12.08.21, 12:40Screenshot Youtube - PiS

PO zawiadamia prokuraturę w sprawie marszałek Sejmu Elżbiety Witek

Dzisiaj na konferencji prasowej politycy Platformy Obywatelskiej poinformowali o zgłoszeniu zawiadomienia do prokuratury w sprawie podejrzenia popełnienia przestępstwa przez marszałek Sejmu Elżbietę Witek.

- Druga osoba w państwie, marszałek Sejmu staje się dzisiaj główną postacią afery o charakterze kryminalnym. Mieliśmy wczoraj do czynienia nie z legalnym aktem głosowania, ale z przestępstwem legislacyjnym. Elżbieta Witek zapisała wczoraj czarną kartę w historii polskiego parlamentaryzmu i może przejść do tej historii jako Elżbieta "reasumpcja" Witek - powiedziała Kamila Gasiuk-Pihowicz.

- Wszyscy jesteśmy przekonani, że pani marszałek Witek przekroczyła swoje uprawnienia jako marszałek Sejmu. Dlatego z panią poseł Gasiuk-Pihowicz składamy dzisiaj zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez panią marszałek Witek, wskazując na wypełnienie dyspozycji art. 231 Kodeksu karnego, czyli tzw. przestępstwo urzędnicze - wtórował jej Arkadiusz Myrcha.

Chodzi o reasumpcję głosowania dokonaną przez marszałek Sejmu Elżbietę Witek. Najpierw Sejm przegłosował odroczenie obrad do września. Następnie jednak marszałek Witek, powołując się na błąd w dacie odroczenia, zarządziła reasumpcję głosowania na wczorajszym posiedzeniu Sejmu. Prawo i Sprawiedliwość utrzymuje, że Witek miała do tego prawo. Zdaniem opozycji reasumpcja została zarządzona nielegalnie.

jkg/300polityka.pl

Komentarze

zdziwiony2021.08.13 0:14
te zakłamane gów.a z po mogą z płaczem lecieć nawet do samej unii - i co im to da. Nie chcą wiedzieć że Polacy mają ich totalnie dosyć
zdziwiony zdziwieniem2021.08.13 10:49
A co ty możesz wiedzieć o tym o czym myślą Polacy? Z TVP?
Krakus2021.08.12 22:04
Będzie siedzieć. :) Nie ona jedna zresztą :P Nie łamie sie praw, konstytucji umów międzynarodowych bezkarnie :)
stasio2021.08.12 22:28
Nie ośmieszaj się Krakus. Pienisz się bez powodu.
rozbawiony głupotą lewackiego debila2021.08.13 0:16
Nie ośmieszaj się debilu. Pokazujesz tylko jak łatwo wlać wam do tych pustych łbów wszelkie kłamstwa. Tuskomatoł i pozostałe głupawe śmiecie z po - skutecznie robią was w balona - i dobrze
złośliwy2021.08.13 10:46
Jak wy pięknie dokonujecie projekcji swoich umysłów na innych...
anonim2021.08.12 21:17
Coś się nie zgadza lewakom ? Art. 189. Reasumpcja głosowania 1. W razie gdy wynik głosowania budzi uzasadnione wątpliwości, Sejm może dokonać reasumpcji głosowania. 2. Wniosek może być zgłoszony wyłącznie na posiedzeniu, na którym odbyło się głosowanie. 3. Sejm rozstrzyga o reasumpcji głosowania na pisemny wniosek co najmniej 30 posłów. 4. Reasumpcji głosowania nie podlegają wyniki głosowania imiennego. Wszystko zgodnie z prawem.
też anonim2021.08.13 10:47
Wynik głosowania nie budził żadnych uzasadnionych wątpliwości. Dziękuję, że przypomniałeś z którego paragrafu będą zarzuty dla pani Witek.
Dell2021.08.13 17:24
Budził. Wszyscy "kukizowcy" chcieli głosować tak jak PiS. W kuluarach mówili o tym otwarcie. "Totalni" doskonale o tym wiedzieli. Gdyby nie reasumpcja, wynik głosowania byłby zafałszowany.
