09.10.13, 08:11Fot. sxc.hu

Tu nie chodzi o media i ich nagonkę, ale o życie wieczne ludzi

Medialny atak, który niewątpliwie ma miejsce, skłania część osób wierzących do reakcji obronnych. Jeśli nas atakują, to musimy siebie, i innych atakowanych, bronić. Problem polega tylko na tym, że jest to reakcja nieracjonalna. Nawet, jeśli atak nie jest bowiem motywowany dobrymi intencjami, to i tak istotne jest to, czy ma on jakieś racjonalne dno. I czy rzeczywiście nie trzeba czegoś zrobić z problemem, zamiast zajmować się udawaniem, że go nie ma, albo wskazywaniem, że jest on także gdzie indziej.

Ja sam wielokrotnie pisałem o hipokryzji mediów, wskazywałem, że walczą one z pedofilią w Kościele, ale już nie w Europarlamencie, gdzie też zasiada przynajmniej jeden niezwykle znany pedofil. Brak też gorliwości w poszukiwaniu zboczeńców w mediach, choć przykład BBC pokazują, że też ich tam nie brakowało. Afera nie wybuchła także, gdy okazało się, że para gejów adoptowała sobie dzieci, które potem wykorzystywała. Nikt nie domagał się sprawdzenia innych par gejowskich... Zamiast tego media skupiły się na Kościele i próbują przekonywać, że to tylko w nim istnieje problem, bo tylko on uznaje się za nauczyciela moralności (to akurat jest opinia bzdurna, bowiem w naszych czasach to media są o wiele istotniejszym nauczycielem (a)moralności)...

To wszystko jest prawda. Trudno z tym polemizować. Ale, w niczym nie zmienia to faktu, że każdy akt tego typu wewnątrz Kościoła, powinien zostać wypalony żywym ogniem. Możemy zastanawiać się nad źródłami zboczenia, możemy ich szukać, ale dopiero po tym, jak już odsuniemy duchownego od posługi, i wydalimy go ze stanu duchownego. Wcześniej od współczucia dla niego ważniejsze jest bezpieczeństwo dzieci i dobro wiernych. Nie ma i nie powinno być też miejsca dla zamiatania tej sprawy pod dywan. Z faktu, że reżyser może być – według mediów – pedofilem, nijak nie wynika, że katolicy (czy tym bardziej biskup) powinien tolerować pedofila proboszcza. A z tego, że liberalne media tolerują takie zachowania u swoich pupili nie wynika, że Kościół powinien przymykać na nie oko u kapłanów.

Tak wiem, że bardzo trudno to zrobić, gdy toczy się wojna z Kościołem. Ale faktem jest, że tej wojny nie da się wygrać udając, że problemu nie ma, czy pomniejszając jego znaczenie tym, że występuje on także w innych środowiskach. Tu jedyną drogą jest zrobienie porządku we własnych szeregach. Oczyszczenie ich z tych, którzy nie powinni być – dla bezpieczeństwa dzieci i samych siebie – kapłanami (nikt nie będzie ich przecież wydalał z Kościoła, bo ten jest miejscem dla grzeszników) jest pierwszym krokiem na tej drodze. Ale nie mniej istotne jest także zastanowienie się, co zrobić, byśmy nigdy więcej nie powtarzali takich błędów...

I na koniec. Warto też sobie uświadomić, że wojna, jaką prowadzimy, walka jaka się toczy, nie jest walką z mediami, ani wojną o to, by zachować odpowiednie wskaźniki autorytetu w badaniach. Tu chodzi o coś nieskończenie ważniejszego, a mianowicie o życie wieczne ludzi. Tych skrzywdzonych, którzy teraz niekiedy chcą zemsty, bo ktoś ich bardzo głęboko zranił i tych, którzy cierpią w milczenie. To wojna o życie wieczne grzeszników, także tych najstraszniejszych. I w tej wojnie tylko prawda (oczywiście połączona z miłością) i sprawiedliwość z miłosierdziem, a także ewangeliczne standardy stosowane do samych siebie, są skuteczną bronią. Udawanie, że nie ma problemu, odrzucanie go, może sprawić nie tylko, że przestaniemy być wiarygodnymi świadkami Prawdy, ale przede wszystkim, że nie pomożemy zarówno sprawcom jak i ofiarom pojednać się z Bogiem. Odnaleźć Miłosiernego Chrystusa w Kościele, który potrafi stanąć w Prawdzie, potrafi zmierzyć się z rzeczywistością, a gdy trzeba wyciągać z niej wnioski. Nie oglądając się na świat.

