18.03.21, 08:00Screenshot Youtube - Ordoiuris

TYLKO U NAS. Bartosz Lewandowski z Ordo Iuris: Próby szykanowania naukowców za poglądy. To bardzo niepokojące

W ostatnim czasie mamy do czynienia z wręcz irracjonalną nagonką na wykładowców, którzy prezentują wartości konserwatywne czy wyrażają krytykę wobec pewnych lewicowych tendencji wśród młodzieży.” – mówi w rozmowie z nami Bartosz Lewandowski, adwokat, doktor nauk prawnych, Dyrektor Centrum Interwencji Procesowej Ordo Iuris. Instytut wsparł ostatnio dra Wilhelma Czaplińskiego z AGH w Krakowie, któremu na uczelni postawiono kuriozalne zarzuty w związku z poglądami prezentowanymi na prywatnej stronie internetowej.

 

Tomasz Poller: Instytut Ordo Iuris pochwalił się właśnie sukcesem w walce o wolność akademicką. Rektor Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie zamknął sprawę dra Wilhelma Czaplińskiego, adiunkta w Katedrze Zastosowań Fizyki Jądrowej AGH, nie wymierzając mu kary. Przypomnijmy, że ów wykładowca na swojej stronie internetowej ktoczytaniebladzi.pl m.in. apelował do studentów o krytycyzm wobec ostatnich radykalnych demonstracji skrajnej lewicy, zamieszczał też linki do wypowiedzi Abp Jędraszewskiego. Takich prób uciszania nieprawomyślnych naukowców było w Polsce sporo, jednak sprawa ataków na dra Czaplińskiego wydaje się o tyle osobliwa, że chodzi o treści, które zamieszczał on na swojej stronie prywatnej…

Bartosz Lewandowski: To była prowadzona przez niego strona prywatna, natomiast na jednej z podstron były materiały dydaktyczne dla studentów. Studenci dostawali link, z uwagi na to że dr Czapliński zdecydował się na taką formę udostępniania tych materiałów na swojej stronie internetowej. Ale studenci dostawali konkretny link do konkretnej podstrony, gdzie są same materiały dydaktyczne. Natomiast, jeśli student chciał wyjść z tej podstrony, miał możliwość wejścia na inne materiały na stronie Doktora.

Cała afera zaczęła się od pisma ze strony grupy studentów, którym nie podobały się poglądy wykładowcy?

Postępowanie jest co do zasady niejawne, stąd mogę ujawnić jedynie część informacji, o których pisały już media. Faktycznie była skarga ze strony jednego z doktorantów oraz bliżej niezidentyfikowanej „grupy studentów”. Postępowanie zostało wszczęte wskutek interwencji Rzecznika Praw Studenta AGH. Pani Rzecznik została poinformowana, że na stronie domowej dra Czaplińskiego obok materiałów dydaktycznych znajdują się treści o naturze „politycznej i światopoglądowej”. Podkreślano, że na prywatnej stronie internetowej dra Wilhelma Czaplińskiego publikowane są treści „niewłaściwe” oraz takie, w których „piętnuje się nieheteronormatywność”.

Ta „grupa studentów” brzmi trochę jak „aktyw robotniczy” w czasach PRL… No i naprawdę interesujące jest uczynienie zarzutu z tego, że wykładowca na swojej prywatnej stronie wyraża poglądy na tematy skądinąd żywe w obecnej debacie publicznej…

Rzecznik Dyscyplinarny wezwał doktora Czaplińskiego na rozmowę. Doktor Czapliński pokazał swoją stronę internetową, wyjaśniając, że strona jest umieszczona na prywatnym serwerze i władze uczelni nie mają podstaw do jej cenzurowania oraz nie ma nic złego w umieszczeniu na stronie wypowiedzi np. arcybiskupa krakowskiego.

Zdecydowaliście się Państwo, jako Instytut na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris, wesprzeć dr Czaplińskiego…

Instytut był praktycznie od samego początku z dr Czaplińskim. Jako prawnicy braliśmy udział zarówno w jego przesłuchaniach, asystowaliśmy od samego początku do samego końca do tego korzystnego dla dr Czaplińskiego, rozstrzygnięcia Pana Rektora.

Jak wiadomo, rektor AGH, prof. Jerzy Lis uciął sprawę, odstępując od jakichkolwiek konsekwencji oraz kończąc postępowanie wobec dra Czaplińskiego.

Jeżeli chodzi o działanie Pana Rektora, budzi ono najwyższe uznanie. Odstąpienie od ukarania pracownika uczelni, który ma prawo przecież, aby posiadać własne poglądy, jest działaniem jak najbardziej słusznym.

