28.10.13, 07:33Śp. Tadeusz Mazowiecki (fot. Artur Klose/Wikipedia)

Tadeusz Mazowiecki nie żyje

Tadeusz Mazowiecki były twórcą i przewodniczącym Unii Demokratycznej i Unii Wolności. Był też publicystą, działaczem opozycji w czasach PRL, a w ostatnich czasach był doradcą Prezydenta Bronisława Komorowskiego.

Zmarł nad ranem.

Wieczny odpoczynek racz Mu dać Panie,

a światłość wiekuista niechaj Mu świeci.

Niech odpoczywa w pokoju.

Amen.

sm

 

Komentarze

anonim2013.10.28 7:38
No i niech mu ziemia lekką będzie... jeszcze jeden umknął przed sądem ludzkim i tylko na Boskim został osądzony, ale za to jest pewne, że sprawiedliwie.
anonim2013.10.28 7:40
No cóż, w Jego przypadku raczej "De mortuis nil, nisi bene.", więc niech popłynie Nil. A tak swoją drogą: Wieczne odpoczywanie racz Mu dać Panie, a światłość wiekuista niechaj Mu świeci na wieki wieków, amen.
anonim2013.10.28 7:54
Wydaje mi się, że pierwszym niekomunistycznym premierem RP był jednak Jan Olszewski - śp. Tadeusz Mazowiecki nie był niepodległościowcem z krwi i kości, choć trzeba docenić - zwłaszcza w takiej chwili - Jego kulturę osobistą i wyważone opinie.
anonim2013.10.28 8:00
Zmarł w Dniu swego Patrona. Wieczny odpoczynek racz mu dać Panie...
anonim2013.10.28 8:05
Jak dobrze, że odchodzę od KK, a postawa takich osobników jaki Nabi tylko mnie w tym upewnia... RIP Tadeusz Mazowiecki
anonim2013.10.28 8:09
Wysyp mędrców i sędziów się już zaczął...
anonim2013.10.28 8:18
Największą "zasługą" Tadeusza Mazowieckiego była gruba kreska.
anonim2013.10.28 8:22
Dlaczego nie zablokujecie możliwości komentowania przy takich wiadomościach?
anonim2013.10.28 8:25
Śmierć Lou Reeda bardziej mnie wzruszyła. I Niziurskiego też.
anonim2013.10.28 8:27
@Ksar Masz rację. O zmarłych trzeba mówić prawdę.
anonim2013.10.28 8:28
Prawdą jest, że Mazowiecki był socjalistą i nigdy nie dopuścił do zmiany systemu, do wprowadzenia kapitalizmu i wolnego rynku. Stefan Kisielewski opowiadał, że Mazowiecki bardzo się zawsze irytował jak ktoś w jego obecności atakował socjalizm. Zagadka: "Pierwszy niekomunistyczny premier, choć stalinowki dziennikarz"...
anonim2013.10.28 8:53
Z jego grubą kreską nie zgadzam się, która nie była dekomunizacją, lecz łatwym, wygodnym aktem miłosierdzia i rozgrzeszenia dla zbrodniarzy czerwonych faszystów. Może to właśnie było przyczyną rozpętania polskiego piekiełka, które trwa do dziś. Szanuję go, modlę się za ś+p Tadeusza Mazowieckiego - "...a Światłość Wiekuista niechaj mu świeci". Ponieważ był osobą publiczną, jego działalność podlega ocenie
anonim2013.10.28 8:56
szorka: Nie będzie cicho nad ta trumną, proszę zobaczyć stronę GW.
anonim2013.10.28 8:56
Dla wszystkich mówiących o przyzwoitości przypomnę, że... Mazowiecki był też członkiem akcji szkalującej prymasa Wyszyńskiego. Teraz będziemy mieli w mediach teatr nieprzyzwoitości, i nikt nawet o tym słowem nie wspomni...
anonim2013.10.28 9:01
[*] ------------- Ciekawe czy po drugiej stronie uda się św.p. zmarłemu oddzielić ziemskie życie od wieczności grubą kreską, bez rozliczenia z przeszłością.
