23.09.19, 10:00Fot. via Pixabay, CC 0

Szok! Ankieta w podstawówce. Pytali dziesięciolatków o uprawianie seksu. ,,Obrzydliwe i skandaliczne''

Aż trudno uwierzyć, że ta sytuacja w ogóle miała miejsce. Uczniowie szkoły podstawowej w Szczytnie dostali do wypełnienia ankietę. Pytano w niej między innymi „Co mogłoby cię skłonić do współżycia?”. Jak się okazuje, najmłodsi uczniowie, którzy wzięli udział w ankiecie, mieli 10 lat!

O sprawie informuje portal tygodnik.szczytno.pl. Pisze, że ankieta skierowana została do uczniów z klas czwartej, szóstej oraz siódmej. Wypełniano ją na polecenie urzędu miejskiego w Szczytnie.

W ankiecie zadano łącznie 64 pytania. Niektóre z nich to:

Czego obawiasz się najbardziej przy uprawieniu seksu?

Co mogłoby cię skłonić do współżycia?

Jak myślisz, ilu twoich rówieśników ma pierwszy stosunek za sobą?

Tymczasem naczelnik wydziału oświaty w magistracie w Szczytnie twierdzi, że celem ankiety było zdiagnozowanie problemów społecznych w szkołach i porównanie wyników z krajowymi badaniami Europejskiego Programu Badań Szkolnych nad Używaniem Alkoholu i Narkotyków.

Mama jednego z jedenastolatków gdy dowiedziała się, że jej syn musiał brać udział w ww. ankiecie, nie mogła uwierzyć w to, co słyszy.

Jak można pytać 11-latka, czego boi się przy uprawianiu seksu, czy co skłoniłoby go, aby odbył stosunek. Obrzydliwe i skandaliczne”

- mówiła.

Dyrektorka szkoły poinformowała, że ankietę wstrzymano. Przyznała, że pracowników szkoły treść pytań zaniepokoiła już wcześniej, jednak broni się faktem, że polecenie przyszło z Urzędu Miejskiego.