Anonim2021.08.12 20:40
tak to jest jak ze starej tępej belferki robi się marszałka
ales2021.08.12 21:01
PO wszystko co potrafi to składać wnioski o ukaranie i skarżyć gdzie się da . Przedszkolaki nie partyjniaki i politycy. Śmiechu i ubolewania warte to ich zachowanie. Błazenada i żenada.
alles2021.08.13 10:54
Gdzie im tam do starych towarzyszy partyjnych zaprawionych w bojach z opozycją i zachodnimi podżegaczami. Taki towarzysz prokurator Piotrowicz to ich nosem wciągał...
co z Człapką2021.08.12 20:01
dlaczego milczy fiutek od Trybunału Stanu
"w sprawie marszałkini"2021.08.12 18:51
jeśli już. "Marszałek" to rodzaj męski. Polska język trudna język?
Foster2021.08.12 17:29
Zawiodłem się na Kukizie. Cisną się przekleństwa na usta.
leszczyna2021.08.12 19:18
Ja też.
JonB2021.08.13 6:33
Coz, taka natura.
leszczyna2021.08.12 16:24
Reasumpcja to metoda PiS-u na uzyskanie pożądanego wyniku głosowania: głosowanie do skutku. Pierwszy raz był na przełomie lat 2015/16, gdy poseł Ast zbierał po korytarzach posłów do zreasumptowania głosowania odraczającego obrady komisji sejmowwej na po Trzech Królach. Reasumpcję robi się, gdy wynik jest niewłaściwy, bo np. sprzęt nie zadziałał albo błędnie podano, nad czym się głosuje. Ale nie wtedy, gdy ktoś się sam pomylił - naprawdę czy rzekomo.
Dell2021.08.12 17:03
Wskaż gdzie w artykule Regulaminu Sejmu dotyczącym ponownego głosowania jest mowa o tym, że reasumpcję przeprowadza się "bo bo np. sprzęt nie zadziałał". Dla ułatwienia cytuję tu całość tego artykułu, ale, oczywiście, najlepiej samemu odnaleźć ten fragment. Art. 189. 1. W razie gdy wynik głosowania budzi uzasadnione wątpliwości, Sejm może dokonać reasumpcji głosowania. 2. Wniosek może być zgłoszony wyłącznie na posiedzeniu, na którym odbyło się głosowanie. 3. Sejm rozstrzyga o reasumpcji głosowania na pisemny wniosek co najmniej 30 posłów. 4. Reasumpcji głosowania nie podlegają wyniki głosowania imiennego.
Anonim2021.08.12 18:09
4. Reasumpcji głosowania nie podlegają wyniki głosowania imiennego. No i to było właśnie głosowanie imienne, zatem nie można było przeprowadzić reasumpcji głosowania. Wynik głosowania nie budził zresztą żadnych wątpliwości.
Dell2021.08.12 19:15
Nie, to nie było głosowanie imienne. Wystarczającym dowodem jest to, ze żaden totalny nie twierdzi, że tak było. Ale jest jeszcze lepszy dowód - Regulamin Sejmu (Rozdział 3 Art.188.4), który definiuje głosowanie imienne tak: "Głosowanie imienne odbywa się przy wykorzystaniu przygotowanej w tym celu urny; posłowie kolejno, w porządku alfabetycznym, wyczytywani przez sekretarza Sejmu, wrzucają swoje kartki do urny. Otwarcia urny oraz obliczenia głosów dokonuje pięciu, wyznaczonych przez Marszałka Sejmu, sekretarzy Sejmu". === http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WMP20120000032/U/M20120032Lj.pdf
leszczyna2021.08.12 19:25
Twierdzenia totalnych czy innych nie mają znaczenia. Mają znaczenie przepisy, a te nie pozwalają uznać wczorajszego głosowania za imienne. Zresztą, imiennie głosując też można się pomylić, i pomyłkę grupy Kukiza uznano za powód powtórzenia głosowania, czego regulamin nie przewiduje. Do tego p. Witek dodawała, że nie wiedziała, do kiedy ma być odroczenie obrad, co jest niepoważne, bo wszyscy inni posłowie wiedzieli. I nie zgłosiła wniosku o reasumpcję, bo nie wiedziała, nad czym głosuje ....
