05.05.21, 13:42fot. vimeo/uokik

UOKiK wszął postępowanie antymonopolowe przeciwko Polsatowi oraz czerem spółkom z grupy Didcovery (właściciel TVN)

- Prezes #UOKIK Tomasz Chróstny: Sposób sprzedaży programów operatorom kablowym wpływa również na sytuację konsumentów, którzy otrzymują ofertę odbiegającą od ich potrzeb. Jeśli chcą oglądać swoje ulubione programy muszą zapłacić również za takie, które w ogóle ich nie interesują – czytamy w ogłoszeniu Urzędu Ochrony Konfederacji i Konsumenta.

Jak dowiadujemy się z mediów, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął właśnie postępowania antymonopolowe przeciwko Telewizji Polsat oraz czterem spółkom z grupy kapitałowej Discovery (właściciel TVN). Sprawa ma dotyczyć warunków, jakie te podmiory oferowały operatorom satelitarnym i kablowym przy sprzedaży pakietowej.

Telewizja Polsat i spółki z grupy Discovery (Discovery Communications Europe, Discovery Communications Benelux, Discovery Polska i Eurosport) zajmują się dystrybucją programów telewizyjnych wyprodukowanych przez siebie lub w ramach swoich grup kapitałowych. Te kanały są sprzedawane operatorom telewizyjnym, m.in. sieciom kablowym.

Urząd otrzymywał w ostatnim czasie wiele skarg od operatorów, stowarzyszeń branżowych oraz konsumentów, dotyczących ograniczania swobody kształtowania oferty programowej czy wyboru programów telewizyjnych. Wszczęcie postępowania antymonopolowego poprzedziło intensywne postępowanie wyjaśniające, w ramach którego, ustalając, jak funkcjonuje rynek, UOKiK zbierał informacje od przedstawicieli branży, ale też innych regulatorów.

- Głos płynący z rynku był jednoznaczny i wskazywał na pogłębiającą się nierównowagę między nadawcami lub dystrybutorami a operatorami, za co w konsekwencji płacą konsumenci. Z naszych ustaleń w ramach postępowania wyjaśniającego wynika, że powyższy stan jest konsekwencją polityki sprzedażowej nadawców lub dystrybutorów telewizyjnych – Telewizji Polsat oraz spółek z grupy Discovery - mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

- Z informacji Urzędu wynika, że operatorzy mają możliwość zakupu programów w pakiecie - 28 od Telewizji Polsat i co najmniej 6 w przypadku spółek z grupy Discovery. Mogą również kupować pojedyncze kanały, jednak jest to dla nich absolutnie nieopłacalne. Przykładowo zakup tylko dwóch programów od Telewizji Polsat może być droższy od całego pakietu programów, w którym są również te dwa kanały. Z kolei w przypadku grupy Discovery, nabycie trzech programów telewizyjnych może być droższe od zakupu któregokolwiek z pakietów oferowanych przez grupę Discovery. Dodatkowo, umowy zakupu pakietów przewidują, że operatorzy płatnej telewizji muszą umieszczać pewną część programów w podstawowych, czyli najbardziej powszechnych pakietach, które sami oferują swoim klientom.

- Działania Telewizji Polsat i spółek z grupy kapitałowej Discovery mogą stanowić niedozwolone wykorzystywanie pozycji spółek na rynku dystrybucji programów telewizyjnych. Na ich praktykach mogą tracić operatorzy telewizji kablowych, którzy mają ograniczone możliwości swobodnego tworzenia oferty dla swoich odbiorców, ponieważ zmuszeni są kupować wiele kanałów i umieszczać je w konkretnych pakietach sprzedawanych potem widzom – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Pozycja dominująca oznacza, że przedsiębiorca może działać niezależnie od konsumentów, kontrahentów i konkurentów. Posiadanie tak znaczącej siły rynkowej nie jest zabronione, nie wolno jej jednak nadużywać. W przypadku Telewizji Polsat i spółek z grupy Discovery o ich silnej pozycji decyduje fakt, że oferują programy, które są przez konsumentów i  operatorów kablowych postrzegane jako niezbędne. Ich brak może bowiem skutkować wyborem przez konsumenta oferty innego operatora. Nadużywanie pozycji dominującej może polegać na wymuszaniu na operatorach telewizyjnych zakupu wielu programów i umieszczania ich w określonych pakietach oferowanych widzom. Może to przekładać się również na trudniejszy rozwój mniejszych nadawców, a także uprzywilejowanie w przychodach z reklam Telewizji Polsat i grupy Discovery.