dam/tygodnik.szczytno.pl,Fronda.pl

Komentarze

TONI2019.09.24 9:14
Przecież to jest karane z urzędu, demoralizacja dzieci i młodzieży - propagowanie pedofilstwa SKANDAL
Foster2019.09.23 18:44
Najbardziej interesują mnie odpowiedzi tych dzieci.
weto2019.09.23 17:58
jakby o to ktoś zapytał dzieciaka w parku, to by od razu było śledztwo, jak urzędasy- jest OK
eqw2019.09.23 17:57
oskarżyć urzędasów i dyrektora szkoły o demoralizację dzieci, rozbudzanie seksualne 10-latków
Polak Ateista Dumny Gej2019.09.23 17:00
Uwaga złe wieści dla homofobicznie zaburzonych frondziarzy ---> Opublikowane dziś badanie Eurobarometru na temat dyskryminacji pokazuje, że 76 procent Europejczyków zgadza się, że osoby homoseksualne lub biseksualne powinny mieć takie same prawa jak heteroseksualiści - powiedziała w poniedziałek unijna komisarz ds. sprawiedliwości i równości płci Viera Jourova, przedstawiając wyniki unijnego badania, pierwszego od 2019 roku w tej sprawie. Dla Polski ten odsetek to 49 procent. Nad Wisłą akceptacja dla równych praw mniejszości seksualnych postępuje szybko. Wzrosła aż o 12 punktów procentowych w stosunku do 2015 roku. https://www.tvn24.pl/eurobarometr-polacy-bardziej-otwarci-niz-4-lata-temu-w-kwestii-praw-mniejszosci-seksualnych,971736,s.html Na pohybel PiSdzielcom, na pohybel homofobom!
ZERR02019.09.23 18:18
Właśnie z tego powodu, ze pisiactfo wspiera Konwencję Stambulską zakładająca masowa indoktrynację ludzkiego bydła w duchu Sekty LGBT. Postawimy temu kres. PS. Nie podniecaj sie tak tymi procencikami. Nikt ci w oczy nie powie, że się tobą brzydzi. Triumf dwójmyślenia.
linus2019.09.23 17:00
Pierwszym zadaniem dyrektorki i nauczycieli jest chronić dzieci przed agresją fizyczną i psychiczną, a nie padać plackiem ze strachu, bo "polecenie przyszło z urzędu miejskiego". A co to w urzędzie nie mogą siedzieć pedofile, zboczeńcy, deprawatorzy? Mogą i widać siedzą. Co na to Rzecznik Praw Dziecka, Kuratorium, MEN?? Co na to my wszyscy??
XYZ2019.09.23 13:41
O masturbacji dowiadują się na katechezie przed I Komunią.
ZERR02019.09.23 14:35
Niestety nie, o prawie do masturbacji dowiedzą się juz w przedszkolu.
joanna2019.09.23 12:58
Tu nie ma co dyskutować i rozdzierać szat, tylko RODZICE POWINNY ZŁOŻYĆ do władz oświatowych (w tym do MEN) żądanie NATYCHMIASTOWEGO ODWOŁANIA DYREKTORA SZKOŁY i OSOBĘ ODPOWIEDZIALNĄ za ten skandal w Urzędzie Miejskim. Jeszcze trochę a Urząd Miasta wpadnie na pomysł, żeby dzieci zademonstrowały publicznie swoje trudności w uprawianiu seksu. Jeśli urzędnik miejski cierpi na jakieś kłopoty w sferze seksu, to niech skorzysta z pomocy lekarza czy psychologa, a nie demoralizuje dzieci. DOŚĆ TEGO!!!
joanna2019.09.23 12:37
Tu nie ma co dyskutować i rozdzierać szat, tylko RODZICE POWINNY ZŁOŻYĆ do władz oświatowych (w tym do MEN) żądanie NATYCHMIASTOWEGO ODWOŁANIA DYREKTORA SZKOŁY i OSOBĘ ODPOWIEDZIALNĄ za ten skandal w Urzędzie Miejskim. Jeszcze trochę a Urząd Miasta wpadnie na pomysł, żeby dzieci zademonstrowały publicznie swoje trudności w uprawianiu seksu. Jeśli urzędnik miejski cierpi na jakieś kłopoty w sferze seksu, to niech skorzysta z pomocy lekarza czy psychologa, a nie demoralizuje dzieci. DOŚĆ TEGO!!!
Hanys672019.09.23 12:18
Jak rozumiem dyrektor tej szkoły juz wyleciał na pysk. Innej drogi nie widzę.
anonim2019.09.23 12:17
