14.01.20, 15:45

Kard. Gerhard Müller zabrał głos. ,,Jest tylko jeden papież''

Były prefekt Kongregacji Nauki Wiary kard. Gerhard Müller broni decyzji Benedykta XVI o publikacji artykułu na temat celibatu i kapłaństwa. Zwraca zarazem uwagę, że Benedykt nie jest już papieżem, ale emerytowanym biskupem. "Jest tylko jeden papież, Franciszek" - powiedział.

 

W rozmowie z włoskim dziennikiem "Corriere della Sera" kard. Gerhard Ludwig Müller skomentował kontrowersje wokół publikacji Benedykta XVI w książce kard. Roberta Saraha poświęconej kapłaństwu i celibatowi. "Nie mamy dwóch papieży. Jest tylko jeden papież, Franciszek" - powiedział Müller. Jak stwierdził, Benedykt nie jest tak naprawdę nawet "emerytowanym papieżem", taki sposób zwracania się do niego to tylko wyraz uprzejmości. "Tak naprawdę Benedykt XVI jest emerytowanym biskupem", stwierdził.

Kardynał wskazał też, że Benedykt "nie miesza się" w pontyfikat Franciszka, a jedynie realizuje swoją misję odpowiedzialności za wiarę. Każdy biskup, także emerytowany, jest zobowiązany troszczyć się o wiarę. Dlatego Benedykt reaguje. Müller wskazał, że przeciwstawianie Benedykta Franciszkowi jest "antykościelną rozgrywką", bo wszyscy kardynałowie, biskupi i katolicy stoją po stronie papieża Franciszka - to, jak podkreślił, sprawa "oczywista".

Hierarcha zauważył zarazem, że misja biskupa jest dożywotnia, a Benedykt XVI "wciąż przecież żyje", stąd ma prawo zabierać głos na różne tematy.

Müller skomentował też dyskusję o celibacie, uznając, że w jego ocenie nie można wprowadzać żadnych wyjątków od bezżenności księży, bo opinia publiczna zinterpretowałaby to jako rezygnację z celibatu.

