05.04.19, 11:45fot: Youtube

Ks. Stanisław Małkowski dla Frondy: Złe książki można palić. Prymas się myli

Tomasz Wandas, Fronda.pl: W Gdańsku odbyło się "symboliczne spalenie bożków" - w jednej z gdańskich parafii na stos trafiły zabawki, figurki i książki - w tym te z serii o Harrym Potterze. Akcja była częścią rekolekcji prowadzonych w kościele  pod wezwaniem Najświętszej Maryi Panny Matki Kościoła i św. Katarzyny Szwedzkiej w Gdańsku. Do sprawy odniosła się już diecezja  koszalińsko-kołobrzeska, jej rzecznik ocenił, że "przekaz był dobry, ale forma zła". Co Ksiądz sądzi o tym wydarzeniu oraz o odpowiedzi rzecznika diecezji?

ks. Stanisław Małkowski: Osobiście nie miałbym nic przeciwko paleniu szkodliwych, wprowadzających w świat demoniczny książek. Ktoś kto je czyta i wierzy w te treści będzie zmierzał w stronę ognia piekielnego, stąd lepiej jest temu za wczasu zapobiec. 

Szymon Hołownia nie zostawił suchej nitki na księżach z Gdańska, którzy spalili książki o Harrym Potterze. "To śmierć polskiego Kościoła" – stwierdził dziennikarz w poście na Facebooku i dodał, że sympatyczne bajki dla dzieci mogłyby jeszcze dać wiele radości w jakiejś wiejskiej bibliotece. Co sądzi Ksiądz o tej opinii?

Radość z magii, okultyzmu i obracaniu się w demonicznym świecie jest początkiem wielkiego smutku. Świat demoniczny, chwilowo może cieszyć, jednak w dłuższej perspektywie wprowadza smutek. 

Ksiądz, który spalił książki dostał mandat i umieścił przeprosiny, napisał: "Fakt spalenia książek i innych przedmiotów był niefortunny. Nie miał on jednak charakteru prześmiewczego wobec jakiejkolwiek grupy społecznej czy religii,  nie był też wymierzony w książki jako takie czy kulturę.  Jeśli ktokolwiek moje działanie odebrał w ten sposób, chciałbym w tym miejscu go bardzo serdecznie przeprosić". O czym to świadczy?

To oświadczenie jest bardzo mętne, niesłusznie się wycofuje, gdyż jego protest miał słuszną podstawę. Natomiast w tym wypadku zaprzecza sam sobie, zaprzecza słusznemu sprzeciwowi wobec szkodliwych treści jakie w książkach o Harrym Potterze są zawarte. Ktoś tupnął i ten ksiądz od razu się przestraszył, a trzeba trwać w prawdzie a nie oglądać się na to co inni powiedzą. 

Sama Biblia wspomina o potrzebie palenia książek, które niosą z sobą zło, dlaczego zatem ta sprawa budzi dziś tyle kontrowersji?

Ta sytuacja nie jest kontrowersyjna, a jednoznaczna. Sprzeciw wobec zła, wobec satanizmu, okultyzmu jest całkowicie słuszny, nie ma tu nic gorszącego. Książki niosące z sobą zło zasługują na odrzucenie, a jedną z form takiego odrzucenia jest ich spalenie – ma to oczywiście znaczenie symboliczne, gdyż nakłady tych książek są bardzo duże i mimo że jeden je spali, to drugi je rozprowadzi. 

Dlaczego ta forma sprzeciwu spowodowała, że informacja o tym wydarzeniu rozeszła się tak szybko niemal na cały świat?

Tak, gdyż uznano to, że przejaw nietolerancji, nienawiści, takiego sprzeciwu, który jest słuszny dla ludzi wychowanych w duchu chrześcijańskim, Ewangelii, Pisma Świętego. Stanowcze rozróżnienie dobra od zła często uznawane jest przez „świat” jako przejaw fanatyzmu, nietolerancji, a głoszenie prawdy nazywane jest mową nienawiści. Niewiele dziś brakuje, aby ci, którzy głoszą prawdę zawartą w Piśmie Świętym trafiali do więzień. Konsekwencja jest taka, że niszczy się człowieka, jego naturę. 

Prymas Polski abp Wojciech Polak skomentował incydent palenia książek pod gdańskim kościołem Najświętszej Maryi Panny Matki Kościoła i św. Katarzyny Szwedzkiej: "Uważam, że wydarzenie, jakie miało miejsce w jednej z gdańskich parafii na zakończenie wielkopostnych rekolekcji, było nie tylko niefortunne, ale wręcz gorszące" - napisał duchowny w oświadczeniu przesłanym do Katolickiej Agencji Informacyjnej. Co sądzi Ksiądz o tej wypowiedzi?

To, co gorszy księdza prymasa, zasługuje na aprobatę, pochwałę. Ksiądz prymas znany jest z różnych, „dziwnych” wypowiedzi, które relatywizują dobro, prawdę. Nie jest to człowiek o wybitnym intelekcie i konsekwentnej wytrwałej wierze. Różni byli prymasi w naszej historii, to, że ktoś pełni taką ważną funkcję nie przesądza o słuszności jego poczynań. 

Dziękuję za rozmowę. 

