04.11.19, 08:45Screenshot Youtube - Telewizja Republika

Nastolatek wypluł hostię. Terlikowski: Przeraża mnie to

Przed kilkoma dniami informowaliśmy na naszym portalu o szokującym zachowaniu jednego z nastolatków w trakcie Mszy świętej w kościele pw. NMP Matki Kościoła w Bełchatowie. Trzynastolatek po tym jak przyjął Komunię Świętą, wypluł hostię i schował ją do kieszeni. Księża zmuszeni byli wezwać policję. Teraz sprawę skomentował Tomasz Terlikowski.

Całe wydarzenie miało miejsce 28 października. Jeden z księży zauważył, że nastolatek po przyjęciu Komunii Świętej wypluł hostię i schował ją do kieszeni. Jak dodał ksiądz w rozmowie z „Super Expressem”:

Staraliśmy się wyjaśnić tę sytuację, ale było to trudne. Zapytaliśmy, kiedy 13-latek przystępował do spowiedzi, kiedy powiedział, że nie pamięta, zapytaliśmy po co przyjmował hostię”.

Wezwana została policja, a także rodzice chłopca.

Sprawę komentuje teraz Tomasz Terlikowski. W swoim wpisie na twitterze stwierdził:

Przeraża mnie, że trzynastolatek wyjmuje Hostię z ust i chowa ją do kieszeni. I opowieść o bolącym zębie mnie nie przekonuje, bo nie wierzę, by jak go boli ząb to chowa ziemniaki do kieszeni”.

Jak dodał:

W tej sytuacji mieliśmy do czynienia z obrazą samego Boga, który w Komunii się ukrył”.

W kolejnym wpisie dodał:

Kościół musi chronić Eucharystii, bo to Jego serce, jeśli nie będzie tego robił zaprze się samego siebie. I nawet jeśli można dyskutować, czy metoda była najlepsza, to nie można o tym, czy trzeba było to zrobić”.

Pyta również:

Czy rzeczywiście wszystkie lub niemal wszystkie dzieci powinny być dopuszczone do Pierwszej Komunii? Czy jeśli rodzice nie chodzą do kościoła, jeśli wiara im wisi, to ich dzieci powinny przystępować w III klasie do Komunii? Czy w ten sposób nie produkujemy sobie świętokradztwa?”.

