Autorka bloga Jadłonomia pozwie Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka za wykorzystanie jej przepisu na pomidorowy piernik. O sprawie informuje branżowy portal wirtualnemedia.
- Magazyn „Czas na święta” przygotowała agencja Pola Desing, która ponosi pełną odpowiedzialność za rzetelność z tytułu roszczeń osób trzecich. Ponadto przepisy na konkretne dania nie są uznawane za chronione dzieło w rozumieniu ustawy o prawie autorskim - odpowiada Jeronimo Martins Polska.
Marta Dymek to autorka bloga z przepisami. W poście opublikowanym w środę na Facebooku zauważyła, że przepis w magazynie Jeronimo Martins Polska różni się jedynie dodaniem nazw produktów dostępnych w Biedronce od jej autorskiego pomysłu
„Wszystkie przepisy na blogu Jadłonomia były i są dostępne bezpłatnie, nie promuję jakichkolwiek produktów, a na stronie nie ma nawet reklam. Tym trudniej jest mi moralnie zaakceptować, że część Jadłonomii została w takiej formie skomercjalizowana przez Biedronkę i jest przez nią sprzedawana” - napisała
Jednak Jeronimo Martins Polska nie czuje się winne.
bz/wirtualnemedia.pl