23.06.15, 11:04

Terlikowski: Knebel nieco poluzowany, czyli czy sąd ma moc zmiany rzeczywistości

Obie apelacje, zarówno moja, jak i strony powodowej zostały oddalone. Sąd podtrzymał zakaz wypowiedzi na temat tożsamości płciowej i sytuacji osobistej strony powodowej, ale oddalił wniosek o odszkodowanie finansowe. W ustnym uzasadnieniu wyroki sędzia przyznał jednak, że całkowity zakaz wypowiedzi może zostać uznany za zbyt szeroki, i dlatego podkreślił, że muszę tylko znaleźć sposób do takiego mówienia o stronie powodowej, który nie będzie naruszał jej godności i czci. Ma to oznaczać otwarcie się na debatę światopoglądową.

Kłopot polega tylko na tym, że jak pokazała apelacja, według strony powodowej, jej cześć narusza każde negatywne odniesienie się do procedury czegoś, co określa się mianem zmiany płci. I nic nie wskazuje na to, by zamierzała ona w tej sprawie zmienić zdanie. Dlatego wyrok sądu, choć miał być salomonowy, otwiera lobby LGBTQ drogą do kolejnych procesów, w których będą oni próbować poszerzać zakres „zakazanych” sformułowań. Knebel więc, choć w uzasadnieniu ustnym lekko poluzowany, jest jednak założony. A lobby postępu nie odstąpi od kolejnych procesów, które będą miały skuteczniej zakneblować zwolenników biologicznego, a nie genderowego definiowania płci. Już teraz strona powodowa wyrażała niezadowolenia z tego, że nie udało jej się otrzymać kasy, która skuteczniej kneblowałaby przeciwników lobby LGBTQ. Nieostre i nieprecyzyjne sformułowania wyroku otworzą mu zaś do tego drogę.

Niezależnie jednak od tego, jaka będzie przyszłość, ja mogę jasno zadeklarować nic nie zmieni mojego stanowiska w kwestii tzw. zmiany płci. Otóż, według mnie, jest ona okaleczeniem człowieka, a nie metodą jego leczenia. Sąd zaś nie ma władzy nad rzeczywistością, jego wyrok więc nie ma władzy nad biologiczną płcią i nie może jej zmienić. Będę to powtarzał za każdym razem, gdy będzie to potrzebne. Zamierzam respektować wyrok sądu i nie odnosić się do konkretnej osoby, przynajmniej nie w sposób enumeratywnie wyliczono przez sąd, ale w niczym  nie zmieni to mojego zaangażowania na rzecz obrony normalności. A normalność to sytuacja, w której o płci decydują geny, a nie wyroki sądów.

Tomasz P. Terlikowski

Komentarze

anonim2015.06.23 11:16
No to pora na pozwy sadowe zakazujące osobom homoseksualnym, transseksualnym i wszelkiej menażerii lgbtq wypowiadania się na temat Katolików, Kościoła Katolickiego - jego nauczani i obrzędów oraz propagowania swoich preferencji seksualnych w przestrzeni publicznej (media, szkoły itd) No bo skoro nie wolno krytykować, to i nie wolno poruszać tematów, których nie wolno krytykować -wtedy tylko mamy do czynienia z równością wobec prawa - w przeciwnym razie całe to lewe lgbtq staje się nienależnie uprzywilejowane i propaguje swoje zaburzenia naruszając godność, poniżając, obrażając i dyskryminując np. Katolików przy jednoczesnym zakazie riposty na znieważanie. A zatem - albo debatujemy z możliwością dyskusji i obustronnej krytyki, albo żadna ze stron nie ma prawa wypowiadać się w kwestii drugiej strony.
anonim2015.06.23 11:29
wiredo co z nimi? a niech sobie gdzieś pójdą. w cholerę.
