02.04.20, 09:45

Raport Frondy: Mieliśmy rację - o 13 zakażeń mniej niż dzień wcześniej

W środę wykryto w Polsce łącznie 243 nowych zakażeń koronawirusem. To oznacza, że zakażeń było mniej o 13 niż dzień wcześniej.

 

Już dziś o godzinie 14:00 opublikujemy najnowszy raport Grzegorz Strzemeckiego o prognozach dla Covid-19 w Polsce.

 

Przypominamy, że wczoraj Grzegorz Strzemecki trafnie przewidywał wygaszanie epidemii.

Pisał:

 

 

Wygaszamy epidemię i nie jest to primaaprilisowy fake news, choć dane z 31.03 na zamknięcie dnia o liczbie zakażonych były nieco rozczarowujące, bo po dwóch dniach spadku bezwzględnej liczby zachorowań znowu zanotowaliśmy ich wzrost do 256 nowych zakażeń, co pokazuje wykres 1.

 

Wykres 1. Liczba zakażonych koronawirusem (zielona linia) i dzienne przyrosty liczby zakażonych w Polsce (niebieska linia).

 

Niestety, jak zwykle, pojawiło się szereg komentarzy wyrażających niekłamaną satysfakcję, że zakończyła się relacjonowana przeze mnie pozytywna tendencja ("epidemia zwalnia drugi dzień z rzędu"). Dziwny to powód do satysfakcji, ale cóż, taka to dziwna mentalność (a może taki zawód).

Fakty jednak są takie, że wciąż mieścimy się w granicach trendu, który można uznać za pozytywny, bo niezależnie od zrozumiałych fluktuacji, oznacza spowalnianie tempa rozwoju epidemii. Wyraźnie widać to na wykresie 2. przedstawiającym procentowe przyrosty zakażonych koronawirusem.

 

Wykres 2. Dzienne przyrosty procentowe liczby zakażonych koronawirusem i trajektorie trendów stanowiące podstawę różnych prognoz.

 

Jeśli przyjąć, że dwie graniczne brązowe linie (górna i dolna) na wykresie 2. wyznaczają ten pozytywny trend malejących procentowych przyrostów liczby zakażeń, to widać, że wczorajszy większy przyrost mieści się całkowicie w granicach tego trendu. Wahnięcie procentowego przyrostu do 12,5% mieści się w granicach górnej dolnej brązowej linii i plasuje się nieznacznie powyżej środkowej brązowej linii. To on była podstawą wyliczeń przewidywanej trajektorii rozwoju epidemii, pokazanej na wykresie 3. (linia brązowa). Zauważmy też, że wczorajsze 12,5% to drugi najniższy przyrost w historii tej epidemii po 10,4% z dnia poprzedniego (20.03).

Biorąc pod uwagę wczorajsze dane, prognozę B ("brązową") można uznać za trafioną, w przeciwieństwie do zbyt optymistycznej prognozy A ("fioletowej"). Pokazuje to wykres 3.

 

Wykres 3. Trajektorie epidemii koronawirusa w Polsce. Rzeczywista (kolor niebieski) i dwie prognozy kolor fioletowy i brązowy. Okienko w lewym górnym rogu pokazuje w powiększeniu punkty dla 30.03 - 2055 faktycznych zakażeń oraz dla 31.03 - 2311 faktycznych zakażeń (kolor niebieski), co stanowi o 14 zakażeń (0,6%) wiecej niż prognozowane 2297 (prognoza "brązowa") i 77 zakażeń (3,4%) więcej niż 2234 wg prognozy "fioletowej". Całość przedstawiona na tle wykresu zaczerpniętego zartykułu Dylana Matthewsa na portalu Vox (TUTAJ). Za punkt 0 przyjęty jest dzień, w którym liczba zarażonych przekroczyła 100. W Polsce był to 14.03. Uwaga: dane dla innych krajów nie są aktualizowane.

 

Jeśli weźmie się pod uwagę wczorajszą liczbą zachorowań tj. 2311, rzeczywista trajektoria epidemii nadal oddala się od wykładniczego wzrostu nakreślonego prognozą z 25.03. Ta rzeczywista liczba różni się o 14 zakażeń (czyli 0,6%) od liczby 2297 wyliczonej na podstawie "brązowej" prognozy. Po pierwszym dniu prognoza ta sprawdza się więc nienajgorzej. Jednak to nie prognozy, a rzeczywista trajektoria pokzuje, że wygaszamy epidemię mimo wahnięć, których można i należy się spodziewać. Przypominam, ta informacja ma nas zachęcać do przestrzegania zasad służących ograniczeniu rozprzestrzeniania się epidemii.