Seks prze 18-tką nie istnieje. Seks przed ślubem nie istnieje. O wszystkim dowiesz się na naukch przedmałżeńskich.
ZERR02019.09.23 12:23
Nie wiem skąd zakładasz, że skoro ktos jest przeciwny podpuszczaniu małolatów do dawania doopy w podstawówkach, udaje że "Seks prze 18-tką nie istnieje" jest dokładnie przeciwnie. Wiadomo że istnieje i że dzieciarnia paprze sobie tym zycie. Wy im kadzicie "super, baw sie byle z prezerwatywą" Normalni ludzie - "zastanów się czy warto nadstawiać się byle komu" Czyli kłamiesz i oszukujesz aby oszukiwać i krzywdzić małolaty.
Polak Ateista Dumny Gej2019.09.23 12:35
Nikt nikogo w szkole do seksu nie nakłania. Informowanie do czego służy prezerwatywa, czemu przeciwdziała nie jest zachętą do rozpoczęcia współżycia seksualnego. ZERO by chciał, żeby dzieciakom tłuczono go głów "naukę" seksu wg. katoideologii, czyli wtedy kiedy ksiądz pozwoli, wyłącznie między katolami, wyłacznie w układzie m+k i obowiązkowo po ślubie. ZERO się kompletnie oderwało od rzeczywistości.
ZERR02019.09.23 12:40
Alez cała seksedukacja typu B to zasadniczo nakłanianie do wczesnej inicjacji a nawet do pracy jako sexworkerka, czy jak tam sie w nowomowie określa prostytucję. To może wyseksedukuj sobie swoje dziatki, które przecież jako gejowy masz w dużej ilości, a od reszty sie odwal. Swoim możesz nawet zrobic zmiane płoci.
Polak Ateista Dumny Gej2019.09.23 13:47
Po raz n-ty - nie ma takiej edukacji. Siedzi tylko w chorych głowach ZERO-podobnych.
ZERR02019.09.23 18:09
Siedzi w chorych głowach 'szpecjalistów' WHO i sekciarzy LGBT
Maria Blaszczyk2019.09.23 21:09
O cholera, to jest problem. Bo ta edukacja ma udowodniony wpływ na opóźnienie edukacji seksualnej... Trzeba coś w niej zmienić chyba, bo jest przeciwskuteczna...
Maria Blaszczyk2019.09.23 13:40
No ale pytanie ""Co mogłoby cię skłonić do współżycia?" dokładnie temu służy. Wywołaniu refleksji, czy warto. Czy to, co mogłoby daną osobę skłonić jest dobrą motywacją. A spapranie sobie życia to jednak przesada... Większość z nas jakąś aktywność fizyczną rozpoczyna przed magiczną datą 18 lat i nie obserwujemy negatywnych skutków tego faktu...
ZERR02019.09.23 14:34
Ależ nieprawda. Spodziewasz się po 10-latku refleksji? massacre... Chodziłas do szkoły powszechnnej do 18 roku zycia? Nieważne, i tak patologiczne konsekwencje są wyraźne właśnie do 18-stki. Dorosłość fizyczna i psychiczna zaczyna się jednak później. Jest wiek XXI a nie XIX czy XVIII, ludzie dojrzewają znacznie później niz kiedyś. Wśród osób które puściły sie do w wieku 17-18, stabilną rodzinę stworzy 46,9% - mniej niz połowa Zaś wśrd osób które puściły sie w wieku 19-20 lat, stabilny, udany związek stworzy 63,1% - sporo ponad połowa To jest jednak ciągle duża różnica. Wręcz dramatyczna
Sebastian Lorenc2019.09.23 15:04
"puściły się"? co za chore słownictwo, od razu piętnujące młodych ludzi. Młodzież zaczyna współżyć, nie znaczy, że się puszcza. Jak można tak mówić.
Maria Blaszczyk2019.09.23 21:32