anonim2013.10.28 9:05
Requiem aeternam dona ei, Domine, et lux perpetua luceat ei. Requiescat in pace. Amen.
anonim2013.10.28 9:10
Co to za jazda na Nabiego? Czemu lewica tak boi się sądu ziemskiego? Sprawiedliwi nie mają się czego bać. Czy sąd ziemski jest niekatolicki? To może i Norymberga była nieważna? Jak ktoś was okradnie lewacy, to mu podziękujecie? Chętnie wołacie policję z byle powodu, np . ''mowy nienawiści'' i sądzicie się o byle co.
anonim2013.10.28 9:15
Wieczny odpoczynek racz mu dać Panie, a światłość wiekuista niechaj mu świeci, niech przez Miłosierdzie Boże odpoczywa w Pokoju Wiecznym. Amen.
anonim2013.10.28 9:19
wieczny odpoczynek racz mu dać Panie....... powinniśmy chcieć wiecznego spokoju dla wszystkich , bo nie znamy ich wewnętrznych relacji z Bogiem. Mimo błędów był to człowiek prawy , podjął nie zawsze dobre decyzje , to prawda. Ale powinniśmy chcieć NIEBA DLA KAŻDEGO. TAK JAK SIĘ MODLIMY O MÓJ JEZU , PRZEBACZ NAM NASZE WINY , ZACHOWAJ NAS OD OGNIA PIEKIELNEGO I ZAPROWADŹ WSZYSTKIE DUSZE DO NIEBA , ZWŁASZCZA TE , KTÓRE NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄ TWEGO MIŁOSIERDZIA. AMEN.
anonim2013.10.28 9:32
Członek Ligi Katolickiej która w latach 50-tych nawoływała do mordowania przez władze PRL antykomunistycznej opozycji w kościele oraz zwalczanie prymasa Wyszyńskiego, odpowiedzialny za nie rozprawienie się z PRL-em i beznadziejny premier. Żegnaj żółwiu Tadku, niech ci ziemia ciężką będzie :).
anonim2013.10.28 9:33
To teraz z Czterech Jeźdźców Apokalipsy Łysiaka po odejściu Kuronia, Geremka i jego została już tylko jedna jakąjąca kanalia z pewną gęgającą jak mu zagra gazetą. Oby Adaś nie rozczarował :).
anonim2013.10.28 9:36
Powoli dobiega końca era autorytetów. Autorytetów o których zapytani ludzie nie potrafią powiedzieć ani w czym są autorytetami ani jakich wielkich czynów dokonali by na miano autorytetów zasłużyć, co nie przeszkadza im reagować pianą na ustach i zaciśniętymi pięściami oraz żądać prewencyjnej cenzury pod artykułem gdy ktoś odważy się wyrazić o autorytecie słowa krytyki. Dobiega końca era autorytetów wykreowanych przez media po to by utwierdzać demokratyczny lud w przekonaniu że III RP i kulisy jej powstania to wielki niepokalany sukces podczas gdy dla wielu III RP jest dzieckiem PRLu z nieprawego łoża. Era autorytetów wykreowanych po to by zagonić naród który wyrwał się z okowów realnego socjalizmu do nowej socjalistycznej utopii budowanej przez eurolewicę. Wieczny odpoczynek racz Mu dać Panie.
anonim2013.10.28 9:46
Apeluję do: swojski lewak, marek22, existenc, szarotka, goscZcH i inni podobni... Ne tańczcie na trumnie chrześcijanina!
anonim2013.10.28 9:47
gruba kreska ma się dobrze - włos komuszym kacykom nie spadł z głowy choć jej twóca już zszedł z tego świata niech mu ziemia lekką będzie choć Pan Bóg osądzi miejmy nadzieję
anonim2013.10.28 9:50
Salon się wykrusza. Ciekawe czy jak odszedłby premier J. Olszewski media poświęcałaby mu aż tyle czasu na wspomnienia; Ale mimo to: Wieczny odpoczynek racz Mu dać Panie; Amen