anonim2015.06.23 11:36
@Zerro przecież wiadro teraz już zamiast pomyj leje gnojowicę po tym czego się naćpał... nonsensy i bzdury wypisuj - nic takowego o czym pisze nie istnieje - to tylko jego urojenia po prochach wymieszanych z wymysłami zaburzonych - ale nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością. Równie dobrze mógłby napisać, że rozmawiał z zielonymi ludzikami w różowe kropki z sześcioma niebieskimi czułkami na marsie...
anonim2015.06.23 11:39
TumanDevaila nikt tu nie chce, a ten z uporem ćmy lecącej do płomienia świecy wraca tu cały czas i powiela bzdety wypisywane przez lewych niespełna rozumu...
anonim2015.06.23 11:47
Trutu e tam. To was nikt tu nie chce. ani nie potrzebuje sry, ale sugestia żeby przerabiac cały porządek prawny, cywilizacje, system szkolny dla focha 0,00018 mutantów to jakaś aberracja. Dlaczego to 99,982% ma się dostosować do nich a nie odwrotnie? nie ma mowy.
anonim2015.06.23 11:52
nikt mnie tu nie chce!!! buu!!! uuu!!! zaraz się popłaczę!!! buu!!! uuu!!! videro - jak możesz być tak okrutnym! nie masz za grosz empatii i tolerancji tez w tobie brak!
anonim2015.06.23 12:06
@Terlikowski, @Nabi, @Zerro Nie wykręcajcie kota ogonem, chodzi tylko o to żeby pan Terlikowski nie mógł bez skrępowania obrażać konkretnej osoby. "No to pora na pozwy sadowe zakazujące osobom homoseksualnym, transseksualnym i wszelkiej menażerii lgbtq wypowiadania się na temat Katolików, Kościoła Katolickiego" - nie, nie pora, możecie sobie o transseksualistach itd. wygadywać co Wam się podoba, ale bez obrażania konkretnej osoby. Wyzywanie kogoś od zboków, pół-ludzi itd. to nie "debata światopoglądowa".
anonim2015.06.23 12:30
Przeciętniak niech nie wykręca kota ogonem, chodzi tylko o to żeby Przeciętniak jak każdy lewy chciałby, żeby tylko on, jego lewi towarzysze i zboczeńcy z lgbtq mieli monopol i mogli bezkarnie, jednostronnie i bez skrępowania obrażać konkretne osoby - zwłaszcza Katolików i wszystkich, którzy nie chcą tej dewiacyjnej menażerii pochwalać ani oddawać czci boskiej.... Jak nie chcą, to na razie niech nie maja prawa nic gadać (z zwłaszcza protestować, czy krytykować), a potem będą wsadzani do obozów koncentracyjnych...ups! reedukacyjnych... Ot co się marzy lewemu totalitaryście Przeciętniakowi...na szczęście to tylko utopia - niedoczekanie, prędzej lewe Przeciętniaki i inne zboczone zostaną wybici przez ruch oporu...do powstania którego koniecznie usiłują doprowadzić... Ciekawe czy naprawdę nie pojmują, że swymi działaniami ściągają samozagładę...
anonim2015.06.23 12:34
przecinaku nie masz racji Sytuacja gdy jakiś transwestyta zmusza ludzi do traktowania go jako kobiety - czyli traktowania kobiet jak jego - jest okropną obrazą przede wszystkim dla kobiet. To opluwanie naszych matek, żon, córek, dziewczyn, przyjaciółek. Wykorzystywanie sądów dla zakazywania wyrażenia SPRZECIWU wobec takich praktyk jest nikczenne. Oczywiście o żadnym stwierdzeniu *płci mózgu* nie ma mowy. Nikt nie robi takich badań choć są możliwe - zagadka dlaczego. Pewnie dlatego że u 99% tzw trans stwierdzono by poprawną płeć mózgu. Cienki głos i gorące zapewnienia to za mało. Sprzeciw nie jest obrażaniem. Każdy ma pełne prawo do sprzeciwu i popierania kogo tylko zechce.
anonim2015.06.23 12:35
@Nabi Niby zwracasz się do mnie a tak jakbyś mojego komentarza nawet nie przeczytał.