Tylko do podstawówki chodziłam publicznej. A co to za bzdura, że ludzie dojrzewają później??? Przecież jest wręcz przeciwnie. Jest to kwesta odżywienia i osiągnięcia z grubsza docelowego wzrostu. Trudno być w ciąży i jednocześnie rosnąć... To się dzieje coraz wcześniej, a nie później. A co do stabilnych związków, mylisz skutki z przyczynami, na różnych płaszczyznach. Przedwczesna inicjacja seksualna oczywiście nie jest dobra i zaburza rozwój. Czyli dobrze jej zapobiegać. Temu ma służyć ta ankieta. Ale nie znaczy to, że zamierzam żyć w świecie urojeń. Tak, niektórzy zaczynają uprawiać seks po 20-tce. Nic w tym złego, jeśli im to odpowiada. Ale wielu ludziom nie odpowiada, i wtedy to nie ma sensu. Faktem jest, że dzieci pochodzące same z niestabilnych rodzin róznymi rzeczami się charakteryzują, w tym: wczesną inicjacją seksualną i trudnościami w tworzeniu stabilnych relacji. Ale to, że jedna przyczyna daje dwa skutki, nie znaczy, że jeden z nich jest przyczyną drugiego. Poważnie... Tak poważnie, to dużo rzeczy koreluje z niższym wiekiem inicjacji seksualnej i nie są one fajne w większości - depresje na przykład, próby samobójcze, duża liczba partnerów. Ale korelacja nic nie mówi o przyczynowości. Natomiast zgwałcenie - czyli także "zostanie skłonionym przez kogoś do współżycia" gdy się wcale go nie chce - jak najbardziej ma już wykazany związek przyczynowy. Dlatego tak ważne jest zapobieganie przemocy seksualnej. M. in. przez pracę z dziećmi - właśnie w tym wieku - nad tym, że seks jest tylko wtedy OK, gdy się go chce. I tak, spodziewam się po 10-latku refleksji. Jest to wiek, w którym człowiek już wiele rozumie, zwłaszcza jeśli sie mu pomoże. W każdym razie - przekażę panu S., że się z nim rozwodzę. Z powodu przedwczesnej aktywności seksualnej wg. jednego pana z internetu...
Dr Aloha2019.09.23 12:02
Przerażające z dziećmi o seksie rozmawiać? Przecież takie rzeczy to tylko ksiądz probosz może robić żeby zgorszenia nie było.
ZERR02019.09.23 12:08
Może zaczep jakieś dziecko w parku miejskim i zacznij z nim rozmawiać o seksie. Sądzę, że tata dziecka szybko ci wytłumaczy (tzn. wybije z głowy) taką poufałość.
Dr Aloha2019.09.23 12:13
Erystycznych nie obsługujemy
Polak Ateista Dumny Gej2019.09.23 15:29
A które dzieci obsługujecie?
qwerty2019.09.23 11:52
Jak mozna wogole używać słowa seks? ale juz wkrótce po wyborach nowy rząd opracuje słownik poprawnej polszczyzny gdzie nie bedzie takich słów jak seks, stosunek, penis itd itp. Kto to widział i słyszał w katolickim kraju żeby takie sprawy. Katolicy tego nie robią. No chyba że księża z ministrantami to zrozumiałe.
ZERR02019.09.23 11:55
Do 10-latków nie można tak zagajać, szczególnie będąc obcą osobą. Wyczerpuje to znamiona molestowania i przestępstwa pedofilnego.
qwerty2019.09.23 15:36
Ale za to wolno 10-latka obmacywać. I jeszcze tenże 10-latek jest winny nie ksiądz który się tego dopuśzcza.
Matka Polka2019.09.23 11:29
Prokuratura już weszła czy dopiero wejdzie?
Jアレk2019.09.23 12:08
Ziobro - Matka Polka wydała rozkaz, zapierd.alaj!
Polak Ateista Dumny Gej2019.09.23 10:38
10-latki to może nie, ale nastolatki jak najbardziej powinny już wiedzieć o sprawach seksu. Za moich czasów szkolnych pod koniec podstawówki było w klasie kilka osób, które miały już za sobą pierwsze kontakty seksualne z rówieśnikami. Budziło to zaciekawienie i podziw wśród reszty klasy.
ZERR02019.09.23 11:06
Serio? Te osoby które "miały już za sobą pierwsze kontakty seksualne z rówieśnikami" to zasadniczo mają przewalone w życiu dorosłym. Statystyka jest bezlitosna.
Polak Ateista Dumny Gej2019.09.23 11:17
