29.04.20, 11:26

Premier Mateusz Morawiecki: Wybory być może zostaną przesunięte

Na dzisiejszej konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki podkreślił, że przeprowadzenie wyborów prezydenckich „jest jednym z podstawowych wymogów konstytucyjnych”. Dodał, że jest brana pod uwagę możliwość przesunięcie ich terminu na 17 lub 23 maja.

-„Zobowiązuje nas do tego konstytucja. To jeden z najważniejszych aktów demokratycznego państwa. Dlatego zaproponowaliśmy najbezpieczniejszą formę przeprowadzenia wyborów prezydenckich: wybory w formie korespondencyjnej” – mówił premier odpowiadając na pytanie dziennikarza o majowe wybory.

Dodał również, że możliwe jest przesunięcie terminu wyborów na kolejne niedziele maja. Decyzje w tej sprawie, jak dodał, zapadną w odpowiednim czasie.

-„Zdaniem konstytucjonalistów możliwe są wybory w kolejnych terminach: 17 maja lub 23 maja” – stwierdził szef rady ministrów.

Premier zaapelował też do Senatu, aby ten jak najszybciej podjął decyzję w sprawie ustawy o korespondencyjnej formie przeprowadzenia wyborów.

kak/gazeta.pl

Komentarze

widz2020.04.29 21:33
Żróbmy wybory w maseczkach,w lokalach! czym się będą różnić od zakupów?Nie poddawajmy się bezczelnej opozycji,Grodzkiemu i innym zdrajcom! nie można sie cofać,nie można im POzwolić zniszczyć naszą Ojczyznę! Odsunąć ich od władzy,osadzić i ukarać.Nie możemy się poddać zdrajcom!!!.Polska istnieje tylko dzięki patriotam.
Foster2020.04.29 17:17
A jeszcze przedwczoraj było to niemozliwe. Tusk przed Morawieckim przewidział, że wybory 10 maja sie nie odbędą.
"Leszek" Keller-Krawczyk ty Żydzie i prowokatorze 2020.04.29 16:48
Tak się robi FAKE VIDEOS: https://www.youtube.com/watch?v=AmUC4m6w1wo A tak wygląda gotowy "produkt": https://www.youtube.com/watch?v=AmUC4m6w1wo Więc, następnym razem jak "znajdziesz" szkokujące video polityka, 5G, szczepionki co "morduja", CO2, CHEMTRAILS, innymi słowy FAKE SHIT. A już z pewnością to jest BULLSHIT VIDEO - BULLSHIT NEWS!
pisiory na wybory2020.04.29 15:08
Klasyka. • https://www.youtube.com/watch?v=aP5OlpWxTKI
Kazimierz2020.04.29 13:59
A może wybory przesunąć na jesień, zrobić normalne a nie listowne, po prawidłowo przeprowadzonej kampanii wyborczej? Czy może jednak ASTROLOG zalecił przeprowadzenie wyborów koniecznie w maju, bo potem planety przesuną się na niebie?
Głos Rozsądku2020.04.29 18:46
Nie ma czegoś takiego, ja "przesunięcie terminu wyborów". Dopóki nie przyswoisz tej podstawowej wiedzy formalno-prawnej, trudno podjąć dyskusję.
TakaPrawda2020.04.30 9:34
Jesienią miliony bezrobotnych będą chciały wywieźć Dudę i Szumowskiego na taczkach. Dlatego jest takie parcie na wybory w maju.
Walter2020.04.29 13:57
Polski Kim Dzong Un mieszka na Żoliborzu i rządzi całą Polską, tak jakby była jego własnością. Polska nie jest już krajem praworządnym i demokratycznym. Niektórzy wyborcy praworządność i demokrację sprzedali za 500+. Przykre ale prawdziwe.
chapelSamsobiestawiaplusika2020.04.29 14:09
Opozycja z piekła rodem łamie prawo od samego początku, od powołania wbrew konstytucji sędziów SN. O wszystkie swoje łajdackie poczynania oskarża rząd i prawicę. A Polskę sprzedała już dawno za niemieckie euro i ruskie srebrniki i sprzedaje się każdego dnia.
