17.11.19, 16:25fot. Kremlin.ru

Łukaszenka: Wybieram Polskę, po cholerę nam Rosja?

"Białoruś jest gotowa do zacieśniania relacji z Polską" - powiedział prezydent Białorusi, Aleksander Łukaszanka. "Jesteśmy na Polskę zawsze otwarci, to jeden z najbliższych nam krajów" - dodał polityk. Jak zapewnił, jeżeli Polska tylko zechce, to Białoruś "jest i zawsze była gotowa" mieć z nią dobre i przyjazne relacje.

Prezydent wypowiedział się w ten sposób na marginesie wyborów parlamentarnych w swoim kraju. Łukaszenka stwierdził krytycznie, że Polska "w swoim czasie" chciała przypodobać się UE i USA. Jednak jest to "mocne państwo, które ma swoją pozycję w Unii; my to cenimy".


Pytany, dlaczego nie pojawił się w Warszawie na obchodach rocznicy wybuchu II wojny światowej, stwierdził, że nie ma w tym drugiego dna. "Przecież do (prezydenta USA Donalda) Trumpa nie macie pretensji, że go nie było. Obiecał, że będzie i nie przyjechał. Moim zdaniem liderzy państw nie powinni zbierać się z takiej okazji i (nie powinni) zbijać na tym kapitału politycznego. To jest świętość. Nie przepadam za takimi wydarzeniami" - stwierdził. Dodał jednak, że Polacy postąpili niesłusznie nie zapraszając na obchody prezydenta Rosji, bo Sowiety odegrały "kolosalną rolę w wyzwoleniu Polski z rąk nazistów".


Łukaszenka mówił też o relacjach Białorusi z Rosją. "Przepraszam, ale po cholerę nam taki sojusz?" - zapytał dziennikarzy. Według Łukaszenki Białoruś nieustannie coś traci gospodarczo na związku z Rosją. "Żaden z dokumentów (o pogłębieniu integracji) nie zostanie podpisany, jeśli będzie niezgodny z białoruską konstytucją i fundamentalnymi zasadami życia naszego społeczeństwa" - powiedział polityk, wskazując tu na "niepodległość i suwerenność".

Rosja i Białoruś negocjują teraz pakiet dokumentów o pogłębieniu integracji; ma zostać podpisany 8 grudnia.

bsw/pap, tvp info

Komentarze

AA2019.11.21 23:12
Może kiedyś Białoruś się ucywilizuje porzucając całe dziedzictwo marksizmu leninizmu.
mangalitzer2019.11.20 19:55
Rosjanie traktowali św. Mikołaja II gorzej, niż Polacy. A potem zamordowali go wraz z całą rodziną. Dobijali rannych, a jedną z córek prawdopodobnie... Ale co ja będę was straszył.
mangalitzer2019.11.20 18:33
Rosja w końcu się zapali własnym ogniem, zapłacą za rewolucję, za rozsadzanie marksizmu po całym świecie, za popieranie sodomitów.
..od Morza do Morza...2019.11.19 13:50
Dziejową misją nowożytnej Rzeczypospolitej jest ponowne zjednoczenie Braci Słowian Unią Słowiańską... Gdyby udałoby się to za panowania P.A.Dudy zostałby zaliczony do panteonu Polskich Władców klasy Kazimierza Wielkiego.. Rosji ta sztuka nie wyszła ponieważ Słowianie ponad wszystko miłują WOLNOŚĆ i ani nahajka ani komuna tego nie sprzęgną.... Jeśli przyjrzymy się krytycznie relacjom naszym z Zachodem - wnioski nasuną się same.... Przy odrobinie ciężkiej pracy dyplomacji i żarliwej modlitwie - JEST TO DO ZROBIENIA. Osłabione i wyniszczone przez komunę kraje Słowiańskie widza w nas Lidera i powracająca potęgę regionu. To na początek wystarczy. W ramach reakcji trzeba się liczyć z bezwzględną kontrakcją Ruskich i Anglosasów - ale tu już jesteśmy historycznie mądrzejsi.... Wątpiącym polecam zapoznać się z starymi polskimi przepowiedniami w tej materii....
mangalitzer2019.11.20 19:41
Rosja nie jest za bardzo słowiańska.
