26.09.19, 10:15

Ks. Stanisław Małkowski dla Frondy: Prymas niech mówi, co chce - my mamy swoją wiarę

Prymas Polski Wojciech Polak podczas konferencji w Muzeum Polin odniósł się do słów prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego. Kaczyński powiedział niedawno: "Chrześcijaństwo jest częścią naszej tożsamości narodowej. Kościół był, jest dzierżycielem jedynego powszechnego systemu wartościPoza nim mamy tylko nihilizm". Prymas stwierdził, że "absolutnie nie jest to wizja Kościoła, która jest związana z Kościołem katolickim…". Eryk Łażewski zapytał ks. Stanisława Małkowskiego, jak ocenia on tę prymasowską polemikę.

"To, co powiedział Jarosław Kaczyński jest słuszne. Natomiast, przesadził mocno, gdy powiedział, że poza Kościołem i przyjęciem wiary, którą głosi Kościół, jest nihilizm. Wybiórcze traktowanie wartości: kiedy jedne ważne się pomija, a inne się przyjmuje, albo ceni zbyt wysoko, nie jest nihilizmem. Ale jest oczywiście postawą niebezpieczną i moralnie, i kulturalnie" - powiedział ks. Małkowski. 

Jak wskazał red. Łażewski, prezes Kaczyński przyznał, że istnieją przecież pewne wyjątki od owej postawy nihilizmu. 

"Wyjątki są jednak dosyć liczne. Nie są nihilistami ludzie, którzy nie przyjmując tej hierarchii wartości, którą głosi Kościół, jednak jakieś wartości (skądinąd ważne) uznają" - stwierdził w odpowiedzi legendarny kapłan "Solidarności".

Według ks. Małkowskiego Prymas winien wypowiadać się uważniej.

"Ksiądz Prymas bywa nieroztropny swoich wypowiedziach, które mówi w taki sposób kategoryczny. A z nauką, którą głosi Kościół, czasem ma i niewiele wspólnego. Ja bym się nie przejmował tym, co mówi Prymas Polak. Niech sobie mówi co chce. My mamy swoją wiarę i nie musimy się oglądać na jakichś hierarchów, którzy swoje myśli chcą przedstawić jako prawie dogmat" - powiedział kapłan.

Jak dodał, wątpi, by cokolwiek z wypowiedzi Prymasa przenikało do świadomości przeciętnych katolików; ci szukają raczej bliższego im autorytetu.

bsw

Komentarze

Andrzej Babis2020.04.12 17:12
Jak to sie w ogóle stało, że nikomu nie znany i niczym zasłużony do Kościoła w Polsce, jakiś biskup nagle stal sie Prymasem. To bardzo dziwnie działanie, które przynosi wiele szkody Kościołowi w Polsce.
Durczykiewicz2019.09.27 15:13
PiotrS Odwrotnie, to prymas głosi herezję! Są też takie słowa w Biblii, że "trzeba słuchać bardziej Boga niż ludzi..." Czytajmy Słowo Boże! Tak mało je znamy! A tylko katolicka religia jest tą najczystszą najpełniejszą...
Durczykiewicz2019.09.27 15:09
Studiowałam teologię. Wg nauki KK każdy człowiek ma wpisany w naturę w swą tożsamość Dekalog! Wg mnie prymas który stara się być poprawny politycznie zaprzeczając słowom pana Kaczyńskiego zaprzeczył nauce Kościoła.
Anna2019.09.27 11:20
Ksiądz Małkowski mówi prawdę. Nie boi się, jest odważnym kapłanem, a tacy, jak prymas Polak powinni się wstydzić Nie chodzi tu tylko o tę wypowiedź prymasa, ale o chowanie głowy w piasek, choćby na ostatnim spotkaniu m. in z przedstawicielami ruchu LGBt i innymi lewakami.
Adamoss2019.09.26 23:59
To co dziś dzieje z Kościołem wystarczy porównać z dwoma Prymasami Polski: za chwilę błogosławionym kardynałem Stefanem Wyszyńskim i obecnym Prymasem. Widać różnicę gołym okiem. Módlmy się za Prymasa i wszystkich błądzących kapłanów, biskupów, aby się po nawracali. Co kapłan bardziej uduchowiony, to zaraz go prześladują w różnorakiej formie (bo PRAWDA boli i jest nie wygodna, a PRAWDA jest tylko jedna i innej nie ma, a to światu się nie podoba, bo ta PRAWDA nie jest z tego świata i z nim koliduje), czy to przez przeniesienia gdzie indziej- np. ks. Pelanowski, czy wydając jakieś suspensy bez jakichkolwiek sensownych argumentów- np. ks. Natanek. Na szczęście jeszcze nie ruszony jest kolejny kapłan Maryjny (dwaj w/w są Maryjnymi kapłanami, co po owocach widać)- ks. Chmielewski, ks. Glass, ks. Olszewski, wszyscy egzorcyści- wiedzą z kim mają odczynienie na co dzień...), itp. Natomiast na piedestały wynosi się kapłanów, którzy ani ubiorem, ani tym co głoszą nie wydają się kapłanami, np. ks. Szustak, dla którego Matka Boża jest koleżanką i nazywa JĄ publicznie "Maryś"!!! Tam gdzie nie ma Maryi, nie ma też Pana Boga!!! A kto odrzuca jawnie Maryję jako Matkę Boga i Królową, jest po prostu protestantem lub innowiercą! Niech Maryja Królowa Polski wróci na swoje należyte miejsce w naszym kraju, a Pan Jezus- Król niech zasiądzie na tronie naszej ojczyzny. Wtedy zostaniemy ocaleni. Niech biskupi z kardynałami i wspomnianym Prymasem odnowią w pełni Śluby Jasnogórskie i w pełni wraz z naszym rządem (ale tak na prawdę, a nie na niby) uczynią Jezusa Chrystusa Królem Polski!!! Wtedy zostaniemy ocaleni! I niech konsekwencją Intronizacji będzie wierne wypełnianie przykazań w naszym kraju, przede wszystkim przykazania nie zabijaj (aborcja, in vitro, itp.)! Króluj nam Chryste i Maryjo nasza Królowo- zawsze i wszędzie!!!