Nigdy również nie dość przypominania, że w tym i w innych artykułach o epidemii przede wszystkim opisuję to co się dzieje. Dopiero potem próbuję doszukać się w tym jakichś trwalszych tendencji, a następnie sprawdzam i pokazuję, co będzie JEŚLI takie tendencje się utrzymają. To wszystko.

Złośliwe uwagi odnośnie niesprawdzonych pozytywnych tendencji przypominają szyderstwa z komentatora meczu piłkarskiego, który przez cały mecz opisuje przewagę drużyny A (strzały na bramkę, okupowanie połowy przeciwnika etc.), ale obiektywnie stwierdza fakt, że jedyną bramkę strzeliła drużyna B. Tendencja tendencją, a wynik wynikiem. Można spekulować i prognozować, ale z faktami się nie dyskutuje. Komentator nie odpowiada za wynik meczu. Czy trzeba to tłumaczyć?

Widoczny na wykresie 1. koniec dwudniowego spadku liczby nowych zachorowań i jej wzrost na 256 (co niektórych tak ucieszyło, bo Strzemecki się "pomylił") jest takim faktem, z którym się nie dyskutuje. Można natomiast spekulować co będzie dalej. Jeśli nadal utrzymywać się będzie, mimo wahnięć, tendencja spadku przyrostów procentowych liczby zachorowań, to naturalne jest, że w którymś momencie przełoży się to również na zmniejszenie przyrostów bezwzględnych. Wartość 256 jest tylko o 7 (czyli 2,7%) większa od wartości z 28.03. Przyszłość pokaże, czy bezwzględne dzienne wzrosty zachorowań (niebieska linia na wykresie 1.) będą rosnąć, czy właśnie osiągnęły maksimum albo tzw. plateau (ustabilizowany poziom w dłuższym czasie), a następnie będą maleć. Oczywiście wszystko z udziałem codziennego totolotka, czyli przypadkowych wahnięć.

O dwie osoby wzrosła niestety wczoraj liczba zmarłych z powodu koronawirusa. Łączny bilans na koniec marca to 33 osoby. Ponieważ ciągle aktualne są porównania z grypą, to przypomnijmy, na podstawie źródła TUTAJ, że

"W sezonie grypowym 2019/2020, w okresie od 1 września 2019 r. do 22 marca 2020 r., odnotowano łącznie 3 534 678 zgłoszeń przypadków zachorowań lub podejrzeń zachorowań na grypę w Polsce. Z powodu grypy od początku sezonu zmarło 50 osób: 2 w listopadzie, 1 w grudniu, 10 w styczniu, 23 w lutym i 14 w pierwszej połowie marca - wynika z meldunków epidemiologicznych NIZP-PZH."

50 zgonów na 3 334 678 zachorowań (lub podejrzeń, bo nie potrafię ich oddzielić) oznacza 0,0015% śmiertelności. To około 1000 razy mniejszy współczynnik śmiertelności. Przypomnijmy tabelę śmiertelności koronawirusa z uwzględnieniem wczorajszych danych.

 

 

Jest więc przed czym się bronić. Koronawirus jest wredny i bywa zabójczy, ale chyba jest politycznie obiektywny. Może tak samo zakazić i uśmiercić PiSowców i Konfederatów, PO-wców i PSL-owców, paleo- i neo-marksistów. Jedziemy zatem w jednym wózku po tej samej trajektorii. Dlatego wyobrażam sobie, że wszyscy powinniśmy kibicować jej wypłaszczaniu. Ale może się mylę?

