08.11.19, 14:30

Meksykański ksiądz: Spaliłem Pachamamę i nie żałuję

„Rozmawiałem z egzorcystą z Meksyku, który powiedział mi, że figurka Pachamamy to parodia Matki Bożej z Guadalupe” – powiedział meksykański ksiądz Hugo Valdemar Romero, broniąc swojej decyzji spalenia 3 XI wizerunków inkaskiej bogini, co zostało utrwalone na wideo dostępnym w Internecie.

W dalszej części wywiadu udzielonego portalowi „Life Site News” ks. Romero wyjaśnił: „Najświętsza Panna – Santa Maria de Guadalupe – pojawia się na swym świętym obrazie jako ciężarna. Przyszła, by urodzić Jezusa – Światło świata – i jedynego prawdziwego Boga, jedyną przyczynę naszego życia. Ona jest Niewiastą z Apokalipsy, ubraną w słońce, mającą księżyc pod stopami. Natomiast Pachamama ma właśnie urodzić czerwoną istotę, demonicznie zabarwioną”. Zdaniem meksykańskiego duchownego ta „istota” to wyobrażenie „nowego kościoła”, który odchodzi od tradycji i nauki katolickiej, proponując wyświęcanie żonatych księży i kobiet na diakonów, choć udaje, że ma „ortodoksyjne obrządki”.

Ks. Romero zwrócił uwagę na fakt, że to właśnie Matka Boża z Guadalupe jest „doskonałym wzorem inkulturacji”. Jej wizerunek był przejęciem symboliki rdzennych ludów, oczyszczeniem ich i nadaniem im chrześcijańskiego znaczenia. Natomiast w przypadku Pachamamy mamy do czynienia z „diaboliczną uzurpacją, by przywrócić bałwochwalstwo”. Rozmówcy zwrócili też uwagę na charakterystyczne odsunięcie na bok obrazu Matki Bożej z Guadalupe w kościele Santa Maria de Traspontina, by zrobić miejsce Pachamamie, czyli „umieścić w miejscu Najświętszej Panny Matkę Ziemię, co w rzeczywistości jest idolatrią, panteizmem i zabobonem”.

Meksykański duchowny podkreślił też, że jego działania nie wykraczały poza granice prawa Bożego i prawa kanonicznego. Do tej pory nie spotkał się także z żadnymi represjami za swoje działania, jednak jak sam stwierdził, nie boi się: „czuję się chroniony przez Boga, a w szczególności przez naszą Matkę Boską z Guadalupe – zawsze będą bronił Jej czci”.