- Sposób sprzedaży programów operatorom kablowym wpływa również na sytuację konsumentów, którzy otrzymują ofertę odbiegającą od ich realnych potrzeb. Jeśli chcą oglądać swoje ulubione programy musza zapłacić również za takie, które w ogóle ich nie interesują. To ograniczenie nie ma wymiaru technicznego, a wynika z polityki sprzedażowej nadawców lub dystrybutorów. Konieczność umieszczania pewnej części programów przez telewizje kablowe w podstawowych pakietach może powodować zwiększenie ich ceny – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Za nadużywanie pozycji dominującej przedsiębiorcom grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.

Wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego from UOKiK on Vimeo.

mp/isbnews/dorzeczy.pl/twitter/uokik

Komentarze

Anonim2021.05.5 20:33
wszął CO TO
ceramik2021.05.5 20:27
I co zrobią opiekunowie żydowskich operatorów? A no wyślą Mosbachera, a ta z czerwienieje, zionie ogniem i UOKIK ustąpi.
­­W­­­W­­W­­.­­­X­­1­7­­.­F­­U­N2021.05.5 20:01
O­­­c­e­­­ń­ ­m­­­o­­­j­ą­ ­­­m­ł­­o­d­­ą­­ ­­­c­­i­­­p­­k­­ę­ ­-­ ­­W­­­W­­W­­.­­­X­­1­7­­.­F­­U­N
30 sek. 37 tys. zł.2021.05.5 18:15
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Media donoszą, że umowę na montaż i udźwiękowienie spotu reklamowego MON z firmą Milvus Media Piotr Kania podpisano już po tym, jak 30-sekundowy filmik pojawił się na oficjalnym kanale MON na YouTubie. Kwota, jaką wydano na realizację zlecenia, według dziennikarzy, wynosiła blisko 37 tysięcy złotych."
Pegasus w CBA2021.05.5 18:12
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Zgodnie z doniesieniami medialnymi, CBA za 25 mln zł kupiło system inwigilacji Pegasus i nie chce się przyznać, czy go używa. Z materiału wynika, że w trakcie kontroli w CBA Najwyższa Izba Kontroli natrafiła na fakturę opiewającą na kwotę 25 mln zł. Według mediów została ona przeznaczona na zakup systemu Pegasus, który służy do inwigilacji wybranych osób za pomocą smartfonów, z których korzystają."
Wydali 19 mln zł.2021.05.5 18:10
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Jak informują media, informacje o wydatkach z użyciem służbowych kart płatniczych przez przedstawicieli władzy wykazały, że najwięcej, bo aż 19 milionów złotych wydali urzędnicy MON, a Antonii Macierewicz – szef resortu, według dziennikarzy, nie kontrolował tych wydatków i unikał pytań w tej sprawie."
Fałszydło?2021.05.5 18:04
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Media donoszą, że w ciągu 10 lat szkoła i stowarzyszenie Edwarda Szydło, prywatnie męża premier Beaty Szydło, otrzymała 25 mln zł dotacji z UE. Dziennikarze zauważyli, że Edward Szydło i zarząd stowarzyszenia nie złożył nigdy odpowiednich sprawozdań finansowych. W dodatku, według dziennikarzy, sama Beata Szydło z rezerwy budżetowej przekazała 2,4 miliona złotych dotacji szkole, w której uczy Edward Szydło."
SKOK NA KASĘ PiS2021.05.5 17:58
