22.01.20, 09:15

TYLKO U NAS! Prof. Przemysław Żurawski vel Grajewski: Rosja przegra. To my mamy mocne karty

Tomasz Wandas, Fronda.pl: „Rosja wie o tym, że Polska namawia przedstawicieli krajów zachodnich, by na uroczystościach w Izraelu 23 stycznia przedstawili w wystąpieniach polski punkt widzenia, odnoszący się do stanowiska Rosji wobec II wojny światowej”. Tak powiedział szef rosyjskiego MSZ Siergiej Ławrow. O czym świadczy ta wypowiedź?

Prof. Przemysław Żurawski vel Grajewski, politolog: Myślę, że jest to rodzaj „zabezpieczenia się” przed tym, co ewentualnie może powiedzieć na korzyść Polski przedstawiciel Niemiec. Bowiem co do Francji prezydenta Macrona, nie spodziewam się niczego pozytywnego... Francja demonstruje swoją wolę zbliżenia z Rosją. Niewątpliwie, wpisze się w narrację rosyjską. Natomiast Niemcy poniosłyby poważne straty wizerunkowe, kiedy usiłowałyby zrzucić odpowiedzialność za wybuch II wojny światowej na Polskę. Wręcz zaprzeczyłyby powadze swojej polityki historycznej. W związku z tym nie mogą oficjalnie poprzeć rosyjskiej wersji, a zatem muszą powiedzieć coś, co będzie dla Putina nieprzyjemne, choćby w takim zakresie, że nie potwierdzi jego tez. Myślę, że jest to takie zabezpieczenie prewencyjne ze strony Federacji Rosyjskiej, że to oczywiście nie jest prawda, no ale Polacy – według nich - swoimi niecnymi machinacjami zdołali doprowadzić do tego rodzaju dyplomatycznego zachowania państwa trzecich, ale Rosja w rzeczywistości przecież ma rację... I temu to służy. Nic szczególnego z tego nie wyniknie.

Rosyjski prezydent mówił o przygotowaniu artykułu, który będzie oparty „wyłącznie na nowych faktach i danych, które były znalezione w archiwach rosyjskich”. Co Rosjanie mogą mieć w archiwach – i czy ktoś im uwierzy?

Co stworzą, to będą mieli. Myślę, że może to być przekonujące jedynie dla rosyjskiej opinii publicznej, względnie dla części ludzi na obszarze postsowieckim, którzy żyją w rosyjskim świecie medialnym. Możemy do tego, niestety, dodać część izraelskiej opinii publicznej. Proszę pamiętać, że tam 1 mln 700 tysięcy obywateli Izraela to dawni obywatele Związku Sowieckiego. Oni także mają ukształtowaną przez kraj swojego pochodzenia mentalność sowiecką. I oni na pewno też w to uwierzą. I na dodatek będzie to wsparciem dla izraelskiej wykładni historii, która mówi o rzekomym udziale Polski jako państwa, czy Polaków jako narodu, w Holokauście Żydów. Sądzę, że Putin takie tezy będzie głosił. I to w tym właśnie zakresie – walnego udziału Polaków w eksterminacji Żydów – zostanie przez część opinii żydowskich przyjęte.

Teraz postawię dwie tezy, i proszę pana Profesora o to, by się do nich odniósł. Izrael znalazł sojusznika w Rosji, i teraz wspólnie będą fałszować historię II wojny światowej. Wszystko wskazuje na to, że 75-ta rocznica wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau w Jerozolimie będzie takim festiwalem fałszowania polskiej historii w celu realizowania geopolitycznej gry Rosji i biznesu Izraela. Jeśli Profesor się z tym zgadza – skąd ta jedność? Co łączy te kraje? Dlaczego ten wspólny, absurdalny front przeciw nam?