RHQQ22019.09.27 8:04
No z przytaczaniem Wyszyńskiego jako wzoru to bym polemizował. Najpierw pro-nazista, pod redakcją którego wychwalano nazistowski rasizm, antysemityzm i "heroiczną walkę III Rzeszy o nowego człowieka". Następnie już jako prymas, bo bardzo dzielnej walce jednak uległ i dogadał się z komunistami; w imieniu Kościoła zdradził Polskę ponownie (tak jak to wcześniej Kościół uczynił w 1892). W zamian za korzyści majątkowe zgodził się w imieniu Stolicy Apostolskiej na zerwanie przez Kościół stosunków dyplomatycznych z rządem na uchodźstwie, oraz uznanie legalności okupacji sowieckiej.
Adamoss2019.09.26 23:40
Kapłani nawróćcie się!!! Jest tyle nadużyć w Kościele, że głowa pęka z bólu: 1) Komunia Św. na stojąco i do ręki!!! To jest Świętokradztwo!!! Przed Bogiem i Panem należy zginać kolana!!! 2) Szafarze nadzwyczajni- z których robi się zwyczajnych szafarzy!!! Tylko kapłani mają w pełni konsekrowane ręce i tylko oni są szafarzami Najświętszego Sakramentu, nikt inny!!! 3) Nie ma sacrum w Kościele, więc są szopki i cyrki, jak u protestantów- klaskania, tańce, dotykanie monstrancji z PANEM JEZUSEM!!!, dialogi na kazaniach!!! Otaczanie Ołtarza przez świeckich w czasie modlitwy Ojcze nasz na Eucharystii!!! 4) Kiedy Pan Jezus umiera na Ołtarzu po raz wtóry. w momencie Baranku Boży, każdy chwilę przed podaje sobie rączkę, uśmiecha się, itp... A przed nim jest konający Chrystus... I nikt z tego nic sobie nie robi, tylko aby się uśmiechnąć i podać rączkę... Kapłani to Wy macie być nauczycielami dla nas sacrum i przeżywania Najświętszej Ofiary jak należy!!! Od Was zależy nasze zbawienie. Wy za nas odpowiadacie!!! Módlmy się za kapłanów!!! Każdy niech odmawia 1 dziesiątek różańca- jest nas tylu polaków, że wystarczy za kapłanów całego świata/
Adamoss2019.09.26 23:30
Poza tym, to co się teraz dzieje, co będzie na synodzie amazońskim, to już woła o pomstę do nieba. Ale jest to wszystko objawione w Piśmie Św., że Kościół nie zginie, ale musi zostać oczyszczony z z bagna, w którym się znajduje. Jak za czasów Jezusa- tylu było kapłanów (faryzeuszów), a tylko kilku się nawróciło.... To samo będzie i w dzisiejszym Kościele- tylko nie liczni odpowiedzą na łaskę Bożą nawróceniem... Reszta biega za momoną... Za zdobywaniem tytułów naukowych, za zdobywaniem wiedzy, poznawania świata (liczne wyjazdy). Patrząc na kapłanów odprawiających Najświętszą Ofiarę odczuwa się niestety brak sacrum, prawdziwiej ich wiary w obecność Pana Jezusa pod postaciami chleba i wina... Serce się kraja, jeśli kapłan odprawia Mszę Św. od niechcenia, aby szybciej... Serce się kraja, kiedy zamiast udzielać Komunii Św. jako zwyczajni szafarze Najświętszego Sakramentu z konsekrowanymi rękami, siadają na swoich tronach, a dają udzielać szafarzom nadzwyczajnym, po kilkunastogodzinnych szkoleniach teologicznych!!! (gdzie kapłani w seminarium przygotowują się 6 lat, zaś w zakonach- dłużej).
Adamoss2019.09.26 23:18
Być posłusznym należy być w pierwszej kolejności: 1) Objawieniu Bożemu- Pismo Św. 2) Tradycja. 3) Nauczycielski Urząd Kościoła. 4) Własne sumienie- natchnienia Ducha Św. zgodnie z pkt. 1-3. 5) dopiero potem przełożonym- jeśli wypełniają pkt. 1-3. Jeśli biskupi głoszą inną naukę od Jezusowej, do takich słuchać nie można... Muszą się w końcu opowiedzieć albo z Bogiem i wiernie wypełniać przykazania, a nie tylko ich nauczać, albo za mamoną, światem, czyli nie Bogiem- a szatanem. Bo kto odrzuca Pana Boga, zaprasza automatycznie szatana... Innej drogi nie ma. Medal ma tylko dwie strony.
trucker2019.09.26 21:43
Hi Fronda przestancie sie czepiac nieobrazliwych slowek. Jesli jest cenzura niczym sie nie roznicie od lewackiego onetu.
a_l2019.09.26 19:12
Zrozumiałem, że JK mówił o nihiliźmie poza systemem wartości wywodzącym się z Kościoła, systemie który powstał w chrześcijaństwie, ale wyznawanym niekoniecznie przez wierzących (nie kradnę, nie zabijam, nie zdradzam żony....itd). Prymas nadgorliwie zatroskał się o starszych braci w wierze.
