23.01.20, 18:21(fot. Adrian Grycuk /wikipedia/ Adam Guz/KPRM)

,,To rażące naruszenie prawa''. Jest Komunikat Ministerstwa Sprawiedliwości ws. uchwały Sądu Najwyższego

Ministerstwo Sprawiedliwości opublikowało komunikat w sprawie uchwały Sądu Najwyższego. Publikujemy pełną treść oświadczenia.

Uchwała z mocy prawa jest nieważna. Została wydana z rażącym naruszeniem prawa. Narusza art. 179, art. 180 ust. 1 oraz art. 10 Konstytucji RP. Wbrew obowiązującym przepisom ustawowym Sąd Najwyższy podjął uchwałę w postępowaniu w sprawie podważenia statusu sędziów powołanych z udziałem obecnej Krajowej Rady Sądownictwa.

Postępowanie to uległo zawieszeniu z mocy prawa 22 stycznia 2020 r. z chwilą wszczęcia przed Trybunałem Konstytucyjnym sporu kompetencyjnego między SN a Sejmem i Prezydentem RP. Do czasu orzeczenia przez Trybunał Konstytucyjny nie wolno podejmować działań w tej sprawie. Uchwała SN jest więc z mocy prawa nieważna.

 

Zgodnie z Ustawą o organizacji i trybie postępowania przed Trybunałem Konstytucyjnym  wszczęcie sporu kompetencyjnego powoduje zawieszenie z mocy prawa postępowania przed Sądem Najwyższym. Wszystkie czynności Sądu w okresie zawieszenia są nieważne. Do czasu  orzeczenia przez Trybunał Konstytucyjny nie można podejmować żadnych działań w sprawie. Strona sporu nie może sama oceniać, czy do sporu doszło.  Konstytucja przyznała to uprawnienie jedynie Trybunałowi Konstytucyjnemu.

Istota sporu polega na tym, że żaden Sąd nie może badać, a tym bardziej kwestionować nominacji sędziowskich, ani ustaw regulujących statusu sędziów i sposobu  wyboru kandydatów. Sąd Najwyższy nie może zatem wkraczać w kompetencje Krajowej Rady Sądownictwa, Prezydenta RP ani Sejmu, a idąc dalej, nawet Trybunału Konstytucyjnego, który sprawą KRS się już zajmował i uznał aktualne brzmienie ustawy za zgodne z konstytucją.

 

Postępowanie przed SN należało zawiesić także dlatego, że przed TK rozpoznawana jest sprawa dotycząca przepisu kodeksu postępowania cywilnego, którego dotyczy ta uchwała (tj. art. 379 pkt 4 kpc). 

Uchwała składu trzech izb Sądu Najwyższego jako niezgodna z prawem nie wywołuje skutków prawnych.  SN nie jest uprawniony do badania i oceny, czy udział w składzie sędziego sądu powszechnego, wojskowego lub Sądu Najwyższego, powołanego na stanowisko sędziego przez prezydenta RP na wniosek KRS po 2018 r., powoduje nieważność postępowania. Żaden organ, także sądowy, nie może bowiem kwestionować powołania i inwestytury sędziego.

 

Ponadto po wejściu w życie ustawy z 20 grudnia 2019 roku ustawy gwarantującej konstytucyjny porządek w wymiarze sprawiedliwości i usprawniającej pracę sądów, uchwała SN tym bardziej stanie się bezprzedmiotowa. Nowa ustawa usuwa bowiem pojawiające od niedawna wątpliwości dotyczące możliwości kwestionowania statusu sędziów powołanych przez Prezydenta RP.  Stwierdza niedopuszczalność takich czynności, zgodnie z orzecznictwem Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz Trybunału Konstytucyjnego.

 

