22.11.19, 12:22(fot. screen)

Tego jeszcze nie było! Jachira chce regulacji ws. ,,całowania kobiet w rękę''

Klaudia Jachira, kontrowersyjna polityk Koalicji Obywatelskiej, podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu Praw Kobiet poruszyła kwestię dotyczącą całowania kobiet w rękę. Jej zdaniem, to seksizm.

– Przepraszam bardzo, szanowne panie, ja proszę o jakieś regulacje w tej sprawie. Ja nigdy w mojej karierze zawodowej nie spotkałam się z tak wielką potrzebą całowania po rękach. Szczególnie posłów prawicy, ale tak naprawdę z każdej opcji - mówiła Jachira

– To jest dla mnie naruszenie mojej cielesności. Mówi się, że molestowanie zaczyna się, gdy kobieta czuje dyskomfort. Ja go odczuwam. Staram się miażdżyć im te ręce w uścisku, żeby mi ich nie podnosili, ale nie odbierają tych sygnałów. Realnie mnie to brzydzi. Zróbmy coś z tym, błagam – dodała.

Posłanka opublikowała w mediach społecznościowych wpis na ten temat.

"Mam świadomość, że kobiety mają większe zmartwienia: doświadczają przemocy domowej, są molestowane przez przełożonych czy zarabiają mniej niż ich koledzy. Dlatego też rozpoczęłyśmy dziś pracę w Zespole praw kobiet. Ale także tam poruszyłam następujący temat: Nie chcę być całowana po rękach. Ja rozumiem całą tradycję tego zwyczaju, ale obecnie mnie to brzydzi i jest to dla mnie naruszeniem mojej cielesności. To kobieta pokazuje, czy chce być całowana czy nie w sposób w jaki podaje rękę. Jeżeli wysuwa tylko dłoń - to znaczy że można całować, a jak stanowczo ściska rękę mężczyzny - to znaczy, że sobie tego nie życzy. Ale te delikatne sugestie jakoś nie działają. W takim razie, czy ja mam miażdżyć dłonie moich sejmowych kolegów, żeby nie podnosili jej do ust? Ja się po prostu tego brzydzę. Już wolę się w policzek całować, tylko tak jak we Francji - policzek do policzka, bez śliny. Szczerze mówiąc, to nigdzie się nie spotkałam z tak nagminnym całowaniem kobiet po rękach jak w Sejmie, ani w teatrze, ani w korporacjach. Rozumiem, że jakby to było na randce, ale w miejscu pracy? To przecież totalnie nieprofesjonalne! Ja doceniam sympatię i, tak jak już deklarowałam, każdemu chętnie rękę podam, ale bez całowania, bo to jest seksizm. Kiedyś kobiety chodziły w rękawiczkach, to się nie brzydziły. Może więc też zacznę nosić rękawiczki w Sejmie i wtedy niech całują, jak już muszą. PS Poniżej prawidłowy uścisk dłoni z moim kolegą z ławy poselskiej" – stwierdza Jachira

 

Komentarze

Karolina2019.11.24 0:30
Klaudio Jachiro! Jakim prawem występujesz w moim imieniu! W imieniu Kobiet- rozumiem wszystkich kobiet! Możesz występować w imieniu swoim i swoich znajomych feministek koleżanek itp. Jesteś ostatnią osobą, której powierzyłabym jakąs sprawę ! Ja jak nie chcę, to nie podaję ręki i koniec i po sprawie ! A ta, aż w Sejmie chce o tym debatować! ! Nie umiesz pomyśleć!? To nie boli przecież, proszę spróbować ! Nie płacimy ci diety, kobieto, za takie bzdury, tylko za sprawy dotyczące Polski, a nie twojej ręki!
dyzio752019.11.23 11:47
Paniom w rodzaju Klaudii Jachiry, czyli stworom kobieto podobnym wcale reki nie należy podawać. Wtedy kwestia całowania w rękę rozwiązuje się automatycznie.
Przerażona2019.11.23 10:21
Największe obrzydzenie budzi podawanie ręki takim ewolucyjnym wybrykom - jakim jesteś ty, Osobo - opanuj się i nie kompromituj, nie bądź stale zboczonym ogniwem ludzkiej egzystencji i choć grasz rolę politycznej Dody i stale szukasz skandali to nawet nie budzisz litości
Cool2019.11.23 9:24
Ciekawe jakie jeszcze "problemy" będzie regulowała Jachira za nasze pieniądze?
jozef2019.11.23 7:24
kto ja wybral 100% zyd szetyna zeby macila w sejmi to jest burdel ukrainka z ulicy na kornerze wzieta do samochodu .Panie Prezesie Jezeli z Tym Gownem nie zrobisz pozandek to juz nie wieze w Ciebie.gon ten shit z Polski.Blagam Ciebie.
anonim2019.11.23 6:21
"Jachira chce regulacji ws. ,,całowania kobiet w rękę''" A co z całowaniem w żopu"....?
violencja2019.11.22 23:56
I my na nią płacimy podatki?Cóż ktoś ją wybrał...Bolesne.
Wxyz2019.11.22 23:27
niech stworzy ustawę w sprawie całowania po rękach.
Cezary2019.11.22 21:48
W roznych pismidlach popieraja ses rozny i nie krzycza, ze to jest niehigienicznie. Wtedy zarazki tancuja i bez obrzydzenia.
Alojzy Cedzidło2019.11.22 19:55
Nooo .. Wreszcie coś konkretnego w programie POKO . Pani Jachira zainicjowała fajną rzecz .Całowanie raczek ,ale tylko przez rękawiczkę. Bo to i higienicznie i nie seksownie . Tylko jest problem , Pasuje problem rozpracować całościowo . Bo tak . Normalką w Brukseli jest powitanie poprzez ,,dotyk " policzka do policzka Ale jak by się zastanowić , to jest tu tez szansa dla kochających ,,inaczej " Niby policzek do policzka a tu może wyjść , usta w usta . Jak u Breżniewa. Chyba ,że to było na bani . Ale w Brukseli ,,bania " I sprawa tej ,,higieny " . Policzek do policzka to też nie higieniczne . Nooo .. Chyba ,że np her Junkers całując np pana Tuska , założy na głowę jaką plastikową torbę . Albo coś innego . Gumowego . Bo to tez seksowne. Głupio piszę . ? Pewno że głupio . Ale co , tylko pani Jachira może podrzucać dla POKO pomysły do nie istniejącego jeszcze programu ?
ofar2019.11.22 18:07
Harakira, daj spokój !
całowanie to rozkosz2019.11.22 18:06
A ja bym ją pocałował bardzo chętnie gdzie indziej
czerwona zaraza to zło !2019.11.22 19:50
Bez odruchu wymiotnego ?
anonim2019.11.22 17:48
I bardzo dobrze! Kto by chciał by obrzydliwy dziad ślinił komuś łapsko! Bo to niby takie szarmanckie. fuj.
gumowa kaczka2019.11.22 17:21
i racja,niehigieniczne to jest ze wzg.stanu uzębienia,czystości ręki itd.
motyl2019.11.22 17:27
A pedalski i lesbijski seks jest sterylny? Szczególnie spontaniczny.
motyl2019.11.22 17:15
Yachiro!! Pocałujta w doopę wójta!