Janek2019.09.26 19:08
Małkowskie wchodzi na heretycką drogę, najwyższa pora aby się zastanowił komu jest wierny.
Andrzej2019.09.26 19:02
Ksiądz Małkowski ma całkowita rację, wielu Hierarchów odjechało dawno od zasad płynących z Ewangelii. Ich poglądy są tak nierozumne że aż dziw dlaczego wspięli się tak wysoko po szczeblach kościelnej kariery. Co jak co ale np. powinni znać różnice pomiędzy prawdziwa doktryna Kościoła wyrastającą z Ewangelii a protestanckim zwyrodnieniem podstaw wiary. Jeśli jeżdżą i świętują heretyckie rocznice znaczy to, że nic nie pojmują z prawdy obiektywnej i jedynej.
ja2019.09.26 18:54
Prymas Polak od dawna ma niewiele wspólnego z kościołem katolickim tak jak Niemiec kard. Marx.
Ron2019.09.26 18:22
Komu zależy na upadku KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO ? Przyjrzyjmy się wypowiedziom i porównajmy je PODSTAWAMI doktryny.
Joanna2019.09.26 17:58
Jeżeli negujecie naukę Papieża i zalecenia prymasa to odejdżcie z kościoła i dajcie spokój porządnym katolikom bo tylko wstyd robicie
JONASIK2019.09.26 19:36
Nie, to papier i prymus niech spadają z naszego Kościoła!!!!! No i jeszcze ten Jezus, niech spada, bo nie pasuje. Bez tych bolszewików, nasz polski KK będzie narodowy, niezłomny, anty genderowy i czysty rasowo:))
Super Polak i Katolik2019.09.26 20:28
Racja, jak sie nie zgadzają z Naczelnikiem naszego Państwa to nie mają co szukać w katolickim kościele ktorego zwierzchnikiem jest Prezes
JONASIK2019.09.26 17:35
Wszystko sprowadza się do: Ks. XXX dla Frondy: Jezus niech mówi, co chce - my mamy swoją wiarę!!!
matis892019.09.26 17:21
Prymas Polak powinien przeprosić katolików za swoją lewackoateistyczną wypowiedź. Kościół mówi jasno, poza Jezusem nie ma zbawienia. Oczywiście w tej lewackiej wypowiedzi tego nie podkreśli, bo to niewygodne dla lewaków. Dlatego gada bełkot.
leszczyna2019.09.27 0:17
NT mówi, że Jezus jest Zbawicielem wszystkich ludzi, a zwłaszcza wierzących. Zatem nie "tylko wierzących".
Jarek 2019.09.26 16:53
,,Prymas niech mówi co chce, my mamy swoją wiarę". MY - czyli konkretnie kto? SWOJA WIARA - co to konkretnie oznacza? Kto to jest ks. S. Małkowski? Jaką pełni on funkcję w hierarchii Kościoła? Jakie ma on prawo i kompetencje,żeby wypowiadać się w imieniu urzędu nauczycielskiego Kościoła Katolickiego? Kto mu nadał te prawa? Bo ja myślałem,że pozytywną przewagą Kościoła Katolickiego jest hierarchiczność i wynikające z niej min. prostowanie różnych błędnych wypowiedzi,wierzeń... I jeszcze jedno: Prymas Polski powiedział też,że ta wypowiedz Kaczyńskiego jest również sprzeczna z nauczaniem i stanowiskiem nie tylko Kościoła Polskiego,ale w ogóle Kościoła Powszechnego
leszczyna2019.09.27 0:15
Ks. Małkowski jest przedstawicielem Kościoła, który czci niekanoniczną Matkę Boską Smoleńską, dlatego nie przejmuje się tym, co rzecze Prymas.
PiS boi sie jedynie Konfederacji2019.09.26 16:12
Ks. Małkowski popiera Konfederację - co ujawnił w R TV wrealu24 Wojciech Sumliński.
stan2019.09.26 15:52
Wydawało mi się, że Polska nie ma prymasa. W sprawie ataków na Kościół siedział cicho i dopiero odnalazł się w Muzeum Polin. Prymas Polak w Muzeum Polin! Ciekawe, na jaki temat była ta konferencja? Czy ktoś z Polaków ma nazwisko Polak? W dodatku nie zupełnie zna nauczanie Kościoła.Rację ma ks. Małkowski i Kaczyński młówiąć, że chrześcijaństwo jest naszą tożsamośćią narodową. Zauważcie też reakcję "lolka kremówki", "JP II"(teraz podpisuje się niezbyt czytelnie, przedtem jawnie JPII) i innymi nickami- czy to was nie dziwi, że ten, który tak atakował KK i katolików, nagle broni prymasa? Atakuje natomiast abp Jędraszewskiego, który wskazywał na przewrotność i zagrożenia ze strony kolejnej wywrotowej ideologii. Co to jest? - zagadka dla ludzi roztropnych.
Marek2019.09.26 15:33
Obarczanie dzieci grzechami rodziców to nikczemność . Budowanie na tym ideologii okazało się niezwykle trwałe . Jak widać problemy z przyzwoitością i logicznym myśleniem są wieczne .
