29.11.13, 17:00Fot. Radosław Cetra, Wikipedia

Środa nienawidzi kobiecości. Zabawki według niej dzielą się na rozwijające i dla dziewczynek

Nie uwierzyłbym, że można opowiadać takie bzdury, gdybym ich nie przeczytał. A jednak można. Magdalena Środa w rozmowie z Moniką Olejnik przekonywała, że nie ma nic złego w tym, że chłopców w przedszkolu uczyło się, że mogą chodzić w sukienkach. - No, a dlaczego nie może chodzić w sukienkach, chłopcy zresztą często ubierają sukienki, nie wiem dlaczego to by miało być jakieś upokarzające – oznajmiła. Nie wiem, jakich chłopców (poza jednym posłem z Ruchu Palikota i jednym byłym senatorem z PO) w sukienkach zna Magdalena Środa, ale ja tam takich nie znam, i wiem, że dla większości małych chłopców to jedno z gorszych upokorzeń.

Ale na tym nie kończą się „przemyślenia” filozof. Jej zdaniem zabawki dzielą się na rozwijające i dla dziewczynek. - Jest taki podział stereotypowy, z jednej strony są tak zwane niebieskie zabawki, tam są zabawki rozwijające, zabawki, które pozwalają uczestniczyć i konkurować w naszym społeczeństwie, a z drugiej strony są zabawki, które stępiają rozwój i są nastawiane przede wszystkim na troskę i głównie na sprzątanie – oznajmia Środa. A mnie aż trudno nie zadać pytania o to, co złego widzi etyk w rozwijaniu troski? Empatia, troska o innych to fundamenty, na których buduje się społeczeństwo, cywilizację. Bez nich jest tylko wojna wszystkich ze wszystkich. Taki świat szykują nam marksiści-genderyści.

Gender w przedszkolu też nie jest niebezpieczny, bo o wiele większe zagrożenie stanowią w nim... katecheci. - Ja uważam, że bardziej szkodliwa w przedszkolach, przepraszam, że to powiem jest religia w wydaniu osób, które są nieprzygotowane do nauczania małych dzieci, bo znam rozpacz i rodziców i dzieci, kiedy dziecko przychodzi z przedszkola kompletnie przestraszone straszliwymi opowieściami o szatanie albo o cierpieniach – podkreśliła profesor.

Środa jest także tak bardzo zachwycona Jezusem Chrystusem (o którym nie wie, czy istnieje czy nie, ale jest świetną ideą), że aż przypisała Mu poglądy św. Pawła. Może na wydziale filozofii tego nie uczą, ale w sumie to obciach, że profesor pokazuje aż takie braki. - Ja akurat postać Jezusa Chrystusa wyjątkowo lubię i sobie cenię. I mnie nie interesuje czy on istniał, czy nie istniał, a bardziej, że był bardzo ważną ideą dla naszej cywilizacji. I gdyby tę ideę, że tak powiem, rozebrać to by się okazało, że jego najbardziej popularne hasło, popularna teza by brzmiała, że wszyscy jesteśmy równi, nie masz Żyda, nie masz Greka, nie masz Rzymianina, nie masz kobiety, nie masz mężczyzny, otóż ta idea równości, która pochodzi od chrześcijaństwa, niewątpliwie jest tym czynnikiem, który jest jakby motorem sprawczym naszej cywilizacji, ona staje się coraz bardziej równa – przekonywała.

TPT/RadioZet.pl

Komentarze

anonim2013.11.29 17:26
Odebrać dzieciom niewinność? Konferencja ks. Sławomira Kostrzewy, autora prezentacji pt. "Odebrać dzieciom niewinność", na temat duchowych zagrożeń dzieci i młodzieży. http://www.youtube.com/watch?v=Ep0CybRL3Gg =================================================== Spotkanie Gabriele Kuby Konferencja z dnia 29.05.2013r. na temat globalnej rewolucji seksualnej http://www.youtube.com/watch?v=MylOkOnd9eI
anonim2013.11.29 17:30
Chore umysły wprowadzają ten sztuczny podział i każą nam i dzieciom w to wierzyć.
anonim2013.11.29 17:30
Bardzo mi się podoba to rozrożnienie w niemieckim Jesteśmy "gleichwertig" (równi co do wartości) aber nicht "gleichartig" ( różni co do rodzaju) To już w Biblii stoi. O czym tu dyskutować. Odwrócić ten naturalny porządek to tak jak by chciał kijem Wisłę zawrócić........ A z"młócenia słomy tam i nazad" p. Środy tylko kurzawa, po której można dostać kaszlu...........
