Znana firma odzieżowa River Island szokuje nową kampanią reklamową "THIS IS FAMILY" (to jest rodzina). W spotach reklamowych i materiałach promocyjnych, obok tradycyjnych rodzin (kobieta, mężczyzna i dziecko/dzieci) pojawiają się "pary" homoseksualne wychowujące dzieci. 

Widzimy m.in. dwóch gejów tulących niemowlę i parę lesbijek z kilkuletnią dziewczynką. Celem kampanii ma być "celebracja zmieniającego się oblicza współczesnych rodzin". 

"Firma zwraca uwagę, że obecnie w Wielkiej Brytanii tradycyjne rodziny (rozumiane jako: mama, tata, dziecko/dzieci) stanowią mniej niż jedną trzecią. Większością są tzw. rodziny mieszane, niebiologiczne, rodziny wieloetniczne, rodziny osób tej samej płci itp. Mimo to, wielopłaszczyznowa rodzina jest często pomijana w reklamie"- czytamy na portalu wirtualnemedia.pl. 

Dalej dowiadujemy się, że kampania River Island jest "odą do różnorodności w rodzinach". Jej celem ma być ponowne zdefiniowanie stereotypu rodziny i zaprezentowanie jej we wszystkich formach. Szefowa marketingu firmy przekonuje, że kampania została stworzona, aby zmienić "nieaktualne etykiety i stereotypy rodzinne". 

Pytanie, czy zrównywanie "rodzin" par homoseksualnych z tradycyjnymi jest na pewno dobrą taktyką. Widać, że chodzi tu wyłącznie o promocję homoseksualizmu.

yenn/wirtualnemedia, Fronda.pl