Jアレk2019.09.26 15:38
@ Marek "Obarczanie dzieci grzechami rodziców to nikczemność ." Zgadzam się, ale to popularne w judaizmie i islamie, jakoś przechodzi i do KK. (wszystko przez Adama i Ewę - tak to przynajmniej tłumaczą)
anky2019.09.26 15:48
Problem nie z obarczaniem dzieći grzechem a z konsekwencjami materialnymi grzechu które spadają na dzieći. Jak ojciec jest alkoholikiem to i dzieći psychicznie i materialnie ponoszą tego konsekwecji. A grzech czyli odstępstwo od Boga spada na ojca.
bzyk2019.09.26 14:59
Te wyniosłe idiotyzmy świetnie się wpisują w to: https://www.tvn24.pl/arcybiskup-slawoj-leszek-glodz-w-asyscie-policji-jechal-z-gdanska-do-juraty,972503,s.html
あなたは愚かな - Keller-Krawczyk2019.09.26 14:19
Jアレk = 性交する
Ron2019.09.26 18:05
Jakiś ty infantylny !
JS2019.09.26 14:17
Myślę, że obecne władze Kościoła w Polsce wprowadzą to co wkleiłem poniżej, Głos Matki Bożej: "Nie wystarczy, że wrogowie Chrystusa przejmą Kościół Mojego Syna od wewnątrz – sprofanują Go na wiele innych sposobów. Zmienią hostie do Komunii Świętej i znaczenie Najświętszej Eucharystii. Powiedzą, że Najświętsza Eucharystia reprezentuje ludzkość i że jest to znak nowej wspólnoty – spotkanie wszystkich ludzi jako jedności w Oczach Boga. Wam, Moje dzieci, powiedzą, że wy wszyscy jesteście w komunii ze sobą i że to jest powód do świętowania. Komunia Święta jest Ciałem Chrystusa i Jego rzeczywistą Obecnością. Nie może być dwoma różnymi rzeczami. A jednak zafałszują jej znaczenie – to, co wam w końcu pozostanie, będzie to tylko kawałek chleba, bo kiedy sprofanują ołtarze, Najświętsza Hostia, Obecność Mojego Syna, zaniknie. Każdy sakrament zostanie zmieniony nie do poznania. Wrogowie Mojego Syna będą tak przebiegli, że święte obrzędy będą się wydawać tylko nieznacznie zmienione. Sakrament spowiedzi zostanie zniesiony, bo bestia nie chce, aby dusze zostały odkupione, ponieważ byłoby to zwycięstwem Mojego Syna." Króluj nam Chryste Pozdr.
JS2019.09.26 14:21
To nie jest objawienie uznane przez Kościół i pewnie nie będzie. Ja jednak biorę je jak najbardziej poważnie ! Pozdr.
Ordon2019.09.26 14:16
Reytan to jest kur... kremlowska. Zydowski bolszewik, w Polsce kanalii nie ma. Ch... jakiej wiary jest ten sq.. syn: jehowy, mason, marksista-stalinista Bydle nadaje sobie prawo opinii kto wierzy a kto nie.
go\\305\\233\\304\\2072019.09.26 14:14
co jest w chrześcijaństwie najważniejsze to my ludzie wierzący wiemy. na pewno nie pomoc wszystkim dookoła jak leci, nie polityka i wybory, nie przepisy kościelne których jest tysiąc stron A4 i nikt tego nie czyta. natomiast powiem tak: kodeks moralny jest w sercu jeśli oddajesz swoje życie Jezusowi i już nie potrzeba przepisów.
Reytan2019.09.26 14:09
Ani Kaczynski ani Prymas nie wierza w Boga. Kaczynski oczywiscie jednak ma calkowita racje,zas Prymas klamie i bredzi po lewacku. W tym ne ma zadnego zaskoczenia. Zaskakuje zasluzony ksiadz Malkowski,ktory zamiast potwierdzic oczywiste slowa Prezesa,to malostkowo i pedantycznie chwali niektorych komuchow.
alojz2019.09.26 14:03
tzw. niby prymas nigdy mądrością nie grzeszył, nadto podpięty jest pod Nycza i innych liberałów
jedrus2019.09.26 13:58
Małkowski to niepoważny człowiek
Katolik2019.09.26 13:12
Jaki drań ż tego Małkowskiego, czy on chce rozbić i podzielić kościół w Polsce mowiąc że Prymas niech sobie mówi co chce. Jeżeli Małkowski nie zgadza się z prymasem i nauką kościoła to niech się wypisze i wstąpi do jakieś organizacji lub sekty która mu będzie odpowiadać
Wojtek Polak 2019.09.26 13:50
te ''katolik'' najpierw przeczytaj KKK a potem się wymądrzaj. chociaż podejrzewam że to kolejny głupawy nick zboka dzielnicowego.
Karol2019.09.26 14:46
Pozwol, ze sie przylacze do twojej wypowiedzi. Taki z niego "katolik " jak ze schetyny przywodca narodu !
prawda2019.09.26 15:57
właśnie inni próbują tą sektą watykańską zarazić Polskę. Ks. Małkowski jest OK.
anonim2019.09.26 13:11
No nie mamy komfortowej sytuacji, niestety, ale: Quis ut Deus
Jアレk2019.09.26 13:33
O Bogu to urzędnicy KK dawno zapomnieli. Albo mają syndrom "narodu wybranego" Bo pokory za grosz.