anonim2013.11.29 17:46
Chrześcijański egalitaryzm,czyli m.in. równość kobiety wobec mężczyzny, to równanie w górę, a nie w dół. Postępującą "emancypacja kobiet" w stronę maczyzmu, skutkuje narastajacą brutalizacją życia wspólnotowego, gdzie nie ma miejsca dla "małego intruza",któremu trzeba poświęcić swoje życie,a cywilizacja staje się kolapsującą barbaryzacją. Może warto się zastanowić, dlaczego to Ewa(Dająca Życie) zrywa owoc z drzewa poznania,które przywodzi do konkluzji błogosławionego owocu z drzewa Krzyża ?
anonim2013.11.29 17:53
@Apologeta2 @Mniemanologia Nie wiem czy jesteście facetami czy kobietami, ale jeśli facetami to rozumiem, że jutro walicie do pracy w kieckach swoich kobiet?.... a jeśli jesteście kobietami to może wyślijcie jutro swoich facetów do pracy w sukience. Napewno chętnie założą hehehe.. Życze powrotu do normalności bo widzę, że razem z Środą kroczycie ścieżką idiotyzmu.
anonim2013.11.29 18:12
Jak tak poczytam wypociny towarzyszki Środy, to poważnie się zastanawiam, czy nie powinno być kary za publiczne pieprzenie głupot.
anonim2013.11.29 18:23
@ AirWolf I nad tym męskim monopolem na "świete urzędy", można przejść do porządku dziennego, jeżeli wszystko postrzega się we właściwej proporcji: i biskup i ksiądz, to w pierwszej kolejności chrześcijanie (czyli "równiachy"),a dopiero potem "świątobliwe osoby". Choć nie brakuje i takich, co chcą być świątobliwi, ale poza tą chrześcijańską równością. Papa Franciszek po to wszedł na Tron Piotrowy, by o tej istotnej równości przypomnieć-podobnie było 800 lat temu; i pomogło to Kościołowi(choć nie na długo...)
anonim2013.11.29 18:40
@ apologeta2 La forma "Lei" in taliano scritta con L maiuscola e' una forma di gentilezza che riguarda sia il maschio sia la femina e non ha niente di comune con unisesso, che sugerisci....... Le leggi della natura sono incambiabili...Devi ancora molto imparare, ragazzo........Hai capito?
anonim2013.11.29 18:49
@ apologeta2 Inoltre, ti ho detto "addio", allora non mi provocare di piu'
anonim2013.11.29 19:20
"Dlaczego chodzenie w sukience uważane jest za "jedno z gorszych upokorzeń"? Proszę to przemyśleć." Nie badz idiotka. Mali chlopcy to tacy mali macho, z wyraznie zaznaczona odrebnoscia plciowa w ich mniemaniu. Nie zawsze lubia sie bawic z dziewczynkami, bo sa inne. Zamienianie chlopca na sile w dziewczynke, gdy sukienka jest atrybutem dziewczynek, jest dla nich upokorzeniem. Widac ze jestes calkowita teoretyczka jezeli chodzi o dzieci.
anonim2013.11.29 19:24
@Mniemanologia O płci decydują uwarunkowania genetyczne. Genderyści wprowadzają nowe definicje mówiąc że o płci decyduje kultura. To co oni nazywają kulturą płci, jest niczym innym jak deprawacją chłopców po przez noszenie sukienek, malowania, zachęcania do zachowań żeńskich. I na odwrót z dziewczynkami. Przez setki lat KK się sprawdził w przeciwieństwie do ideologi gender, gdzie coraz większy jest sprzeciw nie tylko w Polsce ale i za granicą. ============================= GLOBALNA REWOLUCJA SEKSUALNA Likwidacja wolności w imię wolności Globalna rewolucja seksualna, propagowana przez ONZ i Unię Europejską, wkradła się do polityki, instytucji władzy i placówek oświatowych. Tam stopniowo, za plecami opinii publicznej, zrodził się z niej ogromny program przekształcenia społeczeństwa, który burzy podstawy demokracji i przybiera coraz bardziej totalitarny kształt. Gabriele Kuby, socjolog z wykształcenia i matka trojga dzieci, od czasu przejścia na katolicyzm w 1997 roku zajmuje się w licznych publikacjach i wykładach krytyczną analizą ideologii genderowej oraz jej destrukcyjnym wpływem na współczesne społeczeństwa, jak i przyszłe pokolenia. Miejmy nadzieję, że ta książka - rzetelna, bezkompromisowa i daleka od "poprawności politycznej" analiza wdrażanej na naszych oczach globalnej rewolucji kulturowej - otworzy oczy i sumienia także odpowiedzialnym za politykę, Kościoły, kulturę i społeczeństwo, aby z przekonaniem stawali w obronie godności człowieka i opartego na niej systemu wartości. === ZROZUMIECIE CO TO JEST GENDER Spotkanie Gabriele Kuby Konferencja z dnia 29.05.2013r. na temat globalnej rewolucji seksualnej. http://www.youtube.com/watch?v=MylOkOnd9eI
anonim2013.11.29 19:37
Super, tyle że katecheza jest dobrowolna, a genderowe głupoty objęte są przymusem.