Dell2021.08.12 21:45
Regulamin Sejmu podaje tylko jedną przyczynę reasumpcji głosowania: WYNIK GŁOSOWANIA BUDZI UZASADNIONE WĄTPLIWOŚCI (Art. 189. 1. W razie gdy wynik głosowania budzi uzasadnione wątpliwości, Sejm może dokonać reasumpcji głosowania). Nie ma znaczenia co jest powodem tych UZASADNIONYCH WĄTPLIWOŚCI. W tym przypadku była to pomyłka, jak twierdzi Kukiz15. Wynik głosowania BUDZIŁ UZASADNIONE WĄTPLIWOŚCI, bo głosy Kukiza przechylały szalę na jedną albo na drugą stronę. Kukiz chciał głosować tak jak PiS ale wskutek pomyłki zagłosował inaczej. Udało się zebrać 30 podpisów pod wnioskiem o reasumpcje więc odbyło się ponowne głosowanie.
leszczyna2021.08.12 22:21
Uzasadnione wątpliwości są wtedy, gdy np. wynik na tablicy nie zgadza się z liczbą głosujących posłów, bo ktoś głosuje na dwie ręce. Nie wtedy, gdy wynik głosowania przechyla szalę na którąś stronę. Wynik był jasny: 229 do 227 i koniec. Jak na egzaminie: chciałeś zakreślić odpowiedź A, ale zakreśliłeś odpowiedź B i tę zakreśloną odpowiedź ocenia egzaminator. Nieważne, co chciałeś zrobić, ważne, co faktycznie zrobiłeś. Rząd Hanny Suchockiej upadł przez spóźnienie na głosowanie jednego posła, ministra Dyki, i nie było żadnej reasumpcji - po prostu nastąpił koniec tego rządu.
Dell2021.08.13 17:37
Wskaż akt prawny, w którym wymienione są te "uzasadnione wątpliwości". Nie ma takiego aktu, prawda? Takiego aktu być nie może, bo nie da się przewidzieć wszystkiego co może się wydarzyć. Skoro tak, to o tym co to są ""uzasadnione wątpliwości" decyduje Sejm - prawodawca. I tak zrobił. Zgodnie z duchem i literą Regulaminu Sejmu.
Dell2021.08.13 17:39
Głosowanie w Sejmie to nie jest podobne do egzaminu, bo Regulamin Sejmu (art 189) pozwala zmienić wynik głosowania. Na egzaminach to raczej nie jest możliwe.
Dell2021.08.12 21:48
O tym, że NIE BYŁO to głosowanie imienne pisałem do "Anonima", który twierdził, że było. Na dowód zacytowałem Regulamin Sejmu. Gdyby to było głosowanie imienne to nie można by przeprowadzić reasumpcji.
leszczyna2021.08.12 19:16
Ja napisałam nie o punkcie regulaminu, ale o możliwej przyczynie niewłaściwego, błędnego wyniku głosowania, jaką jest niesprawność sprzętu do głosowania. Sytuacje takie zdarzały się choćby podczas obrad zdalnych, gdy komuś komputer zawiódł albo ktoś zaciął się w windzie i nie zdążył głosować. Wczoraj wynik głosowania był jasny, nie budzący wątpliwości, zatem reasumpcja była nieuzasadniona. Natomiast pomyłka w głosowaniu nie jest powodem do powtórzenia głosowania, tak było, gdy kilku posłów PO zagłosowało razem z PiS-em i Lewicą za Funduszem Odbudowy w maju, a potem twierdzili, że zrobili tak przez pomyłkę. Ale Pani Marszałek Sejmu nie zarządziła wtedy reasumpcji głosowania.
Dell2021.08.12 17:06
Miał być jeszcze adres pod którym można przeczytać artykuł 189 Regulaminu Sejmu dotyczący reasumpcji głosowania. ======= http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WMP20120000032/U/M20120032Lj.pdf
Henryk2021.08.12 17:16
Te tłuki z PO to już nie wiedzą co zrobić, żeby dorwać się do rządzenia...i wymyślają takie oto idiotyzmy...w myśl zasady,, a może się uda,,..
Foster2021.08.12 17:42
Mentalność bolszewików.