Wszystkie twoje "statystyki" są z brudnego tyłka wzięte, więc zapewne ta również. Nie masz bladego pojęcia o życiu, kto i co ma przewalone. Kolega z podstawówki, który szybko zaczął, jakoś od 10 lat ma tą samą żonę i dziecko tak ma "przewalone". Część nastolatków zaczyna życie seksualne wcześniej od innych. Takie jest życie i tak działa natura. Natomiast niezależnie od tego kto kiedy zaczyna, rzetelna wiedza seksualna należy się wszystkim, również odpowiednia wiedza dostosowana do poziomu 10-latków, dzięki czemu część z nich być może poczeka z seksem dłużej niż bez żadnej wiedzy, inni będą bardziej ostrożni i przezorni mając na uwadze zagrożenia chorób jak i dorosłych.
ZERR02019.09.23 11:25
Typowa sxitprawda Spośród osób, które dały ciała do 14 r.ż. mniej jak 29% żyje w stabilnej rodzinie, 20% zostało zarażonych wenerycznie, dwie trzecie określa się jako osoby nieszczęśliwe i aż 9% leczy się na depresję. Można tak długo. Masakra. Tak działa natura - czyli małpy na drzewach. Ludzie kulturalni postępują inaczej niż 'naura' - nie sxają gdzie popadnie, nie jedzą palcami, nie smarkają w obrus.
Iron2019.09.23 11:34
Zerro, Dumny ma rację. Nie wymyślaj statystyk. Zycie to nie statystyki. Dzieci coraz szybciej rozpoczynają współżycie i ważne jest żeby, jesli juz muszą, zrobiły to z głową i bezpiecznie. Udawanie że seks wśród nastolatków nie istnieje nie spowoduje, że problem zniknie. Mądry rodzic rozmawia o tym z dzieckiem, a nie udaje że nic nie widzi i nic nie wie.
ZERR02019.09.23 11:43
Półgej nie ma racji. O twierdzi, że to okej i cool i nie ma sprawy. Otóż jest sprawa. Jest wiek XXI a nie XIX, i 16-latki nie zakładają rodzin jak niegdyś, tylko mają w perspektywie jeszcze kilka lat nauki i socjalizacji. Jeśli puszczają się szybciej to nie jest to bezpieczne z definicji. A puszczają się szybciej, bo takie półgeje je do tego namawiają przekonując że to okej i cool. A potem jest to co na zachodzie - masa funkcjonalnych półsierot. Statystyka to jest właśnie obraz życia, nie wyidealizowane przypadki, tylko szara rzeczywistość tysięcy ludzi.
Iron2019.09.23 11:46
A kiedy Ty ostatnio byłeś na zachodzie? I to wśród młodzieży? Otworz oczy. Swiat sie zmienił. Nie mozna tego porównywać do wlasnego dziecinstwa.
ZERR02019.09.23 11:52
Tak, świat się zmienił. A raczej zmieniono go. % of children born to unmarried women kiedyś 10-15% today >40%
I.S.2019.09.23 12:10
Bo teraz kobiety są mądrzejsze i wiedzą, że lepiej być samej z dzieckiem, niż z nieodpowiedzialnym mężem, albo co gorzej dyktatorkiem, który uważa, że kobieta to jego własność .
ZERR02019.09.23 12:26
Może nie tylko kobiety sa mądrzejsze, ile faceci skandalicznie głupsi. Jak to się modnie teraz nazywa - sa metroseksualni. Jeśli sie ich poucza od małego o prawach lgbt, inaczej być nie może.
I.S.2019.09.23 12:31
Ty masz w głowie tylko LGBT. Najgorsi są ci "twardzi" prawicowi, co to wymagają, żeby kobiety rodziły, gotowały i umierały w zagrożonych ciążach na chwałę Panu.
ZERR02019.09.23 12:34
Jestem prawicowcem, ale jestem jak najdalszy od wymagania, aby kobiety rodziły i umierały w zagrożonych ciążach. Nawet odmowę gotowania jestem w stanie zaakceptować, nie boję się patelni. Może nie jestem takim typowym prawicowcem ze złego snu.
Polak Ateista Dumny Gej2019.09.23 13:59
Nie jesteś żadnym prawicowcem. Jesteś katoprawackim pustakiem.
ZERR02019.09.23 14:43
Opinia półgeja-półateisty najmniej mnie obchodzi. Sory Winnetou.
rrr2019.09.23 12:36
Dla kogo lepiej być samej z dzieckiem? Na pewno nie dla dziecka. Kobiety są coraz głupsze, czego dowodem mądre babcie bez podstawówki otoczone wianuszkiem prawnuków na 90 urodziny.
