02.03.20, 16:32Fot. wikipedia.alberto.biscalchin

Rząd Kanady chce zabijać chorych

Rząd Kanady robi wszystko, aby stać się najbardziej liberalnym krajem na świecie pod  względem eutanazji. 24. lutego minister sprawiedliwości David Lametti przedstawił ustawę C-7, która rozszerza legalną w Kanadzie od 2006 roku eutanazję. Ustawa ta pozwoli na zabicie za pomocą zastrzyku osoby, które nie są już w stanie samodzielnie wyrazić na niego zgody (np. chorzy na demencję), jeżeli wcześniej wydały dyspozycję z prośbą o eutanazję w przyszłości.

Ustawa C-7 stwierdza, że  chorzy nie mogą zostać poddani eutanazji, jeżeli swój sprzeciw zakomunikują „słowami, dźwiękami lub gestami”, ale określa, że jeśli takie sygnały zostaną uznane za „mimowolne”, to może dokonać eutanazji. Ustawa ta zezwala też, aby jednym z dwóch wymaganych światków przy śmiertelnym zabiegu był sam lekarz dokonujący eutanazji. Rezygnując z dotychczasowego 10. dniowego okresu oczekiwania, ustawa dopuszcza również wykonanie śmiertelnego zastrzyku w dni, w którym pacjent o niego prosi.

Wobec ustawy mocno zaprotestował m.in. kard. Thomas Collins z Toronto, wzywając Kanadyjczyków do sprzeciwienia się takim zapisom prawnym.

kak/ niezależna.pl

Komentarze

Moly2020.03.3 6:10
Ta propozycja to owoc wysilky wielu obywateli Kanady ktorzy zbierali podpisy pod petycjami i wlozyli duzo parcy i wysilku zeby wola czesc obywateli znalazkla odbicie w prawie. Od momentu gdy wprowadzono legalna eutanazje liczby ubiegajacych sie o to wzrastaja kazdego roku. Nikt nikogo do niczego nie zmusza. Ktos kto wypocil ten artykul nic nie wie o niczym
Nairobi2020.03.3 7:52
"Ktos kto wypocil ten artykul nic nie wie o niczym". Pani Moly, przecież to Fronda. Taki standard.
Bebik2020.03.3 9:51
A skąd wiadomo, że nikt nikogo nie zmusza.
anonim2020.03.3 11:51
A skąd wiadomo, że zmusza? Masz dowody? To zgłoś do prokuratury.
taro2020.03.2 19:32
teraz rodziny chorych beda szybko preparowac pisma ,jakoby od krewnych byly,chorych na demencje. Takim sposobem szybko obniza koszta za opieke
Wiktor2020.03.2 22:01
Psy są lepiej traktowane niż ludzie w takim stanie! gdzie tu godność ludzka!? Straszne!
Obywatel2020.03.2 18:51
I bardzo dobrze. Brawo Kanada. Nie waszą sprawą jest, dziennikarzyny, co ludzie robią z ich własnym życiem.
Sex portal2020.03.2 18:33
Cześć, Cześć kotku, szukasz seksu, przelotnej znajomości lub związku? Nie czekaj tylko dołącz do nas na www.lexlale.eu Tysiące samotnych kobiet czeka aż wreszcie ktoś zrobi krok w ich kierunku! Specjalny lokalizator pomoże Ci znaleźć Twoją kobietę w zasięgu co do 10km Nie daj im czekać tylko dołącz już teraz!
T2020.03.2 18:00
Eutanazja już dawno istnieje, a polega na odpowiednim "leczeniu" przez felczerów. W mojej rodzinie kilku osobom tak skrócono żywot.
adrian manowski2020.03.2 17:51
"Rząd Kanady chce zabijać chorych" a potem "....które nie są już w stanie samodzielnie wyrazić na niego zgody (np. chorzy na demencję), jeżeli wcześniej wydały dyspozycję z prośbą o eutanazję w przyszłości." Gdzie tu jest jakas samowolna decyzja? Bo ja tu widze, tylko prawo do respektowania wczesniej podjetej decyzji osoby ktore wyrazily chec poddania sie eutanazji, jesli kiedys zajdzie taka potrzeba. Ni mnij ni wiecej. Wiec pisanie, ze rzad chce zabijac jest delikatnie mowiac naduzyciem, Sa miejsca na tej planecie, gdzie prawo daje mozliwosc ludzia decydowania o sobie samych. Tak chyba powinno byc wszedzie.
anonim2020.03.2 18:33
Nie rozumiesz chyba, że w momencie, kiedy człowiek traci panowanie nad swoją wolą, nie może już się bronić i to inni decydują kiedy ma być zabity. Nie wiedząc, czy sam chciałby, żeby stało się to dokładnie w tym momencie i czy w innych okolicznościach by tego nie odwołał.