Dell2021.08.12 21:52
Jeśli chcesz zobaczyć jak Marszałek zarządza reasumpcję łamiąc prawo to obejrzyj dzisiejsze Wiadomości na wiadomosci.tvp.pl tak około 22 minuty. Marszałek Radosław S. z PO podejmuje decyzję o przeprowadzeniu reasumpcji bez wniosku 30 posłów. Zobacz.
Dell2021.08.12 21:55
Pisałem to do "Leszczyny" ale nikomu nie zaszkodzi jeśli zobaczy jak praworządny jest były Marszałek Radosław S.
leszczyna2021.08.12 22:06
Niepraworządność marszałka z PO nie usprawiedliwia niepraworządności marszałka z PiS.
Dell2021.08.13 17:43
Oczywiście. Tyle, że Sikorski pominął część procedury (wniosek 30 posłów), a Witek działała tak jak powinna - uczciwie.
Adam S2021.08.12 16:10
Te platfonsy to już zupełni idioci!
Dam2021.08.12 14:19
Frondo, a napiszecie coś o tym, że PIS przy okazji przegłosował lex Izera, pozwalające na zamianę lasów państwowych w grunty pod inwestycję? Jak PIS twierdził, że PO chce sprzedawać lasy to był to taki skandal, a teraz jak sami chcą to robić to cisza? Liczycie że ludzie się nie dowiedzą?
Dam2021.08.12 14:43
Przy okazji jeszcze o tym, że wczoraj przegłosowali sobie podwyżki. Te o 60%. A ty "suwerenie" zapierdzielaj za miskę ryżu. Na więcej nie zasługujesz.
Anonim2021.08.12 14:51
Osoby mające "fach w ręku", osoby wykształcone, nie jedzą ryżu, bo potrafią sobie w życiu poradzić, a są też tacy , co tylko narzekają, narzekają , narzekają , że jest bidusia w Polsce, oj, bidusia i jedzą ryż.
AAAtomek2021.08.12 15:53
Halina Obajtek jeste the best, ma fach krawiecki w ręku! Nawet najlepszy polski kardiochirurg nie zarobi takich pięniędzy jak ona?
AAAtomek2021.08.12 15:55
Marek Suski, syn Janusza. Absolwent Pomaturalnego Studium Zawodowego Technik Teatralnych. Więcej zarabia niż wielu polskich Profesorów na Uniwersytetach.
Jan2021.08.12 17:20
Jak zwykle piszesz głupoty.. kacapie..( znów cię tu zatrudnili?)
AAAtomek2021.08.12 18:43
Lubię jak kacapskie prawicowe sprzedajne szmaty pokroju ciebie próbują zbić moje logiczne argumenty. Jest zabawa.
AAAtomek2021.08.12 15:57
Radosław Fogiel, absolwent Katolickiego Liceum Ogólnokształcącym. Niedoszły piekarz. Zarabia więcej niż niejeden polski policjant, żołnierz, ratownik medyczny czy strażak?
Dam2021.08.12 16:46
I oni zazwyczaj nie głosują na PIS. Człowiek zarabiający własną pracą jest przeciwko temu, aby go z owoców tej pracy okradano, żeby dać "na bąbelki".
Antek2021.08.12 17:18
No biedny jesteś...jak nie chciałeś się uczyć to jedz tą miskę ryżu...głodny nie jesteś.. ryż syci..
Dam2021.08.12 19:15
Zarabiam na siebie i soją rodzinę. W przeciwieństwie do ludzi, którzy robią więcej dzieci niż są w stanie wykarmić, a potem twierdzą, że "im się należy".
Prawda2021.08.12 13:44
Prokuratura dzisiaj jest Polska czy Niemiecka ---
Anonim2021.08.12 16:15
Aktualnie rosyjska, a w zasadzie radziecka.
Maciej Piwowar2021.08.12 13:40
Ciąg Dalszy Paranoi. W Sejmie ( zgodnie z Regulaminem i Prawem) Zjednoczona Prawica Zrobiła PRZEKRĘT.Smutne to ,ale zgodne z Prawem.A ZAPRZAŃCY _PO_KO. NIE UMIEJĄ GODNIE PRZEGRAĆ. A będąc SZCZERY jeżeli dojdzie do Zjednoczenia Republikanie z Federacją dla Rzeczpospolitej to głos na Nich. Gdy nie dojdzie do ZJEDNOCZENIA.TO NA PEWNO NIE ZAGŁOSUJE na: PO-KO,PIS ,PSL ,bo te ,,partie" to upasione bezideowe Odpady Moralne.