Tomek ZG2019.09.26 12:59
ks. Małkowski był kapelanem Solidarności i ego urosło mu do sufitu, że zapomniał co to szacunek do przełożonego
west2019.09.26 12:03
Będąc w tym a nie innym miejscu prymas Polak bardziej poczuł się politykiem, niż kapłanem. Powiedział, co powiedział i nie za bardzo mu to wyszło... Ciekawe przemyślenia racji ks. prymasa Polaka i ks. Małkowskiego przynosi lektura tekstu ks. prof. Szymika: https://www.gosc.pl/doc/5864955.Chrzescijanstwo-jest-prawda
JS2019.09.26 12:01
Ogromna część naszych kapłanów, pasterzy straciła czujność. Stało się tak pod wpływem zmian w nauczaniu w seminariach, a tym starszym pozamykano usta dyrektywami co mogą a czego nie mogą mówić na kazaniach, w wypowiedziach publicznych. A na zamiany w nauczaniu mają zapewne cichy wpływ nadzorcy Kościoła w Polsce. Stąd mamy jałowe nauczanie, przez które ludzie nie potrafią nic w sobie zmienić. Jacy nadzorcy taki Kościół. Króluj nam Chryste Pozdr.
west2019.09.26 13:39
Zacytuję Chestertona: Nie chcemy Kościoła, który, jak to piszą gazety, zmienia się wraz ze światem. Chcemy Kościoła, który zmieni świat. Trudno o lepsze podsumowanie.
Jアレk2019.09.26 14:40
@ west Oj dziwne były te zmiany i twardogłowie. - ile osób spalili na stosie za to, że głosili, że Ziemia nie jest płaska? - ile zielarek spalili na stosie lub utopili jako czarownice? - ile dzieciaków zgwałcili księża? - ilu biskupów kryje pedofili? - ilu papieży dało nam Polakom w d..., przynajmniej dwóch (oba Piusy) - mógłbym tak jeszcze długo. To są dobre zmiany świata przez KK?
west2019.09.27 7:09
Tak się działo, kiedy ludzie Kościoła zapominali o tym co jest jego istotą. Św. Paweł w liście do Galatów pisze takie słowa: 13 Wy zatem, bracia, powołani zostaliście do wolności. Tylko nie bierzcie tej wolności jako zachęty do hołdowania ciału, wręcz przeciwnie, miłością ożywieni służcie sobie wzajemnie! 14 Bo całe Prawo wypełnia się w tym jednym nakazie: Będziesz miłował bliźniego swego jak siebie samego3. 15 A jeśli u was jeden drugiego kąsa i pożera, baczcie, byście się wzajemnie nie zjedli. Potrzeba czegoś więcej by to Kościół zmieniał świat. A jakie są dążenia tego świata, odrzucającego Boga ? Jak to wyglądało i wygląda w praktyce ? Nawet dobrej dla ogółu ideologii nie wymyślono, nie mówiąc już o jej realizacji.
Grzegorz z Domaradza2019.09.26 11:15
Przestańcie ujadać trolusy. Wymiotujecie tymi swoimi obelgami i głupotą w pustych słowach. Dobrze powiedział ks. Małkowski. A co do nihilizmu poza naszą wiarą. Ja to określę inaczej poza Kościołem Katolickim niema zbawienia. Taka jest prawda i żadne uniwersalne wartości niestety nikomu kto jest ochrzczony nie pomogą poza Łaską i Miłosierdziem Bożym. A prymas faktycznie może mówić co tylko zechce nas obowiązują przykazania i wiara w dogmaty katolickie. Dla dociekliwych trolusów żeby zapobiec głupim pytaniom wszystko znajdziecie w Katechizmie KK.
PiotrS2019.09.26 11:36
Uuuu...A skąd to śmiałe twierdzenie, że poza K.Katolickim nie ma zbawienia? Jakaś oświecona wykładnia? Proboszcz powiedział? pozdpisano: ujadający trolus
Justyna S2019.09.26 12:31
no i pytanie czy ateiści chcą się zbawiać?
Reytan2019.09.26 13:59
Ateisci wierza w Szatana,inaczej by nie zamordowal setek milionow LUDZI za wiare w Boga !
Karol2019.09.26 14:41
Troll zawsza wylezie na wierzch ! A w pierwszym wpisie taki byles zatroskany o Kosciol !!!! HA, ha ! A teraz cos dla ciebie - Jezus mowi: " Ja jestem droga i prawda i zyciem, nikt nie wejdzie do Krolestwa Bozego inaczej, jak tylko przeze mnie ".
PiotrS2019.09.26 16:46
Ależ ja się przecież już przedstawiłem jako trollus (to taka łacińska odmiana trolla)
Jola2019.09.26 11:13
Prymas „Polak” , to zdrajca .
Anty komuch2019.09.26 12:41
Chodzi na postronku lewaków
bzyk2019.09.26 15:00
Zróbcie sobie debile z Kaczyńskiego prymasa.
JONASIK2019.09.26 16:35
Brakuje jeszcze: "Śmierć zdrajcom Ojczyzny!" i "Bóg Honor Ojczyzna", "Biała Europa bez Polaka"
Ron2019.09.26 18:02
Gdy porównać go z PRYMASEM WYSZYŃSKIM to widać, gdzie jesteśmy.
W_T2019.09.27 6:01
Myślę,że nie ma co porównywać
kalif2019.09.26 11:08
Farma trolli bolszewickich czuwa
anonimus2019.09.26 22:52
Farma trolli bolszewickich czuwa i rozsiada sie niezliczona chmara wlasnie na Frondzie.
Wierzący2019.09.26 11:01
Przekomarzanie się jakby emerytów z nowomową. Starcia słowne przy rozproszeniu znaczenia słów i pojęć. Kiedy się mówi symbolicznie (Prezes) to jest to czymś uderza w tych, którzy są poprawni europejsko (Prymas) a pomiędzy nich wchodzą ci, którzy próbują przeforsować swój własny punkt widzenia (Kapłan) Na słowa Prezesa o nihilizmie czyli inaczej odniesienie do słów Benedykta XVI że pełnia objawienia jest w kościele i jednocześnie według Soboru W II że Kościół to prawie wszyscy którzy z nim nie prowadzą morderczej walki , można stwierdzić, żeby powiedział, czy to co myślimy w reakcji na te słowa jest tym co chciał powiedzieć. Prymas chce wykluczyć z debaty o Prawdzie świeckich polityków, sądząc, że Prawda jest objawiona tylko konsekrowanym. Podobnie Kapłan. Tymczasem Prawda jest wówczas coś wart jak się nią żyje. Być może i Prezes nią żyje.
Antykaczor2019.09.26 11:05
@ Jesteś naprawdę Wierzący skoro wierzysz, że Kaczor żyje w prawdzie. Kaczor żyje w chęci zemsty na Tusku. A tak naprawdę, za śmierć jego brata odpowiada on sam, obecny prezydent Duda i Sasin Duda z Sasinem organizowali lot. A braciszek naciskał
Anty komuch2019.09.26 12:33
Ale masz zrytą podsufitkę lewaku . Tylko głupiec nie myślący samodzielnie w to jeszcze wierzy .
Antykaczor2019.09.26 13:31
Odezwał się myślący samodzielnie. Tam zginął człowiek, którego znałem osobiście - on i inni oprócz załogi, która zignorowała przepisy - nie zasłużyli na tą śmierć! Ale Maciora wmówił Wam wybuchy i inne cuda.
JS2019.09.26 10:51
Jakie są owoce pracy duszpasterskiej naszych hierarchów ? O mało co nie odbyła by się akcja Polska Pod Krzyżem ! Wszyscy (brani pod uwagę) stchórzyli oprócz jednego, który się wyłamał, takiego Józefa z Arymatei. Pięć procent młodzieży po bierzmowaniu chodzi jeszcze do kościoła. a Jakie są tam kazania ? Jak powiedział Maciej Bodasiński, młodzi skarżą się, że kazania są wtórne i nudne, nie poruszają umysłu, wiary nie przymnażają. Więc kto ma ich nauczać ? Świeccy wzięli się już za to i niech Duch Święty ich prowadzi ! Króluj nam Chryste Pozdr.
Jアレk2019.09.26 11:02
@ JS Pierwszy raz masz u mnie plus - gdybym mógł dałbym Ci milion łapek w górę. Ja używając ostrego, czasem wulgarnego języka poruszam ten sam problem. Kiedyś pisałem co moja chrześnica powiedziała: Jaki jest ostatni sakrament? Bierzmowanie. Klechy nie mają pomysłu dla młodych, próbują straszyć - to nie średniowiecze. Poza ty widzą i wyciągają wnioski - ot chociażby z takiego artykułu. Jakiś kosmos.
JS2019.09.26 12:32
Nie dziękuję za tego plusa ale dziękuję za ciekawą wypowiedź. Ja nie chcę przypodobywać się ani PiS, ani hierarchom, ani nikomu lecz Prawdzie, której trzeba nieustannie szukać a ona jest Jedna. To co piszę jest wynikiem krytycznego ale konstruktywnego myślenia, bo narozwalać można szybko, tylko z ruin ciężko potem się podnieść a każdy każdego będzie obwiniał o przyczyny. Pewnie cieszy ciebie schyłek Kościoła. Mnie nie. Ale to zostało przewidziane. Po Oczyszczeniu nastąpi piękne odrodzenie wspólnoty wyznawców Jezusa i wtedy zostanie nam przywrócony świat jaki został stworzony dla Adama i Ewy. Nie będzie chorób, nie będzie robactwa, grzybów, bakterii chorobotwórczych dla ludzi jak i roślin. Materia będzie lekko podświetlona. Ech, co by tu nie pisać i tak nie uwierzysz, bo boisz się. Długo szukałem Prawdy i pisałem tu o tym, w Kim ją znalazłem. W Jezusie. Króluj nam Chryste Pozdrawiam
Jアレk2019.09.26 12:43
Nie cieszy mnie schyłek kościoła, wręcz przeciwnie ubolewam nad tym. To że jestem przeciwnikiem obecnej wersji KK w Polsce, to nie znaczy, że nie wierzę. Ale oddzielam wiarę w Boga, zbawienie, piekło, itd, od poczynań urzędników KK. To wszystko. Proszę nie oceniaj mnie, bo mnie nie znasz, nigdy nie spotkałeś.
JS2019.09.26 13:55
Jak powiedział ks. Glas, kapłani stali się pracownikami Kościoła. Cieszy mnie, że zachowałeś wiarę. Tylko czy wylewanie złości na Kościół, którym my jesteśmy, naprawi go ? My mało co możemy. Modlitwa, post, ofiary mogą znacznie więcej i jest wiele takich przypadków w historii jak ratowały one Kościół, całe państwa przed niechybnym np. najazdem islamskim (Francja). Ale kto dzisiaj w Kościele nawołuje do tego ? Tu gdzie jestem proboszcz z uśmiechem życzy smacznej kawy na zakończenie niedzielnej mszy. Pozdr.
Reytan2019.09.26 13:55
Rozmowa dwoch komplemetujacych sobie komuchow.