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Grzegorz Bierecki senator PiS współtworzył SKOK-i, które nie były objęte nadzorem KNF (według dziennikarzy dzięki głosowaniom i zabiegom polityków PiS). Następnie, według doniesień, otworzył w Luksemburgu SKOK Holding, gdzie z czasem przeniesiono na własność spółki świadczące różne usługi SKOK-om. Jak podają dziennikarze, z oświadczeń majątkowych Biereckiego wynika, że w dobrym roku jego wynagrodzenie, pochodzące z różnych podmiotów powiązanych z systemem SKOK, przekraczało nawet 5 mln zł. Politycy i ludzie związani z PiS oraz SKOK, według dziennikarzy, brali w nich pożyczki, których nie spłacali. W 2013 r. SKOK-i zostały objęte nadzorem KNF. Media donoszą, że od 2014 r. upadło 13 kas SKOK, w których poszkodowanych było ok. 250 tys. osób. Bankowy Fundusz Gwarancyjny wypłacił deponentom 13 upadłych od 2014 r. kas blisko 4 mld 336 mln zł. (Dane na grudzień 2018)."
2,5 mld zł.2021.05.5 17:57
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "GetBack S.A. finansował polityczne wykłady, które wygłaszali ministrowie Gowin, Morawiecki i Naimski. Poza tym, jak donoszą dziennikarze, GetBack jako jedna z nielicznych prywatnych spółek zamieszczała reklamy w mediach wspierających PiS. Media informują, że upadająca firma zarządzająca zobowiązaniami finansowymi tworzyła wrażenie, że jest nad nią parasol ochronny władzy. Dopiero w 2018 roku KNF zawiesiła obrót akcjami Getback na GPW. Wcześniej, jak wskazywali dziennikarze - ani ABW, ani CBA nie wykazały żadnej aktywności w tej sprawie. Dodatkowo media wskazywały, że ojciec premiera, Kornel Morawiecki, miał ubiegać się u syna o pomoc dla firmy Kąkolewskiego. Afera upadłego GetBack S.A., według doniesień medialnych, kosztowała Polaków ponad 2,5 miliarda złotych."
68 mln zł.2021.05.5 17:55
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "68 milionów złotych - tyle, jak donoszą media, wynosić miał koszt przygotowania wyborów, które nie odbyły się 10 maja. Media informowały, że Jacek Sasin zlecał zarówno druk kart, jak i składanie pakietów wyborczych poprzez państwowe spółki: Pocztę Polską i Państwową Wytwórnię Papierów Wartościowych, mimo iż nie miał do tego żadnej podstawy prawnej. W rezultacie te 68 milionów zł wyrzucono w błoto"
Kryształ z PiS2021.05.5 17:54
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Jak wynika z informacji mediów oraz kontroli poselskich afera ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego składa się z kilku afer pachnących korupcją: Bezużyteczne maseczki od instruktora narciarskiego Instruktor narciarski ministra otrzymał kontrakty rządowe na kwotę ok. 5 milionów zł na sprzedaż masek filtrujących oraz chirurgicznych. Jak się okazało dostarczył towar nienadający się do użytku, z fałszywym certyfikatem. Sprawą tego wyłudzenia zajmuje się CBA. 100 mln zł za respiratory widma dla handlarza bronią Resort Szumowskiego kupuje ponad 1200 respiratorów od firmy handlarza bronią, która nigdy wcześniej nie działała na rynku medycznym. W czerwcu do Polski trafiło jedynie 50 urządzeń, chociaż zgodnie z umową dostawy powinny być realizowane od kwietnia. Ponadto okazało się, że za respiratory widmo ministerstwo zapłaciło 100 mln zł. Kupno testów po zawyżonych cenach od firmy związanej z PiS Ministerstwo zapłaciło blisko 47 mln zł za 365 tys. testów na obecność koronawirusa od poznańskiej firmy związanej z PiS. Jeden test kosztował aż 128 zł. Z doniesień medialnych wynika, że testy pochodziły z Turcji, gdzie poznańska