11.01.20, 17:45

Hucpa w Warszawie. Totalna hipokryzja sądowej kasty

Przez Warszawę przeszedł absurdalny i hucpiarski "Marsz tysiąca tóg". Sędziowie bronili swojej "niezawisłości", a tak naprawdę - protestowali przeciwko reformom PiS, które mają przywrócić zaprowadzić porządek w wymiarze sprawiedliwości. Oprócz samych sędziów w marszu uczestniczyło też wiele sympatyków systemu III RP. Jednym z nich był... Piotr Najsztub, uniewinniony przez sąd w sprawie potrącenia 77-letniej kobiety.

 

Jak komentują obecność Najsztuba na marszu internauci, nic dziwnego: każdy byłby wdzięczny! Najsztub został w listopadzie uniewinniony przez Sąd Okręgowy w Warszawie, choć w roku 2017 jadąc bez prawa jazdy potrącił na pasach 77-latkę. Najsztub jechał powoli, między 17 a 25 km/h, bo lał deszcz, ale - jak widać - nie wystarczyło.

 

 

 

Latem 2018 roku Najsztub został skazany - i to dość adekwatnie. Musiał zapłacić grzywnę w wysokości 6 tys. zł i wypłacić pokrzywdzonej 10 tys zł, pokrywając też koszty postępowania. Wówczas jednak prokurator generalny Zbigniew Ziobro uznał karę za niewspółmierną do winy (zbyt łagodną) i sąd przeprowadził proces ponownie. Tym razem - uniewinniając Najsztuba.

Marsz pełen był zresztą różnych szczególnych person. Jedną z nich była prezes Sądu Najwyższego - sic! - Małgorzata Gersdorf.
"Ja całe życie byłam tak nauczona przez swoich nauczycieli, że sędzia ma nie dyskutować, tylko ma wypowiadać się przez wyroki, ale sytuacja jest ekstraordynaryjna, naprawdę nie są to normalne czasy" - mówiła Gersdorf, tłumacząc swój udział w Marszu.

Tymczasem prezydent Andrzej Duda przypomniał na Twitterze wskazówki, jakie sędziom w 2009 roku przesłała Krajowa Rada Sądownictwa - jeszcze ta "dobra", z III RP rodem. Rada stanowczo odradzała sędziom udziału we wszelkiego rodzaju wiecach.

bsw/niezalezna

Komentarze

Slayer2020.01.12 21:16
Bez prawajazdy? Bo zapomnial a jak by mial w portwelu to by byl lepszym kierowca
Doriskiada2020.01.12 19:27
sprawa spadkowa w mojej rodzinie ciągnęła się ponad 10 lat,,,przypominam że rodzina była zgodna co do podziału spadku,,tylko sędziowie się zmieniali i odraczali sprawy z byle powodu...a to tego brakowało a to znów czego innego i tak nami drygowali przez 10 lat,,,to jest skandal jak w sądach przeciągają sprawy ,,,ciekawe po co...
bezimienny2020.01.12 9:09
autorze nieujawniony z nazwiska, czemu ma służyć ta szujnia, którą tu popełniłeś?
Opty2020.01.12 5:29
Na znak solidarności z kastą Polską baty zebrali sędziowie Francji od wolnego rządu Francji...
babcia były wyborca pis i dudy2020.01.12 5:04
a sprawca tego wszystkiego co wyczynia NADZWYCZAJNA KASTA jak zwykle milczy ,kiedy p.duda za swoje 2 WETA SĄDOWNICZE nasz polakow przeprosi za to co dzieki niemu jego 2 wyczyniaja sedziowie z nami w sadach dzieki jego 2 WETOM SADOWNICZYM z dnia 24.07.2017 a jego propazycja w skrocie ABY BYLO JAK BYLO pensje miesieczne maja do 20.000złoty miesiecznie za 4 godziny uczciwej pracy IMUNITETY wyczyniaja co chca i jak chca a wsadach wydaja wyroki SUBIEKTYWNE WYKLUCZAJACE FAKTY I DOWODY DLA SZARYCH POLAKOW I SMIEJA SIE NAM W TWARZ sedziowie wychowani na prawie radzieckiego prokuratoraANDREJA WYSZYNSKIEGO DAJCIE MI CZLOWIEKA A PARAGRAF NA NIEGO SIE ZNAJDZIE sluze przykladami aktualnymi z sadu rejonowego czy okregowego ze slaska-po nr latwo mozna mnie ustalic mam 64lata
andrzej2020.01.12 2:07
rence opadaja jesli w naszych sprawach orzekaja tacy sedziowie
ceramik2020.01.11 23:23
Togi wracają do szafy, a dywersanci do swojaków na tereny okupowanej Palestyny.
leszczyna2020.01.11 23:18
Pisowskie stanowisko jest proste: "Sąd sądem, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie".
infor2020.01.11 23:54
w twoim zakutym lewacki łbie tak jest. Niestety takie lewackie przygłupy jak ty - to pozostałość po czerwonych śmieciach, które Polacy muszą jakoś uprzątnąć
leszczyna2020.01.12 10:42
Gdy NSA orzekł, że MEN ma ujawnić nazwiska autorów nowych podstaw programowych w ramach dostępu do informacji publicznej, pani minister Zalewska z PiSu orzekła: "Ale my się upieramy, że to my mamy rację". Więc co się nie zgadza i gdzie tu widzisz jakieś czerwone śmieci?
niewierzący w tzw. wymiar sprawiedliwości2020.01.11 22:42
Jeśli nie podoba mi się Kościół i księża mogę zostać ateistą i nie mieć w ogóle z żadną religią nic wspólnego. Ale co mam zrobić jeżeli nie podoba mi się jakieś prymitywne bydło które dostało się na studia za łapówki, zostało mianowane przez różnych Jaruzelskich i Kwaśniewskich, przebiera się w togi i ma prawo arbitralnie orzekać o czyjejś wolności lub uniewinnieniu?