JS2019.09.26 16:12
Dowiedz się najpierw kto to jest komuch zanim zaczniesz pisać to słowo do nas. Pozdr.
lolek kremowka2019.09.26 10:50
Nie tylko prymas, papież też może mówić co chce. I Biblia też - bo my - polscy katolicy wiemy lepiej jak wierzyć
Reytan2019.09.26 13:53
Wracaj do Tworek,czekaja na ciebie.
jedrus2019.09.26 14:04
czy to jakis zart "polscy katolicy"???
Karol2019.09.26 14:27
Spadaj pzper-owski wypierdku udajacy zaklopotanie w sprawach wiary !!!
Ron2019.09.26 17:57
Szczególnie gdy hierarcha głosi tezy jawnie sprzeczne z Biblią i doktryną katolicką, a bliższe poglądom masońskim. Pytanie: jak to się stało , że tacy ludzie otrzymali tak wysokie stanowiska głosząc tak niekatolickie stwierdzenia ?!
Jアレk2019.09.26 10:47
Zadziwiające jest posłuszeństwo i lojalność wobec przełożonych w KK. Tak racja - wypowiedzi prymasa, plebs tego ogarnąć nie może, bo prymas nie używa haniebnych słów typu "zaraza". A PISOKATOLSKI plebs potrzebuje wina i igrzysk, a może nawet stosów. To co powiedział Kaczor o nihiliźnie, to jedna wielka bzdura. Są religie starsze niż chrześcijaństwo, a i w ateizmie nie ma nic strasznego, jeśli ludzie postępują etycznie. Kaczor włazi w d... rydzowi i Jędraszewskiemu, aby mieć poparcie z ambon i TV Trwam w wyborach. Model rodziny katolickiej - facet z kotem.
Jan2019.09.30 20:01
Kościół „nie jest parlamentem”, a sprawy należące do wspólnego dziedzictwa wiary nigdy nie mogą być przedmiotem negocjacji Kościoła partykularnego. ps. wszyscy zgadzamy się, na konstruktywne dyskusje ale nie na „populizm” bo jest tak mocno nacechowany emocjonalnie i aksjologicznie, że każda nieakceptowana przez kogoś forma uprawiania dyskusji może być określana tym pojęciem i rzeczywistości staje się bezużyteczną dyskusją . pozdrawiam
JS2019.09.26 10:36
Hierarchowie jak byli tak są, w większości bardziej duchownymi, politycznymi inżynierami. Ich celem była bardziej kariera, władza, finanse, zaszczyty niż rzeczywista służba ku naszemu zbawieniu jak np. to czynił św. Jan Paweł II. Wszystko co czytają jest z kartek, ich język wytworny jak ze szlacheckich dworów. Wielu z nich mieszka w pałacach biskupich. Jak oni chcą nas doprowadzić do ZBAWIENIA ??? Króluj nam Chryste Pozdr.
nie naiwna2019.09.26 12:26
Słusznie
Reytan2019.09.26 13:51
Znowu ten komuch. Lubie go,bo glupek.
JS2019.09.26 16:09
Można powiedzieć, że ks. Małkowski głosi wspólnotę. Z angielskiego community, hiszpańskiego comunidad, a z greckiego oikumene wszystkie się wzięły i oznaczają wspólnotę. Rewolucjoniści ukradli to słowo i stworzyli komunę ale ks. Małkowski do nich z pewnością nie należy.. Pozdr.
PiotrS2019.09.26 10:31
To jest nieodpowiedzialne, straszne i szkodliwe dla Kościoła kiedy ksiądz, którego obowiązuje posłuszeństwo (Kościół nie jest demokratyczny, lecz hierarchiczny) staje w opozycji do Prymasa. Jeszcze gorsze jest to, że ksiądz głosi jakąś "swoją wiarę". Czyli co, herezja? Protestantyzm? Nowy kościół? Sekta?
PePe2019.09.26 10:40
Prymas Polski Piotrusiu jest dzisiaj funkcją jedynie tytularną. Obawiam się, że przewodniczący KEP ma więcej tzw. "władzy" niż prymas.
PiotrS2019.09.26 11:02
Tajest :) W pełni się zgadzam. I nadal twierdzę, że szkodliwy jest rozłam w Kościele. Staram się nie oceniać tego przez pryzmat moich prywatnych poglądów, bo kto ma racje - swoje zdanie mam. Ale - niezależnie od "racji" czy "swoich racji" uważam, że hierarchowie (w tym wypadku obaj) wykazywać pewną cechę promowaną przez Szefa, nazywaną: pokora. I publicznie winni działać razem. A nie prowokować spowy wewnątrz Kościoła
Krzysztof2019.09.26 11:55
Przypominam, że Prymas nie jest przełożonym księży w Polsce. Jest nim jedynie biskup diecezjalny każdego z nich. Gwoli zaś ścisłości wspomniana wypowiedz Prymasa jest nawet więcej niż szkodliwa. Dowodzi nie tylko ignorancji ale braku zwykłej roztropności pasterza, który jest na świeczniku medialnym. Można i trzeba go krytykować, bo gotów uwierzyć w swoja nieomylność. Milczenie byłoby tu współudziałem. Posłuszeństwo i szacunek domagają się poza tym odwagi wskazania błędu - nawet, a może zwłaszcza, hierarchom kościelnym. Papieża tez wolno i trzeba krytykować jeśli jest w błędzie. Jego nieomylność nie oznacza że ma zawsze i we wszystkim racje. Prawo kanoniczne bardzo dobrze precyzuje to, co wchodzi w zakres nieomylności Urzędu Następcy św. Piotra. Pozdrawiam.