OZ2019.11.19 11:39
Łukaszenka, Erdogan - SĄ the best !!!
Otto2019.11.18 17:42
Tłumacz debilom, nie zrozumieją pislamskie matoły. oni wolą polin/pisrael niż Wielkie Księstwo Litewskie i Białorusinów, z którymi nigdy nie mieliśmy sporów, to jest prawdziwa historyczna Litwa (nie mylić Żmudzi i Żmudzinów z Litwą i Litwinami :))
Zenon2019.11.18 17:38
Polska jako jedno Państwo nie ma żadnej siły politycznej, lub jest ona zbyt mała, aby móc przeciwstawić się swoim oponentom, a ci są znacznie mocniejsi, bo łączy ich wspólny interes (głównie gospodarczy i zdefiniowany jako partykularny interes własnych koncernów). Natomiast kraje takie jak Węgry, Białoruś, Litwa (która lawiruje między Niemcami, EU i postawą niezdecydowaną wobec Polski) są w jeszcze gorszej sytuacji. Te kraje są jednak świadome możliwości, jakie niosłaby ze sobą silna relacjami z tymi państwami Polska, ponieważ znają oni naszą i swoją historię i... cenią ją. To jest szansa dla całej Europy Środkowej takiej, jak ją sobie zdefiniujemy, a nie tak jak ją definiują Niemcy, czy Rosja. Aby ten plan zacząć realizować PiS musi porzucić jednak swoje syjonistyczne cele w Polsce i stać się partią narodową. Jeśli to się nie stanie jeszcze za życia ostatniego Kaczyńskiego, to po jego śmierci PiS zniknie z powierzchni ziemi. Dopiero za jakiś czas zaczną pojawiać się partie narodowe, ponieważ procesy te hamowane są działaniami agenturalnymi różnego rodzaju wtyk obcych interesów, ale nie mogą zostać zatrzymane. Pytanie jest tylko, w jakiej kondycji Polska doczeka tych czasów partii narodowych?
Otto2019.11.18 17:33
pislam instaluje polin/pisrael przy pomocy okupantów z usarmy. Nie w głowie im idea I RP.
Zenon2019.11.18 17:19
Mądremu dość po słowie. Na co czeka więc żydowski PiS?
diki2019.11.18 16:06
Łukaszenka wie że nie tak łatwo wyswobodzić się ze szpon niedźwiedzia i lawiruje żeby nie było na Białorusi drugiego Donbasu .... ja (czy my ?) to byśmy chcieli unii z Białorusią jak kiedyś .. ale na razie jest jak jest.. chętnie bym się tam na wycieczkę... wybrał.... i obok nad Świteź Rosjanie (w sensie władze) to zbóje i oszuści ...na dłuższą metę nie idzie z nimi współpracować... "dasz im palec to ci rękę utną" taka Rosyjska polityka i pewnie Łukaszenka o tym wie ...
Agnieszka2019.11.18 15:11
Dobre słowa. Byłoby dobrze, gdyby wschodni sąsiedzi byli do nas przyjaźnie nastawieni i niepodlegli a nie pod wpływem Rosji. Tylko że z naszych doświadczeń na wschodzie wynika, że jak któryś kraj trzeba wyrwać ze szponów Rosji, to my za nich nadstawiamy karku, gardłujemy w Europie i NATO o pomoc a potem jak się choć trochę odkują, to kopią nas w pewną część ciała, wiążąc się z Niemcami, Żydami, Amerykanami i każdym bardziej bogatym, znaczącym (choćby mieli być ich gospodarczymi i wszelakimi niewolnikami) a nas traktują jako odwiecznych wrogów. O "koniu trojańskim" w postaci wprowadzania różnych ruskich mafii z FSB nie wspominam już nawet. Więc nie wiem czy jest się czym cieszyć.