Zgadzam się. Myślę, że powody są dwa, i wcale nie są tajemnicze. Jeden już wskazałem wcześniej (1 mln 700 tysięcy dawnych Żydów sowieckich, to jest liczący się elektorat). Przy obecnym zaciętym sporze wyborczym w samym Izraelu niewątpliwie każda ze stron tego konfliktu będzie zabiegała o głosy tych ludzi. W tym sensie jest to wytłumaczalne. Drugi, jeszcze ważniejszy powód to fakt, że Rosja jest militarnie obecna u granic Izraela – w Syrii. Kontroluje tereny bezpośrednio przyległe do Izraela; wiadomo także, że wraz z Iranem jest głównym protektorem reżimu Assada. Iran z kolei, sprzymierzony z Rosją, kontroluje milicje szyickie Hezbollahu, które ostrzeliwują Izrael pociskami rakietowymi, prowadzą inne działania militarne przeciwko temu państwu, zabijając jego obywateli. Rosja oczywiście ma na to wpływ. Izrael zwalczając te organizacje, wlatuje w przestrzeń powietrzną, w której mogą operować dostarczone Szyitom przez Rosję, za pośrednictwem Iranu, (czy reżimowi syryjskiemu), systemy przeciwlotnicze, i te systemy mogą być uruchamiane skutecznie, bądź nie – zależnie od tego, jakie będą decyzje rosyjskie. To jest jeden z przykładów dźwigni politycznych, jakie w tej chwili ma Rosja wobec Izraela. Sądzę, że te kalkulacje polityczne, obok wyborczych, wpływają na udział Izraela w całym tym przedsięwzięciu. Celem Rosji jest oczywiście zerwanie bliskich stosunków polsko-amerykańskich, a najbardziej obiecującą metodą przeprowadzenia takiej pożądanej przez Rosję operacji jest wywołanie sporów polsko-amerykańskich na tle sporów polsko-żydowskich, i temu to wszystko służy. 

Czego możemy się spodziewać po tym, co wydarzy się już wkrótce w Jerozolimie? Czy cytowane wcześniej słowa Ławrowa nie świadczą, Pana zdaniem, o pewnej niepewności Rosji dotyczącej gry, którą z nami podjęli?

Jak najbardziej. Myślę, że możemy powiedzieć z dużą dozą pewności, że my tę grę wygramy. Rosja ma tutaj bardzo słabe karty. Jak wyglądał rok 1939, czym był pakt Ribbentrop-Mołotow, kto był współodpowiedzialny za wywołanie II wojny światowej – to nie jest żadna tajemnica, od kilkudziesięciu lat ludzie na świecie to wiedzą. Jest pewnym złudzeniem rosyjskim, że ludzie na świecie raptem zapomną, jak to w rzeczywistości było. Sądzę, że poza tymi, którzy będą mieli interes polityczny w udawaniu, że wierzą w to, co mówi Rosja, innych „klientów” tej tezy Rosjanie nie znajdą.

Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

anonim2020.01.24 0:56
Jasne . Żurawski vel ....coś tam : są mocni w jazgotliwej gębie a jak przychodzi zawierucha to ino kurz się za nimi niesie . Wiadomy zawód .....politolog . Nie trzeba myśleć . Twórczy :):):):):):) . A Rosja ma armię i atom . Polacy typu Żurawskiego ( 70% ) mają dużo w gębie . " Dążmy do wolności grodu , naprzód , lecz nigdy w tył " .......śpiewają tchórze .
Mirek2020.01.22 22:18
Jedynymi słabymi kartami Polski są jej rodzimi zdrajcy-targowiczanie którzy robią wszystko aby Polsce zaszkodzić . Gdybyśmy nie mieli we własnych szeregach szpicli to z Unią Europejską nie mielibyśmy kłopotu a i Putin musiałby się z nami bardziej liczyć . Ostatnio osiemnastu zdrajców głosowało przeciwko narodowi polskiemu . Znamy nazwiska tych łotrów i mam nadzieję że spotka ich za to zasłużona kara .
Dudal2020.01.22 21:29
Prezydent powinien pilnie tego dnia pojechać z wizytą do Iranu. Czas odnowić stosunki nasze z tym krajem, któy nam pomógł w czasie kiedy nasi "sojusznicy" mieli nas głęboko w d.... w czasie II wojny i po niej.
Asia2020.01.22 21:04
Machajcie nadal szabelką, to może kiedyś znajdzie się taboret dla Adriana gdzieś w kącie gabinetu owalnego. Amen.