Jola2020.01.11 23:34
albo przez Zbiniów i Patrysiów na ten przykład??
Piotr Multan2020.01.11 22:40
No znie ja jako Polak ich protestu nie oglądałem. Powinni oni wszyscy ponosić odpowiedzialność karna i dyscyplinarną
toga2020.01.11 22:05
Pozbawić sedziów ich >>> GIGANTYCZNYCH <<<<<<<przywilejów i pensji !!!!
kawior 2020.01.11 22:02
Pozbawic ich wykonywania zawodu !!!
mm2020.01.11 21:59
Wczoraj..Francja w ciagu pol godziny ,pałkami rozgoniła kaste sedziowska,PIS patyczkuje sie z nimi od pół roku..PIS albo zrobisz porzadek w tym kraju,albo z PIS...zostanie [email protected]
marianl2020.01.11 20:51
Kolego mi powiedział ...Ty to Maryś za delikatny jesteś...zacznij komentarz od wy ..!Jakoś nie potrafię a czasami by się przydało!Gonić tą bandę
Maria Blaszczyk2020.01.11 21:19
Fajny byłby kraj bez sądów, co? Czy "delikatny" to nie wiem, ale z analizą konsekwencji niezaprzyjaźniony na pewno.
ZERR02020.01.11 21:40
W Polsce nie ma żadnych sądów. W Polsce jest sitwa i klany rodzinne z korzeniami w głębokim PRLu.
Maria Blaszczyk2020.01.12 18:33
Aha... Czyli Warszawa nie istnieje, bo ma korzenie w głębokim PRLu? To za PRL ją postawiono... W ogóle w Polsce wiele rzeczy ma korzenie w PRLu. Bo tak się składa, ze PRL przez prawie pół wieku był formą, w jakiej Polska funkcjonowała. No dobrze, a jak często miałeś z tymi sądami do czynienia? Czy np. kiedy trzeba przetoczyć krew dziecku Świadków Jehowy, to możesz to zrobić bez sądu? Ano nie. Jakoś ten sąd dziecko ratuje. niezależnie od swoich korzeni... Gdy potrzebny jest zakaz zbliżania - to go dostajesz. Np. Twój gwałciciel nie ma do Ciebie już dostępu. Jak na nieistniejący byt, mamy dobre rozwiązanie istniejącego problemu. Gdy ubezpieczyciel nie chce Ci wypłacić należnego ubezpieczenia - machasz ręką czy idziesz do sądu? Tego, co nie istnieje? Itd...
Beno2020.01.11 20:47
Oby jakiś polski Erdogan zrobił z tą bandą, nadzwyczajną kastą złodziei, łapówkarzy i oszustów porządek. Widać, że po dobroci z nimi niemożna.
Jola2020.01.11 22:23
Popracuj lepiej nad ortografią, erudyto...
PePe2020.01.11 20:38
Będą cięcia sędziowskich emerytur: Sędziowie, którzy orzekali krócej niż 20 lat, dostaną niższe świadczenie w stanie spoczynku. O ile? Ich uposażenie będzie obniżane o 0,2 punktu procentowego za każdy miesiąc, nawet niepełny, brakujący do owych 20 lat służby. - podaje "RZ" i przypomina, że ta zmiana została uchwalona przez Sejm w piątek 20 grudnia. Z tekstu dowiadujemy się jednak, że istnieje pewne zastrzeżenie – „obcięta" sędziowska emerytura nie może być niższa niż emerytura lub renta z ZUS. Dziennik podaje także ewentualne przyczyny wprowadzenia tejże regulacji. Zdarza się bowiem, iż młodzi sędziowie (przed 40-tką) przechodzą w stan spoczynku z powodu złego stanu zdrowia. Otrzymują wówczas "emeryturę" w wysokości około 6 tys. złotych. Tymczasem przeciętny "Kowalski" może w takiej sytuacji liczyć jedynie na około 1000 zł renty.
Otto2020.01.11 20:38
Poszkodowani przez sądy, spotkajcie się razem, załóżcie zgromadzenie poszkodowanych. Weźcie udział w reformowaniu sądownictwa - bo konieczne są dalsze prace ! Nowa ustawa w senacie a Izba Dyscyplinarna uchyla zawieszenie Juszczyszyna, czyli inaczej mówiąc sędziowie nie uznają decyzji innego sędziego, a Juszczyszyn i jego adwokaci nie wstawiają się na rozprawie bo nie uznają Izby Dyscyplinarnej jako sądu. No, ku-rwa wolna amerykanka, lub hybrydowy pucz !!!
Topek2020.01.11 20:36
Jest to marsz pogrzebowy tej stalinowskiej kasty. Nic im te togi nie pomogą. One są splamione krwią i nieszczęściem niewinnych ludzi, których ci sędziowie skrzywdzili ! Oni powinni nieść krzyż na szpicy tego marszu za odkupienie grzechów, ale niestety sami ateiści, więc boją się krzyża jak diabła. Prosimy o dokładne nagrywanie i fotografowanie, tak abyśmy mogli dokładnie rozpoznać uczestników tego marszu. Będzie nam to potrzebne przy reorganizacji sądów i weryfikacji sędziów w kolejnej i ostatniej części reformy sądownictwa w Polsce. Mamy 4 lata na to, aby pozbyć się sędziów idiotów ! Dlatego postulujemy, aby oprócz złożenia sędziego z zawodu, dodać przeniesienie sędziego do pracy fizycznej !
Nina2020.01.11 19:52
Dziś POlitycy poprowadzili ulicami W-wy POlityczne święte krowy indyjskie poprzebierane w fartuszki jak nazwała radca prawnya z czasów komunizmu PRLu o mało brzmiącym polskim nazwisku Gersdorf. POchodzili, POkrzyczali i gawno im z tego przyszło.Na co liczyła ta TARGOWICA,że jej POmoże ulica i zagranica.
zły duch #443766/0/11/72020.01.11 21:02
Obok "Niny" toś ty dziadziu w swym jakże długim i barwnym życiu ani razu nawet nie stał.