Maria Blaszczyk2020.03.2 22:45
No ale decyzję podjął, kiedy nad tą wolą panował. Wiedząc, jakie są tego konsekwencje. Przestań z ludzi robić idiotów. Jeśli ktoś ma najmniejsze wątpliwości, czy by nie chciał tego odwoływać - nie wyda takiej dyspozycji i tyle.
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.03.3 10:01
Już dawno doszedłem do wniosku, że brak ci inteligencji. Jeśli ktoś chciał się zabić kiedyś, to nie znaczy, że chce tego dzisiaj. To było primo. Secundo, chcesz się zabić, zabij się sama. Nie angażuj do morderstwa innych osób, bo to zwyczajnie nieuczciwe i nie w porządku wobec lekarza, który ślubował ratować życie.
Wiktor2020.03.2 21:54
Adrian manowski. Uważam, że nie masz racji. Kanada, to bogaty kraj, ale pewnie i ludzie są "leniwi"? Istnieje przecież Opieka Paliatywna, można opiekować się chorym w domu, lub w Hospicjum! Niestety, ale oni to muszą chcieć!? A po co mają się męczyć? Po co pieniądze wydawać? Lepiej zabić i pogrzebać, będą mieć spokój!? Prawda? Idą po najmniejszej linii oporu. Nie myślą, że ich też to czeka! TAKA JEST ICH ZASADA MYŚLENIA! NIESTETY! ABORCJA, EUTANAZJA, TO CYWILIZACJA ŚMIERCI! Nie my sobie daliśmy życie i nie my powinniśmy sobie je zabierać! Nie bawmy się w BOGA! Obojętnie, czy się jest wierzącym, czy nie! Od tego jest opieka lekarska, aby ból zmniejszać, a nie zabijać!
anonim2020.03.3 3:33
Jedyna cywilizacją śmierci jest katolicyzm. Nie dość że za najważniejsze dokonanie waszego boga uznajecie to że tak ładnie umarł w męczarniach na które sam siebie skazał, to jeszcze jecie ludzkie zwłoki, kanibale zboczeni, wymordowaliście połowę planety, skazujecie ludzi na śmierć w męczarniach i podniecacie się pięknem cierpienia i nieustannego umierania. Cała wasza religia to unikanie życia i szczęścia, które nazywacie grzechem. Za świętych uważacie sadomasochistów pokroju Pio, który biczował się drutem kolczastym i wypalał pseudo stygmaty kwasem, albo sadystkę matkę Teresę, która w czasie gdy akurat nie kradła i nie liczyła mamony zajmowała się torturowaniem ludzi i podziwianiem jak ślicznie cierpią i konają ku jej większej rozkoszy. Za symbol swojej "wiary" obraliście narzędzie kaźni, krzyż którym wykonywano wyroki śmierci na największych łotrach i zwyrodnialcach. Wasze święta to prawie wyłącznie śmierć i pożoga - boże ciało - święto czczenia zwłok, niedziela - święto jedzenia zwłok, Wielkanoc - święto torturowania i mordowania człowieka na krzyżu, z elementami funeralnymi, święto zmarłych - wiadomo, Wszystkich Świętych kolejne święto trupów, tym razem zamęczonych ludzi... Wyciągacie ciała z grobów, ćwiartujecie je na kawałki i oprawiacie w ramki ze srebra i złota ku uciesze gawiedzi, wyciągacie inne zwłoki i robicie z nich widowisko w szklanych trumnach. Cały katolicyzm to cywilizacja śmierci i kult nieustannego umierania, zwłok i cierpienia, ucieczki od życia, radości i szczęścia, nieustanne samo-umartwianie i torturowanie innych. Nekrofilna ideologia katolicka to największa zaraza jaka dotknęła ludzkość.