bsw/Katholisch.de

Komentarze

Maciej2020.01.15 18:27
Wiele komentarzy na portalu fronda kierowanych wobec papieża powoduje zgorszenie i dalekie jest od ducha ewangelii i Tradycji kościoła. Widzę złość, agresję, nieposłuszeństwo, brak szacunku do człowieka i zwierzchnika kościoła. Proszę o uzasadnienie takiej postawy wobec papieża Franciszka, nawet gdyby nie zgadzali się z nim w istotnych kwestiach. Gdzie ewangelia zachęca do takiej postawy? Gdzie jest w tym miłość chrześcijańska? Miłość która wszystko przetrzyma...
Zom2020.01.15 14:52
Tak , jest tylko jeden papież BXVI Franciszek jest masońskim uzurpatorem, nielegalnie wybranymi przez konklawe
Ma\\\\\\\\305\\\\\\\\202gorzata2020.01.15 12:28
W jakim wielkim CHAOSIE jest Kosciół jeżeli były Kardynał od spraw Wiary musi permanentnie zabierać głos w MEDIACH i informować , że może być tylko JEDEN PAPIEŻ. Ciekawe czy tam w Rzymie też o tym wiedzą ? Jak już "liczymy" to warto zapytać Kardynała a ile MAMY kościołów w Kościele Rzymsko- Katolickim dziś nazywanym kościołem ekumenicznym chrześcijan ? Do II Soboru Watykańskiego był tylko JEDEN ŚWIĘTY KOŚCIÓŁ KATOLICKI . Ale o tym Wielebny doskonale wie. Dlatego sprawiedliwiej jest dla hierarchii zamiast "gadać" i mnożyć słowa PRZYNAĆ się do BŁĘDU , zadość czynić Bogu i wiernym prowadzonym na manowce > piekła.
matis892020.01.14 20:20
Antykatolicka masońska sekta ludzi Bergoglio Fałszywego Proroka Nie Katolika już przerobiła sobie Kard. Gerharda Müllera. Papież katolicki jest tylko jeden i to Benedykt XVI. Bergoglio to heretyk, oszust i nie katolik. Bergoglio wyznaje inne bożki, innego boga, od tego którego głosi Benedykt XVI czyli Jezusa i Trójcy Św..
jaś2020.01.14 19:07
Mamy problem z jednej strony dogmat KK o nieomylności papieża i asystencji Ducha Św i z drugiej strony gadającego herezje Franciszka. Episkopacie co mamy wybrać bo w prawdzie jest Benedykt XVI.
vvv2020.01.14 19:22
Nieomylność papieża dotyczy tylko jego wypowiedzi ex cathedra.
RHQQ22020.01.15 17:23
No ale ex cathedra papież Franciszek nie mówi nic innego niż w wywiadach samolotowych, więc skoro jest spójność to chyba pozostaje w zgodzie z dogmatem.
Maciej2020.01.15 18:20
Po pierwsze charyzmat nieomylności towarzyszy papieżowi, po drugie każda jego wypowiedź nie mysi być nieomylna, a tylko ex cathedra, po trzecie jest zwierzchnikiem kościoła i bratem w wierze i należy go traktować z szacunkiem, miłością i wspierać modlitwą. Ogromna większość z tego co mówi papież zawraca kościół do ewangelii od której dość daleko odszedł.
ja2020.01.14 17:55
Ma rację jest tylko jeden papież i Synod nie miał prawa wybrać innego papieża dopóki obecny żyje , bo podważa wybór natchniony z Ducha Świętego,
STANISLAW2020.01.14 18:52
W Kościele było przekonanie, że papież może rezygnować dobrowolnie, a nawet przymuszony w razie niemożliwości spełniania funkcji.
Rycerz Niepokalanej!2020.01.14 16:42
Dla mnie ten jest papieżem kto strzeże doktryny katolickiej, z całej duszy swojej wierzy w Boga ,który stał się człowiekiem Jezusa Chrystusa i oddaje należną cześć Jego Najświętszej, Niepokalanej Matce Maryi zawsze dziewicy. Jeśli tego nie czyni żadne formalności z zakresu prawa kanonicznego nie zmuszą mnie abym Go słuchał.
Yoshka2020.01.14 17:06
Ale której doktryny katolickiej, przecież ona się zmieniała już dziesiątki razy.
ja2020.01.14 18:11
Zadziwiające jak niewierzący ludzie nagle są zachwyceni działaniami Bergolio. Co tylko utwierdza mnie w przekonaniu że nie jest to papież, ale antypapież a tacy w historii byli już wiele razy.
ZERR02020.01.15 2:15
Nie wykazałeś ani jednej zmiany doktryny katolickiej, a bredzisz o dziesiątkach.
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.01.15 8:22
Podaj jeden przykład, kłamczuchu.