Anarchosyndykalistyczna Internetowa Partyzantka2019.11.22 17:15
Całowanie kobiety w rękę to burżuazyjno-ziemiański zwyczaj i należy go wytępić!
Maria2019.11.22 16:50
Powiedziała posłanka , która nie szanuje chrześcijańskich wartości
Palindrom2019.11.22 16:35
Był czas, kiedy Żydom zakazano chodzenia po chodnikach.
kinio z 2019.11.22 16:31
"Dość dyktatury kobiet"
Kamil2019.11.22 15:58
Jeszcze dzisiaj mdli mnie, jak sobie przypomnę, jak kiedyś Palikot pocałował Annę Grodzką w rękę.
Gryfita2019.11.22 15:40
I tu widać marksistowskie oszustwo usiłują wmówić ludziom, że wszelkie gesty szacunku wobec np kobiet (przepuszczanie w drzwiach, całowanie w rękę itp) są "pokazywaniem im ich miejsca w szeregu" Również wszelkie komplementy to "wkładanie ręki do majtek" albo "zgwałcenie". to jest bezczelny atak na podstawy człowieczeństwa
Sebastian Lorenc2019.11.22 15:44
Raczej nikt niczego takiego nie powiedział. Chodzi tylko i wyłącznie o całowanie w rękę. Tak, jak napisałam wyżej, raczej nie jest to forma odpowiednia do kontaktów zawodowych, układów w pracy. Całowanie koleżanek z pracy w rękę, na przywitanie, jest po prostu niestosowne.
Niejestemrobotem2019.11.22 15:49
Nie. To żaden atak. Tylko kwestia dwuznaczności, że czasem to samo zachowanie jest dobre, a czasem złe. Zależy od osób których dotyczy, ich relacji, sytuacji itd. A dokonywane wbrew woli zainteresowanej jest złe. Całowanie kobiety w rękę bez sygnału z jej strony zawsze było złe, było grubiaństwem. Komplementy to inny temat i jeszcze bardziej skomplikowany.
Maria Blaszczyk2019.11.22 17:16
Podstawy człowieczeństwa? Szarpanie się z kobietą, na ogół mniejszą i słabszą, stanowi "podstawy człowieczeństwa"? Mówimy o sytuacji, gdy kobieta jasno daje znać, ze sobie tego nie życzy. A mężczyźni po prostu robią, co uważają, pokazując, że jej wola nic zupełnie dla nich nie znaczy, nawet gdy chodzi o jej własne ciało. To nie ma nic wspólnego z szacunkiem.
anonim2019.11.23 0:34
No więc nie ubierajmy dzieci w majteczki, jeśli tego nie chcą Szarpanie się z dzieckiem, na ogół mniejszym i słabszym, stanowi "podstawy człowieczeństwa"? Mówimy o sytuacji, gdy dziecko jasno daje znać, ze sobie tego nie życzy. A jego mama po prostu robi, co uważa, pokazując, że jego wola nic zupełnie dla nich nie znaczy, nawet gdy chodzi o jej własne ciało.
Maria Blaszczyk2019.11.23 1:20
W życiu nie ubrałam dziecka, jeśli się szarpało. Rozumiem, że być może są jakieś rzadkie sytuacje życiowe, które to wymuszają, ale wychowałam kilkoro dzieci i taka konieczność nie zaistaniała, więc chyba nie są one częste. I tak, bywało, ze moje dzieci się nie ubrały, choć je o to prosiłam. Jakoś przeżyliśmy i gdzieś koło 3 r.ż. jakoś temat znikł i już więcej nie wrócił. Nie zdarza im się nie ubrać. Szarpanie się z dzieckiem jest przemocą i jeśli nie jest podyktowane wyższą koniecznością - dziecko w histerii biegnie w kierunku ruchliwej ulicy czy coś w tym rodzaju - to absolutnie nie należy tego robić. Matka, która coś takiego robi, krzywdzi to dziecko. I pracuje nad przyszłą ofiarą dla jakiegoś przemocowca, a nawet pedofila. Więc nie wiem, czego ta przemocowa matka ma dowodzić.
Niejestemrobotem2019.11.23 18:55
Ty tak na serio? Czym innym jest dziecko, albo osoba ubezwłasnowolniona, a czym innym dorosła osoba. Wiadome jest, że dziecko nie ma pełnego prawa do decydowania o sobie (np. teraz jakbym chciał, to mógłbym jeść same słodycze i fast foody, w dzieciństwie rodzice by mi na taką dietę nie pozwolili). Tak samo policja ma prawo użyć siły w stosunku do mniejszej i drobniejszej kobiety, jeśli są w stosunku do tego przesłanki i pewnie jeszcze kilka przypadków, które uzasadniają tego typu działania, ale nie znaczy to, że ktoś może dowolną kobietę szarpać, całować bez jej zgody gdziekolwiek itd. (p.s. jeśli jest np. zbyt pijana żeby móc nie wyrazić braku zgody to też nie wolno, żeby było jasne). Po prostu pewne wyjątkowe sytuacje są, ale nie zmieniają one tego, że ogólnie trzeba respektować zdanie kobiety. A kto tego nie robi, wystawia sobie jak najgorsze świadectwo. Jeśli Ci nie pasuje, że jakaś kobieta się nie zgadza na coś czy nie pasuje Ci jej zachowanie, to możesz albo zmienić swoje zachowanie, albo kobiety z którymi się zadajesz. Tylko nie miej pretensji i nie twierdź, że kobiety są złe i niedobre, jak okaże się, że żadna lub prawie żadna nie uważa Twojego zachowania za fajne i szarmanckie, tylko za złe i chamskie.
stop lewactwu2019.11.22 15:13
Może ona jest ze wschodu radzieckiego ? Tam w rękę się nie całuje .
wujek2019.11.22 15:15
Może nie tyle ona co jej rodzina
JONASIK2019.11.22 14:58
Ogłaszam Apel !!!!!!!!!! Jeśli któryś z mężczyzn chociaż tylko miałby zamiar pocałować Jachirę w ręką - to dostanie w ryja !!!
Durczykiewicz2019.11.22 14:58
Ta to jest głupia...Panie Jezu...i ludzie ją wybrali...chyba podobni do niej robić ze wszystkiego beke...
Kazimierz2019.11.22 14:42
Czy pamiętacie taką piosenkę: "Kto kazał Wam wybierać ten chłam"?
bogdanus2019.11.22 14:33
Po co pisać o wygłupach tej pani.
B522019.11.22 14:31
Klaudia załóż gumofilce na ręce
B522019.11.22 14:23
no nie wieżę żeby POganie całowali kobiety w ręką a gdyby ją jakiś PISior pocałował to by mu wara odpada
jack2019.11.22 14:08
Ona marzy żeby ją całować po nogach i tyle.
dumna Rafalala2019.11.22 14:05
@ Agnieszka Dz. -"W jednym z moich miejsc pracy pracuję z samymi mężczyznami." - A ile tych "miejsc pracy" masz? Twoi "alfonsi' powinni dla takich jak ty gender-nieokreślony mieć burdel w jednym miejscu. A co ty o tej godz. robisz tutaj, zamiast "pracować"?
Maria Blaszczyk2019.11.22 14:07
Wow... Cóż za klasa. Ale wiesz - te wymiociny świadczą wyłącznie o Tobie.
dumna Rafalala2019.11.22 14:26
Dziękuje za uwagę i ciebie pytam: A co ty o tej godz. robisz tutaj, zamiast "pracować"?
Maria Blaszczyk2019.11.22 14:58
A kto powiedział, że ja powinnam "pracować"?
dumna Rafalala2019.11.22 15:18
No to powiedz słoneczko, co ty w ogóle robisz? Bez szczegołów, tak ogólnie. Zwykła babska ciekawość.
Maria Blaszczyk2019.11.22 17:13
Komentuję na Frondzie, a co? Mało lotna z Ciebie baba, prawie jak facet, przecież widać.
Ordon2019.11.22 17:34
Oooo nie dość, że z nadwagą to feministka. Zbuduj rakietę na bez udziału nielotnych facetów i wyladuj na Marsie, wtedy uwierzę.
Japa2019.11.22 22:31
No widzisz ,,dumna Rafalalciu", Pani Maria zdradziła swoje miejsce zatrudnienia . Taką ,,fuchę" można złapać tylko w Farmie Inowrocław.
Gryfita2019.11.22 14:24
Lepiej uważaj zboczeńcu, bo ci mężczyźni są uzbrojeni i niebezpieczni. Mądrala zza odległego monitora.
2019.11.22 14:49
O jej :) O jaki typowy burak:) A jakbym ci powiedział że uczy więźniów języka polskiego, żeby przynajmniej mieli maturę, a nie tak jak ty i tobie podobni buuce tylko trzy klasy podstawówki. To co byś powiedziało? :D
dumna Rafalala2019.11.22 14:59
A co ty o tej godz. robisz tutaj, zamiast "pracować"?
2019.11.22 15:04
No to faktycznie masz dużo do powiedzenia... Klasyka. Poszczekać, popluć a potem spierrdalać. Bób Rosół Włoszczyzna! :D
dumna Rafalala2019.11.22 15:21
-"Poszczekać, popluć a potem spierrdalać" - No i kto tu ma faktycznie cosik "inteligentnego" do powiedzenia?
2019.11.22 15:24
Powiedziałem ci ściero co robi Agnieszka. Wiesz co powinieneś teraz zrobić? Przeprosić.
dumna Rafalala2019.11.22 15:38
typowy burak oszczekać, popluć a potem spierrdalać ściero Pani od polskiego jest z ciebie dumna.
Sebastian Lorenc2019.11.22 14:49
No właśnie,to jest ten szacunek, ci obrońcy całowania w rękę. Żenada, poziom rynsztoka. Żal mi Twojej matki.
smykałka2019.11.22 13:47
czyja wina że taka osoba dostaje się do Sejmu ?PO wystawiła kandydatury takich osób bo nie mieli kogo.teraz powinni sie wstydzić za nią .zupełnie oderwana od ziemi i do tego coś pod pokrywką chyba nie tak.
anonim2019.11.22 13:38
Półdebile upierają się że to "niehigieniczne" Szkoda, że te same półdebile upierają się za zakazywaniem jazdy samochodem i za zapędzaniem ludzi do autobusów MZK, które dopiero są na maxa niehigieniczne, pełne śmierdzących bezdomnych roznoszących choroby, pełne kichających i smarkających katarem i grypą. W autobusach zaraża się większość przypadków grypy, od pocałowania w rączkę nie zaraził się nikt. Ale dla mądralli to autobusy są okej a całowanie jest fuj. Bez pół litra nie pojmiesz meandrów postępu.
MirekT2019.11.22 14:23
No Name DO BUDY !!!!
anonim2019.11.22 13:28
Jachira chce sprowadzić ludzi do poziomu zwierząt nieposiadających kultury, obyczajów i zasad. Bo jej, jachirze, jakiś obyczaj się nie podoba. Maluczko a zakaże pod karą 500 minus używania zwrotu "szanowna pani" Ma być prostacko proletariacko. Wszystkich w kufajki, tak żeby nie dało się rozpoznać, czy to on czy ona. Cycki wiązać bandażem, włosy ściąć na zapałkę, nie może być tak, że któraś się wyróżnia biustem czy blond włosami. Jeszcze ktoś pocałuje w rękę, zamiast wykuwać przyszłość ludowej ojczyzny.
Niejestemrobotem2019.11.22 13:54
Skąd takie wnioski? To, że coś się posłance Jachirze nie podoba, nie znaczy, że neguje całą kulturę. A wręcz w tym przypadku walczy o jej przestrzeganie. P.S. Akurat o niechęć do wyróżniania się to ciężko posłankę Jachirę oskarżyć.
anonim2019.11.22 14:14
Jachira neguje całą normalną kulturę, kawałek po kawałku, zgodnie z postulatami Marksa. Teraz zwyzywała wszelkie rozróżnianie i wyróżnianie kobiet od molestowania (czyli po lewacku - zgwałcenia). Z tym się nie da dyskutować, to trzeba powstrzymać.
Niejestemrobotem2019.11.22 14:36
Jak na razie to posłanka Jachira nikogo nie zwyzywała, za to jest wyzywana, m.in. przez Ciebie. A mimo to uważasz się za obrońcę kultury i kobiet. To że ma niestandardowy styl itd. nie świadczy, że jest wrogiem kultury i obyczajów. I to ona mam wrażenie bardziej reprezentuje normalną kulturę niż 90 procent pseudo-kulturalnych ludzi.
anonim2019.11.22 14:55
Jak to nie zwyzywała? Określiła to jako "molestowanie", a w lewackim kodzie antykulturowym, molestowanie to "zgwałcenie". Czyli opluła wszystkich durniów którzy potraktowali ją jak człowieka i kobietę i pocałowali w rękę, opluła ich od gwałcicieli. Okropne to i tyle.
Niejestemrobotem2019.11.22 15:00
Molestowanie to molestowanie. A zgwałcenie to zgwałcenie. I ma prawo czuć się molestowana, skoro ktoś ją całuje bez jej zgody. Tyle. Jak ktoś się źle zachowuje to niech się nie dziwi, że u innych wzbudza negatywne emocje. Może dzięki temu Ci posłowie na przyszłość zaczną się właściwie zachowywać
Maria Blaszczyk2019.11.22 14:05
A może wystarczy minimum szacunku? I ona nie chce nic zakazywać.Chce, by można było nie być całowaną w rękę, jeśli kogoś to brzydzi. Mnie to brzydzi strasznie. Nie cierpię tego. Nie cierpię tej przemocy, jaką stosują mężczyźni, gdy próbujesz nie dać się w rękę pocałować. I nie cierpię tego, że na koniec na ogół przegrywam. Mężczyzna, który ma fantazję pocałować w rękę, nie ma obyczaju ustępować.
anonim2019.11.22 14:20
Mnie do szału doprowadza "policzek do policzka". I co? I nico. Trzeba się dostosować. A jak mi się strasznie chce siku? Cierpię fizycznie z tego powodu, wytrzymać nie można, ale muszę się dostosować i postępować tak jak nakazuje obyczaj a nie tak jak nakazuje wygoda. Nie sikamy pod najbliższym drzewkiem.
MirekT2019.11.22 14:27
Bo jeszcze ktoś zobaczy, że masz ekstremalnie małego
Maria Blaszczyk2019.11.22 14:58
No to nie całuj "policzek do policzka". Niby czemu trzeba się dostosować? Norma kulturowa naszej części świata wymaga uścisku ręki - i tyle. Nie całowania po rękach i nie "policzek do policzka". Jest to rzeczywiście tylko trochę mniej krepujące niz całowanie po rekach... A jak Ci się strasznie chce siku, to może zrób tak, jak większość ludzi? Udaj się do wychodka?
Gryfita2019.11.22 15:15
Norma kulturowa w Polsce jest inna niż w Holandii. Na szczęście. Różnorodność to ogromna zaleta. Niestety lewackość usiłuje wszystko ujednolicić, wszyscy mają myśleć tak samo, żreć to samo, robić tak samo.
Maria Blaszczyk2019.11.22 17:23
No więc nie. Norma kulturowa w Polsce jest ta sama. Już w okresie międzywojennym zalecano, by tego nie robić, z wyjątkiem sytuacji domowych, w rodzinnym gronie i wśród dobrych znajomych. Polskie podręczniki. Minął prawie wiek od tego czasu. A tak z prawackiego punktu widzenia - zapewnianie innym ludziom dyskomfortu jaki ma mieć cel? Lewica zresztą bardzo sobie różnorodność ceni - jednakowoż przemoc nie jest tym, co cenimy.
anonim2019.11.23 20:07
Twierdzisz że norma kulturowa Polski i kraju masowego mordowania osób chorych i starszych, a także mordowania dzieci nienarodzonych, promowania zboczeńców i muzułmanów, nazywanego Holandią, jest taka sama? Żarty.
Maria Blaszczyk2019.11.24 14:08
??? Jakiego masowego mordowania? Czegoś Ty się naczytał? Dzieci to są, jak się urodzą, ale jeśli pijesz do aborcji, to Holenderki dokonują jej znacznie rzadziej niż Polki A muzułmanów się nie promuje. Po prostu - nikt tu się nie interesuje religią innych osób. To się nazywa szacunek. I tak. Norma kulturowa zakazująca szarpania kobiet jest taka sama.
MirekT2019.11.22 14:22
No Name znowu szczekasz wiejski kundlu !!!!!
Marian2019.11.22 13:16
Slusznie,poklepac dziewczyne po plecach i wystarczy.
anonim2019.11.22 13:10
W jednym z moich miejsc pracy pracuję z samymi mężczyznami. Czułabym się bardzo niekomfortowo, gdyby postanowili całować mnie w rękę na powitanie. Taki gest nie jest zły, ale jednak od osoby bliskiej, a przynajmniej bliższej, niż zależność zawodowa. Ale żeby od razu regulacje prawne to chyba przesada.
T.2019.11.22 13:13
Chociaż jeden rozsądny głos ...
KONSTYTUCIA to ja = Bolek OTUA to nie ja2019.11.22 19:41
Ja tam ciebie w renkie całować nie bedem ale gdzi indziej. Mnietek mi muwił gdzie najlepij. Gwaracjem dajem bendziesz czuć komfortowo. Chigienym nie gwarantujem. Pozdróf Pietrka, graj w totolotka.
anonim2019.11.22 13:07
Kto to, te coś do parlamentu wprowadził? Ludzki rozum o pomstę woła.
Magda2019.11.22 12:55
W takim wypadku ta lesba powinna chodzić w burce, a nie w prowokacyjnie wydekoltowanej kiecce, ale czego spodziewać się można po kimś, komu rozum zszedł do podbrzusza.
Wies2019.11.22 12:53
Tej to się wszystko z seksem kojarzy.
Krzysztof2019.11.22 12:48
zzzzzzz calowanie kobiet w reke jest przede wszystkim niehigieniczne ... kazdy nowy podrecznik savoir vivre glosi aby jednak tego nie robic. Trzeba miec nasrane w glowie zeby to popierac.
