09.08.13, 10:24Parada homoseksualistów (fot. Arashdeep_Morguefile.com)

Lista lokali przyjaznych gejom. „Informacja przydatna dla kiboli”

O grupie Tęczowy Lublin pisaliśmy na Fronda.pl przy okazji zorganizowania tzw. Żywej Biblioteki. W ramach akcji mieszkańcy Lublina mogli porozmawiać z gejem, ateistką, transwestytą czy ekspedientką z sex shopu. Kontrowersje wzbudził fakt, że spotkanie było otwarte i z „żywymi książkami” mogły porozmawiać także małe dzieci...  

Kolejnym wspaniałym pomysłem grupy Tęczowy Lublin jest stworzenie przewodnika po barach i restauracjach przyjaznych mniejszościom seksualnym. W Lublinie – nad czym ubolewa Artur Janczuk z TL – działa tylko jeden taki lokal, a w dodatku jest niszowy. Działacz organizacji przekonuje, że właściciele pubów i lokali powinni uważać, że okazywanie uczuć przez pary jednopłciowe w miejscach publicznych, w granicach dobrego smaku, nie jest niczym złym.

Aby taki przewodnik powstał, do właścicieli lubelskich knajp i restauracji zostaną rozesłane ankiety. Pojawią się w nich pytania o to, czy okazywanie uczuć przez pary jednopłciowy w miejscach publicznych jest właściwe i czy właściciele lokali w ogóle zauważają pary homoseksualne. Są także pytania o incydenty na „tle homofobicznym”.  

Janczuk zdaje sobie sprawę z tego, że wielu właścicieli ankiet nie odeśle. Ale dla tych, którzy okażą się przyjaźnie gejom, Tęczowy Lublin przygotuje specjalne naklejki, informujące o tym, że dany lokal jest przyjazny społeczności LGTBQ.

Pomysł przewodnika dzieli nie tylko właścicieli lokali, ale także samych homoseksualistów. Jedni uważają go za wspaniałą inicjatywę, inni obawiają się, że spowoduje kategoryzację lokali, a nawet przyczyni się do tego, że klienci heteroseksualni nie będą chcieli przychodzić do takiego miejsca, zaś sam właściciel może zostać narażony na nieprzyjemne sytuacje. „Udział w tym projekcie byłby przyłączeniem się do stygmatyzacji, ja się na coś takiego nie zgadzam. Przewodnik w najgorszym ze scenariuszy posłuży kibolom, którzy będą chodzić po lokalach w nim wskazanych i szukać w nich homoseksualistów” - ocenia zaznacza Małgorzata Wołoszczuk-Znamierowska, właścicielka "Zielonego Talerzyka".

Przewodniki lokali przyjaznych środowisku LGTBQ powstały już w Łodzi i Krakowie. W dodatku w tym pierwszym mieście wprowadzono tzw. "Queercard" - karta rabatowa gwarantująca zniżki w restauracjach i sklepach

