22.01.20, 15:00

Oficjalne: Episkopat odcina się od abp. Jana Pawła Lengi

Abp Jan Paweł Lenga nie reprezentuje Kościoła katolickiego w Polsce – poinformował rzecznik Episkopatu, ks. Paweł Rytel-Andrianik. Zaznaczył też, że abp Lenga nie jest członkiem Konferencji Episkopatu Polski.

 

Ks. Rytel-Andrianik w komunikacie wydanym w środę podkreślił: „W związku z dyskusją nt. wypowiedzi abp. Jana Pawła Lengi, przypominam, że abp Lenga nigdy nie był i nie jest członkiem Konferencji Episkopatu Polski. Informowałem o tym w kwartalniku Więź (Jesień 2019, 3 [677]). Wypowiedzi abp. Lengi nie można więc w żaden sposób utożsamiać z Konferencją Episkopatu Polski. Nie można ich też traktować jako stanowiska polskich biskupów”.

Rzecznik Episkopatu wyraził ubolewanie, że abp Lenga „występuje w środkach społecznego przekazu i wprowadza wiernych w błąd”.

BP KEP

Komunikat ws. wypowiedzi abp. Jana Pawła Lengi

W związku z dyskusją nt. wypowiedzi abp. Jana Pawła Lengi, przypominam, że abp Lenga nigdy nie był i nie jest członkiem Konferencji Episkopatu Polski. Informowałem o tym w kwartalniku Więź (Jesień 2019, 3 [677]). Wypowiedzi abp. Lengi nie można więc w żaden sposób utożsamiać z Konferencją Episkopatu Polski. Nie można ich też traktować jako stanowiska polskich biskupów.

Należy wyrazić ubolewanie, że abp Lenga występuje w środkach społecznego przekazu i wprowadza wiernych w błąd.

Informuję, że abp Lenga nie reprezentuje Kościoła katolickiego w Polsce.

Ks. dr Paweł Rytel-Andrianik
Rzecznik Konferencji Episkopatu Polski

bsw/Episkopat.pl

Komentarze

janem2020.01.24 19:27
Masoneria szaleje
Maria2020.01.24 14:40
Tadeusz Isakowicz-Zaleski Środa, 22 stycznia (20:29) Sędziwemu i zasłużonemu arcybiskupowi za jego gorliwą posługę w Kazachstanie należą się wdzięczność i szacunek, a nie takie połajanki ze strony kościelnych urzędników. Jeżeli rzecznik episkopatu tak bardzo dba o prawdę, to kiedy wreszcie powie publicznie, kto i z jakich pobudek tuszował (i tuszuje nadal) skandale obyczajowe wywołane w Rzymie, Łomży i Poznaniu przez zmarłego niedawno abp. Juliusza Paetza? Przecież tuż po pogrzebie owego hierarchy arcybiskup poznański, a zarazem przewodniczący episkopatu, Stanisław Gądecki obiecywał prawdę i oczyszczenie.
anonim2020.01.23 15:18
Tutaj jest ciekawy art. o bezsilności mocodawców wobec prawdy, którą głosi bp. Lenga:). https://deon.pl/kosciol/sprawa-abp-lengi-od-arcybiskupa-powinien-odciac-sie-przewodniczacy-episkopatu,731034
dafi2020.01.23 10:59
episkopat won! nie wiedza jakiemu Panu sluza.
gryf2020.01.23 10:36
Nie można zapomnieć, że Prymasem Polski obecnie jest niejaki Polak, że kardynałem jednej części Warszawy jest niejaki Nycz, że do popularnym wśród postępowych katolików są takie postaci jak Ryś, Lemański, Giżyński i Kramer. Czy w takim układzie powinno dziwić, że niejaki Paweł Rytel-Andrianik ogłasza, że świątobliwy abp Lenga nie mówi tym samym głosem, co oni? Należy tylko dodać - i dzięki Bogu, że nie mówi!
andrzejhahn32020.01.23 4:29
episkopat to zgraja parszywych kreatur ,nierobowi pasozytow spolecznych i ..DLATEGO SRAM IM DO RYJA
Marek212020.01.23 6:51
W tym wątku jesteś bardzo umiarkowany w swoich obietnicach. Prawdziwi Katolicy Polscy nienawidzą biskupów o wiele mocniej od Ciebie. Zostałeś przelicytowany :-)
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.01.23 9:35
Widzisz, czasem się zapomnisz i napiszesz prawdę :), ale w twoim stanie lepiej, żebyś trafił w pieluchę, stary obsrrajnogo :)
Jazzz2020.01.23 10:30
Na tym portalu aż roi się od ateistów i wrogów Kościoła.
anonim2020.01.23 2:35
Rak, który zabija KK od czasu II Soboru Watykańskiego, gdzie czuć było swąd szatana. Czas na przygotowanie przyjścia antychrysta. Atak na abp. Jana Pawła Lengę jest pokłosiem II Soboru Watykańskiego. gloria.tv/post/6vonZhCJuweD4F2ns47EuynBJ
Marek212020.01.23 6:54
To sobie na Frondzie poczytaj o roli JPII na Soborze. Kolejny znienawidzony przeć Ciebie?
