Zmniejszenie liczby miejsc pracy dotyczy przede wszystkim działu Cross-Domain Computing Solutions, który zajmuje się oprogramowaniem i elektroniką samochodową. Bosch wskazuje na niski popyt na inteligentne systemy wspomagania kierowcy, zautomatyzowaną jazdę oraz jednostki sterujące.
– „Sytuacja ekonomiczna tego działu jest bardziej napięta, niż zakładano jeszcze kilka miesięcy temu” – wyjaśnia koncern, podkreślając, że liczba pracowników w dziale znacząco przewyższa aktualne potrzeby.
Firma planuje przeprowadzenie restrukturyzacji „w sposób akceptowalny społecznie” i we współpracy z przedstawicielami pracowników. Pomimo wcześniejszych redukcji, które objęły kilka tysięcy stanowisk, Bosch wciąż obawia się, że nie osiągnie rocznych celów finansowych.
Rada zakładowa wyraziła sprzeciw wobec planów redukcji, apelując o bardziej zrównoważone rozwiązania.
Aby uniknąć kolejnych zwolnień, firma ogłosiła wprowadzenie skróconego czasu pracy w wybranych niemieckich lokalizacjach. Od marca 2025 roku 450 pracowników będzie pracować tylko 35 godzin tygodniowo. Rzeczniczka firmy potwierdziła te plany, wskazując, że mają one na celu ograniczenie dalszych cięć kadrowych.