Komentarze

Janusz2019.04.10 17:25
Wiec ateista moze spalic biblie?
ymil2019.04.10 12:05
Ja sam paliłem książki. Choćby Kosidowskiego, który zresztą błagał o to na łożu śmierci. Żeby ktoś nie pomyślał czego innego: skończyłem najlepszą w Polsce uczelnię.
Adb2019.04.8 22:24
Jest magia i wróżby w Harrym Potterze, czy nie ma? Bardzo zawiły jest dzisiejszy świat, bo niektórzy księża zachwycają się tą serią książek opowiadającej o okultyzmie, w sposób przestępny i fascynujący dla dzieciom, a inni mówią bezpośrednio i jasno, że to jest zło i obrzydliwość w oczach Boga. Jest to zadziwiające, dlaczego nie ma tutaj jednoznaczności? Można się też przerazić tym ile jest bajek dla dzieci, w których są jakieś wróżki, zaczarowane przedmioty.... Przyglądając się temu można odnieść wrażenie, że nie ma bajek pozbawionych tychże magii! Jest wiele pouczających pięknych kreskówek i opowiadań dla dzieci, ale są one niestety nie emitowane. Ewidentnie widać, że jest to jakiś zmasowany atak wymierzony w Boga! Chciałbym zauważyć, że nawet środowiska, które przeciwstawiają się wróżbiarstwu i czarom, niekiedy same je przestawiają dzieciom!!! Chodzi mi o Radio Maryja, które często emituje bajki i słuchowiska z elementami wróżb i czarów!!!!! Dlaczego tak jest?
Soku2019.04.8 21:55
Co to za tolerancja która nie toleruje tego ze ktoś jest nie tolerancyjny upada cała idea tolerancji
Teresa2019.04.8 15:04
Dlaczego na tym stosie nie wylądowały publikacje autora książki "Moc uwielbienia" Autor tej i innych książek jest protestantem , w tych książkach są typowo protestanckie postawy, a Ksiądz Rafał te książki rozprowadza. To też boli, że widzi u kogoś drzazgę w oku, a u siebie belki nie. ... i można by podać dużo więcej takich pozycji. Ks. Małkowski ma wiele do odrobienia w wielu tematach.
retro2019.04.8 13:43
ksiądz Małkowski to święty kapłan, ileż on ucierpiał od Kurii Warszawskiej. Módlmy sie za niego aby trwał w zdrowiu.
SMB2019.04.8 9:06
Zbyt wiele książek uniknęło ognia skoro czyn Księdza z Gdańska jest dzisiaj piętnowany. Mówcie "tak -tak, nie-nie". Czy to rzeczywiście trzeba się tarzać w takim szambie dyskusji, aby przekonywać, że czary to okultyzm, okultyzm to szatan a szatan to zło i w konsekwencji potępienie? Ludzie nad czym dumacie? Prymas to też człowiek i mylić się może.
EWA2019.04.7 22:42
Za chwilę powie że złych ludzi wg czarnych złych można zabijać Tacy to nasi ksieża niewierżacy w Boga
plankton2019.04.8 0:25
Policz, ilu katolików zabili lub spalili anglikanie, luteranie i kalwiniści w czasach wielkiej reformacji… O kradzionych przez nich majątkach katolików nie wspomnę.
Kaszub2019.04.7 19:31
O co ten raban? Ja widziałem na Helu w sezonie wyprzedaż przecenionych książek po 5 zł o Wałęsie panu Wajdzie i innych celebrytach. Nikt ich nie kupował. Co z nimi zrobią wydawcy. Przemielą na masę celulozową i zrobią papier toaletowy. Czy nie bardziej honorowo spalić takie książki niż dopuszczać by celebrytów znieważano w ubikacjach.
anonim2019.04.7 22:50
Hitlerowcy palili książki. Jeżeli ksiądz też pali, będzie znaczyło " polscy faszyści palą też". To daje amunicję wrogom Kóścioła. Boże chroń nas od księży idiotów..
mario2019.04.7 15:43
A niby kto będzie rozstrzygał o tym, które książki są złe a które dobre? Nie żyjemy w czasach gdzie jakiś cap opublikuje sobie listę "złych" i "dobrych" a reszta to podchwyci. O nie. Teraz każdy decyduje sam, co dla niego najlepsze. Na tej zasadzie Nergal rozpirza biblię, bo uważa ją z a złą i wg słów ks. Małkowskiego - robi dobrze.
gośka2019.04.7 12:19
na razie to książki ale...jak zaczniecie ludzi, a zwłaszcza kobiety palić...to Wam się również sutanny zapalą, tym którzy czynili Zło np. dzieciom...więc może czas pohamować zapędy zapałkarskie
Maz2019.04.11 3:46
A co powiedzieć o tych, co nie tam kiedyś "zaczną" czynić zło dziedciom, ale już to robią? I nie ponoszą za to konsekwencji? Już zabijają dzieci, i to takie najmniejsze, schowane w brzuchach swoich matek, i jakos nikt z tych "obrońców" nie krzyczy w obronie mordowanych nie urodzonych jeszcze dzieci? Taka to lewacka obłuda i hipokryzja.
Hitler katolikiem2019.04.7 10:13
Zacofanie i ciemnogród. Takich ludzi powinno się leczyć a przede wszystkim izolować od dzieci.
obserwator2019.04.7 9:26
Oczywiście ,że można bo to jest filozofia zdrowego rozsądku. Zła nie można tolerować.Jeśli można zabić w samoobronie to czy w samoobronie nie można spalić złej książki.
Michał2019.04.7 5:05
Dziękuję za tę wypowiedź ks. Stanisława. Dzięki Bogu są jeszcze kapłani, którzy odważnie prowadzą swoich wiernych przez ciemną dolinę relatywizmu tego świata.
Pat2019.04.7 0:50
Niepotrzebne czy niechciane książki ich właściciel może spalać jak każdy inny opał.
violencja2019.04.6 23:20
Wszyscy się śmieją z katolików do momentu , kiedy w ich domu pojawi się demon .Gabriele Amorth -watykański egzorcysta
anonim2019.04.6 21:39
ja spaliłem władce pierścienia
Hak Ci w smark2019.04.6 21:13
Parasola z Hello Kitty, porcelanowy słonik, Harry Potter Jaka instytucja, tacy wrogowie.
Janek2019.04.6 20:54
Ogromną krzywdę robicie kiedyś zasłużonemu księdzu Małkowskiego. Wszyscy wiedzą ze delikatnie mówiąc ma on problemy psychiczne. Wykorzystywanie go do szerzenia ciemnoty i rozłamu w kościele jest wyjątkowo podłe
Agnieszka2019.04.7 1:24
Ksiądz Małkowski jest nieustannie zasłużony. Czasu przeszłego nie ma i nie będzie. Nie unicestwicie go, podkopując jego dobre imię i wiarygodność staraniem o jego wykończenie psychiczne. Pierwsze zresztą słyszę, żeby miał jakiekolwiek tego typu problemu mimo ogromu ciężaru, który od lat i nieustanie dźwiga, co niejednego doprowadziłoby do psychicznego załamania. Trochę osób, które znają księdza Małkowskiego spotkałam i nawet ci, co bywali przy nim chyba w celach inwigilacyjnych, to nie puszczali o nim takich plotek - chyba że w swej "pracy operacyjnej" powstrzymywali się od spełniania swoich wytycznych przy mnie, bo wiedzieli, że zbyt jasno zdradziliby się przede mną z jakiego są resortu - każdemu średnio rozgarniętemu człowiekowi, co ich istnienie bierze pod uwagę, wiadomo, że to ich stałe i już aż do znudzenia zgrane metody. Jest wyjątkowo podłe używanie tych ubeckich metod wobec człowieka, który czasem jako jedyny w Kościele potrafi dawać odważnie, oficjalnie, głośno świadectwo o Jezusie, zagina mądrością, wiedzą teologiczną i intelektem najmędrsze autorytety teologiczne Polski i nie wprowadza ludzi w błąd dla taniego poklasku tłumów...
ja2019.04.6 16:06
Nie rozumiem jak mogą się wypowiadać ludzie o tak małej znajomości prawa. Jeśli sobie kupiłem książkę i jest moja to mogę ją sobie spalić tak jak mi się podoba , niedopuszczalne z prawnego punktu widzenia jest próba spalenia nie swoich książek do których nie ma się prawa. Ale ze swoją własnością mogę robić co mi się podoba, więc jeśli ludzi przynieśli swoje kupione rzeczy i sobie je spalili z powodów przez siebie uważanych za ważne to mają do tego prawo.
wacula2019.04.6 16:24
Jeżeli kupisz pismo świadków jehowych i Biedronia wydawnictwo to też nie wolno ci propagować tego ,ponieważ ta droga prowadzi do piekła nie do raju w niebie.
ja2019.04.6 17:38
Mówię o porządku prawnym , jeśli nie obrażam uczuć religijnych (a palenie książki fantastycznej do takiej się nie zalicza) , to mogę sobie kupować co chce i palić co chce. Katolicy nie mają żadnych zakazów co do kupowania i czytania książek. Inna sprawa (i ta już się tyczy tylko ludzi wierzących) czy propagowanie treści które jawnie są antykatolickie (takie jak wymieniłeś) są dozwolone dla osoby wierzącej. Proszę abyś nie mieszał tych dwóch spraw bo zaciemniasz przekaz.
wacula2019.04.6 15:45
Jak zwykle brawo ksiądz Małkowski! To pocieszające, że wśród księży są jeszcze prawdziwi pasterze, ale dlaczego tak nieliczni i zwykle prześladowani przez swoich przełożonych?Dzięki Ci Boże, za tego mądrego i roztropnego kapłana, który od lat jest przykładem księdza pełnego wiary i patriotyzmu. BO TO MY WSZYSCY OCHRZCZENI STANOWIMY KOŚCIÓŁ - TU JEST WOLNA POLSKA A BOLSZEWICY WON Z POLSKI
Janek2019.04.6 21:35
Co maja bolszewicy do palenia książek to wiesz chyba tylko ty i twój psychiatra
wacula2019.04.7 10:44
Przecież to był wspaniały ksiądz nie będący bolszewikiem spalił księgi plugawe obrazki itp .Może ty czegoś nie pojmujesz ?
Agnieszka2019.04.6 14:02
I jeszcze myślę, że w związku z poglądami prymasa Polaka to teraz wszyscy, którzy nawracają się i chcą zerwać z uzależnieniem od pornografii (nie mówiąc już o pornografii dziecięcej) powinni wszelkie powstałe w tej "branży" czasopisma, książki, filmy, zdjęcia odsyłać jemu. On zapewne zabezpieczy je przed zniszczeniem, znajdując w kurii stosowne pomieszczenie, które oczywiście będzie dla wszystkich chętnych udostępniał, żeby nawet zamknięcie i brak dostępu nie budziły skojarzeń ze słusznie minionymi wiekami wszelkich totalitaryzmów i 'wieków ciemnych".
hugo2019.04.6 13:59
prymas to cienki "bolek"
Krzysztof2019.04.6 13:30
Brawo Księże Stanisławie! Jestaeśmy w tym samym Kościele....
Agnieszka2019.04.6 12:00
Komuniści w Polsce robili skandal wokół palenia książek przez nazistów, bo to były dzieła komunistów palone. I w tym oburzeniu wychowali całe pokolenia Polaków. Tylko jakoś nie wspominali, że oburzając się na cenzurę nazistów sami jednocześnie wprowadzili cenzurę, wycofali z bibliotek i zniszczyli cała masę przedwojennych książek, które podważały ich teorii i przez które ktoś nieopatrznie mógłby poznać prawdę choćby historyczną, podziwiać "burżuazyjną" Polskę czy podzielić poglądy, które podważały słuszność ich marksistowskiej ideologii. Za tomik wierszy, które były zakazane przez komunistów, ludzie mieli rewizje, inwigilacje, aresztowania, prześladowania. Dziś ci komuniści walczący kiedyś brutalnie z wszelką kulturą, wiedzą, literaturą, która nie była przez nich dozwolona i ich wychowankowie aż się zapluli z oburzenia, że ktoś coś złego spalił i do śmią to do do nazizmu porównywać. No nie "gołębiczki pokoju i jasności kulturalnej". Jakby jakiś ksiądz przeszedł ze swoją grupą po wszystkich bibliotekach i domach prywatnych, zabrał stamtąd wszystkie książki, które mu się nie podobają a potem zniszczył ludzi, którzy je posiadali (nie mówiąc o "przestępczych" wydawnictwach, które je drukowały), to to byłoby działanie waszych komunistycznych ateistycznych mistrzów, bo "kult słowa pisanego", jaki wśród społeczeństwa zwłaszcza jeszcze niepiśmiennego próbowali wprowadzić, to był kult słowa pisanego, ale WYŁĄCZNIE PRZEZ NICH. Nie bądźcie więc śmieszni, że jeszcze dziś rozkażecie nam te wasze wypociny czcić i na ołtarzykach stawiać, bo mieliście forsę na ujęcie ich w formę książkową.
mietek2019.04.6 11:58
Ks. Małkowski.Jedyny odnotowany w Biblii fakt wchodzenia złego ducha w inne stworzenie niż człowiek miał miejsce przy wypędzaniu demonów, które zostały umieszczone w stadzie świń. Nie znaczy to jednak, że z powodu bojazni żołądkowej nie jemy wieprzowiny od 2000 lat , jak robią to Żydzi czy Muzułmanie.
Maciek Arczyński2019.04.6 12:57
A zastanowiłeś się dlaczego trzeba było wypędzać tego demona z człowieka skoro demon to nie problem?
mietek2019.04.6 13:35
Demon jest problemem człowieka, gdy w nim jest ,ponieważ człowiek może stracić wolę zbawienia. W przypadku świni zawsze trafi do żołądka
Sungura2019.04.6 11:39
A dlaczego nikt się nie wypowiedział kiedy profanowano BIBLIĘ! a teraz wielcy obrońcy!!!
abbe2019.04.6 11:12
Tu sie zgadzam z ks.Malkowskim. Trzeba zapytac - kogo i czego bronimy?
rt2019.04.6 8:45
Brawo Ks.St.Małkowski.Prymas nie pierwszy raz się myli i gubi w ocenach.Niestety takich mamy Prymasów jakich Jego wybierajacych.
Wojtek Polak2019.04.6 7:41
a skąd na frądzie tylu lewackich głupków WY się rozmnażacie poprzez wiosenny samo wysiew czy może przesilenie wiosenne was zbudziło.?
Agnieszka2019.04.6 11:21
Oni tu na etacie dorabiają. Zrozum. Każdy musi z czegoś żyć.
Mr.DZiik2019.04.6 6:26
Ja myślę, że to był "Wielki Sukces" (jakby powiedziała Beata) Ta akcja na pewno wiele osób nawróciła ! Palcie palcie, jak najwięcej ! Jak by wam brakło pomysłów to ja bym jeszcze zrobił porządek ze zwierzakami ze Stumilowego lasu i tymi pedałami Bolkiem i Lolkiem Oczywiście po tym jak wrzucicie już do Pieca "Szatana z siódmej klasy" (jak to tak "szatan" w tytule ?) i tego wrednego Marksistę-Leninistę i PZPR-owskiego agenta "Pana Samochodzika"
blumkwist2019.04.6 1:40
Istnieje słuszny zakaz propagowania komunizmu i nazizmu. Do tego zakazu powinno się dopisać jeszcze propagandę satanizmu i powiązanego z nim okultyzmu, czy twardej pornografii, propagowanie terroryzmu i czegokolwiek co jest w sposób oczywisty złe i kłamliwe. Bo wszystkie te kategorie niszczą człowieka. A wolność nie może być jedyną kategorią, która znosi i podporządkowuje sobie wszystkie inne kategorie, takie jak np dobro i prawda. Nie można pozwolić na szerzenie propagandy kłamstwa i zła. Inaczej kłamstwo i zło będą rządziły ludźmi...i już rządzą, m.in. dlatego, że nikt temu nie stawia tamy.
zenio2019.04.6 10:44
Podłączyli w Tworkach pacjentom internet?
Maciek Arczy\\305\\204ski2019.04.6 12:44
Jesteś tam i się pytasz?
[email protected]2019.04.6 0:38
Panie Boze, czemu Ukaralez ta bidna polske, ze dales tylu zdrajcow i lobuzow, ktorzy niszcza wszystko? Czemu tylu idyjotow dziala przeciw Polsce? Dlaczego Fronda drukuje wypociny zdrajcow i lajdakow z po? Moze czas zatrzymac ten wylew nienawisci do Katolikow chociaz na Katolickim portalu? Wont od Ksiezy i Kosciola, doczepcie sie raczej pedofilii w szkolach wsrod nauczycieli, bo tam dopiero jest raj dla zboczencow, chomoseksualistow i pedofili!
Stop agresji na Frondzie!2019.04.6 0:20
Piromania i pogaństwo - nic więcej.
ridado2019.04.5 23:10
.Malkowsi wykazuje wielkie dno kultury- Takich jak on popedzic do lasu. DNO
andrzejhahn32019.04.5 23:01
katolicka makulatura nadaje sie tylko do pieca
violencja2019.04.5 22:25
A skąd się biorą trole?Dużo ich .Czy od czekisty Putina czy od polakożercy Sorosza?Tak lubią siedzieć w nie ich tematach:)Ja w nieswojej wodzie nie pływam:)
Mirek2019.04.5 22:23
"Ksiądz prymas znany jest z różnych, „dziwnych” wypowiedzi, które relatywizują dobro, prawdę. Nie jest to człowiek o wybitnym intelekcie i konsekwentnej wytrwałej wierze." - wiecie dlaczego ks. Małkowski nie zrobił kariery i ciągle na zesłaniu.
Agnieszka2019.04.6 11:32
Bo "za często" ma rację i "zbyt wiele" odwagi do jej głoszenia a do tego zgodnie z Ewangelią "nastaje w porę i nie w porę", gdy oni w mętnej wodzie niedomówień i pochlebstw dla silnych próbują sobie rybki łowić. Pomijając to gdy dumę im uraża tak celne podsumowanie ich postawy, to chyba trudniejsze dla takich jest, że swoją postawą zmusza ich do jasnego określenia się kogo w danej sytuacji słuchają i wybierają - Boga, świat, swoje ciało czy wręcz diabła. No i nie mogą dziesięciu panom ogarków palić albo muszą udawać, że nie słyszeli, co ksiądz Małkowski mówił i w ogóle nie wiedzą, że taki istnieje.
violencja2019.04.5 21:57
Zło/złe rzeczy należy niszczyć .Dotyczy do nie tylko literatury.Można zniszczyć nawet dewocjonalia otrzymane od osoby opętanej:) Literatura niesie ZAWSZE jakąś myśl, nie zawsze dobrą.Nie tylko literatura , każda sztuka. Natomiast przedmioty/rzeczy też czasem mogą być złe.Mogą to być niemi świadkowie strasznych rzeczy/spraw np. opętane miejsca /domy.Możecie się śmiać , ale taka jest rzeczywistość. Książka sama w sobie nie jest bożkiem i jeśli jest zła -to można ją zniszczyć, to jest wtedy tylko kawałek papieru . Co robicie z rachunkami za zakupy?To też papier.
mietek2019.04.6 11:22
Mam figurkę strusia z Afryki i nie ukrywam, wyczuwam przy niej niepokój. Czy może być opętana lub jakoś inaczej mi zaszkodzić.
Agnieszka2019.04.5 21:14
Jak zwykle brawo ksiądz Małkowski! To pocieszające, że wśród księży są jeszcze prawdziwi pasterze, ale dlaczego tak nieliczni i zwykle prześladowani przez swoich przełożonych? Szkoda, że ksiądz palący te książki dał się zaszczuć i zmiękł. To zresztą nielogiczne oświadczenie, bo jeśli ktoś źle zrozumiał jego intencje, to on powinien księdza przeprosić a nie ksiądz takiego człowieka.
Hanna2019.04.5 21:00
Ja w kominku palę wszystko co uważam za demoniczne. W końcu trzeba coś mieć na podpałkę.
Piotr Nowak2019.04.5 21:23
Czyli śmieci też? Więcej nam takich inteligentów potrzeba - potem wszyscy się dziwią dlaczego powietrze się gryzie zamiast wdychać. A to przez takich "z całym szacunkiem" debili...
Foster2019.04.5 20:54
Moja babcia kiedyś powiedziała, że Ci którzy palą książki pójdą do piekła. Była bardzo religijna.
anonim2019.04.5 20:50
ja tam pale
Asa s2019.04.5 20:43
Jeżeli wartość kaloryczna książki jest większa niż wartość literacka albo merytoryczną to czemu nie? Palić!
Reline2019.04.5 20:00
Brawo ksiądz Małkowski, to odważny kapłan, który nie obawia się mówić prawdy o prymasie.
Magdalena2019.04.5 19:50
Dziekujemy ks. Malkowskiemu!
aaa_kotki_dwa2019.04.5 19:49
Tak! Palcie więcej książek, koniecznie publicznie! Nie wstydźcie się! Hajcujcie w imię Jezusa Chrystusa! Niech ludzie Was zobaczą!
rozbawiony lewacką głupotą2019.04.5 22:12
a o co ci przygłupie chodzi?
aaa_kotki_dwa2019.04.5 23:08
Chodzi o to, żeby jak najwięcej ludzi zobaczyło jak pobożni, prawdziwi katolicy palą książki.
zenio2019.04.6 10:42
Typowy prawicowy ćwierćinteligent z mentalnością typowego Polaka katolika, każde zdanie zaczyna od wyzwisk. Tępota umysłowa.
Maciek Arczy\305\204ski2019.04.6 12:43
Typowy lewicowy ćwierćinteligent z mentalnością typowego internacjonalisty, każde zdanie zaczyna od wyzwisk. Tępota umysłowa.
Gosc2019.04.5 18:53
Moim zdaniem kazda prywatna wlasnosc mozna spalic wliczajac biblie, koran czy flage narodowa. Ale zeby cos spalic trzeba to najpierw kupic, wiec nie widze sensu w kupowaniu Harrego Pottera zeby tylko go spalic. Gdybym byl wydawca tej ksiazki to nie robilo by mi roznicy czy ktos to kupuje by czytac czy spalic. Wazne by kupil, I moze sie nawet tym podetrzec.
Marian2019.04.5 18:37
Dzięki Ci Boże, za tego mądrego i roztropnego kapłana, który od lat jest przykładem księdza pełnego wiary i patriotyzmu.
anonim2019.04.5 18:37
Jestem katolikiem praktykujacym , ale niemam zaufania do Prymasa Katolik kochajacy Chrystusa,
Anna Barbara2019.04.5 17:38
Ostentacyjne palenie książek to zły pomysł, moim zdaniem. Kojarzy się totalnymi reżimami. Naziści palili książki a komuniści oddawali je na przemiał. Gdańska parafia zadała cios Kościołowi, tym bardziej, że Kościół chyba zrezygnował z Indeksu Ksiąg Zakazanych. To wydarzenie to świetne paliwo dla oskarżycieli Kościoła, a wątpliwe czy kogoś zniechęci do palonych książek, wprost przeciwnie! Człowiek ma wolną wolę, a gdzie nie ma możliwości wyboru, nie ma wolności. Panu Bogu zależy na decyzji wolnego człowieka. Kościół powinien uświadamiać, wskazać konkretnie, gdzie jest zło, nawet ośmieszyć. Łatwiej jest spalić książkę niż dobrze poprowadzić lekcję religii wykazując, że jest ona niebezpieczna albo wygłosić dobre kazanie na ten temat. Jeśli człowiekowi zwiążemy ręce, nie będzie on popełniał złych czynów, ale to wcale nie znaczy, że będzie zbawiony.
aaa_kotki_dwa2019.04.5 19:51
"Gdańska parafia zadała cios Kościołowi" Mówisz jakby to było coś złego.
Katarzyna2019.04.9 22:48
Brawo, pani Anno. Spokojnie i do rzeczy.
edi2019.04.5 17:34
Żyjemy w wolnym kraju i niech się Hołownia od...przy od nas od księży i od Kościoła Katolickiego - BO TO MY WSZYSCY OCHRZCZENI STANOWIMY KOŚCIÓŁ - TU JEST WOLNA POLSKA A BOLSZEWICY WON Z POLSKI np. do Chazarii tam ich miejsce WON
nikt2019.04.5 19:47
Chyba masz problem . Skoro Polska jest wolna to bolszewicy też mają prawo w niej żyć .A dlaczego np. do Chazarii skoro więcej niż połowa Polaków to Chazarzy ? To kto tu zostanie ? Wypędzisz bolszewików , wypędzisz Chazarów ( a więc większość kleru też ) to zostanie ta Polska prawie bezludnym krajem . :):):):):):)
Coco2019.04.5 17:28
Brawo proszę Księdza ! Wreszcie jeden spokojnie , odważnie i na temat.
nikt2019.04.5 17:25
Nie znam tych spalonych książek , nie znam Harego Potera i nie mam zdania na ten temat . Ale sama też kiedyś spaliłam dziesiątki książek . Zawsze byłam ciekawa wszystkiego i zgromadziłam wiele nieodpowiednich książek . I kiedyś w niedzielę doszłam do wniosku , że są nieodpowiednie i paliłam nimi w ogrzewaniu centralnym przez cały dzień . W zasadzie to nie był wniosek , świadoma decyzja lecz taki wewnętrzny przymus by pozbyć się ich , gdyż w jakiś sposób szkodzą mojemu wewnętrznemu spokojowi i mojemu chrześcijańskiemu domowi . To było prawie trzydzieści lat temu i teraz trochę żałuję , że paliłam .....jak leci , po kolei , gdyż do paru z nich teraz chętnie wróciłabym po to , by coś sobie powyjaśniać . Ale spaliłam . Widocznie tak miało być .
nikt2019.04.5 18:13
Wiem , że to co piszę czyta ktoś , kto mnie zna a więc gwoli wyjaśnienia : wtedy , gdy paliłam te książki mieszkałam w blokowisku w którym były piece . Ja zrobiłam sobie zamiast pieców centralne ogrzewanie . Piec miałam w kuchni . I to mieszkanie razem z ogrzewaniem centralnym sprzedałam . A skąd wiem , że ten ktoś mnie czyta chociaż nie mamy żadnego kontaktu? Po prostu wiem . I tyle .
Marian2019.04.5 18:41
Jesteś bardzo ciekawym człowiekiem. Twoje komentarze są z klasą.
Jack Em2019.04.5 16:34
Strach wierzących prowadzi do nieszczęścia ... ujadający atak na Naszą Wiarę w Chrystusa , Wiarę Katolicką to dar dla nas Katolików ... bo możemy stanąć w Jego obronie w trudniejszych czasach. W obronie słabszego - Naszego Kościoła Katolickiego i jego nauki ... fajnie :-) Jest jazda na pedofilie tam gdzie jest jej najmniej (czyli wśród Kleru) weźmy się za zboczeńców lgbt POPSLSLDitp lewackiego syfu tam to jest chlewnia zboków .
Mirek2019.04.5 16:32
Ja swoje różne "złe książki" spaliłem już dawno. Czy mam się tego wstydzić bo prymas tak mówi. A może książkę o wróżeniu z ręki oddać do biblioteki.? Jedyne co jest wątpliwe to że zostało to dokonane w szatach liturgicznych, publicznie i na terenie kościelnym.
sokolka bitwa niemenska 19202019.04.5 21:42
Ja spaliłam ostatnio 10 egzemplarzy nowego testamentu! Fajnie się jarały!
Mirek2019.04.5 22:22
A co mnie to obchodzi. Napisz że całą drukarnie zjarałaś. I tak ci nie wierzę. Nie miałaś nigdy Pisma Świętego w ręku.
Heros wśród kapłanów,chylę czoło! 2019.04.5 16:23
" Nie jest to człowiek o wybitnym intelekcie i konsekwentnej wytrwałej wierze. Różni byli prymasi w naszej historii, to, że ktoś pełni taką ważną funkcję nie przesądza o słuszności jego poczynań." I to jest święty kapłan z jajami - tak powiedzieć o biskupie, tak powiedzieć o prymasie- brawo za odwagę!
anonim2019.04.5 16:15
Dzieci w Gdańsku zrobiły sobie ivent i tyle gadania.A W Warszawie latarnik latarenką będzie uczył przedszkolne dzieci masturbacji. To ma zagwarantować rozkwit pedofilii na niespotykana dotąd skalę .
Reytan2019.04.5 16:14
Nalezy palic szatanskie ksiazki i szatanskich ludzi. Inkwizycje nalezy zaprosic do Polski,bo nie wpuscilismy jej,i do dzisiaj ponosimy tego fatalne skutki.
anonim2019.04.5 16:11
ela pawłowska dlaczego nazwałaś biskupów homoseksualistów starymi pedałami? Czy Robert Biedroń będący po czterdziestce też wedłóg ciebie jest starym pedałem? Czyżbyś była nietolerancyjną lewacką świnią?
ela pawłowska2019.04.5 16:26
Płyta ci się zacięła?
ela pawłowska2019.04.5 15:53
Bardzo niebezpieczne jest takie myślenie. Bo wszystko zależy od punktu siedzenia. Gdy przyjdzie muzułmanin i spali biblię? W końcu złe książki się pali. I jaka to wiara, która nakazuje palić "symbole" zła. Słaba wiara. Gdyby była silna, przedmioty w niczym by nie przeszkadzały.
Marian2019.04.5 18:45
To wynika z odpowiedzialności za innych i siebie samego. Dorośnij.
ela pawłowska2019.04.5 22:11
Niech sp..rdala. Sama jestem za siebie odpowiedzialna. Nikt nie musi sie o mnie troszczyć Niech za własne ręce odpowiada i trzyma je zawsze na kołdrze,
zenio2019.04.6 10:40
Mogą je trzymać nawet pod kołdrą, byle pod nią byli sami, a to niestety zdarza się raczej rzadko.
lolek kremowka2019.04.5 15:44
Czy Akademia Pana Kleksa, na której Rowling się wzorowała pisząc Pottera - też jest złą lekturą szkolną????
Szymon2019.04.5 15:26
Prawdziwy ksiądz !!!
zenio2019.04.5 16:10
Masz rację, krótkowzroczny, zapyziały i myślącey,żę może decydować co ludzie mają czytać a co nie. Jak większość księży.
DinozaurZArkiNoego2019.04.5 15:25
No to teraz taki problem kto ma decydować które to książki są złe a które dobre. Nergal zdecydował że biblia jest zła i ją podarł a wy go chcecie po sądach ciągać ^^
lucyna2019.04.5 15:29
bo biblia to nie harry poter
DinozaurZArkiNoego2019.04.5 15:37
Zależy kto czyta i jak interpretuje!
Reytan2019.04.5 16:24
Nie zalezy !
DinozaurZArkiNoego2019.04.5 16:29
No to jestem ciekaw twojej interpretacji koranu i czy pokrywa się ona z interpretacją pierwszego lepszego araba ^^
Marian2019.04.5 18:47
Takie decyzje podejmie każdy, który ma czyste sumienie.
zdumiony lewacką głupotą2019.04.5 22:11
Nie tłumacz lewackiemu przygłupowi sprawy oczywiste, bo i tak nie załapie
nikt2019.04.5 19:57
Nie rozumiesz różnicy . Nergal złamał prawo , gdyż publicznie znieważył obiekt kultu religijnego , czyli to co dla ludzi jest obiektem najwyższego szacunku czy uwielbienia . Daje wielu siłę i jest sensem czy przewodnikiem życia . A reszta to tylko zapisany papier . Skoro dla Ciebie przewodnikiem życia jest Hary Poter to masz prawo się oburzać .
anonim2019.04.5 15:23
BO PRYMAS TO WSPÓŁAUTOR TYCH PASZKWILI , NIC ABSOLUTNIE NIC, ANI POSTAWA, ANI WYPOWIEDZI,ANI DZIAŁANIA TEGO PASTUCHA, NIE WSKAZUJĄ NA TO ,ŻE JEST ON OD CHRYSTUSA , A JAK NIE OD CHRYSTUSA TO OD KOGO.....??? , OPCJI INNEJ NIE MA, TYLKO I WYŁĄCZNIE OD SZATANA . ZACZNIJMY W KOŃCU STAWAĆ W PRAWDZIE ,BO W PRZECIWNYM RAZIE UTONIEMY, W RAZ Z TAKIMI O TO PASTUCHAMI SZATANA .
katolik2019.04.5 14:59
A czy wolno palić: Mein kampf, biblię szatana - LaVea, pornografię dziecięcą? Tak!
zenio2019.04.5 16:09
Absolutnie nie powinno się palić Mein Kampf, ta książka powinna istnieć jako ostrzeżenie dla potomnych.
aaa_kotki_dwa2019.04.5 19:55
Spokojnie, są księża, którzy darzą pornografię dziecięcą większą estymą niż biblię.
Danuta2019.04.5 14:58
A nie lepiej napisać lepszą książkę. Tylko, że trzeba potrafić.
Bogdan2019.04.5 14:54
Skoro książki można palić, to i księży pedofili.
Agnieszka2019.04.6 13:09
Chyba że są homoseksualistami, prawda?
Henryk2019.04.6 23:26
Aktorów, murarzy, pisarzy i ślusarzy pedofili także?
Danuta2019.04.8 9:47
Chyba jest jakaś subtelna różnica między np. ślusarzem pedofilem, a księdzem pedofilem. Ślusarz-pedofil raczej nie uzurpuje sobie prawa do bycia wyrocznią w sprawach moralnych.
Hala2019.04.5 14:47
Bardzo słusznie postąpił ks. z Gdańska, dając symboliczny sygnał, że niektóre pozycje literackie niosą zakamuflowane Zło. Szkoda tylko, że wycofał się i przepraszał. Kogo? Dziękuję z całego serca ks. Małkowskiemu, bardzo potrzeba nam takich odważnych kapłanów.
Janina2019.04.5 14:46
Bardzo jednoznaczna postawa kaplana. Taka jest nasza wiara tak, tak, nie, nie.Dziekuje,ze ksiadz zabral glos bo w naszych czasach trzeba zdecydowania w obronie wiary.
Olej2019.04.5 14:32
Oczywiście, że słuszne tylko po co z tego robić ostentacyjne widowisko ? Palić tam gdzie się śmieci nawiną pod rękę, niszczyć bez nadawania temu form propagandowo teatralnych. Po prostu niszczyć robiąc swoje. Coś co uważamy za szkodliwe wywalamy i koniec.
Agnieszka2019.04.6 13:07
Też tak na początku myślałam, ale zmieniłam zdanie poznając kontekst. To było podobno nie w ramach posługi egzorcysty dla jakiejś zniewolonej osoby, ale na koniec rekolekcji. A faktycznie w pierwszych wiekach po głoszeniu Ewangelii przez apostołów takie znaki nawrócenia były, że na znak wyrzeczenia się złego i przyjęcia Jezusa przez ludzi uprawiających magię palili oni rzeczy, które ich z magia wiązały. Mogło więc to być i tu komuś potrzebne a wielu wezwać, choćby do zadania sobie pytania czy warto po niektóre książki czy przedmioty sięgać. Zbawienie, życie i dobro choćby jednej osoby uchronionej przed złem okultyzmu jest po stokroć ważniejsze niż te tzw. straty wizerunkowe Kościoła (a to mi 11 przykazanie wymyślili :/) przed tymi, co i tak nigdy do Kościoła nie zamierzali się wybierać w celach innych niż jego niszczenie albo jakiś Hołowniów od bycia celebrytami na wymyślaniu nowej Ewangelii, żeby zyskać uznanie u wyżej wymienionych wrogów Kościoła. Tylko szkoda, ze tamten ksiądz dał się zaszczuć, przepraszając za to, że go ktoś krzywdził niesłusznie osadzając intencje. Jego powinni tacy przeprosić a nie on ich. A chrześcijanin powinien być wierny Jezusowi, przeciwstawiając się diabłu i światu i ciału. Tu jakby dał się światu podporządkować z dużym niestety współudziałem niektórych "pasterzy" Kościoła.
Ks. Krzysztof z Gdańska 2019.04.5 14:24
Brawo. Spalenie tych książek było formą odwagi głoszenia Prawdy na temat okultyzmu. Szkoda, że ksiądz się z tego wycofał.
Antoni2019.04.5 14:10
Jako gorliwy zwolennik PO stanowczo sprzeciwiam się próbom kneblowania Ks. Małkowskiego przez ePiSkopat i bojkotowania przez reżimowe środki masowej propagandy.
Naczelny2019.04.5 13:57
A palcie sobie świry. Wystawiacie sobie tylko laurkę, że należy się trzymać od was z daleka.
Agnieszka2019.04.6 12:40
Wow. Super. :) Na to nie wpadłam. To co mam spalić, żeby mieć ulgę, że takie osoby jak ty będą się od mojego towarzystwa trzymać z daleka?
Azazel2019.04.5 13:51
Kolejne durne bydlę wśród księży. I wtóruje mu chórek frondowych zboczeńców ze zdegenerowanym słowiczkiem i potwornym Jozinem na czele.
słowiczek poznański2019.04.5 14:17
Ein Jude bleibt ein scheissejude.
Azazel2019.04.5 15:51
Słowiczku, jak tam procesik? Ile zapłacisz za takie wpisy?
słowiczek poznański2019.04.5 16:09
czekam, czekam... du scheissejude
zdumiony lewacką głupotą2019.04.5 22:09
I o czym z takim gfłupawym śmieciem jak ty można dyskutować?
violencja2019.04.5 22:19
Czy chciałbyś , aby w ten sposób zwrócił się ktoś do osób Tobie szczególnie bliskich?Do twojej Mamy , Córki , Ojca , Syna , Siostry etc?
Azazel2019.04.6 10:07
Do nich nikt (poza prymitywami rydzyko-kaczyńskimi) nie miałby podstaw tak się wracać, do degenerata Małkowskiego i jemu przyklaskujących - tak.
Azazel2019.04.6 10:05
Zdumiony Z takimi gównami jak ty nie dyskutuję, więc znikaj/ Słowiczek Czekaj, niedługo dostanę twojego maila i namiary, to się przed rozprawą z tobą pobawię.
Marian2019.04.6 23:14
stul swoją głupią japę wreszcie.
Azazel2019.04.7 10:48
Marian wsadź sobie swój bełkot wiesz gdzie. Będzie miał towarzystwo resztek mózgu.
słowiczek poznański2019.04.5 13:45
Auferetur Inferunt Insaniam - scheissejude. A może byś tak spalił swoją legitymację PZPR-u, a może byś tak spalił swoją legitymację B'nai B'rith Polska, oddział na "Nalewkach", hmm...? Takich jak ty bardziej interesuje Stary Testament, ani słowa o "dziełach Lenina", Mein Kampf, etc. O nie ! Stary Testament jest źródłem wszelkiego zła na świecie. Ein Jude bleibt ein scheissejude.
Przemek2019.04.5 13:43
Dobrze gada. :)
bileter2019.04.5 13:37
Ks Małkowskiego cenię za otwarty umysł, wierność swojej posłudze a zatem i odwagę. Lecz man wątpliwości czy samo trzymanie Biblii w szafie może uświęcić a samo spalenie książki niegodnej może wyzwolić od grzechu. Może natomiast u niektórych wywołać wiarę w czarodziejską moc oddziaływania np; przedmiotów na ludzi. Zatem rodzi się myślenie magiczne oparte na emocjach, które nie pochodzi od Boga.W konsekwencji tego budzi się paniczny strach przed szatanem i konieczność eliminowania wszystkiego co jest z nim związane.Eliminowanie polega na narzuceniu swojej woli innym w imię Woli Bożej. Przypominam,że od Boga dostaliśmy wolną wolę. Na koniec proszę podsumować ile grzechów popełniono w tej grze w pokera z szatanem która zawsze kończy się bólem dla człowieka.
bea2019.04.5 14:35
wlasnie czlowiek ma wolna wole i wybrali spalic okultystyczne kasiazki i przedmioty
bileter2019.04.5 15:07
Wolna wola może być oszukana duchem nieprawdy, zniszczona strachem lub wolna do chwili przyjęcia woli Boga.
bileter2019.04.5 15:28
Korekta zamiast być oszukana proszę czytać-być ograniczona.
JaKi2019.04.5 18:06
Ceni za 12 krotne okrążenie Sejmu z kropidłem w 2016 i przepędzanie Demonów?
bileter2019.04.6 8:39
Dla prostego zrozumienia wyjaśniam ,KK ma wiarę w jedyną prawdę jaka jest w Jezusie Chrystusie. Wszystkie sakramenty i sakramentalia KK pochodzą zatem od Boga i mają od niego moc. szatan małpując Boga zrobił magię ,opartą na emocjach, która daje takie efekty człowiekowi .że modli się do drewnianego słonia prosząc go o podniesienie trąby, zarazem popełniając grzech i tracąc ochronę Boga przed ograniczaniem swojej wolnej woli przez szatana.
margeritta2019.04.5 13:33
Najlepiej w pobliżu zabudowań mieszkalnych i w towarzystwie plastiku. No ale cel wzniosły, może towarzyszący mu ministranci wezmą z mentora przykład.
anonim2019.04.5 13:14
zle ksiazki trzeba palic..............czyli ksiazki poganskiej sekty katoickiej albowiem to tylko niepotrzebna makulatura
bea2019.04.5 14:33
ksiazki ktore prowadza na potempienie szatany atakuja obrona w KK w Jezusie
Karol2019.04.5 13:12
Każdy mądry wie, że beletrystyka to fantazja autora i nie przedstawia świata realnego. Ale jak od młodego uczą Cię, że bajki zawarte w książce zwanej biblią to szczera prawda, to i w innych fantazjach widzisz prawdę. Ot cała tajemnica konieczności palenia książek. Więc zamiast palić książki uczmy ludzi myśleć. Będzie lepiej wszystkim, poza tymi co żerują na bezmyślności i ślepej wierze.
Aaalb2019.04.5 13:11
Gdyby Fronda powstawała w wersji drukowanej byłoby zatem co palić, oj było!
Antykatolska Internetowa Partyzantka2019.04.5 13:13
Przecież była wersja drukowana. Kwartalnik bodajże. Można byłoby tymi katolskimi wypocinami podcierać dupę, ale boję się, że potem zatkałyby kibel.
Michal2019.04.5 19:50
Ja kiedyś bylem zmuszony podetrzeć się Naszym Dziennikiem. W sytuacji kryzysowej był bardzo pomocny. Cieszyłem się, że ktoś tak celnie wybrał prasę do "czytelni klozetowej".
NadprymasMałkowskiOberpapieżMałkowski2019.04.5 13:04
Polski tępy kato-beton. Jest wolność słowa, więc niech bełkocze, póki piana mu się pieni na ustach. To już tylko jednostki, wymrą i będzie spokój.
infor2019.04.5 22:08
Niestety - dla ciebie - przy ks. Małkowskim ty jesteś tylko głupawym śmieciem. Zapamiętaj to śmieciu
Antykatolska Internetowa Partyzantka2019.04.5 13:02
Cóż, "tam gdzie się pali książki, niedługo będzie się palić ludzi". Wyznawcy zbrodniczej ideologii rzymskiego katolicyzmu palili już w swojej historii książki, a także ludzi. Do tej pierwszej "tradycji" właśnie powrócili. Kiedy powrócą do drugiej?
bea2019.04.5 14:31
ci co czytaja takie ksiazki to sami wybieraja wieczne spalenie rece precz od magi i okultyzmu bo wybieracie pieklo ale wieczne sami sie potempiacie czytajac ksiazki new age
emerytowany nauczyciel2019.04.5 15:21
Tam gdzie pali się papierosy i są kominki niedługo będzie sie palić ludzi. A ile ty masz latek partyzantku?
Antykatolska Internetowa Partyzantka2019.04.5 17:39
Wystarczająco, żeby być twoim ojcem. Miałem nim zostać, ale niestety na klatce schodowej wyprzedził mnie owczarek niemiecki i to on ostatecznie wyruchał twoją matką.
Maciek Arczyński2019.04.6 12:19
Jakby Ci napisać: głupi, to by jeszcze było jako tako. Ale Ty jesteś zwykły prymityw.
Agnieszka2019.04.6 12:33
Mówisz o komunistach, co niszczyli wszystkie książki niezgodne z "jedynie słuszną linią partii" i ludzi, którzy je posiadali, wprowadzając jednocześnie pod groźbą restrykcji obowiązkową cześć dla swoich druków typu dzieła Lenina? Nie wiem, co wymyślą dalej, bo na razie robią zadymę, że katolikowi nie można się magii wyrzekać w formie przez siebie wybranej i przez Biblię wskazanej i znów każą pod przymusem szanować to niszczy.
Zenek2019.04.5 12:47
pokrętne argumenty ideologii lewackiej, dla książek tolerancja a dla dzieci zabójstwo i śmier. Czy to nie jest stawianie sprawy na głowie!? Przypomnijcie sobie co jest przeciwnieństwem dobra, porządku, życia, zbawienia a będziecie wiedzieć kto stoi za tą przewrotna ideologią...
Antykatolska Internetowa Partyzantka2019.04.5 13:14
Masz nasrane we łbie, katolu. Nawet nie wiem, jak skomentować wyrzygane przez ciebie bzdety!
Maciek Arczyński2019.04.6 12:53
Wreszcie napisałeś prawdę, że w Twojej głowie pusto.
zenio2019.04.5 12:44
Małkowski, słyszałeś o czymś takim jak "wolna wola", którą człowieka podobno obdarzył ten wasz Bóg? Tak więc każdy może sam decydować, którą książkę chce przeczytać, a której nie tykać, a wy, którzy nawijacie o tej wolnej woli chcecie jednocześnie ją człowiekowi odebrać. Cholerni hipokryci.
Beno2019.04.5 16:43
Zenio - zanim coś napiszesz, pomyśl. Przecież sami dobrowolnie zdecydowali się co spalić i palili swoje. Nikt nikogo do niczego nie zmuszał, ani nie zakazuje wydawania złych książek. Czytaj sobie co chcesz. Nikt ci nie zabrania.
zenio2019.04.5 17:51
Ty pomyśl, gdyby kościół miał taką władzę jak kiedyś to znowu powstałaby indeks ksiąg zakazanych. A tak pozostaje im palenie. Przecież w ten sposób kościół własnie manifestuje to masz czytać o czego nie. Nie kumasz tego happeningu?
blumkwist2019.04.6 1:38
A słyszałeś o słusznym zakazie propagowania komunizmu i nazizmu? Do tego zakazu powinno się dopisać jeszcze propagandę satanizmu i powiązanego z nim okultyzmu czy twardą pornografię, propagowanie terroryzmu i czegokolwiek co jest w sposób oczywisty złe i kłamliwe. Bo wszystkie te kategorie niszczą człowieka. A wolność nie może być jedyną kategorią, która znosi i podporządkowuje sobie wszystkie inne kategorie, takie jak np dobro i prawda. Nie można pozwolić na szerzenie propagandy kłamstwa i zła. Inaczej kłamstwo i zło będą rządziły ludźmi...i już rządzą, m.in. dlatego, że nikt temu nie stawia tamy.
Agnieszka2019.04.6 12:14
Ktoś, mając wolną wolę, wyrzekł się zła w postaci okultyzmu, paląc jednocześnie przedmioty z tym związane. A tu zenio wyskakuje z oburzeniem, że im nie wolno postępować zgodnie ze swoim rozeznaniem, wiarą i wolną wolą, bo to naruszyło jego wolną wolę. Gdzie sens? Zeniu a czytaj sobie co chcesz, opraw książki okultystyczne i wszelkie takie przedmioty w ramki i czcij je sobie jak chcesz. Jak masz ochotę to w ogóle niszcz się w dowolnie wybrany przez siebie sposób, bo jesteś wolny. Nikt ci nie zabrania i nie przeszkadza już dziś wybrać się do piekła albo do Kościoła, bo to wyłącznie twój wybór - masz wolną wolę. Tylko nie łam jej innym, zakazując postępowania zgodnie z ich wolną wola i rozeznaniem, bo nic ci do tego, gdy nikogo nie skrzywdzili i niczyjej wolności nie nadużyli a już szczególnie twojej. Po prostu odstosunkuj się od tych ludzi, którzy zrobili to, co uznali za słuszne.
Tomi2019.04.8 21:53
Mam wolną wolę więc palę co chcę, albo rubta co chceta to są owoce wolności wię co się dziwić że ktoś jest wolny
OoO2019.04.5 12:42
A Fronda jak zwykle swoje. Papieża nie słuchać, Polaka nie słuchać. Tylko Rydzyka słuchać.
Jana2019.04.5 17:17
Juz nudni jestescie z tą reklamą Rydzyka.Płaci ci ktoś,czy jak?
rt2019.04.6 9:12
OoO zabolało,że Ojciec Rydzyk krzewi wiarę w Boga i wypędza złe duchy z serc i umysłów Polaków na ca- łym świecie.
Duszan2019.04.5 12:41
Co ksiądz to inne zdanie. Tak już jest w każdej sprawie.To i ja moge mieć swoje.
zenio2019.04.5 12:41
I że niby wy, księża, będziecie decydować o tym, które książki są złe a które dobre? Chyba pomyliłeś człowieku piguły z rana.
zenio2019.04.5 14:09
Ja rozumiem,że ci co mnie minusują chcą aby księża decydowali o tym co mogą robić a co nie. Tzw zniewolone umysły.
to ostatnie wybory potem generał...2019.04.5 14:49
nie chcesz nauki od księdza,- dostaniesz od muslima - "... marksiści, anarchiści, homoseksualiści, czarownicy...ci bedą zrzucani ze skały... kamienowani...." - czy taka "prosta nauka" będzie lepsza? bo na pewno skuteczna.!
zenio2019.04.5 16:16
nie chce nauki od księdza i nigdy jej nie chciałem , jakoś do tej pory nie zauwayłem,żeby ktoś mnie karmił inną wiarą albo ideologią.
anonim2019.04.5 20:58
A co to znaczy muslim?
rt2019.04.6 9:06
To,że nigdy nie chciałeś nauki "od księdza" nie daje ci możliwości odróżnienia dobra od zła i dlatego nie zauważasz że jesteś karmiony inną wiarą albo ideologią.
zenio2019.04.6 10:39
To znaczy,że tylko kościół ma monopol na wskazywanie co jest dobre a co złe? Mam słuchać kleru, który jest przesiąknięty złem(pedofilia, życie ponad stan, hipokryzja, zaściankowość, ukrywanie przestępstw, branie udziału w przestępstwach)? SERIO?
Maciek Arczyński2019.04.6 12:40
Wystarczy, że wejdę na jakieś spotkanie większej ilości osób, na którym jesteś i zrobię Ci awanturę pt. złapałem pedofila. Potem powiem, że chyba mi się wydawało bo było ciemnawo na przykład. Albo i nic nie powiem... Dzisiaj pedofilem może być każdy. Nawet własny ojciec bo nie dał dziecku nowego smartfona. Oskarżaj dalej a przyjdą i po Ciebie... I nie będzie miało znaczenia Twoje zdanie...
Agnieszka2019.04.6 12:26
Jasne... bo zenio będzie decydował, co komu wolno mówić a nawet myśleć, kogo słuchać, komu i w co wierzyć. Zenio wierzyc po katolicku nie pozwolił, więc jest zakaz głoszenia tej wiary. Księża mają schizofrenię, bo nie załapali, że to zenio jest Bogiem i Zbawcą ludzkości. Dlatego bez pozwolenia zenia Jezusowej Ewangelii głosić im nie można, ba ... przecież nawet Jezusowi nie można było, bo nie dostał pozwolenia od zenia, który dostał mani bycia Bogiem Ojcem.
kto2019.04.5 12:41
Kościół daje sygnał, ludzie palcie biblie bo to zła książka!
bea2019.04.5 17:55
WIDAC NIE CZYTALES
violencja2019.04.6 22:09
Może i czytał , ale bez zrozumienia
Teodor 2019.04.5 12:39
Złych księży też
bea2019.04.5 14:29
okultystow tez bedzie im cieplo w piekle sami sie spala ze wstydu
Teodor 2019.04.5 15:39
O ile nie dobierają się do dzieci to bym ich zachował przy życiu .
anna2019.04.5 12:39
a kto każe Ci czytać te "złe" książki , akurat w tej materii do wyboru i koloru, każdy może znaleźć to co mu odpowiada, ale żeby palić...….dajmy szansę wolnej woli ludziom a nie decydujmy za nich co dobre a co złe
taro2019.04.5 13:24
przeciez ci co chca czytac, to trzymia to badziewie w domu, a ci co przeczytali i stwierdzili, ze to bagno dla ich duszy, to to spalili, jeszcze inni uzyli tego jako podpalki,by spopielic inne obskorne rzeczy.
zenio2019.04.5 13:33