Głos Rozsądku2020.04.29 18:45
Nic prostszego, przekonać Polaków, wygrać wybory rządzić wg własnych "ideałów".
Głos Rozsądku2020.04.29 18:53
Wy sobie nawet nie zdajecie sprawy z własnej auto-deprecjacji. Im bardziej lżycie z Kaczyńskiego, im więcej mu umniejszacie w czymkolwiek, im bardziej go wyśmiewacie, A JEDNOCZEŚNIE boicie się go, przegrywacie z nim, robi w polityce to, co tylko chce, to prezentujecie się na tak małych graczy, jak pojedynczy prątek covid.
ladychapel2020.04.29 13:14
Czy zna ktoś jakikolwiek kraj na świecie, w którym głowę państwa wybrano w wyborach korespondencyjnych?
chapelSamsobiestawiaplusika2020.04.29 14:04
W 30 państwach świata wybory korespondencyjne są dopełnieniem zwykłych wyborów, także w Polsce każdy obywatel miał możliwość głosowania korespondencyjnego od 2014 roku w każdych wyborach, ograniczono tę możliwość tylko dla osób niepełnosprawnych w 2018 roku, a teraz ponownie ją rozszerzono. Hejterzy już nie wiedzą, co mają wymyślać przeciwko wyborom, zwoje mózgowe się zapętliły, jak widać.
Żałosne wycie pisiorskiej bandy troli2020.04.29 15:14
Są jakieś procedury uzyskania pakietu wyborczego do głosowania korespondencyjnego. Nikt nie wkłada pakietów wyborczych wszystkim obywatelom do niezabezpieczonych skrzynek pocztowych bez pokwitowania odbioru.
Foster2020.04.29 17:19
Może Korea Północna ?
OZ2020.04.29 12:58
Nie we wszystkim zgadzam się z Prez. Dudą, z obecnym rządem - przymus szczepień, Deklaracja Terezińska, ustawa IPN, Jedwabne, aneks WSI - ale w obecnej sytuacji Duda powinien wygrać w pierwszych wyborach, a to dlatego, aby dać z buta wszystkim wichrzycielom dążącym do destabilizacji Państwa Polskiego. MUREM ZA PREZYDENTEM DUDĄ.
TakaPrawda2020.04.30 9:33
Dudzie bardzo podoba sie zaprowadzony zamordyzm. Ani raz nie zapytał o zasadność drakońskich i bezsenownych obostrzeń z powodu tzw "pandemii", które w końcu rozwalą cała polską gospodarkę i wyprodukuja miliony bezrobotnych . Duda nie otrzyma głosu ani ode mnie, ani od mojej całej rodziny.
Walter2020.04.29 12:26
Kawał dotyczący wyborów korespondencyjnych. Jacek Sasin po zakończeniu wyborów przyszedł do Andrzeja Dudy i powiedział mu "mam dla Pana dwie informację dobrą i zła, a od której mam zacząć? Andrzej Duda odpowiedział "zacznijmy od tej złej". Na co Jacek Sasin odpowiedział "pański kontrkandydat otrzymał więcej głosów od Pana". Andrzej Duda bardzo się zdenerwował i zapytał "a ta dobra informacja?" Na co Jacek Sasin odpowiedział "Pan panie Prezydencie wygrał wybory". Andrzej Duda pomyślał i powiedział "obsadziłem Sąd Najwyższy swoimi ludzi, a oni uznają ważność wyborów".
aga2020.04.29 12:55
Aleś człowieku wymyślił . Nooo masz głowę . Do której Ty szkoły chodziłeś. Jestem pełna podziwu dla Twojej głupoty.
pisiory na wybory2020.04.29 13:16
Do której szkoły chodziłaś? Po co stawiasz spację przed kropką?
K. J.2020.04.29 20:42
OJ, LECHU.....!... /pisiory na wybory/ Ty tylko w naszych wpisach widzisz spacje! A TO, ŻE PISZESZ JEDNYM CIĄGIEM CAŁE ZDANIE I TO BEZ SPACJI, TO TEGO JUŻ NIE WIDZISZ?