Grzegorz Strzemecki

Komentarze

Boy2020.04.3 10:08
To jak Fronda, mieliście racje czy popełniliście błąd?
Urszula2020.04.2 21:46
Dzisiaj 392 nowe zachorowania, łącznie już 2946 zakażonych (pańska prognoza - 2517). Dalej będzie pan siać propagandę?
TVN242020.04.2 22:36
Przecież to oszołom.
Tom2020.04.2 21:42
2946 zakażonych łącznie, dzisiaj (02.04) poinformowano o 392 nowych przypadkach zakażenia. Od trzech dni, trzy osoby komentujące, które znają się na ekonometrii, usilnie zwracają uwagę, że model p. Grzegorza jest błędny, jest groźny. Jest to kompletnie lekceważone przez wydawcę (Fronda), co może jeszcze nie dziwi, ale jest to lekceważone przez 80% komentujących tutaj, szokujące, że ludzie potrafią podejmować decyzje i wydawać osądy na podstawie fałszu, na podstawie czegoś co jest zweryfikowane jako błędne już od trzech dni, a Ci dalej w to ślepo brną...
Randki kamerki pokazy skype!2020.04.2 19:20
Szukam miłego i kulturalnego faceta na sex spotkania lub stały zwiazek. Mam na imię Monia lat 24, wzrost 169cm, wiecej moich nagich fotek i kontakt do mnie tu - www.lexlale.com.pl i wyszukaj mnie po niku: KSandi2 napisz do mnie i spotkajmy sie!
Bewq2020.04.2 18:56
Te statystyki są zafałszowane... do liczby chorych nie wlicza się osób, które mimo ewidentnych objawów nie dostały "na czas" wyniku testy laboratoryjnego.
Nina2020.04.2 18:54
Bzdura... gdyby było tak dobrze, to resort zdrowia nie zabraniałby mówić lekarzom o sytuacji... ta widać jest tragiczna.
MM2020.04.2 18:53
Mierna propaganda...
polak2020.04.2 17:51
Panie Strzemecki... może trzeba poczekać z tym huraoptymizmem? straszliwie to naiwne i podparte niby matematycznymi wykresami.
Nie bądź frajerem!2020.04.2 17:26
Legalne, normalne obojętnie jakie firmy jak chcą zareklamować swój produkt wykupują czas w mediach. Tak robią ludzie uczciwi prezentujący swój produkt LEGALNIE mający LEGALNY PRODUKT. A kim jest ten pajac proponujący filmy "dożywotnio"? Ruscy, Ukraińcy gdzieś na Ukrainie, w Rosji jakieś mendy polsko-języczne mają NIELEGALNE kopie z Chin - ale tu nie chodzi o filmy tylko o WASZE KARTY KREDYTOWE. O DOSTĘP DO WASZYCH KONT!
Sala samobojcow Hejter 20202020.04.2 17:22
Witam, Już Nie musisz wychodzić z domu żeby obejrzeć hity kinowe. https://filmvod.pl - To Największa wyszukiwarka legalnych filmów i seriali online! Oglądniesz tam filmy takie jak: 365 Dni (2020) Czy Sala samobójców. Hejter 2020 Konto Aktywujesz raz i dostajesz Dożywotni dostęp!
Mik772020.04.2 16:52
Jakie wygaszanie epidemii... Co ty chrzanisz człowieku.Śmiechu warte
uważny obserwator2020.04.2 14:43
Dzięki, Panie Grzegorzu. Pan się nie gniewa na tych tam szyderców, strach odbiera biedaczkom rozum.
zatroskany2020.04.2 15:00
Masz na myśli nowogrodzkiego ministra zdrowia, synku?
Ewa2020.04.2 13:52
Wystarczyło, ze w laboratorium mieli za mało odczynników , mieli przestój z powodu oczekiwania na przesyłkę z zagranicy i już mniej zakażeń wykrytych, to wcale nie musi oznaczać wycofywania się choroby, bo zdaniem ekspertów zakażonych jest co najmniej 10 tysięcy w Polsce i tylko siedzenie w domu może nas uratować, bo wirusa roznoszą ludzie bez objawów, nie wiedząc o tym.
Stani2020.04.2 13:01
Pan Strzemecki wypisuje brednie. https://www.fronda.pl/a/lukasz-szumowski-jestesmy-przed-najwieksza-fala-zachorowan,142375.html