Nie mam wątpliwości, że nie jest to proste. Nie jest łatwo rozliczać własne błędy, gdy trwa medialny ostrzał i polowanie z nagonką. Nie jest łatwo oddzielić, co jest prawdą, a co tylko medialnym konstruktem. Ale nie ma innej drogi dla Kościoła w Polsce, dla nas polskich katolików. I to nie tylko dlatego, że wiemy już, jak skończyły się próby lekceważenia i zamiatania problemu pod dywan, w Kościele na Zachodzie. Ta lekcja jest już odrobiona. O wiele istotniejsze jest jednak, co innego. Musimy wiedzieć do czego wzywa nas Jezus w Ewangeliach. Jego postawa niewątpliwie nie była postawą chowania głowy w piasek. I ślepej obrony swoich.

Na szczęście wiemy, że On jest z nami. I że dzięki Niemu możemy przejść po wodzie własnej słabości, gniewu, rozterek , frustracji czy błędów. Jeśli tylko nie zabraknie nam wiary.

Tomasz P. Terlikowski

Komentarze

anonim2013.10.9 8:15
100/100
anonim2013.10.9 8:21
A, że przy okazji pomożemy się wdeptać w glebę ?? pogadamy jak "strona przeciwna" będzie miała taki sam dostęp do mediów .....
anonim2013.10.9 8:24
A jeśli o wojnie mowa ... wszystkie siły rzucone w jeden punkt aby PRZEŁAMAĆ OBRONĘ .... pozwolimy ? niektórzy widzę ze studium wojskowego nic nie wynieśli ... a uczyć się i od wroga warto ... taktyka może i dobra Ale STRATEGIA leży ....
anonim2013.10.9 8:27
@ marek ciekawe ciekawe ... czy zauważyłiście że Kowalczyk, Życiński pedofilii " nie wspierali """ hmmmm ... ciekawe .... dzięki za zwrócenie uwagi ....
anonim2013.10.9 8:30
A o listę " złych " biskupów nadredaktora Aaaaadaaama i mędrca Bolka poproście, a nie zapomnijcie dopiąć listy Armanda i gumowego członka ....
anonim2013.10.9 8:40
Proszę o konkrety. Kto chowa głowę w piasek i kto broni swoich. Nazwiska fakty. Inaczej taka rozmowa i artykuliki nie maja sensu. Kest prokuratura, jest prawo. Proszę działać a nie wyżywać się w paplaniu, w kółko tego samego. Ale może tu chodzi o wierszówkę i korzyści materialne?
anonim2013.10.9 9:00
@antolek tak!
anonim2013.10.9 9:12
Leniak i swojski [email protected] Macie coś konkretnego do powiedzenia. Fakty, nazwiska? Winnych i ofiary. Jeśli nie, to nie dręczcie nas i nie marnujcie czasu na pustą paplaninę. Wasz osobiste wynurzenia są mało interesujące.
anonim2013.10.9 9:17
To nie jest wallka z księżą pedofilią !!To jest totalna walka z Kościłem Katolickim!!!!!.
anonim2013.10.9 9:18
leniak- jeżeli zachowanie niektórych kapłanów jest dla Ciebie pretekstem by odejść z Kościoła ,to z Twoją wiarą jest coś nie tak.
anonim2013.10.9 9:27
Należy zwrócić uwagę na protest polaków odnośnie wprowadzania "przywilejów" dla homo-związków jak i zaniechanie przez MEN wprowadzenia genderyzmu do szkół.A jeszcze protest społeczny odnośnie wprowadzenia przepisów chroniących mniejszości seksualne. To jest wywrotowa polityka wpływowych środowisk homoseksualnych lobbujących mainstremowe stacje tv i radio!!!!. Metody wzorowane na strategii propagandy sowieckiej jak i hitlerowskie.j