Walter2020.04.29 14:02
Jestem absolwentem Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. Skończyłem również studia podyplomowe na Wydziale Handlu Zagranicznego - Analiza Rynku i Marketingu na SGH. Czy brak inteligencji i wykształcenia nie pozwala tobie odnieść się merytorycznie do mojego wpisu? Brak argumentów zastępujesz inwektywami?
K. J.2020.04.29 20:55
To jest twój nick "Walter" !...Jesteś Lechem Kellerem! Ukończone Studia nie świadczą o inteligencji danej osoby, tylko o danej jego wiedzy i nabytych uprawnieniach! Można mieć Studia skończone i być np. skończonym chamem, lub "homo-niewiadomo" i krzywdzić dzieci! Intelekt nie zawsze idzie w parze ze studiami, chociaż powinien!
sjp2020.04.29 14:42
Walter, masz ruskie imię i tak myślisz,ale piszesz jak grafoman
Ja 2020.04.29 12:26
I BDB. Byle w maju.
Pisiory na wybory2020.04.29 12:20
B O J K O T W Y B O R Ó W #dudafarsa
Raca Prawdy2020.04.29 13:49
Dobra inicjatywa, bojkotujcie. Na waszym miejscu tez bym chyba zbojkotował, gdyby mój kandydat miał 4% POparcia, buaha, ha, ha, ha, ha, ha, ha............... .
pisiory na wybory2020.04.29 15:00
Raco prawdy, #Duda nie przejdzie. Będą protesty wyborcze, a Sasin zostanie zasypany górą pakietów wyborczych dostarczonych do skrzynek niezgodnie z prawem. A swoją drogą to tyś taki »prawdy« jak ja król duński.
Raca Prawdy2020.04.29 18:41
Buaha, ha, ha, "protesty" zostaną rozpatrzone dokładnie tak, jak protesty PIS-u po ostatnich wyborach do Senatu RP, a Sąd Najwyższy (organ kompetentny) uzna wybory za zgodne z prawem. Będzie kwik, ale im mocniejszy, tym większą mi sprawi satysfakcję i utwierdzi w przekonaniu, że kwiczący nie mają racji. Już kiedyś napisałem, 10 lat rządów Dudy i np. 20 lat rządów PIS-u minie jak z bata strzelił, a że przez cały ten czas będzie słychać kwiczenie. Cóż, taki mamy klimat.
Moshe Cvel2020.04.29 16:55
Oj kot oj kot pani matko oj kot co ty koty namawiasz do wyborów?
Artur2020.04.29 12:08
pomijając wypociny różnej maści szaleńców i ruskich oraz niemieckich agentów wpływu to jednak społeczeństwo jest rozsądne i większość zdaje sobie sprawę z konieczności przeprowadzenia wyborów. Ale skala tych antypaństwowych ataków jest imponująca. Ty ruski zgredzie, kagiebisto, masz tu wielu swoich sługusów.