NIE OTWIERAJ!!!2020.04.2 12:47
ZNISZCZĄ CI KOMPUTER !!! Nie znasz strony internetowej - NIE OTWIERAJ!!! Mendy blogowe podsyłają 𝐬𝐭𝐫𝐨𝐧𝐲 𝐳𝐚𝐢𝐧𝐟𝐞𝐤𝐭𝐨𝐰𝐚𝐧𝐞 𝐰𝐢𝐫𝐮𝐬𝐚𝐦𝐢. Zniszczą ci komputer moga się dostać do twoich kont bankowych, email, itp.
T.2020.04.2 12:08
Będzie mało chorych jeżeli będzie mało testów. Trzeba myśleć ;)
Valdez732020.04.2 12:04
Podpiszcie proszę petycję do Trumpa o pociągnięcie do odpowiedzialności KOMUNISTYCZNYCH Chin za koronawirusa: https://petitions.whitehouse.gov/petition/petition-president-donald-trump-hold-chinas-government-accountable-coronavirus
norbert2020.04.2 11:40
Na początku , Panie Grzegorzu lubię Pana i cenię za wytrwałość . Bardzo proszę o zapoznanie się z oficjalnymi danymi z Europy o śmiertelności w poszczególnych krajach. Zestawienia robione są tydzień do tygodnia. Zobaczy Pan ,że śmiertelność we Włoszech, Hiszpanii czy Francji w 2018 r była dużo wyższa. Polska też ciekawie wygląda. Zatem jak pogodzić tą dodatkową śmiertelność wynikającą z pandemii z oficjalnymi raportami rok do roku i tydz do tyg
anonim2020.04.2 11:38
Nie ma żadnych "nas" Strzemecki.
Sala samobojcow Hejter 20202020.04.2 11:37
http://www.ciinema.eu - ---------------------- To Największa wyszukiwarka legalnych filmów i seriali online! Znajdziesz tam filmy takie jak: Psy 3  w imię zasad (2020) Czy Legiony 2019 Setki filmów w jednym miejscu a to wszystko z dożywotnim dostępem za jedyne 19,99zł . Polecam jak najbardziej!
WAWA2020.04.2 11:22
@Autor "Niestety, jak zwykle, pojawiło się szereg komentarzy wyrażających niekłamaną satysfakcję, że zakończyła się relacjonowana przeze mnie pozytywna tendencja" To niezbyt eleganckie przypisywać komuś satysfakcję z cudzego nieszczęścia, tam, gdzie tej satysfakcji nie ma. Pana oponenci żyją, tak jak Pan, w Polsce. Wysuwaliśmy zastrzeżenia merytoryczne, Pan się do nich nie odnosił. Natomiast budzi Pan złudną nadzieję, że poprawa sytuacji nastąpi lada dzień. Czy minister Szumowski, zapowiadający wzrost zachorowań, też czerpałby satysfakcję, że Pan nie ma racji? Liczba zarażeń jest - od strony statystyki - typową zmienną losową. Parametry prawidłowego modelu, opisującego tę zmienną, wyznaczamy na podstawie napływających danych. Gdybyśmy a priori znali model, to dla każdego dnia wyznaczałby on wartość oczekiwaną liczby zarażeń, natomiast nie wyznaczałby faktycznej liczby zarażeń, bo ta jest zmienną losową. Załóżmy przez moment, że 256 - czyli liczba nowych zarażeń 31 marca, stanowi wartość oczekiwaną na dzień następny. Czyli że oczekiwalibyśmy 256 nowych zarażeń. Czy w takiej sytuacji wynik 243 (czyli o 13 mniej od wartości oczekiwanej) podważa statystyczny model? Ano nie, bo w przypadku prawidłowej statystyki, rzeczywiste realizacje zazwyczaj odbiegają od wartości oczekiwanej. Jak bardzo? Ano tak, że pierwiastek kwadratowy z wartości oczekiwanej stanowi odchylenie standardowe rozkładu normalnego. Pierwiastek(256) = 16. Podam przykład, który może zbudować pewną intuicję. Proszę wyobrazić sobie 512 monet rzuconych na podłoże. Załóżmy, że orłowi przypiszemy 1, a reszce 0. Łatwo policzyć, jaka jest wartość oczekiwana naszego losowania. Oczekujemy, że połowa monet będzie obrócona orłem w górę, a zatem zobaczymy 256 orłów, i tyle zapisalibyśmy jako wynik takiej próby. Ale realizacje zwykle odbiegają od wartości oczekiwanej. Czasami w gorę, czasami w dół, zgodnie z rozkładem dwumianowym, a przy tej liczbie rzutów bliski rozkładowi normalnemu, z odchyleniem standardowym 16. Czyli, że 16 - "to typowa" odległość wyniku od wartości oczekiwanej. Z tego powodu możemy wiedzieć, że nie stało się wczoraj nic, co podważałoby wzrostowy model rozwoju epidemii w Polsce. Chodzi o to, by społeczeństwo, my wszyscy, byśmy byli przygotowani na "bieg długodystansowy", bo Pan sugeruje, że zbliża się finisz, a my mamy jeszcze wiele przed sobą. Proszę mojego głosu nie odbierać jako kogoś kto czerpie satysfakcję z ludzkiego nieszczęścia, albo ze słabości Pańskiego modelu. Żeby nie być jednostronnym: wartym zauważenia, pozytywnym sygnałem z wczorajszego dnia jest liczba osób, które wyzdrowiały. Przez kilka dni było to siedem osób, wczoraj późnym wieczorem było to 47 osób, a dzisiaj rano statystyki podają, że jest ich 56. Epidemia będzie gasła, gdy suma liczby osób wyzdrowiałych i zmarłych zbliżać się będzie do liczby zarażonych. Albo innymi słowy, gdy liczba aktywnych zarażeń będzie się zmniejszać.
heniu bomba2020.04.2 11:17
zakarzeń zbadanych nalezy dodac, a te ktore sie rzeczywiscie dokonaly to o 13 wiecej. Gratuluje dalszego oglupiania
VVV2020.04.2 11:12
Szanowni Państwo! Oby tak było, bo działania rządu oraz mądrość Polaków jest budująca w tym czasie. Jednak nie zapominajmy, że mamy ograniczoną ilość testów i są ludzie, którzy przechodzą koronowirusa bezobjawowo i oni też zarażają. Ale bądźmy dobrej myśli! Wszystkim dużo zdrowia!
Tom2020.04.2 11:04
Nie, nie mieliście racji, nic nie wygasza. Mam nadzieję, że za tydzień nie zapomnicie o artykule "przepraszamy, jednak nie mieliśmy racji". Jak można na podstawie kilku obserwacji postawić taką tezę??!! To jest obłęd... szkodzicie moim współobywatelom! Nadal podtrzymuję swoje stanowisko co do poprzednich analiz p. Grzegorza: Modelowanie zostało źle przeprowadzone, bazuje na kilku złych/brakujących założeniach, mianowicie, 1. za mało danych - nie można wyznaczyć trendu na podstawie zaledwie 16 obserwacji (od 14.03), to znaczy można, ale model taki będzie mało wartościowy, 2. na podstawie jakich założeń Pan Grzegorz pracował? Jak mocny wpływ na model ma np. ilość wykonywanych dziennie badań? To są na pierwszy rzut oka zmienne mocno ze sobą skorelowane i mają wpływ na prognozę, 3. "wybiórczo" dobrane dane do stworzenia trendu, w mojej ocenie dnia 09.04 nowych zakażonych będzie co najmniej o 6% więcej niż Pan Grzegorz wylicza, co i tak jest założeniem optymistycznym, 4. nie wiemy jak silny wpływ wahań przypadkowych - elementu losowego Pan Grzegorz założył, zakładam że nie założył żadnego, W mojej ocenie, to jeden z modeli, w stylu "na dwa uda", albo się uda, albo się nie uda. Nie przez intencje autora, ale przez brak wystarczającej ilości obserwacji. PS Nie jestem wyznawcą PO, Lewicy czy kogo tam jeszcze nasza ziemia nosi, nawet nie jestem ich wyborcą.
mordechaj2020.04.2 11:01
Nie wypisujcie tych BZDUR. Wykresy oparte są na SFAŁSZOWANYCH danych. Nie robi się odpowiedniej liczby testów i nie wiadomo, ile jest zakażeń. Ma to wpływ tez na zgony. Jak komuś nie zrobiono testu, a zmarł, to wpisuje się "niewydolność krążeniowo-oddechową" albo inne przyczyny. Te dane fałszowane są z przyczyn politycznych.
Leo2020.04.2 10:45
Proszę podać jeszcze wyres z ilością testów, w tym samym czasie
Tasman2020.04.2 10:36
Dobry jest ten Strzemecki. Pewnie lekcje matematyki bierze TVP Szkoła.
MaxFiend2020.04.2 10:59
Żartujesz. Nawet stamtąd są dla niego za trudne :-D
TVN242020.04.2 10:36
Profesor nauk medyczny Szumowski: "największa fala zachorowań jest dopiero przed nami i co do tego nie ma żadnych wątpliwości". Oszołom Strzemecki: epidemia gaśnie.
AAAtomek2020.04.2 10:34
"Łukasz Szumowski: Jesteśmy przed największą falą zachorowań Szumowski: Jesteśmy przed największą falą zachorowań" kontra "Raport Frondy: Mieliśmy rację - o 13 zakażeń mniej niż dzień wcześniej" ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Hej, mało inteligentne frondelki, zdecydujcie sie na przekaz dnia.
realista2020.04.2 10:32
Frondelek powoli Was na wybory szykuje. Czy Wam droga redakcji naprawdę wydaje się, że macie do czynienia z idiotami? Smutne, bo to o Was świadczy.
realista2020.04.2 11:47
siedmiu idiotów już jest, bardzo smutne
realista2020.04.2 16:42
no i dwóch kolejnych!
Marcin..2020.04.2 10:25
Z sondażu pracowni Estymator przeprowadzonego 25-26.03.2020 dla portalu DoRzeczy.pl wynika, że aż 57% Polaków ocenia pozytywnie działania prezydenta Andrzeja Dudy. Koejny sondaż, a w nim 57% Polaków popiera działania Prezydenta ! No to zastanówmy się kim są ci , którzy stanowią 43% społeczeństwa i nie popierają A. Dudy ?!! Pierwsza odpowiedź: Skoro 57% POLAKÓW - to już jest jasne, że ci z 43% nie są Polakami ! To dużo ! Czy aż 43% osobników w Polsce to członkowie innych nacji, myślę tutaj o żydach, sowietach, niemcach, lub ich potomków ?! To byłoby raczej nieprawdopodobne ?! No więc co ? Zerkam na ilość zwolenników innych, lewackich partii politycznych: PO-19%, NL-12%, PSL 8%, Konf.-4%. Razem 43% - zgadza się ! Dalsze dywagacje są już niepotrzebne !!!
zatroskany2020.04.2 11:54
"Skoro 57% POLAKÓW - to już jest jasne, że ci z 43% nie są Polakami !" Sprawiasz wrażenie idioty, synku.
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.04.2 10:24
Trzeba przestać robić te testy. To one są winne. Im się robi ich więcej, tym więcej jest zarażonych. Proste? Proste!
Marcin..2020.04.2 10:26
Ty, jak się tam wabisz, że matka ziemia nosi jeszcze takich debili jak ty ?! Niesamowite !!!
Idź precz, szatanie!2020.04.2 10:27
Pogrobowcu faryzeuszy: obłuda + cynizm. Oraz źle maskowana radość ze zła. Bo na logikę cię nie stać.
ardo2020.04.2 18:30
Nie bredź i idź na onet.
2020.04.2 18:55
O co ci chodzi z onetem? Dlaczego nie do Karnowskich na wPotylice?
Piotr Nowak2020.04.2 10:23
40 dni do wyborów prezydenckich ! Obowiązkiem każdego patrioty jest aktywne włączenie się w kampanię prezydencką ! Zwolennikami bandy czworga opozycyjnych ugrupowań nie ma sensu się zajmować. To zajoby, którym TVN wyprał mózgi bezpowrotnie ! Naszym celem w uświadamianiu prawdy powinne być dwie grupy ludzi. Pierwszą z nich, to niezdecydowani. W niemal każdym sondażu, grupa ok. 10% ankietowanych to niezdecydowani, i właśnie tym ludziom należy pomóc gdzie szukać prawdy która jest przecież oczywista i namacalna, tłumaczyć różnice między dobrem a złem, i pokazać im jaka przyszłość ich czeka pod różnymi opcjami politycznymi. W przeciwnym razie, albo zrezygnują z głosowania, albo wybiorą fałszywą opcję ! W Polsce jest 30 MLN obywateli uprawnionych