anonim2015.06.23 12:40
@Zerro Moja matka, żona i córki jakoś nie czują się obrażone, największy, za przeproszeniem, "ból dupy" ma pan Terlikowski. Sąd też uznał że to co p. Terlikowski wypisywał nie miało wiele wspólnego z kwestiami światopoglądowymi. Taki to już "poświęcony" portal, że jak ktoś nie pasuje, to można go zmieszać z błotem, jak się broni to knebel, totalitaryzm, homoterroryzm i cholera wie co jeszcze. Wystarczyło się nie czepiać człowieka.
anonim2015.06.23 12:49
przecinaku radzę przyfilować ustawkę jak transwestyta wchodzi do damskiej toalety. w kwestii czy obraża czy nie obraża. niezapomniane wrażenia.
anonim2015.06.23 12:55
@Zerro Tu się pewnie nie dogadamy, bo dla Ciebie skoro jest penis, to jest facet - koniec i kropka. Ja nie wiem, wychodzi na to, że płeć to jednak coś więcej, ale w odpowiedzi usłyszę pewnie mieszankę słów: propaganda, gender, lewak, leming, itd.
anonim2015.06.23 13:10
tak, jak masz ptaka to masz ptaka mózg męski przekonany że jest kobietą - nie jest mózgiem kobiecym tylko męskim mózgiem z szajbą. To bardzo proste i weryfikowalne medycznie. badanie budowy i pracy mózgu jest dosyć proste i nie specjalnie drogie. Ale tak jakoś NIGDY się go nie robi poprzestając na jakimś szamanizmie. Pewnie dlatego że cała ta pseudo-nauka by się rozsypała. Jak wydaje ci się że masz gorączkę to korzystasz z termometru a nie pytasz swojej starej *czy mam czerwone uszy*
anonim2015.06.23 13:15
poszukująco lepiej wejdź na powrót do wora z Szydłem i się zaszyj. Daruj sobie przypisywanie swoich fascynacji i lęków wszystkim naokoło. Stara metoda i na nikim nie robi wrażenia.
anonim2015.06.23 13:22
poszukująco psychopata nie może przypisywać swoich emocji - bo ich nie ma. jak przypisać pustkę, czyli zerro?
anonim2015.06.23 13:26
Mętne i pokrętne są te tłumaczenia Pana Terlikowskiego. Trzeba być mężczyzną i po męsku przyznać się do porażki , nie płakać jak dziecko.
anonim2015.06.23 13:27
Idąc tokiem "rozumowania" Przeciętniaka należałoby zadać pytanie co dla Przeciętniaka stanowi kryterium płci... samopoczucie? Ciekawe czy - jeśli np. córka Przeciętniaka uzna, że czuje się królikiem to Przeciętniak zamknie ją w klatce i zacznie karmić mleczem, i trawą? czy jednak zaproponuje wizytę u lekarza...? analogiczna jest sytuacja gdy mężczyzna czuje się kobietą. A o płci stanowi genotyp - oczywiście i tu mogą być choroby, ale niech lewe Przeciętniaki nie wmawiają nikomu, że ludzie chorzy i z wadami wrodzonymi, rozwojowymi itd to odrębne gatunki, rodzaje czy płcie. To tylko ludzie chorzy, z różnorakimi nieprawidłowościami i zburzeniami, i tyle. Naprawdę to takie ciężkie do pojęcia przez lewy umysł?