Głos Rozsądku2020.04.29 12:06
Nie kwiczcie zwolennicy PO, bo czy w V, czy w VIII, Kidawa i tak ich nie wygra, ba, nawet nie wejdzie do II-ej tury. To samo dotyczy pozostałych kandydatów, bo Duda wygra z nimi w każdym terminie. Dlaczego? Wcale nie dlatego, że jest idealny. Dlatego, że całą reszta jest beznadziejna, co widać, słychać i czuć. Nie ma w prawie RP mowy o czymś takim, jak przeniesienie terminu wyborów prezydenckich. Nie ma! Konstytucja jasno określa koniec kadencji i terminarz wyborczy. Uprawniona może być obecnie dyskusja, że są faktyczne przesłanki do ogłoszenia któregoś z konstytucyjnych stanów nadzwyczajnych. Przesłanki faktyczne! Jeżeli wprowadzone obostrzenia w życiu społecznym i gospodarczym są luzowane ( I i II etap luzowania z planowanych czterech już ogłoszono), to obiektywnie oceniając sytuację faktycznych przesłanek do wprowadzania jakiegoś stanu nadzwyczajnego NIE MA. Wybory powinny zostać przeprowadzone w terminie konstytucyjnym. Sposób ich realizacji może być przedmiotem dyskusji (tylko korespondencyjnie, tradycyjnie i korespondencyjnie, tylko tradycyjnie). Fakt, że jeden z kandydatów w sondażach ma przytłaczającą przewagę nad każdym z pozostałych kandydatów może być powodem do ich kwiczenia, ale nie może być powodem do żądania odwołania terminu wyborów. Odpowiedzcie sobie na proste pytanie; co by się działo, gdyby obecne sondaże wyborcze dawały wynik np. 26-Kidawa, 25-Duda, 24-Kamysz i reszta dalej? I co byłoby, gdyby PIS zapowiedział, że chce wprowadzić w obecnej faktycznej sytuacji epidemicznej (luzowanie obostrzeń) stan klęski żywiołowej? Kwiczenie totalsów byłoby wówczas słychać aż do Korei. To byłby "zamach stanu", "spalenie Konstytucji", "dyktatura" itd. Współczuję zatem tym wszystkim, którzy wierzą w rzekome intencje opozycji (troska o zdrowie Polaków, troska o wiarygodność wyborów itd.). Obudźcie się! Chwila refleksji pozwoli Wam dostrzec faktyczne intencje tych komitetów wyborczych, które z własnej winy nie mają szans na sukces wyborczy. Jeszcze raz; termin wyborów jest ustanowiony prawem konstytucyjnym i ten termin jest niewzruszalny, zatem nie podlega debacie. Którykolwiek stan nadzwyczajny może być wprowadzony w oparciu o realne ku temu przesłanki. Przy luzowaniu zakazów takich przesłanek nie ma.
Irena2020.04.29 12:32
Bardzo logiczne i rozsądne. Jestem tego samego zdania. Pozdrawiam:)
Realista2020.04.29 12:52
Mylisz się. Odwołam się do źródla. Konstytucja mówi na temat stanów nadzwyczajnych przede wszystkim: "W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny" Po pierwsze rząd przez kilka tygodni nie wykonywał prawnego obowiązku wprowadzenia stanu klęski żywiołowej. Przesłanki do wprowadzenia były spełnione. Mam nadzieję, że za to naruszenie prawa, które wynikało tylko z politycznych kalkulacji PIS Morawiecki odpowie przed Trybunałem Stanu. Po drugie przesłanki są nadal spełnione. Mamy epidemię na terenie całego kraju, która uzasadnia stan klęski żywiołowej. No i ewidentne dla każdego jest to, że z uwagi na epidemię i wprowadzone przez rząd ograniczenia zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające. Dlaczego są niewystarczające? Ot choćby dlatego, że rząd nie jest w stanie zorganizować wyborów prezydenckich w trybie zgodnym z konstytucją i musi sięgać po niekonstytucyjne rozwiązania. Bo chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie powie, że fundamentalna zmiana trybu wyborów wprowadzana na 3 dni przed datą wyborów i jest zgodna z konstytucją. Samo to w zestawieniu z epidemią powoduje nadal konieczność wprowadzenia stanu nadzwyczajnego. Czego prostym efektem będzie przełożenie terminu wyborow. I nie ma tu znaczenia fakt, że obecnie rząd zmniejsza ograniczenia. Czy w tych przełożonych wyborach wygra Duda? Może wygra, może nie. Ale to będą przynajmniej wybory przeprowadzone w sposób zgodny z prawem i standardami jakie funkcjonują w cywilizowanych krajach. No chyba że Głos Rozsądku uważa, że jesteśmy już republiką bananową i takie zasady nas nie dotyczą.
