07.04.20, 10:15Fot. ilustracyjne via Pixabay

Irlandia: Muzułmanin głosi wielkość Allaha na katolickiej Mszy

Do kontrowersyjnej sytuacji doszło w Irlandii, gdzie w czasie Mszy św. modlitwę odmówił muzułmanin. Ksiądz Stephen Farragher z kościoła pw. św. Patryka w Ballyhaunis w hrabstwie Mayo zaprosił w zeszłym tygodniu dwóch muzułmanów na piątkową Mszę św, która była nadawana przez radio. Jak się okazało, jeden z zaproszonych wygłosił tzw. „adhan” (po polsku również: „azan), czyli wezwanie do modlitwy, w którym pada stwierdzenie, że „Nie ma boga prócz Allacha”.

W pustym kościele z powodu restrykcji związanych z koronawirusem Mohammed Cherbatji i Mohammed Rahmani towarzyszyli ks. Farragherowi, prosząc o błogosławieństwo dla pracowników zdrowia w walce z pandemią oraz o ustąpienie zarazy. Tymczasem muzułmańskie „błogosławieństwo” – jak stwierdził ekspert poproszony o komentarz przez portal „Church Militant” – w rzeczywistości było wezwaniem do modlitwy, które stwierdza, że Mahomet jest wysłannikiem Boga i że nie ma innego boga prócz Allacha, czyli potwierdza wyższość islamu nad innymi religiami, w tym katolicyzmem i judaizmem.

Wydarzenie skomentował dr Gavin Ashenden, który w zeszłym roku nawrócił się z anglikanizmu na katolicyzm, a wcześniej zrezygnował z funkcji kapelana królowej protestując w ten sposób przeciwko przeczytaniu Koranu w katedrze pw. Najświętszej Maryi Panny w Glasgow. Dr Ashenden stwierdził m.in. „Zamiast stworzyć miłe międzywyznaniowe wydarzenie dla celów świata internetowego, [ks. Farragher] dał platformę obcej modlitwie, która unieważnia Mszę, jego Zbawiciela, autentyczność Ewangelii i zasadność całego Kościoła katolickiego”.

Były szwedzki imam Tomas Samuel porównał adhan do zatknięcia muzułmańskiej flagi i zauważył, że wygłoszenie tej formuły „pokazuje, iż ludność miasta to muzułmanie”. Według niego to „wezwanie do modlitwy stwierdza, że każdy powinien poddać się islamowi”.

Jak podaje „Church Militant”, eksperci zwracają także uwagę na fakt, iż w normalnym okolicznościach pójście do kościoła nie jest dla muzułmanina dopuszczalne, chyba że robi to po to, aby wezwać do poddania się islamowi, a nadarza się ku temu sposobność. Portal usiłował skontaktować się z ks. Farragherem, by wyjaśnić, czy był świadom tego faktu, ale nie uzyskał odpowiedzi.

Ballyhaunis należy do miast w Irlandii o wyjątkowo dużej liczbie imigrantów, którzy stanowią ok. 60 proc. ludności. Meczet w tym mieście należy do najstarszych w kraju. Przewiduje się, że w ciągu kolejnych 10 lat islam będzie stanowił drugą największą religię w Irlandii.