Interesujący jest jednak szerszy kontekst sprawy. W czasie największej popularności demonstracji pani Lempart, studenci logujący się na zajęcia on-line niejednokrotnie afiszowali się hasłami typu „J*** PiS”, czy też czerwonymi piorunami. Gdy prof. Jan Majchrowski z UW zapowiedział, że nie życzy sobie na zajęciach jakichkolwiek manifestacji politycznych lub ideologicznych, bez względu zresztą na opcję, strona lewicowo liberalna nawoływała do odsunięcia go od nauczania i pozbawienia wypłaty. Wychodzi więc na to, że zdaniem tamtej strony pewne poglądy głosić wolno, inne nie. Coś tutaj zostało chyba postawione na głowie…

Wiele rzeczy jest postawionych na głowie, jeżeli chodzi o relacje studentów i prowadzących zajęcia. Mam wrażenie, że studenci tylko czyhają na to, by wejść w spór z jakimś wykładowcą medialnie oraz dyscyplinarnie piętnować jego reakcję na prowokacyjne obnoszenie się z ideologicznymi postulatami. W ostatnim czasie mamy do czynienia z wręcz irracjonalną nagonką na wykładowców, którzy prezentują wartości konserwatywne czy wyrażają krytykę wobec pewnych lewicowych tendencji wśród młodzieży. Aktualnie to właśnie studenci są skoncentrowani na tym, aby zakwestionować to, co mówią pracownicy naukowi, aby donieść na nich do rzeczników dyscyplinarnych, czy też donieść mediom o rzekomych naruszeniach ze strony wykładowców. Tak jak w przypadku prof. Ewy Budzyńskiej, której postępowanie dyscyplinarne trwa na Uniwersytecie Śląskim, czy właśnie dra Czaplińskiego, na którego doniesiono tylko za to, że na swojej stronie internetowej prezentował materiały, czy odnośniki do różnych stron, które są zgodne z jego poglądami czy wartościami, które wyznaje. Ma to służyć jednemu: wyeliminowaniu z debaty naukowców, którzy wyznają wartości tradycyjne i przywiązanie do klasycznego, tradycyjnego ładu społecznego. Jest to oczywiście pogwałcenie konstytucyjnie gwarantowanej wolności wyrażania poglądów, a niekiedy także wolności prezentowania wyników badań. Jest to tendencja bardzo niepokojąca.