Micha Jan2019.11.22 13:02
Uścisk rąk też jest niehigieniczny (przy produkcji spożywczej i farmaceutycznej - zabroniony), ale jednak się ściska, więc to żaden argument. Nie wiem, kto napisał ten nowy podręcznik, ale klasyka nakazuje respektować sygnał od kobiety - więc jeżeli pod wierzch dłoni, to należy całować i nie sądzę, żeby Twój podręcznik nakazywał to zignorować.
Niejestemrobotem2019.11.22 13:10
Obecnie kobietom nie zaleca się podawać wierzchu dłoni, szczególnie w sytuacji służbowej, aby niejako nie wymuszać na mężczyznach całowania w dłoń, jako że jest to dość kontrowersyjny zwyczaj obecnie. Ale nie zabrania zupełnie, zwłaszcza jeśli jest się w gronie osób, które znają kod kulturowy i akceptują ten zwyczaj.
anonim2019.11.22 13:32
Dla zboczeńców wszystko jest kontrowersyjne. Zgraja chamów z was i tyle.
Michał Jan2019.11.22 16:05
Nie nakręcaj się. W rękę, to mogę żonę pocałować, ale inne niech na to nie liczą.
Michał Jan2019.11.22 16:04
Tak toczno!
mich2019.11.22 12:47
jej reke i nie tyko to bym oplul - ze tez wybrano to gowno na posla:(
anonim2019.11.22 12:44
Pocałowanie kobiety w rękę jest w naszej tradycji wyrazem największego szacunku wobec kobiety. Prawdziwe Kobiety czują się sympatyczne w takiej chwili. Tylko kobiety , które czują wstręt ( psychologiczny) wobec mężczyzn nie chcą być całowane w rękę . Ale tak naprawdę to w Polsce Kobiety są naprawdę szanowane w przeciwieństwie do sytuacji kobiet w krajach zachodnich , południowych ( europy ) nie wspominając o krajach arabskich. Dlatego wszelkie feministki trzeba wysłać na roczny pobyt w tych krajach , aby później mogły się wypowiadać na temat szacunku mężczyzny do kobiety
Niejestemrobotem2019.11.22 12:57
Bez przesady, obyczaje się zmieniają i teraz kobiety często sobie tego nie życzą. A nawet w czasach kiedy ten zwyczaj był powszechny, jeśli kobieta sobie tego nie życzyła to próba wymuszenia tego na niej była odbierana jako skrajne grubiaństwa. Szacunkiem wobec kobiety jest respektowanie jej praw i liczenie się z jej wolą, a nie wymuszanie swojej pod pozorem zasad dobrego wychowania. Jak którejś schlebia całowanie w dłoń, to ok, jak nie to nie.
Magda2019.11.22 12:59
Zboczeńcy, niestety są odmiennego zdania
Maria Blaszczyk2019.11.22 14:02
"Prawdziwe kobiety"? "Wstręt do mężczyzn"? No więc nie wiem, czemu dowodem prawdziwości kobiety ma być jej upodobanie do tego przestarzałego obyczaju. A już oczekiwanie, że jakikolwiek człowiek na świecie nigdy, do żadnej osoby nie poczuje wstrętu, gdy ta całuje go po rękach, jest absurdalne. Otóż żadna z nas nie czuje sympatii do każdego mężczyzny i nie przez każdego chce być obcałowywana. I obyczaj ten nie ma nic wspólnego z szacunkiem. A o szacunku do kobiet zaczniemy mówić, jak liczba alimenciarzy zrówna się z tą w innych krajach, dobrze? Bo póki co szanujemy kobiety najbardziej na świecie, ale tylko wtedy, gdy nie wiąże się to z realnymi skutkami. Aha, i mówienie kobietom, jak mają się czuć, gdy jakiś mężczyzna, do którego każda z nas ma prawo czuć obrzydzenie, całuje ją po rękach, również jest objawem wyjątkowego braku szacunku.
anonim2019.11.22 14:12
Kobieta w czasie powitania sama daje znaki - o ile jest dobrze wychowana !!! : a więc : Jeżeli przy powitaniu kobieta podaje rękę górną pow. dłoni do góry(poziomo) to daje sygnał , żeby ja pocałować w rękę . Jeżeli kobieta podaje rękę -dłoń w pozycji pionowej ( horyzontalnej) to oznacza , że wystarczy uścisk dłoni . To takie proste . Kobiety nauczcie się mowy ciała .
Niejestemrobotem2019.11.22 14:23
To kobieta pokazuje, czy chce być całowana czy nie w sposób w jaki podaje rękę. Jeżeli wysuwa tylko dłoń - to znaczy że można całować, a jak stanowczo ściska rękę mężczyzny - to znaczy, że sobie tego nie życzy. Ale te delikatne sugestie jakoś nie działają. Cytat z posłanki Jachiry. Także wychodzi, że to posłowie są źle wychowani.
Maria Blaszczyk2019.11.22 15:02
No więc mamy XXI wiek. I wymuszanie na mężczyźnie całowania dłoni wydaje mi się równie niestosowne jak szarpanie się z kobietą, która sobie tego nie życzy. I ja nigdy nie podaję dłoni grzbietem do góry. Nie sądzę, by pani Jachira to robiła. Po prostu niektórzy mężczyźni lubią kobietom pokazać ich miejsce w hierarchii bytów.
POZNAN2019.11.22 15:15
TY SIE NIE MARTW CIEBIE W REKE NIKT NIE POCALUJE
Maria Blaszczyk2019.11.22 19:20
No niestety... Tacy przemocowcy się zdarzają.
Gryfita2019.11.22 15:21
Po prostu jesteś wyobcowana z kultury. Skoro nie rozumiesz co znaczy gest pocałowania w rękę i wymyślasz, że to ma "pokazać kobietom ich miejsce w hierarchii bytów" to znaczy że nie rozumiesz niczego.
Niejestemrobotem2019.11.22 15:44
Przykro mi, ale to Ty niewiele rozumiesz. Relacje międzyludzkie są dość skomplikowane. I temu ten sam gest, w zależności od okoliczności towarzyszących, tego w jakich relacjach są osoby których dotyczy oraz ich osobistych preferencji może mieć kompletnie różne znaczenie.