Maria Blaszczyk2019.09.23 21:02
No i co z tego? Ludzie nie chcą brać ślubów. Bo im się instytucja małżeństwa nie podoba. Mnie na przykład. Grzecznie proszą o możliwość uregulowania swojej sytuacji prawnej w inny sposób. A wtedy jest dziki wrzask, że "to atak na tradycyjną rodzinę". Ale my nie żyjemy w tradycyjnych rodzinach. Nie, żeby mi przeszkadzało, jak ktoś to robi, ale ja nie zamierzam. Więc na coś się zdecyduj. Albo ma byc tak, jak było, żeby Tobie było przejemnie - i będą alimenty na teściów i tłumaczenie sędziemu, od jak dawna nie uprawia sie seksu. Wtedy ludzie nie będą zawierać małżeństw. Może też być inna forma, taka, jak ludziom odpowiada. Wtedy też nie będą zawierać małżeństw, ale za to sytuacja dzieci będzie znacznie lepiej uregulowana. Można człowieka zmusić, by wyszedł za mąż wbrew woli. Ja tak zrobiłam, ze względu na wyjątkowo trudną sytuację prawną mojej najstarszej córki. Ale i tak nie zamierzam sie odnosić do instytucji małżeństwa z nabożną czcią. I gdybym tylko mogła - za mąż bym nigdy nie wyszła.
Dr Aloha2019.09.23 12:12
Typowa sofistyka bo tutaj mówimy o edukacji seksualnej nie o wczesnej inicjacji seksualnej. Jak tak uwielbiasz statystyki to może nam powiesz jak wpływa edukacja seksualna na zachorowania na STD, niechciane ciąże i wiek inicjacji seksualnej?
ZERR02019.09.23 12:31
Edukacja seksualna tak wpływa na dzieci, że w dekadzie 2008 - 2018 liczba dzieci zmiennopłciowych wzrosła nawet 25x. Tak przynajmniej podaje klinika Tavistock, zatwierdzony przez władze ośrodek badań.
Polak Ateista Dumny Gej2019.09.23 12:38
Niczego takiego nikt nie podaje, po prostu ZERO jak wszystkim już wiadomo nie potrafi czytać danych i świaodmie, bądź nie je przeinacza. Nie ma żadnego dowodu na wzrost "dzieci zmiennopłciowych". Jest natomiast wzrost ujawnień, co ma kompletnie inne znaczenie. Podobnie wśród gejów więcej ludzi się ujawnia przed rodzinami, znajomymi, społeczeństwem. Nie oznacza to, że populacja gejów wzrosła.
ZERR02019.09.23 12:43
Owszem, podaje. Nie ma żadnego wzrostu ujawnień, sa tylko ofiary agresywnej seksedukacji. Rzetelne badania naukowe nie pozostawiają wątpliwości - wraz z seksedem drastycznie rośnie liczba homosiów płci dowolnej. Rzetelne badania naukowe wskazują nawet mechanizmy, jak sie to odbywa.
Polak Ateista Dumny Gej2019.09.23 12:56
Nie ma takich danych, natomiast wraz z postępującą akceptacją społeczną coraz więcej ludzi LGBT się ujawnia. Również dzieci, które widzą wsparcie w swoich rodzinach.
ZERR02019.09.23 12:58
Jest cała masa takich badań, niewygodnych dla zbrodniczej Sekty LGBT.
Polak Ateista Dumny Gej2019.09.23 13:58
Nie ma takich danych, natomiast są dane pokazujące wzrost bezpiecznych zachowań seksualnych i unikanie zagrożeń pedofilnych wraz z edukacją seksualną. ZERO by chciało, żeby na edukację dzieci monopol miała katosekta.
Dr Aloha2019.09.23 14:43
Jakieś źródła?
ZERR02019.09.23 18:16
Źródła do czego? poruszono tu masę zagadnień.
ZERR02019.09.23 11:48
och pomyliłem się, pisałem z pamięci jest inaczej wśród dzieci, które poszły na całość do 12 r.ż. stabilną rodzine stworzy całe 18,5%, zaś wśród tych 12-14 lat, stabilną rodzinę stworzy 27,7%. Reszta nie stworzy. Szacun.
Polak Ateista Dumny Gej2019.09.23 12:39
Nikogo nie interesują twoje fantasmagorie