dam/twitter,se.pl

Komentarze

ridado2019.11.4 13:40
Niesamowita historia wezwania policji do chlopca bo mial hostie w kieszeni. niesamowity idyotyzm. teraz rozumiem dlaczego mlodzi opuszczaja kosciol I ich parobkow ksiezy.
drHouse2019.11.4 13:10
Nasuwa się parę prostych pytań... 1. Co czarny zgłosił do operatora numeru alarmowego, że policja tak ochoczo przyjechała do kościoła? Przecież chyba nie art. 196 KK, czyli publiczną obrazę uczuć religijnych... Jak zostanie ukarany, za bezpodstawne wezwanie policji? 2. Jakim prawem czarny uwięził (!) chłopaka w kościele? To jest przestępstwo (!!) ścigane z urzędu... 3. Jakie czynności wykonali policjanci wobec chłopaka? Aby na pewno wszystko odbyło się zgodnie z prawem, czy też może na widok sutanny dzielni patrolowcy natychmiast zapomnieli, że jesteśmy świeckim Państwem i świeckie kodeksy są ważniejsze od prawa kościelnego? 4. Co ma zamiar zrobić prokurator, oczywiście oprócz: "zgubienia" nagrań z numeru alarmowego i okolicznych kamer, odstąpienia od przesłuchania świadków i umorzenia sprawy? Ewentualnie w ramach aktu łaski będzie się domagał dla chłopaka warunkowego zawieszenia kary więzienia. I wreszcie dwa najważniejsze pytanie... Czy my już jesteśmy Państwem Kościelnym? W którym wieku my żyjemy?
iza2019.11.4 12:09
Księża nie wzywają policji, kiedy dziecko poskarży się , że ksiądz je zgwałcił. Nasłali policję na dzieciaka, bo wypluł opłatek. Przeraża mnie, że mieszkańcy i katolickie media nie dostrzegają faktu, że ksiądz pozbawił chłopca wolności, zatrzymał wbrew prawu. Jakiś opłatek jest dla nich ważniejszy od wolności człowieka. Niby mamy XXI wiek. Możecie sobie wierzyć w co chcecie, ale nie macie prawa zatrzymywać kogoś, bo wypluł opłatek. Swoją drogą to przerażająca wiara, że opłatek to ciało Chrystusa - symboliczny kanibalizm. Jak można jeść drugiego człowieka? Obrzydliwość.
paweł2019.11.4 12:34
Najlepsze jest, że ponoć policjanci zmusili go do połknięcia opłatka. A może dzieciak doszedł do wniosku, że jest niegodzien i nie chciał popełnić świętokradztwa? Paranoja.
leszczyna2019.11.4 12:58
XXI wiek mamy nie niby, ale od narodzenia Chrystusa liczony. Nie podoba Ci się? To licz inaczej. Ale nie wypada lżyć religii, która odwołuje się do zdarzenia będącego podstawą liczenia lat na świecie. Kanibalizm Ci się też nie podoba? A przecież jest w naturze, zupełnie jak homoseksualizm wg ewolucjonistów. I co, homo- jest OK, a kanibalizm już budzi u Ciebie wstręt? "Naturalia non sunt turpia" - nie zgadzasz się?
Andrzej2019.11.4 11:44
Bóg się ukrył w hosti?????? Ludzie !!!!!
Przeciw kretynom2019.11.4 12:05
Idź stąd.
przecie debilom2019.11.4 12:36
idź stąd
rebeliant2019.11.4 11:40
Jest wiele składników, które przyczyniły się na takie zachowanie. Najwięcej zła w naszym narodzie rodzi się przez alkohol, który odcina ludzi od więzi z życiem - tu zwłaszcza, od kontaktu między rodzicem a potomstwem.
miki2019.11.4 10:47
Dzieci osób które nie chodzą do kościoła nie powinny być przyjmowane do 1 komunii św w 3 klasie,ponieważ rodzice nie są w stanie przygotować dziecka i wychować go w wierze.Tak samo jeśli chodzi o chrzest,sakramenty nie są dla wszystkich.
ridado2019.11.4 13:44
Ale zabawa tylko zamknac ten kosciol
Igor Seruga2019.11.4 10:17
W jednym Terlik ma rację. Nie wszystkie dzieci muszą iść do pierwszej komunii. Niech idą dzieci tych prawdziwych katolików. Nie wszystkie, bo taka tradycja, bo co ludzie powiedzą, bo szpanerska impreza i prezenty. I wtedy okazaloby się ile takich w Polsce naprawde jest. Na złośliwe komentarze z góry odpowiadam : moje dzieci by nie poszły.