anonim2013.10.28 9:51
(nie)swojski_lewaku wiemy, że jesteś podłą osobą, niegodną nazywania osobą ludzką i swoje cechy próbujesz przypisywać innym ludziom. Mareku22, (nie)swojskie_lewaki i inna sowiecka swołoczy gdybyście nie byli bolszewickimi ciemnym i nieukami wiedzielibyście, że był młody, dynamiczny redaktor "tygodnika Wrocławskiego" i aktywny współpracownik (funkcjonariusz?) Urzędu Bezpieczeństwa Publicznego, który bardzo "zasłużył" się w aktywnym zwalczaniu "watykańskiego" "szpiega" Biskupa Ordynariusza kieleckiego Czesława Kaczmarka. Ten dynamiczny i zaangażowany funkcjonariusz i "redaktor" nazywał się Tadeusz Mazowiecki. W Kielcach ludzie go dobrze pamiętają, a w latach 90-tych jak przyjechał to go tak pogonili że więcej się nie pojawił. I kto mi tu zarzuca niegodziwości?! Obrońcy komunistycznych zbrodniarzy...
anonim2013.10.28 10:16
Na razie są wylewane pomyje na katolików i tak za każdym razem na Fronda.
anonim2013.10.28 10:20
Jak zwykle widać, jak lewactwo zna najnowszą historię Polski z mediów mętnego nurtu, i do tego czuje się upoważnione do pouczania katolików w kwestiach ich własnych zasad. Zaryzykuję twierdzenie, że gdyby nie ciemnota postępowych i pycha, nie byłoby tylu nieszczęść, w których pokaźna zasługę ma również zmarły, niemniej, wybaczam mu to, co zawinił wobec mnie indywidualnie.
anonim2013.10.28 10:26
A ty szorka zacznij się uczyć, zajrzyj do literatury porozmawiaj z ludźmi, korzy pamiętają tamte czasu - niech ci wyjaśnią kim byli tzw. "księża patrioci", jak był atakowany Kościół, jak agentura UB łamała, a szkalowała niezłomnych kapłanów, poczytaj książki Micewskiego "Prymas Polski i Maz stanu" , poczytaj książki ks. Śledzianowskiego "Ksiądz Czesław Kaczmarek - biskup kielecki 1895-1963" - generalnie dokształć się a potem zabieraj głos. Wiem, dla ciebie nawet stan wojenny to prehistoria jak dinozaury, ale odrobina rozumu i sprawiedliwości nie boli - wysil się, jeśli jeszcze zostały w tobie resztki rozumu... no chyba, że ideologia rozpuściła ci mózg jak absolwentce psychologii Mniemanologii feministce - wtedy nie dasz rady. Nikt nie zabrania ci mieć twoich "świętych" ja Stalin, Lenin i inni zbrodniarze komunistyczni i ich kolaboranci (duchowni także), ale z tego powodu nie masz prawa kneblować tych, którzy mówią prawdę o twoich idolach.
anonim2013.10.28 10:38
uniknął sądów ziemskich ... stanie podwójnie obarczony przed Bogiem.
anonim2013.10.28 11:14
Nie był to bohater mojej bajki. Ma na sumieniu haniebny atak na bpa Kaczmarka. Tworzył Unię Demokratyczną wraz z Geremkiem i Kuroniem a więc tymi, którzy są odpowiedzialni za pakt "okrągłego stołu" czytaj uwłaszczenie komunistów. Osadzi go Chrystus i niech Jego, nie moja wola się dzieje. Niech odpoczywa w pokoju +++
anonim2013.10.28 11:18