MBW/Wiadomosci.gazeta.pl 

Komentarze

anonim2013.08.9 10:31
Jeszcze z konserwatywnego Lublina chcą zrobić homo-miasto. Ojej jakie to straszne, że tylko jeden lokal w całym mieście jest im przychylny. Szczerze to mam nadzieje, że przeciętny mieszkaniec nie będzie zwracał uwagi na tą ich kategoryzację, tylko na to czy panuje w danym lokalu ciekawa atmosfera, miła obsługa i dobre jedzenie.
anonim2013.08.9 10:33
I mam nadzieje, że ludzie się w końcu ostro wkurzą na to wszystko, bo za dużo sobie pozwalają. chyba chcą wzbudzać agresję na własne życzenie. Nikt im nie zabrania chodzić do jakiegokolwiek lokalu, ale też nikt ich nie będzie specjalnie traktował, wbrew swoim przekonaniom religijnym, czy jakimkolwiek.
anonim2013.08.9 10:51
Andrzeju, to niech sobie będą takie lokale. Nic mi do tego, ale taka lista lokali "przyjaznych" im, to jest jakiś szantaż i to mnie denerwuje. Pewnei uważają, że ich właściciele się ugną, bo przestraszą się tego, że goście nie będą do nich przychodzić. Ja mam nadzieje, że dla ludzi bardziej liczy się jednak dobra kuchnia chociażby.
anonim2013.08.9 11:02
Andrzeju wątpię, czy się ośmiesza. To co się dzieje w krajach takich jak UK zaczyna wołać o pomstę do nieba. Szantażuje się nawet księży, żeby udzielali ślubu homoseksualistom wbrew Biblii. Polacy patrzą na to co się dzieje wokół nich, oceniają i bardzo dobrze, że nie chcą godzić się na wszystko. Oceniają ewentualny wpływ różnych kwestii na własne społeczeństwo. Myślisz, że takie zdanie mają tylko bardzo pobożni katolicy? Też się mylisz.
anonim2013.08.9 11:18
@Andrzej34 ...w UK byłem i to jest normalne..-ja tez mam okazje bywac w UK i uwierz mi tam nic nie jest normalne..
anonim2013.08.9 11:22
Tez tam byłem. Tam jest normalna gospodarka, polityka prorodzinna (warto rodzić dzieci). Reszty nie ma czego zazdrościć. Społeczeństwo podupada, sami Anglicy się o to boją, że dążą do samozniszczenia.
anonim2013.08.9 11:33
ten przewodnik i naklejki to świetna inicjatywa popieram! normalni ludzie szukając restauracji będą mogli unikać lokali gdzie mogliby się natknąć na zboczeńców i zarazić jakimś wenerycznym świństwem te naklejki powinny być jak największe i naklejone na wysokości oczu --- ciekaw jestem ilu restauratorów zaryzykuje utratę 50% klientów by zyskać 1% nowych-postępowych?
anonim2013.08.9 11:36
Tutaj dla wielu osób krytyka czegoś to już nienawiść. Można się czasami nieźle uśmiać. To już najlepiej być bezkrytycznym bezmózgowcem :D Nie zgodzę się z Tobą Andrzej. Czy trzeba w życiu wszystko przeżyć, żeby móc znać się na życiu. Móc ocenić prawidłowo sytuację, jak to ma się np. w sprawach małżeństw i naukach księży jak ma wyglądać np. życie w rodzinie. Nie sądzę. Nie generalizowałbym też księży mówiąc, że są tacy i tacy. Jest wśród nich wielu wspaniałych osób. Sam się dziwię, czemu Fronda nie pokazuję ich dokonań. W ostatnim zdaniu masz na myśli tolerancję. Nie można bezmyślnie tolerować wszystkiego i wszystkich. To zwykła głupota wg mnie. Na pewno księża, których zadaniem jest głoszenie ewangelii nie powinni być tacy, ale zwykli katolicy również. Oczywiście nie jestem jakimś rasistą. Nic w tym stylu. Nie jestem też za kamieniowaniem homoseksualistów. :D
anonim2013.08.9 11:37
Czy "inni' co sie obawiają mają rację, to stygmatyzacja w stylu "nur für Deutsche", a teraz Deutsche będzie zastąpione przez homosexuell - i istnieje duże prawdopodobieństwo traktowania tych lokali i ich klientów tak jak wtedy, między 1939 a 1945 r. Oczywiście żaden szanujący się człowiek do takiego lokalu nigdy nie wejdzie jako klient.
anonim2013.08.9 11:38
Cejrowski ich najlepiej spławił: http://www.youtube.com/watch?v=EU5107fDvgg
anonim2013.08.9 11:41
