Portal dziennik.pl przywołuje opinię nauczycielki z Łodzi, która nie rozumie, dlaczego „nikt nie pochylił się ciągle nad tematem matematyki”. Inna nauczycielka przyznaje, że większość jej uczniów nie jest w stanie opanować materiału bez dodatkowych zajęć. Nadmiar pracy ma natomiast prowadzić do poważnych problemów emocjonalnych.
- „90 proc. moich uczniów bierze korepetycje z matematyki, albo muszą chodzić na dodatkowe lekcje wyrównawcze”
- wskazuje pani Iwona.
Kolejny cytowany przez serwis pedagog wskazuje, że przez trudności ze zrozumieniem matematyki polscy uczniowie nabierają niechęci nie tylko do samego przedmiotu, ale do szkoły w ogóle.
- „Znam przypadki, gdzie pośrednio problemy z nauką matematyki, potęgowały stres i stany depresyjne”
- mówi pani Monika.
Dlatego pedagodzy przekonują, że w polskiej szkole konieczna jest gruntowna reforma nauczania matematyki.
- „Brak odpowiedniego podejścia to oczywiście znacznie wyższe ryzyko współwystępujących zaburzeń psychicznych czy zachowań samobójczych”
- przestrzega Aleksandra Lewandowska, konsultantka Krajowa w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży.