23.01.20, 16:43(fot. Joanna Adamik/archidiecezja krakowska/flickr CC0)

Dzień Islamu w Kościele katolickim bez krzyża. Jest oświadczenie Archidiecezji Krakowskiej

W najbliższą niedzielę obchodzić będziemy XX Dzień Islamu w Kościele katolickim w Polsce, jednak ze względu na przypadającą w tym dniu Niedzielę Słowa Bożego, krakowskie obchody przeniesiono na poniedziałek 27 stycznia 2020 r. Jak się okazuje, plakat promujący to wydarzenie przedstawia kopuły meczetów z półksiężycami na szczycie. Nie ma za to ani jednego krzyża. Do sprawy odniosła się krakowska kuria.

PUBLIKUJEMY OŚWIADCZENIE Biura prasowego Archidiecezji Krakowskiej

"W związku z plakatem przygotowanym przez Radę ds. Dialogu Ekumenicznego i Międzyreligijnego Archidiecezji Krakowskiej na 20. krakowski Dzień Islamu w Kościele katolickim, przedstawiającym na pierwszym planie krajobraz muzułmańskiego miasta, zdominowanego przez półksiężyce, a jedynie w jego tle Kościół Mariacki w Krakowie pozbawiony krzyża, wyrażamy głębokie ubolewanie.

Pragniemy podkreślić, że Arcybiskup Marek Jędraszewski w liście skierowanym dnia 6 stycznia br. do społeczności muzułmańskiej w Krakowie napisał, iż „pokojowe współistnienie pomimo różnic” to  wielowiekowe doświadczenie krakowian. Ten pokój należy budować na prawdzie i poszanowaniu symboli religijnych, czemu dał wyraz Metropolita Krakowski podczas swojej podróży solidarności do Syrii
w grudniu ubiegłego roku. Temu też dziełu budowania pokoju winny służyć Dni Islamu w Kościele katolickim."

 

 

"Wierzę, że nasze krakowskie spotkanie katolików i muzułmanów z okazji XX Dnia Islamu w Kościele Katolickim jest dobrą okazją, by podjąć wspólne działania na rzecz pokoju i bezpieczeństwa oraz przeciwdziałać przemocy. By budować nasz wspólny dom tu, na terenie Krakowa — miasta, którego mieszkańcy nie tylko doświadczyli boleśnie owoców nienawiści w czasie II wojny światowej, ale przez stulecia doświadczali pokojowego współistnienia pomimo różnic. Bardzo ważne jest, by we współczesnym świecie pełnym zagrożeń i doznającym ogromnych przemian, kontynuować razem dzieło kultury spotkania rozpoczęte w naszym mieście przez św. Jana Pawła II" - napisał abp Marek Jędraszewski w liście do społeczności muzułmańskiej w Krakowie z okazji XX Dnia Islamu w Kościele Katolickim w Polsce.

 

 

bz/diecezja.pl/fronda.pl

Komentarze

KatarzynaC2020.01.30 0:15
"...wierzę w jeden święty, powszechny, apostolski i katolicki kościół" i nie potrzebuję świętować "dni innowierców", ani patrzeć, jak nasi włażą bez wazeliny każdemu innowiercy, jakby zapomnieli, że tolerancja i szacunek nie równa się uległości i wytracaniu istoty naszej wiary i przemycaniu wątków innowierczych do naszej wiary.
sumienie2020.01.29 10:05
W tym głosie nie czuć ani wiary ani wiedzy. ZWIETRZAŁA SÓL
Leo2020.01.29 9:34
I jak zwykle ks. Natanek ma rację. Niektórzy biskupi działają destrukcyjnie na Kościół - jak temu zaradzić?.