Wies2019.11.18 12:12
Dobrze gada tylko po cholerę mu taka ruska czapa na głowie ?
Leszek2019.11.18 12:09
O!O!O jaki nam się kroi wspaniały sojusznik jeżeli tyko zechcemy i poprosimy na własne życzenie.Wręcz nie możemy odrzucić tak wspaniałej propozycji a do pojednania z Putinem to już tylko jeden krok a nowa umowa na gaz z Rosją do 2050 roku jest zapewniona. Jak też mogliśmy odmówić dalszego sprowadzania gazy z Rosji bez pozwolenia z Moskwy i uzgodnienia dalszych opłat po zakończeniu umowy przez Polskę dla Rosji.
aloiz2019.11.18 9:34
Podstęp. Łukaszenka jest lojalny wobec Kremla.
dżoe2019.11.18 9:18
Zawsze tak mówi przed spotkaniem z Putinem a potem na kolana przed Ruskim
PolakNieLeming2019.11.18 2:30
https://opinie.wp.pl/rosja-jest-nam-winna-54-miliardy-dolarow-poznaj-prawde-o-tym-jak-sowieci-ograbili-polske-6168898136479361a http://www.fronda.pl/a/iszczuk-barbarzynska-rosja-przeciw-cywilizacji-europejskiej-1,90763.html http://reporters.pl/3257/wielcy-rosjanie-o-swojej-ojczyznie-z-przerazeniem-mysle-kogo-urodzi-to-pijane-krwawe-bydlo-foto/
tyle2019.11.17 23:54
Może ktoś powie, dlaczego Putin miałby być zaproszonym na obchody wybuchu II wojny światowej? Przecież dla nich II wojna światowa zaczęła się w czerwcu 1941r. A w 1939 r. byli na naszych terenach agresorami, podobnie jak i po wojnie w myśl ich zasady "gdzie stąpi stopa radziecka, stamtąd nie wyjdzie" (sami tak mówili, ale i na nich znalazł się bat). A Łukaszenka może powinien poznać najpierw prawdziwą historię naszego i obecnie swojego kraju?
Mirek2019.11.17 23:23
Ten Łukaszena i ta Białoruś są tak niepodlegli jak mój zadek w wychodku . Facet po prostu chce coś ugrać od Rosji i dlatego klepie androny .
Topek2019.11.17 22:43
Politycznie już sie zbliżamy do Białorusi a gospodarczo za kilka lat, jeżeli Pis będzie rządził
obcas2019.11.17 22:35
Dogajcie się towarzyszu Łukaszenko z liderami PO-PSL , to wasi kumple.
Kot Prezesa2019.11.17 22:17
Musimy zdominować sąsiadów tzw. miekką siłą, czyli zafascynujmy ich rozwojem gospodarczym, kulturalnym i polską wersją państwa dobrobytu.
Adi2019.11.17 22:37
Nie to nie kot prezesa to chyba sam Prezes bo kot jest mądrzejszy
Zenon2019.11.18 17:44
Nasi sąsiedzi znają historię. Nie trzeba im tego przypominać, lecz wykorzystać. Jak na razie, to PiS nie popisał się zdolnościami w tej kwestii.