Elementarna kultura osobista nakazywałaby zamilczeć nad trumną i choć na chwilę powstrzymać się od burd. Szanowna Redakcjo, a może by tak zablokować możliwość dodawania komentarzy pod tekstami informującymi o śmieci osób publicznych? Stopień schamienia naszego społeczeństwa jest straszliwy... I jak czytam tych ultraturbokatolików, którzy to już tak blisko Boga egzystują, że aż za niego wyroki podejmują (potępiające, rzecz jasna).
anonim2013.10.28 11:38
"Elementarna kultura osobista nakazywałaby zamilczeć nad trumną " ciekawe komu zależy na takiej kulturze :))) by przemilczać ważne wydarzenie i nie uczyć potomnych na błędach które popełnił nieboszczyk ... komu zależy na ciszy ?
anonim2013.10.28 11:40
@Wojo: "Jak zwykle widać, jak lewactwo zna najnowszą historię Polski z mediów mętnego nurtu, i do tego czuje się upoważnione do pouczania katolików w kwestiach ich własnych zasad". Nie jestem lewactwem, historię trochę znam (wiem m.in. o ciemnych rozdziałach w życiorysie T. Mazowieckiego), mediów tzw. mainstreamowych nie oglądam. Ale do jestem katolikiem (praktykującym, nie bezobjawowym) i dlatego czuję się upoważniony do napomnienia braterskiego - pamiętajcie o tym, co Chrystus mówił o tych, którzy rwą się sądzić innych (taką samą wiarą wam odmierzą, jaki wy mierzycie). I nie jestem zwolennikiem uciekania od dyskusji o ciemnych stronach w biografii zmarłego - co niektórzy zarzucają tym, którzy ważą się nie rzucać gów... w jego kierunku - ale litości! Nie ten czas! Ktoś napisał też, że ciekawe, jak media płaczące nad Mazowieckim podałyby informację o śmierci Olszewskiego. A jakie to ma znaczenie? Jeżeli jesteś chrześcijaninem, to obowiązują cię radykalnie inne standardy: Plują na ciebie? Idziesz dalej. Wyzywają cię? Idziesz dalej. Ci, którzy traktowali cię jak śmiecia są w kryzysowej sytuacji? Pomagasz im. Zło dobrem zwyciężasz - tyle powiedział Jezus. Koniec.
anonim2013.10.28 11:46
Polipid3: Komu zależy na takiej kulturze? Mi zależy na kulturze. Żeby nie żyć w intelektualnym i duchowym chlewie. No ale cóż, skoro nie chcę w dniu śmierci dopierd... Mazowieckiemu, to pewnie miałem ojca ZOMO-wca, matkę na etacie w SB, dziadka w KBW, a sam pewnie pisuję do Newsweeka... Polipid3: wiesz ty, chłopie, co? Niech Ci Bóg błogosławi, On ma na tyle cierpliwości, że sobie z Tobą poradzi. Ja niestety za szybko się denerwuję, dlatego spadam stąd, zanim zacznę źle o Tobie myśleć. Z Bogiem (chyba obydwaj w niego wierzymy)!
anonim2013.10.28 11:48
...miało być "...w Niego" (odnośnie do Boga).
anonim2013.10.28 12:45
@Coservateur, z tego co wiem, Polipid to porządny gość... Być może niepotrzebnie Go pouczasz?....
anonim2013.10.28 12:55
@brzęczyszczykiewicz: Ależ ja nie twierdzę, że Polipid3 nie jest porządny, po prostu nie zgadzam się z jego wypowiedziami, a to zupełnie co innego. Nie wydaje mi się także, żebym w którymś miejscu go pouczał, ot, wyraziłem swoje zdanie na temat jego wpisów. Pozdrawiam!
anonim2013.10.28 13:22