ZERR02019.09.23 12:44
Nikogo nie interesuje twoje zboczenie, półgeju.
Polak Ateista Dumny Gej2019.09.23 12:53
ciebie bardzo interesuje cudza seksualność, lecz zupełnie nie o tym jest mowa
ZERR02019.09.23 12:57
To po co o tym ciągle gęgasz? Nicka zmień.
Polak Ateista Dumny Gej2019.09.23 13:46
Nie muszę i nie mam zamiaru zmieniać nicka. Nick jest ciągle ten sam, a rozmowa tyczy się czegoś innego. Jednak ty nie możesz przestać myśleć o cudzej seksualności. Jak każdy chory psychicznie masz obsesje.
Maria Blaszczyk2019.09.24 16:23
Skarbie, jeśli jakieś dziecko "poszło na całość" mając lat 12 - to nie uprawiało seksu, tylko jest ofiarą wykorzystania. Tak, to jest bardzo, bardzo szkodliwe. Wiek zgody, zwany też wiekiem przyzwolenia - mówi Ci to coś??? aha, jeśli 15 lub 16-latek zostanie wykorzystany - także metodą "skłonienia" - to też będzie to szkodliwe. A zapewniam Cię, że jednym z głównych powodów, dla których wprowadza się tę edukację, jest zapobieganie "skłonieniu" do współżycia. Otóż on nie został wymyślony bez powodu...
Maria Blaszczyk2019.09.23 13:37
Co??? A skąd Ty to bierzesz? Ja Cię przepraszam, ale na czym polega to przewalenie? Bo teraz to naprawdę jestem niesłychanie ciekawa... Zdaje się, że zrujnowałam sobie życie i nawet nie zauważyłam. Jak i większa część moich koleżanek i przyjaciółek...
ZERR02019.09.23 14:41
Zaczęłaś hulać w podstawówce XD? Poza tym nie wiem czy zauwazyłaś, ale pokolenie twoich 'koleżanek i przyjaciółek' jest patologicznie niezdolne do wchodzenia w trwałe relacje. Liczba rozwodów jest tego dowodem. Skądś sie to bierze. Pewnie stąd, ze panienki sa zaliczane zbyt szybko, zanim im się psyche ustabilizuje.
Maria Blaszczyk2019.09.23 21:07
Nie uwierzysz, ale tylko jedna rozwiodła się. Dodam, że miała bardzo poważne problemy zdrowotne... Część nie wyszła za mąż, ale żyje z ojcami swoich dzieci. W znacznej mierze są to ich chłopaki z czasów nastoletniości... Akurat mój nastoletni związek się rozpadł, gdy dorosłam, a człowiek ów nie chciał mieć dzieci. Podkreślam, że mówię o kobietach w średnim wieku... Wszystkie mają dzieci i wszystkie żyją w stałych związkach. Więc serio, to chyba nie tu jest problem. Oczywiście, za szybko jest niedobrze. Seks jest dla osób, które osiągnęły pewien poziom rozwoju.
Mirek2019.09.23 10:26
Czyli że gnój wybił nie tylko w Warszawie ale i w Szczytnie . Przy czym gnój warszawski jest łatwiej zatrzymać ponieważ ma on wartość fizyczną natomiast gnój w Szczytnie ma wartość umysłową więc niewidzialną . Jedyna nadzieja w tym że PiS wygra wybory parlamentarne i zatrzyma to obrzydlistwo które lewactwo sączy nieletnim .
..2019.09.23 12:33
nie zauważyłeś, że PIS właśnie jest u władzy i właśnie inwazja "tęczowej zarazy"(Jędraszewski) odbywa się całkiem swobodnie, bez żadnych przeszkód .. RODZICE MUSZĄ SIĘ ZA TO ZABRAĆ, RAZEM .. I KAŻDY INDYWIDUALNIE
Iza2019.09.23 10:15
W innych szkołach pytali o modlitwę i chodzenie do kościoła. Naruszali prawo do nieujawniania religii.
ZERR02019.09.23 10:16
Dlaczego relatywizujesz przypadek masowego molestowania dzieci? Uważasz, że dzieci nie były molestowane, bo gdzieś indziej pytano o cos innego?
Iron2019.09.23 11:08
Ale to prawda. W lubuskiem pytano dzieci klas 1- 3 o to czy i z jaką częstotliwością chodza do kościoła, czy rodzice mieszkają razem, jesli nie to czy mają partnerów. Ankieta niby anonimowa, ale pani pomagała wypełniać. To Cie nie szokuje?