Katolik2020.01.23 8:32
Biedny kolesiu wracaj na Deon.pl. Tam seplenią po twojemu.Co tu robisz?
Marek212020.01.23 8:50
A ja wolę Frondę. Tutaj jest weselej. Na żadnej stronie katolickiej takich bluzgów na biskupów się nie zobaczy. I to z ust najwierniejszych katolików. A JP II na Soborze właśnie Fronda pisze. I masz to nadal na stronie tytułowej. Nawet gdyby się stąd wyniósł tego nie zmienisz. Fakty bywają uparte.
Katolik2020.01.23 10:00
Za darmo nie obrywają. Czasy trzymania paluszka w *** hierarchów się skończyły. Dziś od razu każdy wierny widzi na przykład filmik jak biskupi na własnych ramionach wnoszą do świątyni pachamamę i reagują. Non possumus!
Marek212020.01.23 10:20
Fakt, że nie raz sobie grabią, choć akurat kwestia tych figurek nie jest dla mnie najważniejszym z biskupich grzechów. O wiele gorszym jest strach, zamykanie sie w murach pałaców, strach przed ludźmi i światem. Ale czym innym jest precyzyjne wskazanie błędów czy zaniechań a czym innym wściekły hejt jak tutaj.
anonim2020.01.23 2:20
pastuszki antychrysta
Lublinianka2020.01.23 1:58
Abp Lenga uderzył w przysłowiowy stół, więc nożyce się odezwały??? Wiedziałam, że słowa prawdy, jakie padły z jego ust w wywiadzie z Janem Pospieszalski w poniedziałkowym "Warto rozmawiać" będą solą w oku większości polskich hierarchów kościelnych. Prawda w oczy kole, Wasze Ekscelencje? Weźcie się wreszcie za prawdziwą ewangelizację w Polsce, Drodzy Pasterze Kościóła, bo "wilk" sekularyzacji, ateizacji, genderyzmu i dewiacji seksualnych już dawno sieje spustoszenie w "owczarni" polskiego Kościoła Katolickiego, a Wy nie robocie NIC, żeby go zwalczyć!!! Po Seminarium w Lublinie hula wiatr - w rocznikach jest po kilku kandydatów na księży (I rok - 13, II rok- 6, III rok- 2, IV rok- 8, V rok- 9, VI rok- 9), a z tych kilku każdego roku TYLKO POŁOWA przyjmuje święcenia prezbiteratu!!! Jeszcze do niedawna polscy duchowni bardzo licznie wyjeżdżali na misje ewangelizacyjne, wkrótce do nas będą przyjeżdżać misjonarze, albo konieczne będzie łączenie parafii i księdza na Eucharystii będziemy widzieli w aktualnych kościołach parafialnych raz na kwartał - jak to ma obecnie miejsce na Syberii 😔
ED2020.01.23 1:36
Zastanawiam się CZY EPISKOPAT POLSKI JEST POLSKI SKORO MSZĘ ŚW. W STARYM TRYBIE W ZESZŁYM ROKU NA MARSZ NIEPODLEGŁOŚCI ODPRAWIŁ KSIĄDZ Z BRACTWA PIUSA X KTÓREMU PRZEWODZI Karl Stehlin NARODOWOŚCI ?????? I CO O TY MYŚLEĆ
aristotle2020.01.23 1:35
Tak, zdrada i zemsta - dintojra biskupów-masonów :-) Jako Polacy mamy szczególny sensus fidelium uształtowany przez nasze doświadczenia historyczne. Ks. Rytel-Andrianik, jak i cała ta spółka (kibuc?), minęli się z tymi doświadczeniami kształtującymi Polski Naród i się z nimi nie utożsamiają. Ks. Abp. Lenga, ma te doświadczenia wyryte na swym sercu i duszy jako żolnierz Samego Chrystusa walczący na Przedmurzach Chrześcijaństwa- Antemurale Christianitatis. Ks. Rytel-Adrianik jak i cała ta spółka, nie mają o tym żadnego pojęcia i stąd nie są oni godni zawiązać mu rzemyka u jego sandałow. Proroków się likwiduje, stąd spółka zdecydowała się na ten ruch. Ks. Abp. jest dla nich wyrzutem sumienia... Narodzie Polski, PATRZ UWAŻNIE..., NIE DAJ SIĘ ZAMYDLIĆ szumowinami wilków w owczych skórach...
Marek212020.01.23 8:53
Skoro biskupi to żydowskie szumowiny w owczych skórach to jakie widzisz rozwiązanie? Schizma? Wystrzelanie? Wieszanie biskupów jak za Kościuszki? Czy tylko gadanie by gadać?
aristotle2020.01.23 9:13
Marek 21, Powtórzę raz jeszcze po Twoich wpisach i twojej aktywności tutaj wyraźnie widać, że jesteś tutaj z misją. Jakiś zadaniowiec advocatus diaboli..... Napewno nie kochasz Kościoła..... .... zwykły trol....... ... a co do Kościuszki to nie znasz historii (powinieneś się douczyć :-) Kościuszko był przeciwko wieszaniu. Właśnie powstrzymał wzburzony lud Warszawy przed dokonywaniem sprawiedliwości dziejowej. Niestety ponieważ wrócił do Warszawy by uciszyć lud, przegrał kolejną bitwę....
Marek212020.01.23 9:23
Wiem że był przeciwny, ale nie napisałem że było to nie decyzją Kościuszki, ale za Kościuszki: w trakcie wywołanej przez niego insurekcji. A poza tym nie pisz ciągle tego samego o mnie tylko zaproponuj cokolwiek merytorycznego.
aristotle2020.01.23 9:47
...przy złej woli merytoryczność nie osiąga zamierzonego celu... ...szkoda energii.... ...twoja czujność i aktywność tutaj same mówią za siebie. Amen.
Marek212020.01.23 10:24
Jeżeli aktywnie bronię biskupów przed oceanem hejtu to znaczy że jestem masonem, żydem i komunistą? Świetne.
aristotle2020.01.23 10:40
Najpierw to trzeba bronić PRAWDY... ... I TU SIĘ ROZSTRZYGA WSZYSTKO, PANIE MARKU... Historia nas uczy, że biskupi moga tez upaść a nawet zdradzić jak np. w czasie polskiej targowicy, czy tez w czasie reformacji np. angielskiej, gdzie prawie wszyscy biskupi zdradzili swoje owce, albo wcześniej w czasie herezji ariańskiej, kiedy prawie wszyscy dołączyli do herezji itd. Prawda Panie Marku się liczy i PRZEDE WSZYSTKIM PRAWDA. Wiara w autorytety nawet kościelne często źle sie kończy... przysłowiową ręką w nocniku.... :-) Potrzebujemy Kościoła, ale Prawdziwego, Chrystusowego.... Wierzącyi tylko wierzący mają prawo i obowiązek go korygować....
Marek212020.01.23 11:07
Korygować, owszem. Ale nie obrzucać błotem. Biskupi z całą pewnością nie są nieomylni. Niestety, są często mali, bierni, przestraszeni, zamknięci w swoich pałacach. Często wygadują głupoty. Ale to co wylało się w tym wątku przekroczyło jednak zdecydowanie wszelkie ramy. I piszą te bluzgi ludzie uważający się za katolików! Trochę szacunku i miłości!
aristotle2020.01.23 11:37
:-)
Jazzz2020.01.23 0:31
Po upadku komunizmu zaczęto w Kazachstanie tworzyć struktury Kościoła Katolickiego. W 1991 utworzono Administraturę Apostolską. Marianin, ksiądz Jan Paweł Lenga był jej Administratorem, jeszcze przed otrzymaniem święceń biskupich. Po utworzeniu diecezji, już jako biskup [pierwszy w Kazachstanie], został mianowany przez papieża Jana Pawła II, 6 sierp. 1999 r., pierwszym ordynariuszem diecezji Karaganda. Od 2011 r. jest biskupem seniorem tej diecezji. Odchodząc na emeryturę wyjechał z Kazachstanu do Polski. Mieszka w domu księży Marianów w Licheniu Starym. Został odznaczony Krzyżem Komandorskim Orderu Zasługi Rzeczpospolitej Polskiej. Życiorys tego kapłana to gotowy scenariusz na film.
and1232020.01.22 23:51
A katolicy odcinają się od episkopatu.
Marek212020.01.23 9:01
Obrzucając go błotem. Biedny andrzejhahn3 ze swoim sraniem do ryja nagle stał się bardzo umiarkowany. Tak został przelicytowany przez Prawdziwych Katolików.
Jolanta2020.01.22 23:25
A co to ma do rzeczy, że "nigdy nie był członkiem polskiego episkopatu"? W czym abp Lenga wprowadza w błąd. Niech wasza mowa będzie tak, tak, nie, nie. Przecież Ks. Abp NIE MÓWIŁ, że jego wypowiedzi są w czyimś imieniu. Mówi podobnie jak inni biskupi broniący Kościoła świętego, jego transparentności, tożsamości. Oświadczenie jest "obok". Do czego się odnosi? Czy Ks. rzecznik odcina się od nauczania Jezusa Chrystusa i Kościoła Chrystusowego?
agatgr12020.01.22 22:14
Jednym słowem ów Andrianik odcina się od wiernych KK w Polsce którzy chcą poznać prawdę.