JS2020.01.11 19:37
Na wiec poszli ci sędziowie co chcą sądzić po swojemu. Przyszli wesprzeć tych sędziów ci co oczekują dobrych wyroków jak im się noga powinie, zagarną czyiś majątek, będąc bez wątpliwości winnymi będą za wszelką cenę chcieli uniewinnienia. Takich sądów, sędziów chcemy ? Jak sądy, sędziowie będą sądzić według jasno sformułowanego prawa i sprawiedliwości, będziemy czuć się bezpieczniej w Polsce. Równe prawo i sprawiedliwość dla WSZYSTKICH ! Pozdrawiam
Ciekawy2020.01.11 19:31
Adrian jak zwykle na kolanach przed kurduplem psychopata czy można być gorsza szmata?
Memento mori2020.01.11 22:54
Tak, można, ty nią jesteś gnido.
inka2020.01.11 23:29
jak śmiesz szmatą to ty jesteś zero człowieczeństwa bydle
Iza2020.01.11 19:27
Większość polskich sędziów i sędziowie z Europy mylą się co do ustawy kagańcowej, nie potrafią czytać, nie znają przepisów. Tylko nieuki z PiS mają rację i obsesję na punkcie "komunizmu".
KOSTEK2020.01.11 19:26
Zabrakło tylko pana sędziego Stefana Michnika, ale z niewiadomych powodów szwedzki sąd zabronił mu przyjazdu do Polski. Pewnie musiał coś zbroić.
Tego nie dowiesz się z Frondy2020.01.11 19:01
Grupę osób, które chciały jechać z Lublina na Marsz Tysiąca Tóg zatrzymała Inspekcja Trasportu Drogowego. Przeprowadzili oni kontrolę pojazdu, choć "nikt z jadących o to nie prosił". Z kolei w piątek prezes Sądu Rejonowego w Elblągu nakazała zamknąć togi w depozycie.
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.01.13 8:47
Niesamowite! Naprawdę???? Inspekcja przeprowadziła inspekcję? Jak śmieli? Idź się napij wody, pipusiu.
Topek2020.01.11 18:55
W 1939 r. też był taki jeden i nawet podobny poglądami co chciał porządek zaprowadzić i marnie skończył
ceramik2020.01.11 18:34
Boże, widzisz i nie grzmisz. Przecież to plemię wybrane przez Złego robi co chce i to wbrew Twojej woli.
Sebastian Lorenc2020.01.11 18:37
Nie przesadzaj, nie żadne plemię, tylko rząd PiS, nie wybrany przez złego, tylko w demokratycznych wyborach, a Bóg tu niewiele może, nie grzmi, tylko ze wstydu odwraca oczy.
marianl2020.01.11 18:46
Jak wiele złej woli trzeba włożyć w swoje wypowiedzi żeby nie zauważać że Sądownictwo to siedziba zakłamania i wszelkiej dezawuacji normalności państwa.
Sebastian Lorenc2020.01.11 18:51
Masz na myśli Trybunał Konstytucyjny i panią dr Pawłowicz i spółkę? Masz zupełną rację, to obecnie siedziba zakłamania.
marianl2020.01.11 18:55
Zauważanie wyłącznie złych intencji i działań w obozie rządzących to czysta zła wola nie mająca nic wspólnego z rzeczową oceną sytuacji.Pozdrawiam
AntyUrszula2020.01.12 2:48
Sędzia Trybunału Konstytucyjnego Krystyna Pawłowicz posiada stopień naukowy DOKTORA HABILITOWANEGO NAUK PRAWNYCH, wieśniaro, więc przynajmniej nie zakłamuj rzeczywistości samowolnie odejmując jej tytuły naukowe, bo tylko udowadniasz, że bardziej trafiony awatar w twoim przypadku to zdjęcie ze szmatą na głowie :P
Iza2020.01.11 19:29
Wolą Boga jest niszczenie przez PiS wymiaru sprawiedliwości???? Ciekawa i głupia teoria.
marianl2020.01.11 18:20
Drogi rządzie RP gonić tą bandę i jak trzeba to na spadachronah nad Syberią wyrzucić!
Jola2020.01.11 22:25
Marian, na zakupy z Baśką, a nie w politykie się ty bawisz
Kudyba2020.01.11 18:19
Marsz tysiąca zaprzańców dla których Polska to zło konieczne. Kasta się posra.
Maria Blaszczyk2020.01.11 18:09
Zapomnieliście wspomnieć, że brali w niej udział sędziowie ze wszystkich europejskich demokracji. Mamy więc sytuację następującą - wszyscy znający się na prawie twierdzą, że ustawa kagańscowa jest fundamentalnie spreczna z ideą demokracji, prawem międzynarodowym i polską Konstytucją. Aha, a sędziowie mają nie brać udział w demonstracjach politycznych. Ale trudno oczekiwać, by w kwestiach dotyczących ich samych milczeli. To jest kompletnie nierealistyczny i absurdalny wymóg.
AAAA2020.01.11 18:31
Po pierwsze: nie wszyscy, ale kilku. Po drugie: to ustawa procedowana w parlamencie RP, żadni obcy sędziowie nie mają prawa się wtrącać! Po trzecie - totalna targowica po raz kolejny wzywa na pomoc obce siły; to jest łajdacka zdrada polskiego państwa. A po czwarte - świetnie sami określili: ustawa kagańcowa. Kaganiec nakłada się wściekłym i agresywnym psom; sami się tak określili? Już nawet prezydent wyśmiewał się z ich intelektu, gdy nie rozumieją, co mówią wrzeszcząc: ustawa kagańcowa! To, co wyprawia kasta sędziowska jest po prostu ŻENUJĄCE! Oni w ogóle nie powinni być sędziami.