gb/komunikat prasowy

Komentarze

Cool (Odp. 3 dla M.B.)2020.01.26 8:29
Jak zwykle siejesz demagogie, próbujesz rozmydlić i piszesz o pierdołach! Pomogę Ci jednak zrozumieć istotę zagadnienia, tak żebyś nie mogła dłużej udawać idiotki! ...OTÓŻ >>>> Polacy mordujący Żydów dla legalnego Państwa Podziemnego byli ściganymi prawem PRZESTĘPCAMI !!! ...dla okupujących Polskę SŁUŻB I ADMINISTRACJI NIEMIECKIEJ ... byli BOHATERAMI realizującymi ich NARODOWY PLAN! p.s. Z resztą takim "bohaterom" zarówno z Niemiec, Holandii, Francji, jak też kilku innych krajów okupowanej Europy ... PAŃSTWO niemieckie!... do dnia dzisiejszego wypłaca "zasłużone" emerytury!
KASTA2020.01.24 21:25
Każdy kto będzie krytykował KASTĘ zostanie zdelegalizowany !
bolekapucha2020.01.24 18:43
Do pudło to stare pudło.
prawnik2020.01.24 17:45
Skoro ktos normalny lamie prawo - trafia za kratki. Ale ci z "kasty" sa nietykalni - lamia prawo i nic. Jak tu mowic o panstwie prawa ? Poki oni wszyscy nie beda siedziec (doslownie) to nie mozna mowic o praworzadnosci.
anonim2020.01.24 16:54
SZANOWNY PANIE PREZYDENCJE SZANOWNY PANIE PREMIERZE PROSIMY WAS ZLIKWIDUJCJE NATYCHMIAST TA OKLAMANA KASTE TO SA ZDRAJCY NASZEGO PANSTWA TO NIE SA SEDZIOWIE POLACY.
Foster2020.01.24 16:38
Buta, chamstwo i zarozumialstwo przebija z tych wypowiedzi, chyba, że ktoś nas wrowadza w bład i takich wypowiedzi nie było.
darek2020.01.24 14:46
Nie znam się na prawie, tak jak nie znam się na mechanice samochodowej. Zepsuje mi się samochód, to idę z nim do mechanika. Jak każdy człowiek, mechanik może się mylić. Jednak nikt nie idzie do fryzjera z zepsutym samochodem. Skoro sześćdziesięciu sędziów SN coś orzekło, to zakładam to za słuszne. Nie są to ludzie przypadkowi. Ba, bardziej z przypadku są ludzie w Ministerstwie Sprawiedliwości. Poza tym większość profesorów prawa wypowiada się zgodnie za orzeczeniem SN. Dlaczego więc mam wierzysz Ziobrze? Inna rzecz, że coś kręci. Z jednej strony uważa to za niezgodne z Konstytucją a z drugiej premier zwrócił się do TS. Teraz można podważyć każdy wyrok. Skoro myli się sześćdziesięciu ekspertów prawa, to nie może się pomylić trzech sędziów?
Mariola2020.01.24 11:39
Królowa Małgorzata - jaśnie panująca do kwietnia, chce zostawić po sobie popioły...
12020.01.24 10:01
Padła "nadzwyczajna Kasta" ziobry
Onuca Putina2020.01.24 9:09
No i co teraz? Bereza Kartuska na Białorusi . . .
Niejestemrobotem2020.01.24 8:57
No i mamy teraz kryzys. Władza sądownicza vs. wykonawcza. Z założenia to sądownicza orzeka, czy coś jest zgodne z prawem, czy nie, a nie władza wykonawcza. Nie w drugą stronę. Inaczej to działają tylko dyktatury.
Realista2020.01.24 8:52
Chytry plan PIS na usprawnienie sądownictwa. Zadziałało w przypadku TK, do którego po prostu już mało kto występuje bo to i tak nie ma sensu. Analogicznie tam gdzie to możliwe pojawią się zapisy na arbitraż albo właściwość zagranicznych sądów. Nikt rozsądny mając wybór nie będzie się zdawał na rozstrzygnięcie polskiego sądu w takiej sytuacji. W efekcie przynajmniej sądy gospodarcze będą odciążone - usprawnione;) W tyłek oczywiście dostanie ciemny lud, którego nie stać na prawników i arbitraż. A skorzystają prawnicy, którzy zawsze korzystają na takim prawnym chaosie. Tak oto PIS się troszczy o swoich wyborców:)
Mirek2020.01.24 8:07
Nareszcie nastąpił zmierzch fioletowych bandytów którzy robili dotychczas co tylko chcieli . Ale to już było .....
