Blisko 2,5 mln złotych wydała Koalicja Obywatelska na reklamy na Facebooku. To dane firmy analitycznej Sotrender, przekazanej portalowi wirtualnemedia.pl. 

Rekordzistą w kwestii wydatków na reklamy na Facebooku jest Koalicja Obywatelska. Z kolei Prawo i Sprawiedliwość przeznaczyło na ten cel ponad 799 tys. zł. 

Główne partie opublikowały w sumie po kilka tysięcy reklam na Facebooku, czyli wyraźnie więcej niż w kampanii do Parlamentu Europejskiego. Przy tym trzeba pamiętać, że do Sejmu i Senatu komitety wyborcze wystawiły także zdecydowanie więcej kandydatów, co częściowo tłumaczy tę różnicę. 

Według analiz Koalicja Obywatelska zamieściła w okresie przedwyborczym ponad 7,3 tys. reklam. Na drugim miejscu znalazło się PiS (z górą 4,8 tys.), podium zamyka zaś Lewica z liczbą 2,5 tys. ogłoszeń na Facebooku. KO wydała na reklamy z górą 2,484 mln złotych. PiS wykupiło na Facebooku reklamy o wartości przekraczającej 799 tys. zł. Na kolejnym miejscu znalazła się Lewica z kwotą powyżej 549 tys. zł.

Dwie trzecie reklam kosztowało nie więcej niż 100 złotych. 26 proc. pomiędzy 100 a 500zł, a 4 proc. od 500 do 1000 zł. Reklam za które zapłacono między 50 a 100 tys. było 49, za dwie reklamy zapłacono powyżej 100 tys.

yenn/wirtualnemedia.pl, Fronda.pl