Komentarze

Skrzypek na dachu2021.04.2 21:41
Szpital w Toruniu , oddzialy , sale z pustymi lozkami , pracownice bez maseczki siedzi i sie nudzi . Policja zatrzymala goscia za to ze film z wizyty w szpitalu opublikowal w sieci . Brawo Instytut Ordo Iuris do roboty bronic praw czlowieka wolnosc slowa i pokazac prawde ukrywane przez zamordzistow z PiS policje i prokuratorow ze Plandemia to sciema i zadnej grypy nie ma .
Grizzly2021.04.1 10:57
Frondo! Napiszcie jak pisiory dały ciała i nabrały wszystkich na zapisy między 40 a 60 rokiem życia na szczepienia antycovidowe! Pełna professka - jak 2 kadencje patałachów! Tyle ciekawych artykułów, ale żaden o nich nie traktuje! Nie widzicie tego??? Takiego poczucia humoru na prima aprilis to cała okropna Unia nam zazdrości! Amen
Szabes dzisiaj2021.03.19 15:16
A w kibucu im.Yitzhak Shamir odbyła się cotygodniowa impreza pt. "Dick or Vibrator". - - - Na czym ona polega. Gudłaje obojga płci mają zasłaniane oczy, ściągają gacie (jak je mają) i się wypinają. Następnie dostają w rectum ... chüja albo wibrator. "Odbiorca" musi zgadnąć, czy to "chüj czy wibrator". Zdarzały się skandale, jak to w kibucu, że zamiast wibratora albo chüja w rectum "szedł" baseball bat ... ku uciesze, zwykle żeńskiej części turnieju.
Emeryt- jednak media miały rację2021.03.19 13:02
Jak podaja media cyt.:"Adam Suliga nie jest już prezesem Fabryki Broni w Radomiu.W artykule "Fabryka Broni w Radomiu: PiS i rodzina na swoim" z 12 marca przedstawiliśmy obszerną listę ludzi związanych z PiS, a także ich rodzin, którzy obsadzili ważne stanowiska w fabryce za kadencji Adama Suligi. Wymienialiśmy pracujących tam ludzi związanych z Antonim Macierewiczem, radnych PiS w Radomiu, ich znajomych, a nawet byłą pracowniczkę senackiego biura obecnego wiceministra obrony Wojciecha Skurkiewicza, która przyszła do fabryki z wątłymi kwalifikacjami.
zorro2021.03.19 12:51
Ale szykanowanie naukowców za inne poglądy niż prawicowe np. prof. Środa, czy prof. Hartman to już dozwolone?
antoni.s2021.03.19 9:58
I jak tu na widok takiego pięknego błękitnookiego chłopca nie odczuwać pokusy, no jak?, kto podniesie rękę?, jedna jest tylko maryja.
Anonim2021.03.19 10:14
No podatnik niżej nie odczuwa, bo on to musi być jeszcze inszy "onu".
Anonim2021.03.19 9:25
Pisbolszewicka mafia robi z siebie idiotów !!!!!!!! Upadek już blisko !!!!!!!
podatnik2021.03.19 8:36
Życzę sobie aby doktor Wilhelm zajął się fizyką a nie pierdołami. Szczególnych osiągnięć naukowych nie widzę. Jedyne osiągnięcie do uzyskanie stopnia naukowego i praca dydaktyczna. Przypominam że jest pan NAUKOWCEM a nie nauczycielem w szkółce wiejskiej. Płacę Panu za odkrycia i badania naukowe, publikacje na najwyższym poziomie. Uczenie to trochę za mało. To można w podstawówce z tytułem magistra robić. A ja opłaciłem pana wieloletnią edukację a teraz opłacam każdy dzień pracy. Zatem zajmij się Pan tym za co płacę.
Anonim2021.03.19 10:01
Ty w doopie byłeś i gówno widziałeś. Laboratorium fizyczne i zajęcia tam prowadzone to nie plac zabaw dla dzieci z piorunkami zamiast łopatek.
Steve2021.03.19 12:01
Przestań pajacować i pisać takie bzdury oraz pouczać mądrzejszych ludzi. Zachowujesz się jakbyś pozjadał wszystkie rozumy.
Moly2021.03.18 23:51
Mam nadziej ze nikt sie nie zapisze na jego wyklady... Juz widzimy ten model w KK. Nic im nie mozna zrobic prawnie. Niewazne jekie obrzydliwosci rozwlekaja. Ale mlodziez odcina sie. I z tego miejsca juz nie ma powrotu.
Anonim2021.03.19 8:38
Polskim naukowcom pomyliło się nauczanie w szkole z byciem naukowcem. Pan stale pobiera pieniądze z kieszeni podatników za pracę dydaktyczną. W USA uczelnia musi sama na siebie zarobić (badania, odkrycia i publikacje) a u nas liczy się to ilu uczniów (bo studentami bym nie nazwał) przyjdzie na "lekcje".