Anonim2021.08.12 13:33
Sejm demokratycznie (przez głosowanie) podjął decyzję, nie Witek. Lumpy polityczne usiłują robić wrażenie że stało się coś strasznego ale się nie stało, to tylko powtórzone głosowanie w sprawie terminu głosowania nad ustawą, znaczenie jakieś ma sama ustawa ale nie to czy głosowana była 11.VIII. czy 2 IX. i tak nie obowiązuje przecież od wczoraj bo jeszcze senat, ponownie sejm i prezydent, więc wszystko może się zmienić
Dam2021.08.12 14:21
Kłamiesz, są konkretne przypadki w których można dokonać reasumpcji i to, że Kukizy się"pomyliły" nie jest jedną z nich. Jakby PO sobie powtarzała głosowania które im nie przeszły, też byś był taki wyrozumiały? Bo PIS to robi chyba już ze 3ci raz.
bicie piany2021.08.12 14:44
Witek twierdzi że ma opinie 5 prawników ... ? to ponowne głosowanie to tylko kwestia formalna, nie miało to żadnego wpływu na los tej ustawy o mediach, to żadna afera że sejm przyjął ustawę wczoraj a nie 2 IX, nawet gdyby reasumpcja była błędem
Dam2021.08.12 16:15
Może w ogóle nie powinno być głosowań, bo to "kwestia formalna", w końcu PIS ma większość? Pomiędzy wczoraj, a 2 września są 3 tygodnie, a ty uważasz, że nic by się na pewno nie zmieniło przez ten czas? Jakby PO sobie powtarzało głosowania do skutku, to też byś był taki wyrozumiały? A przy okazji, popełniłem błąd, to było już 4te "musimy powtórzyć bo przegramy" PISu.
Anonim2021.08.12 14:29
Każdy głosowanie można podważyć, bo "ktoś się pomylił". Jak ktoś nie ogarnia trzech przycisków, to może nie powinien być posłem. Chociaż nie, idioci też muszą mieć swoich reprezentantów, i w sumie mają, to PiSdzielcy, i ostatnio Kukiz&Co.😁😁😁
jle_ffm2021.08.12 13:29
Po zmianie władzy Witkek powinna odpowiadać karnie za to złamanie prawa. Tym razem No mercy!
Anonim2021.08.12 15:06
Po zmianie władzy Grodzki powinnen odpowiadać karnie za to złamanie prawa. Tym razem No mercy!
AAAtomek2021.08.12 16:00
A to Grodzki popełnił przestepstwo?
Niech Myrcha i Gasiuk- Pihowicz2021.08.12 13:12
złożą drugie zawiadomienie do Prokuratury na Sikorskiego , który będąc Marszałkiem Sejmu , zarządził reasumpcję głosowania. No co, wtedy było można, a teraz nie można Panie myrcha?. Czyli PO uznaje zasadę Kalego : jak Kali .....
Portofino2021.08.12 13:11
Składanie donosów do prokuratury i zgłaszanie votum nieufności to PROGRAM totalnych.
Dam2021.08.12 13:26
Już nie pamiętasz, jak za PO Macierewicz złożył do prokuratury ponad 3000 donosów? Wtedy to był PROGRAM PISu? Czy tak po prostu piszesz cokolwiek, bo ci kazali opozycji nie lubić?
Portofino2021.08.12 13:47
To była próba niestety nieudana ukarania zbrodniarzy z PO za Smoleńsk.
Anonim2021.08.12 14:16
Nie "nieudana", tylko nieudolna, jak wszystko w wykonaniu PiSdzielców.😁😁😁
leszczyna2021.08.12 16:28
O jakich chodzi zbrodniarzy za Smoleńsk?
