Fundacja Pro-prawo do życia jest inicjatorem bojkotu Empiku. Chodzi o świąteczną reklamę sieci sklepów, w której wystąpiła aborcjonistka Maria Czubaszek oraz lider zespołu Behemoth Adam Darskki. O sprawie pisaliśmy na Fronda.pl już kilkakrotnie. W efekcie ponad 33 tysiące Polaków sprzeciwiło się reklamom Empiku.

W internecie akcja bojkotowania Empiku jest skupiona na fanpage'u Świątecznych zakupów nie robię w Empiku. Teraz Fundacja Pro zaprasza do wzięcia udziału w pikietach pod salonami Empik.

Podajemy terminy najbliższych pikiet:

Warszawa, sobota 29 XI, godz. 12:00 przed Empikiem na Rondzie De Gaulla;

Kraków, sobota i niedziela 29 i 30 XI, godz. 13:00 - 15:00 Galeria Krakowska, wejście od strony placu Jana Nowaka Jeziorańskiego;

Toruń, 13 i 20 XII (soboty), godz. 12:00 – 14:00, Wielkie Garbary 18

O kolejnych pikietach będziemy Państwa na bieżąco informować.

„Pokażmy, że nie godzimy się na satanistę i aborcjonistkę w bożonarodzeniowej kampanii reklamowej” - zachęca Fundacja Pro.

Swoją dezaprobatę wobec świątecznych reklam Empiku można również wyrazić za pomocą petycji na portalu Citizengo.org. „Zachowanie Empiku wobec krytyki, zmiany w nazwie kampanii, której spoty przed bojkotem były określane jako świąteczne, a teraz już tylko jako nowe, pokazują że zdanie tak dużej grupy konsumenckiej budzi ich poważny niepokój, a nie zadowolenie” - pisze Fundacja Pro, autor petycji.

Poniżej treść proponowanej petycji do Empiku:

„Szanowni Państwo,

pragnę poinformować, że rezygnuję, wraz z rodziną, ze zrobienia tegorocznych świątecznych zakupów w sklepach sieci Empik.

Motywem mojej decyzji jest wykorzystanie w przedświątecznej kampanii reklamowej wizerunku pani Marii Czubaszek, określającej wykonanie dwóch aborcji słowami "Boże, jak to cudownie, że ja to zrobiłam." oraz p. Adama Darskiego ps. Nergal (dawniej Holocausto) znanego z takich utworów muzycznych jak "Chrześcijanie dla lwów" oraz wielu innych chamskich i wulgarnych wypowiedzi.

Jednocześnie proszę o usunięcie mojego internetowego konta klienckiego, gdyż do czasu zmiany polityki reklamowej potwierdzonej faktami, a nie absurdalnymi zapewnieniami, nie planuję korzystać z usług Empiku”.

Petycję można podpisać TUTAJ. Podpisało ją już prawie 4 tys. osób. 

MaR