Reytan2020.01.22 18:20
Zurawski jest idiota,o czym swadczy ten kompensacyjny was ,ktory zdobi oblicze kazdego impotenta. Polska jest jedynym krajem na swecie,ktory wierzy ,ze prawda zwycieza i ze to sa mocne karty. Sa to typowe wierzenia ludow kolonialnych,ktore umieraja. Mamy wspolnote kulturowa z Indianami,oni tez w to wierza nadal. Tymczasem w polityce miedzynarodowej decyduje wylacznie pijar i wysokosc budzetu na ten pijar.. Wiekszosc krajow w ogole sie nie przejmuja prawda,tylko loza na pijar. Pijar oparty na prawdzie jest oczywiscie latwiejszy i skuteczniejszy,ale pijar bez budzetu nie istnieje w ogole. Polska pojawi sie na mapie swiata de facto dopiero po pierwszym wydanym miliardzie na pijar. Nic sie tak nie oplaca i tak szybko nie zwraca jak naklady na pijar wizerunkowy. Ale ja nie wierze,zeby to kiedykolwiek nastapilo,bo jestesmy ludem kolonialnym,i nasze mozgi sa manipulowane z zewnatrz przez imperia.
PRAWDA 2020.01.22 14:13
Pan Lauder, przyjedzie do Auschwitz, NIE DO JEROZOLIMY!!! AMEN. POLAK JEST PODBURZANY DO BYCIA ANTYSEMITĄ. Genetycznie, wg mnie, to Pacyfista. Nawet na własną szkodę. POLAK, NIE FARBOWANY!!!
taro2020.01.22 12:05
rosja jest przegrana ze swymi klamstwami,ale zanim sie do tego przyzna, to narobi rabanu,jak szczur w kontenerze, ktory chce znalezc wyjcie. A to moze sie przeciagnac w czasie i ci, ktorzy patrza na to wszystko z naszej strony, szybko beda znudzeni tym tematem i nie bedzie ich to juz interesowac.
and1232020.01.22 11:36
Dopiero teraz prowadzimy jakąkolwiek politykę międzynarodową, do tej pory byliśmy kolejną republiką sowiecką, albo niemieckim kondominium. Przestańcie jęczeć.
Marek212020.01.22 11:39
I dzięki tej polityce samorządnej i suwerennej mamy co chwila skopany tyłek.... Czy im więcej nas oskarżają to tym bardziej jesteśmy suwerenni?
taro2020.01.22 13:28
a czego sie spodziewales, jesli z Polski byly drenowane pieniadze w miliardach na wschod i zachod, a teraz jest wielkie STOP. Popatrz na te francuska ladacznice po odmowie zakupu zlomu i stracie lapowki, przepuszcza atak za atakiem, bezposrednio na Polske, juz sie tym nie krepuje, wykorzystuje do tego komunistow z brukseli, a i sam dewiant adonis tylko z ukochana makrela konszachty przeprowadza do nastepnego ataku.
kasper2020.01.22 11:35
Antysemityzm na ziemiach polskich w zaborze rosyjskim pod koniec XIX i w I-ej połowie XX w ani trochę nie umywał się do antysemityzmu rosyjskiego. O którym nie wiadomo dlaczego milczą polscy historycy i publicyści. W Rosji antysemityzm był oficjalną ideologią, miał poparcie państwa. Świadczy o tym chociażby zakaz osiedlania się Żydów w Rosji centralnej, w stolicy kraju w Petersburgu oraz w Moskwie. Ogromna też była skala pogromów rosyjskich w czasie rewolucji 1905-07 i wcześniej w latach 1882-1884. W co najmniej 800 miejscowościach. Z tego powodu do Polski uciekały wówczas setki tysięcy rosyjskich Żydów. Którzy zresztą nadal uwielbiali Rosję i nie znosili Polski. Ale co najważniejsze - Rosja przyczyniła sie do Holocaustu dając paliwo pod niego w postaci PROTOKOŁÓW MĘDRCÓW SYJONU i tą lekturą przekonała Hitlera do eksterminacji Żydów. PROTOKÓŁY MĘDRCÓW SYJONU sfabrykowane przez carską tajną policję były podstawową antyżydowską lekturą nazistów, NSDAP i całych pokoleń Niemców. ....................... DLACZEGO O ROSYJSKIM ANTYSEMITYZMIE MILCZĄ DZIENNIKARZE, POLITYCY i HISTORYCY?