Iza2020.01.11 19:28
To nie Sejm, tylko samowładny PiS, nie myl pojęć.
Maria Blaszczyk2020.01.11 20:38
??? Od końca: jaka kasta sędziowska? Tam było parędziesiąt tysięcy ludzi, tylu sędziów nawet nie ma w Polsce. Do tego kasta to "zamknięta warstwa społeczna, do której przynależność jest dziedziczna". No więc nie - przynależność do zawodu sędziego nie jest dziedziczna, ani nie jest to zamknięta grupa społeczna. Kaganiec zakłada się też, jak się chce kogoś uciszyć. Na pewno, drogi AAAA, uczono Cię w szkole np. o Olaudahu Equiano, zswanego też Gustawem Wazą, niewolnika z plemienia Igbo, który opisywał kagańce zakładane niewolnikom, zupełnie bez powodu. Targowica pasuje rzeczywiście doskonale, tylko że w drugą stronę. Otóż Targowica była spiskiem zawartym w celu obalenia Konstytucji, do którego zaproszono Rosję - ze znanym efektem. W tym celu zerwano kontakty z co bardziej cywilizowanymi państwami europejskimi. Wypisz wymaluj nasza obecna sytuacja. Czy sędziowie innych krajów mają prawo sie wtrącać? Ależ oczywiście. W ogóle ludzie mają prawo się wtrącać, gdy gdzieś indziej się źle dzieje, jest to wręcz obowiązek, wynikający z tego, co nazywamy człowieczeństwem. A po drugie polski system sprawiedliwości jest przecież częścią systemu europejskiego. Więc oni się nie wtrącają, tylko wypowiadają w sprawie bezpośrednio ich dotyczącej. i na koniec: tych kilka krajów to: Austrii, Belgii, Chorwacji, Czech, Danii, Estonii, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Luksemburga, Łotwy, Malty, Mołdawii, Niemiec, Norwegii, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii. Węgier, Włoch. Wspierały go także, choć rzeczywiście przedstawicieli chyba nie było, znalazłam tylko poparcie na stronach, ale nie widzę flag na zdjęciach, sędziowie z UK, Szwecji i Serbii. Tak czy siak - może nie wszyscy, ale jest bliżej "wszystkich" niż "kilku".
Wiesław Kaloryfer2020.01.11 20:57
Na pewno był też przedstawiciel z Turcji z przykładem swojego kraju jako tego, czym się skończy jak ludzie będą tak głupi jak niejaki AAAA.
Maria Blaszczyk2020.01.11 21:17
Tak, ci to już przerabiali...
ZERR02020.01.11 22:21
Sory, ale sędziowie to jest zamknięta grupa społeczna do której przynależność jest dziedziczona. Część sędziów zostaje nimi po "nobilitacji" czyli towarzycho dobiera sobie kogo chce. Ich sytuacja niczym nie różni się od sytuacji szlachetków - mają 100% władze nad "swoim" plebsem i chłopstwem, a ich decyzje są całkowicie arbitralne i w praktyce nie do podważenia. Są całkowicie bezkarni, co się kłamliwie nazywa niezawisłością. Normalna degradująca się szlachta ze schyłkowego okresu pańszczyzny. Przed nami noc rozbiorów.
Maria Blaszczyk2020.01.11 23:56
Bezkarni? No cóż, pokazały to doskonale te przypadki z bilbordów. Wszyscy ci sędziowie zostali sprawnie i bez dyskusji usunięci z zawodu. I nie, bycie sędzią nie jest dziedziczone. Mam koleżankę, córkę sędzi - jest psycholożką. W drugą stronę to też nie działa. Matka sędziego Tulei była milicjantką i przez moment funkcjonariuszką SB, a ojciec również związany z milicją, nie był prawnikiem. To tak nie działa. Musisz skończyć studia. Musisz zrobić aplikację. Na koniec - jest konkurs. Owszem, mając rodziców umocowanych w środowisku, może Ci być łatwiej. Np. dostaniesz urlop, by się przygotować do egzaminu. Albo łatwiej będzie Ci znaleźć stanowisko. Oczywiście, nepotyzm jest zły. Koniec, kropka. Ale bez przesady, nie czyni to z tego zawodu "zamkniętej grupy społecznej, do której przynależność jest dziedziczona". Poza wszystkim - nie jest to zawód zbyt atrakcyjny. Duże wymagania, średnie zarobki. Stanowi dobre rozwiązanie dla kobiet-prawniczek, które, w polskich warunkach, gdzie wielu mężczyzn wciąż stworzonych jest do jakichś, bliżej nie określonych, wyższych celów, szukają pracy dającej pogodzić się z opieką nad dziećmi, a jednocześnie dającej pewność zatrudnienia i stabilny - choć umiarkowanie wysoki - dochód.
ZERR02020.01.12 11:43
Nie każdy musi dziedziczyć pozycję. Może ja świadomie odrzucić... nie każdy ma predylekcję do przemocy i chciwości. I nie jest to dziedziczenie wprost - aby odziedziczyć jedną z form para-neo-szlacheckich, trzeba mieć rodziców lub bliskich krewnych lub przyjaciół rodziny z kasty nadludzi. Nazwa konkretnego stanowiska ma mniejsze znaczenie, byle wszystko zamykało się w kółku SB-prokuratura-sądy-milicja
Maria Blaszczyk2020.01.12 20:43
Kasta oznacza dziedziczenie wprost. Rodzisz się braminem - jesteś braminem. Nie pomogą przyjaciele ani kółeczka. Nikt ie twierdzi, że akurat w sądach nepotyzm się nie zdarza. Zdarza się, tak jak i wszędzie. Swoją drogą - czy nie jesteś przypadkiem dziedzicznej monarchii?