Anonim2021.03.19 10:10
Matole, a jak myślisz skąd w USA uczelnia ma pieniądze? Jak polscy studenci zaczną płacić za studia jak w USA, to przestaną mieć czas na wygłupy tylko zaczną studiować, a nie przychodzić na "lekcje".
Zacznij prace w domu2021.03.18 19:38
Hejka, praca zdalna (przez internet) dodatkowa lub stała szuka człowieka Pracujesz kiedy,ile i gdzie chcesz, wystarczy telefon lub komputer. Doświadczenie nie jest potrzebne po rejestracji na platformie opiekun konta skontaktuje się i wszystkiego nauczy krok po kroku Zarejestruj się i zacznij zarabiać ------> http://zobaczy.pl
fcuk piss2021.03.18 15:38
Jezdem "doktorem habilitowanym" mam doktorat tylko w mojej wyobrazni. Ale fcuk piss no bo pissu za nic zrobic nie moge. Prostata. 40 lat w australii.
fcuk piss2021.03.18 15:24
co to za naukowiec co wierzy w boga ? naukowiec ma byc sceptyczny i tylko cos co da sie udowodnic powtorzyc i zmierzyc ma jakakolwiek wartosc dla swiata a nie domysly,wiara czy bo tak czuje
Michał Jan2021.03.19 7:50
Niewiara w Boga niezbędna jest tylko na "katedrach" marksizmu i leninizmu.
Anonim2021.03.18 14:43
"Cała afera zaczęła się od pisma ze strony grupy studentów, którym nie podobały się poglądy wykładowcy?" Studenty chcą innych uczyć tolerancji, a jak widać, sami mają w niej braki.
"Polak"...AAAtomek...Po11...pisze2021.03.18 14:29
CYT.: " Naszpapież Ratzinger von Hitlerjugend łeeeeee tam !!!! we Francji to jedna kobieta żarliwie wierząca zasztyletowała biednego kapłana czcicieli kultu Chrysta założyciela spotkań młodych w Taize !!!!"
Anonim2021.03.18 14:41
br. Roger został zasztyletowany przez niezrównoważoną kobietę. Nie był kapłanem, a ni pastorem, co by lepiej pasowało protestantowi.
Polak2021.03.18 14:21
Bartku, a gdzieś ty w tej prototalitarnej organizacji propagandowej o której nie można pisać że jest finansowana z Kremla widział jakiegokolwiek naukowca?
Jarema Wiśniowiecky2021.03.19 8:43
Tyś szczur a nie Polak
papa2021.03.18 14:08
ordo urwis by nie powiedziec kurvis.
Anonim2021.03.18 14:37
To fakt. Są skuteczni. Lewakom pozostają tylko obelgi.
robaczek2021.03.18 14:02
JAK ZA RUSKIE PIENIADZE MIESZAC W PL I KRECIC WALKI?????? ;] ordo luris ci powie!!!!
matis-Radziszewski-Walter2021.03.18 13:55
Gloryfikowali zbrodniarza i terrorystę Eric Rudolph, potem Shelley Shannon. NIE WYSZŁO! Teraz chcą zdyskwalifikować szczepionki ratujące życie. - - - NIE WYSZŁO! - - - - Pierrdolą o JAKIŚ WYIMAGINOWANYCH statystykach! - - - NIE WYSZŁO! - - - - Teraz te K U R W Y ŁUKASZENKI z "gorzowa, lubinia", pierrdolą o WOLNOŚCI SŁOWA, PIS-ie, PO, tylko ANI słowa o ŻYDACH z KONFEDERACJI na usługach PUTINA! - - - JAKIE TO WSZYSTKO PRYMITYWNE! - - - Nie dość, że piszą kremlowską "polszczyzną", powtarzają brednie PIESKOWA - PUTINA szczekaczka!
Anonim2021.03.18 13:47
Nie chcemy brazylisjkich mafi w Polsce wynocha ordo luris!
Spierdalaj brudasie białoruski2021.03.18 13:54
W Polsce ciebie NIE MA - Polska to NIE jest twój, ty SZMATO BIAŁORUSKA!
wyborca2021.03.18 12:09
Czy nie ma szans ,by tym studentom , zabrac Indeks i wyslac ich z wilczym biletem ,do domu???!!! Nie chcemy lewackich uniwersytetow. Wont !!!
Anonim2021.03.18 13:36
Polskie litery, towarzyszu lejtnancie. Dawniej FSB lepiej się przykładała w kwestii udawania polskich trolli, teraz to jakaś amatorka kompletna.
robaczek2021.03.18 12:07
ORDO LURIS = kolejna MAFIA!!!!!!!!!!!!!!!!! z bogiem na ustach wszystko mozna ;] brawo wy!!
Anonim2021.03.18 11:57
panie tzw uczony kto pana prześladuje nawet z was się smieją w unii mają z debili ubaw rozrywka tam też jest potrzebna wy sami z siebie robicie błaznów głupcy na świeci byli są i będą ale oni nie mogą rządzić normalnymi oni pan musicie się dostosować do większości czy to się panu podoba czy nie a za plucie na swój kraj należy sie wam kara albo jak mówi lepartowa w----ć