anonim2013.10.9 9:57
leniak przecież Mistycznym Ciałem Kościoła jest Pan Jezus.Ufam ,że wytrwasz.
anonim2013.10.9 10:02
leniak-Pan Jezus też był zdradzony-czy Jego apostołowie zwątpili i zosatwili Go?Wybacz,ale twoje argumenty ,że przez wiarę odchodzisz z Kościoła są nie do przyjęcia.A Eucharystia?rezygnować z Niej bo ktoś mi się nie podoba?
anonim2013.10.9 10:09
leniak co mam nie mieszac?Rozumiesz,czym jest Kościół-żywym mistycznym Ciałem Chrystusa,On nam obiecał-ze będzie z nami do końca świata i byśmy się nie lękali!i bramy piekielne nie przemogą.Ta wielka obietnica powinna nas umacniać a nie siać zwątpienie-z tego akurat cieszy sie ogoniasty.
anonim2013.10.9 10:09
Drogi Kolego [email protected] Egzaltowany jest Kolega i próbuje usprawiedliwiać swoją mała wiarę. przecież ja jestem lepszy niż Michalik, Życiński itp.itd. To oni są zakałą kościoła. To przez nich jestem mało wierzący. Te stare jakieś reminiscencje o spalonym księdzu są mało przekonujące. A przecież Kościół składa się z grzeszników z Leniaków i antolków. I jest tam wielu wspaniałych kapłanów i trochę takich sobie, ale nie można usprawiedliwiać nagonki na kościół złym sądem o dwóch biskupach na krzyż. To tyle.
anonim2013.10.9 10:22
Nieraz sobie myślę, do czego ta walka może doprowadzić. Przecież, gdyby była tylko dla dobra dziecka i racjonalna, to powinna się skoncentrować tam, gdzie pedofilie i podobne zboczenia odbywaja się najczęściej - w rodzinach. I wtedy - wylejemy dziecko (dzieci) kąpielą. Więc powstaje pytanie: Czy ta - jak dotąd - arogancka walka ze złem i ta, do której się nawołuje, nie obróci sie w końcu przeciw rodzinie, co może być tylko w interesie szatana? Walka z niemoralnościa też musi być MORALNA!
anonim2013.10.9 10:28
Panie Terlikowski, światowe media już też oburzone ... pamięta pan??
anonim2013.10.9 10:34
Znajome i zaprzyjaźnione media światowe są oburzone, znana kolej rzeczy, a niektórzy psychologowie już robią karierę na ściganiu pedofilów chociaż jak na razie ani jednego nie złapali.
anonim2013.10.9 10:49
Wszystkim NIEWIERZĄCYM PEDALCOM W SUTANNACH zasadzić takiego kopa w miejsce rozkoszy, by ich lotu w kosmos nawet radioteleskop Hubble'a nie był w stanie uchwycić!!! Tym od dziewczynek zresztą też, ale to margines.
anonim2013.10.9 11:46
[email protected] Twoje zarzuty są bezpodstawne i ogólnikowego. Nie potrafisz ich udowodnić. To jak na razie mrzonki. Jeśli podasz konkrety to porozmawiamy. Egzaltujesz się sobą. Pogardzasz bliźnim. Nie rozumiesz, że Kościół to rzeczywistość ziemska i nadprzyrodzona. Zwyczajnie jesteś uprzedzony do Kościoła i każdy argument jest dobry, aby usprawiedliwić swoje fanaberie Traktujesz Kościół jak zakład usługowy i grzechami kapłanów wycierasz sobie gębę. Może kiedyś zrozumiesz swoje błędy. Nie musisz już odpowiadać, bo widzę, ze nie chwytasz o czym piszę.
anonim2013.10.9 12:04
leniak- z jednej strony piszesz,że nie jesteś mało wierzący a z drugiej,że możesz sie obyć,czy zrezygnować z komunikantów. Bez obrazy,ale co to za wiara?