anonim2015.06.23 13:31
nabi Oni zbudowali na tym bezsensie całą strategię walki z ciemnogrodem całe swoje poczucie misji i nadczłowieczeństwa Jeśli by genderysta miał przyznać prawdę - musiał by się palnąć młotkiem w skroń z okrzykiem *ale byłem possany* To grozi rozpadem osobowości - podświadomość do tego nie dopuszcza. Równie dobrze można gadać *serce, przestań bić ja cie proszę*
anonim2015.06.23 13:34
Pohukujaca jak zwykle pohukuje po lewemu wyświechtanymi sloganami - nie zgadza się z lewymi bzdurami? Nooo, to na pewno się boi.. Typowe lewe "myślenie" o sobie: "Ucieka przede mną z obrzydzeniem? ...nie, nie jestem paskudna, obleśna i obrzydliwa - on na pewno się mnie boi..." Bua, ha, ha, ha Cokolwiek nie po lewej "myśli" - to albo się boi, albo krypto coś tam ..i też się boi.. Bua, ha, ha, ha Lewym kłania się lis z winogronami z bajki Ezopa...ha,ha,ha wiem, wiem - lewi nie wiedzą o co chodzi, ale nie dla nich piszę, bo i tak są teflonowi na wszelka wiedze i naukę... Piszę dla rozumnych.
anonim2015.06.23 13:34
Poszukująco yes yes yes, masz rację, ale... nawet z Potworów jest Pożytek
anonim2015.06.23 13:37
@Zerro zgadzam się ;-) choć wydaje się - czytając ich wpisy - żeu nich rozpad osobowości już i tak się zaczął...
anonim2015.06.23 13:41
@Nabi, @Zerro Ja napisałem "nie wiem" a Wy prezentujecie typową dla niektórych na tym portalu wszechwiedzę, Wasza sprawa. "co dla Przeciętniaka stanowi kryterium płci... samopoczucie?" - napisałem gdzieś tak? Zrobiłeś mi ostatnio wykład o treści i formie, a olewasz to co piszę i niby mi odpowiadasz. Trochę pokory, to że czegoś nie wiemy lub nie rozumiemy, nie znaczy że jest tak, jak Tobie pasuje.
anonim2015.06.23 13:55
Mam wrażenie że Nabi to jest Pan Terlikowski.Pan Terlikowski musi po prostu pod jakimś nickiem pisać w komentarzach i się bronić.
anonim2015.06.23 14:00
Rzeczywiście - pod jednym z artykułów potraktowałem Przecinaka jak osobę z którą można podjąć polemikę i w istocie zacząłem pisać do niego bez kpin, traktując go poważanie, życzliwie, z szacunkiem - jak dyskutanta, ale niestety Przecinakowi nie odpowiadała forma dyskusji, polemiki czy rozmowy opartej na argumentach, spokojnej z wzajemnym poszanowaniem i woli pisać hejt, trolować, wypisywać takie nonsensy (nie wiem czy z niewiedzy i nieuctwa, czy celowo w ramach hejtu) - do których nie da się odnieść w sposób inny jak tylko wyśmiać. Nie da się polemizować, czy komentować absurdu. No to - jak tak - to proszę bardzo, nie to nie - teraz nie traktuje Przecinaka jak dyskutanta, ale jak lewego , ciemnego matoła niezdolnego do jakiekolwiek racjonalnego czy zdroworozsądkowego myślenia, uczenia się czy przyjmowania wiedzy. A w takiej sytuacji pozostaje tylko kpienie sobie z lewego, szyderstwo i obśmiewanie bzdur, które wypisuje, obnażanie jego arogancji, nienawiści połączonej z żenującą niewiedzą, ciemnotą i zabobonem... Propozycja była - pokazałem, że można - lewy odrzucił - cóż jego wolna wola...
anonim2015.06.23 14:06
@Nabi "Propozycja była - pokazałem, że można - lewy odrzucił - cóż jego wolna wola..." - zacytuj mi proszę fragment, bo jakoś nie kojarzę takiej wymiany zdań, ostatnio próbowałeś bronić przeklinania bo bluzgi były od osoby z którą się zgadzasz, ja tylko napisałem że nie wierzę w Twoje tłumaczenia bo od lat czytuję frondę. Wkaż mi proszę, na podstawie czego wnioskujesz że nie odpowiada mi normalna rozmowa i gdzie ten mój hejt itd. ("i woli pisać hejt, trolować, wypisywać takie nonsensy").