Memento mori2020.01.11 22:53
To jest Targowica, inaczej by nie donosili na własne Państwo. Oni się po prostu boją o to, że zostaną pociągnięci do odpowiedzialności za niesprawiedliwe wyroki wyroki, które przekreśliły życie wielu ludzi. To jest hańba dla Polski, to co oni robią.
Maria Blaszczyk2020.01.11 23:20
??? Nie powinieneś być taki krytyczny wobec pana ministra Ziobry (donosił w sprawie telewizji TRWAM, zresztą zupełnie bez sensu), pana ówczesnego europosła, a obecnie prezydenta Dudy (w sprawie wyborów), pana byłego ministra Macierewicza (w sprawie katastrofy smoleńskiej), pana premiera Morawieckiego (w sprawie sędziów stanu wojennego) pana europosła Ryszarda Czarneckiego (tego to już w niezliczonej liczbie spraw, ale ze względu na problemy z polszczyzną, nie wszystko zrozumiałam) itd. Widzisz, Targowica nie polegala na tym, że ktoś próbował jawnie, z odkrytą przyłbicą, słusznie czy nie, działać w jakiejś sprawie. To były działania zakulisowe, tego dokumentu nawet nie podpisano w Targowicy, nawet to było oszustwem - podpisano go w Petersburgu. Z takimi działaniami możesz się oczywiście nie zgadzać, ale są to działania dopuszczalne w demokracji, transparentne i będące częścią publicznej debaty, stanowiącej wręcz istotę demokracji. Tymczasem działania ukryte to inna bajka. I to własnie robił PiS, gdy wpuszczał ludzi powiązanych z rosyjską agenturą do MON czy MAiC. To robił PiS, gdy do WOT przyjmował ludzi, którzy zupełnie otwarcie sympatyzują z Kremlem - wieszając np, na swojej stronie internetowej zdjęcia z posterunków donbaskich "separatystów". To robił PiS, gdy wygrywał wybory przy pomocy rosyjskich służb. To robił PiS, gdy premier Morawiecki jeździł do Białorusi, by z jej pomocą omijać rosyjskie embargo. To robił PiS, gdy pozwalał proklemlowskim lobbystom dyktować sobie treść uchwalanego prawa (chociażby niesławnej nowelizacji ustawy o IPN). I to wciąż robi, likwidując wiatraki i kupując rosyjski węgiel. Czy pozwalając ludziom z Ordo Iuris, organizacji o silnych powiązaniach z rosyjskimi oligarchami, obsadzać kolejne ważne stanowiska.
leszczyna2020.01.12 10:53
Możesz opisać, jak i które wybory PiS wygrał przy pomocy rosyjskich służb? Zatem PiS rządzi nielegalnie? Takiej wiedzy nie zachowuj dla siebie, zgłoś to gdzie trzeba. UE czy ONZ powiadomiłaś? Skoro wiesz, że Rosjanie ingerowali w polskie wybory, to zapewne wiesz, kto powinien o tym wiedzieć. A jeśli nie masz wiedzy i tylko siejesz propagandę, to niestety naśladujesz brudną robotę PiSu w PE, o której wyżej napisałaś. Ordo Iuris jest powiązane z rosyjskimi oligarchami? Znasz koneksje zagraniczne tych prawników? Czy Kampania Przeciw Homofobii też jest z kimś powiązana, czy działa solo, bez kontaktów i środków innych niż te, o których masz pewną wiedzę, skoro w ogóle wiesz, kto i z kim jest powiązany i czyje interesy załatwia?
Maria Blaszczyk2020.01.12 18:17
Poprzednie. Nie pamiętasz? Taśmy u Sowy? Nie wiem, czy nielegalnie. Nie sądzę. Ale na pewno jest to powód do zaniepokojenia. I tak, te koneksje nie są żadną tajemnicą. Przecież oni zupełnie jawnie wspólpracują ze Światowym Kongeresem Rodzin - finansowanym przez pana kremlowskiego oligarchę Jakunina i jego żonę, to jest na ich stronie. https://ordoiuris.pl/node/73 A tu dowody na silne związki Jakuninów ze Światowym Kongresem Rodzin: https://warisboring.com/the-kremlin-builds-an-unholy-alliance-with-america-s-christian-right/ http://54.165.152.74/worldcongress.org/pdf/WCF%20VII.pdf http://fap.ru/press-center/news/natalya-yakunina-primet-uchastie-v-11-m-vsemirnom-kongresse-semey-/ I oczywiście, że KpH ma mnóstwo partnerów, równiez ich nie ukrywa, wszystko także jest na ich stronie. I przecież cały świat wie o udziale Rosjan w wykończeniu PO. To żadna tajemnica, wszystkie służby były tego swiadome, pisała o tym prasa. To trochę tak, jakbym zawiadamiała ONZ, że stolicą Francji jest Paryż. Rzecz w tym, że PiS, z oczywistych powodów, nie ma życzenia nic z tym zrobić. https://www.theguardian.com/world/2018/sep/12/russia-linked-2014-wiretapping-scandal-poland https://www.voanews.com/europe/was-polish-scandal-russian-test-us-election-tampering
leszczyna2020.01.12 21:02
Światowy Kongres Rodzin jest platformą współpracy organizacji prorodzinnych z kilkudziesięciu krajów, w 2015r. było ich ponad 60. Rosja nie jest chyba jedynym "żywicielem" tej instytucji. Jak to przedstawiłaś, Ordo Iuris byłoby bezpośrednio zależne od Jakunina, a tak raczej nie jest, skoro wiele organizacji tam działa. No chyba, że każdy podmiot z Kongresu jest wasalem Kremla. Może nie fakt współpracy czy zależności OI jest problemem, ale to, że jest przeciwny akurat orientacji prawno-ideologicznej znanej z KPH. Czy gdyby Jakunin albo inny "wielki pan" finansował KPH, znaczyłoby to, że ci ludzie to agenda rosyjska albo jakaś inny "antypolska"?
Maria Blaszczyk2020.01.12 21:53
Nie jestem pewna, czy Ty tak na poważnie, czy sobie jaja robisz. Ja się rozpiszę, a to będzie wywód na temat tego, że Paryż jest naprawdę stolicą Francji... No ale niech będzie moja strata... Światowy Kongres Rodzin jest narzędziem rosyjskiej polityki zagranicznej, a nie czymś tam współpracy czegokolwiek. Czym by nie był na początku, na ten temat nie mam zdania, nigdy mnie to nie interesowało - od momentu oddelegowania tam pan Jakunina et consortes - chociażby pana Malofejewa czy Komowa, z całą pewnością nie jest żadną platformą. Widzisz, pan Jakunin realizuje politykę Kremla. Agresywną, zorientowaną na szerzenie fake newsów, od tych antykobiecych i antygenderowych przez antyszczepionkowe po płaskoziemskie. Jest to dość starannie opisane. To, że działają nie tylko w Polsce, to oczywiste. Ich działania związane z odpowiednikami OI w innych krajach od USA. To jest po holendersku, sorry, ale są ładne obrazki, pokazujące powiązania tych organizacji: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/pro-life-heeft-de-wind-mee-de-macht-van-de-anti-abortusbeweging-wordt-steeds-groter~beb61df0/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Tu o rosyjskich szefach WCoF: https://www.rferl.org/a/georgia-confress-families-antigay-moscow-oligarchs-bush/27741199.html A tu masz o związkach Jakuninów i finansowaniu WCoF: https://thinkprogress.org/world-congress-of-families-anti-lgbtq-russian-far-right-financing-f9a3d4de4a90/ A tu bardziej o tym, w jaki sposób to wszystko działa: https://www.splcenter.org/hatewatch/2018/05/16/how-world-congress-families-serves-russian-orthodox-political-interests A co finansowania KpH - ono ma jawne finansowanie, a do tego klepie biedę. Na kazdą niemalże rzecz urządza się zbiórkę publiczną i zebrze. Natomiast OI ma dość niejasne przychody i bardzo duże wydatki. Słynny zaś najazd policji francuskiej na siedzibę założyciela OI, Instytutu Edukacji Społecznej i Religijnej im. Piotra Skargi, pana Caio Xaviera da Silveiry w związku z wyłudzeniami pokazuje, jak bardzo jest to wszystko zagmatwane i niejasne. Aha, ta siedziba to nie jakiś baraczek czy biuro, tylko bardzo elegancki zamek Jaglu z posiadłością rozciągającą się na 2,35 hektara. Wartość nieruchomości przekracza 5 mln franków” oraz willa nad rzeką. I antypolskość nie polega na tym, że finansuje, tylko na tym, że jest antypolska. Zorientowana na zaszkodzenie Polsce.
leszczyna2020.01.13 1:02
Przeczytałam ostatni z podanych materiałów i wspiera to moją obserwację, że "kwestia LGBT", która się tam stale przewija jako cel inkryminowanych działań rosyjskich prawosławnych oligarchów, którzy wysługują się "drobniejszym płazem", jest w istocie polityczna - dotąd publicznie się tym nie zajmowano, nie jątrzono, ludzie żyli spokojnie, bez wrogości. Odkąd temat LGBT zalewa media i ostentacyjnie narzucany jest jako wyłącznie postępowy rozwój cywilizacyjny, widać, że ktoś robi na tym politykę i biznes. Mnie mało interesuje, kto to robi, natomiast fakt, że to robi, pokazuje, że za pomocą LGBT wywiera się wpływ tak samo polityczny, jak ten, który zarzuca się swoim przeciwnikom. Taki czarno-biały obraz świata, gdzie zło to tradycja, "okrutne sentymenty anty-LGBT i skupienie tylko na małżeństwach mężczyzna-kobieta". Reszta publikacji takiej witryny mnie nie ciekawi. Co nie oznacza, że Twój post jest nieciekawy.
Maria Blaszczyk2020.01.13 16:08
Tylko ze do aneksji Krymu kierunek zmian byl jeden - kolejne grupy, kobiety, kolorowych, osoby nieheteronrmatywne, dzieci, kolorowych wlaczano coraz bardzie do kategorii "ludzi", wczesniej zarezerwowanej dla bialych heteroseksualnych mezczyzn. Oczywiscie, bywalo, ze policja zastrzelila kogos za "chodzenie ulica bedac czarnym", obroncy zycia zamordowali jakiegos lekarza czy jakis maz egekwowal od zony jej malzenskie zobowiazania - ale zasadniczo byly to pojedyncze incydenty, a trend byl niepodwazalny. Teraz sie to zmienia, rowniez wlasnie za sprawa dzialan rosyjskich. tu mowimy o organizacjach walczacych z kobietami, dziecmi i osobami nieheteronormatywnymi, ale rosyjskie dzialania na rzecz wzniecania nastrojow rasistowskich sa rownie znane, widzielismy to takze w UK w wydaniu antypolskim. Zreszta w Holandii te proklemlowskie ugrupowania rowniez najpierw walczyly z Polakami, potem sie przerzucily na muzulmanow. I oczywiscie, ze sa to dzialania polityczne. Jak niby spowodowac wyrownanie plac, jesli nie odpowiednim prawem? Jak zapewnic dzieciom nietykalnosc i wolnosc sumienia, jak nie odpowiednimi przepisami? Jak zapewnic osobom zyjacym w zwiazkach jednoplciowych mozliwosc chociazby wziecia wolnego dnia w przypadku smierci partnera, zwolnienia jesliby wymagal opieki i prawa do dziedziczenia wspolnie wypracowanego majatku? A ich dzieciom bezpieczenistwo, by w przypadku smierci rodzica biologocznego czy adopcyjnego mogly zostac z osoba, ktora je cale zycie wychowywala. Nie ma innej drogi.