anonim2020.01.24 1:13
Czyżbyś kompletnie nie kumał ? A Żydzi stwarzają sobie nową ziemię obiecaną ( Judeopolonię ) z Rosji czy z Polski ? A więc po co mają atakować Rosję ? Wrzeszczą na cały świat o antysemityzmie w Polsce by ta garstka autentycznych Polaków , która w tym kraju jeszcze żyje nie przeszkadzała im w organizowaniu swojego nowego żydowskiego państwa . Przecież już traktują je jak własny kraj . Trump wspomoże i żegnaj słowiański ludu piastowski . Mają nowego króla ....Zenona Martyniuka . Ten Żyd wygląda jak żaba i skrzeczy jak żaba . A żaba zamieni się w królewicza . :):):):):):):):) Co tam Piastowie czy Jagielloni .Niech nam panują Martyniuki i Rodowiczka . Też okrzyknięta królową . Taką mamy semicką ojczyznę..........Polskę .
Polak2020.01.22 11:30
Tak, tak, z kartami będziecie siadać do szachów po kolejny sukces na poziomie 1:27. Ot, dalsze kompromitowanie i marginalizowanie Polski przez pisowską mafię.
anonim2020.01.22 11:24
Spotkanie w Yad Vashem to sabat faszystów (rosyjskich, izraelskich, i unijnych - a każdy z nich ma dodatkowo swoje własne interesy w opanowaniu Polski) którym Polska przeszkadza wprowadzaniu neokolonializmu. Jak zawsze w takich sytuacjach potrzeba fundamentu propagandy. Stosują więc stary sprawdzony chwyt pt. "Łapaj złodzieja", stwierdzą więc w podsumowaniu: - od stu lat demokratyczne dążenia narodów Europy niszczy genetycznie faszystowska i antysemicka Polska, dzieląc narody żyjące na wschód i na zachód od jej granic i są na to historyczne dowody, które właśnie przedstawiamy (zaczyna Putin). Sprawa jest doskonale przygotowana, skoro zawczasu udało się im zamknąć usta Polsce. Na tym etapie agresji nasza obrona będzie więc piekielnie trudna. Moim zdaniem jedynym wyjściem jest znalezienie mocnego pretekstu aby ............... Żadna prawda historyczna nie będzie tu bowiem miała większego znaczenia.
jozef2020.01.23 7:01
Przez głupotę rządzących usta sobie zamykamy sami, pamiętaj nieobecni nie mają racji, a pokrzykiwanie z dala to się nazywa ujadanie.
Jozef Pilsudski - cytaty2020.01.22 10:59
"W Syberii, gdzie, wobec braku kultury, czynniki społeczne występują bez obsłonek w całej swej nagości przyjrzałem się bliżej maszynerii caratu oraz jego wpływowi na życie ludzkie w samej Rosji i znienawidziłem ten potwór azjatycki, pokryty pokostem europejskim, jeszcze bardziej". „Rosja obiecuje, gdy jest do tego zmuszona, i nie dotrzymuje swych obietnic z chwilą, gdy ma po temu siłę”. „Bez względu na to, jaki będzie jej rząd, Rosja jest zaciekle imperialistyczna. Jest to zasadniczy rys jej charakteru politycznego. Mieliśmy imperializm carski; widzimy dzisiaj imperializm czerwony – sowiecki”. „Widząc spustoszenia dokonywane przez ustrój komunistyczny, nie rozumiem, jak mogą istnieć w Europie socjaliści, odnoszący się do niego przychylnie”. „Jest to (bolszewizm) dziedzictwo dawnego rosyjskiego ustroju socjalnego, w którym poddani traktowani byli jak śmiecie swych panów”. „Jedno całe pokolenie zanika, jako ofiara socjalistycznych doświadczeń Lenina i Trockiego. Jeżeli Rosja chce w dalszym ciągu przeprowadzać te zgubne doświadczenia, to jej rzecz. Polska natomiast nie zgodzi się nigdy, ażeby pójść dobrowolnie na śmierć, starając się również skosztować komunizmu”.