Cool (odpowiedz dla Marii Blaszczyk)2020.01.24 8:02
O zbrodniarzach, bandytach, kolaborantach łamiących prawo stanowione przez praworządną władzę mówisz POLACY ... mimo, że na terenie IIRP mieszkało wiele narodowości, wśród nich mogli być i bez wątpienia byli Ukraińcy, Rosjanie Litwini, Niemcy, Czesi, czy sami Żydzi ... ty/wy o wszystkich tych przstępcach mówicie POLACY! ... jednocześnie o ofiarach Holokaustu mówicie o Żydach i słowem nie wspomnicie, że połowa, to byli polscy obywatele. Na domiar tego, Niemców, którzy byli organizatorami a ich armia i administracja będąca emanacją społeczeństwa niemieckiego, które swój bandycki rząd wybrało w demokratycznch wyborach i walczyło o Hitlrra nawet po jego śmierci! .... Nazywasz NAZISTAMI! NIE! .... to byli NIEMCY! ... bo naród niemiecki byli organizatorem i beneficjentem! Dodam, że choć powszechnie wiadomo, ze Zydzi dobrowolnie współpracowali z NIEMCAMI! ... nikt też nawet słowem nie wspomni, że są współwinni! Jedwabne(?) .... nieścisłości, które w normalnym rozumieniu, powinny przemawiać za "oskarżonym" są tak samo ignorowane jak świadkowie którzy nie potwierdzają takiego przebiegu tej zbrodni. Sam fakt wstrzymania badań, dla myślącego (uwierz to nie boli!) człowieka, powinien być wystarczająco wymowny. PUENTA!!! RZYGAĆ MI SIĘ CHCE NA WASZĄ PODŁOŚĆ! ...tfuuu!!! tfuuu! tfuuuu! P.s żebyś mogła odnieść się do mojego komentarza, bedę go wklejał pod nowszymi wątkami z adnotacją "odpowiedź dla Marii Błaszczyk"
Maria Blaszczyk2020.01.24 9:33
I tak do końca świata będziemy to wklejać? Może przeczytaj odpowiedź i się ustosunkuj. Albo się odczep. Bo mnie palce rozbolą od wklejania tego samego pod co drugim artykułem... Odpowiedź brzmi: Ci sędziowie to Polacy. I tyle. Nic mi nie wiadomo, by byli innej narodowości. Jeśli pijesz do narodowości morderców z Jedwabnego, to przynajmniej część jest znana, są to skazani w procesie z 49 roku. Byli to Polacy. Nie Białorusini, nie Chińczycy. Do tego piszesz: " jednocześnie o ofiarach Holokaustu mówicie o Żydach i słowem nie wspomnicie, że połowa, to byli polscy obywatele." Ja jestem jedna i ja np. tu: https://www.fronda.pl/a/jacek-sasin-prezydent-andrzej-duda-podjal-jedyna-mozliwa-decyzje,138814.html pisałam, dziwiąc się dumie z doprowadzenia do takiej sytuacji, pod postem pana hrabiego Potockiego: "??? Jesteśmy dumni z sytuacji, że rządzący Polską doprowadzili do sytuacji, gdy na obchodach jednego z największych ludobójstw w historii, których ofiarą byli głównie polscy obywatele, polski prezydent nie ma możliwości się wypowiedzieć?" Dość trudno jest odpowiadać na zarzut, że o czymś nie wspomniałam słoewem, jak o czymś wspominałam setki razy. Coś jakby kłamiesz? No a Holocaust zorganizowali naziści. Różnych narodowości. Jego głównymi sprawcami było dwóch Austriaków akurat: Hitler i Eichmann. Nie widzę ŻADNEGO powodu, by fakt ten zatajać. Dobrowolna współpraca przy byciu mordowanym to dość zabawny pomysł. Chyba nie bardzo rozumiesz koncepcję dobrowolności. Co do Jedwabnego... No cóż. Mnie te zeznania przekonują, jest ich tyle, że nie potrafię zrozumieć, po co tyle osób, nie mających żadnego w tym interesu, miałoby kłamać, podobnie jak przekonały zespół specjalistów z IPN i Rady Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa, PRLowski sąd - nie miał logicznego powodu by akurat ten wyrok fałszować, bo uderzało to w PRLowską narrację o II wojnie, pana prezydenta Kaczyńskiego, kardynała Józefa Glempa i wielu innych biskupów... A tymczasem człowiek podpisujący się Cool wie lepiej od sądu, specjalistów, prezydenta i w ogóle wszystkich...