Stefan2020.01.29 1:14
Robcie sobie dni islamu w waszych palacach biskupich a nie w KK
Cool (Odp.3 dla M.B.)2020.01.26 9:36
Jak zwykle siejesz demagogie, próbujesz rozmydlić i piszesz o pierdołach! Pomogę Ci jednak zrozumieć istotę zagadnienia, tak żebyś nie mogła dłużej udawać idiotki! ...OTÓŻ >>>> Polacy mordujący Żydów dla legalnego Państwa Podziemnego byli ściganymi prawem PRZESTĘPCAMI !!! ...dla okupujących Polskę SŁUŻB I ADMINISTRACJI NIEMIECKIEJ ... byli BOHATERAMI realizującymi ich NARODOWY PLAN! p.s. Z resztą takim "bohaterom" zarówno z Niemiec, Holandii, Francji, jak też kilku innych krajów okupowanej Europy ... PAŃSTWO niemieckie!... do dnia dzisiejszego wypłaca "zasłużone" emerytury!
kalina2020.01.26 6:20
fack islam....
Yoshka2020.01.26 4:50
Muzułmanie też symetrycznie obchodzą dzień chrześcijaństwa w swoich meczetach: https://deon.pl/kosciol/dzien-chrzescijanstwa-w-polskich-meczetach,36126
bucik2020.12.4 9:11
Po co wprowadzac te bzdury doJedynego PRAWDZIWEGO Kosciola Katolickiego,tylko w znaku KRZYZA bedziemy zbawieni .I tylko KRZYZEM mamy sie chlubic .Kuria Krakowska niech sie opamieta .
Hanna2020.01.24 18:46
Na stronie Kur ii Krakowskiej jest podany skład Rady ds.Dialogu Ekumenicznego : przewodniczący-- ks. prof. Łukasz Kamykowski oraz nazwiska 17 członków: świeckich i duchownych.
jarecki2020.01.25 23:20
Jesto to sekta masonko- satanistyczna reprzentujaca kurie krakowska
Hanna2020.01.24 18:28
zagłosowałam na zielone łapki i nie są dodawane punkty---próbowałam wielokrotnie.Dlaczego Fronda oszukuje.? Boi się prawdziwych ocen.?
Palindrom2020.01.24 17:48
Górnolotne idee, a kończy się jak zwykle: obcą propagandą we własnym kurniku. Wygląda na to, że wśród biskupów i kardynałów nie ma już kogutów, za to przybywa pospolitych łajz i impotentów.
Palindrom2020.01.24 17:35
Masz czegoś chciał, Dyndał! W tzw. dzień judaszyzmu też demoluje się kościoły zasłaniając krzyże i ołtarze.
nn2020.01.24 13:01
Czy ekumenizm nie powinien dotyczyć tylko religii chrześcijańskich???
antek.b2020.01.24 11:41
Fronda zaczęła moderować wpisy!
Janusz 2020.01.24 11:17
Ksiądz arcybiskup Lenga ma rację. W plakacie brak krzyża tłumaczy działania masonów w kurii krakowskiej
antek.b2020.01.24 10:37
a co jeśli bóg jest ciapaty?
przerazony2020.01.24 10:32
Islam to religia pochodzaca od diabla zaprzecza samemu bustwu Jezusa , dlaczego wogole jego dni obchodzimy w KK ?
Daniel2020.01.24 7:52
a ja w ogóle nie rozumiem celu tejże akcji ! po co to i komu ma służyć ?!
Pirx2020.01.24 12:21
Polscy Tatarzy bardzo łatwo bo za pieniądze ulegają indoktrynacji Wahabitów islamskich najbardziej wsteczny odłam islamu.
Darek2020.01.24 14:50
A możesz podać przykład choć jednego tatara w Polsce który się zradykalizował w ciągu ostatnich 400 lat? Bo nie słyszałem o takim przypadku.
Darek2020.01.26 4:53
No dobra, skoro nie udało Ci się znaleźć jednego przypadku w ciągu ostatnich 400 lat, to rozszerzmy zakres poszukiwań od samego początku kiedy muzułmanie się u nas osiedlili, czyli w ciągu ostatnich 700 lat podaj proszę choć jedno nazwisko.