Pokręć2019.11.17 22:08
Łukaszenka w ten sposób usiłuje ugrać coś z Moskwą, to wszystko. A Rosjanie traktują Białoruś jak swojego wasala, co się Białorusinom niekoniecznie podoba. Oczywiście, miłe i rzetelne relacje z sąsiadem to zawsze rzecz cenna i pożądana, ale jak zwykle - szczegółów na tym etapie jest mało. Pożyjemy, zobaczymy. Rosjanie mają pewien problem - w odróżnieniu od Amerykanów - nie zawsze dobrze traktują państwa od siebie uzależnione. Zbyt otwarcie i bezpośrednio egzekwują swoje "prawa" nie dając w zamian nawet cukierka na osłodę. Amerykanie są raczej zwolennikami miękkiej siły i z reguły używają metod ekonomiczno - dyplomatycznych. Przynajmniej w odniesieniu do nas. Pozwalają nam być Polakami i dają choćby złudzenie suwerenności. A tak naprawdę - dają maksimum możliwej suwerenności. Bo Polska - powiedzmy sobie szczerze - nie jest państwem, które ma w tej chwili środki i metody zapewnienia sobie faktycznej suwerenności na zasadzie "jak świat się na nas obrazi, to tym gorzej dla świata". Jedyne, co możemy wybierać, to swojego suwerena (a to już dużo). Jeśli odrzucimy tego "miękkiego" - zawsze znajdzie się ten "twardy" i nie będziemy mieli do powiedzenia nic. Bo nie jesteśmy na tyle silni, żeby dać po łapach (albo przynajmniej boleśnie ugryźć) każdego pretendenta do "patronowania" Polsce. Możemy tylko wybierać z kim chcemy mieć układ, warunki w 90% układa ten drugi. Popatrzmy na Czechów - naród bardzo pragmatyczny i potrafiący ułożyć się z każdym. I nie mają kompleksu mocarstwa, którym nigdy nie byli. I co, źle im jest?
Mirek2019.11.17 23:31
Słuchaj kacapski idioto gdzie leżą Czechy a gdzie leży Polska . Zastanów się co klepiesz . Poza tym Czechy mają się tak do Polski jak gó...no do okrętu .
wwwww2019.11.17 23:34
Co za bełkot kompletnie oderwany od rzeczywistości zero wiedzy (rozumu),historii
Konstaty2019.11.17 22:01
to nie tak jak myślicie to jeden z najmądrzejszych polityków w Europie niby z Rosją się układa ma dzięki temu tańsze paliwo nie sprzedał żadnych państwowych firm tak jak Polska kokietuje unię by mieć możność handlu z krajami europejskimi nie jest bandytą jak Putin a w Białorusi jest nawet około 70% polaków a że teraz zwraca się w naszą stronę przecież nie przyniesie do nas komuny a bezrobocie u nich spore a u nas nie ma rąk do pracy więc zapraszamy
Grizzly2019.11.17 21:59
Kto wie czy bardzo ścisła współpraca z Polską to nie jedyny ratunek dla Białorusi a zwłaszcza dla samego Łukaszenki?
mangalitzer2019.11.20 19:42
Może i dla nas.
KATON STARSZY2019.11.17 21:47
''Piotr Nowak''- lubię Twoje komentarze,ale trochę przesadziłeś.Ja też nienawidzę czerwonej zarazy,ale w tym przypadku trzeba podać rękę to im pomoże uporać się stopniowo z czerwoną zarazą.Mentalnie,charakterologicznie są podobni do nas i dlatego musimy im pomóc w zlikwidowaniu czerwonej zarazy.Widzisz jak u nas ciężko to idzie.
anonim2019.11.17 21:22
Jak najbardziej z Białorusia , bo wtedy oddziela nas jakiś pas od Rosji. Ot i cała strategija.
Polak2019.11.17 21:17
Czcze gadanie i zero czynów. Polska czeka na demokrację na Białorusi i dekomunizację, a wtedy integrujemy tak bliskie społeczeństwa, bez oglądania się na dominatorów z lewa i prawa, traktując ich asertywnie. Tylko Międzymorze i sojusze jego są szansa na dobrą przyszłość zakładając jako fundament wiarę w Boga.
trucker2019.11.18 11:23
O czym Ty gdaczesz gdzie Ty masz demokracje w ktorym kraju?
Olej2019.11.17 21:02
Panie prezydencie Łukaszenka ! Przespałeś pan niepodległość Białorusi, kiedy państwa bałtyckie po nią sięgały, kiedy brała ją Ukraina. Za cenę swojej władzy dałeś Pan wejść i pozostać Sowietom w swoim kraju. Za ten błąd pańscy bracia za wolność będą płacić krwią.