Raca Prawdy2020.04.29 13:44
Mam niezłą bekę czytając takie odpowiedzi, gdy miłośnicy totalsów nieźle się kompromitują zaprzeczając logice i samemu sobie. Otóż napisałaś "...był...", zatem nawet założywszy prawdziwość tej oderwanej od rzeczywistości oceny, to podstawy, jak określiłeś, były czas przeszły, a nie "są". Wprowadzanie zatem stanu nadzwyczajnego, zgodnie z tym, co napisałeś, byłoby bezpodstawne. Rozumiesz, bo prościej już się nie da? To, czy były jest kwestią ocenną każdego z nas. Do oceny prawnej są w RP stosowne instytucje. Są też instytucje uprawnione do zainicjowania takiego postępowania i na ile znam kwiczących totalsów, to te uprawnienia wykorzystają i sprawa zostanie oceniona pod kontem prawnym przez kompetentny organ. Dalszy ciąg twojej kompromitacji, czyli rzekome wszystkie środki konstytucyjne są niewystarczające do normalnego funkcjonowania państwa. Otóż kolejne pudło, bo wszystkie instytucja państwa, a także organy administracji wszystkich szczebli realizują swoje ustawowe działania. Ba, w swoim zaślepieniu totalsami zapomniałeś o tym, że państwo w czasie obecnej epidemii funkcjonuje bez konieczności wprowadzania stanu nadzwyczajnego m.in. dzięki Ustawie przyjętej przez POprzednią większość parlamentarną, zatem SZACH MAT. Skończ z propagandą tvn-gw i zacznij myśleć i oceniać obiektywnie rzeczywistość.
Realista2020.04.29 14:07
Uważasz, że całkowita zmiana trybu wyborów prezydenckich wprowadzona na 3 dni przed datą tych wyborów jest zgodna z konstytucją? To proste pytanie. Ale uważaj, bo jeśli odpowiesz na nie twierdząco to znaczy, że twoja prawnicza wiedza pochodzi z TVPis. I wtedy rozmowa nie ma sensu. Natomiast jeśli zgodzisz się, że taki drobiazg jak całkowita zmiana trybu wyborów dokonywana 3 dni przed datą tych wyborów nie jest zgodna z konstytucją, to potwierdzasz konieczność wprowadzenia stanu nadzwyczajnego. Cały czas możliwe, że jest że PIS przegłosuje tą ustawę 3 dni przed datą wyborów. Papier wszystko przyjmie. A poczta pod wodzą byłego wiceministra obrony wykona każde polecenie. Ale dla każdego prawnika jest jasne, że to nie będą wybory zgodne z konstytucją. Nie daj się ogłupiać propagandzie TVPis i poczytaj opinie prawników którzy twierdzą, że te wybory naruszają prawo. Widziałeś gdzieś równie masowe poparcia autorytetów prawniczych dla tych majowych wyborów, potwierdzające że te wybory są zgodne z prawem? Niczego takiego nie ma. Żaden normalny prawnik się pod tym nie podpisze. Nawet szef PKW wybrany przez PIS się odciął od tych wyborów i stwierdził, że to nie będą wolne wybory.