soros2020.01.24 7:34
To jest pucz rokosz czy zamach stanu nieważne ,Ta zorganizowana grupa "sedziów" z grsdorf powinna stanąc przed sądem i mieć zarzuty najcięższego kalibru.Czekam na reakcję prokuratury.
Jacek2020.01.24 7:08
Ziobro okazał się nieudolnym ministrem. Uwikłał rząd w wojnę z sędziami bez planu jak ją wygrać. W efekcie mamy chaos prawny i jawny bunt sędziów przeciwko własnemu państwu. Stworzył narzędzia, którymi będzie grała totalna opozycja i KE przeciwko Polsce. "Kto bowiem z was, chcąc zbudować wieżę, najpierw nie usiądzie, aby policzyć koszty, czy ma na wykończenie? Bo gdyby położył fundament, a nie zdołał dokończyć budowy wszyscy, którzy by to widzieli, drwili by z niego: „Ten człowiek zaczął budować, a nie zdołał dokończyć”. Albo który król, gdy wyrusza na wojnę przeciwko innemu królowi, nie siądzie najpierw i nie rozważy, czy może z dziesięcioma tysiącami zmierzyć się z tym, który idzie przeciwko niemu z dwudziestoma tysiącami? Jeżeli nie może, to wysyła poselstwo, gdy tamten jest jeszcze daleko, i prosi o warunki pokoju." [Ewangelia wg św Łukasza 14]
Bronek2020.01.24 6:55
Z którego PGR-u wyszła ta ludzka brzydota o niskim ilorazie inteligencji zwana Gersdorf?
Realista2020.01.24 6:42
Europejski kraj, w ktorym komunikat ministerstwa sprawiedliwości uchyla uchwałę połączonych izb SN. Chylę czoła jesli ktos to wyjaśni zagranicznym inwestorom. Przez PiS jestesmy pośmiewiskiem UE.
joanna2020.01.24 7:41
Panie Realisto, śmieszny argument. Emocjonalny! UE nie jest Bogiem, ani najwyższą mądrością tego świata. Na co dzień funduje różne absurdy i jawnie faworyzuje państwa, które chcą podporządkować sobie Europę (Niemcy, Francja), a może nawet cały świat. Już nie czołgami i agresją militarną, a wpływami, kasą i neomarksistowską ideologią. Zatem reakcja UE (że się z czegoś śmieje, czy coś krytykuje) nie jest żadnym argumentem. Siła państwa - to jego SUWERENNOŚĆ, HONOR i TROSKA o dobro obywateli.
Realista2020.01.24 8:41
Nie zrozumiałaś. Jesteśmy pośmiewiskiem dla inwestorów, instytucji finansowych, dla tych którzy decydują gdzie lokowane są pieniądze. Polska mimo tego, że nadal jest w UE jest traktowana jako kraj wysokiego ryzyka politycznego. To nas będzie słono kosztować. Druga kadencja PIS to będzie dramat. Walka na ostre z UE i w konsekwencji utrata części funduszy. Inflacja. Spowolnienie gospodarcze. Chaos w sądownictwie. Rząd doprowadził do sytuacji, w której obywatel idąc do sądu i mając merytoryczną rację po latach dostanie w tyłek, ponieważ skład sądu był niewłaściwy. Dramaty sądowe będące konsekwencjami idiotycznych decyzji PIS będą się ciągnęły jeszcze długo po upadu rządu PIS. Prawdziwa troska o dobro obywateli w wydaniu PIS.
Tylko prawda sie liczy.2020.01.24 5:38
Powoli zblizaja sie wybory a wiec najwazniejsza decyzja tego roku, wskaze jak Polska bedzie sie rozwijala. Kazdy Polak glosuje na Polaka czyli Prezydenta Dude. Opozycja to zadna opozycja, poniewaz to nie sa politycy tylko bandyci udajacy troske o kraju w ktorym zeruja i nic pozytywnego w niej nie buduja. W tym samym czasie, kazdy ich przywudca leci do Berlina i prosi o interwencja to w tym to w tamtym.To jest gangrena, lewactwo i zdradzieckie bractwo. Co tu wlasciwie tlumaczc--wiadomo, ze to sa komunisci, ci mlodsi z genami komunistycznymi i tylko jednego sie nie wyzbili--nienawisci do wolnei Polski. Precz z ta cholota!