anonim2013.11.29 19:37
@apologleta2 Nie mam w zwyczaju rzucać do ludzi kamieniami, ale myślę, że to nie strach przed ukamienowaniem, nie pozwala Ci iść w sukience do pracy, tylko rozum mówi Ci, że to po prostu głupie.
anonim2013.11.29 19:38
@Annaiwona - tak tak, żołnierze w zimowych płaszczach, to też chłopcy w sukienkach, a marynarki to po prostu seksowne mini...
anonim2013.11.29 19:38
@Annaiwona - tak tak, żołnierze w zimowych płaszczach, to też chłopcy w sukienkach, a marynarki to po prostu seksowne mini...
anonim2013.11.29 20:00
Ta kobieta to samo zło i jest już potępiona.
anonim2013.11.29 20:43
"Ale to przecież prawda. Dziewczynkom daje się lalki, a chłopcy dostają rozwijające wyobraźnię gadżety. Nic dziwnego, że nie ma wiele kobiet inżynierów. Niech se każdy wybiera własne zabawki, wedle uznania. Zakończmy tę pieprzoną segregację." nie badz baranem Dzieci same powinny wybierac zabawki - i wybieraja takie jak im najczesciej pasuje. SAME wybieraja - chlopcy samochodziki, dziewczynki lalki. Czy innym jest przymuszanie do wyboru, jak i przymuszanie do przebieranek
anonim2013.11.29 20:46
wielokrotnie pisałem napisze i raz jeszcze: IDIOTKA !!!
anonim2013.11.29 20:54
@Gipsen Male dzieci to są aniołki. Może nie o piekle a o zbawieniu, powinno się mówić w delikatny i stosowny sposób. Np; po przez bajki chrześcijańskie, modlitwy. Skupiamy się na naszym zbawcy a nie na szatanie. Z wiekiem pogłębiamy temat.
anonim2013.11.29 22:29
"Za co stwór podeszły wiekiem, Co kobietą być już przestał, A nigdy nie był człowiekiem, Windujemy na piedestał???!" T. Boy - Żeleński (...jednak ie wszystko co napisał było głupie :)
anonim2013.11.29 22:29
"A gówno prawda. Dzieciaki wybierają zabawki, które są dla nich atrakcyjne. Nie kierują się przy tym stereotypami że coś jest dla chłopców a coś dla dziewczynek, chyba że te stereotypy zaszczepili w nich rodzice." nieumiejetnosc czytania ze zrozumieniem? WYBIERAJA TAKIE JAKIE CHCA. JAKIE SA WLASNIE DLA NICH ATRAKCYJNE. chlopcy teczniczne, dziewczynki lalki. SAME WYBIERAJA. Kropka. "Być może. Ale jakaś tam presja jednak jest. I społeczne oczekiwania. Właściwie zawsze się trochę śmiałem z dżenderowców, ale dzięki Frondzie olśniło mnie, że oni właściwie wykonują kawał dobrej roboty. Nawet jeśli jest to ideologia, czego się wypierają. Bo wszystkie "nauki" humanistyczne i społeczne są skażone jakąś ideologią. Jeżeli dzięki ich staraniom, więcej dziewczynek weźmie śrubokręt, tranzystor albo kalkulator zamiast lalki szmacianki tłuczącej w garnki, to tym lepiej!" Niech biora. Tylko - ile masz kobiet strazakow? ile masz kobiet gornikow? Ile masz kobiet mechanikow? Co do strazakow - czy wiesz ze musiano zmniejszyc dla nich cisnienie wody w wezach strazackich, bo nie byly w stanie ich utrzymac? Wiesz jak wtedy wygladalo gaszenie pozaru? Jak konewka. Rownosc rownoscia, rzeczywistosc rzeczywistoscia.
anonim2013.11.29 22:57
nie to nie katecheza to głupie pseudo profesorki!