anonim2013.10.9 12:08
Leniak-a czy modlisz się za kapłanów,o święte powołania?
anonim2013.10.9 12:15
Kapłan nawet jak jest grzeszny to w trakcie Przeistoczenia zawsze przychodzi Pan Jezus-zawsze.Tak jak na krzyżu za wszystkich oddał życie przez Swoją Krew obmył co nieświęte.Nie ogarniemy głębi Miłosierdzia Bożego.
anonim2013.10.9 12:41
Leniak,to prawda,tak powiedziała Pan Jezus.Dlatego oczyszczenie z takich zachowań jest bezdyskusyjne.Ale nie powinno to zachwiać naszej wiary,bo Pan Jeuzs powiedział też ze smutkiem takie słowa: "Czy Syn Człowieczy znajdzie wiarę na ziemi, gdy przyjdzie?” a sw.Paweł mówił,że nikt i nic nie jest w stanie oderwać go od Chrystusa i od Jego miłości.
anonim2013.10.9 12:43
Drogi [email protected] Musisz zadbać o swoją formację religijną i poczytać parę lektur. Przeczytać np. wywiad z ks. profesorem Michałem Hellerem na stronie Gościa Niedzielnego. A tak krótko to powiem, ze sakramenty są zawsze ważne bez względu na, że tak powiem, jakość kapłana. To Chrystus działa w sakramentach, a nie kapłan, który jest tylko pośrednikiem. Poza tym całe życie człowiek się uczy i to samo dotyczy wiary. Jeśli ogródka się nie uprawia to on zarasta chwastami. A wiara ginie, jest niedojrzała uśpiona i każdy wstrząs wykoleja takiego letniego Katolika. Radzę więc zadbać samem o swój ogródek, który chyba już zarósł. W ciszy przy lekturze więcej zrozumiesz niż na Frondzie gdzie tylko pomieszanie z poplątaniem, choć Frondy nie odradzam, ale proponuję coś lepszego.
anonim2013.10.9 12:43
leniak czyli nie wierzysz Chrystusowi.
anonim2013.10.9 12:49
http://koszon.salon24.pl/539488,relacja-ofiary-zachowan-pedofilnych
anonim2013.10.9 13:47
Kościół wie co ma robić w tej sprawie i nie potrzebuje do tego lewackich scenarzystów. Problem jest marginalny, 2,3 wątpliwe przypadki na ponad 100 tys. osób duchownych. Tu nie chodzi o nic innego jak rozdmuchanie dyskusji. Ulegacie prowokacji środowiska gender, w którym zboczenie to norma. Głupki z Was!
anonim2013.10.9 13:48
Czas, by odium tego zamieszania spadło nie tylko na KK, ale i na pedalców w ogóle, bo przecież ksiądz hetero nie śliniłby się na ministrantów! Dlaczego tak mało się o tym mówi? Hierarchia nie wspomina o tym w ogóle, bo... ręka rękę myje...?
anonim2013.10.9 14:51
@imma:"To walka o oczyszczenie KK z hipokryzji i ludzi, którzy pod przykrywką sutanny czynią zło. Kościół nie potrzebuje zboczeńców i ludzi ich popierających! To nie ataki na księży bo tak naprawdę to nie są księża tylko przebierańcy!" Widzisz, Panie Redaktorze Tomaszu, do jakich zboczeń psychicznych doprowadza walka ze złem tylko "w Kościele". Kto teraz będzie w stanie przekonać, że pedofilia, jak wszystkie grzechy jakichkolwiek ludzi, jest i była zawsze grzechem "PRZECIWKO kościołowi", a nie grzechem Kościoła? Dobierają sobie do głowy, że tylko w Kościele jest to zło pedofilii, albo że w Kościele jest ich proporcjonalnie więcej