Krystyn2020.03.3 5:02
Twoja ideologia, to śmierć i mordowanie ludzi chorych! Lecz sie ! Szkoda że nie masz obozów!?
anonim2020.03.3 11:01
A faktycznie, pierwsze obozy koncentracyjne i getta dla Żydów też wasz Papież zakładał w Jerozolimie. Dziękuję za przypomnienie zwyrodnialcze.
Krystyn2020.03.4 0:44
A może zwyrodnialcze trochę jaśniej napiszesz? Bredzisz, jak zwykle! Kiedy jakiś Papież zbudował Obóz Koncentracyjny?? No śmiało, napisz??? Czekam, bluźnierco? Wydałeś się Lechu Keller ze swoimi nowymi nickami i wpisami bez nicków! Zabolało cię??? Brawo! Musi boleć !
anonim2020.03.4 11:05
Pierwszy obóz koncentracyjny dla Żydów założył papież papieża Urbana II w Jerozolimie w 1099. Getta żydowskie zakładano w II połowie XVI wieku prawie we wszystkich miastach włoskich należących do papieża, w tym czasie nie było ich jeszcze nigdzie indziej na całej kuli ziemskiej.
anonim2020.03.4 11:12
* Pierwszy obóz koncentracyjny dla Żydów założył papież Urbana II w Jerozolimie w 1099.
anonim2020.03.4 11:14
* Pierwszy obóz koncentracyjny dla Żydów założył papież Urban II w Jerozolimie w 1099 roku.
anonim2020.03.4 11:10
Widzę, że wielkim darzysz szacunkiem katolickie wynalazki i nazwę "obóz koncentracyjny" piszesz z uznaniem wielką literą - cóż przynajmniej jesteś konsekwentny w swym zwyrodnialstwie.
Moly2020.03.3 6:14
I jest opieka paliatywna. Ale niektorzy jej nie chca
anonim2020.03.3 11:21
Zapraszam na wizytę na talkim oddziale, zapewniam że zmienisz zdanie, bo nie istnieją leki potrafiące uśmierzyć ból w większości przypadków, oczywiście podziwiam lekarzy i personel, który tam pracuje, ale nie wiele są w stanie zrobić prócz obserwowania jak pacjent cierpi coraz bardziej. Środki po których si≥ę traci przytomność też nie pomagają, bo pacjent nadal cierpi tyle że we śnie. Z punktu widzenia pacjenta / ofiary placówki opieki paliatywnej to raczej gabinet tortur, szczególnie w Polskim wydaniu, gdzie nie wolno podać za dużo morfiny, by się umierający nie uzależnił fentanyl jest traktowany jak jakiś smakołyk i reglamentowany a i tak jedynie zmniejsza ból na 6-7 minut, który potem wraca ze zdwojoną siłą, już w kolejnej minucie. Jeśli pacjent ma szczęście i ma jeszcze tyle siły żeby zdjąć sobie plaster fentanylu i wziąć go do ust, by przyjąć na raz dawkę przeznaczoną na kolejne 72 godziny, co daje ulgę na kilkadziesiąt minut, czyli 10 razy dłużej niż normalnie. Kolejne 71 godzin będzie nie do wytrzymania torturą, oczekiwania na te kilkadziesiąt minut braku świadomości i nieodczuwania niczego, nawet swojego istnienia. Jednak upłynie jak całe lata w potwornych bólach i cierpieniu. Kto nie był na takim oddziale i nie widział jak ludzie tam konają ten po prostu nie ma pojęcia o czym mówi. Ja też kiedyś myślałem że żaden problem, przecież w 21 wieku to chyba są już środki przeciwbólowe, a nawet jakby nie zadziałały to pozostaje śpiączka farmakologiczna, tymczasem środki przeciwbólowe w przypadku bólu przewlekłego niestety żadne nie działają, śpiączka farmakologiczna nie jest stosowana praktycznie w ogóle wobec takich pacjentów, a jeśli już to po przebudzeniu twierdzą oni że cierpieli tak samo w śpiączce jak bez niej, bo po prostu ból mieli we śnie a nie na jawie, niektórzy odczuwali te tortury jeszcze intensywniej nawet. Proszę spędzić dobę na takim oddziale a potem porozmawiamy o tym czy pani by chciała takiej "opieki" i takiego niekończącego się umierania dla siebie.