Czlek2020.01.29 10:31
To tylko znaczy, że nie zą w pełni muzułmanami. Nie idą za głosem Koranu, który NAKAZUJE zabijanie niewiernych.
......2020.01.29 12:24
Nie kijem ich, to pałką?
lucjanhenryk2020.01.24 2:26
Mamy POLSKICH TATARÓW, którzy są wyznania islamskiego. Nie odwracajmy się od Nich.
bogdanus2020.01.24 1:57
Ten plakat ktoś stworzył i zatwierdził, widać jaka jest intencja tego plakatu. Niema nic wspólnego z braterstwem a dominacją jednej islamskiej religii. Ten trend obserwujemy jak np; w Francji.
bolek2020.01.24 7:32
Nie wiem kto namalował, ale wszystko zatwierdza Marek "Murem za Jędraszewskim" Jędraszewski.
na pewno nie muzulmanin2020.01.24 0:37
Co sie dzieje ? Co to bedzie dalej ? W Polsce nie ma slawnych "uchodzcow" a juz sie pada na kolana przed islamem. A co bedzie jak wreszcie przyjda? Wszystko im oddamy ? Strach pomyslec, ze ta polityczna poprawnosc dopadla i Kosciol. Bo ekumenizm NIE dotyczy islamu - absolutnie nie !
Raf2020.01.23 23:46
ta rada przy Kurii katolickiej prezentuje masoński plakat idei likwidacji katolicyzmu i dominacji muzułman jako prawdziwych i pożytecznych fanatyków wbrew udawanym i bezużytecznym katolikom
Polak -Katolik nie znoszę zakłamania i obłudy !2020.01.23 23:12
Żal mi tych biednych ludzi , którzy udają kapłanów , a w imię tolerancji oczywiście, wstydzą się Krzyża z Chrystusem , którego nawet "Papież Franciszek " odsuwa na czwarte miejsce , w tzw. Domu Abrahama , nowej świątyni, która ma powstać w Abu Zabi . Ma to być kompleks trzech świątyń : meczetu , synagogi i kościoła katolickiego z łączącą przestrzenią międzykulturowych spotkań !? Papież zaaprobował plany budowy trzech ,nie , czterech świątyń bo na jednym fundamencie buduje się przyszłościową świątynię kościoła uniwersalnego , międzykulturowego.... Co za zdrada Chrystusa .... Czytając o masonach w latach 70 u.w. dokładnie tak sobie wyobrażali nowy kościół uniwersalny . Wszystkie wyznania w jednym , ale z jakim bogiem .....? Widząc , ile mordu i zgorszenia przysporzyli , to ich bogiem jest ZŁO ... Tomasz T. napisał: "masoni lepiej by tego nie wymyślili "... Czyżby ??????? Warto oglądać TV WRealu !!
Urszula2020.01.23 22:56
Z tego tłumaczenia nie wynika, dlaczego tego krzyża nie ma.Tym bardziej, że całkiem niedawno była afera z reklama, na której przedstawiono zdjęcie ze Santorini ale usunięto krzyże. Kuria pisze wiele ale ani słowo o problemie.
Azotox2020.01.23 22:31
Mając takich biskupów, masoni już nie muszą się zbytnio wysilać.
rejtan2020.01.23 22:21
My chcemy nawrócić, ten kto ma prawdę musi iść na ustępstwa, to jak z wychowaniem dzieci
tw Lolek2020.01.23 22:09
Aby dialogować z innymi religiami, czy grupami społecznymi, nie potrzeba ustalać dnia np. islamu w kościele. Szczególnie, że to religia raczej wroga chrześcijanom.
Tomasz2020.01.23 21:21
Jedraszewski , Gadecki, Głodz, Dziega i gosc.pl wspierają pedofili! Dzis przestepce pochowali wewnatrz Katedry!