Głos Rozsądku2020.04.29 18:31
Pięknie się samo-zaorujesz. Lubię takich adwersarzy, bo nie trzeba wysilać się na jakąś ambitną wymianę argumentów z takimi, jak ty. Może się trochę dokształcisz , zatem klepnę w klawiaturę, zawsze możesz zacząć normalnie postrzegać rzeczywistość, a nie przez pryzmat szkła kontaktowego; - w każdej normalnej demokracji, w tym w naszej, wybory przeprowadza się zgodnie z terminami wynikającymi z przepisów prawa, - o tym, czy coś jest konstytucyjne, czy nie jest, na szczęście nie decyduje mniejsze lub większe stado prawników, tylko umocowany w Konstytucji RP organ, czyli TK, - niedoskonała w swojej treści obecna Konstytucja RP (wiadomo kto ją pisał) stanowi, że nie wprowadza się istotnych zmian w Ordynacji Wyborczej przed wyborami. Słusznie. Pech twój i tobie podobnych krytyków w tym, że żaden akt prawny nie wymienia enumeratywnie, co należy uznać za istotną zmianę, a co za nie istotną. Prawo do oddania głosu w formie korespondencyjnej już obowiązuje i zostało przyjęte wcześniej. Obecnie ustawa jedynie rozszerza zakres podmiotowy osób uprawnionych do takiej realizacji swojego czynnego prawa wyborczego, czyli pozwala na oddanie korespondencyjne głosu nie tylko seniorom/inwalidom. Nie jest zatem wprowadzane jakieś nowe rozwiązanie wyborcze (bo takie już prawnie istnieje), czyli nie nosi ono znamion istotnej zmiany Ordynacji Wyborczej. Jest to zmiana techniczna. Gdyby zmieniano progi wiekowe do praw wyborczych, albo wymogi formalne do oddania głosu, albo zmieniano sposób liczenia głosów, albo zmieniano próg procentowy do zwycięstwa w I-wszej turze itp., to byłyby to ew. zmiany istotne. Rozszerzenie prawa do głosu korespondencyjnego o kolejne grupy elektoratu (obecnie wszystkich uprawnionych do głosowania) zmianą taką nie jest, - nie "...tą...", tylko tę ustawę, - nie wiadomo, czy, a jeżeli tak, to w jakim brzmieniu Sejm (nie PIS) przyjmie tę ustawę. Na tym polega demokracja, ale wg kwiczących demokracji nie ma, bo oni nie rządzą, - "masowe poparcie" może mieć produkcja maseczek lub któraś partia w wyborach, anie to, o czym napisałeś.
Głos Rozsądku2020.04.29 18:33
c.d. Każdy ma prawo do opinii i ocen politycznych, prawnicy też. Nie licytuj, czy więcej jest za, czy przeciw, bo to jest niesprawdzalne. O tym, czy wybory były (bo jeszcze nie są) zgodne z prawem zdecyduje SN, wiesz o tym? "Żaden normalny prawnik się pod tym nie podpisze", pod warunkiem, że ty, Kidawa, Scerba, Hołownia, Biedroń, czy inny Nitras uzurpują sobie prawo do arbitralnej oceny, kto jest normalnym prawnikiem, kto nie jest. Dobra, wystarczy, bo zapewne tracę czas. Zmiany zwyrodnieniowe w twoim postrzeganiu rzeczywistości wywołane strumieniami głupot płynących z pewnych mediów są być może nieodwracalne, ale postaraj się. Refleksja, dywersyfikacja źródeł, samo-edukacja, zdefiniowanie terminów nieznanych, obiektywna ocena, wyrobienie sobie opinii, wygłaszanie jej w przestrzeni publicznej, to jest racjonalna kolejność. Niestety, spijanie z ust Tomka Koperty-Grodzkiego jego wynurzeń o "morderczych kopertach" nie należy do racjonalnego podejścia, choć oczywiście trudno jego samego nie uznawać za specjalistę od kopert.
Realista2020.04.29 23:45