Anonim2021.08.12 13:09
"Jak ja was kur.wy nienawidzę, i jak ja wami kur.wy gardzę. Jak ja się za was kur.wy wstydzę, gdy za granicę czasem zajrzę. Jak ja się wami kur.wy brzydzę, jak ja was dobrze kur.wy znam, jak ja się bardzo ludziom dziwię, którzy wybrali taki chłam. To wszystko czego się dotkniecie od razu obracacie w pył, szarańcza przy was to jest bajka, bo cały kraj już zgnił. Rozpasłe mordy, krzywe ryje, kure.stwo wszędzie tam gdzie wy, jak ja was kur.wy nienawidzę, jak do was bym z kałacha bił. A nawet jak wam plunąć w twarz, to wy mówicie, że deszcz pada, jeb.ana wasza partia mać co mi ojczyznę okrada. Nadejdzie kiedyś taki czas, za wszystko kur.wy zapłacicie, w helikoptery wsadzę was i nigdy już tu nie wrócicie." - Zgadnijcie kto to napisał?
Kto to napisał?2021.08.12 13:13
"Prof. dr" Jan Hertrich-Woleński. Loża Polin.
Anonim2021.08.12 13:19
Pudło, to najnowszy czopek konusa - Kukiz.
Kto to napisał?2021.08.12 13:32
"Prof. dr" Jan Hertrich-Woleński, Urban, Michnik, Hartman, Passent, Blumsztajn ... Loża Polin.
Anonim2021.08.12 13:14
O ja cię pindolę . Ale ostro poszło .
Anonim2021.08.12 13:02
PIS tą ustawa, ktora zmuszajac do zmiany kapitalu, dziala niejako wstecz, pozamykal lasy po raz drugi. Co wiecej podpadli glownemu sojusznikowi. PIS to sa oszolomy jakich nigdy nie bylo i nie bedzie. Jeszcze przed Smolenskiem zachowywali sie jak sekta.
Agnieszka2021.08.12 14:09
Jakiemu sojusznikowi? A w czym ten sojusznik jest po naszej stronie i w czym jest lojalny? Jesteśmy zbyt słabi, by móc sobie pozwolić na posiadanie wiarołomnego sojusznika
nol2021.08.12 14:20
Jakie lasy, jakie lasy? podłe, świńskie kłamstwo, a miernoty wierzą.
Anonim2021.08.12 13:01
Byłoby wspaniale gdyby za przestępstwa polityków i urzędników Bandy Czworga zamykano ich do kryminałów. Niestety nie wierzę w to. Witkowej też włos z głowy nie spadnie.
nol2021.08.12 14:21
No to cała PO powinna siedzieć. tylko gdzie te sprawiedliwe sądy? byłoby OK ,gdyby nie naiwne veto.
Prawda2021.08.12 13:00
Ahtung Ahtung Ahtung --mówi Donald Tusk partia Niemieck PO -Tuska ---Wszystko zrobimy aby ===Polacy pracowali przy ---Szparagach ==
Grizzly2021.08.12 12:59
Hola, hola, reasumpcja jest ważna tylko gdy PO ją zgłasza! Kon-sty-tu-cja!
janton2021.08.12 12:57
boją się kundle utraty koryta
Anonim2021.08.12 12:55
PIS nie uzna swojej porazki w nastepnych wyborach. Podpadli wyborcom umiarkowanym wiec sa skonczeni. Oczywiste ze beda mowic ze wybory zostaly sfalszowane. Kto wie, moze wczesniej znowu wpadna na pomysl wyborow kopertowych.
A Bystry napierdala na skrzypcach2021.08.12 12:57
dla biednych na Florydzie.
Ale szaleństwo odpierdala2021.08.12 12:49
opozycja!!Wierzcie mi że za niepodległośc Polski nie oddaliby kropli krwi a za ubecka TVN poszli by w ogień.
Anonim2021.08.12 12:56
Ciekawe, za co oddali by swoją krople krwi PiSdzielce, bo jak na razie to tylko posady, apanaże, rady nadzorcze i robienie laski Putinowi.
anonim ty kurwo2021.08.12 14:12
zamknij swoja morde
PRAWDA2021.08.12 12:49
Partia --Niemiecka w Polsce PO-Tuska ==dostaje Kase od Niemiec i Niemcy wymagają Niszczenia Polski aby Narod Polski był --Niewolnikiem Niemiec ---
jon2021.08.12 12:48
I co mi zrobicie, jak prokuratorem jest kolega Ziobro? NIC