09.02.15, 16:11pomnik Armii Czerwonej (fot.Wikipedia)

Stanie przed sądem, bo oblał farmą pomnik Armii Czerwonej

27 września ubiegłego roku 16-latek brał udział w demonstracji, podczas której oblano pomnik poświęcony Armii Czerwonej. Od tego czasu pomnik został już usunięty, ale uczniowi szkoły średniej i tak wytoczono sprawę karną. Rozprawa odbędzie się w najbliższą sobotę. Sąd uznał, że  w wyniku uszkodzenia pomnika powstały straty dla Urzędu Miasta Nowego Sącza w wysokości co najmniej 500zł – podaje „Radio Maryja”.

A my pytamy, kto policzy straty jakie powstały w umysłach wszystkich młodych ludzi, którzy we własnym mieście musieli oglądać pomnik takich „wyzwolicieli”?. Podobne wątpliwości mają środowiska niepodległościowe z Krakowa i Śląska, które przyjadą na sobotnią rozprawę, by wyrazić swój sprzeciw wobec działań sądu. O sprawie mówił w rozmowie z „Radiem Maryja” dr Jerzy Bukowski, przewodniczący Porozumienia Organizacji Kombatanckich i Niepodległościowych w Krakowie. Podkreślił, że 16-latek może mieć w przyszłości problem z dostaniem się na studia, a jeżeli zostałby skazany, będzie to dla niego bardzo poważnym obciążeniem.