Anonim2021.03.18 10:18
Podobno nie wolno mówić, że Ordo Soviet działa za pieniądze Kremla, więc nie powiem, że Ordo Soviet działa za pieniądze Kremla, choć mógłbym powiedzieć, że Ordo Soviet działa za pieniądze Kremla, ale ja nie z tych, co złamią wurok sądu zabraniający mówić, że Ordo Soviet działa za pieniądze Kremla, i dlatego nie powiem, że Ordo Soviet działa za pieniądze Kremla.
te "wurok"2021.03.18 10:20
tylko palców tą klawiaturą sobie nie połam
Anonim2021.03.18 10:24
Cieszy mnie twoja troska, ale nie bój nic, dałem radę.
Anonim2021.03.18 11:29
Ja się troszczyłem o klawiaturę narcyzie, a twój nauczyciel od polskiego już dawno się załamał.
Anonim2021.03.18 13:34
Zaczynasz zdanie z małej litery, nie kończysz kropką, i mnie się o literówki czepiasz? Polskiego to się chyba uczyłeś w ramach eksperymentu pedagogicznego, na kursach dla opóźnionych w edukacji elementarnej - ale niestety nieskutecznie.
Anonim2021.03.19 9:41
Dokopałeś Anonim sobie jak nic ;-)
Anonim2021.03.18 10:06
ohhhoooho, pan z sekty, finansowanej przez Putina się odezwał
🦄⚡️🏳️‍🌈Polak Ateista Dumny Gej🏳️‍🌈⚡️🦄2021.03.18 9:49
Naukowiec nie jest od wyrażania sympatii światopoglądowych gdziekolwiek indziej niż u cioci na imieninach. Jeśli robi to na uczelni, w swoich pracach, z pozycji naukowej to jest pseudonaukowcem.
Anonim2021.03.18 10:11
A uczciwy gej nie jest od wyrażania sympatii do innych publicznie, tylko w swoim łóżku. Inaczej jest w swoich pracach, w wszystkich pozycjach tylko kreskówkowym pseudogejem.
🦄⚡️🏳️‍🌈Polak Ateista Dumny Gej🏳️‍🌈⚡️🦄2021.03.18 10:27
Społeczność LGBT nie odpowiada za urojenia paranoje i ukryte pragnienia homofobicznie zaburzonych.
Anonim2021.03.18 11:27
Dobrze że to AAAtomek przeczyta, ale nic to nie da.
Bożena2021.03.18 9:09
Zdecydowanie większy szacunek ma się do ludzi, którzy nie boją się wyrażania własnych poglądów. Dobro kosztuje. Każdy ekskluzywny "produkt" jest drogi, proporcjonalnie do swojej wartości. Obrona tego co ważne w życiu, to w dzisiejszych czasach czyn niemalże heroiczny. Polaryzacja rzeczywistości ukazuje nam bohaterów i tchórzy. Każdy z nas czytał i zachwycał się postaciami żyjącymi odważnie i w sposób prawy. Naśladowaliśmy mężne postacie z bajek. W dzieciństwie i młodości staraliśmy się naśladować tych, których podziwialiśmy. Przecież nie podziwialiśmy dewiantów. Teraz czas na weryfikację i ukazanie własnej postawy. Im więcej ludzi odważnych i prawych, a tak przecież jest, tym mniej ataków na normalność - dobra w świecie jest znacznie więcej. Tym to co jest brakiem (brakiem dobra) nazwanym pospolicie złem, stanie się coraz mniejsze. Nasza postawa - uczestnictwo we Mszy Św. stosowanie się do nauki Chrystusa - choćby szeroko rozumiane zło dobrem zwyciężaj, daje nam nie tylko zwycięstwo nad złem i sobą samym, daje nam o wiele więcej - stajemy się prawdziwymi uczniami Jezusa i Jego narzędziami w tym świecie. Tchórzliwe wrzaski i histeryczne zachowania przeróżnych ulicznych krzykaczy, kojarzą się z małymi pieskami, które zajadle szczekają na duże psy spokojnie przechodzące obok. Jednak gdy duży pies tylko spojrzy na małego histeryka, to ten z podkulonym ogonem chowa się za swego właściciela. Komiczne sytuacje jak widać, dotyczą też zmanipulowanej, biednej i niedouczonej grupy ludzi. Jedno jest pewne, ci którzy są wykorzystywani do ulicznych zadym, nie otrzymają tego czego oczekują i czego im potrzeba, od wulgarnych organizatorów zadym. Wręcz przeciwnie - po zużyciu zostaną wykopani. Taj już wielokrotnie bywało - trzeba tylko zajrzeć do historii. Cwaniacy szukają mas, które mają umocnić wyimaginowane i wydumane rewolucje. - Jak za zwyczaj chodzi tylko i wyłącznie o interes tych, którzy na tym zyskują. Ci cwaniacy już pokazali, że nie są w stanie żyć jakimikolwiek pozytywnymi wartościami a wręcz w sposób makiaweliczny używają "po trupach do celu" szukają pożytecznych dla siebie idiotów.