Marek2020.01.24 5:15
Zbyszek wydał komunikat? Paradne.
lucjanhenryk2020.01.24 1:16
Dobrze, że za opozycją nie stały sotnie obcych wojsk. Historia zna POsiedzenie Sejmu w takiej oprawie. Opłakane skutki dla Najjaśniejszej Rzeczypospolitej.
toja2020.01.24 4:08
Debilu ustawa 1066.
wolny adwokat2020.01.23 23:22
W normalnym panstwie ktos kto lamie prawo trafia za kratki. Czy my nie jestesmy normalnym panstwem , Jesli tak to czemu ta banda sedziow jest jeszcze na wolnosci ? Za co biora pieniedze? Panie Prezydencie - zrobmy referendum na temat sadow - i jak suweren zadecyduje - za kratki z tymi przestepcami.
leszczyna2020.01.23 23:55
Nie ma to jak rada komisarzy ludowych, prawda? To były czasy ...
Andy Semicki Rabin2020.01.23 22:53
Jest tak jak mówiłem, że rząd PiS beknie jakiś komunikat, a może wyda nawet jakiś przepis do ustawy i na tym się skończy, bo rząd PiS nie ma siły sprawczej! Rząd PiS jest bezsilny, jak burek bezzębny, który tylko szczekać, ale ugryźć nie może. To tyle na temat silnej polityki PiS.
Raf2020.01.23 22:37
gdyby Dudus gdyby nie podpierał się takimi idiotkami wdowa Romaszewska i nie podarował Gersdorf pieniędzy i władzy publicznej wbrew poprzedniemu projektowi PIS ustawy o rozliczaniu sędziów - dziś Duda nie musiałby udawać że chce to naprawić,,,
Hanna2020.01.23 22:32
To jest typowe warcholstwo godne potępienia działanie egoistyczne przeciw polskiemu państwu i społeczeństwu!
Franek2020.01.23 22:05
Ogolić i wywieźć na furze łajna!
toja2020.01.24 4:09
Was nie będziemy golić tylko za jaja na .... wieszać.
lady chapel2020.01.23 21:34
ZIobro - magister Przyłębska - magister fahofcy deformy PiS :)
Takie rzeczy tylko w kaczolandzie2020.01.23 20:59
palant który nie potrafił nawet aplikacji zdać on To w życiu by w normalnym kraju w sadownictwie nie pracował bo by nikt takiego patałachy nie zatrudnil
z USA2020.01.23 20:58
dlaczego nie moge dodac "like'ow???????????????
Andy Semicki Rabin2020.01.23 23:14
Bo tu nie jest Ameryka i like'ów się nie daje.
KONSTYTUCIA to ja = Bolek OTUA to nie ja2020.01.24 1:02
Pocalujta w zope wójta. Idem siem wykompac w basenie a ty na dach smołować jazda.
Swatas2020.01.23 20:56
sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie... i granaty...
Polak Ateista Dumny Gej2020.01.23 20:39
Ziobro żartowniś myśli, że jest ponad prawem i że będzie sobie decydować które orzeczenia SN są ważne, a które nie. Przed chwilą go z błotem zrównał prof. Rzepliński.
kalikst2020.01.23 21:46
Wypowiadasz się jakbyś się znał cokolwiek na prawie. Nic nie rozumiesz i jako troll nie musisz rozumieć bo nie za rozum ci płacą pustaku.
Maria Blaszczyk2020.01.23 22:30
Gorzej, że na prawie nie zna się pan minister Ziobro. Że wspomnę tylko jego inne słynne wystąpienie przed kamerami, gdzie oskarżył niewinnego człowieka o rażące naruszenie prawa, a mianowicie zabójstwo. Co prawda go za to później sąd skazał, ale marna to pociecha. W efekcie wielu ludzi umarło, bo lekarze tak bali sie łatki zabójcy, że w Polsce gwałtownie spadła liczba transplatacji. https://wiadomosci.wp.pl/ziobro-winny-alarmujaco-niskiej-liczby-przeszczepow-6036780602844289a
Konstytucja2020.01.23 20:25