Seth2020.01.23 21:11
Dzien wyznawcow szatana diabla aleaha i jego proraoka pedofila w ktorego imie zabija sie chrzescijan to czysta profanacia gdzie sa nasze barany pasterze
Ma\\\\\\\\305\\\\\\\\202gorzata2020.01.23 20:57
Podmienili nam Kościół , nie głoszą już Katechez Kościoła Katolickiego , zamiast KAZAŃ wygłaszają HUMANISTYCZNE HOMILIE o poezji , kochaniu , świecie i osobistych doświadczeniach prezbiterów , na końcu uwiarygodniają swoje przemyślenia cytatami p. J.P.II . i postanowieniami II soboru wat.. . Sobór postanowił a wytyczne i reformy przypieczętował św. J.P.II a za niedługo Bł. Kard. Stefan Wyszyński. Nasi Pasterze mają czas na "spotkania" z heretykami a nie widzą potrzeby UMACNIANIA OKALECZONEJ i PORANIONEJ WSPÓLNOTY WIERNYCH. Od lat pasą samych siebie uczestnicząc w KULTURZE i życiu świeckim a nie w życiu Bożym Kościoła i Wiernych.
....l....2020.01.29 12:10
Następna bardziej papieska niż papież, która wszystko wie lepiej.
anonim2020.01.23 20:50
Dlaczego w ogóle kościół Katolicki ma świętować dzień Islamu, to może zróbmy też dzień satanizmu w kościele.
RHQQ22020.01.24 0:52
To nie przejdzie, satanizm jest ateistyczny, tolerancyjny i pokojowy, nie po drodze z Kościołem.
Yoshka2020.01.26 5:02
Zmanipulowana ciżba nie ma pojęcia o satanizmie przecież. Oni to ciągle mylą z okultyzmem, a swoją wiedzę czerpią z hollywoodzkich filmów. To tak jakby o chrześcijaństwie uczyć się z "podręczników" Dana Browna. Nie dziw się że taka ignorancja - Polacy nie znają własnej historii, kultury ani religii, wszystko okupanci im wymazali, a co dopiero znajomość innych kultur czy religii.
Katolik 512020.01.23 20:11
Co to za odpowiedź biura prasowego Archidiecezji, przecież to Rada Archidiecezji stworzyła ten plakat. Bardzo mnie bulwersuje taka wymijająca odpowiedź, co mają załagodzić wcześniejsze wypowiedzi Arcybiskupa tyle, że nie w tej sprawie. W tym "dialogu ekumenicznym" jest tylko monolog islamu z półksiężvcem. Chciałbym pilnie poznać prawdziwą wypowiedź Arcybiskupa Jędraszewskiego, którego bardzo cenię, w sprawie braku krzyży na plakacie z wizerunkiem tylko jednego kościoła. Czy już doszło do tego, że islamiści zdejmują nam krzyże z kościołów?
Ma\\305\\202gorzata2020.01.23 20:00
"kultura spotkania , kultura dialogu" - . Czy bez modernistycznych wytycznych Biskupów wpisywanych co ROKU na "siłę" w życie religijne Kościoła Polskiego zwykli ludzie i wierni NIE WIEDZĄ , że szacunek dla innych to rzecz NORMALNA ? Obowiązuje zasada wzajemności. Nie oznacza to jednak, że katolicy mają chodzić na wspólne modlitwy do Protestantów, Żydów czy Muzułmanów. Dlatego organizowanie przez Episkopat WSPÓLNYCH pseudo ekumenicznych nabożeństw [?] jest NADUŻYCIEM i OBRAZĄ Jednego ŚWIĘTEGO Boga w Trójcy Przenajświętszej . Rzeczą gorszącą dla wiernych jest WIARA HIERARCHÓW W SPOTKANIA z bałwochwalcami i heretykami.