Yoshka2020.01.15 10:50
Doktryna składa się z dogmatów. Na podstawie tych dogmatów można orzekać, co jest prawowierne, a co jest herezją. Zmiana na liście dogmatów to zmiana doktryny. Przykład: 1950 Dogmat o wniebowzięciu Najświętszej Maryi Panny Dogmat dotyczy wniebowzięcia Maryi w ciele do Nieba. Ogłoszony przez papieża Piusa XII w Konstytucji Apostolskiej "Munificentissimus Deus".
ZERR02020.01.15 11:57
Dogmat to prawda od dawna uznana. Jest ogłaszany nie po to, aby coś wprowadzić, tylko po to, aby ukrócić wątpliwości.
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.01.15 12:08
Która doktryna zmieniła się dziesiątki razy, zakłamana łajzo? Miałeś podać taką, która zmieniła się chociaż raz. No, dalej kłamczuchu i nieuku!
RHQQ22020.01.15 17:13
Rozumiem że niepokalane poczęcie Marii Panny to było znane od początku? Zakaz wykonywania operacji i zabiegów chirurgicznych też obowiązuje nadal? Wcześniej też tak bywało 325 – Zmiana daty Wielkanocy O Transsubstancjacji nikt nawet nie myślał przez pierwsze tysiąclecie chrześcijaństwa, wynalazek z 1215 roku oznaczanie żydów (żółte naszywki i żółte czapki) nadal według Ciebie jest praktykowane przez Kościół i polecane przez papieży? Zgoda na stosowanie wobec heretyków tortur i głodzenia; zawarta w bulli „Ad extirpanda” też? 1414 – Wyłączenie wina z komunii świętej - to chyba dość radykalna zmiana - dotyczy najważniejszego sakramentu - chyba mi nie powiesz, że wcześniej obowiazywała i zapomnieli ogłosić. O wielokrotnym zmianie rytu mszy świętej już nie wspomnę. A do 1968 roku antykoncepcja nie była traktowana jako grzech - w odróżnieniu od aborcji. No, dalej kłamczuchu i nieuku!
RHQQ22020.01.15 17:20
Zakaz świętowania soboty Podjęte na Soborze Florenckim w 1441 r. Wcześniej, zgodnie z zaleceniami Dekalogu świętowano dzień sobotni i celebrowano specjalną mszą, a niedziele były przeznaczone dla uczczenia męki pańskiej. Ta zmiana doktryny poniosła za sobą cały szereg zmian liturgicznych. Inna diametralna zmiana związana z malejącym anafabetyzmem: Dekret przyjęty 8 kwietnia 1546 roku na Soborze Trydenckim, na którym uznano Tradycję za równorzędne źródło wiary w stosunku do Biblii - do tej pory Słowo Boże było nadrzędne - choć zmieniano wielokrotnie jego zawartość to jednak było ponad resztą pism i przekazów. Zadowolnony?
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.01.15 8:24
Zgadzam się z Tobą.
katolik2020.01.14 16:36
Nie podzielam tego poglądu, Godność Papieska nawet jak Papież przeszedł na emeryturę i jest biskupem (nie wchodząc w dociekania czy został do niej zmuszony czy była to jego wola) pozostaje na zawsze, mimo że nie pełni już roli decydującego o prowadzeniu kościoła, to jak każdy katolik ma prawo upomnieć brata w wierze w tym przypadku panującego Papieża Franciszka, żeby uniknąć błędów, wręcz należy tak postąpić, a ostateczną decyzje i tak podejmie panujący Papież.
Darek2020.01.14 17:10
A możesz wyjawić na jaki konkretnie przepis/dokument się powołujesz w swoich twierdzeniach?
katolik2020.01.14 17:13
Dogmaty, jeśli są Ci znane?.
RHQQ22020.01.15 17:21
Który konkretnie dogmat? czy ten o zakazie działalności chirurgów, czy może ten o niepokalanym poczęciu, czy może ten o nieomylności papieża, który konkretnie?
Taki tam.....2020.01.14 16:22
Nie do konca jest to prawda panie prefekcie. Benedykt nie zniszczyl pierscienia papieskiego. Franciszek jest biskupem Rzymu.....i samozwanczym papiezem.
Yoshka2020.01.14 17:08
W przypadku pierścienia ustępującego Benedykta XVI pierścień został zniszczony przez wykonanie dwóch głębokich nacięć na wizerunku Rybaka.
ja2020.01.14 18:04
Czyli jest to nie zniszczony pierścień z dwoma nacięciami, co tylko dodaje mu symbolizmu jak obrazowi w Częstochowie
Yoshka2020.01.15 10:55