bjad/radiomaryja.pl

Komentarze

anonim2015.02.9 16:27
Niestety nie wykazał się grzecznością .Po prostu wandal .
anonim2015.02.9 16:58
@Przeciw_gender Masz w ogóle świadomość tego, co starasz się, nieudolnie zresztą, porównywać?? Zwróciłaś uwagę na skalę?? Poczytaj, dziecię moje, ile Polska "zawdzięcza" tym, na których cześć i chwałę ten pomnik został postawiony... I dopiero później drwij z bolesnych ran na duszy naszej Ojczyzny... Drwij z tych, którzy w wyniku zbrodniczych działań tej SKRAJNIE zbrodniczej i zezwierzęconej organizacji, stracili rodziców, dzieci, krewnych... Wybitnie żałosne...
anonim2015.02.9 17:00
@temida I Ty się dziwisz, że ktoś określa Cię mianem "rusofila"??? Sama wystawiasz o sobie świadectwo... Do książek, marsz!!!
anonim2015.02.9 17:00
Wandalizm zawsze jest wandalizmem
anonim2015.02.9 17:02
A w moim miasteczku też niedawno ktoś namalował na pomniku wdzięczności dla Sowietów, znak Polski Walczącej. Władzom miasta jakoś nie przeszkadza, że obok tego sowieckiego UB-lisku stoi inny pomnik - postawiony zresztą na zamówienie owych władz - na cześć Polaków walczących do roku - UWAGA - 1956-go. To ja się pytam, z kim oni walczyli jeszcze 11 lat po wojnie? Czyżby z tymi "wyzwolicielami", których pomnik stoi tuż obok? Takie nasze lokalne Jing i Jang.
anonim2015.02.9 17:04
"Śmieje się z komuny, nie lęka się wojska - nielegalny Naród, zakazana Polska". ... http://www.youtube.com/watch?v=654qyDZtUZM
anonim2015.02.9 17:09
Oczywiście, że wyrok skazujący nie powinien w tej sprawie zostać wydany. Mamy tutaj do czynienia ze stosunkowo niską szkodliwością czynu. Ponadto sąd powinien, z założenia, potraktować "winowajcę" względnie łagodnie ze względu na bardzo młody wiek, oraz to, iż nie miał, do tej pory, konfliktów z prawem (?). Pomijam już fakt, że nie popełnił nic, co zasługiwałoby na rzeczywiste potępienie... Ten relikt SŁUSZNIE minionej, BOLESNEJ dla tysięcy Polaków bezpośrednio, a milionów pośrednio, przeszłości powinien zostać już dawno usunięty... Tak nie przymierzając - z 25 lat temu... :(
anonim2015.02.9 18:48
A konkretnie, które kościelne pomniki Ci nie pasują?
anonim2015.02.9 19:19
@Przeciw_gender ----------------------------------------------------------------------------------- "po pierwsze kiedyś podałeś swój wiek, jestem starszy od Ciebie o 8 lat, więc nie dzieciuj mnie" ----------------------------------------------------------------------------------- Nigdy nie podawałem swojego wieku... :DD ----------------------------------------------------------------------------------- "Koło pędzla mnie lata kogo i za kogo postawiony." ----------------------------------------------------------------------------------- A szkoda, bo to także świadczy o Tobie, jako o Polaku... Zdajesz sobie sprawę z tego, że to mniej więcej tak, jakby Żydowi żyjącemu na terenie Izraela nie przeszkadzało, iż w centrum Jerozolimy stoi Pomnik SS?? ------------------------------------------------------------------------------------ "Jeśli pomnik się nie podoba to są ku temu odpowiednie narzędzia by pomnik usunąć." --------------------------------------------------------------------------------- No popatrz... Serio?? W tym wspaniałym kraju mlekiem i miodem płynącym?? Czyżby?? Od lat wielu próbuje i na nic te wysiłki się zdają... Podobnie jak wysiłki podejmowane na rzecz osądzenia i skazania komunistycznych zbrodniarzy... ------------------------------------------------------------------------------------ "Oblanie pomnika farbą jest zwykłym wandalizmem. Wandal bez względu na to czy obleje ruski pomnik farbą czy połamie sztachety w płocie znienawidzonego sąsiada odpowiada za wandalizm. Na wandalizm jest paragraf. To ludzie tworzą prawo i ludzie prawo zmieniają. Jak Ci się prawo nie podoba to je zmień, a jak jesteś za cienki w uszach by je zmienić to się do niego stosuj." ------------------------------------------------------------------------------- I teraz 'ad rem'... Widzisz... Być może Cię to potężnie zadziwi, ale przyznaję Ci rację! Zgadza się! Co do istoty - właśnie tak! Problem jednak nie na tym polega... Moje pretensje wobec Ciebie tyczyły się zupełnie czegoś innego... Mianowicie tego, że starałeś się nieudolnie porównywać zjawiska, których porównać ze sobą zwyczajnie nie sposób! Choćby ze względu na ich skalę, ciężar gatunkowy etc.! I wbrew temu, co, mylnie zresztą, twierdzisz, akurat w tym konkretnym przypadku, OGROMNE znaczenie ma to komu i za CO ten pomnik został wystawiony... Jeśli nie ze względu na bolesną historię, to choćby i przez fakt, że to właśnie stało się główną motywacją dla tego młodzieńca! A moją uwagę zwróciły bzdurne porównania pomnika JPII do pomnika oddającego hołd skrajnie zbrodniczej i zezwierzęconej organizacji, której członkowie bestialsko wymordowali wieeelu Twoich rodaków i zniewolili Twoją Ojczyznę na okres 50 lat!! Tak ciężko zrozumieć, że porównywanie tych zjawisk do siebie, tych dwóch pomników jest iście groteskowe?? (bo i straszne i śmieszne jednocześnie). -------------------------------------------------------------------------------------- "Mnie przeszkadzają paskudne kościelne pomniki, ale nie rzucam w nie puszkami." ------------------------------------------------------------------------------- Mam wrażenie, że to jednak Ty, dzieciaku, "czegoś" tutaj nie rozumiesz?? Porównuj sobie dalej zabawę żołnierzykami np. do bestialskich działań ISIS na Bliskim Wschodzie, ale nie dręcz takimi bzdurnymi frazesami innych, bo po prostu oczy bolą od czytania tak skrajnych idiotyzmów...
anonim2015.02.9 21:29
Dura lex sed lex! Prawo trzeba szanować, Polacy muszą się tego nauczyć, innaczej będziemy żyli w dżungli wiecznej opozycji przeciwko wszystkiemu... opozycji, która myśli, że może bezkarnie robić wszystko, uzasadniająć to swoim poczuciem moralnym. A za takie gesty się pałci... i wreszcie się tego nauczmy.
anonim2015.02.9 21:55
@Sylabariusz Myślisz ze jak oblali pomnik Kuklińskiego to wandale, a jak Ruskich to cacy! Ja swoją odrobiłam to ty masz zaległości .
anonim2015.02.9 22:27
@temida Oczywiście, że tak! Bo ś.p. Pan Pułkownik Ryszard Kukliński był POLSKIM Bohaterem najwyższej miary!! Poświęcił to, co miał w życiu najcenniejszego dla dobra Ojczyzny!! Rodzinę, miłość, wszystko co kochał, własną reputację, karierę, dobre imię!! A co w zamian otrzymał?? Został zaszczuty przez zdrajców i kolaborantów Ojczyzny!! A ten pomnik to symbol SOWIECKIEGO barbarzyństwa i okrucieństwa na tysiącach moich i Twoich rodaków, na POLAKACH!!! Mam wobec tej postaci ogromny szacunek i nigdy nie przyzwolę szargać pamięci Ś.P. Pana Pułkownika!!
anonim2015.02.9 23:43
Pomnik chwały Armii Czerwonej nie powinien być czerwony? Chłopak chciał tą niedoróbkę poprawić a wy krytykujecie. Tak nawiasem ta fotografia nie z Nowego Sącza.
anonim2015.02.10 10:58
Wytoczyć kontr-pozew. Waaadze które tolerują znak nienawiści popełniają zapewne przestępstwo propagowania ustroju totalitarnego. Jakby ktośtam wystawił sfastę na kiju to zaraz go policja pobije, a tu waaadze wystawiają równorzędny symbol. Dla wyszczekanego papugi taki pozew to prostota. Zmusiło by to sąd do odpowiedzi na pytanie o ogromnych konsekwencjach. Bo albo wystawianie na kiju symbolu sfasty/gwiazdy jest zakazane i "pomniki" muszą zniknąć natychmiast albo jest dozwolone i wtedy trzeba pozwolić nazi na parady oraz wypłacić potężne odszkodowania już skazanym. Frońda do boju!
anonim2015.02.10 11:36
@dron Oczywiście, że nie ma. Przyznaję słuszność. Jednak, mimo wszystko, to mniej więcej tak, jakby porównywać zabójstwo drugiego człowieka w obronie własnej, do morderstwa z premedytacją...