Alojzy Cedzidło2021.03.18 9:44
Kapitalna ocena naszej obecnej sytuacji . Kapitalna , ale jakby w I części . Ta druga część , o której Pani wspomina , ci " cwaniacy " , wykorzystujący , jak Pani nazwała " pożytecznych idiotów " Wiem , wiem . ..To nie takie proste , bo nasi "cwaniacy " słuchają innych " cwaniaków " ... I tak w górę . Tylko gdzie ten początek No i czy to na pewno " pożyteczny idiotyzm " czy może normalny brak honoru , brak uczciwości .....
Bożena2021.03.18 10:26
Tak ma Pan rację - ten kto nie jest w stanie samodzielnie myśleć i nie ma własnego zdania, przyłącza się do tych, którzy krzykiem tłamszą słabych i niedouczonych. Ci szukający grup wsparcia - samodzielnie czują się nikim i niczym. Stąd też wydaje się im, że silny człowiek, to ten kto bluzga i wrzeszczy czyniąc wokół siebie zbiegowisko. W tym gronie cwaniaków też istnieje hierarchia. Naczelny cwaniak posiłkuje się oddanymi na różne sposoby opłacanymi cwaniakami, a ci gromadzą wokół siebie głupków, którym się wydaje, że są atrakcyjni, mądrzy i należą do ekskluzywnej grupy uprzywilejowanych inteligentów. Tak więc jedni i drudzy (nieświadomi swego zubożenia) czerpią z tego zysk i mają wrażenie, że są kimś ważnym w tej zdemoralizowanej i prymitywnej grupie ludzi. Mieć albo, być - oto wybór dla ludzi myślących.
Emeryt2021.03.18 10:12
Toż sam Chrystus mówił wyraźnie " co cesarskie zostaw cesarzowi" . Uważam, że poglądy są sprawą prywatną. Za cesarskie pieniądze nauczyciel jest odpowiedzialny za przekazywanie widzy uniwersalnej. Inaczej dojdzie do tego, że na uczelniach będą przewkazywane poglądy każdej sekty religijnej czy religii bo nauczyciel ma takie poglądy i one każą mu wychowywać młodzież w ich duchu. Tak jak pisałem niech założy zupełnie prywatnie np. kółko różańcowe wśród studentów i po godzinach pracy przedstawia szczytne idee , w które wierzy.
Bożena2021.03.18 10:43
Poglądy mogą być sprawą prywatną - ale ten kto uczy powinien się określić. Czego będzie uczył ten kogo nie znamy? Jezusa znali ci, którzy z Nim i za Nim chodzili. Odpowiedź faryzeuszom miała na celu nie ukrycie własnej nauki i poglądów, lecz zmuszenie ich do zastanowienia i po to, by nie dać się złapać w ich pułapkę. Są różne sytuacje i w różny sposób należy "myśląc" postępować.
Jakub2021.03.19 0:55
Zauważ jednak Emerycie z 18.03.21r. 11:12 swoją hipokryzję. Deprawatorzy i dewianci komunistyczni mogą jednak bez przeszkód głosić "swoje" poglądy a władze im się jeszcze kłaniają.
Dam2021.03.18 9:03
Naukowcy powinni wypowiadać się zgodnie z wiedzą, a nie poglądami. Jeżeli poglądy przeszkadzają komuś w rzetelnym wykonywaniu zawodu, to powinien zmienić zawód. Niezależnie od tego, czy są to poglądy lewicowe, czy prawicowe.
Emeryt2021.03.18 9:07
Przykre to ale myślę, że masz rację. Nasze poglądy to sprawa prywatna i nie powinniśmy ich narzucać nikomu. Mogę sobie wyobrażić działania prywatne tego naukowca na jakimś wieczorku czy prywatnym spotkaniu ze studentami i to by było dobre działanie chrześcijanina ale nie wykorzystywanie katedry do głoszenia swoich poglądów. Oczywiście jesli pracowałby na KUL to zupełnie inna bajka.
Bożena2021.03.18 9:16
Naukowiec to nie biblioteka. Człowiek uczony powinien być dla innych nauczycielem i wzorem. Stąd też jego poglądy powinny być znane. Wielu wielkich uczonych to ludzie, odważni. Św. Jan Paweł II - zanim został papieżem odważnie i zdecydowanie nie tylko mówił o wartościach ale nimi żył. Konieczne są wzorce pozytywne, choćby dlatego, żeby wychowywać młodych ludzi - nie na słowach, ale na czynach. Historia pokazuje wielu tych, którym winniśmy wdzięczność i taki jest cel świadectwa:-)
🦄⚡️🏳️‍🌈Polak Ateista Dumny Gej🏳️‍🌈⚡️🦄2021.03.18 10:32