firma kupowała je za ok. 34 zł za sztukę. Przepłacone przyłbice od żony instruktora narciarstwa Żona instruktora narciarstwa zarobiła kilkadziesiąt tysięcy złotych na sprzedaży przyłbic do bazy rezerw ministerstwa. Chodzi o sprzęt, który ministerstwo mogło kupować prosto z magazynów, a nie korzystać z pośredników. Dotacja dla brata Z doniesień medialnych wynika również, że Łukasz Szumowski, będąc w ewidentnym konflikcie interesów, przyjął stanowisko wiceministra w MNiSW mimo rodzinnych powiązań z firmami, które otrzymały i wciąż starały się o dotacje z podległego MNiSW Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Chodzi nawet o 200 milionów zł. W czerwcu 2017 roku, a więc tuż po tym jak został wiceministrem nauki, Łukasz Szumowski przepisał swoje udziały w spółkach medycznych na żonę, Annę, z którą ma rozdzielność majątkową. Dzięki temu nie musiał zawierać tych informacji w dostępnych publicznie oświadczeniach majątkowych."
KNF 40 mln zł.2021.05.5 17:52
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Marek Chrzanowski spotkał się w cztery oczy z biznesmenem Leszkiem Czarneckim, który jest właścicielem m.in. Getin Noble Banku i Idea Banku. Podczas tej rozmowy, jak podały media, szef KNF sugerował Leszkowi Czarneckiemu, by ten zatrudnił znajomego prawnika. Przyjęcie do pracy tej osoby miało według szefa KNF pomóc w rozwiązaniu kłopotów banków należących do Czarneckiego. Jednocześnie miało sprawić, że inny członek KNF, nominat prezydenta Andrzeja Dudy, czyli Zdzisław Sokal, nie doprowadzi do przejęcia należącego do Czarneckiego, prywatnego Getin Noble Banku - za złotówkę przez (w domyśle) bank państwowy. Czarnecki twierdzi, że przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego Marek Chrzanowski zaoferował mu przychylność w zamian za blisko 40 mln zł. Tyle pensji miał dostawać prawnik Grzegorz Kowalczyk, którego Czarneckiemu polecił Chrzanowski."
2 mld zł.2021.05.5 17:51
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Pomimo apeli Obywateli i opozycji, aby 2 miliardy złotych przeznaczyć na onkologię, posłowie Prawa i Sprawiedliwości przegłosowali ustawę, która przekazała 2 miliardy złotych rocznie na media publiczne. Po burzliwej debacie w Sejmie i przegłosowaniu ustawy, posłanka PiS Joanna Lichocka pokazała posłom opozycji środkowy palec. 2 tygodnie później Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę."
2 mln zł.2021.05.5 17:50
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Śledztwo dziennikarskie wykazało, że Ministrowie rządu PiS sami sobie przyznawali nagrody, które tak naprawdę były systematycznie wypłacane jako drugie pensje. Media podają informację, że w ciągu 2,5 roku rządów PiS na nagrody z publicznych pieniędzy wydano ponad 2 mln złotych"
AMBER GOLD2021.05.5 17:49