anonim2013.11.29 23:11
" Cała reszta to maczystowski seksistowski wymysł wyssany z palca, stworzony by utrzymać patriarchalną dominację wymuszoną siłą i utrzymywaną przez wieki." o rany... wiesz mam nadzieje ze mozgi kobiece roznia sie budowa od meskich? rozumiesz tez ze to reguluje WSZYSTKO co jest zwiazane z twoim zyciem i zyciem w spoleczenstwie?? Nie dosc ze przez te mozgownice, masz dymorfizacje w budowie, to jeszcze roznice w zachowaniu. jak to chcesz wyrownac? bajki. "Przykład nr 1. Moja małżonka w dzieciństwie mało bawiła się lalkami. Wolała autka i skakanie przez płot :P A jednak pozostała kobietą." czego dowodza pojedyncze przypadki? Co automatycznie staja sie przez to regula? Normalna chlopczyce masz i tyle. "Przykład nr 2. Mój synek pewnego dnia zapragnął posiadać wózek, taką małą składaną "parasolkę". Po chwili namysłu mu taki kupiliśmy. Bawi się nim od czasu do czasu wożąc w nim pluszowego misia. I trzeba by być idiotą, żeby widzieć w tym coś niestosownego. " Czy ktos mowi niestosowne? Pewnie jak w genach - przeskoczylo jedno pokolenie. kobiecosc zamiast twojej zonie trafila sie synowi. No wesolo masz. A tak na powaznie - znowu - wyjatek nie czyni reguly. Przejdz sie do przedszkola i popatrz czym w WIEKSZOSCI bawia sie dzieci. Dziewczynki i chlopcy. Upierac sie mozesz ile chcesz. Czy wiesz ze juz kilkumiesieczne (kilkutygodniowe) dzieci wykazuja zainteresowanie OKRESLONYMI zabawkami, zgodnie z tym co mowilem? Kiedy mialy byc "skazone stereotypami"? Sa badania, poszukaj. MOZG - kreci wszystkim. Tyle.
anonim2013.11.30 0:00
"Nie, nie wszystko. Niektóre rzeczy tak, a niektóre nie. Gender studies właśnie bada, do jakiego stopnia. Na przykładzie Arabii Saudyjskiej widzimy jednak, że niektóre rzeczy są na siłę regulowane brutalnie poprzez kulturę." Jak nie wszystko, skoro nawet rzeczy kulturowe, w spoleczenstwie, wynikaja bezposrednio z mozgu???? Przyklad arabii saudyjskiej jest poruszany po raz ponownie, i jest to przyklad ekstremalny. Btw - czy jakims panstwem rzadza kobiety? ""Jak to chcesz wyrównać?" Nie chcę. Chcę tylko ośmieszyć stereotyp kobity przy garach." Dlaczego? Czy one chca zeby je osmieszac, osmieszac ich wybor? "Czy wiesz, że kilkumiesięczne dzieci wykazują zainteresowanie wszystkim, co znajdzie się w zasięgu ich rączek? Są badania, poszukaj." Nie badz idiota. SIEGAJA PO OKRESLONE zabawki.
anonim2013.11.30 6:23
", Miłość,Równość Braterstwo", pod tymi hasłami, w myśl tej idei, wymordowano w samej Francji kilka milionów istnień ludzkich
anonim2013.11.30 9:07
Pani Środa "wyczesała" swój świat tanim grzebieniem.
anonim2013.11.30 12:24
Gdyby ktoś zapytał pracujące kobiety w Polsce, czy nie wolałyby zająć się domem i wychowaniem dzieci, zamiast "realizować się" w ciężkiej, z reguły kiepsko płatnej i nielubianej pracy to filozofka Środzina bardzo by się zdziwił. Łańcuch przyczyn i skutków jest taki, że to pazerność państwa zmniejsza dochody facetów tak, że kobiety zmuszone są szukać pracy, co feministki tłumaczą sobie jako wyzwolenie, a wtedy dzieci do państwowych szkół i przedszkoli, gdzie zboczki nauczą ich jak się masturbować w wieku 4 lat, a gzić w wieku 12 lat. Kobiety z Arabii zamierzają rozpocząć akcje uświadamiania i pomocy siostrom z Europy jak krzywdzą je mężczyźni wytwarzający ten stan.
anonim2013.11.30 14:05
W przedszkolach genderyści przez niewinną zabawę przebierania chłopców za dziewczynki, malowania szminkami, uczenia zachowań żeńskich. Próbują zamieniać przez deprawację na tz. płeć kulturową, jak ją nazywają. Zmusza się dzieci do zachowań niezgodnych z ich naturą, oczywiście pod pretekstem zabawy. Przełamuje się w dzieciach naturalny wstyd różniących dziewczynki od chłopców, mówiąc że te stereotypy trzeba zmieniać. Nie wam decydować genderyści jak chcą wychowywać rodzice swoje dzieci. Warto zawalczyć o przedszkola gdzie jest realizowany program genderystów. Trzeba pikietować i nagłośnić dane przedszkola. Zabrać im nadzieję na deprawację dzieci, bo w przeciwnym wypadku z roku na rok będzie przebywało przedszkoli z ich programem. Proszę podać jakie i gdzie są te przedszkola.