anonim2015.06.23 14:07
zibi33 pisząc "jesli chodzi o @Nabiego, to rzeczywiście skończony dureń" w pewnym sensie ma rację - tak, wykazałem się czymś takim próbując lewych potraktować po ludzku jak normalnych ludzi - ale to był stan przejściowy - tylko próba. Na razie dalszych eksperymentów robić nie zamierzam i pipi33 może swoje spostrzeżenia włożyć tam gdzie go się robi
anonim2015.06.23 14:10
To co właściwie ma na myśli przez "płeć biologiczną" p. Terlikowski? Płeć chromosomalną, gonadalną, gonadoforyczną, zewnętrzną, fenotypową, hormonalną, metaboliczną, czy mózgową? Bo to nie są wymysły "lewaków", ale naprawdę powstają różne konfiguracje bez ludzkiej ingerencji. Można mieć np. chromosomy XY i pochwę od urodzenia. Są jeszcze metrykalna (czyli ta, którą może zmienić sąd) i psychiczna, ale to już całkiem poza tym, co p. Terlikowski może mieć na myśli. Pewnie z radością by się poddał terapii psychologicznej zmiany identyfikacji płciowej, gdyby się okazało, że w większości z tych biologicznych wskaźników płci jest kobietą (wiem, że prawdopodobnie nie jest skoro ma dzieci). Nie wyobrażam sobie, że ktoś wolałby, by ktoś zmieniał jego przekonania na jego temat (czyli w gruncie rzeczy zmieniał to, co czyni kogoś nim) niż jego ciało (które przecież wielu uważa tylko za tymczasowe miejsce bytowania duszy, czyli "Ja").
anonim2015.06.23 14:14
Pohukujaca rozwija się - za jednym razem z komsomolską czujnością wykryła spisek - "Nabi jest Zerrem" i od razu zrobiła psychoanalizę z projekcją: "Wyzywanie wszystkich od lewaków swiadczy tylko o tym, że jest synem lewaka i próbuje to z siebie zrzucić. A przy tym tak nacechowany jest nienawiścią do kobiet" Ale percepcja zawiodła i własnym urojeniem wypełniła - nigdzie nie użyłem słowa "lewak" w żadnej formie ani odmianie - jak widać umiejętność czytania nie jest najmocniejszą stroną Pohukujacej Bua, ha, ha,ha
anonim2015.06.23 14:20
szmaciot ! szmaciot ! weź się nie ośmieszaj - weź sobie książkę do anatomii na poziomie choćby średniej szkoły medycznej i poczytaj zanim pierdoły napiszesz jako "argument"
anonim2015.06.23 14:30
Możesz wytłumaczyć, w którym momencie się ośmieszam? Coś z tego, co napisałem nie jest prawdą? I proszę o nie przekręcanie mojego nicku, bo trudno, żebym traktował Cię w takim wypadku poważnie.
anonim2015.06.23 14:31
Heloł! Przypomnę mikrocefalom, ze istnieja zwierzęta TRÓJPŁCIOWE w ścisłym tego słowa znaczeniu Może da się i to jakoś zaimplementować w obozie postępu?
anonim2015.06.23 14:38
szamocący sie szamocie Dorzucę do ognia: można mieć np. chromosomy XY i trzecią nogę wystająca wprost z samary. Różne rzeczy ludzie mają, polipy w nosie, szósty palec, zajęczą wargę. Mogą mieć i extra pochwę w zadku. Ale co to ma do rzeczy?
anonim2015.06.23 14:54
Zosiusto55 Jak to *nie obchodzą*? Bardzo obchodzą np was, genderystów i gejów. Dowodzicie tego każdego dnia produkując się na Frońdaforum Moja droga (drogi? kto wie co wisi na drugim końcu kabla...) logiki wam brak.