Marek212019.11.4 10:30
Tylko że wtedy trzeba by zerwać iunctim Polak-katolik. Uznać, że katolicyzm jest ponad polskością, że można być Polakiem nie będąc katolikiem. Mimo że jest to w zasadzie oczywiste, to dla wielu będzie oznaczało to zburzenie globusa Polski. A do tego powiedz to mamusiom przekonanym, że komunia i biała sukienka należy się każdej córeczce jak psu zupa i to bez żadnych warunków, mszy, nauk itp a jedyną kwestia jest sukienki czy alby. Wierzysz, że episkopat odwazy się na zajęcie stanowiska po tylu latach chowania głowy w piasek w sprawach równie ważnych czy ważniejszych?
Igor Seruga2019.11.4 10:32
Nie odważy, a powinien. Tak by było uczciwie.
Marek212019.11.4 10:37
Ale niebezpieczne dla świętych mitów bez których słabość i bezradność Kościoła w Polsce kazała by się z całą okazałością. Więc lepiej głowę w piasek. A po nas choćby potop. Kościół niestety, ale przypomina carską Rosję w początkach XX w czy Francję Ludwika XVI. Łatwiej upaść niż się naprawić, bo wszelkie próby naprawy mogą tylko przyśpieszyć upadek.
ZERR02019.11.4 16:32
Co innego by się okazało - słabość i bezradność 3RP 'państwa' z tektury i styropianu. Tworu bez doktryny. Okazało by się również, że materiał ludzki nadaje się tak naprawdę na mięso armatnie albo do utylizacji. młode faceci do kamieniołomów, młode kobiety na materace do muzułmańskich haremów. Reszta do gazu. Tyle by się okazało.
tik tak2019.11.4 11:05
wiara jest dobrowolna kto dobrowolnie ja przyjmuje a później bezczeszczy to co święte powinien ponieść kare Dodam tak na marginesie ze poprzez chrzest staliśmy sie państwem Polskim Nikt nikogo nie przymusza do bycia katolikiem Mnóstwo ludzi jest nie ochrzczonych Sa ateistami argument bo sąsiad coś powie jest dawno nieaktualny A i huczna impreza dla prezentów również Ci ludzie sa katolikami i dalej wierzą choć ich wiara słabnie A media mieszają w głowach młodych ludzi To wojna o duszę droga pani
Cool2019.11.4 11:39
W katolicyzmie do "wspólnoty wiernych" dobrowolnie zapisuje się promil ogółu katolików. W dodatku nie ma możliwości "wypisania" się z tej "wspólnoty".
leszczyna2019.11.4 11:39
Pisałaś, że Twoje dzieci są ochrzczone. Ale wyłączone z reszty sakramentów? Dzieci mogą chodzić na religię i być dobrze przygotowane do Komunii niezależnie od światopoglądu rodziców.
Igor Seruga2019.11.4 12:01
Moje dzieci są ochrzczone. Co do reszty nie chcę tu pisać. Za dużo wulgarnych trolli. Chcesz to wyjaśnię Ci to w mailu [email protected]
leszczyna2019.11.4 12:50
Nie dociekam, Agnieszko, konkretnie sytuacji Twoich dzieci. Chodzi mi ogólnie o zasadę, żeby nie składać na dzieci stanu duchowego rodziców. Są różni ludzie, np. alkoholicy, którzy niewiele dobrego dają dzieciom, w tym mało wiary albo wcale, ale dzieci mają prawo do Boga i Jego sakramentów, bo nie odpowiadają za czyny rodziców.
leo2019.11.4 10:12
co ten ateista robił w kościele ! kto go przysłał ?! nie rozumiem oburzenia że wezwano policje ,bardzo dobrze ! policja ma bronić wszystkich i ścigać tych co popełniają przestępstwo czy wykroczenie a w tym przypadku miało to miejsce ,małolat ma szczęście ze nie wybrał się do meczetu ! błagałby o policje
qwerty2019.11.4 10:17
Dokładnie tak "Brytyjski tabloid Mirror informuje o nietypowym zachowaniu dwóch Polaków. Mężczyźni rzucali bekonem w stronę wiernych zgromadzonych w meczecie na wieczorne modlitwy. Za swoje czyny odpowiedzą przed sądem. 28-letni Piotr Cz-Ż. i 21-letni Mateusz P. umieścili też plastry bekonu w butach, które wierni zostawili przed wejściem do świątyni. Mężczyźni pozostawali w areszcie aż do momentu ich skazania w obawie o ich bezpieczeństwo. – To niezwykły i wyjątkowy przypadek."