niż poza nim. albo może że ich to usprawiedliwia do obojętności za masę zła, równorzędnego zła (!) w ich innych środowiskach... Czy wie Pan ilu przez to ludzi niewinnie cierpi? Ile przez to ucierpi działalność Kościoła? Na pewno na tym tylko diabłu zależało! I nie mówcie, że to z powodu grzechu tego czy innego kapłana. Bo kapłan jest tylko kapłanem, a nie Kościołem! To z powodu złej propagandy, złej walki z tym grzechem! Walka z niemoranością też musi być moralna!
anonim2013.10.9 17:23
@Leniak, gdyby dopuszczono takich jak my do współdecydowaniu w swoich parafiach, nie byłoby tego strasznego zgorszenia. Oto MÓJ KOŚCIÓŁ: W pewnej maleńkiej parafii na Podlasiu jest ksiądz. Tuż przed emeryturą, więc już niemłody. Na kolędzie zachodzi do samotnej matki z dzieckiem. Wie o tym, że jest biedna. Ona wręcza mu kopertę z 20 zł. Ksiądz bierze kopertę, otwiera, po czym dokłada do niej 100 mówiąc: "To ty potrzebujesz pomocy, nie ja". Dodam, że ludzie tam nawet zimą nie mieszczą się w kościele... Oto NIE MÓJ KOŚCIÓŁ: W pewnej niewielkiej parafii na Podlasiu... ... ksiądz niemiłosiernie łupi wiernych. Do garażu właśnie wjechał trzeci samochód: terenowe volvo. Ludzie chcą go wywieźć na taczkach. Ale taki @Antolek, organizowałby zrzutę na czwartą brykę...
anonim2013.10.9 18:32
Pełna zgoda. Trzeba mocno wspierać dobrych pasterzy i bezwzględnie eliminować złe wyjątki. W ten sposób wzmacniamy Kościół i odbieramy agresorom oręże.
anonim2013.10.9 18:55
Paradoksalnie walka z kosciolem wyjdzie mu tylko na dobre. 1. Zgorszeni ksiezmi odejda - super, bo chrzescijanstwo to nie wiara w ksiedza. 2. Konczy sie bizancjum w polskim kosciele i traktowanie owieczek 'z buta'. Czas przemyslec swoje powolanie i sluzbe drugiemu czlowiekowi do ktorej sie zadeklarowano przy swieceniach. ps. juz widze te czyszczenie historii na kompach w parafiach i autorefleksje tych, ktorzy sa w drodze do mysterium iniquitatis. Nie ma lepszej odnowy niz prawda.
anonim2013.10.10 4:57
Panie Tomaszu, ludzie nie bardzo potrafią łączyć sprawiedliwość z miłosierdziem. Zazwyczaj wybierają jedno albo drugie. Jesteśmy zbyt ułomni. Jedynie Bóg potrafi być jednocześnie sprawiedliwym i miłosiernym. Walka jest niezbędna ale wg zasad a nie hucpy urządzanej przez lewackie i antykatolickie media. Bo to, że one widzą pedofilię (prawdziwą i wyimaginowaną) jedynie w KK to ewidentny przykład instrumentalnego ekstraktownia zjawiska i wykorzystywania do zwalczania Kościoła. A na to nie będzie już zgody! Nie będzie lewak grzebał w Kościele!
anonim2013.10.10 5:37
[email protected] Nie pij tyle.
anonim2013.10.10 5:40
[email protected] Ty w nic nie wierzysz tylko jesteś narcyzem.
anonim2013.10.10 6:16
@Antolek, piszesz o wodzie mineralnej? A co w jej piciu Ci nie pasuje? Jeśli chodzi o alkohol, nie piję w ogóle. Nawet po łyżce piwa boli mnie głowa, więc dzięki! Więc każdy, kto prawdziwie kocha KK jest zdaniem Ciebie alkoholikiem? Ciekawe...
anonim2013.10.10 6:26