do głosowania, to 10% z tej liczby daje 3 MLN ludzi niezdecydowanych – to sporo ! Drugą grupą potancjalnych wyborców to około 11.5 MLN ludzi, którzy biorą udział w wyborach od czasu do czasu, lub wogóle nie brali dotąd udziału. Załużmy, że o połowie z nich możemy zapomnieć, to o 5-6 MLN ludzi trzeba się bić ! Tutaj nie wystarczy powiedzieć: „Nie świrujcie – idźcie na wybory !” Jesteśmy Polakami, a więc mamy obowiązki polskie !!! Naszym celem jest minimum 50 % + 1 głosów na obecnego Prezydenta Andrzeja Dudę w I turze majowych wyborów 2020 ! Co możemy zatem zrobić, żeby wygrać wybory ? Możemy przekonać niezdecydowanych i możemy namówić tych, którzy nie planują głosować, zabrać ich ze sobą do punktu wyborczego i pomóc im zagłosować. Jeśli każdy z nas namówi lub zabierze ze sobą przyjajmniej 1 osobę, to zamiast 8 MLN głosujących będzie nas 16 MLN głosujących na naszego Prezydenta Andrzeja Dudę !!! Mając na uwadze pandemię, do sejmu wpłynął projekt poselski PIS w sprawie głosowania korespondencyjnego dla wszystkich. Jest to znaczne ułatwienie udziału w wyborach i tutaj możemy pomóc wielu osobom w głosowaniu.
Piotr Nowak2020.04.2 10:23
Kilka słów o głosowaniu korespondencyjnym: Głosowanie korespondencyjne rozumiane jest jako możliwość udziału w głosowaniu bez konieczności osobistego i bezpośredniego stawiennictwa w obwodowej komisji wyborczej. Jest to znaczne ułatwienie udziału w wyborach. Jeśli ktoś chce oddać głos drogą korespondencyjną powinien zgłosić powyższy zamiar w urzędzie gminy odpowiednio wcześniej, do 21 dnia przed dniem wyborów. Forma zgłoszenia nie ma znaczenia. Można go dokonać ustnie, pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej. Swoją treścią zgłoszenie obejmować powinno: nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL. Wyborca umieszczany jest w spisie wyborców. Otrzymuje on specjalny pakiet wyborczy. Powinno to nastąpić nie później niż na 7 dni przed głosowaniem. W jego skład wchodzą: karta do głosowania, dwie koperty (koperta zwrotna oraz koperta na kartę do głosowania), oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu oraz instrukcja obsługi.
Stachu2020.04.2 10:19
Jest dobrze, ale nie mów hop, pukiś nie przeskoczył !
xyz2020.04.2 13:46
jest daleko od dobrze ale jest definitywnie mniej zle niz moglo byc...
Jarek2020.04.2 10:08
https://www.fronda.pl/a/lukasz-szumowski-jestesmy-przed-najwieksza-fala-zachorowan,142375.html
zgred2020.04.2 10:07
Mniej testów oznacza mniej zakażonych.
1235813...2020.04.2 10:45
- Można przetestować wszystkich, ale wszyscy będą ujemni z wyjątkiem tych, którzy mają objawy. To bezsensowne. Dopiero, kiedy pojawią się objawy, to możemy w tym materiale, który pobieramy, znaleźć wirusa. Wcześniej nie - wskazał prof. Gut, wirusolog No ale ty, GW, TVN i inne lemingi, oczywiście wiecie lepiej
zgred2020.04.2 11:04
Ciemnogrodzianie testy dla wszystkich to szybsze zlikwidowanie wirusa, przykład to Korea Południowa.
Mirek2020.04.2 10:05
Kacapsko-brukselskie lewactwo cieszyłoby się i to bardzo gdyby w Polsce umierało dziennie tyle ludzi co w Hiszpanii albo w Niemczech że o Włoszech nie wspomnę . Dlatego uważam że nie będzie w Polsce porządku dopóki nie skończy się z lewackim ścierwem .
zgred2020.04.2 10:09
Dlaczego wy komuniści tak nie lubicie lewaków, konkurencja?