anonim2013.11.30 15:03
Prawdopodobnie jak mówi Olejnik w Mazowieckiem ma być 86 przedszkoli obecnie jest kilkanaście. Po 8-ej minucie http://www.radiozet.pl/Programy/Gosc-Radia-ZET
anonim2013.11.30 15:23
Odnośnie zabawek-przypomniało mi się coś, co spowodowało, że patrzę na te sprawy z naturalnością, bez przykładania do tego jakiejkolwiek ideologii, czy stereotypów. Kilka lat temu zobaczyłam na ulicy kobietę z małym chłopczykiem, który prowadził wózek dla lalek. Mijająca ich pani powiedziała: "Ale to będzie dobry tata, już łapie się za wózek". A była to osoba w starszym już wieku i spodziewałam się raczej, że będzie krytykować taką sytuację.
anonim2013.11.30 16:15
Wychowanie seksualne, stanowiące prawo i podstawowy obowiązek rodziców, winno dokonywać się zawsze pod ich troskliwym kierunkiem zarówno w domu, jak i w [...] ośrodkach wychowawczych. W tym sensie Kościół potwierdza prawo pomocniczości, którego szkoła obowiązana jest przestrzegać, współpracując w wychowaniu seksualnym w takim samym duchu, jaki ożywia rodziców\ Jan Paweł II, Familiaris consortio. Adhortacja o zadaniach rodziny chrześcijańskiej w świecie współczesnym, Rzym 1981, --- Na danych parafiach księża powinni informować wiernych, ze w ich parafiach są przedszkola uczące tz. programu równości nie zgodnego z nauką kościoła i wolą rodziców. Wierni danej parafii powinni się zorganizować przeciw deprawacji swoich dzieci i wnuków. Biskupi powinni zachęcać a nie zaniedbywać podwładnych księży do informowania wiernych. Genderowcy chcą usunąć katechizm ze szkól, ponieważ przeszkadza im w indoktrynacji genderowej. Katecheci powinni być przeszkoleni w danym temacie.
anonim2013.11.30 16:24
@Agnes32 A czy znasz losy tego dziecka?. Nie znasz i nie wiesz na kogo wyrosło. Być może ślini się na widok męskiego odbytu. Babcia w dobrej wierze mogła skrzywdzić swojego wnuka. Dlatego nie nazywaj stereotypu czymś nienaturalnym. Ten stereotyp wynika z naturalnych zachowań tych dzieci.
anonim2013.11.30 17:08
@ A czy ojciec, dziadek, albo starszy brat opiekujący się dzieckiem zachowuje się nienaturalnie? Mi chodziło tylko o to, że z wyborem zabawek nie ma nic wspólnego żadna ideologia, zresztą mam okazję obserwować zabawy grupki dzieci różnej płci i widzę, że nie stanowi dla nich problemu wspólna zabawa raz w dom, innym razem np. w wyścigi samochodowe. Podobnie rodzeństwo w zbliżonym wieku często bawi się wszystkimi zabawkami, jakie są w domu. No i teraz jest coś, co chcą mieć i dziewczynki i chłopcy-to jest oczywiście elektronika.