taaa andrzeju34, w UK jest baardzo "normalnie", zwłaszcza,że jeszcze do 1989 r za homoseksualizm wsadzali do pierdla. Dopiero do 1989 homoseksualizm w UK nie jest karalny i przeginają w druga stronę - powodzenia w takiej "normalności" - w Polsce jej nie trzeba.
anonim2013.08.9 11:49
Homo-międzynarodówka: Wyklęty powstań pederasto, Powstańcie, których dręczy kraj. Plan nowy wygnał nas na miasto Demonstruj chucie, dupy daj. Przeszłości ślad nasz penis zmiata, I przed nim niechaj władza drży! Ruszymy dupą bryłę świata, Dziś niczym — jutro wszystkim my! Bój to będzie ostatni, Dupy zwieńczy się trud, Gdy związek nasz bratni Przemieni ludzki ród./bis Nam Biedroń wrogów dziś przegania Niech klechy wszystkie trafi szlag Ze swojej chuci bierz nadania Z wyroków Unii, lewackich praw. I z własnej woli sam się zabaw! Przyjemność drogowskazem nam Niech w dupie naszej ogień pała, Jeśli ostygnie —będziesz sam! A pruderia niech skona Dupy zacznie się trud, I dupę w ramiona Przygarnie ludzki ród./bis Dziś pederaści wsi i miasta W jedności swojej tworzą moc, Co się po ziemi wszerz rozrasta, Jak świt, łamiący wieków noc... By orgazm szedł z wolnego ducha, A heteryków niszcz i bij! Nam nie jest straszna rozpierucha Do góry dupy – równać tył!
anonim2013.08.9 12:00
@czytelnik83 Tak tu masz racje,gospodarka angielska jest na wysokim poziomie...polityka prorodzinna tez...natomiast reszta woła o pomste do nieba...
anonim2013.08.9 12:10
Np. nigdy nie wziąłbym sobie Brytyjkii za żonę :) Już nawet nie chodzi o urodę Rozwiązłość, zbytni liberalizm w poglądach. Wszystko takie jakieś mało pociągające.
anonim2013.08.9 12:12
@Andrzej Mniej się nienawidzą, czy bardziej ukrywają swoją nienawiść nie pokazując tego na zewnątrz? Śmiem twierdzić, że to drugie.
anonim2013.08.9 12:15
@andrzej34 Z tą nienawiscią to bym nie przesadzał.Czasami mam wrazenie ze jest to taki bardzo populistyczny slogan powtarzany cały czas w tv czy przez ludzi a który nie ma potwierdzenia w rzeczywistosci.Niestety u nas w kraju pokazuje sie cały czas te same grupy ludzi,tych samych polityków,działaczy którzy lobbuja w jakiejs sprawie co stwarza pozory wiekszosci.... w kazdym bądż razie ja nie mam takiego przeswiadczenia od kiedy przestałem oglądac tv...poprostu może mam szczescie spotykac na swojej drodze samych wspaniałych ludzi. Wole tez nasze spory,zwady i jak to powiedziałes ludzi,którzy sie nienawidzą,niz angielskie róbta co chceta.. Pozdrawiam
anonim2013.08.9 12:33
@ andrzej34 Większość księży to oddani sprawie ludzie, niestety nagłaśnia się tylko te przypadki,. które są wygodne do podtrzymania jakiejś tezy typu, że kler jest zepsuty i najlepiej jak już ludzie bardzo chcą wierzyć w tego Boga to niech już wieżą, ale chociaż niech nie chodzą do kościoła i się z tym nie odnoszą. Takie są tendencje w liberalnych mediach. Co do homoseksualistów, to naprawdę zanim zaczęły się te ich akcje i przemarsze zwisało mi to jaką mieli orientację. Zgadzam się z papieżem Franciszkiem, który jest przeciwnikiem lobby homoseksualnego. Myślę, że jeśli nie staraliby się robić tyle szumu wokół siebie nie budziliby agresji wśród ludzi. Myślę, że Pan Jezus chciałby dobra tych ludzi. Żeby nie poddawali się swoim skłonnościom i nie obierali kierunku przeciwnego do Boga.
anonim2013.08.9 12:34
@Andrzej34 kurcze...zdarza mi sie byc w UK,ostatnio byłem w maju tego roku i wiesz co moze mamy inne gusta,ale ładnej Angielki to tam ze świeczką szukac...Z kolei angole szaleją za Polkami i wcale sie im nnie dziwie bo Polki są piekne a na tle Angielek to juz wogóle... Co do tego chamstwa i kłótni to ja tego poprostu nie słucham i tyle.Jak ludzie chcą to niech marnują sobie życie na wiecznych kłótniach,sporach.To jest ich nieszczescie...
anonim2013.08.9 12:34
*wierzą :)
