04.09.14, 14:57Fot. Stowarzyszenie Twoja Sprawa

Sprite rozebrał nastolatkę. Skandaliczna reklama napoju

Akcję protestacyjną przygotowało Stowarzyszenie Twoja Sprawa. Poniżej publikujemy tekst akcji Stowarzyszenia Twoja Sprawa:

 

Od pewnego czasu w telewizji prezentowana jest reklama Sprite’a, jednego z napojów koncernu Coca Cola. Na półminutowym filmiku widzimy parę całujących się nastolatków. Sypialnia chłopca jest pełna pluszaków, zabawek i naklejek, co sugeruje, że nie może mieć on więcej niż 15 lat. Kontekst sytuacyjny wskazuje, że jest to pierwsza próba intymnego zbliżenia. Chłopiec nie radzi sobie z odpięciem biustonosza dziewczyny, również nastolatki. Woła na pomoc swoją mamę, co także sugeruje jego zdecydowaną niedojrzałość.

Hasło klipu to „Bez mamy ani rusz”, a przekaz całej kampanii to: „#PrawdaJestTaka, prawda cię orzeźwi”. Zobacz klip tutaj.

#PrawdaJestTaka, że producenci klipu poszli po linii najmniejszego oporu, uznając, że uwagę widza może zatrzymać tylko półnaga kobieta z obfitym biustem. Co więcej, tym razem nie wystarczyła już nawet dorosła kobieta, zdecydowano się rozebrać nastolatkę (nawet jeśli zatrudniona aktorka jest pełnoletnia).

Oczywiście w zamierzeniu producenta klip ma być zabawny a widz ma potraktować go z przymrużeniem oka. Tymczasem #PrawdaJestTaka, że do promowania słodzonego napoju wykorzystano rozebraną domniemaną nastolatkę. W naszej opinii nie jest to śmieszne, a wręcz przeciwnie, jest wyjątkowo nie na miejscu. Wpasowuje się w tendencję seksualizowania coraz młodszych dziewcząt – przedstawiania ich jako obiektów seksualnych i marketingowych dodatków. To bardzo rozczarowująca kampania biorąc pod uwagę fakt, że nie mamy do czynienia z lokalną firmą, ale dużym międzynarodowym reklamodawcą, kierującym wiele swoich produktów zarówno do młodzieży, jak i rodzin.

ZAREAGUJ!

1. Wejdź na profil firmy na Facebooku i zostaw komentarz. Komentarz może być słowny, lub obrazkowy, możesz wykorzystać mem, który przygotowaliśmy (kliknij ten link prawym przyciskiem myszy i wybierz „Zapisz jako”). Koniecznie dopisz do wiadomości hasło kampanii: #PrawdaJestTaka

2. Wrzuć mema na swój profil na Facebooku (lub jeśli go nie masz, prześlij informację mailem) i zachęć znajomych do udziału w akcji.

MaR

Źródło: Stowarzyszenie Twojasprawa.org

Komentarze

anonim2014.09.4 15:08
https://www.youtube.com/watch?v=FXIjCqt3JIo Na wypadek gdyby komuś nie chciało się czytać tylko zobaczyć o czym jest reklama.
anonim2014.09.4 15:21
Jeszcze jedna głupkowata reklama,która u normalnego człowieka może wzbudzić politowanie nad wysiłkami producenta.Bardziej rozebrane nastolatki łażą po ulicach. Po obejrzeniu reklamy zaraz polecą i rozpoczną współżycie seksualne?Zdemoralizuje ich i zachęci do seksu tłustawy biust niemotowatej dziewuchy i tłukowaty chłoptaś wzywający mamusię do pomocy w rozbieraniu ?Takie właśnie mamy pokolenie młodzieży -nieporadne,niemotowate,nie umiejące nic bez mamusi i tatusia-i nie chodzi tu o żenującą pomoc w rozpięciu biustonosza.A co do seksualizacji dzieci ta reklama to pikuś.Lepsze są wybory małej miss.
anonim2014.09.4 15:59
Trzeba by zakazać wystawiania sztuki Szekspira pt. Romeo i Julia. Przecież Julia miała 13 lat.
anonim2014.09.4 17:22
"Zobacz klip tutaj." Pacze i nie zobaczam. No zobaczyłem, skandal niesamowity, oni maja ze 3 lata max!
anonim2014.09.4 20:32
wyjatkowo zgadzam sie, takie seksualne reklamy z udzialem nastolatek sa niesmacze. Co nie znaczy ze nastolatkom nie nalezy przekazywac wiedzy na temat seksualnosci i antykoncepcji. Frondowi maczo i tak nie beda protestowac bo to przeciez kolejna okazja do popatrzenia na piersi.
anonim2014.09.4 20:33
Jestem konserwatystą, ale ta reklama jest naprawdę zabawna z dość celnym i humorystycznym "morałem". Artykuł pisała - zdaje się - Pani Brzezińska, stąd pewnie przeświadczenie, że wszyscy faceci wolą duże piersi (a zwłaszcza wśród nastolatek). A to duży błąd, bo nie sądzę, że jestem w tej sprawie odosobniony :-)
anonim2014.09.4 22:42
Wyjatkowo debilna reklama :( Zastanawia mnie zawsze tak zwana grupa docelowa. Sa ludzie dla ktorych to jest smieszne ? Fajne ? Cool ?
anonim2014.09.4 23:26
Są ciekawsze reklamy i dowcipniejsze np. ta: https://www.youtube.com/watch?v=BxCUALkErEE
anonim2014.09.5 8:12
Motłoch już na gówno utarty ... patrz komentarze powyżej ...
anonim2014.09.5 13:59
Ja jak pierwszy raz w życiu rozpinałem biustonosz to nie wołałem co prawda aby mi mama czy babcia przybyły z odsieczą ale z emocji rozerwałem to zapięcie - to dopiero byłaby reklama...
anonim2014.09.5 14:21
Popieram protest.
anonim2014.09.5 15:01
Oglądałem tą reklamę i uważam ją za zabawną. To, że koleś ma misie w pokoju nie znaczy, że ma mniej niż 15 lat. To już naginanie rzeczywistości. A na duży biust dziewczyny dopiero zwróciłem uwagę, jak przeczytałem o tym w tym artykule. Ludzie zajmijcie się czymś pożytecznym.
anonim2014.09.5 16:38
Przede wszystkim - właśnie obejrzałem reklamę i wychodzi na to, że właśnie nitk tam nikogo nie rozebrał... Ten tytuł: "Sprite rozebrał nstolatkę", to chyba tylko dla klikalności :)
anonim2014.09.5 17:22
Nie oglądałem tego szajsu, ale jeśli ta gęba tego prostaka na zdjęciu to jedna z postaci tego klipu reklamowego, to wszystko mówi za siebie. Typowy bez mózg żyjący tylko po to by żreć, wydalać i głupie tego samego pokroju kobiety obracać.
anonim2014.09.7 12:17
Prawda jest taka, że reklamy ŁŻĄ. Począwszy od "niewiarygodnie niskich cen" reklamowanych produktów, a skończywszy na ich jakości i szkodliwości dla organizmu ludzkiego ...
anonim2014.09.9 14:43
Ale bzdury... Fronda przechodzi kolejne granice śmieszności...