Para na zdjęciu jest naga, a modelka ma jednoznaczny wyraz twarzy. Do tego prowokacyjna reklama opatrzona jest podpisem „Every Sound Makes Music” („Każdy dźwięk tworzy muzykę”).

Członkowie Stowarzyszenia Twoja Sprawa zwracają uwagę, że reklama, prezentowana na banerach w miejscach publicznych, stanowi zgorszenie dla małoletnich.

STS zwraca uwagę, że już kolejny raz LPP (właściciel marek House, Cropp, Sinsay, Mohito, Reserved i Reserved Kids) łamie podstawowe standardy etyczne biznesu. Skandalizujące reklamy od wielu lat są jej znakiem rozpoznawczym, a dotyczy to zwłaszcza marki House. Producent, kierując się wyłącznie chęcią maksymalizacji zysku, nie baczy na to, jaki wpływ na najmłodszych, którzy są aktywnymi odbiorcami treści pojawiających się w przestrzeni publicznej mają tego rodzaju, seksukalizujące kampanie.

Jak podkreśla STS „konsekwencje dla dorastających dziewcząt, które obcują na co dzień z przesadnie rozerotyzowaną przestrzenią to m.in. spadek ambicji, spadek zadowolenia z własnego ciała, depresje, zaburzenia odżywiania. Marek Piechocki, Prezes koncernu LPP, powinien czuć osobistą odpowiedzialność za współuczestniczenie w zjawisku seksualizowania dziewcząt i chłopców” - czytamy na stronie internetowej stowarzyszenia.

Przeciwko tym skandalicznym działaniom można zaprotestować np. poprzez wysyłanie marce House za pośrednictwem Facebooka wiadomości, że nie życzymy sobie tego rodzaju kampanii marketingowych.

Więcej na stronie internetowej Stowarzyszenia Twoja Sprawa.

ed/ Twojasprawa.org.pl