów, czynniki bardzo subtelne jak ton, kolorysytka, zestawienie z innym przekazem, cień poglądów osobistych dziennikarza itp. Wszystko to wpływa na przekaz, nawet wbrew woli. Nawet jesli chcemy być "obiektywni". Stąd apel też na prawicę - nie nazywajcie się obiektywnymi, bo nie ma czegoś takiego. Nie udawajcie "niezaleznych" i "niepokornych". Bzdura. Powiedzcie jasno i z podniesioną głową - reprezentujemy poglądy prawicowe / narodowościowe / katolickie itp. Bo taka jest prawda w czym niema nic złego.
anonim2013.09.30 16:06
W jego przypadku nie chodzi o obiektywizm ,ale o przyzwoitość i prawdę.Tak wiem ,że są różne prawdy i g... prawda też .
anonim2013.09.30 16:22
Tak, jeśli Kuźniar kogoś skrytykuje to jest to dobry uczynek, ale jak ktoś skrytykuje Kuźniara to jest to zły uczynek
anonim2013.09.30 16:23
Kuźniar jest obiektywny jak Gugała.Widać uczeń jego.Ten program "Wstajesz i wiesz" już dorównuje poziomem "Dzień dobry ToVa rzNisze". Plotkarnia ubecka!!
anonim2013.09.30 17:09
Pała tu dla wszystkich z logiki. Nie ma dwóch prawd. jest jedna, obiektywna. Do prawdy trzeba dochodzić, a pseudo dziennikarze nawet nie próbują tego robić, tylko udają, że nie kłamią i z kłamstwa chcą zrobić prawdę różnego rodzaju manipulacją.
anonim2013.09.30 17:36
Taka prawda. Prasa nie jest obiektywna, bo selekcjonuje informacje i opatruje je stosownym komentarzem, mniej lub bardziej stronniczym. Na Frondzie czy w GW bardziej stronniczym. Najbliższa obiektywizmowi jest PAP, bo tam informacje są najsuchsze.
anonim2013.09.30 17:54
Antolek masz rację.
anonim2013.09.30 18:22
Jeżeli mówimy , że prasa jest lewicowa, prawicowa, chrześcijańska lub jakaś inna to już widać z tego podziału, że żadna gazeta lub czasopismo nie będzie w stu procentach obiektywne. Bo to jest po prostu niemożliwe. Zawsze tam będzie jakaś opcja. Również sam dziennikarz nigdy nie będzie w stu procentach obiektywny. Bo dziennikarz również jest wyrazicielem takiego czy innego poglądu.
anonim2013.09.30 18:23
Kuźniar jak w każdym wywiadzie zionie jadem i nienawiścią. A najbardziej nienawidzi Polski i Polaków. Identycznie jak Wojewódzki. W jednym z wywiadów za największe zagrożenie uznał... "brunatną Polskę". Kuźniar to doskonały produkt Michnika. Tacy ludzie skądś się biorą. Trzeba prześwietlić jego rodzinę i młodość.
anonim2013.09.30 18:57
Ależ są obiektywni (no prawie :) ) dziennikarze. Wskazałbym Piotra Zarembę, zawsze zrównoważone pióro, Tomasza Wróblewskiego, który ma prawicowe (wolnorynkowe) poglądy, ale który zawsze starał się obiektywnie pokazywać rzeczywistość. Dobrze rzeczywistość opisują Ziemkiewicz i Wildstein. A i został ktoś z "tefałenu". :) Niech ktoś mi powie jakie poglądy i komu sprzyja red. Rymanowski. Do dzisiaj dla mnie facet jest zagadką. PS. Najgorsze jest dla mnie jak ktoś udaje obiektywnego dziennikarza ("aŁtoryteta"), a sprzedajny jest jak cholera: Michnik, Lis, Olejnik, Miecugow, Żakowski, Pacewicz, Mrozowski. i wielu wielu innych. PS.2. Z prawej strony też jest sporo nieobiektywnych dziennikarzy, którzy wchodzą dziś w tyłek opozycji.
anonim2013.09.30 20:56
@man.of.Stagira "gdyby nie istniał obiektywizm, zdanie, że nie istnieje obiektywizm nie mogło by być prawdziwe" - ale chodzi o obiektywizm w dziennikarstwie.
anonim2013.09.30 21:10
[email protected] Kawał stary i doby, ale...Ja mówię o prawdzie, a Ty piszesz o zdaniach prawdziwych. To duża różnica. Drugie zdanie jest zmanipulowane, bo nie podajesz ilu zawodników startowało. I należałoby takie pytanie pomocnicze zadać. W pierwszym zdaniu wszystko jest jasne, w drugim nie. Zachodzi potrzeba dodatkowego wyjaśnienia, na które nie zawsze możesz liczyć. Na tym polega manipulacja. Aby ją wykryć trzeba dodatkowego wysiłku, na który nie wszystkich odbiorców jest stać.
anonim2013.09.30 21:40
"Obiektywizm to iluzja" powiedział przedstawiciel najbardziej sprzedajnego medium w Polsce obok GW :)
anonim2013.09.30 22:24
Nie ma 100% obiektywnego dziennikarza jeżeli pracuje się w WSI24
anonim2013.09.30 22:46
"Jarosław Kuźniar przyznaje, że nie rozumie..." i na tym poprzestańmy.
anonim2013.10.1 0:08
Czyżby Platforma zaczynała tonąć i tuzy z prorządowych tub zaczynały niepokoić się o swoją przyszłość? Bardzo lubie program p.Kużniara.Bawię się na nim tak samo świetnie jak oglądając w internecie Dzienniki Telewizyjne z czasów PRL-u. Kolejny "pokrzywdzony":przecież jestem dziennikarzem prorządwej telewizji i muszę kłamać bo mi nie zapłacą, inni też kłamią... To może by poszukać uczciwszego zajęcia lub uczciwszej stacji?
anonim2013.10.1 7:46
@icari80 "Czym jest prawda? GDZIE jest prawda?Czy jest tylko jedna?...." Są w życiu tylko trzy prawdy: święta prawda, tysz prawda i gówno prawda.- ks. Józef Tischner.
anonim2013.10.1 8:02
nie ma to jak samego siebie nazywac dziennikarzem i starać sie to wmówić całej reszcie Kuźniar to klasyczny przykład "stojaka na mikrofon" - z dziennikarstwem on nie ma nic wspólnego