Przynajmniej nie zrobiłeś błędów ortograficznych w tym co napisałeś. To już spore osiągnięcie jak na komentarze fanatyków na frondzie. Ale co do meritum i argumentów to już mizernie. Jeśli uważasz, że rozszerzenie głosowania korespondencyjnego z grupy wyborców 60+ na wszystkich wyborców, w taki sposób jak to robi pis, na 3 dni przed datą wyborów, jest zgodne z konstytucją, to nie mamy o czym rozmawiać. W rozmowie staram się używać merytorycznych argumentów. Ale tu już chyba trzeba użyć twoich słów: Zmiany zwyrodnieniowe w twoim postrzeganiu rzeczywistości wywołane strumieniami głupot płynących z pewnych mediów są być może nieodwracalne. Zresztą nawet wprowadzenie głosowania korespondencyjnego dla osób 60+ było przyjęte bez zachowania 6-miesięcznego terminu, w typowo pisowskim stylu, bez trybu. Wybory przeprowadza się w terminach wynikających z przepisów prawa? Ależ naturalnie, że tak jest w normalnej demokracji. A w demokracji w wydaniu pis? Do daty wyborów 11 dni a my nie wiemy w jakim trybie te wybory mają się odbyć. Nie mamy też pewności w jakiej dacie się odbędą. Pis w swoich kombinacjach doprowadził do sytuacji, w której PKW już nie może organizować tradycyjnych wyborów, a Sasin jeszcze nie może organizować korespondecyjnych, bo nowych przepisów nie ma i nie wiadomo czy będą. Morawiecki wydaje decyzje dotyczące organizacji wyborów bez żadnej podstawy prawnej. Cały świat nam zazdrości tak sprawnego rządu:) Na miejscu Dudy juz bym zaczął ułaskawiać Morawieckiego i Sasina. TK i konstytucyjność? Przekomiczne. Dzięki pis praktycznie nie mamy już sądownictwa konstytucyjnego. Upadek autorytetu. Coraz mniej spraw. Zajmowanie się na zlecenie władzy wykonawczej wyimaginowanymi sporami kompetencyjnymi. Już nawet ci bardziej przyzwoici sędziowie nominowani przez pis buntują się przeciwko temu co z TK zrobiła Przyłębska. TK to piękny przykład na psucie państwa przez pis. Dzięki, że o tym wspomniałeś. Licytowanie się na ilość prawników, którzy są przeciwko tym korespondencyjnym pseudo wyborom? Tu nie ma zadnej licytacji, tak jak nie ma prawników, którzy by się podpisywali pod tymi wyborami. Podpisują się tylko politycy. Nawet prawnicy sejmu nie odważyli się potwierdzić, że te przepisy są zgodne z konstytucją. To już mówi samo za siebie.
Realista2020.04.30 0:04
Pisanie tutaj to chyba podwójna strata czasu. Do fanatycznych wielbicieli Kaczyńskiego argumenty pokazujące absurd działań rządu i tak nie trafiają. Fanatyzm i rozum nie idą w parze. Najśmieszniesze w tym wszystkim i tak jest to, że najpewniej wyborów w maju nie będzie. A pis wprowadzi stan klęski żywiołowej powołując się na suszę. Przez koronawirusa gospodarka nie działa od miesiąca, rząd z powodu epidemii wprowadził bezprecedensowe ograniczenia praw, częściowo nawet bezprawne. Przez to wszystko wchodzimy najpewniej w recesję. A stan klęski żywiołowej będzie wprowadzony z powodu suszy... nie potrzebujemy teraz kabaretów. Ten rząd skutecznie się sam ośmiesza.
man.of.Stagira2020.04.29 12:04
Eh ty, 'Macieju', 'Macieju'...no sense.. .
katolicka kretynizacja polski2020.04.29 11:49
Demokratyczna Samotna Wyspa Wolności Towarzysza Kaczyńskiego w której na niecałe 2 tygodnie przed wyborami nie wiadomo kiedy będą wybory. Jeszcze tacy przestępcy którzy wielokrotnie łamali konstytucje teraz się na nią powołują! Oni już nawet nie są śmieszni są żałośni...
Głos Rozsądku2020.04.29 12:12
@kkp To, że jeszcze nie wiadomo zawdzięczamy marszałkowi Tomaszowi Koperta-Grodzkiemu, bo Senat (gdyby tylko miał wolę) to rozpatrzyłby Ustawę w kilka dni, a nie 30 dni, zatem nie pisz bzdur. Konstytucja ani razu nie została naruszona przez obecny obóz rządzący. Gdybyś tylko chciał sam wyrobić sobie obiektywne zdanie na ten temat i prześledził poszczególne zarzuty z przeszłości, to byś to wiedział, ale jeżeli twoja jedyna pracująca szara komórka ma jedyne twarde łącze z serwerem tvn i gw, to trudno od ciebie wymagać obiektywizmu. Żyj zatem w swoim świecie. Żal.