Co z tego, że kochasz kościół, ale jakiś swój i nienawidzisz innych? Sam się do tego przyznajesz. A pij sobie co chcesz, tylko nie uważaj się za prawdziwego Katolika, bo nim nie jesteś. Wnioskuje to z Twoich wypowiedzi. Takich bredni dawno nie czytałem. I może skończmy tę dyskusję na tym.
anonim2013.10.10 9:05
Rozumiem, walkower. Reprezentujesz poglądy tych, którzy gromadząc się w rozmaitych ruchach świeckich, zapominają o najbliższych, tych obok, na co dzień. Jak pewna znajoma - aktywistka neokatechumenatu, czy Ruchu Odnowy (...), która od bodaj 10 lat i więcej, nie odwiedziła swojej 91-letniej już babci. Jak cała Wspólnota, z której jeden nagle zachorował na schizofrenię i znalazł się w domu opieki i od prawie 5 lat jeszcze nikt go nie odwiedził. Z takim "kościołem", przyznaję, nie mam nic wspólnego!
anonim2013.10.10 9:08
Mniej egzaltacji, mniej klepania, więcej modlitw poprzez konkretne działania dla bliźnich! Ora,et labora!
anonim2013.10.10 19:17
Niestety ale my katolicy będziemy "masakrowani " tylko gruntowna wiedza, pozwoli wybronić się z ataków, poniekąd może i słusznych na nas. Nie będzie lekko, modlitwa, pokora, oraz odwaga w bronieniu kapłanów, którzy nie będą mieć lekko. Pan Hartman i spółka zaciera ręce, słuchając tego Pana to miałem wrażenie, że jest taki szczęśliwy, że KK ma problem. Niby coś tam "przybąkuje", o oczyszczeniu i że to na zdrowie wyjdzie, ale z drugiej dowala.
anonim2013.10.10 20:53
...ale pyskowka sie rozkrecila!.....az przykro czytac!.... Ale Antolku - twoja swieta racja jest tak zimna,jak trup! i tak zabojcza, jak sztylet! MASZ RACJE Antolku! Ale CO Z TEGO?! ...jesli nie dostrzegasz bolu i oburzenia np.Leniaka....nie czujesz krzyku jego serca! ...tylko z lodowatym spokojem obrazasz i ranisz! I tak chcesz bronic Kosciola i Chrystusa?! To prawda, ze bezsilnosc gniewu znosi Leniaka na bezdroza! Ale jestem pewna, ze Bog go odnajdzie! Wrazliwe serce utracilby Kosciol, gdyby Leniak go porzucil! Leniak! Nie odwracaj sie plecami od katowanego na oltarzach przez tych pseudo-kaplanow Chrystusa! Masz racje, ze w tych dzieciach i On jest gwalcony! Wiec badz przy Nim blisko ze swoim goracym sercem! Cierp razem z Nim, tak samo, jak cierpisz z powodu tych skrzywdzonych dzieci! Jesli bedziesz uciekal od oltarza..od krzyzowanego Chrystusa...to i od tych dzieci bedziesz uciekal...a przeciez nie o to ci chodzi! Niech cie gniew nie oszuka! Serdecznosci!
anonim2013.10.11 12:19
1. To jest wojna z Kościołem, niewątpliwie. 2. Ale przede wszystkim to wielki grzech KK. Pora na spowiedź i pokutę. Milczenie i zaniechanie oznaczać będzie zwycięstwo szatana. 3. To, że gdzie indziej problem jest większy, nie zwalnia przede wszystkim kapłanów, ale i nas , wiernych z działania przeciw temu złu wcielonemu.
anonim2013.10.11 16:47
Wojna z grzechem, prowadzona niemoralnymi metodami, czego byliśmy świadkami w ostatnich dniach, też jest grzechem !!!
anonim2013.10.15 13:41
też te poglądy w 100% popieram