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Prezes PiS Jarosław Kaczyński prowadził działalność gospodarczą dla spółki Srebrna, mimo że nie podał tej informacji w oświadczeniach majątkowych. Prasa informowała, że prezes PiS Jarosław Kaczyński zlecał prace na rzecz budowy bliźniaczych wież w centrum Warszawy - do tego celu, jak twierdzą dziennikarze, powołał specjalną spółkę, której nazwa nie wywołuje skojarzeń ze spółką Srebrna. Realizacja przedsięwzięcia, według dziennikarzy, uzależniona była od zwycięstwa wyborczego Patryka Jakiego w wyborach na prezydenta Warszawy. Dodatkowo, według doniesień medialnych, nie płacono za zlecone i wykonane prace austriackiemu biznesmenowi i prywatnie kuzynowi Kaczyńskiego. Ten, jak podają media, w desperacji nagrywał rozmowy, w których Kaczyński potwierdzał, że prace zostały wykonane, ale unikał zapłaty, kierując biznesmena do sądu. Biznesmen zgłosił sprawę na prokuraturę. Do dziś Jarosław Kaczyński nie został przesłuchany."; ";Jak informują media, informacje o wydatkach z użyciem służbowych kart płatniczych przez przedstawicieli władzy wykazały, że najwięcej, bo aż 19 milionów złotych wydali urzędnicy MON, a Antonii Macierewicz – szef resortu, według dziennikarzy, nie kontrolował tych wydatków i unikał pytań w tej sprawie."
4,5 mln zł.2021.05.5 17:48
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Według doniesień medialnych - koszty miesięcznic smoleńskich regularnie wzrastały. Dziennikarze twierdzą, że wzrastało też zaangażowanie służb mundurowych, mimo, że nie było ku temu racjonalnych powodów. Według doniesień - w samym 2017 roku zabezpieczenie miesięcznic smoleńskich miało kosztować około 4,5 miliona złotych."
40 tysięcy euro2021.05.5 17:47
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Z dokumentów, do których dotarł "Newsweek" wynika, że MELD zapłacił ok. 40 tys. euro za zorganizowaną w Polsce konferencję na 800 osób. Jej tematem miała być polityka klimatyczna Unii Europejskiej. Konferencja miała odbyć się w Krakowie, 30 czerwca 2013 roku. Tyle tylko, jak zauważyli dziennikarze - żadna taka konferencja 30 czerwca 2013 roku w Krakowie się nie odbyła. Tego dnia, jak wskazują media - w największej sali kina Kijów, miała za to miejsce partyjna konwencja Solidarnej Polski pod hasłem „Nowe państwo, nowa konstytucja”.
Przekręt w MON2021.05.5 17:45
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "ak podają media, Bartłomiej Misiewicz pełnił funkcję szefa gabinetu politycznego w MON i zasiadał w radzie nadzorczej Polskiej Grupie Zbrojeniowej mimo braku wykształcenia wyższego. Dziś Misiewicz, jak wskazują dziennikarze, jest świeżo po areszcie z zarzutami korupcyjnymi, które dotyczą jego działalności w Polskiej Grupie Zbrojeniowej."
33 MLN ZŁ.2021.05.5 17:44
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Jak informują media, miała być pomoc dla ofiar przestępczości, ale są poważne zastrzeżenia co do tego, na co naprawdę wydawane są pieniądze z Funduszu Sprawiedliwości. Najwyższa Izba Kontroli po wyrywkowym sprawdzeniu zakwestionowała wydatki w sumie na 33 miliony złotych. NIK, według doniesień medialnych, zwrócił też uwagę, że po zmianach, jakie w Funduszu Sprawiedliwości wprowadził minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro, sposób podziału tych pieniędzy nie jest przejrzysty, co z kolei rodzi pole do nadużyć."
Trollownia PiS2021.05.5 17:43
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Wyniki badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Oxfordzki w ramach uznanego projektu Computational Propaganda Project wskazują, że Prawo i Sprawiedliwość korzystało z usług internetowych trolli w latach 2015-2017. Naukowcy przebadali 48 krajów, w tym Polskę."