Jan Radziszewski2020.01.22 20:55
NMP 12.09.2017 Oddając wszystko Bogu do dyspozycji poprzez Moje Niepokalane Serce sprawiacie, że Łaska Boża może ratować, dotykać swoją mocą dusze osób, które takiego ratunku właśnie potrzebują. Najcenniejszą, a zarazem najtrudniej do wyrwania diabłu jest dusza osoby wybranej, a szczególnie kapłana, biskupa i kardynała. Demon walczy o te dusze ze szczególną zaciekłością. Czas powoli dobiega końca, dopełniają się dni pełne trwogi i zabiegania. Niebawem z Woli Bożej cały świat zostanie gruntownie oczyszczony kolejną serią katastrof i kataklizmów. W miejscach, w których ludzkość znacznie oddaliła się od Boga i Jego Prawa, szatan i jego ludzie rozpoczną swoje złowrogie działanie, zwłaszcza w miejscach, gdzie nasilać się będą rozruchy, zamieszki, niepokoje i zamachy. Boża ochrona działać będzie tylko tam, gdzie ludzie trwać będą na ufnej modlitwie. Ludzie demona chcą, aby wybuchła wojna w całej Europie i chcą wciągnąć Polskę w pułapkę, aby i tu polała się obficie krew. Cele Polski oraz jej zdrajcy. Dwoją się oni i troją, aby zniszczyć to, co dobre jest jeszcze w Polsce wyznaczone przez zaborców znacznie wspierają wrogowie wewnętrzni. Niedługo nastąpią kolejne wydarzenia nadwyrężające siły i środki wielu osób. Jeżeli wkrótce nie rozpocznie się Wielka Narodowa Modlitwa, dojdzie w Polsce do znacznego rozlewu krwi, a wówczas wielu z was umrze, to będzie wasze ostatnie już oczyszczenie. Ważą się losy Mojego Królestwa, w którym wy Polacy jesteście. Jestem waszą Królową, lecz nie chcę jedynie czci okazywanej Mi wyłącznie waszymi słowami, lecz niech słowa wasze będą poparte czynami pełnymi miłości. Żądam opamiętania się polskich biskupów, żądam ich rzeczywistego nawrócenia, nie tylko słownych deklaracji, z których niewiele wynika, lecz czynów i rzeczywistego dobrego działania. Polscy hierarchowie nie chcą zmian, dobrze jest im na wygodnych posadkach. Jeżeli się nie zmienią, jeżeli się prawdziwie nie nawrócą, Bóg zacznie odwoływać ich do wieczności, a tam każdy z nich będzie sprawiedliwie osądzony przez Mojego Boskiego Syna, jako Sprawiedliwego Sędziego
Jola2020.01.22 20:48
Jestem zszokowana zachowaniem Episkopatu wobec abp. Lengi. Podnoszą rękę na takiego kapłana w pełni głoszącego prawdę i Jezusa. Polska to nie Niemcy że tam się takie rzeczy dzieją. Tutaj wyjdą na tym jak zabłocki na mydle, sami sobie szkodzą, przejadą się na tym i pokazują kim są. Szok.
Jan Radziszewski2020.01.22 20:47
NMP 12.09.2017 To, co jest zawarte w Piśmie Świętym zrealizuje się do końca. Przypomnijcie sobie, co mówił Mój Boski Syn do Apostołów: „nie podobna, aby na koniec nie pojawiły się zgorszenia, ale biada temu, przez którego one przyjdą”. . Żądam zmian w Kościele Świętym, powrotu do sacrum, zakończcie znieważanie Mojego Boskiego Syna Jezusa Chrystusa. Przywróćcie Tabernakula do głównych ołtarzy, Msze Święte niechaj z powrotem będą odprawiane przodem do Tabernakulum, zacznijcie ponownie używać ambon, a tam gdzie ich nie ma, wykonajcie je. Nade wszystko przywróćcie balaski i tylko przy nich niechaj będzie udzielana Komunia Święta, tylko z rąk kapłanów i diakonów, wyłącznie na klęcząco i do ust. Zrewidujcie wystrój kościołów, bo zbyt wiele kościołów nie pobudza do modlitwy, nie budzi ludzkiej pobożności, a wiele z nich projektowanych zostało przez sympatyków masonerii. Kto zechce Mnie posłuchać? Trójca Święta życzyła sobie, abym to Ja dzisiaj do was przemówiła. Bliski jest już triumf Mojego Niepokalanego Serca. Masoneria zaplanowała zmianę Słów Konsekracji we Mszy Świętej. Kto z kapłanów posłucha tego zarządzenia i wcieli je w życie, ten od tej chwili nie będzie dokonywać konsekracji, a Najświętsza Ofiara ustanie. Strzeżcie się człowieka zatracenia, Antychrysta, on zwiedzie wielu swoimi fałszywymi cudami. Nie wolno wam za nim pójść, ani pozwolić zaszczepić się znamieniem bestii. Polacy, jako wasza Królowa proszę was i błagam, odmawiajcie codziennie Różaniec Święty przed wystawionym Najświętszym Sakramentem. Da to wam wiele wielkich łask, a wrogowie wasi nic złego wam nie uczynią. Módlcie się, pośćcie, składajcie Bogu ofiary przez Moje Niepokalane Serce. Potrzebuję wiele waszego wysiłku, by uratować od wiecznego potępienia waszych wielu kapłanów, biskupów i kardynałów. Znacznej ich liczbie zagraża wieczne potępienie z powodu ich zatwardziałości, braku opamiętania, krnąbrności, a nade wszystko wielkiej pychy. Tylko wytrwała modlitwa, której towarzyszy post i ofiary mogą powstrzymać lub ograniczyć działanie złego ducha i tych ludzi, którzy się złemu duchowi poddają.
Jan Radziszewski2020.01.22 20:39
NMP 12.09.2017 Pragnę uświadomić was, że nie wszystkie zarządzenia wydawane w Kościele Świętym są dobre i zgodne z Wolą Boga. Działają w Kościele Świętym siły, które wielu z was dobrze zna. ++ + Knują, zmieniają prawdę na fałsz, zmieniają wiele w Kościele Mojego Boskiego Syna na złe. Tą organizacją jest masoneria i iluminaci wraz z organizacjami im pokrewnymi, a jest to kościół szatana Mojego odwiecznego wroga. Od pewnego czasu te organizacje przeniknęły do wnętrza Kościoła Świętego próbując zniszczyć go od środka, gdyż walka zewnętrzna nie przyniosła im zbyt wielu rezultatów. Od ponad stu lat posyłają oni swoich ludzi do seminariów duchownych, a uzyskawszy święcenia kapłańskie, pną się po szczeblach kariery do chwili, kiedy uzyskują sakrę biskupią, potem nominacje kardynalskie i od tej pory mogą swobodnie wcielać swoich ludzi do struktur Kościoła Świętego. W międzyczasie przy pomocy demonów ułożyli swój plan działania znany przez, wielu jako „mistrzowski plan zniszczenia Kościoła od wewnątrz”. Z początku działali po cichu, niepostrzeżenie. wcielając ten plan w życie. Mając już znaczne wpływy, posiadając wielu biskupów i kardynałów na swoich usługach, wykorzystali nadarzającą się okazję proponując swoje zmiany na Soborze Watykańskim II. Gro zmian demonicznych w kościele ukryli w dokumentach posoborowych. Demony modernizmu rozpoczęły powoli wprowadzanie zmian w Kościele Świętym, narzucając je z najwyższych stanowisk Kościelnych. Znacie wiele tych zmian, bo możecie obserwować je codziennie.
matis892020.01.22 20:21
Episkopat pokazał że nie reprezentuje polskich katolików tylko swój podły interes i masonerii. Zaatakować takiego wybitnego kapłana za mówię prawdy Jezusa ? Wstyd i hańba. Polscy katolicy już wiemy że nasz Episkopat nie jest za nami tylko przeciwko nam i prawdzie. Wstyd i hańba.
Tego nie dowiesz się z Frondy2020.01.22 19:54
Abp Jan Paweł Lenga to rzymskokatolicki kapłan. Występuje m.in. w Mediach Narodowych. Jak mało który dziś hierarcha, nieustępliwie występuje przeciwko modernizmowi oraz błędnym postawom, które powszechnie widzi się wśród dzisiejszych księży.
Zom2020.01.22 19:28
Czyli episkopat jak sanhedryn 2 milenia temu...
???2020.01.22 19:16
Myślałem że pęknę ze śmiechu jak przeczytałem to dwuczłonowe nazwisko tego niedorzecznika episkopatu. Który człon tego nazwiska to panieńskie?
Marek212020.01.22 19:18
Bo wiadomo że ksiądz to pedał..... Na najbardziej antyklerykalnej stronie trudno by znaleźć tyle wyzwisk pod adresem biskupów co tutaj.....
???2020.01.22 19:38
Jakoś nikt nie wyzywa Abp. Lengi. Jak myślisz dlaczego?
Marek212020.01.22 19:55
Bo rzucający bluzgi na pozostałych biskupów mają mózgi zaklejone obłędem antymasońskim. Bo nie szanują biskupów, a tylko własne antymasońskie fantazje.
???2020.01.22 20:11
Bo każdy na mocy zmysłu wiary wie gdzie leży prawda. Każdy intuicyjnie, również Ty.
Marek212020.01.23 8:59
Tyle że oprócz ekstaz św. Teresy jest jeszcze logika i rozum. A one wskazują, że obrzucanie wyzwiskami biskupów i oskarżanie ich w wszelkie możliwe grzechy nie bardzo pasuje ludziom uważającym się za katolików.
matis892020.01.22 20:15
Bergoglio jest wielbiony i czczony przez lewakoateistów, sodomitów i LZBTGNK jako ich Głowa Watykanu od jego pierwszego dnia i to nawet na katolickich stronach. Więc czemu lewakoateiści macie z tym taki problem skoro od dawna jest to oczywiste.
teresa I2020.01.22 19:04
Abp Lenga jest wierny , Chrystusowi i takich nam potrzeba Pasterzy , nieliczni są godni nosić sutanne.
Bóg Honor Ojczyzna2020.01.22 19:01
Ludzi, którzy sformułowali oszczercze zdanie jakoby Abp. Lenga nie reprezentował Kościoła w Polsce uważam za wyjątkowych sk**rwysynów. Jeden jest Święty i Powszechny Kościół i Abp. Lenga jest jego członkiem jak i każdy ochrzczony. Właśnie podjąłem decyzje o skompletowaniu wszystkich dostępnych książek Biskupa Lengi. Mam bowiem tylko jedną.
KATOLIK2020.01.22 18:54
Zamiast przyłączyć się do stanowiska abp.Lengi nasz szanowny episkopat odcina się od tego wiernego kapłana.. Wstyd panie rzeczniku i wstyd episkopacie. I co takiego złego powiedział abp. Lenga, że episkopat uznał za stosowne odciąć się od niego??Kogo właściwie episkopat Polski reprezentuje? Bo ja identyfikuję się z nauką głoszoną przez abp. Lengę, a nie episkopat i jego rzecznika.
Stanisław Golonka2020.01.22 18:31
Pytanie Towarzysza Rytel Adrianika : Jak to możliwe by arcybiskup nie był członkiem Konferencji Episkopatu Polski? To skąd on się wziął? Jak uzyskał status arcypasterza? Przecież to pokrywa się z niedawno wypowiedzianymi słowami papieża Franciszka,o biskupach-" schizofrenia duszpasterska ". Wydaje mi się, że arcybiskup przejął rolę dawnego radia "Wolna Europa" , które informowało obywateli o tym czego nie mówiła nam władza komunistyczna.
Marek212020.01.22 18:44
Bo był członkiem episkopatu Kazachstanu. Obecnie jest na emeryturze.
KATON STARSZY2020.01.22 18:27
Od dawna pisałem że nasz Episkopat to takie Peło z wiosną i kodziarstwem ,PSL-em razem wziętych.Tylko kasa i łapówki ot ich cała aksjologia.
Marek212020.01.22 18:45
Poza tym męskie dziwki i dzieci. Od razu widać że napisał to Polski Katolik.
stan2020.01.22 18:19
A właśnie - dlaczego tacy biskupi nie mogą być w KEP? I prawdą jest, że w KK są księża prześladowani za prawdziwe słowa, natomiast tacy, którzy sieją zgorszenie - są nietykalni. Hierarchowie, co się z Wami dzieje?
2020.01.22 18:17
Ten biszkopt Lenga to Niemiec?
Karol2020.01.22 19:00
A ty rusek jezdes ni ?
pistoleto2020.01.22 18:16
ponad połowa biskupów kardynałów w PL to kapusie tacy sami jak tw bolek reszta to lewacy i komuniści
stan2020.01.22 18:14
Dlaczego w imieniu biskupów wypowiada się rzecznik KEP. I wreszcie - dlaczego w ważnych sprawach nie wypowiada się Prymas Polski (zawsze był to głos decydujący, a Prymasi byli kapłanami mądrymi i szanowanymi przez wiernych). Zastąpiono urząd Prymasa zbiorową KEP?
Marek212020.01.22 18:42
Od wielu lat.... Dopiero teraz to zauważyłeś? :-)
pistoleto2020.01.22 18:12
lewaccy sukienkowi lewaka paieża jesteście sługami diabła
Jarecki2020.01.22 18:05
R. Adrianik wysilił się - wstyd i hańba ,e mówi takie słowa. A kogo ty reprezentujesz w tym zakłamanym blewackim episkopacie. Jak prawda was boli bo mówi o was zdrajcach Boga. Wasza postawa nie ma nic wspOlnego z nauczaniem Chrystusa tylko masonerii - biada wam zdrajcy szaty was nie obronią . Taki episkopad nam nie potrzebny nadaje sie psu na buty - ZDRAJCY !!!!!!! Opuscie pałace w Polsce i wynoscie się do waszych braci żydow muzumanów tam dla was miejsce...
Czytacz2020.01.22 17:48
Ile razy w jednym dokumencie można pisać że Lenga nie jest członkiem konferencji Episkopatu Polski ? (Niedo)rzeczniku, opamiętaj się !!!!!
Nick2020.01.22 17:27
Ależ czcigodny biskup Lenga nie wprowadza nikogo w błąd, ale właśnie wyprowadza nas z błędów, które to błędy obecnego papiestwa i hierarchii w ogóle, aktywnie albo milcząco podtrzymuje polski episkopat! Otóż wierni Kościoła katolickiego w Polsce nie są tak nierozumni, ale sensus fidei Polaków widzi, gdzie jest prawda, a gdzie fałsz. I chwała Bogu, że jest biskup Lenga! Takiej reakcji można się było spodziewać! Tym większy szacunek dla biskupa Lengi, pasterza prawdziwie zatroskanego o Kościół i wiernych.
Zyga2020.01.22 17:14
Ale będzie i przedstawia większościowe stanowisko Kościoła Polskiego, Brawo Lenga. Czas już żeby niegodni współpracujący z bezpieką: biskupi, arcybiskupi a nawet kardynałowie- wchodzący w skład Episkopatu, odeszli już w cień spokojnej starości i przestali prowadzić nas na manowce żydokomuny czy nawet GRNDER, Byli TW, dziś są heretykami, dość tego. Jędraszewski na Prymasa a Nycz z Komorowskim zające łapać do lasa.
stan2020.01.22 18:30
"Dzięki" takiemu najwyższemu TW rozpętano nagonkę na abp. Wielgusa i w dodatku nie wzięto pod uwagę decyzji papieża Benedykta XVI. To tacy ludzie czynia najwięcej zła w Kościele.
niestety2020.01.22 16:38
Szkoda jest w tym, że takie matoły jak ty - pajacu w koloratce - wydają taki bełkot jako rzecznik przestraszonych nierobów, którzy bardziej troszczą się o swoje stanowiska niż prawdę w Kościele
Marek212020.01.22 16:50
Biskupi muszą dzisiaj bać się przede wszystkim swoich formalnych wyznawców - nienawidzących ich i gardzacych nimi. Nikt nie jest dla episkopatu tak groźny.
Michał2020.01.22 16:38
Osobiście czuję jak mi do tej pory twardy grunt "KOŚCIÓŁ" pod nogami się obsuwa.
Michał Pasierb 2020.01.22 16:20
Cieszmy się,że tego zacnego duszpasterza nie postraszyli ekskomuniką.
2020.01.22 18:16
A must see: https://www.youtube.com/watch?v=Up2VREvRufM
Karol2020.01.22 18:57
Niech tylko sprobuja !
izydor2020.01.22 16:20
Może i abp. Lenga nie należy do Episkopatu ale popiera go i ufają mu miliony polskich i nie tylko katolików, mówi prawdę, jego mowa brzmi,TAK TAK - NIE NIE. Pytanie. To kogo reprezentuje Episkopat Polski ?
Marek212020.01.22 16:31
Żydów i masonów. Szczęśliwy?
Czytacz2020.01.22 17:49
Antychrysta
Anna Miroslaw2020.01.22 16:16
Modlimy sie za Ksiedza Arcybiskupa na wschodnim wybrzezu Ameryki.Pozdrawiamy I dziekujemy za odwage.
PMP2020.01.22 15:55
Ten komunikat to pochlebstwo dla arcybiskupa Lengi.
świętozielski2020.01.22 16:13
Prawda boli
katolik2020.01.22 16:47
Episkopat w Polsce pod wodza Gadeckiego ( z Rysiem antyPolakiem) nie broni katolikow tyko Zydow i Masonow. Wyjatkami (dobrymi biskupami) sa m.in. Jedraszewski i bp Depo.
Tomasz2020.01.22 19:54
Pochlebstwo to nieprawdziwa pochwała inaczej. Chyba nie o to Panu chodziło?
JaKi2020.01.22 15:51
To ten sam biskup Lenga który ostro rozprawiał się m.in. z ks. Wojciechem Lemańskim , ks. Adamem Bonieckim i ojcem Gużyńskim czyli z wrogami Kościoła? Naprawdę ten sam?
Katolik Tradycjonalista2020.01.22 15:47
Rozbija Kościół od środka. Jest opętany. To widać po jego nienawiści do Papieża Franciszka. Episkopat, zróbcie z tym chwastem porządek.
doradca2020.01.22 16:40
zamknij lepiej tego głupawego ryja lewacki śmieciu - zanim ktoś nie uczyni tego
Ewa2020.01.22 17:45
A wprowadzanie pogaństwa do Kościoła, stawianie pogańskich bożków obok Chrystusa eucharystycznego nie rozbija go.
jarecki2020.01.22 18:11
A oto ciemnota się odezwał Wiedza zerowa siedem klas osmy korytarz
JS2020.01.22 18:15
Abp Lenga powinien więcej wzywać do modlitwy za Franciszka. Krytykowanie w nadmiarze jest nie dobre i daje paliwo szatanowi. Martwi mnie pojawiająca się uzewnętrzniająca się wrogość abp Lengi skierowana do Franciszka. Króluj nam Chryste Pozdrawiam
StanPio2020.01.23 8:54
Ty idioto! Módl się za nich!!! Urodziłeś się na Wieczność! Tylko gdzie ją będziesz przeżywał? Jak na razie stoisz pod sztandarem Lucyfera, Belzebuba i Szatana - tej trójcy piekielnej!
Marek212020.01.23 9:10
Nie powtarzaj się. Już to pisałeś do mnie. Wykaż się jakąś inwencją twórczą.
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.01.23 13:06
Stul ryj szatanie.
JS2020.01.22 15:38
Reprezentować można np. jakiś kraj na zawodach ale nie Kościół Powszechny. Abp Lenga jest członkiem a nie reprezentantem Kościoła Katolickiego i KEP tego nie zmieni. Nie ma też znaczenia czy mówi to co mówi w Polsce czy w innym kraju. Ważne jest co mówi. Ważniejsze jest to czego KEP nam nie mówi a my powinniśmy wiedzieć. Króluj nam Chryste Pozdrawiam
2020.01.22 18:14
Oj, Jaśku Sim, naiwnyś jak dziecko we mgle.
Jan Radziszewski2020.01.22 20:27
ot różnica - a ty jesteś głupi
JS2020.01.22 21:46
Mgła otoczyła KEP. Już nie wiedzą co jest prawdą a może i wiedzą ale nie chcą jej ujawniać. Najgorsze jest to, że powtarzają błędy faryzeuszy i uczonych w Piśmie, uważając siebie za jedynych słusznych reprezentantów Boga-Jezusa, w naszym przypadku w Polsce. Będą odpowiadać przed Bogiem za swoje czyny, zaniedbania, słowa, przez które wielu utraciło zbawienie. My też będziemy odpowiadać ale w mniejszej skali. Nikogo nie nazywajmy głupim, bo sami możemy nimi zostać. Króluj nam Chryste Pozdrawiam
Marek212020.01.22 15:32
Jak pięknie widać, że polscy biskupi nie mają dziś sami z siebie żadnego autorytetu u najbardziej zagorzałych katolików. Skoro nie jadą na masonów, żydów, genderowców i elgebetystów to znaczy że są zdrajcami, nie-Naszymi i można ich nie słuchać, można tak sami jak Tuska obrzucać wyzwiskami. Skoro nie mówią PiS-em, skoro nie mówią skrajną endecją to znaczy że żadni z nich katolicy. Nic dziwnego że episkopat siedzi jak mysz pod miotłą i nie zmuszony do tego ostatecznością ani piśnie. Wie, że nic nie znaczy, że głosem KK w Polsce jest Rydzyk a nie oni.