ZERR02019.09.23 11:17
Pytania o mieszkających razem rodziców są co najmniej niestosowne i coś mi zwiastują "polski jugendamt". Czyli będa ofiary. Bardzo mi się to nie podoba.
Leon Napoleon2019.09.23 10:55
Czy pytali, do którego kościoła? Czy zostały wyciągnięte jakiekolwiek konsekwencje? Zastanów się zanim zabierzesz głos. Co ty sobą reprezentuje?
ZERR02019.09.23 10:10
Teraz oczekujemy, że właściwa terytorialnie prokuratura postawi odpowiedzialne osoby w stan oskarżenia - dokładnie tak samo jak ścigano by człowieka który zapytałby 10-latka w parku miejskim "Co mogłoby cię skłonić do współżycia?". Tylko takie postępowanie skłoni seksoszołomów do zastanawiania sie nad czynami i słowami.
..2019.09.23 12:19
tak, ale każdy z rodziców, który uważa, że jego dobro i przede wszystkim dobro jego dziecka zostało naruszone, powinien pozwać dyrekcję szkoły, z żądaniem zadośćuczynienia za doznane krzywdy.. no.. i tak skierowanych zostanie tyle pozwów, ile dzieci zostało poddanych tej ankiecie .. dyrektor każdej szkoły niech dostanie 321 takich pozwów . następnym razem zapyta rodziców zanim zrobi cokolwiek powierzonym dzieciom
ZERR02019.09.23 12:29
Śmieszna sprawa, ale co chwila mi małolaty przynoszą ze szkoły kolejny papierek do podpisania, że się na coś tam zgadzam, na wycieczkę, na zajęcia dodatkowe... na każda bzdurę. A tu wszyscy, jak zaczarowani, zapomnieli o papierkologii. Śmieszne.
Maria Blaszczyk2019.09.23 13:34
Ta ankieta dla dziesięciolatków to jedno, ale jak 7-8 latków pyta się o takie rzeczy, jak: "Czy jestem wstydliwa(wy) w myślach i spojrzeniu?, "Czy złe i nieczyste myśli staram się zaraz od siebie odrzucić?", "Czy myślałam(łem) chętnie o sprawach nieczystych?". "Czy patrzyłam (łem) na nieskromne rzeczy?". "Czy robiłam(łem) coś bezwstydnego sam..., z kimś?, "Czy pragnęłam(pragnąłem) coś nieskromnego widzieć..., słyszeć..., czynić?" to jest w porządku? Pytanie "Co mogłoby cię skłonić do współżycia?" jest warunkiem koniecznym do pracy nad tym, jak asertywnie na to "skłanianie" odpowiedzieć. Każdy, kto pracuje z młodzieżą wie, że jednym z głównych problemów tych osób jest naturalna dla wieku skłonność do ulegania wpływom, konformizm względem grupy rówieśniczej, potrzeby miłości i akceptacji itd. Przez co łatwo ich skłonic do rzeczy, które wcale nie są dla nich dobre. Do umiejętności świadomego podejmowania decyzji trzeba mieć wgląd we własne motywacje, lęki itd.
ZERR02019.09.23 14:46
Te 'nieczystości' zbywaliśmy jednym chichotem. Spływały jak woda po kaczce.
Sebastian Lorenc2019.09.23 15:11
No i? Czyli jak ksiądz pyta, nawet o gorsze rzeczy niż w ankiecie, to spływa jak po kaczce, dzieci zbywają chichotem i jest ok. Ale jak nie ksiądz pyta to afera, postawić w stan oskarżenia, zwolnić dyrektora. Tak? a czym to się dla dziecka różni?
ZERR02019.09.23 15:36
Ksiądz o nic nie pytał. To są cytaty z rachunku sumienia, ale nie dla dzieci pierwszokomunijnych tylko starszych. Książeczka do nabożeństwa dla dzieci była w białej oprawie, dla dorosłych w czarnej.
Sebastian Lorenc2019.09.23 15:53
https://mamadu.pl/131459,lista-grzechow-spowiedz-pierwsza-komunia Jednak dla dzieci
ZERR02019.09.23 18:15
Patologia. Ktoś tam powinien oberwać po łapach. Pewnie jakiś postępowy klecha porażony prawoczłowieczyzmem. Kościół zdecydowanie za bardzo akomoduje się do świata.