26.03.19, 16:45

Ryszard Czarnecki dla Frondy: Straciłem pewność, że to była katastrofa...

Eryk Łażewski, Fronda.pl: W najnowszym tygodniku „WSieci” ukazał się artykuł, którego autorzy informują o tym, że do polskiej prokuratury przyszły informacje z brytyjskiego laboratorium, w którym badano próbki samolotu rozbitego w Smoleńsku. Na większości z kilkudziesięciu zbadanych do tej pory  próbek znaleziono – według autorów wspomnianego artykułu - ślady materiałów wybuchowych: trotylu i innych substancji. Jeżeli te fakty się potwierdzą, czy to nie uprawdopodobni hipotezy o „Zamachu Smoleńskim”?

Ryszard Czarnecki, poseł do Parlamentu Europejskiego: Nie chcę komentować publikacji prasowych. Myślę, że to jest zadanie dla wymiaru sprawiedliwości, dla prokuratury, która prowadzi śledztwo. I to Pan Prokurator powinien się tym [komentowaniem] zająć, a nie Pan Polityk.

No właśnie, te badania, o których mowa, były zlecone przez polską prokuraturę.

Rozumiem. I właśnie dlatego, skoro adresatem i inicjatorem zrobionych badań jest prokuratura, to więc ona powinna się w tej sprawie – jako dysponująca oryginalnym materiałem - wypowiadać. Ja jako obywatel, nie jako polityk, ale obywatel, czekam na wyniki jej badań.

Wydaje się, że te badania potwierdzają treść Raportu Technicznego Komisji Państwowej kierowanej przez pana Antoniego Macierewicza. A to wydaje się uprawdopodabniać wspomniane wyżej doniesienia prasowe.

Tak. Tym bardziej powinniśmy dać się wypowiedzieć prokuraturze. To należy do wymiaru sprawiedliwości, a nie do świata publicznego, bo tego typu [prokuratorskie] stanowisko na pewno będzie mniej kwestionowane.

A czy pojawienie się takich informacji w przestrzeni medialnej nie będzie miało jakoś odbicia na naszych stosunkach międzynarodowych, na przykład z Rosją?

Przede wszystkim, trzeba patrzeć w kategoriach Prawdy. Dlatego też, nie należy ani ślepo trzymać pod korcem, ani niczym grać. Trzeba ustalić, jak było. Ta prawda należy się Polsce, rodzinom ofiar tej tragedii, a dzisiaj mniej spekulujmy, a bardziej czekajmy na oficjalne stanowisko polskiej prokuratury.

Nasuwa się kolejne pytanie: i Raport Techniczny i te informacje, które ostatnio docierają, świadczą o tym, że hipoteza wybuchu jest coraz bardziej prawdopodobna. Jak Pan tak osobiście sądzi, co jest bardziej prawdopodobne: czy zwykły wypadek, czy wybuch, zamach?

Dziesiątego kwietnia i wkrótce potem, byłem przekonany, że to katastrofa. Potem tą pewność straciłem. I tym bardziej czekam ma stanowisko prokuratury.

Myślę, że również wiele innych osób straciło tą pewność, pewne poczucie bezpieczeństwa. Jak się Panu wydaje?

Jedno jest pewne: trzeba to wyjaśnić. Nie patrzeć na jakieś inne podteksty. Ale to już należy do wymiaru sprawiedliwości. Wymiar sprawiedliwości pełni tutaj główną rolę, a nie politycy.

Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

^^Luzifer2019.03.28 21:14
Rychuuu, wez daj spokoj, idz sobie obatelu walnac kielicha.
Jack Em2019.03.28 15:55
Więc byłeś pewny :-))) teraz jest niepewny ale nie wierzy w zły świat i zamach :-)
wystarczy2019.03.27 21:35
Jeśli na fotografii poszycia samolotu widać puste dziurki po nitach, które wystrzeliły, jeśli drzwi samolotu wbiły się w glebę na głębokość ok. 1,5 m, do czego potrzebna była prędkość wielokrotnie przekraczająca prędkość spadającego z wysokości ok. 20 m samolotu, jeśli...
Auferetur Inferunt Insaniam2019.03.26 23:17
A na innych portalach: "Macierewicz komentuje publikację "Sieci" nt. trotylu w Tu-154M. "Apeluję, by posługiwać się precyzyjnym językiem" Koniec świata ...
i2019.03.26 22:42
Miał pewność, że to była katastrofa.Ale siedział cicho, morda w kubeł, bo Antoni i prezes mówili inaczej. To nie konformista, to zwykły gamoń.
Dariusz Andrzej Kowarczyk2019.03.26 21:53
Panie Czarnecki, pan juz mial pewnosc, ze to byla katastrofa i te pewnosc stracil. W tej niepewnosci dozyje pan swoich sadnych dni nie dowiadujac sie niczego. Lubie pana, lubie infantylnosc z jaka pan zabiera glos w pewnych sprawach.
gośka2019.03.26 21:42
jak nas Putin zarżnie to też powiecie: polityczny wypadek?...
Asia2019.03.26 21:33
Motyw ? Jaki niby był motyw ?
Lord Wiader2019.03.26 21:38
Zabito najważniejszego prezydenta na świecie, stworzyciela Solidarności i wynalazce koła a ty się pytasz keerwa o motyw?
Polak2019.03.27 7:50
Jak to jaki motyw? Deweloper Jarosław K wiedział że zaraz wyleci z polityki, to i potrzebował czegoś żeby do niej wrócić.
gośka2019.03.26 21:14
a dobrzeście to przetłumaczyli ten trotyl? czy zwykłym słownikiem translate...
KINGA2019.03.26 22:01
GOŚKA ! DAJ SPOKÓJ ! A nie sądzisz, że do tłumaczenia pism międzynarodowych używa się TŁUMACZY PRZYSIĘGŁYCH!
john2019.03.26 18:36
poprzednio wybory do paarlamentu pis wgral dzeki pompowaniu katastrofy smolenskiej teraz usiluje odgrzac to danko ale kto rozsadny da sie nabracproponuje nowy nosny temat grzac ile wlezie z tamtego wyjasniania nic nie wyszlo zysk jest bo zostala wladza zobaczymy co zostanie po ataku na 447
marek2019.03.26 18:29
Pan naprawdę nie uwierzył że to był zamach , gdyby ruski nie był w tym umoczony to sami by żądali komisji między narodowej a nie zacierali ślady i nie oddali samolotu -------------------- Tusk i Putin ????
KINGA2019.03.26 21:57
To prawda, a pamiętacie jak na miejscu katastrofy obaj sobie z uśmiechem Tusk z Putinem "Przybijali piąstki"?? To zdjęcie w TV obiegło pewnie z póŁ świata!
eRKa2019.03.26 18:23
Polski Prezydent śp. L. Kaczyński walczył z TOTALNĄ OPOZYCJĄ ZŁA, by Polska była NIEZALEŻNA i NIEPODLEGŁA a Polacy byli pozbawieni oszustów i złodziei co z kraju Polska zrobili sobie ZIELONĄ WYSPĘ i jak dojną krowę okradali z dorobku i dziedzictwa narodowego. Ci złodzieje robili POdłe rzeczy, aby zniszczyć nasz kraj, a Polki i Polaków chcieli puścić z torbami na żebry za granicę, bo to wg NICH nie dramat /sic/. Dlatego był to mord na zamówienie. Po to tuSSek spotkał się z Putinem, a "bul" mówił potem, że "Prezydent gdzieś poleci i wszystko się zmieni". Dlatego nie ujdzie to spiskowcom, bo prędzej, czy później zostanie to ujawnione, jak dokonali bolszewicy mord na naszej inteligencji - Polaków zamordowanych w Katyniu i dlatego zostaną surowo za to ukarani i już nigdy więcej nie będą sprawować władzy zwierzchniej. Niebyt polityczny mają wpisany na wieki, a Piekło czeka na nich otworem.
EWA2019.03.26 18:15
Tam nie było śladów materiałow wybuchowych tylko slady materiałow służących do ich produkcji KŁAMSTWO NIE JEST GRZECHEM ? pORTAL " KATOLICKI"?????? ŻARTY