Marek212020.01.22 11:02
I co z tego wynika dla realnej polityki Polski dzisiaj?
Jozef Pilsudski - cytat2020.01.22 11:09
Polska jest stale oskarżana w innych państwach. Jest w tym wyraźna i niedwuznaczna chęć posiadania w środku Europy państwa, którego kosztem można byłoby załatwić wszystkie porachunki europejskie. Podziwu godne jest stałe zjawisko, że te projekty międzynarodowe znajdują tak chętne ucho, no i języki, nie gdzie indziej jak w Polsce. - Cytat pochodzi z książki Józefa Szaniawskiego "Marszałek WNIOSEK TAKI ŻE MY POLACY SAMI MUSIMY SIĘ SZANOWAĆ I TWORZYĆ SILNE PAŃSTWO !! - TAK JAK TO DZISIAJ CZYNI PiS i PREZYDENT DUDA
Marek212020.01.22 11:20
Efektem tego silnego państwa jest to, że tylko Niemcy będą nas bronić?
taro2020.01.22 13:42
w tej sytuacji nie chodzi o to,by stawiac pytanie kto nas obroni, tylko by glosno powiedziec ,,dosyc, odpierd...cie sie od Nas,,. Politycy polscy musza miec jaja,by na arenie europejskiej warknac tak glosno,by to slyszeli przedstawicieli innych krajow. Byc przygotowanym na to, ze pewne sprawy beda dla nas zablokowane w uni, ale powinismy sobie, zanim to powiemy przygotowac grunt nie tylko w Chinach,ale i Afryce.
Marek212020.01.22 13:47
Czyli jedyna polityką musi być odmowa uprawiania polityki.... Tylko krzyczeć i zabierać swoje zabawki do Afryki.
taro2020.01.22 15:06
Nie, Afryka, Chiny, to zabezpieczenie, ktore duzo wczesniej przygotowujesz jako rynek handlowy na wypadek unijnej blokady.Panstwo musi z czegos zyc. Cz jesli ktos cie kopie w tylek regularnie, to ty bedziesz sie obracac i mowic temu komus za kazdym razem przepraszam,albo dziekuje?
Reytan2020.01.22 18:25
Marek21 to komunistyczny prowokator i genetyczny idiota.
Marek212020.01.23 9:30
Nie powtarzaj się.
Marek212020.01.22 10:53
Czyli tylko Niemcy będą nas bronić. A więc polityka Tuska wobec Niemiec była słuszna.....
taro2020.01.22 13:16
niemcy bronia swoich interesow, a nie Polski. Od polowy lat 90-tych przesuwali sie coraz bardziej na wschod, az od poludnia doszli do Chin, przekazali technologie i mieli tania sile robocza,ale drogi transport i czas. To co najwazniesze w zyciu, co codziennie sie uzywa, produkowane, prane, to wszystko jest w Polsce. Polska gospodarka i jej zaplecza sa dla Niemcow jak ordynans dla oficera, na zawolanie i wszystko ma byc przygotowane.
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.01.22 10:30
Jasne, panie Żurawski czy też Grajewski. Po tym tekście Rosja zesrrrała się już ze strachu.
Michnik ze Szwecji2020.01.22 15:03
Po Twoim cały kraj to zrobił oczywiście oprócz ciebie,w zatwardzenia stałej lewackiej modzie już nie walisz w gacie walisz w siebie w środek.
Matwiej Bej2020.01.22 10:19
Mnie INTERESUJĄ FAKTY.Czyli czy było takie przemówienie Ambasadora L,czy była propozycja postawienie pomnika A.H ,czy były próby sojuszu z III Rzeszą ,bo Zaolzie było. Nie INTERESUJE MNIE INTERPRETACJA W.Putina ,liczą się TYLKO Fakty.Nie bronie Rosji ,bronie PRAWDY-FAKTÓW.
taro2020.01.22 13:09
jesli takie zaolzie bylo, jak to co niektorzy przedstawiaja, negatywne dla Polski, to dlaczego taki czeski pilot zameldowal sie w 1938/39 w Deblinie w szkole lotniczej, a jeszcze na zlosc razem z Polakami wyladowal w Anglii w ich dywizjonie. Normalny Czech powinien kopcic pod kopula z nienawisci, a nasz Czech wolal Niemca bic.