Sauron2020.03.2 17:44
Mógłby mi ktoś z katolików wytłumaczyć, dlaczego dorosły świadomy człowiek (niekoniecznie będący katolikiem) nie powinien wg nich mieć prawa do stanowienia o swojej śmierci? Nawet jeśli macie co do tego swoje zasady, to zrozumcie, że nie wszyscy się ich trzymają i nie chcą być do tego zmuszani przez resztę. Jeśli ktoś nie chce żyć to chyba lepiej żeby jego życie skończyło się w jakiś cywilizowany sposób, a nie żeby np skakał z budynku lub pod pociąg tym samym ryzykując też zdrowie innych.
anonim2020.03.2 18:30
To może zapytaj o to rząd Kanady. Dlaczego chcą uśmiercać ludzi niezdolnych do wyrażenia swojej woli, a ich ew. sprzeciw mogą sobie uznać za mimowolny, jeśli będą mieli taką fantazję?
Sauron2020.03.2 18:45
xD Tak, rząd nie ma lepszych rzeczy do roboty niż zabijanie niekontaktujących ludzi. Na pewno ten fragment o mimowolnych odruchach to nie jest wyolbrzymienie dziennikarza frondy, żeby nakierować czytelników na odpowiednie reakcje, tylko jest to furtka dla rządu służąca do depopulacji mieszkańców Kanady. Przyznajcie po prostu, że macie ochotę, żeby wszyscy ludzie na świecie żyli pod katolickie dyktando, a nie wynajdujecie absurdalne powody, żeby tylko czegoś ludziom zabronić.
anonim2020.03.2 19:21
Możesz się tak pocieszać.
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.03.3 9:56
xD Jasne! Hitler też nie miał nic lepszego do roboty, niż zabijanie chorych ludzi w akcji T4. Zapamiętaj: kiedyś T4, dzisiaj C7.
taro2020.03.2 19:36
nikt na ziemi nie zabrania tobie,bys sobie wpakowal olow w czerep, powiesil na sznurowadle, polknal 12 opakowan roznych lekarstw, (moze ktores zadziala) czy w altance odkrecil zawory w butlach gazowych - po prostu zrob to sam, a nie zmuszaj do tego innych.
Maria Blaszczyk2020.03.2 22:01
Tylko że to nie jest takie proste. Po pierwsze, eutanazji co do zasady dokonują osoby umierające, w bardzo złym stanie, które mogą nie być w stanie zrobić czegokolwiek. Do tego taki np. strzał w głowę można przeżyć. Generuje to dużo cierpienia i koszty. Można zamienić się w osobę zupełnie niesprawną. Albo częściowo niesprawną, przejść 5 nieludzko drogich operacji chirurgicznych, długotrwałą rehabilitację - a nestępnie znowu się spróbować zabić. Również 12 opakowań różnych lekarstw ma się spore szanse przeżyć - ale za to jako osoba znacznie bardziej chora niż przedtem. Itd... I gdzie tu jest zmuszanie? Nikt nie musi brać w tym udziału. Wolny wybór dla wszystkich stron.
Beno2020.03.3 0:14
Szukamy osób do programu "chłopaki do wzięcia". Występują tam też kobiety. Myślę, że z twoimi wypowiedziami bardzo byś się do tego programu nadawała. Byłby dobry ubaw.
Emilia2020.03.2 23:30
Sauron, Piszesz o cywilizowanym sposobie śmierci ......? Czy to samobójstwo, czy to zabójstwo, to i tak wymuszona śmierć, a nie normalna! A tak nie powinno być! Człowiek ma swoją godność i ma prawo do godnej śmierci! Szpitale nie są po to, aby w nich zabijać, tylko aby leczyć! Szpitale,to nie są fabryki śmierci! To nie są ekskluzywne, jakby "obozy zagłady"!? Tam też dawali zastrzyki, gazowali! Opamiętajmy się! Służą do tego Opieki Paliatywne i Hospicja! Są teraz mocne, nowoczesne leki do uśmierzania bólu! Można! Tylko trzeba chcieć! Niestety, oni wolą uśmiercić niż pomagać w uśmierzaniu bólu! No pewnie, przecież taniej ich to kosztuje!? Mają z głowy! I po kłopocie, prawda? Tylko czy to aby tak należy zrobić? Piszemy tu o nieznanych chorych. Ale, czy wy każdy z was postapiłby tak ze swoją kochaną matką, czy ojcem??? Ja nie miałabym sumienia! Byłabym z nimi do końca, uśmierzając ból i opiekując się ! Tak, jak tu piszę, odchodziła moja Mama !