KINGA2019.03.26 21:50
Ewa, co ty gadasz? Dlaczego masz pretensje do Frondy? Przecież to nie Fronda tu pisze, tylko wiele osób na jej Portalu! Ja mam, ale do tych co nie umieją normalnie podyskutować, tylko rzucają "mięsem"! Wydają o sobie tym samym złe świadectwo! To znaczy, że nie mają nic mądrego do powiedzenia. Na tyle ich stać!
malinka972019.03.26 18:01
Hej, Jestem Karolina mam 21 lat :) Napisz do mnie na https://wyspalasek.pl/malinka97/ jeśli jesteś koneserem kobiecych kształtów, lubisz piękne i inteligentne kobiety to zapraszam Cię do bliższej znajomości z moją osobą :)
Foster2019.03.26 17:39
A co na to gen. Hermaszewski ?
ed2019.03.26 17:36
Co tu się dzieje! Co za harmider. Jakieś Ciapaki, jakieś PP(TW)Pacholki, co was tak poruszyło. Co próbujecie zakrzyczeć? Stać was na coś więcej? Chyba tylko na większy wrzask.
matis892019.03.26 17:34
Zbliża się koniec lewactwa w Polsce, dziłającego przeciwko Polsce i dla obcych sił i interesów. Od pierwszego dnia po zamachu całe lewactwo od razu reprezentowało interesy Putina i Rosji przeciwko Polsce.
Piotr Nowak2019.03.26 17:48
Cztery lata temu bredziliście dokładnie to samo. I teraz ten sam bełkot? Nie zauważyliście że nie dość że robią was w ch od 9 lat to przez 4 (prawie) nic się nie działo? A teraz się cudownie "przebudzili"? Serio? Nic nie świta? eee?
mordechaj2019.03.26 17:24
Może nauczyciele też są w spisku ? Może to oni są winni "trotylowi" ? :)))
To ja2019.03.26 17:21
U nas się mówi: tyś sie ale Chermaszewskimu udoł jako zięc.
antek.b2019.03.26 17:09
Ty zakłamany pajacu z niejednej partii,wkrótce przeminą wasze dni i będziesz prosił o pokutę za swoje łgarstwa
Cipak2019.03.26 17:07
No to dlaczego prokuratura Zbigniewa Ziobry zwleka ze wszczęciem śledztwa, celem ustalenia sprawców i okoliczności zamachu???? To jest bezczynność organów ścigania!!! Frondowicze!! apelujmy o wypełnienie swoich obowiązków przez prokuraturę - domagajmy się rychłego komunikatu o wszczęciu śledztwa!!!
taki jeden 2019.03.26 17:10
najpierw wybory, później akty oskarżenia i pierwsze aresztowania
Cipak2019.03.26 17:42
No ale po uzyskaniu informacji "mocno" wskazującej na przestępstwo, śledztwo należy wszcząć niezwłocznie. A Macierewicz, Karnowscy i Sakiewicz twierdzą, że sprawa jest oczywista.
Piotr Nowak2019.03.26 17:45
Przecież 4 lata temu gadaliście dokładnie to samo... I?
KONSTYTUCIA to ja = Bolek OTUA to nie ja2019.03.26 20:06
Mosz racje, dla mnie jeblo zdrowo wto drzewo i siem urwalo. Jeszce ten pacan w kabinie pilotow przeszkadzal.
s\305\202owiczek pozna\305\204ski2019.03.26 16:51
Panie Łażewski nie kłam pan! na zdecydowanej większości próbek odkryto ślady substancji używanych do produkcji materiałów wybuchowych! a nie trotyl!
taki jeden 2019.03.26 17:08
tak, to spróbuj przejść przez detektory na lotnisku z "substancjami używanymi do produkcji materiałów wybuchowych"? myślisz że ci naukowcy sa debilami i ogłaszaliby obecność substancji chemicznych w stężeniach nie przekraczających dopuszczalnych norm??? To nie jest komisja Laska i Anodiny, która lemingom żeniła kity i raport dostosowywała do spreparowanych 'dowodów', 'Polirz-patrioto'
anonim2019.03.26 17:54
taki jeden DEBIL, a nie słyszałeś, że samolotem przewożone wcześniej min. materiały wybuchowe do Afganistanu, o czym już pisano
anonim2019.03.27 7:03
mowi ci cos? amonicja Boru lotnisko wojskowe dzilania wojenne paliwo lotnicze zolnierze itd...
s\\305\\202owiczek pozna\\305\\204ski2019.03.26 17:18
do> taki jeden , substancje używaną do produkcji sztucznej mgły też znaleźli...
taki jeden 2019.03.26 17:55
nie, ale do sztucznej inteligencji, takiej samej jak kiedys miałeś w głowie, tylko ci juz wyparowała, tefauenowski mankurcie