Jednym z głównych argumentów podnoszonych przez zwolenników euro było możliwe promowanie Polski za granicą poprzez umieszczanie polskich symboli na monetach. Jednakże, ta propozycja spotkała się z druzgocącą reakcją internautów, którzy uznali ten argument za niewystarczający, mało przekonujący, a nawet absurdalny.
Marek Wróbel, prezes Fundacji Republikańskiej, ostro skrytykował kampanię, sugerując, że brak konkretnych korzyści z przyjęcia euro sprawia, że nawet umieszczanie symboli na monetach jest uznawane za jedyny pozytywny aspekt tej decyzji. Krytycy wskazują na brak konkretnych rozwiązań oraz brak informacji o realnych korzyściach dla Polski wynikających z wprowadzenia wspólnej waluty.
Warto też dodać, że fundatorem Fundacji Wolności Gospodarczej jest Arkadiusz Muś, założyciel firmy PRESS GLASS, członek Rady Fundacji Forum Obywatelskiego FOR, której założycielem z kolei jest prof. Leszek Balcerowicz.
O Euro warto wiedzieć tyle, że większość krajów, które je przyjęła tylko na tym straciła.
— Paweł 🇵🇱 (@NiewidomyPolak) March 25, 2024
Do tego Polska straci kolejne kompetencje i będzie czekała na decyzje europejskie oraz stracimy wszystkie rezerwy złota, które gromadzimy.
Warto wiedziec ze euro zamienia kraj w kolonie monetarną i to moze miec katastrofalne skutki w recesji. pic.twitter.com/MJ9TNS43nb
— fiat money (@fiat_money) March 25, 2024
Proponuję, żeby Polskę za granicą promował polski biznes i polska kultura a nie przewartościowana waluta.
— Wit Tarkowski🇵🇱 (@wittarkowski) March 25, 2024
Kliknąłem w link, by dowiedzieć się dla Was, jak konkretnie euro pozwoli nam promować Polskę za granicą. Otóż chodzi o to, że na rewersie monet można umieścić jakieś polskie symbole.
— Marek Wróbel (@MarekEWrobel) March 25, 2024
Serio tak napisali. I jest to jedyny argument na poparcie tezy promocyjnej.
Możliwości są dwie:… https://t.co/wYqvTTWmYk