Joanna2019.11.4 10:10
Ale dzieciak kombinuje,...z bolącym zębem idzie się do dentysty, ..a poza tym, sytuacja wydarzyła się przed poganskim halloween , wiec ten cały kit niech sobie wciśnie do kieszeni. ..i jeszcze jedno przestańcie w komentarzach robić z wszystkich księży pedofilów i zboczeńców,..jeśli sami myślicie tylko tym co w majtach to nie znaczy , ze wszyscy są tacy skrzywieni,...a jak znacie takie przypadki to idźcie na policję i zgłoście przestępcę i ńech spotka go kara.
Cool2019.11.4 10:27
Z ciebie taka Joanna jak ze mnie Wes Chatham. Spacje!
OK2019.11.4 10:02
Małolat czy nie powinno się zapytać gościa dlaczego to zrobił czy zrobił to umyślnie czy nie Jeśli umyślnie i nie żałuje że to zrobił To wyjście jest tylko jedno nałożyć na gamonia ekskomunike i koniec
Hak Ci w smark2019.11.4 9:59
Gdyby grał na konsoli w tym czasie, to by do tego nie doszło! Wniosek: niech dzieci grają, zamiast chodzić do kościoła. Najlepiej w GTA.:P
anonim2019.11.4 11:11
A ty nie znasz innych rozrywek tylko konsole? Współczuję ograniczenia. Chyba wyrosłeś na tych grach,że takie bzdurne komentarze piszesz.
Hak Ci w smark2019.11.4 11:37
Wyrosłam m.in na grach i było spoko. Gwarantuje Ci, że wielkość rozsądnych dzieciaków woli konsole od nudnych mszy które do ich życia i tak nic nie wnoszą :P
Przeciw kretynom2019.11.4 12:02
A ja ci gwarantuję, że to ta większość, która wpada pod samochody na czerwonym. biedne dzieci wyrwane z wirtuala giną w realu. To coś z hakiem w smaku, nadal tkwi w wirtualu.
Hak Ci w smark2019.11.4 13:35
Uhm tak sobie tłumacz :P Dupsko Cię boli bo pewnie się na mszach nudziłes jak wszyscy grali Xddd
qwerty2019.11.4 9:56
Co powinien zrobić wierny, który widzi taką sytuację? Pytam poważnie. Chyba najlepiej nakłaniać sprawcę aby oddał hostię kapłanowi, ale czy ja wiem... Przecież nie można niereagowań bo to jest współudział.
Marek212019.11.4 9:59
Episkopat będzie musiał wypracować jakieś stanowisko. O ile będzie w stanie to zrobić, o ile przezwycięży bezwład decyzyjny.
JONASIK2019.11.4 10:02
To proste. Wystarczy aby Papież oznajmił, że hostia jest ciałem Jezusa tylko pod warunkiem pozostania w przewodzie pokarmowym. Po wydaleniu, tą albo inną stroną przestaje nim być. No i załatwione :)
qwerty2019.11.4 10:16
Papież nie ma takiej władzy, aby coś sobie oznajmić.
Przeciw kretynom2019.11.4 12:00
Każdy komuch jest idiotą? Czy tylko wchodzący na flondrę?
anonim2019.11.4 16:50
Oczywiście trzeba zareagować w takiej sytuacji
KleruchyNapadająNaDzieciZwabioneDoKościołów2019.11.4 9:52
Zapewne sprytne kleruchy zatrzymały chłopca siłą, żeby zrobić z niego ofiarę. Swoich pedofilskich chuci. Należy wprowadzić zakaz wstępu na tereny okupowane przez Watykan Polakom poniżej 18 roku życia.
sp2019.11.4 9:40
Lepiej by było dla niego, gdyby poszedł do dentysty, skoro tak strasznie go bolał ząb.
anonim2019.11.4 10:47
Zgadza się ;)
qwerty2019.11.4 9:35
Kompetentna władza kościelna powinna wymierzyć mu stosowną karę za przestępstwo, którego się dopuścił. Jakby miał 18 lat to by z automatu był ekskomunikowany.
T.2019.11.4 9:33
Za pozostawienie plastrów boczku na klamce meczetu ściga policja - za sprofanowanie obrazu Matki Boskiej uniewinnienie, za profanacje mszy podczas parady dewiantów cisza. Za próbę profanacji HOSTII - nie opłatka, wielkie oburzenie lewactwa że ktoś nie wytrzymał i wezwał policję. Wolność wyznania jest prawnie gwarantowana przez konstytucję! każdy kto próbuje znieważyć symbol religijny, zakłócać obrzęd religijny łamie polskie prawo. Nie ważne jakiej religii.