Conservateur(nie prościej byłoby używać polskiego pseudonimu, bez niepotrzebnego snobizmu ?), pod adresem zmarłego napisałem: "...nie byłoby tylu nieszczęść, w których pokaźna zasługę ma również zmarły, niemniej, wybaczam mu to, co zawinił wobec mnie indywidualnie." Osąd tego człowieka zostawiłem Bogu, wspomniałem tylko jego ZŁE uczynki, po katolicku wybaczyłem mu niemałe winy względem mnie i mojej Ojczyzny, więc wybacz, ale nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi i uważam, że popadasz w niepotrzebna przesadę, jak reszta "zatroskanych" o doskonałość Koscioła i drugich. Odwdzięczę Ci się dobrą radą, ewangeliczną: zacznij naprawę świata od siebie. :)
anonim2013.10.28 13:30
@Wojo: Rzeczywiście, mój błąd, niedostatecznie oddzieliłem w jednym wpisie treść adresowaną do Ciebie od treści kierowanej do ogółu (w którym to fragmencie już nie Ciebie miałem na myśli). Za radę dziękuję, przyjmuję, wezmę pod uwagę. A co do mojego pseudonimu, to nie jest on raczej wynikiem snobizm, a jedynie nawiązaniem do tytułu pewnego czasopisma wydawanego od początków XIX w. Pozdrawiam!
anonim2013.10.28 13:51
Conservateur: Odnośnie Polipida3 to całe szczęście w tym nieszczęściu jest takie, że gdyby nie wyznawany przez niego katolicyzm (aczkolwiek bardzo specyficzny i jątrzący jadem) powstrzymuje go od gorszych rzeczy. Normalnie to nie życzyłbym interakcji nikomu (czy to sąsiadom czy najbliższym) z tym ciemnym typem - jeśli w rzeczywistości jest taki jak w internecie to szkoda jego bliskich. Tutaj o tyle dobrze, że katolicyzm go hamuje i trzyma w ryzach.
anonim2013.10.28 13:53
korekta: Odnośnie Polipida3 to całe szczęście w tym nieszczęściu jest takie, że gdyby nie wyznawany przez niego katolicyzm (aczkolwiek bardzo specyficzny i jątrzący jadem) to pewnie typ nie powstrzymałby się od gorszych rzeczy.
anonim2013.10.28 15:56
Niestety,gruba kreska odbija się do dzisiaj czkawką...Ale to sąd ludzki,oby sąd Boży był dla niego łaskawy....Wieczny odpoczynek.....
anonim2013.10.28 18:59
Grubą kreską go oddzielić, nie mędrkować, nie komentować, pomodlić się za jego duszę i to wszystko. Teraz on już przed innymi Trybunałami odpowiada.
anonim2013.10.28 22:29
Mało o kim można powiedzieć, że był prawdziwym bohaterem Państwa Polskiego. Mało o kim można powiedzieć, że nigdy nie zboczył z dobrej drogi. Oczywiście, popełniał błędy, wszak urodził się tylko jeden Człowiek, który ich nie popełniał. Ale nigdy nie dał powodów, by kwestionować Jego intencje. Był takżę wielkim bohaterem polskiego Kościoła i polskiej inteligencji. Jeden z najwybitniejszych i najszlachetniejszych ludzi w historii Polski. Oby udało się wypełnić pustkę po Nim. A tymczasem, dziękujemy Panie Premierze za to, że poświęcił Pan nam całe swoje życie.
anonim2013.10.28 22:58
@aaandrzeju zapomniałeś podziękować za domaganie się kary śmierci dla biskupa Kaczmarka, zapomniałeś podziękować za to, że potępiał i domagał się surowych kar dla "agentów" Watykanu w procesach pokazowych, zapomniałeś podziękować za bezpardonowe ataki na Prymasa Wyszyńskiego - rzeczywiście "wielki" "bohater" Polskiego Kościoła T. Mazowiecki żądający mordowania jego najwspanialszych biskupów i duchownych... ostatni komunistyczny premier PRL-u...