A jeszcze inni powinni kupić słownik i go zacząć używać.
Agnieszka2019.04.6 12:19
A inni jakiś podręcznik do logiki i Słownik języka polskiego, żeby durnot bez sensu nie wypisywać i znaczenia słów nie przekręcać
to ostatnie wybory potem generał...2019.04.5 14:37
"...jedna owczarnia i jeden Pasterz.... i będzie ich pasł żelazną rózgą..."- tak, tak.. bo zostaw takim wybór, to wybiorą Zło.! strzec trzeba więc takich przed nimi samymi ŻELAZNĄ RÓZGĄ.!
Agnieszka2019.04.6 12:16
A kto ci zabronił wybierać i decydować, co uważasz za dobre a co za złe. To twój wybór czy zgadzasz się z tym, co Jezus nazywał dobrem i złem czy nie. Nie musisz, ale wara ci od zamykania Mu ust!
pawel_OPs2019.04.8 9:47
Od kiedy człowiek ma DECYDOWAĆ o tym, co dobre, a co złe? Oczywiście, że książki podważające w dzieciach zaufanie i szacunek do rodziców i nauczycieli (którzy w HP są zwani "mugolami") są złe. To tylko jeden zarzut, dodam, że czytałem HP, choć nie wszystkie części. To nie jest dobra książka, a już na pewno nie dla dzieci.
Dorian2019.04.5 12:37
W świetle ostatnich enuncjacji prasowych odnoszących się do opinii niektórych duchownych co do palenia „szkodliwych moralnie” książek nie dziwię się, że powiedzenie „głupi jak but” jest zastępowane powiedzeniem „durnowaty jak ksiądz”
kosa2019.04.5 13:00
No ty za to jesteś okazem intelektu...........jak Bolęsa
Dorian2019.04.5 13:23
O właśnie - "durny jak ksiądz"
bea2019.04.5 14:39
glupiec jestes glupcem i popychasz glupcow para butow magicznych
Dorian2019.04.5 15:08
Nie za bardzo zrozumiałem. Czy możesz wyjaśnić o co tobie chodzi? Zwłaszcza, jeżeli chodzi o te magiczne czy ortopedyczne buty?
rt2019.04.6 8:57
Chyba nie warto ci tłumaczyć.Kto ma na sumieniu za dużo grzechów,odreagowuje opluwając księ- ży.
Auferetur Inferunt Insaniam2019.04.5 12:28
Ja też jestem za paleniem, ale tylko starego testamentu.
kosa2019.04.5 12:59
I swoich pieluch
Auferetur Inferunt Insaniam2019.04.5 14:32
A czego wy chcecie ode mnie? Chyba jestem przygłupem? to mnie zwalnia z odpowiedzialności. GW:=smród :)
anonim2019.04.5 15:25
W IMIĘ JEZUSA CHRYSTUSA PRZECZ SZATANIE Z TEGO PORTALU PRZECZ NA WIEKI
Naczelny2019.04.5 15:41
A ty "PRZECZ" do pscyhiatry.
Henia Geras2019.04.5 21:25
dzięki ci Panie egzorcyzm prosty zadziałał na imię Jezusa nie ma mocnych , wspaniała i przecudowna jest Twoja opieka . Pomódlmy się jeszcze do Michałka Święty Michale Archaniele wspomagaj nas walce a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź na obroną oby do Bóg pogromić raczył pokornie o to prosimy a ty Wodzu Zastępów Niebieskich szatana i inne duchy złe które na zgubę dusz po tym świcie krążą mocą Bożą strąć do piekła Amen .
Anio\305\202 Str\303\263\305\2742019.04.6 23:27
prosze na przyszłość planuj recepty tak by na weekend nie zostawać bez leków
rozbawiony lewacką głupotą2019.04.5 22:14
ale nie wszyscy są intelektualnymi lewackimi idiotami (twojego pokroju), żeby palili to, co nie rozumieją
Auferetur Inferunt Insaniam2019.04.5 23:17
to, czego nie rozumieją
Mirek2019.04.5 12:04
Złe książki powinno się albo palić albo używać w kiblu zamiast papieru toaletowego .
Gość2019.04.5 12:08
Człowiek rozumny jak czegoś nie lubi to po prostu tego nie kupuje. Poza tym wątpię aby podcieranie się papierem na książki było przyjemne, ale co kto lubi.
JaKi2019.04.5 18:04
Racja Dla mnie zła jet Biblia pełna przemocy,zaczynam ja palić kartka po kartce czasami sobie Słowem Bożym podetrę tyłek.
rt2019.04.6 8:52
No i naczytał się Harry Pottera.nawet nie wie ,że zgłupiał do reszty.
Maciek Arczyński2019.04.6 12:30
Ależ kto Ci broni? A możesz nawet Biblię wrzucić do szamba. Nawet możesz to nagrać i ogłosić w GW że wyprodukowałeś "dzieło sztuki" jak to teraz jest w zwyczaju... Ciekawe, że takich propozycji postęp nie ma w stosunku do Koranu czy Talmudu... No, ale to niuans a wracając do wątku głównego to potem, jak już dopełnisz swych dni i zostaniesz złożony w grobie, poprosisz "Harry Pottera" by dołożył do ognia by Ci na dole nie było zimno... "Magów" to tam dostatek to i od "różdźki" - taka rozwidlona - to zrobią.
Stachu2019.04.5 12:00
Nie, nie można. Za palenie książek płaci się 500 zł mandatu. I słusznie, bo dwutlenek węgla emitowany przez wulkany to tylko 3 procent dwutlenku węgla wytwarzanego każdego roku przez ludzką cywilizację.
Ben2019.04.5 12:06
Idź pokręć se dreidla.
Stachu2019.04.5 12:22
Zapomniałem dodać, że sam walę bąki a one zatruwają powietrze i ten mój oddech nieświeży, też zatruwa otocznie i co mam w związku z tym zrobi? W holandii by wiedzieli :) ale na szczęście to Polska. Od dziś palę tylko głupa:) pozdrawiam wszystkich Stachów.
anonim2019.04.5 13:05
A co na to twoja mama, Matuszewski?
J.P2019.04.5 14:25
To nie jest Matuszewski
taro2019.04.5 13:21
przestan pieprzyc stachu, bo wiecej produkujesz tego co2 z twojego piecyka gazowego w lazience. Dla rownowagi przestan sie myc i kapac przez miesiac,chyba ze w zimnej.
anonim2019.04.5 14:40
Pudło, ciepła woda z sieci miejskiej.
Maciek Arczyński2019.04.6 12:24
A na początku tej sieci elektrociepłownia...
Jozin z Bazin2019.04.5 12:00
Bardzo dobre określenie, można palić, a co jest takiego pięknego w harym poterze? duchowe szambo!!!
Ben2019.04.5 12:06
Nic pięknego. Źle skonstruowany świat i główna postać która jest 100% Mary Sue. A Saga Zmierzch...ZERO. KOMENTARZY. Tak złe to jest że prawie dostałem raka mózgu od tego co zrobiono z wizytówką gotyckiego horroru jakimi są wampiry.
rt2019.04.6 8:38
Myślę,że nie prawie a dostałeś.
Adam 2019.04.5 13:11
Znakomita opinia.Popieram.
Roman2019.04.5 13:20
Te książki palą (czy chcą palić) tylko mugole, których jest najwięcej wśród kleru, fanatyków Rydzyka i tzw. suwerena.
bea2019.04.5 14:27
demon nie spi i czycha w magi i okultyzmie zle teresci sa zlem dobre dobrem to sa zagrozenia duchowe nie bawmy sie w magie i magia
zenio2019.04.5 16:06
Rozumiem,że wskrzeszanie zmarłych, zamiana wodę w wino i cudowne mnożenie chleba i ryb to już nie zakrawa na magię. To cuda.
Maciek Arczyński2019.04.6 12:16
Znafca. Magia mówi: "ja to robię". Stworzyłeś świat? Cuda są znakiem obecności Boga, Stwórcy wszystkiego, Źródła wszelkiego istnienia. Są znakiem, lecz nie istotą wiary, nie są celem wiary. Ale ludzie wolą wierzyć w to, że są potęgą, że coś mogą... No, lecz ta "potęga", takie złudzenie, trwa dopóki nie powali choroba lub nie przyjdzie śmierć. Zaczniesz wyć z bólu i będzie po całej Twojej "potędze".
JaKi2019.04.5 18:08
Racja Co takiego pięknego jest w Biblii?Przemocy,zaczynam ją palić kartka po kartce.
violencja2019.04.5 21:47
Heej spal lepiej Koran , skutek będzie spektakularny. Masz odwage?
infor2019.04.5 22:07
dla lewackiego przygłupa - twojego pokroju - nie ma nic. Dlatego pozostaniesz tylko lewackim przygłupem
syndare2019.04.6 1:56
Tak samo nie ma niczego pięknego w biblii. Od dzisiaj Nergal w zwiazku z tym może ja palić i drzec do woli 😂
Agnieszka2019.04.6 12:02
A nie zauważyła, żeby Hołownię i jemu podobnych z prymasem na czele, jakoś bardzo to wzruszało i im przeszkadzało.
Chemik2019.04.6 10:28
Spalmy zatem biblię!