Matwiej Bej2020.01.22 13:30
@ taro od mojego miejsca zamieszkania do Czeskiego Cieszyna nie całe 30 km. I znam ludzi z obu stron granicy. Tu nie Ludzie decydowali to Wielcy Sku--- ustawiali prostaczka życie.Czy Wiesz DLACZEGO My Ślązacy nie mamy Swego Kraju? Bo jesteśmy w Polsce ,Czechach ,Niemcach.Odpowiedz Sobie sam.Dlaczego w Polsce Rząd nie uznaje Ślązaków za Słowiańską Mniejszość Etniczną,a Czesi Uznają.Dlatego Liczą się FAKTY.
taro2020.01.22 13:45
to jestes Slazak, czy Cesarok?
taro2020.01.22 14:14
chopie jestech z Katowic, tu kiedys kozdy w swoji dzielnicy godol niby slaska gwara/jezykiem, ale w innych go na 100%nie rozumieli. Pamietom jak jeszcze za bajtla jezdzilech do Siemianowic, to tam ino syczeli przy wypowadaniu kozdego slowa (mosss, wiesss), trocha inaczej godali w Pioskach, Zorach.Z czasem sie pozmienialo, polska szkola podstawowa zrobila swoje, na lekcjach sie mowilo na placu godalo. Pierwsze co wazne jest to jezyk, gwara, ona sie juz stracila Jak myslisz, jak chciolbys to osiagnac. Powstancy Slascy podjeli pierwsze kroki, ale wiedzieli, ze niezaleznosci im nikt nie zagwarantuje, a nawet ich wysmieja, to dazyli do tego,by dolaczyc do Polski, nie zostac pod niemcym i do znienawidzonego Czecha tyz nie chcieli, bo swego czasu dobrze zyl z cesorzym. W normalnych warunkach Slask nigdy by nie dostal niezalznosci, ani od Polski, ani od Niemcow, teren jest zbyt bogaty w surowce, ktore czesciowo teraz sa,albo beda zabronione, ale w kazdej chwili mozna je wydobywac. Slask moze byc niepodleglym regionem, ale wtedy juz nie bedzie Polski,tylko regiony unijne, a tego to chyba nie chcielibysmy.
Matwiej Bej2020.01.22 14:46
@ Pszczyna to Moja Mała Ojczyzna---Heimat. I Całkowicie się z tobą zgadzam ,w poglądach.Najtrudniejsza Godka to Kalety itd. I tam pracował w delegaci ,przy budowie papierni.
taro2020.01.22 14:59
pytolech sie o te slowo cesarok, bo mom kumpla z cieszyna, on mieszkol w centrum, a ona cieszynianka , mieszkala w dzielnicy za jakim starym cesarskim kamieniem granicznym. Jak sie czasem dochodzili na pokojowy sposob, to on godol ,, to nie baba, to cesaroczka,,
Reytan2020.01.22 18:05
Zaolzie zawsze bylo polskie,i polskie bedzie. A odebraliSMY je faktycznie wyrywajac jez pyska Hitleraa nie w porozumieniu z nim. I to tylko po tym,jak zaproponowalismy Czechom sojusz i wspolna obrone Czechoslowacji przed Niemcami,a Czesi odmowili,bo masoni czescy woleli Niemcow.
taro2020.01.22 18:53
tylko, ze do glosu zawsze dochodza gnidy antypolskie i sprawe Zaolzia wykorzystuja przeciwko Polsce.
Kazimierz Podk.2020.01.22 10:19
Dzięki takim ukraińskim i rusofobicznym doradcom jak Targalski i vel Żurawski jakich ma PiS to nic to dobrego Polsce nie wróży.