2 MLD ZŁ.2021.05.5 17:42
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Według doniesień medialnych, MON w 2017 wydał ok. 2 miliardy zł na zakup 3 samolotów VIP bez przetargu. Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że transakcja została przeprowadzona z naruszeniem prawa."
SOP- STOP!2021.05.5 17:41
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Według doniesień medialnych kierowcy SOP regularnie rozbijają samochody, a koszty napraw w samym 2018 r. wynosiły ok. 133 tys. złotych. Dodatkowo media informują, że kierowca Macierewicza w chwili wypadku nie mógł prowadzić pojazdu, a po kolizji Beaty Szydło kierowca innego pojazdu, który brał udział w stłuczce, był zaszczuwany przez prokuraturę."
Przekręt Marszałka2021.05.5 17:40
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Jak podają media, w grudniu 2016 r. marszałek Sejmu Marek Kuchciński przeprowadził nielegalne głosowania (m.in. budżetu państwa) w Sali Kolumnowej Sejmu, nie dopuszczając do głosu posłów opozycji. Zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa „przekroczenia uprawnień i niedopełnienia obowiązków służbowych oraz działania na szkodę interesu publicznego przez funkcjonariuszy publicznych” trafiło do prokuratury. Media donoszą, że ta jednak uznała, że nie doszło do jego popełnienia. Jednakże Sąd Okręgowy w Warszawie uchylił decyzję prokuratury."
"Pinokio" żongluje2021.05.5 17:38
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Według mediów Premier Mateusz Morawiecki żongluje swoim majątkiem tak, żeby pokazać z niego tylko to, co chce. Media donoszą, że co najmniej dwa razy, gdy Mateusz Morawiecki dostawał propozycję wejścia do polityki, część majątku przepisywał na żonę. Miało to dotyczyć, jak wskazują dziennikarze, między innymi prawa własności do nieruchomości."
CASA OK!2021.05.5 17:37
BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY: "Według dziennikarzy, politycy PiS traktują samoloty jak prywatne taksówki i wykorzystują je w nieuzasadnionych sytuacjach. Media wymieniają przykłady m.in. loty Beaty Szydło wojskową CASĄ oraz lot Ministra Dworczyka do Wrocławia, gdzie prawdopodobnie ustalał kwestie dotyczące koalicji w sejmiku województwa."
165 mln zł.2021.05.5 17:35
MACHLOJE I PRZEKRĘTY OBECNEJ WŁADZY BEZ WOLNYCH MEDIÓW NIE UJRZAŁYBY ŚWIATŁA DZIENNEGO: "Państwowe pieniądze płyną szerokimi strumieniami do biznesmena Tadeusza Rydzyka i jego instytucji. Doniesienia sugerują, że z różnych źródeł ministerstw i rządowych agencji płyną miliony w tajemnicy przed opinią publiczną. Tadeusz Rydzyk, według mediów, otrzymał łącznie ponad 165 milionów zł.
ThomasZNiemiec2021.05.5 17:34
Napisz to po niemiecku.
MaxFiend2021.05.5 17:09
No przecież. Monopol może mieć tylko jedna reżymowa płatna abonamentowa telewizja. Tylko tutaj mamy pełen wybór oferty programowej dostarczającej wszystko zgodnie z realnymi potrzebami :-D
gośc2021.05.5 15:22
Jak można pozwalać na 90% obcych i wrogich Polsce wpływów. Kiedy wreszcie prawo o dekoncentracji mediów i zakazie obcego kapitału w udziale na rynku powyżej 20%? Ciekawy jestem, co by powiedział Niemiec, gdyby rano się obudził i ktoś mu powiedział, że 90% mediów jest w rękach Polaków?