leszczyna2020.01.11 23:21
Jakby obywatel III Rzeszy doniósł do Ligi Narodów na wybryki hitlerowców, to też byłby niemiecką Targowicą?
leszczyna2020.01.11 23:17
Ja odnośnie Targowicy. Z jakimi cywilizowanymi państwami zerwani wówczas stosunki? Prusy to była ciemnota i zacofanie? Albo drugi zaborca - Austria - też w tyle Europy? Sama Rosja od Piotra I była podziwiana przez Europę. Francja może, nasz ideał od zawsze, dbała o dobre stosunki z Rzeczpospolitą? Może Szwecja by nas poparła przeciw Fryderykowi II? Może Turcja, sojusznik francuski, by nas broniła jak niepodległości? Dramat Konstytucji 3 Maja polegał na tym, że uchwalono ją nielegalnie, więc przeciwnicy mieli konkretny, prawny argument przeciw. Tak to niestety w Polszcze bywało i bywa, że jak nasi biją, to dobrze, a jak naszych biją, to źle. Ech...
Maria Blaszczyk2020.01.12 18:28
Kraje kierują się swoimi interesami. nie altruizmem. Więc należy mieć z nimi takie stosunki, by ich interesem było dobro tego innego kraju. Na takim założeniu zbudowano UE - i to działa. Natomiast rezygnacja z kontaktów dyplomatycznych jest działaniem w drugą stronę. I to zrobiła Targowica. I nie dlatego obalono Konstytucję, że uchwalono ją nielegalnie - choć to oczywiście prawda. Ale dlatego, że kościół i magnaci nie chcieli się żegnać ze swoją pozycją.
Garderobiana2020.01.11 19:27
U nas w teatrze wypożyczyli wszystkie togi Taki Skubiszewski z KOD-u . Koleżanka z innego teatru mówiła mi że u nich też to samo .
2020.01.11 19:39
W teatrze wypożyczacie togi? Co jeszcze można wypożyczyć w waszym "teatrze"? A Salowa wie o tym co robicie?
Garderobiana2020.01.11 22:02
Jak są dyrektorzy Mieszkowski czy Klata którzy nieba by przychylili bojownikom o demokrację to wypożyczenie togi nie stanowi problemu . Pozdrawiam błyskotliwego sir Novaka .
ktoś2020.01.11 23:06
Ale zgasiłaś tego cwela!
ZERR02020.01.11 19:39
Wszyscy znający się na życiu wiedzą, że nie ma większej niesprawiedliwości, zbrodni i wyzysku od tego czynionego w imię "prawa". Nie ma w Polsce ani jednego sędziego, są tylko coś na kształt szlachetków, bojących się utraty bezprawnych przywilejów i władzy. Szczególnie brzydzimy się tzw polską (nie polska ona, oj nie) tzw konstytucją. Jeszcze bardziej brzydzimy się "prawem międzynarodowym" i "demokracją". Sprawiedliwość zapanuje dopiero wtedy, gdy powiesi się ostatniego prawnika międzynarodowego na kiszkach ostatniego demokraty.
Maria Blaszczyk2020.01.11 20:42
Pluralis maiestatis? No ale chyba nikt Cię (Was?) tam siłą nie ciągnął, skoro wolisz sądy podporządkowane panu ministrowi Ziobrze? Twoje prawo kochać pana ministra Ziobrę, on zresztą ceni sobie męskie towarzystwo...
ZERR02020.01.11 21:37
Lepsze podporządkowanie Ziobrze niż podporządkowanie niejawnej sitwie i układom jeszcze z PRLu. 90% mieszkańców Polski ma o sędziach zdanie jak najgorsze.
leszczyna2020.01.11 23:04
Ależ minister Ziobro wywodzi się z PRL-owskiego układu, wszak jego ojciec był w PZPR.
Maria Blaszczyk2020.01.12 20:44
Ale nawet nie na tym polega przecież problem z nim. Tylko np. na tym, że jest w stanie wyjść przed kamery i zarzucić zabójstwo niewinnemu człowiekowi.
leszczyna2020.01.12 21:09
Oczywiście, ale rzucanie oszczerstw jest zjawiskiem natury ogólnej, nie wynika z jakiegoś PRL-owskiego "układu". Zwyczajnie ktoś jest podły i czyni zło. Wobec wyroku skazującego p. Ziobro w ogóle nie powinien być ministrem, tym bardziej sprawiedliwości.
Maria Blaszczyk2020.01.12 22:06
Ja mam tylko w sobie sprzeciw na - wybiórcze z resztą - odbieranie ludziom praw czy możliwości, bo ich rodzice coś tam w PRLu. I to nawet w mojej sytuacji - moi rodzice PRL - jakby to powiedzieć - olewali. Starali się na niego nie zwracać uwagi. Nie chodzili na żadne pochody I maja, nigdzie się nie zapisali, nawet w kolejkach nie bardzo chciało im sie stać, więc PRL kojarzy mi się z groszkiem z puszki, który z jakichś powodów był dostępnym bez ograniczeń, w przeciwieństwie do innych, źródłem białka. Wiec nie mam tu żadnych osobistych emocjonalych powodów, by czyichkolwiek rodziców bronić... Ale to tak jak na rysunku z Wyborczej, cytuję z pamięci "Ładni zawdzięczają swoją urodę rodzicom, którzy byli ładni w PRLu"... Wszyscy zawdzięczamy naszym rodzicom kupę rzeczy - niektórzy więcej dobrych, inni więcej złych.