jjf/ChurchMilitant.com

Komentarze

Jan Radziszewski2020.04.13 19:36
Allahem Islamu bogini księżyca -jest to jest znany żydom Cezar /J 19,15 "nie mam króla tylko cezara " / Sura 113,1 szukam schronienia u Pana Jutrzenki to Jaśniejący syn Jutrzenki inaczej Lucyfer /Iz 14,12-15)
guess who asshole2020.04.7 18:09
Czy macie 100% pewności i gwarancję, że Islam nie jest tą jedyną właściwą religią, znajdującą uznanie w oczach bożych?
Jan Radziszewski2020.04.7 19:42
co myślisz że Mahomet sam IsIam wymyślił ? czy żydzi w tym mu nie pomogli? zastanów się i powiedz czym się różni od Talmudu ?
Styki2020.04.7 21:25
Za nim pojawil sie mahommet czy jak mu tam to islamisci byli bezboznikami?
legrandbleu2020.04.7 15:38
I byłoby to zastąpienie jednych bajań innymi - gdyby nieciekawa organizacja życia, idąca za tym zastąpieniem...
Anarchosyndykalistyczna Internetowa Partyzantka2020.04.7 15:32
Ale o co wam chodzi frondowe po.je.by? Allah i wasz Bóg to jedno i to samo. Nawet Jezus ma swoje miejsce w islamie, bo jest jednym z proroków.
MATKA NIE KURKA2020.04.13 17:20
ALE WNASZEJ RELIGI "JEZUS" JEST "BOGIEM" TY PO.JE.BIE
ricky2020.04.7 12:28
Irlandia odrzuciła Boga ?
Bashir ibn al-islam2020.04.7 12:21
Zagadka dnia brzmi: Jak po arabsku jest Bóg i jak Boga nazywają arabscy chrześcijanie i jakie jest wg. nich setne imię Boga(sekretne i znane tylko jemu). Czy naprawdę jest tak strasznie trudno zrobić chociaż podstawowe rozpoznanie tematu? Czy autor ma nie tyle jakikolwiek warsztat dziennikarski(w to nie wierzę) tylko zwykłą, ludzką przyzwoitość? Mi byłoby wstyd za coś takiego wziąć pieniądze, nie mówiąc o podpisaniu się własnym nazwiskiem, dlatego rozumiem w tym aspekcie autora. la ilaha illa Llah wa Muhammad rasul Allah
Jan Radziszewski2020.04.7 13:59
Durak jesteś Allach Islamu w Piekle jest cezarem i będzie cię miał muzułmaninie a gdy wezmą cię w obroty dziewicze Hurysy tj diabły wówczas będziesz żałował że go chwaliłeś 5 x na dzień la ilaha illa Llah wa Muhammad rasul Allah
Tam2020.04.7 15:03
»Radziszewski« zmień nazwisko.
Jan Radziszewski2020.04.7 16:30
nie jestem żydem aby zmieniać wolność jak jesteś parchem to zmieniaj jak np Stolcman - Kwaśniewski
Stani2020.04.7 11:27
Bogowie światowi korzystają z usługi body&mind sharingu. Wynajmują umysły i ciała ludzi do realizacji swoich wpływów.
anonim2020.04.7 11:20
"Dlatego też Bóg Go nad wszystko wywyższył i darował Mu imię ponad wszelkie imię, aby na imię Jezusa zgięło się każde kolano istot niebieskich i ziemskich i podziemnych. I aby wszelki język wyznał, że Jezus Chrystus jest PANEM - ku chwale Boga Ojca" (Flp. 2,9-12) Teraz może się zdarzyć, że ktoś gdzieś nadużyje czyjegoś zaufania, coś wykrzyknie, coś napisze, sądząc, że w ten sposób wpłynie na rzeczywistość. Ale ta rzeczywistość kiedyś się unaoczni wszystkim. Nadejdzie taki moment, że na imię Jezusa zegnie się każde kolano. Nie będzie osobnej eschatologii dla chrześcijan i muzułmanów, buddystów i ateistów, katolików, prawosławnych i protestantów. Będzie jedna wspólna rzeczywistość dla wszystkich. A w niej Chrystus będzie czczony i adorowany. Będzie zwycięzcą ludzkiej historii (por. J. 16,33).
antoni.s2020.04.7 11:12
A jaka to różnica,przecież bóg jest jeden,jakie znaczenie ma to czy się go nazwie ra,jehowa,allah czy jeszcze inaczej,niebiosa są tylko jedne,i jeden bóg w tych niebiosach.
Turogniew syn Bladwinga2020.04.7 11:17
Słowo „Al-Lah” znaczy po prostu ten Bóg, the God.
dorka2020.04.7 13:15
My mamy BOGA w trzech osobach Bog Ojciec,Syn Bozy i Duch Swiety wiec mowienie ze te inne bogi sa naszymi jest wielkim nieporozumieniem.
antoni.s2020.04.7 15:09
Tak,a tam na górce za lasem jest zakopany koń,cały ze złota.
Ola2020.04.8 15:30
Łoj Antoni aleś ty pustak
Yousuf2020.04.7 11:11
„Nie ma bóstwa prócz Boga Jedynego A Muhammad jest Jego wysłannikiem”.
J.P2020.04.7 11:09
Może to jest sposób. Może teraz koronawirus w końcu się wystraszy.
Ozon512020.04.7 10:32
I znowu piszą na katolickim portalu sataniści i ateusze. Cóż więc dziwnego, że w kościele katolickim muslemy swoje prawdy wypowiadają. Taki misz-masz wspólczesny.
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.7 10:52
Taki mamy w świątyniach mielony kotlecik, Raz Jezusik, raz Mahomecik.
Turogniew syn Bladwinga2020.04.7 11:16
Jaki to portal katolicki, »Ozonie51«?
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.7 10:23
A jakie to ma znaczenie w obliczu faktu: Jest jeden Bóg, bóg Chrześcijan. To tak jakby ktoś w czasie mszy powiedział, że "nie ma pokemona poza Pichaczu" No jakie to ma znaczenie?
Joanna2020.04.7 11:58
Słowo klucz do rozwiązania tej zagadki to "Bóg". Wyjaśnię obrazkowo. Gdybyś założył kościół np. "Dzieci jedynego pokemona Bulbasaura", a ktoś spoza niego, na twoim nabożeństwie ogłosiłby, że "nie ma pokemona poza Pikaczu", to to jest właśnie ta różnica ;)
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.7 15:37
Może masz rację... Czyli nie wszyscy bogowie to pokemony...??? Ale z drugiej strony jak się wierzy w JEDNEGO boga, to pozostali nie różnią się niczym od pokemonów. I ci, i ci są po prostu zmyśleni. No chyba się zgadzasz? Więc nie ma jednak różnicy. Jednak nie masz racji.
Jan Radziszewski2020.04.7 14:23
allach islamu to Lucyfer Por Iz 14,12-15 Sura 113,1 szukam schronienia u Pany Jutrzenki tzn u Lucyfera szuka ochrony przed Bogiem i Panem TJ "Słowem Wcielonym Jezusem Chrystusem" tzn wyjdzie podobnie jak Zabłocki na mydle
plantator buraków2020.04.7 10:23
Pandemia to przede wszystkim Boska Sprawiedliwość. I dlatego, niech się dzieje.
Naczelny2020.04.7 13:59
No i właśnie pokazałeś, ze nie dosć że pisowskim to jeszcze religijnym debilem jesteś, "nowy redaktor" Frondy?
Stani2020.04.7 10:23
Tytuł nie licuje z treścią, gdzieś jest nieprawda. Albo na mszy, albo w pustym kościele.
dybuch2020.04.7 13:04
w pustej pale jest nieprawda !!pomysl troche myslenie i zaduma nie boli.
Jędrzej2020.04.7 16:56
W “pustym kościele”, tzn. gdy nie ma ani jednego uczestnika spośród wiernych, też może być odprawiana msza święta.