"Sędziowie wskazani przez nową KRS nie są uprawnieni do orzekania stwierdził SN" ... Pytanie brzmi na POdstawie czego SN tak stwierdził ? Otóż SN stwierdził to POprzez uznanie przez SN niezgodności Ustawy o SN w tym zakresie z Prawem UE ... Jednak w ten sposób SN bezprawnie przekroczył swoje konstytucyjne kompetencje gdyż rozstrzyganie takich kwestii Konstytucja przyznaje jedynie Trybunałowi Konstytucyjnemu ,a nie SN ! Art. 188 Trybunał Konstytucyjny orzeka w sprawach: 1. Zgodności ustaw i umów międzynarodowych z Konstytucją, 2. Zgodności ustaw z ratyfikowanymi umowami międzynarodowymi, których ratyfikacja wymagała uprzedniej zgody wyrażonej w ustawie, 3. Zgodności przepisów prawa, wydawanych przez centralne organy państwowe, z Konstytucją, ratyfikowanymi umowami międzynarodowymi i ustawami, 4. Zgodności z Konstytucją celów lub działalności partii politycznych, 5. Skargi konstytucyjnej, o której mowa w art. 79 ust. 1.
leszczyna2020.01.23 23:50
Co stwierdził SN, pokaż na podstawie uchwalonego dokumentu, a nie przekazu TVP.
Oloo2020.01.23 20:12
Od kiedy to MS decyduje co jest zgodne z prawem? XD XD
Trybunał Stanu2020.01.23 20:00
Trybunał Stanu Dla tej grubej baby i całej komunistycznej kasty
Nimrodel2020.01.23 19:57
Skoro jest naruszenie prawa to co należy zrobić, panie ministrze ?
Klapaucjusz2020.01.23 19:45
Skoro SN rażąco narusza prawo, to jakie będą konsekwencej? Pan Zbyszek zamknie ich wszystkich w więzieniach i każe im kleić papierowe torebki?
B522020.01.23 19:41
zapytanie do ministerstwa jeśli obywatel łamie prawo to jest karany a co z nimi
Leszek2020.01.23 19:40
Weście ten cały sąd najwyższy i zafundujcie im roczny bezpłatny urlop w Arłamowie to odpoczną i się opamiętają.
Jurekxyz2020.01.23 19:35
Internować cały SN
enK2020.01.23 19:34
Od oceny, czy łamane jest prawo, są SĄDY, a nie Ministerstwo Sprawiedliwości. Taki elementarz.
Antek2020.01.23 19:29
Sędziowie SN za złamanie prawa powinni zostać aresztowani..
Niejestemrobotem2020.01.24 8:59
Nie ministerstwo jest od orzekania, kto złamał prawo kto nie.
anonim2020.01.23 19:28
Jeden neokolonializm, jeden ponadnarodowy sąd, jedna kasta najemników kierowana przez areopag faszystowskiej światowej finansjery.
stm.2020.01.23 19:28
Czy rząd nie ma lekarstwa na tych buntowników i leśnych dziadków na emeryturze( sędziów TK w spoczynku). WSTRZYMAĆ DOPŁYW KASY. Nie mamy zamiary płacić podatków na tych oszustów. Ile krzywdy wyrządziły Polakom te sk..ny od 1990r. i nic w tym kierunku te gnoje łącznie z tymi psełdo profesorami na uczelniach nie zrobiły.
fronda.pl — naszym bogiem jest błąd2020.01.23 19:17
Frondziarze, może by ktoś wam serwer wyrychtował, bo co chwila jakiś błąd. Jak nie Error 503, to Error 521.
Jurekxyz2020.01.23 19:32
Coś z twoim komputerem nie tak
PP2020.01.23 19:15
Szanowna władzo, brak stanowczości powoduje właśnie taki chaos. Mafia sądowa testuje na ile może sobie pozwolić a wy się tylko cofacie. W senacie powstaje drugi ośrodek władzy, Grodzki udaje prezydenta, Gersdorf robi z wami co chce. Jak się chce robić rewolucję to trzeba mieć jaja. Pierwszym poważnym błędem było veto prezydenta. To był sygnał, że się boicie. Nic z tego nie będzie. Długotrwale zamieszanie spowoduje, że ludzie będą mieli dość waszych reform sądowniczych. Bez reformy sądów nie tylko stracicie władzę ale pójdziecie siedzieć.
Paweł2020.01.23 19:14
To juz nie jest walka z Pisem. To walka z Państwem.
Gdzie nie zajrzysz, tam…2020.01.23 19:14
Nie mogę się doczekać czasu, gdy Morawiecki, Duda i Ziobro staną przed Trybunałem Stanu, a #Kaczyński przed sądem powszechnym za sprawstwo kierownicze.
To ja2020.01.23 19:25
