Kontrola zamówienia publicznego na montaż paneli solarnych w Gminie Ciechanowiec została zakończona zawiadomieniem do prokuratury.

Funkcjonariusze Wydziału Postępowań Kontrolnych Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Białymstoku przeprowadzili kontrolę w Urzędzie Gminy Ciechanowiec. Postępowanie trwało od 14 września 2020 r. do 5 marca 2021 r. Kontrolerzy badali przetarg przeprowadzony w 2018 roku na montaż paneli solarnych do podgrzewu cwu w Gminie Ciechanowiec. Koszt inwestycji wyniósł blisko 2 mln zł. Przedsięwzięcie było dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. 

Według ustaleń kontroli, Gmina Ciechanowiec dopuściła się naruszenia prawa zamówień publicznych, które polegało na preferowaniu urządzeń technicznych konkretnego producenta. Powyższe doprowadziło do nieuzasadnionego ograniczenia konkurencji.

W efekcie kontroli Biuro skierowało zawiadomienie do Prokuratury Okręgowej w Białymstoku. Następnie sprawa została przekazana do Prokuratury Rejonowej w Łomży. Obecnie sprawą zajmuje się Prokuratura Okręgowa w Łomży. O naruszeniu dyscypliny finansów publicznych poinformowano także Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych.

Prokuratura Okręgowa w Łomży po zapoznaniu się z materiałami zebranymi przez Delegaturę CBA w Białymstoku wszczęła śledztwo w przedmiotowej sprawie i powierzyła jego prowadzenie CBA.

 

mp/cba.gov.pl