ANONIM2020.01.23 19:50
Tylko ubolewanie , zmienic natychmiast plakat, krzyza nie nalezy sie wstydzic, tego tez oczekuja od nas muzlumanie.
anonim2020.01.23 19:49
dobrze się składa, że taca jest po kazaniu, jeśli usłyszę coś, o promocji Islamu w Kościele nie sięgnę po ani jedną złotówkę
teresa I2020.01.23 19:35
A czy muzułmanie obchodzą dzień chrześcijaństwa?
Yoshka2020.01.26 4:58
Tak obchodzą. Nawet w Polsce: https://deon.pl/kosciol/dzien-chrzescijanstwa-w-polskich-meczetach,36126
Alicja2020.01.23 19:24
Uważam, że nastał już stosowny czas, aby bojkotować jakieś Dni Islamu czy Dni Judaizmu w Kościele Katolickim!!!. Czy żydzi lub muzułmanie mają Dni Chrześcijaństwa?
Michał Pasierb 2020.01.23 19:28
Nie mają.
....l....2020.01.29 12:18
Nie kłamie, Pasierbie.
Yoshka2020.01.26 4:51
Tak, mają dzień chrześcijaństwa w swoich meczetach: https://deon.pl/kosciol/dzien-chrzescijanstwa-w-polskich-meczetach,36126
alojz2020.01.23 19:20
najłatwiej to ubolewać, kpina!!! Ci co ten plakat zrobili i zatwierdzili (zapewne jakiś duchowny-prałat z Kurii) powinni być wymienieni po nazwisku i natychmiast zwolnieni.
Libori2020.01.23 19:12
MUZULMANIE MORDUJA CHRZESCIJAN I MY MAMY Z NIMI SIE MODLIC?PRZECIEZ TO JEST WSZYSTKO ZAPLANOWANE PRZEZ TEGO HERETYKA FRANCISZKA I PODJEGO DYKTANDO ROBI TO DIECEZJA KRAKOWSKA.DOCZEGO TO DOCHODZI.BOZE BRON NAS PRZED TAKIMI IDEOLOGIAMI.PRZECIEZ MUZULMANIE CHCA SWIATEM ZAPANOWAC I KALIFAT MIEC.
STANISLAW2020.01.23 19:07
Ten plakat jest kolejnym aktem przemocy islamu względem chrześcijan. Najbardziej wymowny jest widok kościoła mariackiego odartego z krzyża. Islamizacja dotarła do Polski!
bolek2020.01.24 7:30
Ale ten plakat zatwierdziła przecież kuria pod przewodnictwem Marka "Murem za Jędraszewskim" Jędraszewskiego!!!
marianl2020.01.23 19:06
Ja na miejscu wyznawców islamu bym się obraził .. Co ma znaczyć ten szary budynek na tym plakacie o tam z tyłu bez półksiężyca .. A na poważnie ręce opadają!
Glaudiusman2020.01.23 19:01
Z islamem nie ma pokojowego wsp o listnienia, bo nasze kraje europejskie są dla nich terenem wojny i to bezpardonowej.
N2020.01.24 7:49
Mniejszość tatarska w Polsce pokojowa współisnitejąca od wieków. A w razie potrzeby chwytająca za broń w obronie Polski.
Yoshka2020.01.24 7:59
Twoja niewiedza jest porażająca. Muzułmanie są w Polsce nieprzerwanie obecni od XIV wieku i nigdy nie wywołali ani wojny, ani zamieszek, ani nie sprawiali problemów jako mniejszość wyznaniowa. Przelewali za Polskę krew i walczyli po polskiej stronie, choćby z Turkami pod Wiedniem.
STANISLAW2020.01.23 18:57
Reakcja na ten plakat powinna być bardziej zdecydowana! Powinno się zażądać zmiany plakatu - pod warunkim rezygnacji z obchodów!! Bezwzględnie!
