Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zarzuca firmie Orange Polska naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Chodzi o nieprawidłowości w aktywacji płatnych usług.
Postępowanie UOKiK dot. naliczania dodatkowych opłat na rachunku bez wiedzy klienta za usługi takie jak „Gdzie jest Dziecko”, „Chroń dzieci w sieci”, „Nawigacja Orange” czy „Zabezpiecz PESEL. Usługi te, wedle konsumentów, aktywują się m.in. przez kliknięcie linku zamieszczonego na stronie internetowej czy w reklamie w grze mobilnej.
- „Przedsiębiorcy, zgodnie z prawem, powinni od konsumentów uzyskać jednoznaczne potwierdzenie wskazujące, iż są oni świadomi odpłatnego charakteru zamawianej usługi”
- podkreśla prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Ze zgłoszeń konsumentów wynika tymczasem, jak dodaje, że mechanizm zamawiania usług premium w Orange Polska mógł wprowadzać w błąd.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów UOKiK może nałożyć karę w wysokości do 10 proc. ubiegłorocznego obrotu.
kak/money.pl