lady chapel2019.11.4 9:27
SZOK! ZAORANIE I ZMIAŻDZENIE!!! Janina S. zamieniła swojego męża w gnoma! Powiatem rządzi radny z ramienia PO - dlaczego czarownica nadal jest na wolności!!!??????
Marek212019.11.4 9:22
Terlikowski jest dziennikarzem. A powinnością dziennikarza powinno być pojechanie do Bełchatowa, porozmawianie z dzieciakiem, jego matką, katechetą w szkole, księżmi. Wyjaśnienie co się stało i dopiero budowanie teorii na faktach, a nie na wyobrażeniach. Inaczej jak zwykle będzie to gadanie o żabie. Ale komu potrzebne sa fakty?
vanitas vanitatum et omnia vanitas2019.11.4 9:21
"Księża zmuszeni byli wezwać policję" ? Kto czy co ich zmusilo?
Przeciw kretynom2019.11.4 11:57
Prawo, dupo wołowa.
XXX2019.11.4 9:17
DAWAJ TERLIK, DOLEJ OLIWY DO OGNIA! KLECHY W NALEŻYTY IM SPOSÓB WYPĘDZAJĄ MŁODZIEŻ Z KOŚCIOŁA. TAK TRZYMAĆ!!!
Andej2019.11.4 9:12
Zastanawia mnie, dlaczego jest tu tyle komentarzy świadczących o nienawiści do wierzących i ignorancji w sprawach wiary.
ekskiuzemła2019.11.4 9:28
Bo coraz więcej ludzi brzydzi się personelem naziemnym Kościoła Katolickiego i wolą trzymać się z daleka.
anonim2019.11.4 11:07
Jakby się chcieli trzymać z daleka to by tu nie wchodzili .
JONASIK2019.11.4 9:29
No chyba jest odwrotnie. Jakbyś się poczuł, w następującej sytuacji: Jesz makaron w restauracji, a ja Cię siłą zatrzymuję, probujesz uciekać, ale Cię łapię i rzucam na glebę. Następnie wzywam Policję. Oświadczam, że jadłeś makaron bez odpowiedniej czci dla mojego Boga, Latającego Potwora Spaghetti. To obraziło moje uczucia religijne i domagam się dla Ciebie 2 lat więzienia. Nie widzisz absurdu w takim postępowaniu? Tylko nie próbuj nawet pisać, że jedna wiara, religia jest ważniejsza, bardziej prawdziwa albo bardziej chroniona od innej - bo się ośmiszysz.
boom2019.11.4 9:44
Sam się "ośmiszasz". 13 latek dobrze wie co to Hostia i świadomie (nie wiemy w jakim celu) ją sprofanował. Zgadzam się jednak, że policja to było przegięcie.
JONASIK2019.11.4 10:07
boom, boom, ale się ośmiszyłem :)) A ja nie jestem pewien czy chciał coś profanować. Schował opłatek do kieszeni. Gdzie tu profanacja? Może miał jakiś zacny plan. No nie wiem ... np w domu chorego chomika i chciał go uleczyć?
leszczyna2019.11.4 11:30
Ośmiszyłeś się ignorancją, nawet jak na odwołującego się do potwora spaghetti sporą. Twój wpis, jak fortepian Chopina, sięgnął bruku, o, pardon, gleby :(.
bbb2019.11.4 9:11
A dlaczego księża tak chętnie nie wzywają policji, gdy dojdzie do pedofilii w ich gronie ? Czy pedofilia nie jest obrazą Boga i profanacją ?
Dam2019.11.4 10:00
Widocznie gwałcenie dzieci nie obraża uczuć religijnych.
anonim2019.11.4 10:44
Ksiadz pedofil myślisz głupku ,że chwali się swoim kolegom ,że molestował dziecko przed chwilką ,czy kiedykolwiek ,od zgłaszania takich przestepstw są rodzice czy opiekunowie dziecka .
lady chapel2019.11.4 9:05
Policja podsumowała Akcję Znicz: doszło do 408 wypadków, zginęło w nich 50 osób, a poważnie rannych zostało 502 osób, zatrzymano 1299 pijanych kierowców.
JONASIK2019.11.4 9:32
A to ofiary ideologi GENDER czy ofiary innej ideologii?
Przeciw kretynom2019.11.4 11:54
Ofiary ideologii róbta co chceta.
[email protected]2019.11.4 8:59
Przecież to tylko zwykły opłatek z mąki i wody. Pozwolę sobie podobnie skierować pytanie do rodziców. Co jest wg was gorsze - wasze dziecko "plujące" Hostią podczas mszy, czy ksiądz gwałcący wasze dziecko na plebanii?
T.2019.11.4 9:26
Przecież plastry boczku to tylko kawałek świni - a za pozostawienie ich w meczecie ściga policja!
JONASIK2019.11.4 9:35
Masz rację muzułmanie są tak samo porąbani jak katolicy. Tylko czy to zmniejsza porąbanie w głowach katolików? Hmmm raczej nie.
T.2019.11.4 9:56
Nikt nikogo do religii nie przymusza. Nie chcesz - nie wierz, nie praktykuj, ale nie przeszkadzaj w praktykowaniu innym.
Cool2019.11.4 10:23
Jak to "nikt nie przymusza" ? A wycie muezina w środku nocy, w dodatku z mp3? A walenie dzwonów o 6 rano?
leszczyna2019.11.4 11:23
Ktoś Ci wpada do domu o 6 rano i wyciąga Cię do kościoła, a jak nie chcesz iść, to drzwi Ci kolbami wyłamują antyterroryści? Ktoś kontroluje, czy chodzisz na msze, a ksiądz składa raporty o Twoich spowiedziach? Warunkiem pracy w banku, wojsku czy na poczcie jest egzamin wstępny z Biblii plus rekomendacja proboszcza?
Cool2019.11.4 11:36
Tak, wpada. Kościół z dzwonnicą mi zbudowali za oknem.
leszczyna2019.11.4 12:45
Masz chyba urojenia ksobne, @Stachu.
anonim2019.11.4 16:48
A jakby ci straż pożarną postawili i co chwilę jeżdzili na sygnałach i w nocy to lepiej by było .Dzwony nie dzwonią non stop .
OK2019.11.4 10:05
Ty Janosik odbierasz bogatym a dajesz biednym a tobie to rozum odebrali
OK2019.11.4 9:56
jedno i drugie jest nie dopuszczalne Plucie Hostią nie może mieć miejsca jest to obraza samego Boga który jest w niej ukryty Szkoda że tego nie rozumiesz bo dla ciebie to tylko maka A nawet gdyby to była tylko mąka to też nie wolno tego robić bo z maki jest chleb a chlebem się nie pluje A pedofilia jest to czyn który absolutnie nie powinien się wydarzyć i nikt tego nie kwestionuje Chodzi o to że skoro Sekielski pisał o pedofilii w kościele to powinien napisać o tym zjawisku w różnych warstwach społecznych Dla twojej wiedzy podam przykład z danych policji USA W latach 1955 2002 w USA za pedofilię skazano 100 duchownych natomiast w tych samych latach za pedofilię skazano uwaga 6000 tyś nauczycieli we fu Więc sam widzisz jaka to przepaść a jeszcze są inni pedofile w innych warstwach społecznych
ZERRO2019.11.4 19:38
Księża pedofile w większości przypadków nie trafiają do więzień.
ZERRO2019.11.4 8:58
W Archidiecezji Łódzkiej każdy ksiądz podpisał dokument co można a czego nie można robić w stosunku do dzieci, więc co to za przetrzymywanie chłopca przez księży.
tik tak2019.11.4 10:53
dopuścił sie przestępstwa i tyle co tu tłumaczyć
ZERR02019.11.4 16:35
won z mojego nicka złodziejaszku
lady chapel2019.11.4 8:57
Policja powinna oddać małolata do domu poprawczego o zaostrzonym rygorze a rodzice nieletniego powinni odsiadywać dorzywocie. SZOK, ZAORANIE, ZMIAŻDŻENIE - Ś E D N I O W I E C Z E
boom2019.11.4 9:03
Poucz się ortografii zanim zaczniesz pisać publiczne komentarze, "dorzywociu" ty nieszczęsny.
lady chapel2019.11.4 9:06
Powiedz to prezesowi - bendom, pszyjdom, wezmom, zabiorom, pszedewszystkiem
boom2019.11.4 9:12
I to ma cię niby tłumaczyć? Żałosne.
Jアレk2019.11.4 9:06
I dobrze, niech pozna co to odpowiedzialność za swoje czyny https://www.fronda.pl/a/15-latek-z-krzyzem-w-reku-blokowal-marsz-lgbt-za-jego-rodzine-zabral-sie-kurator-sadowy,133694.html
Foster2019.11.4 18:10
Nie przesadzaj z tym dożywociem. Za co ?. Nawet Pan Bóg mu wybaczy, to zaledwie grzech ciężki. Za popełnienie grzechów ciężkich w cywilizowanym kraju nie idzie się do więzienia, ani nie ponosi odpowiedzialności karnej.Inaczej spowiednicy byliby zobowiązywani do złamania tajemnicy spowiedzi świętej.