Spoko2020.01.23 18:55
To brzmi tak jak "Dzień Lucyfera w Niebie"
Stefan2020.01.29 1:08
Robcie sobie dzien islamu i palacu biskupim a nie w KK
KATON STARSZY2020.01.23 18:52
Krótko!,du....a sr...ła i pier.......ła i wołała tra-ta-ta.Kardynale Dziwisz,tłumiłeś informacje o pedofili w Kościele razem z nuncjuszem Kowalczykiem a całe odium skandalu spadło na ,, BOGU ducha winnemu'' Janowi Pawłowi II.W ekspresowym tempie zostałeś kardynałem,a teraz boisz się KRZYŻA jak diabeł święconej wody.Miałem skończyć na jednym zdaniu,ale mnie poniosło.
chordad2020.01.24 9:12
ale Dziwisz od dawna nie jest abp-em Krakowa...
Michał Pasierb 2020.01.23 18:43
Zamiast komentarza.... https://www.youtube.com/watch?v=bWAb8aGE9wc
Kwak2020.01.23 18:23
Ou yeah.....to ja czekam "z utęsknieniem" na dzień satanisty w Kościele K., myślę, że niedługo zostanie wprowadzony, bo czemużby nie? Prawda, panowie z episkopatu, to Wam przecież już nie zrobi różnicy?
RHQQ22020.01.23 18:25
Nie przejdzie, satanizm jest ateistyczny, tolerancyjny i pokojowy, nie po drodze z Kościołem.
Czlek2020.01.29 10:29
Ale Islam jest bałwochwalstwem i czczeniem demona Allaha, który nic nie ma wspólnego z Bogiem Ojcem. Też nie po drodze z Kosćiołem. Proszę poczytać.
Polka Katoliczka2020.01.23 18:09
Przeczytałam tytuł artykułu i już zdenerwowałem się!!!! Co w tym naszym kraju się dzieje do jasnej....?! JEZU! Trzymaj MNIE! Bo nie ręczę za słowa ktore cisna się.... pozdrawiam POMYSLODAWCOW:((
e...2020.01.23 17:59
Kto podjął decyzję o takim wyglądzie plakatu Krasnoludek? Nazwisko funkcja w kościele Ukarać Nie róbcie z nas głupków.
RHQQ22020.01.23 18:24
nazwisko: Jędraszewski funkcja w kościele: zastępca przewodniczącego Konferencji Episkopatu Polski, arcybiskup metropolita krakowski Nie ma za co.
Ewa2020.01.23 17:52
Biskupi, wy już nie jesteście katolikami ani sługami Boga, ale uniżonymi posługaczami Framciszka od muzułmanów.
anonim2020.01.23 17:50
jak przypominam sobie zdjęcia ukrzyżowanych chrześcijan na Bliski Wschodzie, to mówię NIE ideologii politycznej islamu! Islam nie ma nic wspólnego z religią, to projekt polityczny. „Los wschodnich chrześcijan jest zapowiedzią naszego własnego losu” - były francuski premier Fillon
Prawda2020.01.23 17:41
Dni religii w KK, którą wymyślił pedofil i antysemita. Oraz U B O L E W A N I E za pedofilię w KK, za brak krzyża na plakacie a potem się dziwią, ze kościoły pustoszeją. Msza dziękczynna za rządy Gronkiewicz, pogrzeb Jaruzelskiego w Katedrze WP w asyście biskupów. Jak się Jaruzelski nawrócił to powinien mu pogrzeb odprawić wikary w jego parafii. Świat się kończy nawet dla KK prawda nie ma wymiaru absolutnego tylko jest R E L A T Y W N A !!! Róbcie tak dalej a potem się dziwcie.
anonim2020.01.23 17:40
Rak, który zabija KK. gloria.tv/post/6vonZhCJuweD4F2ns47EuynBJ
stan2020.01.23 17:37
A cóż ta kuria wypisuje? Mieszkańcy Krakowa doświadczyli nienawiści ze strony islamu, bo przecież to są dni islamu., nie niemieckiego protestantyzmu? Jednak sabotaż w kurii trwa. Plakat, a teraz taki tekst? Teraz rozumiem, dlaczego taki jazgot wszczęła "GW", gdy abp. chciał odwołać tą V kolumnę.