jjf/LifeSiteNews

Komentarze

Hania2019.11.10 10:58
To nie Pachamama nie umarła na drzewie krzyża i nie Zmartwychwstała dla nas.
Altai2019.11.9 10:20
Każdy powinien spalic demona o nazwie pachamama i wstawić filmik z tego Aktu Wiary na yt.
Wojtek Polak2019.11.8 22:55
i słusznie proszę księdza bałwany się pali a nie się do nich modli.
Sebastian Lorenc2019.11.9 11:18
Proponuję Ci taką osobistą krucjatę. Na początek dostań się do Louvre i spal Wenus z Milo, później rozpocznij atak na Partenon, tam będziesz miał co palić, na przykład Atena Partenos. Życia Ci nie starczy na to palenie, ale jakie zasługi w Niebie!
violencja2019.11.9 21:22
Przeczytaj Pismo , a potem się wypowiadaj , darling , przestań się ośmieszać , bo wypowiadasz się w nieznanym dla Ciebie temacie , mylisz pojęcia i dochodzi do kompromitacji.Nie rozumiesz Słoneczko:( Kto tutaj wie to wie:)
Sebastian Lorenc2019.11.9 21:30
Nie mylę pojęć. Każda religia ma prawo istnieć i żadna nie jest lepsza, ani gorsza pani Ardyn.
violencja2019.11.9 21:41
Mylisz pojęcia, nie znasz wiary , którą z premedytacją lewacką krytykujesz. Psycholog też z Ciebie mierny, jestem violencja i mam zawsze ten sam nick , więcej nie rozmawiam z Tobą , bo to nie ma sensu.Klapki na oczach i hasło przewodnie w twoim sercu.
Bóg zapłać2019.11.8 22:33
Bardzo dziękuję księdzu Hugo Valdemar Romero za ten akt szczerej wiary. Dziś się za księdza pomodlę przed obrazkiem Matki Bożej z Guadelupe.
katolik2019.11.8 20:37
rozumny i odważny ksiadz broni Matki Bozej
mineciarz2019.11.8 18:37
KTOŚ CHCE ZOSTAĆ MĘCZENNIKIEM...
arbiter elegancji2019.11.8 17:45
To niech do kompletu spali jeszcze Koran, skoro taki odważny.
ect2019.11.8 18:09
Daj dobry przykład.
arbiter elegancji2019.11.8 21:13
Książki wolę czytać, dzieła sztuki (w tym sakralnej) oglądać.
ect2019.11.8 21:52
To czemu zachęcasz do palenia książek jeśli wolisz je czytać?
cenisz dobre dziennikarstwo?2019.11.10 21:29
Jeśli wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one.
Dumi2019.11.8 18:14
Rozumiem, że masz głęboką wiedzę co egzorcyści robią z demonicznymi rzeczami czy po prostu chcesz być ważny i rzucasz takie "chwytliwe" i "oklepane" teksty???
arbiter elegancji2019.11.8 21:14
Z cudzymi demonicznymi rzeczami czy ze swoimi własnymi?
Cool2019.11.8 22:57
Powiedz to Nergalowi! :))
Max Fiend2019.11.8 17:27
Wcześniej na bank musiał coś wypalić :-D
Dumi2019.11.8 17:08
Przypomina mi się historia kapłana, który podczas rekolekcji kazał przynieść dzieciom złe książki a później je spalili. Pamiętam jak wielu znanych i wysoko postawionych kapłanów krytykowało to zachowanie. Czyżby ten egzorcysta "też' był w błędzie? Przepraszam, ale mam dość milczenia i czas o takich sprawach rozmawiać głośno. Ja nie zgadzam się na kneblowanie ust w sytuacji kiedy istniej wiele przesłanek, że coś tu nie gra. Przepraszam, ale nie potrafię przejść do porządku dziennego po wydarzeniach z niejasną interpretacją Amoris laetitia, z pachamamą i tym co wydarzyło się w Polsce na rekolekcjach. Te sytuacje napawają mnie niepokojem i najzwyklej w świecie oczekuję by w Kościele głoszono i przekazywano pokój, by każde nauczanie papieskie było jasne i zrozumiałe. Ja mam wiele pytań, niejasności i wciąż czekam, że nad wymienionymi wydarzeniami papież jeszcze raz się pochyli i wyjasni wiernym o co chodzi? Bo ja nie wiem.
violencja2019.11.9 21:18