anonim2013.11.30 17:10
To było do @bogdanus
anonim2013.11.30 17:11
Gdy Ala jest chłopcem, a Jaś dziewczynką, czyli "edukacyjne" eksperymenty w stylu gender http://wpolityce.pl/wydarzenia/61673-gdy-ala-jest-chlopcem-a-jas-dziewczynka-czyli-edukacyjne-eksperymenty-ww-stylu-gender W 86 przedszkolach na terenie Polski wprowadzony został nowy program w ramach projektu "Równościowe Przedszkole". Autorkami projektu są wojujące feministki - informuje portal wSumie.pl. Jak informuje autorka artykułu, scenariusz zajęć przewiduje, że chłopcy będą odgrywać rolę dziewczynek, a dziewczynki chłopców. Autorki zalecają nauczycielom przedszkoli, by chłopców podczas zajęć przebierać w spódniczki, pantofelki, blond peruki z różowymi wstążeczkami, namawiać do zabawy lalkami oraz do czesania sobie loków, zaplatania warkoczy. Oczywiście nie należy zapominać, że powinni malować sobie usta czy paznokcie i parzyć kawkę po uprzednim upieczeniu ciastek. - czytamy w artykule. Oczywiście dziewczynki też mają wyznaczone nowe role. W kraciastych koszulach i ogrodniczkach mają się wcielać w rolę "twardych facetów", ojców rodziny, majsterkować i zajadać te przygotowane przez "żony" frykasy. Zalecenia dotyczą również "zmiany" płci bohaterów bajek, także Kopciuszek nie jest już dziewczynką a Wyrwidąb chłopcem. Mało tego, to Królewna ratuje Śpiącego Królewicza z opresji w towarzystwie siedmiu karlic. - Pisze Katarzyna Kawlewska. Wedle intencji autorek programu ma on służyć temu, dzieci odeszły od stereotypów i zmieniły swoją rolę społeczną. Oczywiście w skrócie chodzi o to, by chłopcy przestali być "macho" a dziewczynki polepszyły swoją pozycję w środowisku. Jak informuje portal na projekt przeznaczono pokaźną sumę pieniędzy z UE, mianowicie 1 mln 400 tys.zł. Kwota, decyzją rządu Tuska, została przekazana fundacji w ramach Narodowej Strategii Spójności. Co gorsza rodzice nie ma ja nic do powiedzenia w kwestii, czy życzą sobie, by ich dzieci uczestniczyły w tego typu eksperymentach, ponieważ z góry założono (nie po raz pierwszy), że rodzice nie posiadają fachowej wiedzy na temat "równości" i sami często kierują się stereotypami, przypisując dzieciom od początku określone funkcje społeczne. Jasne jest, że chodzi o propagowanie ideologii gender, a tym samym redefiniowanie małżeństwa, rodziny, zacieranie różnic między płciami i "promocję homoseksualizmu". Najgorsze jest to,że wszystko odbywa się pod "płaszczykiem" tolerancji, równych praw dla mniejszości i walki z przemocą. - pisze autorka. Portal przytacza też wypowiedzi ekspertów, m.in socjolożki Gabriele Kuby, która w "Gościu Niedzielnym" powiedziała: Pod pozorem walki o równouprawnienie zrównuje się mężczyznę z kobietą, zaciera się tożsamość płciową. (...) pornografia jest normą. Z kolei profesor Andrzej Waśko, wykładowca literatury w Instytucie Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz profesor Instytutu Kulturoznawstwa Wydziału Filozoficznego Akademii "Ignatianum" powiedział na łamach "Gazety Polskiej Codziennie". To skandal. Część rewolucji kulturowej jest realizowana rękami urzędników Ministerstwa Edukacji Narodowej. Ten urząd nie ma żadnej strategii rozwoju polskiej szkoły i polskiego systemu wychowania. ---------------------------- Gender zamiast rytmiki, czyli MEN umywa ręce od "równościowych przedszkoli". Właściwie od wszystkiego umywa ręce http://wpolityce.pl/wydarzenia/61673-gdy-ala-jest-chlopcem-a-jas-dziewczynka-czyli-edukacyjne-eksperymenty-ww-stylu-gender Szeroko i głośno komentowany program "Równościowe Przedszkole" wdrażany do polskich placówek, niepokoi a raczej bulwersuje rodziców przedszkolaków. Program wprowadza Fundacja Edukacji Przedszkolnej za pieniądze pozyskane z Unii Europejskiej. Na stronach fundacji niewiele można dowiedzieć się o projekcie, natomiast sam prezes zarządu przyznaje się, że takowy istnieje i korzysta z niego przynajmniej 20 - 25 przedszkoli - pisze na wSumie.pl Katarzyna Kawlewska. Podejrzewam, że mogło z niego skorzystać nie więcej niż 20 - 25 placówek - mówi Tadeusz Szmigiel, Prezes Fundacji Edukacji Przedszkolnej. Zwolennicy tłumaczą, że to "fajny" program edukacyjny, który "ma na celu przygotowanie dzieci do życia w świecie, który będzie bardziej przyjazny, w którym będzie więcej ekologii, więcej