Ryszard Olejniczak2019.11.17 19:20
Polska jest chyba jedynym (w każdym razie jednym z bardzo niewielu) krajem w Europie, któremu jakiekolwiek aspiracje terytorialne mogą tylko zaszkodzić. Jedynym, któremu rosnąca niezależność sąsiadów może tylko pomóc i jedynym, który wspólnie z tymi ostatnimi może stworzyć silę wymuszającą na pozostałych dystans bezpiecznego szacunku.. Dlatego jakikolwiek serwilizm wobec któregokolwiek z tych pozostałych, byłby zdradą wartości najwyższych.
Zenon2019.11.18 17:50
Super wpis, dzięki!
Wxyz2019.11.17 18:12
Znowu chce coś ugrać u Putina.
bogdanus2019.11.17 17:26
"...bo Sowiety odegrały kolosalną rolę w wyzwoleniu Polski z rąk nazistów". I ponownym zniewoleniu po niemieckich nazistach. Gdyby wyszli z polski to byliby wyzwolicielami.
Polka2019.11.17 17:57
Ale Polski to jednak piszemy wielka litera
PolakNieLeming2019.11.18 2:28
Oby nigdy więcej, ta czerwona zaraza nas nie wyzwalała !!!
nie ślepy2019.11.17 17:24
Białorusini są chyba nam najbliżsi jako bezpośredni sąsiedzi Polski
Tam2019.11.17 17:46
A nie Czechy a Słowacja, gdzie Polki jeżdżą na aborcje?
Leon zawodowiec2019.11.17 22:40
Niemcy bo dzięki nim nie jesteśmy jak Białorusini
Senior lekarz2019.11.17 17:03
Ludzie, zanim napiszecie jedno zdanie na temat P. Łukaszenki i samej Białorusi wybierzcie się tam najpierw na kilka dni. Byłem kilkukrotnie nie Białorusi, mam tam wielu przyjaciół i faktyczny obraz Białorusi i batiuszki daleki jest od tego prezentowanego w polskojęzycznych antypolskich żydowsko-hitlerowskich mediach!!!!!!
fthdfgh2019.11.17 22:15
moze cos konkretnego???? bo takie ogolniki pasuja do wszystkiego i do niczego, konkrety panie konkrety
Anonim 2019.11.18 10:21
Wystarczy prześledzić położenie naszej mniejszości na Białorusi bewzględnie t raktowanej i uciskanej na każdym kroku (nawet za wywieszenie Polskiej flagi w ostatnich jeszcze istniejących polskich szkołach)
Tomek 2019.11.17 17:01
I bardzo dobrze. Lepsza współpraca z krajami mającymi podobne interesy co my niż robienie łaski tym czy innym mocarstwom. Nasi politykierzy i z lewej i z prawej powinni się uczyć od Łukaszenki polityki balansu. Zawiodła go Moskwa to daje im sygnał. Podobnie jak Orban- jak eurokomisarze zaczęli go naciskać to demonstracyjnie kumał się z Putinem. Nasi nawet jak nimi pomiatają to ci gorliwie zapewniają o bezalternatywności ich polityczki zagranicznej.
Olej2019.11.17 16:57
Baciuszka ty się chłopie obudź zanim się zorientujesz, że twoje gadanie pobrzmiewa odbijane echem ścian Łubianki.
anusiak2019.11.17 16:54
To co wyrabia PiS w Polsce przypomina standardy białoruskie!
rafał budownictwa2019.11.17 16:57
buahahahaha
des2019.11.17 17:28
A ty sieroto po PRLu wiesz gdzie leży Białoruś?
Dzielnicowy2019.11.17 17:48
Czy jesteś lewackim tępakiem czy tylko tępakiem ?
hrabia Potocki2019.11.17 18:20
Byles glupim a jestes totalnym durniem od dzisiaj padalcu
A co wyrabia?2019.11.17 21:28
A co wyrabia?
