O sprawie donosi portal „Dziennika Bałtyckiego”. Serwis przypomina, że obowiązek dostarczenia oświadczeń majątkowych dotyczy nie tylko prezydenta, zastępców i radnych, ale także urzędników wydających decyzje oraz osób kierujących jednostkami podległymi miastu i powinny być składane „bez zbędnej zwłoki”.

Takie oświadczenia po złożeniu są następnie umieszczane w Biuletynach Informacji Publicznej (BIP) danych instytucji, aby zapewnić powszechny transparentność i dostęp do oświadczeń, co określa ustawa. Dokumenty te muszą być publikowane.

Jak wyjaśniają urzędnicy gdańskiego ratusza w rozmowie z portalem dziennikbaltycki.pl, powodem opóźnień ma być m.in. proces rekonstrukcji referatu, który do tej pory nadzorował „proces zbierania, sprawdzania i publikowania oświadczeń majątkowych”.

Ratusz zapewnia, że oświadczenia są sprawdzane, a następnie publikowane „po kolei”.