Karol Wojtyła to przestępca i zbrodniarz nie życzę sobie, aby w państwowych świeckich szkołach był fałszywie lansowany jako jakikolwiek pozytywny wzór.
Anonim2021.03.18 11:37
I to szczyt twojej życi: kredki, chodniczek, śmietniczek, piorunek i UE na ratunek. Te, onu a dlaczego Wielgus znowu twierdzi że należy do kościoła. Możesz ją jakoś pozytywnie wylansować jako zdradzony wzór cnót LGBT?
mlody2021.03.18 15:20
icek kto to byl kacap w izraelu
Alojzy Cedzidło2021.03.18 13:04
No i widzi Pani .Wyszedł znów nasz lokalny" frądelkowy" obraz cywilizacji Znawcy wszystkiego w tym teologii wiedza wszystko . Niby wszystkim wolno mieć swoje zdanie Dla nich ta " wolność " kończy się wówczas , kiedy jest inna od ich "wolności " W moim prymitywnym przekonaniu , skończył się czas kiedy prawda była dla uczonych ważniejsza od np . polityki . I znów przyszedł mi na myśl " sukces " Stalina i Hitlera . To oni wiedzieli ,że Polska bez prawdziwej , narodowej patriotycznej kadry będzie " posłuszna " .Wprowadzili swoją . I do dziś sukces odnoszą . A do Pani interlokutorów skieruję słowa przypisywane Sokratesowi "WIEM ,ŻE NIC NIE WIEM " Co oznaczają pozostawiam im ''dumaniu "
Kolejne fejkńjusiki?2021.03.18 9:19
zanim napiszesz naucz się czytać
mlody2021.03.18 9:42
A co robi na wykladach Hartman zwolennik kazirodztwa
Dam2021.03.18 11:37
Ale Hartman faktycznie pochwalał kazirodztwo, czy był przeciw temu, aby dwójka ludzi, którzy związali się nie wiedząc, że są spokrewnieni szła za to za kraty? Bo ja takie coś pamiętam. Chociaż pamięć bywa zawodna, może było inaczej.
Emeryt2021.03.18 11:41
Czy media nie głoszą swojej ideologii, reklamy, przemówienia z różnych okazji.... Człowiek ma wybór i powinien myśleć, tym bardziej student. student ma się uczyć, a profesor reprezentuje sobą człowieka o pewnych wartościach, do których jest przekonany i tak ma być. Nie wolno mu jedynie nikogo dyskryminować, poniżać z powodu jego odmiennego zdania. Tolerancja w obydwie strony. Ciekawe, dlaczego nijaki "profesor" Hartman, "profesorka" Sroda, Syniszyn i inni propagują swoje poglądy i idologie i rektorzy i inni, którzy ich słuchają, czytają ich wypowiedzi, nie protestują? A szczególnie jeśli ich wypowiedzi są nielogiczne, poniżające innych, demoralizujące?
Inny Emeryt2021.03.18 11:45
Emeryt przepraszam, niechcący podszyłem się pod ciebie.
Emeryt2021.03.18 9:01
Świat i tak pójdzie swoją drogą, chocbyśmy stanęli na głowie, chyba, że zgodzimy sie na status Korei Pólnocnej. Kilka lat temu odwiedzałem kościoły Europy. Niestety totalne pustki, w niemczech na mszach spotykałem najczęściej magnetofon i kilku wiernych. We Francji rozmawiałem z proboszczem na pytanie co tu się stało , że nie ma nikogo na mszy odpowiedział cyt.: " A z kąd jesteście.. a z Polski msze pełne ludzi to już przeszłość i u was tak się stanie to tylko kwestia czasu" Przykre ale prawdziwe
STARY2021.03.18 10:03
TY EMERYT TO OCZYWISCIE JESTES BETON ZYDOKOMUNISTYCZ.MY POLACY JESTESMY WIERNI BOGU I OJCZYZNIE.WIARA POMOGLA NAM PRZETRWAC NAJGORSZE CZASY TJ WALKA Z NIEMCAMI ,BOLSZEWIKAMI I PO NIBY WYZWOLENIU ZE ZBRODNICZA ZYDOKOMUNA.
Kwik lewackich trolli po prostu bezcenny2021.03.18 9:01
Tęczowi hitlerowcy niedługo będą palić książki?
Anonim2021.03.18 9:32
Sukienkowe klesze darmozjady już dawno to robią...
katolicka deratyzacja Polski2021.03.18 13:31
Hitlerowcy to sa dzialacze z Konfederacji
Po 11...2021.03.18 8:26