anonim2015.06.23 14:54
Nie "ekstra pochwa w zadku" tylko pochwa zamiast penisa. Może być też 1/3 pochwy bez jej reszty i jajników itd. Proszę, zdefiniuj dwie płcie na podstawie biologicznych wskaźników. No i powiedz jak się ma identyfikować reszta. Jeśli jako chorzy, to jak mają się leczyć, bo chyba tylko przez jakiś rodzaj "okaleczenia" jak np. przez wydłużanie pochwy z pomocą przedmiotu do niej wkładanego, który z pomocą sznureczków wiązanych na wysokości brzucha powoduje jej rozciąganie i potem wymaga ciągłego trzymania na miejscu, żeby pochwa nie wróciła do wyglądu sprzed "leczenia".
anonim2015.06.23 15:02
szamocie pochwa zamiast penisa to biologiczny absurd narządem homologicznym do penisa jest łechtaczka a nie pochwa masz kompromitujące braki w wykształceniu Mało mnie interesują różne niedorozwoje. Półrączki, ćwierćpochwy nie jestem chirurgiem (no, może chirurgiem amatorem) nie będę wyszukiwał sposobów rekonstrukcji a poza tym - skoro można żyć bez nogi to można i bez pochwy. Ja na przykład żyje bez pochwy i mam się doskonale. A ty - czego ci brak?
anonim2015.06.23 15:10
Prosto: jakiej płci jest osoba, która z zewnątrz wygląda jak kobieta, ale ma chromosomy XY?
anonim2015.06.23 15:11
poszukująco chcesz sprawdzić? okej, co ty małe rendez vous? jeśli oczywiście masz 18-stke za sobą i warkoczyki
anonim2015.06.23 15:12
szmaciotowi niedawno po innym artykułem pisałem, żeby się nie ośmieszał i wziął podręcznik anatomii i sobie poczytał, a matołek szmaciot w odpowiedzi korepetycji zażądał, jakby nie wiedział, że lewym korepetycji nie udzielam I co robi? znów i tu pierdoły jako argumenty wypisuje... lewi są teflonowi na wiedzę i rozum... szmaciot! do nauki!
anonim2015.06.23 15:13
Jeżeli mówi się "płeć biologiczna", to związane z biologią cechy nie powinny wskazywać na różne płci. Dlatego nie ma czegoś takiego jak "płeć biologiczna".
anonim2015.06.23 15:16
szamocie jeśli ma XY a wygląda jak dziewuszka to jest celem do zgejowienia przez jakiegoś starego geja dla odmiany moja nauczycielka od Przysposobienia Obronnego wyglądała jak Golem z wąsami, ale co to ma do rzeczy?
anonim2015.06.23 15:22
poszukująco sprawdzać trzeba ZAWSZE. Sry squaw, nie pamiętam abym się gdzieś obnażał Ciekawią mnie za to kobiety którym słowo penis nie schodzi z ust Interesujące co z tego wyniknie...
anonim2015.06.23 15:41
poszukujący nie mówiła, jestem tego pewien. W końcu znam ją jak nikt inny na świecie. Nie mamy wspólnych wspomnień z poszukującym żeby poszukujący miał mi cokolwiek przypominać, jak sądzę. Czy też masz jakieś ale do swojej matki, osobo z bidula, że czepiasz się cudzych? Ta droga nigdzie nie zajdziesz.
anonim2015.06.23 15:41
Chodzi o sytuację, w której osoba ma 18 lat, klepsydrę, widoczną pochwę, piersi i nie ma nic, co by wzbudzało wątpliwości do jej płci poza kłopotliwą parą chromosomów XY.
anonim2015.06.23 15:49
Poszukujący, pisanina z lesbogejem jest jak gra w szachy z gołębiem. Poprzewraca figury, obsra szachownicę, a na koniec stanie na środku i powie *wygrałem*.
anonim2015.06.23 15:55
szamocie w takiej sytuacji tylko szkoła latania. mam lepszą zagadkę: Johnny Got His Gun co robić? jak żyć?
anonim2015.06.23 16:41
Szamocie masz WIDOCZNĄ pochwę? Sorry, jakaś masakra. To się leczy i to szybko!