Newsroom2020.01.22 10:18
Rosja już totalnie przegrała, z nami propagandowo o prawdę historyczną ! Sondaż, wśród krajów zachodnich to wyrażnie pokazał ! Ludzie wiedzą czym był bandycki komunizm czym było ZSRR, kim był Stalin i obozy stalinowskie oraz ile milionów ludzi zginęło za czasów nieboszczki ZSRR ! Ludzie wiedzą na zachodzie dlaczego powstała Solidarność i z kim walczyła?,Dlaczego padł "Mur Berliński" - tej prawdy nie da się zakrzyczeć czy zadeptać ! Rosja przegrywa już totalnie - propagandowo, moralnie i gospodarczo ! Teraz Rosję czeka wieloletni okres smuty - to musiało się tak skończyć !
Paweł2020.01.22 23:04
Więcej, Rosja ma duże szansę rozlecieć się w pi....ec!
anonim2020.01.22 10:14
Wystarczy wprowadzić wizy dla obywateli Izraela, nie ochraniać wycieczek na Majdanku, zakazać noszenia broni ich ochronie.
Marek212020.01.22 11:01
Aby łatwiej było dać im po mordzie?
taro2020.01.22 12:15
Nie, aby sami przed soba trzesli tylkami ze strachu.
Marian2020.01.22 13:57
A czy czasem nie zasluguja na porzadny wpi-erd-ol?
XYZ2020.01.22 10:03
Do tego doszło ze Niemcy po niemiecku będą nas bronić.Koniec świata.
JS2020.01.22 9:57
Panie profesorze, jeżeli nie będziemy prosić Nieba o pomoc to my przegramy ! Mamy za mało pieniędzy na obronę i nie mamy takiej tuby medialnej jak Rosja do której prędzej czy później dołączą się nasi "przyjaciele" Niemcy. Pozdr.
Marek212020.01.22 11:00
Bez cudów Polska nie może istnieć. Obywają się bez nich jakieś Niemcy, Czechy, Szwecja ale MY? Nigdy! Na Prawdziwiepolską głupotę rzeczywiście tylko cuda mogą pomóc. Niestety, w 1795 Matka Boska się zagapiła, cudu nie było i wynikła taka pewna przykrość......
JS2020.01.22 11:17
Tylko w słabym narodzie może Bóg się rozsławić przez cuda. Mocarz na swoim zbrojeniu polega ale jak przyjdzie silniejszy od niego, pokona go i zabierze łupy. W jednym z psalmów pisze - głupcem jest ten, który polega na swojej sile. Słaby naród, który jest z Jezusem przegrywa ale tylko pozornie. Są ofiary ale nie na darmo ludzie giną. Potem Bóg upokarza silniejsze narody. Króluj nam Chryste Pozdrawiam
Marek212020.01.22 11:19
A realia?
JS2020.01.22 16:36
Ludzie najbardziej boją się śmierci, bo uważają że nic po nich nie zostanie i dlatego trzeba za wszelką cenę żyć. Nawet chrześcijanie tak myślą. I ja tak kiedyś myślałem ale nie że za wszelką cenę. Perspektywa życia wiecznego zmienia wszystko i może i szkoda umierać czy naturalnie, czy w walce za coś, za kogoś to ofiara ludzka dopomaga Bogu w naprawie tego co złe. Dlatego zabici kapłani mogą więcej dopomóc niż za życia ziemskiego. Pozdrawiam
Reytan2020.01.22 17:55
Pan Bog nie popiera kretynow,ktorzy obarczaja go cala odpowiedzialnoscia za swoje losy. To sa heretycy.
Ciekawy2020.01.22 9:54
Pisie przegrają bo nas uzależnili od ruskiego wegla
Ciekawy2020.01.22 9:53
Jak mysli ze ma skomplikowane nazwisko to ma mózg a tu figa z jakie pustynia pod czupryna
qwerty2020.01.22 9:38
Jakie karty? Ludziue opamiętajcie sie !!! To polska juz dawno przegrała i jest nikim na arenie międzynarodowej. Kto to sprawił ? Mądrzy wiedzą. Głupi wierzą flądrze.
taro2020.01.22 12:13
nikim na arenie to jest przynajmnie 160 roznych krajow na tym globie, wiekszych i mniejszych i zaden przedstawiciel tych krajow nie pyskuje tak negatywnie jak ty.