Karol2019.09.26 14:23
Nie wypowiadaj sie na tematy, o ktorych nie masz pojecia i nie udaj, ze zalezy ci na Kosciele. Ty masz tyle wspolnego z Kosciolem , co schetyna z prawda !! Nie macisz i tyle !!
Adam 2019.09.26 15:12
Papież głosi ordynarne herezje i tez trzeba go słuchać. Brednie to brednie a waść nadawałby się do sekty. Tam każdy musi słuchać dowolnych bredni i je wypełniać.
Adamoss2019.09.26 15:19
PiotrS , jeśli hierarchowie głoszą jakąś naukę niezgodną na NUK (gdybyś nie wiedział- Nauczycielski Urząd Kościoła), to po prostu błądzą... Fundamentem jest Pismo Św., Tradycja i NUK. Jeśli głoszą coś niezgodnego z tym czego nuczał sam Bóg- Jezus Chrystus: "Zaprawdę bowiem powiadam wam: Dopóki niebo i ziemia nie przeminą, ani jedna jota, ani jedna kreska nie zmieni się w Prawie, aż się wszystko spełni. Ktokolwiek więc zniósłby jedno z tych przykazań, choćby najmniejszych, i uczyłby tak ludzi, ten będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. A kto je wypełnia i uczy wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim". Mt 5,17-19 A potem Św. Paweł (Dz. 5, 29) "Trzeba bardziej słuchać Boga niż ludzi" Hierarchia posłuszeństwa jest taka: 1) Objawienie- Pismo Św. 2) Tradycja 3) Nauczycielski Urząd Kościoła 4) Własne sumienie- niewypaczone, którym są natchnienia Boga- Ducha Św. 5) Biskup
PiotrS2019.09.26 15:42
Adamoss, nie będę z tym dyskutował. To prawda. Możemy tutaj się oczywiście pokłócić o to, który z nich błądzi :) Niemniej podtrzymuje to, że nie jest dobrze kiedy tego rodzaju spory są nagłaśniane. I dodatkowo jestem przekonany, że żaden z nich nie skorzystał z możliwości: "...najpierw napomnij swego brata w 4 oczy..." :)
anky2019.09.26 15:44
Prymas to tylko tytuł a ksiądz jest winny posłuszeństwo swojemu biskupowi. A aby prymas miał autorytet to musi na to zapracować ( Jak Prymas Wyszyński) a ten obecny to raczej miałki.
Alojzy Cedzidło2019.09.26 18:29
,,Piortrusiu S, Szanowny . Ks . Prymas zabrał głos nie przetrawiwszy do końca wypowiedzi Prezesa . Ks MAŁKOWSKI faktycznie przekroczył granice posłuszeństwa . To jak powinno się podziać ?. Podwładny , ktory na własnej skórze poznał znaczenie słów ,,nichilizm ", komunizm , totalność , ma bić brawo posłusznie , kiedy słowa Eminencji Prymasa nie są dokładnie przemyślane . A to wszystko , dziś , kiedy nasze społeczeństwo jest dość dokładnie podzielone A tuż obok ks Sowa , ks Lemański i kilku jeszcze innych lepsze bery wstawiają i dalej z koloratką chodzą .To to jest ,,odpowiedzialne i nie straszne.? .
SWtanisław2019.09.27 20:30
Hierarchia dotyczy nauczania kościoła a nie debaty politycznej czy społecznej a co do wiary bardziej należy słuchać Boga niż ludzi .
klimt2019.09.28 0:17
Pomyśl zanim napiszesz i prześlij tą radę Prymasowi "Polakowi" !
BiegunkaProrocza2019.09.26 10:29
Makłowski wierzy w leczniczą moc swojego kału.
PePe2019.09.26 10:33
Wy już macie swoją aptekę pod oczyszczalnią Czajka. A lecznicze aromaty rozrzucane są po całej Polsce.
ff2019.09.26 10:39
te kacap dzielnicowy sowiecka onuca to do ciebie ...Adam Macedoński urodzony w 1931 r. we Lwowie. w książce pod tytułem „Pod czerwoną okupacją” pisze „Nadejście Rosjan zwiastował straszny smród. Przed Armią Czerwoną szedł potworny zapach"
Reytan2019.09.26 13:49
Aktywnym komunistom bedziemy odbierac obywatelstwo polskie.
BiegunkaProrocza2019.09.26 13:57
A pasywnym komunistom ?
Reytan2019.09.26 14:11
Komunisci,przestancie palic Marychne,bo juz nie sposob z wami rozmawiac.
bzyk2019.09.26 14:59
Lepsze palenie marychy niż kadzidła.
Zenon2019.10.2 14:56
Będziemy wysyłać do Moskwy!
Karol2019.09.26 14:11
Ty biegunka musisz miec baaardzo nasrane we lbie, skoro wszystko kojarzy ci sie z goownem !!! To musi byc twoj fetysz co nie ??!!
Jarek2019.09.26 14:20
Jednego idioty wiecej
Adam 2019.09.26 15:10
Tylko wyjątkowy kretyn może coś takiego napisać.
Ron2019.09.26 17:41
Taka stara metoda trolli - sprowadzić dyskusję do szamba , aby nikt nie chciał brać w niej udziału.
trucker2019.09.26 21:44
Zedz z muszli biegunko .
infor2019.09.27 7:54
co ty głupawy śmieciu dotykasz Małkowskiego, zajmij się tym przygłupem który ciebie wychował na idiotę