Polska jest największym rynkiem czekolady w Europie Środkowo-Wschodniej – wynika z raportu Agencji Nielsen. Nasz kraj jest też zarazem czwartym na świecie eksporterem czekolady. W tej dziedzinie wyprzedzają nas jedynie Niemcy, Belgia i Włochy.

Z opublikowanego we wtorek raportu dowiadujemy się, że wartość polskiego czekoladowego eksportu wynosi prawie 2,1 mld dolarów, co z kolei stanowi aż 7,3 proc. udziału w całym eksporcie światowym. Dodatkowo okazuje się, że w 2020 roku to właśnie Polska odnotowała najszybszy, wynoszący ponad 13 proc. rdr, wzrost. 

W ciągu ostatnich kilkunastu lat spożycie czekolady w naszym kraju, w przeliczeniu na statystycznego Polaka wzrosło o ok. 30 proc. i wynosi obecnie 5,2 kg. Światowymi liderami w zakresie konsumpcji czekolady pozostają Austriacy i Niemcy, którzy zjadają rocznie blisko 3 kg czekolady więcej od Polaków.

Z raportu wynika także, iż przeciętny Polak na słodycze z dodatkiem kakao wydaje około 190 zł rocznie, a do najpopularniejszych tego typu produktów zaliczają się tabliczki czekolady i praliny. Największy segment na polskim rynku jest obecnie wart sporo ponad 2 mld zł, przy czym ok. 2/3 pod względem wartości sprzedaży należy do czekolad mlecznych.

 

ren/forsal.pl