Elektor2020.01.22 9:36
Mnie się wydaje, że polityka międzynarodowa to jest taka gra, w której nie jest najważniejsze czy się ma mocne karty ale kto te karty rozdaje. Polska od 100 lat to naiwny gracz siadający do stołu z szulerami. Jak ma wygrywać? Pisowcy kontynuują tradycje stawiając nasze pieniądze na parę siódemek i piątek a szuler wyciąga z rękawa fulla.
claus2020.01.22 11:55
Antysemityzm na ziemiach polskich w zaborze rosyjskim pod koniec XIX i w I-ej połowie XX w ani trochę nie umywał się do antysemityzmu rosyjskiego. O którym nie wiadomo dlaczego milczą polscy historycy i publicyści. W Rosji antysemityzm był oficjalną ideologią, miał poparcie państwa. Świadczy o tym chociażby zakaz osiedlania się Żydów w Rosji centralnej, w stolicy kraju w Petersburgu oraz w Moskwie. Ogromna też była skala pogromów rosyjskich w czasie rewolucji 1905-07 i wcześniej w latach 1882-1884. W co najmniej 800 miejscowościach. Z tego powodu do Polski uciekały wówczas setki tysięcy rosyjskich Żydów. Którzy zresztą nadal uwielbiali Rosję i nie znosili Polski. Ale co najważniejsze - Rosja przyczyniła sie do Holocaustu dając paliwo pod niego w postaci PROTOKOŁÓW MĘDRCÓW SYJONU i tą lekturą przekonała Hitlera do eksterminacji Żydów. PROTOKÓŁY MĘDRCÓW SYJONU sfabrykowane przez carską tajną policję były podstawową antyżydowską lekturą nazistów, NSDAP i całych pokoleń Niemców. ....................... DLACZEGO O ROSYJSKIM ANTYSEMITYZMIE MILCZĄ DZIENNIKARZE, POLITYCY i HISTORYCY?
tygrys2020.01.22 14:43
albo wyrzucić tego gracza od tego stołu, albo nie dopuścić szulera do gry, to jest Polski zadanie
vivi2020.01.22 21:20
Aby to zrobić Polska musiałaby coś znaczyć. A nie znaczy NIC. I tyle w temacie.
WszyscyPokonaniBólemPrzeponyZeŚmiechuNadPolską2020.01.22 9:27
Polska znowu zwycięska? Wygrywamy na wszystkich frontach, wygrywamy i wygrywamy... A inflacja szybuje w kosmos, energia elektryczna z najdroższego na świecie węgla ma najwyższą cenę w Europie, miliony elektrycznych aut z państwowego Ursusa czekają na dostawy ogumienia z państwowych zakładów, bankrutują państwowe stocznie i zamykane są prywatne huty, 300.000 mieszkań dla młodych Polaków czeka na... ogumienie albo może na następne zwycięstwo PiSocjalistycznych tępołbów ogłoszone w Kurwizji?
tygrys2020.01.22 14:37
ta gadka to do swoich druhów, otumanionych przekazem o wojnie pańszczyźnianej, a nie do Polaków
Paweł2020.01.22 23:02
Koleś, lekarz może nie być w stanie Ci pomóc, ale chyba jednak warto spróbować?
Prawda2020.01.23 18:19
Szkoda, że PO nie wygrała wyborów. Wtedy nikt by nie kradł, miliony aut elektrycznych wyjechałoby na ulicę, stocznie nadal wspaniale rozwijałyby się, mafia VAT sama by się zlikwidowała w ramach samokrytyki, nikt nie strzelałby do górników gumowymi kulami, nie byłoby akcji "Widelec", nikt nie przemycałby dziesiątki cystern z paliwem przez granicę, Sądy byłyby tak wspaniałe jak dotąd, Bank Amber Gold nadal wspaniale by prosperował. Cóż za szczęśliwy kraj by to był. Aż łza się w oku kręci. I komu to przeszkadzało.