Ragnar2019.11.17 22:14
a ty wogóle nie masz standardów onuco kacapska
B522019.11.18 9:38
co na Białorusi też pogonili postkomunistów
Anonim 2019.11.18 10:03
A to co zrobiła z Polski PO - państwo teoretyczne, H.. J, DUPĘ, I KAMIENI KUPĘ tego nawet Białoruś nie potrafiła totalny głupolu
tomasz2019.11.18 10:41
Karlsson ty nie martw się PIS em . Lepiej powiedz co robiła PO partia niemiecka . Rozwalała przedsiębiorstwa zmuszała Polaków do emigracji. Poza tym zobacz co robią w twojej Szwecji . Kraj arabski rządzony przez analfabetów . Ludzie boją się wychodzić na ulicę kobiety napadane bite i gwałcone. Tak przedstawia się obraz twojego eldorado które chciałeś żeby było w Polsce. Dlatego Karlsson zanim coś powiesz pomyśl myślenie ma kolosalną przyszłość im szybciej to zrozumiesz tym lepiej . Na razie po tym co piszesz widać że rozum wywiało a w głowie pustka intelektualna. Mam nadzieję że przeczytasz ty i inni dojdziecie do tego samego wniosku.
Piotr Nowak2019.11.17 16:44
Nie !!!!!!!!!!!!!!!! Panie Lukaszenko - NIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Polacy nie chcą mieć nic do czynienia z panem i pana czerwoną zarazą !!!!!!!!!!!!!!!! Jak Białorusini wybiorą innego prezydenta to wtedy możemy rozmawiać, ale nie daj Boże teraz !!!!!!!!!!!!!!
Amalia2019.11.17 18:53
Tam nie ma żadnej czerwonej zarazy. Tam była Pierwsza Rzeczpospolita tzn. Wielkie Księstwo Litewskie połączone unią z nami. Wspólna historia i wspólne postaci kultury. Ludzie przyjemni.
Pisowiec2019.11.17 19:38
Paszoł won ruska onuco!!! Won za Don do swoich!!! Wszystko na wschód od Bugu to kacapia i nic tego nie zmieni! Paszoł won!!! Niech żyje wolna Polska w UE! Łacińska a nie cyrylica pisana!!!!! Tylko PiS. Nie chcemy Łukaszenki Putina pachołka!
02019.11.18 9:12
jak nie chcesz Łukaszenki to bedziesz miał putina przy tej granicy, zastanów sie co piszesz człowieku. Białuruś trzeba dołączyć do nas i BASTA!
Piotr Nowak2019.11.17 21:26
Amalia, jak sama piszesz: "Tam była" - czy ty Amalio rozumiesz co to znaczy po polsku ? Zgadzam się z tobą, że "Tam była", ale nie zgadzam się z tobą, że "Tam jest". Otórz Stalin wywiózł Polaków na daleki wschód, resztę co zostało wymordowali Niemcy, a tą garstkę, która jeszcze przyznaje się do polskich korzeni - Polska powinna jak najszybciej sprowadzić do Polski !!! Łukaszenka to po Leninie i Stalinie trzeci bolszewik wszechczasów !
Otto2019.11.18 17:31
Tłumacz debilom, nie zrozumieją pislamskie matoły. oni wolą polin/pisrael niż Wielkie Księstwo Litewskie i Białorusinów, z którymi nigdy nie mieliśmy sporów, to jest prawdziwa historyczna Litwa (nie mylić Żmudzi i Żmudzinów z Litwą i Litwinami :))
alfa2019.11.17 21:30
To JEDYNY kraj na świecie gdzie lubią Polaków. A Łukaszenka najlepszy polityk w regionie.
Anonim 2019.11.18 10:11
Myślisz chyba o poloni, sztrasznie prześladowanej przez Łukaszenkę
Piotrek Pan2019.11.17 22:13
Piotrek, przestań się wydzierać. Ja tam wolę białych rusinów od tych czerwonych rusków.
trucker2019.11.18 11:21
Kawon na grzadke.