Zdradziecka i Chybiona Lewacka Kretynizacja Polski2020.04.2 10:24
Typowy Szatan: w jego pytaniu jest już zasugerowana kłamliwa odpowiedź. Jak w tym klasycznym: "Czy to prawda, że Bóg zabronił wam jeść owoce z drzew tego ogrodu?"
Zdradziecka i Chybiona Lewacka Kretynizacja Polski2020.04.2 10:10
Nic dodać, nic ująć. Lewactwo to spadek po Stalinie, Bierucie, PZPR i SB. W PRL-u żyli nieźle, po "upadku" komunizmu w 1989 - dzięki Kiszczakowi i zdrajcy TW Bolkowi - jeszcze lepiej. Dialog z nimi to strata czasu, nic nie trafia. Nienawiść zagłusza logikę i fakty. A Gówno-Prawda Michnika zatruwa im umysły.
Krystyna z Łodzi2020.04.2 14:05
Mirek, ty tępoku! Nikt by się nie cieszył z większej zachorowalności, to nie o to tu chodzi. Chodzi o to, żeby robić fikcyjnych prognoza, że ledwo jesteśmy na początku epidemii, a epidemia już wygasa. Przecież to jest kretynizm, w który wierzą tylko fanatycy PiS i TVP.
Urszula2020.04.2 17:07
Jesteś głupcem jak to pismatoł. Nikogo nie bawi wzrost zachorowań. Chcemy tylko rzetelnych informacji, a nie kłamstw nie wiem po co. Oto pan Strzemecki przewiduje, że 5.04 będzie w Polsce 2668 zachorowań, a tymczasem juz dzisiaj - 2.04 tych jest 2692 zakażonych. Po kija komu takie wyliczenia
Jarek2020.04.2 10:04
Cieszy mnie to, że Pana wróżby są bardziej optymistyczne od realiów i tego co mówi Minister Zdrowia. Gratuluję wytrwałości. Ale są tacy ludzie, którym pluje się w twarz a oni ciągle mówią, że deszcz pada. Na co Pan wyda te srebrniki, które Pan za to otrzyma?
tadek2020.04.2 11:09
to nie są wróżby to jest analiza matematyczna, a minister zdrowia musi być przygotowany na ten gorszy scenariusz i dotychczas jest, a nie tak jak za "Tusk sp.z.o.o" i "Polcy nic się nie stało"
Jarek2020.04.2 11:40
@ tadek Wiem co to analiza matematyczna i co to statystyka. Takie proste wyliczenie matematyczne Polska: śmiertelne: 43, wyleczone: 56, ogółem: 2554 % nieaktywnego zakażenia = (43+56)/2554 * 100 = 3,8% Niemcy: śmiertelne: 931, wyleczone: 19175, ogółem: 77981 % nieaktywnego zakażenia = (931+19175)/77981*100 = 25% Finlandia: śmiertelne: 17, wyleczone: 300, ogółem 1518 % nieaktywnego zakażenia = 21% Gdzie jest Polska? W czarnej d.. Poza tym ile osób jest niezdiagnozowanych, bo mało robimy testów, zwłaszcza u tych, którzy przechodzą słabo-objawowo.
Fan frondy, kochanek dwóch kobiet2020.04.2 10:01
A śmiertelnych przypadków przybywa, brawo wy.
Stachu2020.04.2 10:21
Dopiero jak ty zajobie pośmiercisz, to się to skończy !
fan frondy, mąż jednej i jedynej kobiety 2020.04.2 10:42
a co myślałeś, że jak zacznie procentowo do ilości zarażonych maleć ich przyrost, to ci co są chorzy ozdrowieją? to nie jest hary poter, naiwniaku
Kochanek Terlikowskiego2020.04.2 12:02
Wszyscy jesteśmy w doopie, brak testów = mniej zarażonych.
ardo2020.04.2 18:29
Tobie zrobić test na debilizm.
Zdradziecka i Chybiona Lewacka Kretynizacja Polski2020.04.2 9:54
Lewactwo wpadłoby w euforię, gdyby w Polsce zaczęła się eksplozja zachorowań, a prognozy nie sprawdziły się. Cóż, im bardzo trudno jest ukryć nienawiść do Polski. Pogrobowcy faryzeuszy. Obłuda aż kipi w nich.
Ciekawski2020.04.2 16:15
Ilość zidentyfikowanych zakażeń w Polsce zależy od ilości zrobionych testów, a nie od ilości zachorowań. 13 wykrytych zakażeń mniej nie oznacza nic. Pusta statystyka dla pokrzepienia serc.