20.06.14, 06:05Reklama rajstop dla dzieci firmy Ballerina (fot. internet)

Zareaguj! Seksualizacja dzieci w reklamie

Jaworznicka firma Ballerina produkująca rajstopy, ma w swojej ofercie produkty dla kobiet, ale również rajstopy dziecięce o nazwie "El Baby". Niestety zdjęcia wykorzystane na opakowaniach tych produktów, a także stronie producenta, są „książkowym” przykładem zjawiska seksualizacji dziecka.

Dobór fotografii i sposób stylizacji „na wampa”, wykorzystany w materiałach marketingowych jest nieakceptowalny i musi budzić sprzeciw. Dziewczynki są przedstawione w stylizacjach bardziej pasujących do nocnego klubu niż na opakowania rajstop dziecięcych. Zobacz TUTAJ przykłady zdjęć.

O konsekwencjach zjawiska seksualizacji światowi eksperci mówili obszernie podczas zeszłorocznejkonferencji sejmowej "Odebrana niewinność", zorganizowanej przez STS. Możliwymi konsekwencjami seksualizacji jest m.in. spadek zainteresowania nauką i rozwojem osobistym, nastroje depresyjne i spadek poczucia własnej wartości, ale też tak dramatyczne zaburzenia jak problemy z odżywianiem. Dodatkowym problemem jest społeczne „oswajanie” pedofilii, ponieważ godząc się na takie obrazy w przestrzeni publicznej, przykładamy rękę do traktowania małych dziewczynek jako obiekty seksualne.

Komentarze

anonim2014.06.20 6:04
Ta seksualizacja to pewnie coś bardzo nowoczesnego i przyszło z Zachodu, a przecież wszystko z Zachodu jest takie faaajne.
anonim2014.06.20 8:17
ja już wysłałam skargę do Rady Reklamy
anonim2014.06.20 18:09
To faktycznie niesmaczne. Pragne zauwazyc ze feministki od dawna krytykuja wmawianie dziewczynkom ze jedyne co sie w zyciu liczy to ich seksualnosc