Też tak myślę.
katolicyzm niesie krzyz2019.11.8 17:04
DAWNIEJ PALILI LUDZI I CAŁE WIOSKI, A DZIŚ BRAKUJE IM RADYKALNYCH CZŁONKÓW W TYCH CHORYM KOŚCIÓŁKU, TO PALĄ TYLKO ŚWIĘTE SYMBOLE I MIEJSCA. PRZYPOMINAM WAM ŻE TO WY TAM JESTEŚCIE IMIGRANTAMI, KULTURĄ OBCĄ, WASZE BLISKOWSCHODNIE WIERZENIA NIJAK SIĘ MAJĄ DO TAMTYCH KRAJÓW.
aaa2019.11.8 15:58
i to jest kapłan katolicki a nie przebieraniec
vanitas vanitatum et omnia vanitas2019.11.8 15:19
a jak spale figurke jakas z kk, to bedzie obraza uczuc religijnych?
ect2019.11.8 15:22
Raczej nikt do Twojego domu nie wnosi Ci figurki.
vanitas vanitatum et omnia vanitas2019.11.8 15:28
nie, no ale w przestrzeni publicznej moze mi przeszkadzac
ect2019.11.8 17:43
Ta figurka była w kościele katolickim. Nikt nikogo nie zmusza do przebywania w kościele.
rybak2019.11.8 16:20
A leki już brałeś??
Szatan (pisane z wielkiej litery)2019.11.8 15:09
Jeśli Chrześcijaństwo przetrwa to następne pokolenia będą się modliły do Matki Boskiej Pachamamskiej.
ect2019.11.8 14:38
Wielu księży zachowało jeszcze prawdziwą wiarę w sercu ale są też tacy, którzy ubierają się chętnie, w tęczowe ornaty (dosłownie np.w Niemczech).
Sebastian Lorenc2019.11.8 14:47
Chcemy by szanowano naszą religię, naszą wiarę i sacrum, szanujmy innych. To działa w dwie strony.
ect2019.11.8 14:55
Katolicy nie wyrzucają figurek ze świątyń innowierców ale świątynie chrześcijańskie mają prawo urządzać tak by oddawać w niej cześć Bogu i Jego świętym a nie bożkom pogańskim.
Sebastian Lorenc2019.11.8 15:10
Katolicy nawracając pogan, nawet na naszych, słowiańskich ziemiach, niszczyli i bezcześcili bóstwa ważne dla innych religii. Nie tak dawno z góry Ślęża ksiądz usunął posąg Światowida. Jeśli ktoś wniósł do kościoła figurkę innego niż katolickie bóstwa, to można tą figurkę wynieść poza świątynię, niszczenie jej, palenie to przesada i tej innej religii profanacja i świętokradztwo.
ect2019.11.8 15:20
Tak, był taki czas w KK ale na szczęście to już przeszłość. Nie zawsze ludzie postępują zgodnie z tym czego uczy Jezus. Chrześcijanie byli mordowani przez komunistów, są dziś mordowani i prześladowani przez innowierców i ateistów. Tak, dziś, w tym nowoczesnym, humanitarnym i postępowym świecie.
J.P☯️2019.11.8 15:28
To wcale nie przeszłość, spalenie tej figurki to teraźniejszość. Ludzie i sam Kościół nie postępują tak jak uczył Jezus. Tak jak Chrześcijan prześladowano, tak i Chrześcijanie prześladowali, to się dzieje cały czas z różnym natężeniem i w różnych rejonach świata.
ZERR02019.11.8 15:39
Bredzisz. Kiedy to chrześcijanie rzucali pogan lwom na żer?
J.P☯️2019.11.8 16:05
A czy trzeba sięgać do tak odległych czasów? https://www.rp.pl/Historia/170719893-Chrzescijanie-przeciw-Zydom.html
ZERR02019.11.8 16:19
To są kłamstwa żydowskich nacjonalistów, czyli przykład ich nienawiści do katolików Nienawiści która spowodowała to, że przed wymordowaniem przez Niemców jedwabińskich Żydów, Eskimosi wespół z Bolszewikami wymordowali większość inteligencji polskiej, i wielu chłopów-katolików z okolic Jedwabnego. Szczególnie okrutnie mordowali nauczycieli. Potrafili tak zabijać dziecko polaka nauczyciela, żeby krzyki zabijanego 8-latka zmusiły jego rodziców do wyjścia z ukrycia. Gdy wychodzili, byli zabijani nad zwłokami ich dzieci. Tak że wiesz, nie było żadnego "pogromu" w Jedwabnem, poza pogromem polaków katolików z ręki skomunizowanych Eskimosów.