anonim2015.06.23 17:22
Phukująca jest znakomitym przykładem obleśności i wulgarności lewych a tym razem wyraziła to tak: "Znasz to zero - prawda? Widziałeś pochwę u matki, znaczy ojca - starego geja. Współczuję. " Normalna kobieta w Polsce nigdy na taka obrzydliwą wulgarność się nie zdobędzie, skoro Pohukującą stać na tak obrzydliwą wulgarność i ubliżanie rodzicom adwersarzy to ogłaszam konkurs: Kim/czym jest Pohukująca" a) starą, wyeksploatowaną prostytutką, która dorabia trolowaniem, bo w dotychczasowy sposób już nie ma możliwości? b) feministką z lgbtq? c) resortowym emerytem najniższej rangi, który dorabia trolowaniem - bo oni lubią żeńskie pseudonimy? d) kacapskim trolem Putina?
anonim2015.06.23 20:06
Nabi, puszkający cierpi na zespół Touretta albo coś podobnego, a rodzice latami zastanawiają się gdzie popełnili błąd wychowawczy. Będzie paskudzić tu tydzień, dwa. Potem dostanie wylewu. Szkoda że nikt nie podpowiedział starym puszkającego, że *nie ma rady, trzeba syńcia wysadzić za próg*. Wyobrażasz sobie chlew mentalny jaki tworzą tego rodzaju osoby swoim - nie wiem czy bardziej wulgarnym czy bardziej prostackim - słowotokiem? Siekierę można w powietrzu zawiesić.
anonim2015.06.23 20:50
@Zerro nic dodać, nic ująć ;-) ciekawostką jest czy istnieje dla tego czegoś granica, bo sądząc po powtórzeniach, to jakby się trochę się jej koncept wyczerpał i się zawiesiła na jednej frazie ;-))))
anonim2015.06.23 22:35
żaden sąd nie nakaże mi nazywania chorego faceta kobietą!!; tak samo jak świni nie nazwę owcą itd.
anonim2015.06.25 5:08
To chyba wkrótce przyjdzie czas na lekarzy ginekologów, którym nakaże się kształcenie w dziedzinie leczenia chorób męskich organów intymnych. Jeżeli osoby typu Anna Grodzka będą cierpiały na problemy z prostatą, to ani chybi, jako kobiety, pomocy będą szukały u ginekologa.
anonim2015.06.25 5:31
Irys1969 napisał/a: "Dlaczego niektórzy wmawiają, że zygota to człowiek-dziecko poczęte. Co wy biologii w szkole nie mieliście?" *** Jeżeli ktoś ma braki w wykształceniu, to raczej Ty. Na jakim etapie rozpoczyna się życie ludziej istoty, jest przerabiane na biologii już w gimnazjum. Europejski Trybunał Sprawiedliwości w Luksemburgu dnia 18 października 2011 r. przedstawił naukową definicję ludzkiego embrionu. Uznano, że ludzki embrion powstaje w wyniku zapłodnienia komórki jajowej przez plemnik. Embrion powstaje również wtedy, gdy do komórki jajowej przenosi się jądro komórkowe z dojrzałych komórek ludzkich albo wtedy, gdy podział komórki jajowej i tworzenie się zygoty jest stymulowane przez partenogenezę. Embrion w każdej fazie rozwoju należy uważać za rzeczywistą, a nie tylko potencjalną istotę ludzką. Poza tym - wystarczy zajrzeć do kalendarza ciąży, choćby tutaj: " Kalendarz ciąży tydzień po tygodniu Kiedy spodziewasz się dziecka, każdy tydzień ciąży to kolejna fascynująca opowieść o nowym człowieku. Sprawdź w naszym Kalendarzu ciąży tydzień po tygodniu, jak rośnie twoje dziecko i czego możesz oczekiwać podczas niezwykłych 40 tygodni ciąży." http://babyonline.pl/ciaza-tydzien-po-tygodniu.html