Likwidacją został objęty w pierwszym rzędzie pierścień rybaka, który istnieje w dwóch wersjach. Jedna to pierścień, który Papież osobiście nosił na palcu, a druga to reprodukcja tegoż pierścienia w formie pieczęci. Pierścień w obu wersjach został zniszczony. Likwidacji uległy też dwie suche pieczęcie do dokumentów papieskich, jedna duża, druga mała. Ponadto zniszczono też matrycę dla pieczęci ołowianej, którą podbija się bulle papieskie.
Darek2020.01.14 17:10
Pieścień Benedykta XVI został zniszczony to po pwiersze. Papież Franciszek samozwańczym nie jest, został wybrany prawowicie w wyniku konklawe przy udziale Ducha Świętego. Samozwańczy to taki co sam siebie ogłasza wbrew braku uprawnień.
ja2020.01.14 18:06
Mylisz się , tak sytuacja była już w roku 1400 gdy po czasie chciano naprawić bez zawierzenia Bogu wybór papieża i wybrano ponownie, a potem jeszcze raz żeby pogodzić dwóch papieży i doprowadzili do największej schizmy kościoła.
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.01.15 8:20
Nieprawda. Bergoglio został wybrany nieprawomocnie. Przy jego wyborze złamano przepisy i procedury. Tak naprawdę, wg prawa watykańskiego, jego wybór jest nieważny.
Yoshka2020.01.15 16:58
Jaki przepis niby został złamany? Jaka konkretnie procedura? Podaj konkret! Nie podasz, bo wiesz doskonale że napisałeś kłamstwo. Złamane to zostały pieczęcie poprzednika.
Waarnemer2020.01.16 10:23
Konstytucja apolstolska zatwierdzona przez JP II mówiłą, że mogą być maksymalnie trzy głosowania w ciagu jednego dnia. Franciszka wybrano podczas czwartego głosowania tego samego dnia. Nie zmieniono przy tym zawczasu tego zapisu, zatem jego wybór może rzeczywiście być niekanoniczny, a co za tym idzie nie ma asystencji Ducha Św. i jego decyzje mogą być nieważne, a ważnym Papieżem (choć nie podejmującym żadnych decyzji) jest nadal Benedykt XVI, który jak pamiętamy, nie zrzekł się tytułu Papieża, a tylko sprawowania urzędu. Król uwięziony na zamku nadal jest królem, nawet jeśli w jego imieniu rządzi nielegalnie wybrany namiestnik.
Ewa2020.01.15 12:24
Czy Borgię też wybrano przy udziale Ducha Świętego ?
Remigiusz2020.01.15 9:26
Dla scislosci Pierscien rybaka, bo tak nazywa sie pierscien papieski, zostal zniszczony...sa do tego bardzo scisle procedury. Pozdrawiam
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.01.14 15:54
To ciekawe. Wszyscy emerytowani biskupi noszą białą sutannę i czrwone buty?
STANISLAW2020.01.14 18:43
Jeżeli dla Ciebie biała sutanna i czerwone buty decydują o posłudze Piotrowej, to źle!
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.01.15 8:17
Jeżeli znak nakazu jazdy na wprost decyduje o tym, że jedziesz prosto, to źle!
vvv2020.01.14 19:17
Wygląda na to, że tak, bo aktualny papież - Bergoglio - nosi stare, czarne buciory. Taki ma "szacunek" do urzędu papieskiego.
Pet2020.01.14 20:54
Szacunek przez buty??? Co buty do tego mają? Tylko buty.
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.01.15 8:14
Czerwone buty papieża symbolizują gotowość na męczeństwo. Rozjaśniło się w głowie?
Pet2020.01.15 16:51
JP II jakie nosił? Na początku czerwone a później? Brązowe, dla jasności. Kto na powrót wskoczył w czerwone? B XVI. To tradycja, mało istotna w zasadzie. Na początku były symbolem...władzy, potem dodano męczeństwo. Rozjaśniło się? Wątpię.
Remigiusz2020.01.15 9:28
Ciekawe, ze papiez senior Benedykt XVI od konca pontyfikatu nie nosi czerwonych butow...
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.01.15 12:12
Racja, mój błąd. Bergoglio nie założył ich ani razu.
Yoshka2020.01.15 17:04
Nie widziałem ani jednego, ale może gdzieś w tak się noszą. Emerytowany biskup Rzymu kardynał Ratzinger nosi przykładowo czarne buty i białą sutannę, podobnie jak kard. Tarcisio .