anonim2013.08.9 12:35
Andrzeju, ale mnie nie zależy tyle na wyglądzie co na charakterze. Chociaż przeciętna Polka na 100% bije je na głowę.
anonim2013.08.9 12:38
Szkoda Polek dla Anglików szczerze mówiąc. Są normalne i ładne. Niech sobie biorą te swoje Angielki lepiej :D Nie widziałem tam żadnej ładnej.
anonim2013.08.9 12:41
Tak wstyd i hańba :D
anonim2013.08.9 12:41
@czytelnik83 Zgadzam sie z tobą,sam znam paru księży,którzy nie mają dosłownie ani chwili wolnego czasu dla siebie.Prowadzą wspólnoty, w miedzyczasie pracują w kurii,wykładają na uczelniach itd.niestety w mediach przewija sie kilka nazwisk i to czesto w złym kontekscie...
anonim2013.08.9 12:46
@ andrzej34 To, że ktoś jest dobrym człowiekiem jest na pewno miłe Panu Bogu. Ważne jest też przestrzeganie zasad wiary. Tak myślę. Wiele osób pyta? Czy nie wystarczy, że po prostu jestem dobrym człowiekiem? Po co chodzić do kościoła, spowiadać się, przyjmować sakramenty. Ja odpowiedziałbym, że świetnie, że taki jesteś, ale to niestety jeszcze nie wszystko.
anonim2013.08.9 12:48
Myślałem, że kibole to przeważnie "Żydzi" lub "pedały". Wnioskuje po okrzykach na meczach. Jedni na drugich wrzeszczą: "Żydzi!!", drudzy: "pedały"
anonim2013.08.9 12:50
Dla mnie nie są ładne, no ale jakieś wyjątki by się może znalazły. Każdy ma inny gust i bardzo dobrze, bo przynajmniej każdy ma szansę trafić na kogoś komu będzie się podobał. Zgodzisz się jednak, że to nie jest najważniejsze jeśli chodzi o artykuł pod którym wyrażamy swoje opinie :)
anonim2013.08.9 12:56
A jeśli nawet znajdzie się taka rodzynka to już ma takie wygórowane wymagania, że hej, bo przecież wyróżnia się mocno urodą. Jednak tutaj chodzi głownie o charakter. Popaprane są powiem derastycznie. Nie podoba mi się ich wychowanie. Kończę już. Miło się dyskutowało. Pozdrawiam.
anonim2013.08.9 13:46
"Działacz organizacji przekonuje, że właściciele pubów i lokali powinni uważać, że okazywanie uczuć przez pary jednopłciowe w miejscach publicznych, w granicach dobrego smaku, nie jest niczym złym." Znamy ten ich "dobry smak"! Oto jeden z jego przykładów: "W ramach akcji mieszkańcy Lublina mogli porozmawiać z gejem, ateistką, transwestytą czy ekspedientką z sex shopu" - Już mi się robi niedobrze! Rozmawiać można z nimi wyłącznie w celu nawrócenia. Równie dobrze można zachęcać do rozmów z pedofilami lub włamywaczami. Trzeba być zboczeńcem seksualnym, żeby postrzegać ludzi, jako "homo" i "hetero". Jesteśmy w swojej większości normalni (po co zaznaczać heteroseksualność? - "normalni" wystarczy!). Homoseksualiści nie mają wypisanej na czole swojej nieszczęsnej orientacji, ale sami, jak widać, chcą się stygmatyzować. Nie wiedziałabym, do jakich knajp chodzą i tak byłoby najlepiej. Lokale oznaczone, jako przyjazne homoseksualistom, będę omijać szerokim łukiem i ostrzegać innych.
anonim2013.08.9 14:47
Cytat z red. Jakuba Janiszewskiego (Tok FM), geja: "Każde miejsce, które jest jakoś gejowskie, w mniejszym czy większym stopniu jest podpięte pod seks. Niemal każda knajpa gejowska ma jakiś darkroom, a w ostateczności duży kibel, gdzie można uprawiać seks ze świeżo spotkaną osobą. Są też sauny i inne miejsca." Czy o takie lokale chodzi?
anonim2013.08.9 14:58
@mamucha i o to chodzi.... Bo jak się słucha wypocin co poniektórych "postępowców" , ich pokrętne argumenty na siłę, byle tylko przypudrować zmarszczki, to nie wiem, czy denerwować się, czy śmiać, czy co innego?... No właśnie! Po co to określenie "hetero". Przecież to norma.
anonim2013.08.9 16:00
Dobrze,że coś takiego powstanie. Będę wiedział które lokale omijać szerokim łukiem
anonim2013.08.10 10:59
Proponuje pójść o krok dalej stworzyć lokale z napisem ,, nur fur gey " A jeszcze nie tak dawno świat był normalny...