Oczywiście same kłamstwa. A prawda jest taka: "Doktor" otwarcie na stronie: "gorąco poleca wszystkim swoim studentom" publikację "Utopia tęczowej rewolucji", dodając: - Bardzo interesująca broszura tłumacząca pojęcia nowomowy zboczonych ideologów LGBT. "Utopia tęczowej rewolucji" - Polecam na wakacje! Bardzo interesujący film o metodach działania i pochodzie przez Polskę tęczowej zarazy; do walki z tymi barbarzyńcami XXI wieku potrzebna jest nasza siła odwaga - pisze dr Czapliński, polecając film "Inwazja", zrealizowany przez TVP Info. I dodaje, że produkcja "pokazuje kulisy działania wulgarnych i agresywnych środowisk LGBT, które panoszą się bezkarnie po polskich miastach, deprawują młodzież poprzez wprowadzanie do szkół zboczonych homo-aktywistów i obrażają nasze uczucia religijne". Następnie wkleja link do strony "stop sexualizacji dzieci w szkołach".
Anonim2021.03.18 8:35
Zawsze jak czytam twój nick, to z jednym się zgadzam, koniec PO jest bliski. Na resztę szkoda czasu. Jednakże mam głęboką nadzieję, że twoja walka z polską tradycją i wiarą zostanie doceniona i że w nagrodę i "całkowicie dobrowolnie" będziesz musiał spędzić urlop z Lempart. Tego ci życzę.
Japa2021.03.18 13:23
{ Zróbcie coś " Anonimy " bo ne wiem czy te Anonimy to 12 w jednym i w zależności od nakazu różnie pisze . Czy też faktyczne jet ich 12 i każdy pokazuje swoje poglądy . Ten z godz. 9.35 trafił w dychę . PO sama dziurawi swoja łajbę .
as_ki2021.03.18 8:44
Która z wymienionych przez Ciebie informacji umieszczona na stronie dra jest czymś złym? Których poglądów pan doktor nie może mieć. komunizm polegał na tym, że należało ślepo wierzyć w to co powie Partia, a teraz mamy nowy rodzaj komunizmu, słuszne i prawdziwe jest tylko to co wydadzą z siebie środowiska [email protected]#%&^*(*^ itd. Uświadom sobie, że gbyby nie środowiska konserwatywne i tradycyjne to byś nie istniał. Dzieci nie rodzą się na razie na drodze partenogenezy mężczyzn!
Po 11 ...2021.03.18 9:15
Zmień sobie LGBT, tęczowa rewolucja itp, na Kościół Katolicki i zrozumiesz dlaczego wpisy tego dr to czyste zło.
ateusz2021.03.18 8:15
"Ma to służyć jednemu: wyeliminowaniu z debaty naukowców, którzy wyznają wartości tradycyjne i przywiązanie do klasycznego, tradycyjnego ładu społecznego." Plucie jadem na osoby, które urodziły się z inną orientacją niż większość społeczeństwa, to są te tradycyjne wartości i klasyczny ład społeczny? Bardzo dobrze, że młodzież nie jest homofobiczna. Może jest jeszcze jakaś nadzieja dla tego kraju.
Anonim2021.03.18 8:29
Przestań bajdurzyć, krytyka środowisk LGBT nie wynika z homofobii tylko jest reakcją na agresywne i heterofobiczne ich zachowania w stosunku do większości. Ta cała twoja nadzieja to kilkaset osób w każdym województwie, no ale pomarzyć nikt ci nie zabrania.
ateusz2021.03.18 8:37
To sprawdź sobie sondaże o poglądach młodzieży. PS. Jakie konkretnie są te agresywane zachowania w stosunku do większości, bo osobiście żadnych nie zauważyłem.
Anonim2021.03.18 8:52
A jak masz zauważyć jak jesteś w mniejszości. Przedstaw się jako większość to zauważysz a nawet poczujesz.
ateusz2021.03.18 8:58
No akurat jestem w większości, biały heteroseksualny żonaty mężczyzna. Ale zauważyłem, że najczęściej nienawiścią do LGBT zioną kryptogeje, którzy robią wszystko żeby tylko nie przyznać się do swoich skłonności nawet przed samymi sobą.
Anonim2021.03.18 9:40
Wiem, AAAtomek z nowym nickiem. To wg twojej logiki gdzie są te sondaże dla kryptogejów, biały kryptohomofobie i rasisto?
KIBIC2021.03.18 10:16
Jad icek to wy saczycie na ulicach ale pamietaj, ze tu jest Polska a nie zydolandia.
Anonim2021.03.18 8:04
"zamieszczał też linki do wypowiedzi Abp Jędraszewskiego" - tylko do arcybiszkopta? Mógł się powołać na ajatollaha Chomejniego, byłoby w tym samym duchu...
infor2021.03.18 8:03
to pokazuje, że rektorami polskich uczelni jak np. AGH są jakieś głupawe lewackie gów.a. A lewackie gów.o NIGDY nie powinno zajmować żadnego wysokiego stanowiska, bo zawsze doprowadzi do nienormalnych sytuacji
Anonim2021.03.18 8:05
Teraz u władzy mamy prawackie g.wna i jakoś skandali i nienormalnych sytuacji nie brakuje.
mlody spadaj icek do izrael tam twoje miejsce2021.03.18 10:24
v