zdrowego życia i – więcej równości”. Taki program jest potrzebny, gdyż w polskich przedszkolach panuje stereotypizacja. Najważniejszym medium, które przekazują stereotypy są same nauczycielki i to najczęściej kobiety, które zostały wychowane w zupełnie innym duchu, niż dziś - podaje na łamach portalu "naTemat" Szmigiel. Jednak założenia programu równościowego są zupełnie inne. Nie trzeba być specjalnym geniuszem, żeby doczytać się celowości i intencji popędów feministycznych autorek tego projektu, pań Anny Dzierzgowskiej, Joanny Piotrowskiej i Ewy Rutkowskiej. Ten projekt, w całej rozciągłości, służy zdyskryminowaniu chłopców na rzecz dziewczynek i szerzenia genderyzmu w Polsce. W tym programie kobiety wystawione są przed szereg, zawsze na pierwszym planie, przed mężczyznami. Autorki, niby walczą z dyskryminacją, a same dyskryminują mężczyzn. Czy chłopiec ubrany w "dziewczyńską" sukienkę nie jest dyskryminowany? Jest pośmiewiskiem dla rówieśników. Okrada się go z godności. W programie na siłę zmieniana jest obyczajowość, w sposób sztuczny i nieadekwatny do polskiej rzeczywistości, która wynika z naszej natury i potrzeb rozwojowych. -mówi o programie Dorota Dziamska, metodyk nauczania początkowego z Pracowni Pedagogicznej. Zaniepokojeni programem "Równościowe Przedszkole" rodzice, zwrócili się o pomoc do, jak im się wydawało, kompetentnej instytucji. Poprosili o wyjaśnienia i interwencję Ministerstwo Edukacji Narodowej. Odpowiedź była zaskakująca, bo ministerstwo wykazało totalną ignorancję. Za dopuszczenie do użytku w przedszkolu lub w szkole zaproponowanego przez nauczyciela programu wychowania przedszkolnego lub programu nauczania odpowiada dyrektor przedszkola lub szkoły w porozumieniu z rodzicami - odpowiada rodzicom pani Bożena Skomorowska z MEN. Nauczyciele mają prawo do swobody w wyborze metod (...), co wynika z autonomii szkół i autonomii zawodowej nauczycieli, zagwarantowanej w ustawie o systemie oświaty. W takim razie za co odpowiada MEN? Na czym polega zasadność utrzymywania przez podatników takiego ministerstwa? -------------------------- Jak reagują dzieci na program "Równościowe Przedszkole"? Chłopcy gryzą i płaczą, nie chcą ubierać się w "dziewczyńskie" rzeczy http://wpolityce.pl/wydarzenia/62248-jak-reaguja-dzieci-na-program-rownosciowe-przedszkole-chlopcy-gryza-i-placza-nie-chca-ubierac-sie-w-dziewczynskie-rzeczy O tym dlaczego program "Równościowe Przedszkole" odziera chłopców z godności i demoluje psychikę dzieci z Dorotą Dziamską, metodykiem nauczania początkowego z Pracowni Pedagogicznej im. prof. Ryszarda Więckowskiego dla portalu wSumie.pl rozmawia Katarzyna Kawlewska. wSumie.pl: Jak ocenia pani program "Równościowe Przedszkole. Jak uczynić wychowanie przedszkolne wrażliwym na płeć"? Dorota Dziamska: Przede wszystkim, nie jest to "program", który można nazwać od strony dydaktycznej "projektem programowym", ponieważ nie zawiera w swej strukturze typowych dla programu edukacyjnego elementów. Widać, że nie jest napisany przez pedagogów, począwszy od konspektu zdań, które są nieprawidłowe, zasad kształcenia, skończywszy na tym, że zadania są dla przedszkolaków nudne i nie leżą w obszarze naturalnych zainteresowań dzieci. Zawiera też błędy merytoryczne. Generalnie, jest to program, który powinien natychmiast zostać wrzucony do kosza. Najbardziej "śmieszy" mnie to - pomijając gender, którego nie akceptuję - że wciska się do polskich przeszkoli program napisany na podstawie badań, obserwacji szwedzkich dzieci i ich nauczycieli. To paranoja. Jaki wpływ realizacja tego programu może mieć na psychikę przedszkolaka, teraz i w przyszłości? Na swoich szkoleniach, dotyczących innych tematów, poznałam nauczycielki, które przyznały się, że zostały przymuszone przez dyrektora przedszkola do wprowadzenia tego programu do zajęć z dziećmi. Jedna z nich opowiedziała, jak reagują dzieci. W momencie, kiedy zaproponowała chłopcom przebranie się w sukienki, część z nich uciekła do toalety, część zaczęła płakać, kilku zaoponowało natychmiast, a jeden zareagował agresją i chciał nauczycielkę pogryźć. Program odziera z godności małych chłopców. O ile dziewczynki godzą się na przebieranki, bo to dla nich frajda, bo, to można rzec, leży w ich naturze, o tyle chłopcom to