Maria Blaszczyk2019.11.22 19:27
Chyba jednak nie ja jestem wyobcowana z kultury. I do tego - jesteś również wyobcowany z umiejętności czytania. Chodzi o sytuację, gdy kobieta daje ewidentnie do zrozumienia, że sobie całowania nie życzy - co robiła pani posłanka Jachira; i co również ja zawsze robię - a prostak ciągnie i ciągnie tę rękę, aż kobieta ulegnie. Jak obie strony sobie tego życzą - to nic mnie nie obchodzi. Natomiast ponieważ trudno w sytuacjach oficjalnych wiedzieć, czego życzy sobie druga strona, to nie należy nic wymuszać, tylko zachowywać się zgodnie z uniwersalnymi zasadami.
Gryfita2019.11.22 14:32
Hm... normalny człowiek raczej nie czuje obrzydzenia do innego człowieka, nawet mężczyzny. Cierpisz na homo-fobię. Obyczaj ten ma absolutny związek z szacunkiem, choćby ci się nie podobał. W innych kulturach bywa inaczej. Tam oznaką szacunku jest np. głośne beknięcie przy stole. I trzeba to uznać, a nie wydziwiać że "bekanie nie ma nic wspólnego". PS. Polski szacunek przejawia się w np absolutnie najniższej przemocy wobec nich.
Maria Blaszczyk2019.11.23 1:30
No więc czasem czuje się do kogoś obrzydzenie i nic na to nie można poradzić. Np. do posła z zepsutymi zębami... Albo innego, który cuchnie dymem papierosowym. Ale zdechłym zwierzęciem, bo i tak bywa. A obyczaj szarpania się z kobietą nie jest oznaką szacunku. Serio. I właśnie pani Jachira opisuje ludzi stosujących przemoc. Przyznaję, że jest to ewenemet, większość mężczyzn w Polsce rzeczywiście sobie na takie zachowania nigdy by nie pozwoliło. Co nie znaczy, że przemocy wobec kobiet tak w ogóle jest mało.
anonim2019.11.23 20:03
Jeśli jakaś osoba, np kobieta, przyjdzie topless na 1 komunię mojego dziecięcia, przyjdzie tak bo ma wyxebane na kod kulturowy i się brzydzi ubrań, to ja wyproszę jak trzeba to mocnym kopniakiem w siedzenie.
Niejestemrobotem2019.11.23 23:55
Ooooo zaczynasz rozumieć, że jak ktoś wbrew Twojej woli i przyjętych zasad będzie na Tobie coś próbował wymusić, powołując się na jakieś dziwne obyczaje to masz prawo się na to nie zgadzać, brawo.
Obserwator2019.11.22 12:43
bez bolca dostaje pier...ca
Saki Faki2019.11.22 12:42
Te problemy lewicy, chcieli wpier...lić w pociągu, źle, całują po rękach, źle.
Polak Ateista Dumny Gej2019.11.22 12:40
Całkowitą rację ma posłanka Jachira
Michał Jan2019.11.22 12:57
Czyli co? Będziemy ustawowo karać za brak ogłady?
anonim2019.11.22 13:30
Gej chce dyktować ludziom obyczaje damsko-męskie! Bezczelność
Maria Blaszczyk2019.11.22 17:12
Jakby wszyscy mężczyźni byli gejami, to świat byłby znacznie lepszym miejscem dla kobiet...
T.2019.11.22 19:18
Gdyby na świecie nie było feministek to wtedy świat byłby znacznie lepszym miejscem dla kobiet :)
Maria Blaszczyk2019.11.22 19:39
Wiesz, taki świat już był. A nawet teraz spore kawałki świata nie mają możliwości korzystać ze zdobyczy feminizmu. Takich jak prawo do własnego majątku, do pracy, do decydowania o sobie, do ochrony przed przemocą itd. I nie jest to lepsze dla kobiet.
T.2019.11.22 20:42
Zapomniałaś dodać że jest to w krajach ukształtowanych całkowicie inną kulturą niż Europejska. Szuszwolizm to nie kraj, to nie cywilizacja. To czarna dziura bez dna
Bruner z Olgino2019.11.22 19:36
Tera moda na całowanie czarnych macic.
XYZ2019.11.22 12:39
Jarkowi nawet to odbiorą.
Niejestemrobotem2019.11.22 12:33
Jakby nie patrzeć ma rację. Ma prawo sobie tego nie życzyć, a skoro posłom brakuje kultury to uznała, że musi to głośno powiedzieć/napisać. Jakby nie patrzeć domaga się poszanowania swoich praw i pewnych standardów w sejmie. I owszem sama napisała, że są też inne, ważniejsze problemy, ale to nie znaczy, że ten nie istnieje. A jest dość prosty do wyeliminowania.
anonim2019.11.22 13:01
Ależ wy macie we łbach nasra.e
Michał Jan2019.11.22 12:31
Zasady dobrego wychowania są tu jasne, ale jeżeli Sejm ma reprezentować przekrój społeczny, to p. poseł musi pogodzić się z tym, że będą tam wieśniacy, chcący nieumiejętnie błysnąć ogładą. A zasad dobrego wychowania nie narzuca się ustawami, tylko się promuje.
anonim2019.11.22 12:43
Chyba pierwszy raz się z Panem zgadzam. Całowanie posłanek po rękach to brak kultury, nieznajomość zasad dobrego wychowania, ale absolutnie nie powód do dyskusji o nowej ustawie. Bo jaka będzie kolejna? Zakaz przychodzenia do pracy w brudnych butach?
Alojzy Cedzidło2019.11.22 20:13
No nie .. Sądząc po postępach mody damskiej ( sukienki od kostek poszły w górę ,że ho ho , bardzo obcisłe ,,portki") to ino patrzeć jak nasza pani Jachira , poparta przez tow Senyszyn wniesie projekt ustawy zezwalającej do uczestnictwo w posiedzeniach Sejmy np. w stroju ,,bikini." Byle na rękach były rękawiczki.
Palindrom2019.11.22 16:37
A gdzie jest ten przepis, że Sejm ma reprezentować przekrój społeczny?
Michał Jan2019.11.22 18:28
Przepisu nie ma, ale takie są założenia - jak najwięcej powinno mieć swoją reprezentację.
qwerty2019.11.22 12:30
Pytam się kto ta głupia suke wybrał do Sejmu???
Urszula2019.11.22 12:36
Pytam sie kto tobie, psie, pozwolił szczekać?
AA2019.11.22 15:04
Pies, psa poznaje.
Garou2019.11.22 23:26
Chyba sukę, jeśli ma nie być seksistowsko czyli z użyciem feminizmów.