A wtedy będzie myśmy tylko wykonywali rozkazy prezesa
stm.2020.01.23 19:33
Marzenia jednokomórkowca - resortowego dziecka .
Sonia2020.01.23 19:57
Możesz im naskoczyć.
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!2020.01.23 19:11
hahahahahahahahahahahahahahahahaha ale wam w tą kaczą dupę przywalili
Sonia2020.01.23 19:56
....kto i komu ?Ty masz zwyczajnie kuku na muniu.
katecheta2020.01.23 19:08
To teraz "sąd najwyższy" trzeba podać do sądu.
sara miriam2020.01.23 19:08
Ta "żabcia"babcia walczy żeby zachować stołek i władzę.
Senior zatroskany2020.01.23 19:02
Jeżeli minister nie zareaguje na rażące łamanie prawa przez nadzwyczajną kaste to czy on również nie będzie przestępcą? Brak reakcji na przestępstwo organu za to odpowiedzialnego wg mnie też jest rażącym przestepstwem?
Senior zatroskany2020.01.23 18:58
Skoro jest to wg MS rażące naruszenie prawa to dla mnie jako laika w dziedzinie prawa za takie naruszenie należy się od razu adekwatna nagroda, czyli natychmiastowe dyscyplinarne wyrzucenie z zawodu sędziego!!!a!!! Chyba ,ze w wykonaniu MS będziemy oglądać dalsze szopki - z jednej strony rażące naruszenie prawa, a z drugiej strony bezkarność za to i kompletny brak reakcji ministra na to przestępstwo kolesiów z nadzwyczajnej kasty!!!!! Czy to nie zakrawa na cyrk i szopkę?
sara miriam2020.01.23 19:10
Spokojnie - chciałbyś już dziś kajdanek ? Słowo się rzekło, kobyłka u płotu.
kalikst2020.01.23 21:42
Zgadza się. Za nieznajomość prawa a także za świadome łamanie prawa jutro SN powinien być obstawiony przez policję i puczyści nie powinni być wpuszczeni do gmachu SN.
Maria Blaszczyk2020.01.23 22:24
To jest mniej więcej takie naruszenie prawa, jak zabójstwo dokonane przez pana dr Garlickiego...
katolicki czosnek2020.01.23 18:58
Czas Zorra z Żoliborza niedługo się skończy.
Sonia2020.01.23 19:53
ZAPOMNIJ
kalikst2020.01.23 21:39
Jesteś pierwszy w kolejce . Nie wiesz o tym ?
Topek2020.01.23 18:55
Zastanówcie sie kto ma rację kilku niedouczonych magistrów w Ministerstwie Sprawiedliwości czy sześćdziesięciu najwybitniejszych polskich prawników
Sonia2020.01.23 19:52
Sejm ma rację i większość społeczeństwa ,którzy nie mogą już patrzeć na tą sędziowską kastę.Większość sędziów jest w porządku.Kasta won.
Topek2020.01.23 20:15
To znaczy że Hitler też miał rację?
Sonia2020.01.23 21:46
Sejm i nasze społeczeństwo to nie Hitler.
leszczyna2020.01.23 23:45
Ale Hitlera wybrał niemiecki suweren, zupełnie tak, jak polski suweren wybrał PiS, a francuski suweren wybrał Macrona. Czy wybór suwerena może być wadliwy?
Szatan (pisane z wielkiej litery)2020.01.24 7:22
Jeśli suweren może się mylić to co dopiero kardynałowie-pedofilowie?
Niejestemrobotem2020.01.24 9:17
Większość społeczeństwa to nie może patrzeć na polityków, jakichkolwiek. Sejm nie ma mandatu na łamanie prawa. Ministerstwo też nie. Nie mają zgody na wszystko. Połowa społeczeństwa zagłosowała na opozycję. Sondaże wskazują, że tą konkretną reformę PiS popiera zdecydowana mniejszość. Więc skoro to społeczeństwo ma rację, to niech PiS odstąpi.
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.01.24 11:12
Sejm nie ma mandatu na łamanie prawa? Ty tępa dzido, sejm to prawo ustanawia, A Sedzia je wykonuje i to to bez gadania. przed wojną to by to badziewie rozstrzelano.
leszczyna2020.01.24 22:06
Kretynizacja nie musi mieć przymiotników, wystarcza sama sobie. Jak nisko cenisz II Rzeczpospolitą. Przykre.