bardzo uwłacza. Nawet jeśli nie jest to przymus, a propozycja. Chłopcy zbuntowani, przez swoją reakcję, ocalili swoją godność, ci mniej odważni ulegli, w sukienkach dziewczęcych narazili się na śmieszność szczególnie w oczach tych zbuntowanych. Takie zajęcia prowadzą do ogromnego "bałaganu" w psychice dziecka i mogą się ciągnąć za nim przez całe dorosłe życie. Takie odzieranie chłopców z godności to dla mnie przestępstwo. Czy 4-latek jest przygotowany emocjonalnie i wystarczająco dojrzały na edukację z zakresu gender? Autorki programu "Równościowe Przedszkole" kompletnie nie znają się na psychologii rozwojowej małych dzieci. Zdecydowanie chcę podkreślić, że w polskim przedszkolu nigdy nauczyciel nie zabraniał chłopcu bawić się lalkami czy dziewczynce samochodem, co sugerują w treści programu. Dzieci świetnie widzą różnicę, sięgają po różne zabawki, po czym wracają do ulubionych. Nauczyciel nie stawia żadnych granic, daje wolność wyboru dzieciom. To, co proponuje gender, to manipulacja. Same autorki narzucają dzieciom inne spojrzenie, do którego przedszkolak sam nie dochodzi. Edukacja powinna polegać na tym, że dzieci same tworzą swoją wiedzę i dochodzą do pewnych zwyczajów kulturowych, ról, które są przyjęte w ich rodzinach. Nauczyciel nie ma prawa do tego, by mieszać w głowie dziecku, bo jakieś "zakompleksione panie" mają problem z identyfikacją. Generalnie projekt pokazuje problemy dorosłych, które przetworzono na program dla dzieci. Czterolatek owszem widzi rolę, które pełni mama, tata, ale nie ma zielonego pojęcia, że ktoś z dorosłych nazywa je rolami płciowymi. ========= Raport ONZ nawołuje o nauczaniu masturbacji 5-latków. Opublikowany przez UNESCO http://www.foxnews.com/projects/pdf/082509_unesco.pdf Tłumacz Google http://translate.google.pl/ str. 54 dla dzieci od 5-8 lat Kluczowe Pomysły: • Większość dzieci są ciekawi ich ciał • To naturalne, do odkrywania i dotykać części własnego ciała • Zbiorniki mogą czuć się dobrze przy dotknięciu • Dotknięcie i pocieranie swoich genitaliów nazywa masturbacja • Niektórzy ludzie masturbują, a inne nie Masturbacja • nie jest szkodliwy, ale należy zrobić prywatnie -------------------------------- Cele nauczania dla Poziomu II (9-12) Opisują seksualność w stosunku do ludzkiego cyklu Kluczowe Pomysły: • ludzie rodzą się z możliwościami korzystających z ich seksualność Masturbacja • często osoby fi rst seksualnego doświadczenia przyjemność • Wiele dziewcząt i chłopców zaczyna się masturbować w okresie dojrzewania Masturbacja • nie powoduje szkody fizyczne lub emocjonalne • Osoby w związkach długoterminowych nadal mogą masturbować • Większość młodych ludzi są ciekawi seksualności i mają wiele pytań • Dopuszczalne jest, aby porozmawiać i zadać pytania na temat seksualności • definicje seksu, seksualności, płci, roli płci, płeć tożsamość i orientację seksualną • Stereotypy płci i kulturowe role wpływają seksualne zachowanie • Znaczenie rozmowy z zaufanej osoby na temat seksualności
anonim2013.11.30 17:17
A tak na marginesie, pani Środa bardzo się myli pisząc, że nie ma rozwijających zabawek skierowanych w szczególny sposób do dziewczynek. Jest bardzo dużo układanek, gier i innych zabawek, których używanie wymaga inteligencji, precyzji, myślenia, przewidywania, a które mają taką formę, że sięgają po nie głównie dziewczynki.
anonim2013.11.30 17:33
Fundacja Edukacji Przedszkolnej - Oświadczenie w sprawie zajęć z równości szans kobiet i mężczyzn.pdf rozmiar: 682,79 kB - Polityka równościowa w programach przedszkolnych.pdf rozmiar: 1,05 MB - Poradnik dla nauczycieli - Jak stosować zasadę równego traktowania kobiet i mężczyzn.pdf rozmiar: 979,93 kB - Oświadczenie w sprawie Poradnika dla nauczycieli.pdf rozmiar: 680,71 kB - Zasada równości szans kobiet i mężczyzn_poradnik.pdf rozmiar: 1,59 MB http://www.maleprzedszkola.pl/Pobieralnia
anonim2013.11.30 17:44
Jak wypowiadają się internauci na innych forach w sprawie ideologi gender w przedszkolach http://wyborcza.pl/1,75478,14564199,Przedszkola_Rownosci__Ala_jest_chlopcem__a_Jas_dziewczynka_.html
anonim2013.11.30 20:17
Magdalena de domo Ciupakówna nie jest etyczką ,ona jest etyczką marksistowsko- leninowską
anonim2013.12.3 11:44
jak bym tak wygladal to tez bym siebie nienawidzi - chlopobaba