Maria Blaszczyk2020.01.12 18:19
Kwestia gustu. Masz prawo chcieć oddać swoje życie w ręce pana Ziobry. Ale ja mogę nie mieć na to ochoty.
infor2020.01.11 23:51
problem w tym - lewacki debilu - że reformy zaproponowane przez PiS są takie same jak we Francji czy w Niemczech. Twój zakuty lewacki łeb nie łapie jednak, że sędziowska kasta jest ostatnią ostoją dla czerwonych post - sowieckich śmieci
Maria Blaszczyk2020.01.12 17:51
Ależ, mój kulturalny rozmówco, NIE SĄ. Francuscy sędziowie regularnie biorą udział w manifestacjach. https://www.franceinter.fr/justice/avocats-greffiers-magistrats-pourquoi-contestent-ils-le-projet-de-reforme-de-la-justice Owszem, jest przepis zakazujący działań politycznych, ale definiuje on jakie to działania, a nie zabrania ich tak w ogóle. Niemieccy jak najbardziej wydają opinie nt. planowanych ustaw, wręcz są o to pytani przez parlamenty. Ten art. 339 StGB też ma zupełnie inne brzmienie. Nie ma nic o karze więzienia za "uchybienie godności urzędu" czy "działania polityczne". Itd. Więc daruj sobie te łgarstwa, bo wystarczy sprawdzić odpowiednie ustawy i je porównać, by wiedzieć, że są takie same w tym stopniu, w jakim "demokracje ludowe" były takie same ja inne demokracje. Tymczasem statystyczny polski sędzia jest poniżej czterdziestki. Czyli, gdy komuna zdychała, a sowieci wymaszerowywali, był dzieckiem.
AAAA2020.01.11 18:03
To już od dziś nie nadzwyczajna, ale boska kasta. Gersdorf powiedziała, że wyroków boskich i sądowych się nie komentuje!!! Mam nadzieję, że wcześniej czy później unicestwi ich własna diabelska pycha. A jeśli tacy bogowie z nich są, to niech radzą sobie bez pieniędzy podatników. Wszyscy ich utrzymujemy, dorabiają się potężnych majątków z naszych pieniędzy, ale nam nie można nawet skomentować wyroku sądowego. Bezkarne bożyszcza! Trzeba koniecznie rozwalić ten spadek po komunie!
leszczyna2020.01.12 10:55
Spadku w zasadzie się nie rozwala, ale przejmuje. Ze spadkiem po PiSie co ma się stać? Wszak nikt nie rządzie wiecznie, nawet rządy PiSu się kiedyś skończą.
Foster2020.01.11 18:03
Trzeba będzie ustąpić - rozmiar protestu zaskoczył wszystkich. Szykuje się w UE powtórka sukcesu pk."27 : 1"
Lech2020.01.11 18:12
możesz ustąpić, twaja rzecz, wyjedź i zostaw swoje mieszkanie mi. Jest tylko problem gdzie mieszkasz, w Inowrocławiu, Petersburgu?
złoty żniwiarz 2.02020.01.11 19:57
Za darmo ma ci oddać lewaku? Do roboty!
Katolicka Kretynizacja Polski2020.01.11 18:02
hucpą to były comiesięczne pikniki PiSowskie tzw. (ś)miesięcznice smoleńskie!
katolik2020.01.11 18:25
ty jesteś skretyniały POlszewiku
Memento mori2020.01.11 22:47
Idz pożal się do swojego Peruwiańczyka ty ośla dupo.
infor2020.01.11 23:48
jesteś i będziesz tylko lewackim debilem - szkoda tylko że mieszkasz śmieciu w Polsce
kobieta2020.01.12 11:28
Zginęło 96 ważnych osób Naszego Kraju..i co miesiac była odprawiana Msza Sw w intencji jednej z tych osób w której uczciwie brali udział Politycy ,rodziny ,znajomi, i wszyscy inni którym lezało na sercu aby uczcic ich pamiec... dlatego trwały te msze św przez 96 miesiecy...Wieczny odpoczynek racz im dac Panie
Dam2020.01.12 16:51
Szkoda tylko, że odkąd PIS zyskał władzę, kompletnie przestał się interesować Smoleńskiem i odzyskaniem wraku. Tylko Macierewicz coś czasami powie, ale szybko go uciszają.
leszczyna2020.01.13 8:22
Wobec Boga chyba wszyscy są równi? Każdy powinien mieć mszę pogrzebową i koniec, nie zarabiać na mszach, nie odprawiać co miesiąc mszy w intencji jednej osoby. Czy Bóg daje zbawienie dlatego, ze za kogoś jest więcej mszy niż na innego? Ten inny jest przed Bogiem gorszy, bo żywi krócej się za niego modlą? Gdyby zginęło 15 osób, to przez 15 miesięcy byłyby msze? Za jednego zabitego w wypadku czy na wojnie należy się jedna msza?
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.01.13 8:48
Hucpą jest to, że jeszcze cię nikt od respiratora nie odłączył :)
cenisz dobre dziennikarstwo?2020.01.11 17:54
Przypominam, że również w obronie tego, który w 2008 uznał za zgodną z Konstytucją tzw. klauzulę sumienia lekarzy.
man.of.Stagira2020.01.11 17:54
Platforma zasłynęła TYM, że uznała iż według Immanuela Kanta; -a- źródłem moralności ludzkości są podmioty empiryczne m e t r y k a l n e -czym zdradziła niską jakość swojego wykształcenia filozoficznego i nieznajomość filozofii moralnej Immanuela Kanta - b- prawo moralne i prawo stanowione mają jedno źródło -czym ujawniła całkowitą nieznajomość filozofii politycznej Immanuela Kanta Słynne; 'Niebo gwiaździste nade mną, prawo moralne w Gersdorf' – pod którym to hasłem Platforma Obywatelska oraz KO, OTUA oraz KOD i RP przeszłi do historii humanistyki polskiej i zapisali się w dziejach narodu i wymiaru sprawiedliwości Rzeczypospolitej. POKO obnażyło, wraz z SLD poziom wykształcenia filozoficznego i etycznego ‘elit’ spod znaku GW, celebrytów i ‘profesorów’ nie wyłączając takich „tuzów” jak prof.Bartoś czy prof.Hartmann. .