Oloo2020.01.23 20:13
Nie wymagaj od ciemnego ludu myślenia,to jest niemożliwe.
Krzysztof 2020.01.23 21:57
Ale masz PO zaparcie, hahaha .Dobrze Tusk mówi że polskość to nienormalność.
@***** 23.1.20 19:352020.01.23 18:55
Faktycznie. PS. Dlaczego nie działają mi łapki (zielona i czerwona)?
pistoleto2020.01.23 18:49
na bruk z bandytami w togach nie wszyscy won bez prawa do zapłaty
Koń by się uśmiał2020.01.23 18:35
To co ta kobieta robi z polskim prawem woła o pomstę do nieba.
Nina2020.01.23 19:26
Przyznała się,że niemcy ja opłacają,ona działa na szkodę Polski i Polaków.
Marcin2020.01.23 21:03
Boże chroń Pierwsza Prezes, chwała bohaterom
Urszula2020.01.23 22:39
Niemcy ją opłacają? A jak można sie na to opłacanie załapać? Chętnie bym skorzystała.
*****2020.01.23 18:35
60 sędziów Sądu Najwyższego dla PiS-u pewnie będzie bez znaczenia. Dla PiS-u będzie liczyć się to co powie pani Julia Jarkowi przy kawce, a sędziowie TK, Piotrowicz i Pawłowicz, to potwierdzą.
Nina2020.01.23 19:24
Tych 60 sędziów SN okazali się przestępcami i czekamy na ich ukaranie.
Sonia2020.01.23 19:48
Oczywiście ,że są bez znaczenia ,sędziów u nas dostatek.Zdrajców do zwolnienia.
joanna2020.01.24 7:23
Co to za argument 60 czy nawet 160 sędziów? Albo coś jest zgodne z prawem, albo niezgodne. To rebelia! Sędziowie, według prawa zobowiązani do nieangażowania się w politykę, wychodzą w togach na ulicę, robią sabaty ze świecami, umawiają się się z politykami na terminy rozpraw, składy zespołów orzekających - czy to argument, żeby taką SAMOWOLĘ uznać za OBOWIĄZUJĄCĄ normę prawną??? Te liczby raczej świadczą o stanie głębokiej demoralizacji środowiska!!!
Lucy2020.01.24 8:30
Środowisko sędziowskie jest zdemoralizowane należy natychmiast ich zwolnić na czele z Gersdorf a ja sama pozbawić wszelkiej sędziowskiej emerytury
Patriota2020.01.23 18:34
Gersdorf i spółka do rozwiązania i pozbawienia wszelkich przywilejów i wynagrodzeń.
*****2020.01.24 1:20
To raczej Ziobro jest sfrustrowany. Nie ma co się chłopinie dziwić – lekarz „zamordował” jego tatusia, a on, minister sprawiedliwości, nie dał rady jeszcze dopaść sędziego który uniewinnił lekarza.
Filigranowa2020.01.23 18:32
Ta baba zle skończy mysle o ubeckiej ropusze
lady chapel2020.01.23 22:23
Gdzie jest prawda - po stronie kilku niedouczonych magistrów czy po stronie kilkudziesięciu wykształconych profesorów??? Ziobro, Przyłębska - toż to magistrzy zaledwie
Tadeusz2020.01.23 18:30
@gb/komunikat prasowy I co w zwiazku z tym,łaskawco?
Filigranowa2020.01.23 18:33
A co ma byc???ano gooowno z tego orzecznictwa
2020.01.23 18:29
To co PiS zrobił z ustrojem konstytucyjnym w Polsce, woła o Pomstę do Nieba.
Nina2020.01.23 19:21
A ty się znasz na konstytucji jak swinia na gwiazdozbiorze.
Trójoka wrona2020.01.24 12:01
Czyli i tak lepiej niż ty.
Antek2020.01.23 19:26
To co SN zrobił z ustrojem konstytucyjnym w Polsce, woła o Pomstę do Nieba.
B522020.01.23 20:27
myślę że wypadł ci ostatni ząb bo każdy komuch w tym okresie zaczyna doceniać niebo
Andrzej 2020.01.23 20:40
Idiota albo komuch
kalikst2020.01.23 21:37
Skąd to wiesz ? W TVN powiedzieli a ty wierzysz?
Trzaska2020.01.24 8:05
A co ma robić, działa aby przywrócić prawość w sądach, której to od czasów komunistycznego i lewackiego rozdania naród nie mógł się doczekać.Jeśli te argumenty Ciebie nie przekonują ,to znaczy,ze zagubiłeś się bracie w swoim życiu i to bardzo.
misia2020.01.25 5:17
naucz się prawa a nie lewa