Wedle zaprezentowanego przez Noclegi.pl raportu, najlepiej z obecną sytuacją radzą sobie największe hotele, które rosnące koszty rekompensują podnoszeniem cen i oszczędnościami, na przykład rezygnując z dodatkowego oświetlenia w strefach spa i basenach. W znacznie trudniejszym położeniu znaleźni się właściciele mniejszych obiektów. Wedle raportu, już 20 proc. właścicieli obiektów noclegowych w Polsce zdecydowało się zawiesić działalność na okres zimowy. 30 proc. natomiast wciąż wstrzymuje się z prowadzeniem rezerwacji na święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok. Czekają na podwyżki cen energii, aby uwzględnić je w swoich ofertach.

- „Wszystko wskazuje na to, że pomimo rosnących cen, Polacy wciąż są gotowi do wyjazdów. Odnotowujemy coraz więcej zapytań o noclegi w sezonie zimowym, a nawet na przyszłoroczne wakacje. Problem polega jednak na tym, że na razie ofert brak, bo hotelarze po prostu nie wiedzą co robić i jak odnaleźć się w rzeczywistości obecnych kosztów”

- wyjaśnia cytowana przez PAP MediaRoom Natalia Jaworska z platformy Noclegi.pl.