Yoshka2020.01.26 4:57
Czy zatem islamscy mieszkańcy Warszawy doświadczą teraz twoim zdaniem nienawiści ze strony katolicyzmu i chrześcijaństwa, skoro symetrycznie organizują dzień chrześcijaństwa w swoich meczetach? https://deon.pl/kosciol/dzien-chrzescijanstwa-w-polskich-meczetach,36126
gio'2020.01.23 17:29
Czy w jakimkolwiek kraju islamskim świętują dzień katolicyzmu czy choćby chrześcijaństwa?
Mikołaj 2020.01.24 2:56
Niebywała rzecz ! . Zagłosowałem tutaj na zielono łapkę i z 74 zrobiło się 73- co to za sztuczki ?!.
Jan2020.01.23 17:28
Czy są Dni Katolickie w Islamskich krajach, w meczetach?
N2020.01.24 7:45
Tak.
1232020.01.25 8:11
N !! nie klam !! bo nie ma dni katolickich w Islamie tylko chrzescijanie pozwalaja na urzadzanie tego typu cyrkôw
Yoshka2020.01.26 4:54
Ty kłamiesz, bo muzułmanie symetrycznie obchodzą dzień chrześcijaństwa w swoich meczetach: https://deon.pl/kosciol/dzien-chrzescijanstwa-w-polskich-meczetach,36126
Takie rzeczy tylko w kaczolandzie2020.01.23 17:23
Oni to by nawet buddystom ten krzyż wciskali taka nachalna reklanma powoduje wyłącznie deprecjacje tego symbolu
sylw2020.01.23 17:21
a czy ktoś widział, chrześcijańskie modły w jakimś meczecie razem z muzułmanami ?
Jarek2020.01.23 20:18
A JPII to co? Modlił się w meczecie http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,264260.html To co, JPII jest be, będziesz nawoływać do odebrania mu rangi świętego?
rejtan2020.01.23 22:18
a czy to my nawołujemy do nawrócenia na jedyną właściwą wiarę w Jezusa Chrystusa, czy oni nas ?
Jarek2020.01.24 8:53
rejtan byłem w wielu krajach islamskich i nikt nie nawracał mnie na islam. Jeśli jedziesz do kraju gdzie w konstytucji mają zapisane, że islam jest jedyną słuszną religią, i nie wolno mieć na wierzchu emblematów innej religii, to uszanuj to, chyba, że chcesz być męczennikiem. Tak naprawdę, to KK jest najbardziej ekspansyjny (misje). Jak to powiedziała jedna nasza sportsmenka "w d.. byliście, g... widzieliście, a wymądrzacie się" Pierwsza zasada, szanować się nawzajem, a nie nienawidzić. Powiedz mi rejtanie ilu naszych "katolików było w kościele będąc na wczasach w Egipcie, czy w Turcji, czy w Jordanii. Pewnie mi powiesz, że nie ma tam kościołów, są, ale trzeba się wysilić, wypożyczyć samochód i dojechać. W Egipcie to ryzyko, ale byłem. Uważasz się za lepszego człowieka od tych innych wyznań? To chyba pycha.
bolek2020.01.23 17:16
Myślę ,że w tym obłąkanym ekumenizmie ustanowią dzień komunizmu by przypodobać się Chinom a wtedy w majestacie prawa trafią do pudła. Co ty na to Ryś.