J.P☯️2019.11.8 16:59
Aha...
ect2019.11.8 16:46
Figurka pogańska znalazła się w kościele katolickim. W naszym kościele nie powinno być miejsca na bałwochwalstwo.
J.P☯️2019.11.8 17:01
Bałwochwalstwo dzielimy na złe i dobre. Dobre to to rzecz jasna katolickie.
ect2019.11.8 17:30
Ateista bez pomocy Bożej nie jest w stanie poznać na czym polega bałwochwalstwo.
Sebastian Lorenc2019.11.8 15:38
Zniszczenie posągu Światowida na Ślęży, to bardzo aktualny temat. Coś mi się wydaje, że chrześcijanie, a w szczególności katolicy, lubią czuć się prześladowani, podczas gdy sami mają sporo za uszami.
ect2019.11.8 16:48
Czymś innym jest odczucie a czym innym mordowanie chrześcijan. To nie jest odczucie, to są fakty.
Sebastian Lorenc2019.11.8 18:28
Chrześcijanie mordowali się często sami, patrz Irlandia Północna. Każda religia, kiedy się radykalizuje, jest zła. Nie można zabijać w imię Boga, żadnego Boga, a katolicy nawet w zaciśniętą, gotową do ciosu pięść, potrafią wetknąć różaniec. (mówię o znanym już plakacie)
ect2019.11.8 19:27
Oczywiście, że nie można zabijać ani w imię Boga ani w imię ateizmu.Nie wolno też zabijać dzieci nienarodzonych, chorych i starszych. Ateiści też się mordowali wzajemnie, patrz historia ludzkości.
ZERR02019.11.8 15:35
A tymczasem w Coloseum wystawiono posąg Molocha - pożeracza dzieci https://www.popoffquotidiano.it/wp-content/uploads/2019/10/Moloch.jpg jak to pokazano w starym filmie https://youtu.be/gOWicOwtHa8?t=1630
ZERR02019.11.8 15:38
Oficjalnie pomnik ten jest częścią wystawy poświęconej Kartaginie. Jest to kolejny element w okolicach Watykanu, odnoszący się do czczenia symbolicznych reprezentacji diabła. Złoty pomnik jest kopią Molocha, który był wykorzystany w starym filmie z 1914 roku zatytułowanym „Calabria”, gdzie pokazano sam kult i spalanie dzieci w piecu bożka. Autorem scenariusza do tego filmu był satanista Gabriele D’Annunzio, mason 33 stopnia Wielkiej Loży Włoch.
Sebastian Lorenc2019.11.8 15:46
Koloseum (bo tak to się pisze po polsku, po łacinie Colosseum) nie jest budowlą chrześcijańską i dla chrześcijan. Jeśli zorganizowano tam wystawę poświęconą Kartaginie, to o co chodzi? Oburza Cię to bo niedaleko jest Watykan? Wyobraź sobie,że w Rzymie mieszkają wyznawcy różnych religii,a także ateiści, mimo,że tak blisko Watykanu.
ZERR02019.11.8 15:54
Koloseum jest miejscem kaźni chrześcijan. Stawianie zaś posągów dowolnych jawnie demonicznych bożków jest profanacją. Czymś na kształt stawiania posągów hitlerowi w bezpośrednim otoczeniu obozu na Majdanku.
Sebastian Lorenc2019.11.8 15:59
wszystko, co nie katolickie, jest dla Ciebie jawnie demoniczne. Idąc Twoim tokiem myślenie, to krzyże na ziemiach słowiańskich są tym samym. Tam też ogniem i mieczem "nawracano" pogan.
ZERR02019.11.8 16:21
Nie wszystko, ale Baal, Moloch, Kali czy Dymiące Zwierciadło to satanizm w postaci czystej.
violencja2019.11.9 21:17
Bóg nie cierpi bałwochwalstwa , brzydzi się tym. wniesienie bałwanów /kto czyta Pismo Święte to wie o czym mówię , inni niech milczą-nie dyskutuję/do świątyni tych bałwanów jest wielkim grzechem.Taki kawałek drewna należy spalić i wrzucić do wody płynącej.I przeprosić Boga.
Sebastian Lorenc2019.11.9 21:32
Który Bóg? Jeśli dla innego bałwochwalstwem będzie krzyż, to można spalić krzyż?
violencja2019.11.9 22:58
Lewaczka