POZNAN2019.11.22 15:13
MORDE W KUBEL LEWACKI SMIECIU
Przeciw kretynom2019.11.22 16:59
Suka wywąchała psa?
Alojzy Cedzidło2019.11.22 20:03
No właśnie . Kto zgadnie ? Przed wyborami ktoś ja na listę w dobrym miejscu postawił . A ja po staremu stanę w obronie pani Jachiry .Przed wyborami nie żle ,,jechała " Jej ,,suweren " tego nie widział ? To kto bardziej durny ? No kto ?
Beno2019.11.22 23:19
Polonia europejska. Durnie i oszołomy, co patrzeli na gębę, a nie co ta pod czachą ma - pusto. I teraz mamy jeszcze jedną po-oślicę więcej w sejmie.
PO2019.11.22 12:28
ZBOCZONA LESBA
T.2019.11.22 12:26
Lalka, siedzisz tam za publiczne pieniądze, więc zajmij się czymś konkretnym i pilniejszym niż jakimiś pierdołami.
Michał Jan2019.11.22 12:33
Nie da się ukryć, że nawołuje do zajęcia się "ważniejszymi sprawami", a skupia się na "całowaniu rączek".
Maria Blaszczyk2019.11.22 15:05
Wezwanie do "zajęcia się ważniejszymi sprawami" jest kolejnym przejawem braku szacunku. W żaden sposób zapewnienie sobie komfortowych warunków pracy, gdzie nie jest się traktowaną jak przedmiot, nie jest sprawą "nieważną" ani nie wyklucza zajmowania się czymkolwiek innym.
Michał Jan2019.11.22 15:52
Prawdziwej damie ucałowanie ręki nie zaszkodzi. Problem z tym mogą mieć co najwyżej kocmołuchy.
Maria Blaszczyk2019.11.22 17:08
Serio? No więc nie wiem, czemu zachowanie niedopuszczalne w świetle zasad savoir vivre'u, miałoby damom nie przeszkadzać. "Dama" to taka kobieta, co zawsze jej się podoba, co przemocowi mężczyźni robią? A jak komuś się upupianie nie podoba, to "kocmołuch"? No to mamy XXI wiek. I 99% kobiet nie chce już ograniczać celów w życiu do uległego dostosowywania się do oczekiwań chamskich samców.
T.2019.11.22 17:44
A kto Cie upoważnił do wypowiadania się w imieniu 99% polskich kobiet? Znałem kiedyś jedną feministkę. Jej feminizm kończył się wtedy kiedy zaczynał się jej portfel, i brak umiejętności manualno-technicznych. Płytki był ten jej feminizm zresztą jak ona sama. Sex z nią to było walenie głupa. Zawsze najwięcej o szacunku do kobiet krzyczą te kobiety które nigdy nie okazują go samej sobie. Przypomina mi się jedna moja dawna pracownica, przyszła dwa razy do pracy, a po miesiącu zjawiła się z żądaniem zapłaty za cały miesiąc no bo szacunek do kobiet przecież... szkoda że sama siebie nie szanuje pijąc z menelami pod blokiem.
Maria Blaszczyk2019.11.22 19:19
??? A ile znasz kobiet, które pragną być ofiarą przemocy? Do tego wnioskowanie na temat kobiet na podstawie jednej feministki, co ją znałeś... Nie sądzę, by istniał związek między feminizmem a umiejętnościami manualno-technicznymi, ja nawet bardzo ładne gładzie gipsowe robię, a jak coś się zepsuje - to ojciec moich dzieci pyta, czy umiem to naprawić... Mamy więc 1:1... Dodam, że jestem również silniejsza od wielu mężczyzn, co zawdzięczam wybitnemu upodobaniu do treningu siłowego. Co do portfela, uwagi nie rozumiem. Jeśli osoba owa miała tendencję do finansowego wykorzystywania innych - to również nie mówi to nic o innych kobietach. Podobnie jak uwagi o seksie i pracownicy... A mój partner ostatnio opowiadał, że w gejo firmie trzeba było pozbyć się mężczyzny, który był na okresie próbnym, ale przychodził do pracy kilka godzin za późno, wychodził kilka godzin za wcześnie, albo nie przychodził w ogóle. I pożyczył sobie, bez pytania szefa, samochód dostawczy. I też oczekiwał normalnej zapłaty i zupełnie nie rozumiał, czemu nie chcą przedłużyć z nim umowy. No i co ta historia mówi nam o mężczyznach w ogóle?
T.2019.11.22 20:39
Co Ty wyjeżdżasz ciągle z tą przemocą? całowanie w rękę jakkolwiek nie byłoby staromodne to przemoc? Jeżeli ktoś nie chce takiej afirmacji to niech to powie, bo inne kobiety mogą tego wyagać. Znam 2 takie obie feministki obie w sypialni zapominały o feminizmie i pragnęły być poniżane i zdominowane przez samca, szczegółów Ci oszczędze. Ale jak już wspomniałem to było walenie głupa. Więc nie pisz proszę że 99% kobiet to czy tamto, bo nie masz ani takiej wiedzy ani pozwolenia wypowiadania się w ich imieniu. Równie dobrze ja mógłbym powiedzieć że 100% mężczyzn to świnie i gwałciciele, a znasz zdaje się co najmniej jednego który nie jest. Ale Ty się chwalisz czy żalisz? Cieszę się że jesteś zaradna, ja robię fajne stoliki kawowe z drewna, drewniane lampy LED podłogowe, a mokre pieluszki swojej córki przewijam z bananem na twarzy. Cieszę bardzo że dbasz o zdrowie, ja ważę 120kg wcinam kreatynę na śniadanie a przedtreningówkę zapijam kawą. Ale co ma do rzeczy co Ty wypisujesz? Ja Ci pokazuje kretyńskie i płytkie pojęcie feminizmu praktykowane przez niektóre kobiety. Zasłaniają się feminizmem aby odnieść jakieś korzyści, lub rozpętują jakąś absurdalną gównoburze gdy nie mają racji, lub mężczyzna zaoferuje im swoją pomoc
Maria Blaszczyk2019.11.23 1:03
Nie. Całowanie w rękę jeśli ktoś sobie tego absolutnie nie życzy, daje yto jasno do zrozumienia i się próbuje przed tym bronić - to jest przemoc. A jakiekolwiek podejście do feminizmu przez jakieś dwie osoby, które akurat znasz, nie mówi nic o feminizmie. Jeden przykład wystarcza, by zrównoważyć Twój. Użyłam akurat własnego - bo znam.