Maciej Łagodny.2020.04.29 11:45
Wiem JEDNO odwołanie wyborów Prezydenckich w Maju ( dzień nie ważny) ,to TCHÓRZOSTWO Rządu ,i podporządkowanie się TOTALNEJ Opozycji.To ZDRADA ELEKTORATU PiS.A to oznacza UTRATĘ MINIMUM 10% poparcia. Czyli część Elektoratu około 10% tzw twardego wybierze poparcie dla innej partii np: Federacja dla Rzeczpospolitej,lub zamiast wyborów piwko w knajpie.
krystyna2020.04.29 11:51
Jezeli senat przetrzymuje ustawe i odda ja do sejmu z poprawkami np. w piatek to musi byc poprawiona i zwrocona do zatwierdzenia do Prezydenta, a wiec czasowo sa wybory w niedziele tj. 10. niemozliwe. Ale mozliwe w nastepna niedziele. To jedyny powod przesuniecia terminu a nie ustepowanie opozycji. Senat trzyma teraz wszystkich w szachu.
ABBA2020.04.29 13:52
Widać, że jesteś po paru piwkach w knajpie.
Realista2020.04.29 11:36
Przesuwanie ogłoszonego terminu wyborów prezydenckich na trzy dni przed tym terminem. W oparciu o pisaną na kolanie ustawę zmieniającą w ostatniej chwili podstawowe zasady wyborcze. Kpina z konstytucji i praworządności. Nie dziwi, że Morawiecki nie jest w stanie wymienić z nazwiska tych konstytucjonalistów popierających ten pomysł. Pomogę, to pewnie takie uznane prawne autorytety jak Przyłębska, Pawłowicz, Piotrowicz i Zero. A jak PIS nie uda się obronić tej parodii wyborów w sejmie będą musieli w końcu ogłosić stan klęski żywiołowej i wybory przesuną się o kilka miesięcy. Mam tylko nadzieję, że wtedy z automatu przeciwko Morawieckiemu, Sasinowi i Kamińskiemu zostaną wszczęte postępowania karne. Na przygotowanie tych pseudo wyborów, bez żadnej podstawy prawnej, sa wydawane miliony złotych z budżetu. To jest zwykłe przestępstwo. I tłumaczenie się, że prezes kazał nie pomoże.
ABBA2020.04.29 13:51
Przestępstwem to jest przetrzymywanie ustawy przez koperciarza grodzkiego. Mówi od początku, że ustawa będzie odrzucona, ale trzyma ją 30 dni.
Dam2020.04.29 14:17
Przestępstwem to jest zmiana trybu wyborczego na 6 miesięcy przed wyborami, od tego trzeba zacząć. Wszystko inne jest jedynie następstwem tego pierwszego przestępstwa.
Realista2020.04.29 14:18
Rozumiem, że to jest przestępstwo bo w TVPis tak powiedzieli?:) Polecam lekturę przepisów prawa zamiast tracenia czasu na oglądanie propagandy w TVPis.
Thomas2020.04.30 3:01
W innym państwie koperciarz już dawno by na pryczy więziennej spał.
nie ślepy2020.04.29 11:36
Mam nadzieję, że OTUA i w tym przypadku obowiązuje...?!
mir2020.04.29 11:31
jaka demokracja jaka konstytucja !? przecież mamy króla i królową
aga2020.04.29 12:52
Mamy prezydenta wybranego w demokratycznych wyborach. Wspaniałego, mądrego człowieka.
Dam2020.04.29 13:02
Szkoda tylko, że sam tej konstytucji nie przestrzegał. Ktoś wybrany zgodnie z prawem nie respektujący tego prawa nie powinien być przez nie chroniony.
Głos Rozsądku2020.04.29 13:28
@Dam Wygłup się i podaj rzekomy przykład naruszenia Konstytucji.
K. J.2020.04.29 20:31
Dam ! Kłamiesz! Udowodnij jakiego art. Konstytucji nie łłucham !! Przekonaj mnie ! S
ela2020.04.29 12:56
Mamy prawdziwego Prezydenta i Piękną i Mądrą Pierwszą Damę. I tego nie zmienisz
mir2020.04.29 13:13
prawdziwy katolik to fakt
mir2020.04.29 14:52
tez myslałem ze jest piekna i mądra (dlatego na niego głosowałem) a okazała sie przytępa i conajmniej nieładna