Sauron2020.03.3 0:12
Przede wszystkim najważniejsze powinno być to, czego chce sama zainteresowana osoba. Jeżeli chce umrzeć, jeśli jest to świadoma decyzja, przemyślana i skonsultowana z jakimś psychologiem/psychiatrą to moim zdaniem powinna mieć do tego pełne prawo. Okrucieństwem jest wówczas utrzymywanie jej przy życiu wbrew jej woli, szczególnie jeśli życie wiąże się z bólem i cierpieniem, którego ta osoba ma dość. Życie jest czasem o wiele gorsze od śmierci. Nie sądzę byś to zrozumiała jako katoliczka, ale postaraj się przynajmniej dostrzec, że każdy człowiek powinien mieć w takiej sytuacji wybór.
anonim2020.03.3 3:17
Nie no jak według Ciebie godna śmierć polega na konaniu w niewyobrażalnych męczarniach, wypluwając z krwią fragmenty własnych płuc i wielotygodniowe konanie w takich warunkach we własnych wymiocinach i krwi i kawałkach własnych wnętrzności, a niegodnym jest zamiast tego zasnąć bez bólu w wybranym przez samego siebie momencie, bez cierpienia i nie przeżywając tego niewyobrażalnego koszmaru to albo robisz sobie jaja, albo jesteś po prostu psychopatą. Parę tygodni temu pożegnałem kuzynkę - rak płuc z przerzutami praktycznie wszędzie, mnie też on najprawdopodobniej czeka, bo to u nas dziedziczne. Fentanyl z morfiną praktycznie nic nie dają, zresztą lekarze maja limity swoje, żeby się przypadkiem umierający nie uzależnił, bo jeszcze do nieba przez to nie pójdzie czy coś, więc lepiej torturować ludzi aż do śmierci, niż ich uzależnić od opioidów. Żeby pacjent nie leżał w kale, moczu, krwi, wymiocinach i własnych płucach należy mniej więcej co 2 - 3 minuty go całego kąpać w czasie kiedy jest przytomny, kiedy traci przytomność raz na godzinę - co jest niewykonalne nawet przy 3 osobach z rodziny czuwających jednocześnie. Kiedy kuzynka odzyskiwała przytomność przez 6 ostatnich tygodni nie mówiła nic innego prócz błagania o śmierć, sama był zbyt słaba by móc to zakończyć, a w Polsce Eutanazja jest nielegalna. W tym stanie wyjazd za granicę niemożliwy, sytuacja beznadziejna. Taki efekt ustalania prawa przez zideologizowanych psychopatów sadystów, pieprzących farmazony o "godnej śmierci" - jesteście kanaliami nie ludźmi.
Krystyn2020.03.3 4:57
Sauron, To ty jesteś kanalią! Mówisz o 1 przypadku, a tu chodzi o ogół ludzi teraz i potem !
Sauron2020.03.3 11:24
Ogarnij do kogo piszesz, bo to nie ja jestem autorem komentarza, do którego nawiązujesz. Ale skoro już tu jestem to czy naprawdę sądzisz, że dotyczy to tylko jednego przypadku? Mnóstwo ludzi na świecie codziennie żyje w cierpieniu i beznadziei, nie licząc na nic lepszego niż śmierć. Nikt nikomu nie każe zabijać - chodzi tylko o to, by każdy miał wybór. Ten wybór w żaden sposób nie krzywdzi ani Ciebie ani innych. Ale co z tego - Ty i tak chcesz kazać takim osobom cierpieć w imię swojego bożka.
Krystyn2020.03.4 0:37
Sauron! Ja nie mam bożka! Ty sobie miej! JA MAM JEDYNEGO BOGA! NIE OBRAŻAJ MNIE! JASNE!? SPECJALNIE DRANIU TO NAPISAŁEŚ!
anonim2020.03.3 18:14
Ogół ludzi? To Kanada wprowadza niby według Ciebie eutanazję dla wszystkich obowiązkowo dla ogółu, czy właśnie dla takich wyjątkowych przypadków? Ty w ogóle rozumiesz o co tu chodzi? Eutanazja jest ostatecznością i właśnie dotyczy wyłącznie skrajnych przypadków, kiedy nic nie można zrobić by ulżyć konającemu w cierpieniu. Obecnie w Polsce lepiej traktuje się psy niż terminalnie chorych, właśnie przez takie sadystyczne upodobania katolików.