Janka2020.01.23 17:16
Brawo Jędraszewski, zatwierdzając ten plakat walczy z LGBT przecież, tak jak chcieliście. Islamiści też mordują LGBT, więc murem za Jędraszewskim.
nie ślepy2020.01.23 17:13
Jakoś Panu Jezusowi nie przyszło do głowy świętowanie pogańskich religii...! Od promocji się wszystko zaczyna...!
bolek2020.01.24 7:34
Ale Markowi "Murem za Jędraszewskim" Jędraszewskiemu przyszło do głowy świętowanie islamu.
Nie ma jak dutki...2020.01.23 17:09
Być może wielebni czują już kasiorę gdzie indziej i obstawiają inne konie? Może dotacje będą na kursy na mułłów i się załapią? Mogą wiedzieć coś od znajomych europarlamentarzystów, kto wie...
KATOLIK2020.01.23 17:03
Biskup wyraził ubolewanie i co dalej? Plakat dalej jest ten sam, czy go wyrzucą do kosza? Nadal też nie wiadomo kto z kurii zatwierdził ten plakat i jakie poniósł konsekwencje za promocję meczetów i usunięcie krzyża z kościoła? W ogóle całe te dni islamu świadczą, że w Kościele Katolickim świętuje się fałszywe religie, co jest skandalem i żadne ubolewania nie wystarczą.
anonim2020.01.23 17:00
WYRZUCIC MASONOW Z KOSCIOLA TO SA WROGOWIE KOSCIOLA KATOLICKIEGO WRAZ Z BP NYCZEM NATYCHMIAST TAK MOWI KATOLIK PRAKTYKUJACY
czł.k.k.2020.01.23 16:55
Dzień Islamu w Kościele katolickim bez krzyża?Dla mnie to nie do przyjęcia!kto jest w tej Radzie?Czy tu chodzi o dialog,czy o dominację nad Kościołem katolickim?Rada do wymiany.
Michał Pasierb 2020.01.23 18:41
Przedstawiciele tzw.kościoła otwartego...Proszę posłuchać: https://www.youtube.com/watch?v=bWAb8aGE9wc
OLI2020.01.23 16:53
Małe błędy rodzą coraz większe błędy. Po jakiego grzyba było nam wprowadzanie w Polsce świętowania dni islamu? Następny krok - to już chyba tylko zasłanianie półksiężycem krzyży na kościołach i wieszanie ich na budynkach. Trudno sobie wyobrazić, co można jeszcze zrobić, żeby się bardziej podlizać i upodlić.
halina2020.01.23 18:51
ten osobnik ktory wprowadzil to swieto powinien by ukarany a swieto zlikwidowane
kalina2020.01.26 6:23
pogonic bergolio do islamabadu....heretyk...
....l....2020.01.29 11:47
Naucz się czytać ze zrozumieniem, a później bierz się za komentowanie. Wyraźnie napisali, że to pomysł Jana Pawła II.
MementoMori2020.01.23 20:28
Kościół w ramach fałszywego miłosierdzia funduje dzień islamu , dzień judaizmu który zazwyczaj kończy się odejściem od wiary katolickiej . Żydzi ani muzułmanie żadnego dialogu z kościołem katolickim nie chcą , gdyż uważają że to inne religie w tym katolicy powinni się nawracać . A że inne religie są radykalne gdyż po prostu wywierają siłą gwałt na woli człowieka bo te religie to ludzki wymysł , to ludzie lgną do większości tam gdzie silni . A Pana Jezusa nie przyjęto jako Boga , bo był zbyt ludzki , nie dał ziemskiej władzy i panowania jak to daje szatan . Gdy Szatan kusił Jezusa powiedział " odddaj mi pokłon a wszystkie królestwa będą twoje "
halina mucha2020.01.24 6:35
to NWO.......filmy w necie ; żydomasonreia imperium zła......nowy porządek świata wg antychrysta.....nowa globalna religia antychrysta......rządzi synagoga szatana--wszystkie odc . kolejno po sobie następujące.....
kalina2020.01.26 6:21
fack islam...