Japa2019.11.22 22:13
Hmm . Dla pani Marii mężczyzna to ,, chamski samiec " A czym jest w takim razie ,,kobieta " Samica " ? U ludzi z ciągła rują . Po ,,wykładach " pani Marii , zaczynam inaczej patrzeć na ten nasz XXI wieczny padoł . No bo tak . Z jednej , zgodnej z nauką pani Marii , strony ,, .. kobieta nie chce się ograniczać ...."" czyli nie chce żyć tak jam natura ludzkość ułożyła .Czyli tu , nie ulegać chamskim samcom. Rozumie ,że chodzi o seks Komu więc te XXI wieczne ,damy coraz dokładniej pokazuję swoje ponętne kształty..I w jakim celu . Coraz krótsze sukieneczki , coraz bardziej obcisłe spodnie.Coraz większy dekolt . Dla ścisłości . Mnie to nie przeszkadza . Wręcz odwrotnie . Przeciem nie z Wiosny. No to tyle zrozumienia po ,,wykładach pani Marii i poczynaniach posłanicy pan Jachiry. .
Maria Blaszczyk2019.11.23 1:14
"Chamskim samcem" jest taki, który, korzystając ze swej przewagi fizycznej i sposobu, w jaki dziewczynki są socjalizowane, wymusza na kobiecie, by pozwoliła mu się całować w rękę. A sukieneczki i spodnie kobiety sobie noszą, jakie im się podobają. Na ogół celem nie jest "pokazywanie ponętnych kształtów" - a najczęściej "wyglądanie i czucie się ładnie". I nic mężczyznom do tego. Nikt im nie broni nosić krótkich sukieneczek i obcisłych spodni, więc niech się zajmą własnymi stylizacjami. Natura zaś "stworzyła" je nagimi, więc widzę pewien błąd logiczny w tych rozważaniach.
T.2019.11.22 17:03
Jednym wielkim przejawem braku szacunku jest sama Jachira, Ale cóż sejm większych głąbów już gościł.
Maria Blaszczyk2019.11.22 17:11
Pani Jachira została wybrana w demokratycznym głosowaniu. Z 13., niebiorącego miejsca zresztą. Rozumiem, że należy "anulować" demokratyczną wolę suwerena, bo panu T. się nie podoba?
T.2019.11.22 17:22
Tak samo jak ten pożal się Boże sejm, i 4 lata temu i mamy to anulować, demokratyczną decyzje suwerena bo niektórym to się nie podoba? A co do poprawy warunków pracy, to się idzie do szefa i się prosi o nowy fotel, klawiaturę, fax itp., kolega pali? to poproś aby przy Tobie nie palił, a nie żądasz ustawowego zakazu palenia. A czy w tym burdelu zwanym sejmem nie ma ważniejszych spraw, niż kwestie całowania w rękę, czy ktoś jestem posłem, posłanką czy marszałkinią? W Iraku po bazie chodziła jedna Pani Kapitan, i Major. Im jakoś nie przeszkadzało że nie mówimy do nich Pani Kapitanowo, Majorowo. A jeżeli ktoś się czuje traktowany jako przedmiot w pracy niech poszuka przyczyn tego, albo zmieni pracę.
Klara2019.11.22 19:04
Zgodnie z zasadami języka polskiego "majorowa" lub "kapitanowa" mówi się o żonie oficera, a nie o kobiecie, która ma taki stopień wojskowy. Więc ten przykład nie na miejscu. A co do palenia, to obowiązują odpowiednie przepisy zabraniające palenia w miejscach do tego nie przeznaczonych, w szczególności i biurach, szkołach, urzędach itp. Zatem nie muszę nikogo prosić. Mam prawo wymagać, by mnie nie truł.
T.2019.11.22 19:14
Strasznie ten język polski szowinistyczny że nie można użyć sfeminizowanych nazw stopni w odniesieniu do oficera płci żeńskiej, to będzie wtedy oficerki? Posłankinie lewicy natychmiast winne przyjść w sukurs Jachirze i zgłosić zasady języka polskiego jako obrazę waginy i feminizmu!
Maria Blaszczyk2019.11.22 19:36
Można. Ale to nie te formy. "Oficerka" jest w porządku. I nie mówi się "posłankinie", tylko "posłanki". Prawie każda mowa sejmowa zaczyna się od mniej więcej takiej inwokacji, "Szanowny panie marszałku, panie posłanki i panowie posłowie.." - a Ty wymyślasz własne słowa, do tego niezgodnie z tym, jak na ogół się je tworzy.
T.2019.11.22 20:12
Jedno słowo - sarkazm... Jutro obudzimy się w lepszej rzeczywistości gdy tylko uporamy się z odpowiednim nazewnictwem nie obrażającym majestatu waginy. Będzie niższy vat, paliwo za 3 zł, znikną problemy mieszkaniowe, niedobór rąk do pracy. Drogi będą całe, powietrze czystsze, zbiry będą w więzieniu, kolejki do lekarzy będą mniejsze. No ale to obraza i brak szacunku sugerowanie zajęcia się ważniejszymi sprawami...
Maria Blaszczyk2019.11.23 1:08
Nie. Ale może świat zauważy, że połowa ludzi to kobiety. I np. zacznie je ratować, tak jak mężczyzn, gdy będą miały zawał. Albo konstruować samochody tak, by były dla nich równie bezpieczne, jak dla mężczyzn. Albo uzna, że za taką samą pracę, należy im się ta sama płaca. Albo że choroby, na które mężczyźni nie cierpią, również powinny być badane i leczone. To już będzie dużo. https://www.escardio.org/The-ESC/Press-Office/Press-releases/women-having-a-heart-attack-wait-longer-than-men-to-get-help https://www.citylab.com/transportation/2019/07/car-accident-injury-safety-women-dummy-seatbelt/594049/ https://pl.wikipedia.org/wiki/Nier%C3%B3wno%C5%9Bci_p%C5%82acowe_kobiet_i_m%C4%99%C5%BCczyzn https://www.sciencealert.com/research-has-ignored-endometriosis-for-decades-and-it-s-now-costing-all-of-us
Japa2019.11.22 22:24
O ,,zasadach języka polskiego " wolał bym posłuchać np prof . Bralczyka . Tak dla ścisłości Pan Profesor puka po głowie tym ,,marszałkiniom , poslicom. " Niech Pani , pani Klaro nie wystawia głowy.