Jan Radziszewski2020.03.3 1:17
Dobrze by było gdybyś ty Duraku Rusko żydowski poleciał do Kanady z napisanym gotowcem - po to aby cię tam uśmiercili
Sauron2020.03.3 1:31
Oho, miłosierdzie katolickie has entered the chat. A nawet nikogo tam nie obraziłem, tylko grzecznie zapytałem.
Wojtek Polak2020.03.3 10:30
jacy wy lewacy jesteście ''grzeczni'' o ty akurat grzecznie pytasz inni chcą grzecznie wprowadzają aborcje eutanazje. jeszcze chcecie grzecznie mordować tych najsłabszych niemogących się sami bronić. a potrzebują tylko miłości i opieki. jaki ty jesteś wspaniałomyślny grzeczny i postępowy.
anonim2020.03.2 17:04
Kanada jest bodajże najbardziej zlaicyzowanym krajem na świecie. Tam, gdzie nie ma Boga, tam życie ludzkie jest w pogardzie. Do czego to prowadzi...?
Wiktor2020.03.2 21:32
Bardziej zlaicyzowane myślę, że są jeszcze: Chiny, Korea PŁn. Wietnam.......
Maria Blaszczyk2020.03.2 22:54
I dlatego oni ratują swoich chorych na raka, a my dajemy im umierać? Albo, z innej beczki, takiej, gdzie nie można użyć argumentu "ale oni są zamożni" - choć lepszą przeżywalność chorych na raka mają takie potęgi jak Albania czy Białoruś - w Kanadzie, kraju o populacji właściwie identycznej z Polską, w wypadkach drogowych ginie 1,8 tys. ludzi rocznie. W Polsce - prawie 3 tys... Powiedz, jak bardzo trzeba mieć ludzkie życie w pogardzie, by być liderem w rozjeżdżaniu pieszych na pasach? I jak się to ma do religijności?
anonim2020.03.2 23:51
Zlaicyzowana Kanada? Ledwo co wyszli z religijnego obłędu. Poczytaj sobie o kanadyjskiej Komisji Prawdy i Pojednania i przyczynach jej powstania, bo to całkiem świeża sprawa, nie 17 wiek jak mogłoby się wydawać.
robaczek 2.02020.03.2 16:57
PRZESTANCIE SIE WPIERDA....Ć ludziom do ich życia!!!!! wy nie mozecie sie zajac wlasnym ogródkiem? co i was obchodzi co kto roie ze swoim cialem i życiem??? TO JEST JAKAS CHOROBA WASZA!!!!!!?????? zwyczajnie sie odpierd....... patuski. zajmijcie sie swoim ciemnogrodem w gmini i nie wychodzcie stamtad. zrozumieli ? ;] grzeczniutkie ;]
adam2020.03.2 20:28
Robaczek, ciebie robaki zeżrą po śmierci ale wieczność w piekle spędzisz jak się nie nawrócisz.
Jan Radziszewski2020.03.3 1:20
Dobrze by było gdybyś ty Duraku Rusko żydowski poleciał jak najwcześniej do Kanady z napisanym gotowcem - po to aby cię tam uśmiercili
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.03.3 9:53
Nikt tak się nie wścieka, jak szatan :)
anonim2020.03.2 16:53
Ich przodkowie poddali już " eutanazji " choćby rdzennych Indian.
Moly2020.03.3 6:12
Nie. Nie poddali ich eutanazji tylko ich wymordowali i wyniszczyli.
jou2020.03.2 16:48
...a cóż tu komentować?..... proszę przejrzeć historię świata, ludzie, którzy przywłaszczali sobie kompetencje Stwórcy nigdy nie prowadzili do rozwoju, tylko do zniszczenia...
anonim2020.03.3 3:01
...czego najlepszym dowodem jest historia Kościoła
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.03.3 9:51
Tak. Męczeńska historia Kościoła, który od wieków próbują zniszczyć jego wrogowie. Ale nic z tego :)