PiS to Totalitaryzm2021.05.5 17:32
Media podporządkowane władzy pis i liżące zadek Kaczyńskiego. Bolszewicka demokracja rodem z Rosji, Białorusi
ala2021.05.5 15:19
Dlaczego opodatkowanie wpływów z reklam w krajach zachodniej Europy jest czymś normalnym i nikt tam nie wrzeszczy o zamachu na wolność, niezależność i pluralizm ? U nas zagraniczne koncerny medialne uważają, że podatków w Polsce, tak jak u siebie, płacić nie powinny. Podwójne standardy? Obłuda i hipokryzja? Takich mediów dorobiliśmy się w "wolnej" Polsce.
AFERY PiS ZAMIATAĆ PO DYWAN2021.05.5 14:28
Chcą zniszczyć TVN który wyciąga na światło dzienne machloje i przekręty obecnej władzy. NIE ZNACIE DNIA, ANI GODZINY BEZ PiS-OWSKIEJ AFERY
Lewackie TVN nadzoruje POpaprańców2021.05.5 14:47
a o aferach Giertycha, Neumana czy Gawkowskiego milczy. Tylko PIS, PIS PIS i nic więcej jakby dziennikarze TVN byli w sekcie antypisowskiej, której jedynym celem jest zgnojenie PIS - żadnej rzetelności, obiektywności i odpowiedzialności za słowo - tylko wyśmiewanie i kłamstwa. Tusk Vision Netwerk w pełnej krasie.
Anonim2021.05.5 14:52
Albo jesteś niedorozwinięty albo w tym roku skończyłeś gimnazjum. Przypomnij sobie kto opublikował taśmy Sowy i przez kogo PO w 2015 roku straciło władzę.
ala2021.05.5 15:21
Czy przez ten podatek PIS będzie przejmować media ? czy taki TVN, Polsat, FS, Amazon i zostaną wykluczeni? podobny podatek funkcjonuje w innych krajach zachodnich. Totalni bronią bogatych, którzy odprowadzają podatki w rajach podatkowych.....
CO ZNACZY "CZEREM"?2021.05.5 14:08
"Polskie służby i policja używają szpiegowskich urządzeń i oprogramowania izraelskiej firmy Cellebrite" . Jak czytamy dalej, tej samej technologii używano w Rosji do inwigilowania współpracowników Nawalnego, korzysta z niej również reżim prezydenta Maduro w Wenezueli. A niedawno ujawniono, że oprogramowanie jest podatne na ataki i może służyć do fabrykowania dowodów.
Po 11 ... ThomasZNiemiec pisze2021.05.5 13:58
CYT.: "Ja np. dopiero kiedy czytalismy na kursie polskiego w Wyborczej artykuł na ten temat, który nam dała nauczycielka z Polski." ................. tow. "prof. dr" Jan Hertrich-Woleński poznawał tajniki polskowo jazyka na kursach, ale z nauczycielką z Polski.
Po 11 ...2021.05.5 13:53
Na szczęście my płacąc abonament RTV, możemy sobie wybrać kanały, które chcemy oglądać..... A tak naprawdę to chooooje zmuszają nas do płacenia nawet jak żadnego z obrzydzenia NIE oglądamy. I co na to SROKIK?
Anonim2021.05.5 13:53
Ja w cyfrowej naziemnej telewizji mam TVPiS i TV Trwam, a wcale ich nie chcę oglądać. W dodatku do płacenia za Cyfrowy Polsat nikt nie zmusza, a abonament jest obowiązkowy. Niech tym się UOKiK zajmie.
Anonim2021.05.5 13:50
gdyby nie polsat i tvn nie byłoby az tyle pisowskich glupkow ktore od roku kwicza z zachwytu gdy slysza o zamykaniu gospodarki, maskach na dworze czy funduszu obudowy....
Spierdalaj brudasie Łukaszenki!2021.05.5 13:54
W Polsce ciebie NIE MA, Polska to NIE jest twój kraj! ..... Ty job twoju mać!
Anonim2021.05.5 14:39
pamietaj zalozyc teczowa maske pisdzielcu
Anonim2021.05.5 13:48
"czerem spółkom z grupy Didcovery" mp się tak podniecił że aż w klawisze nie trafia.