matis892020.01.22 15:40
Nie przejmuj się bo to działa w obie strony :). Z drugiej strony to lewakoateiści i sodomici stali się największymi czcicielami Głowy Watykanu Bergoglio, że już dumnie mówią że to oni są lepszymi wyznawcami Bergoglio od katolików. Nie ma próżni tym bardziej że Bergoglio zlikwidował tym ateizm i zrobił z niego swoich wyznawców :))).
Marek212020.01.22 15:45
Ale tu akurat chodzi o polski episkopat a nie o Franciszka. O biskupów mianowanych przez JPII i BXVI.
ZERR02020.01.22 15:48
Niestety JPII już dawno nie ma między nami, a i Benedykt nie ma władzy, bo by tych pseudobiskupów przywołali do porządku.
Marek212020.01.22 15:58
Czemu pseudo? Bo mają inne poglądy niż Ty? Żaden biskup podczas święceń nie obiecywał że będzie myślał i mówił tylko to co spodoba się ZERRO!
ZERR02020.01.22 16:04
Pseudo - ponieważ zaprzeczają doktrynie katolickiej, jasno opisanej przez Sobory i wielkich Papieży.
Marek212020.01.22 16:30
I ja to mowię - ZERRO. Mnie słuchajcie a nie jakichś tam facetów w śmiesznych ubrankach z koronkamii.
ZERR02020.01.22 20:14
Pies cię trącał
aristotle2020.01.23 9:00
Marek 21, po Twoich wpisach wyraźnie widać, że jesteś tutaj z misją. Jakiś zadaniowiec advocatus diaboli..... Napewno nie kochasz Kościóła..... .... zwykły trol...... ....spadaj....
Marek212020.01.23 9:08
Nie kocham Kościoła, bo bronię biskupów przed szaleństwem nienawiści, która wylała się w tym wątku? Skoro ich bronię to jestem agentem Putina z misją? A więc miłość do Kościoła to obrzucanie biskupów błotem?
matis892020.01.22 15:53
NO ja wiem że lewakoateiści strzelają już tylko pobocznie ślepakami by nie narazić dobrego imienia Głowy Watykanu. Ale tutaj Episkopat służy Bergoglio. A to co mówisz dotyczy nie tylko podrzędnego Głowie Watykanu Episkopatu tylko samego Bergoglio. Katolicy się od niego odwracają a w zamian zyskuje nowych wyznawców lewakoateistów i sodomitów, wyznawców którzy go czczą najbardziej ze wszystkich religii :))). Nie ma pustki ani próżni.
ZERR02020.01.22 15:47
Tak dokładnie znaczy - skoro ktoś "niejedzie", czyli skrycie popiera neokomunę trockistowską, czyli to coś co się zwyczajowo nazywa genderystami, masonami (węglarzami, lucyferianami) albo sektą LGBT, to znaczy że jest zdrajcą, i na pewno nie jest nasz, cokolwiek naszość znaczy. PS. Trudno mówić pisem i jednocześnie endecją, jako że są to postawy całkowicie sprzeczne. Przed wojną sanatorzy, idole pisu, mordowali endeków skrytobójczo a czasem całkiem jawnie.
Marek212020.01.22 15:56
Po tylu latach zrealizowało się to co nie udało się w 1937 gdy tworzono OZN na gruncie nienawiści do wszystkiego spoza globusa Polski, Trockizm? Kolejne magiczne zaklęcie? Elgebetyzm i genderyzm już się znudziły?
ZERR02020.01.22 16:02
Pytasz o trockizm? Może jesteś po prostu pozbawiony elementarnej wiedzy. https://pl.wikipedia.org/wiki/Trockizm Inaczej pisząc - neomarksizm, czyli rewizja marksizmu oparta na Rękopisach Paryskich, często wroga klasycznemu marksizmowi. Pomogło?
Marek212020.01.22 16:06
Wiem co to jest trockizm. Tylko że jedynym trockistą wprowadzającym w Polsce rewolucję permanentną jest akurat Kaczyński.
ZERR02020.01.22 20:12
Nic nie wiesz na temat trockizmu. Trzeba być mocnym głąbem, aby paleosocjalistę kaczyńskiego nazwać trockistą.
Marek212020.01.23 8:57
Wybacz, ale talmudyczne rozważania nad różnicami między trockizmem a paleosocjalizmem jasno wskazują na to że jesteś Żydem. I to co najmniej wyszkolonym w jesziwie synem rabina :-)
Swata2020.01.22 16:25
Oprócz Rękopisów Paryskich proponuje powołąć się jeszcze na Protokoły Mędrców Syjonu :)
Bystry.2020.01.22 15:28
Przecież jest Polskim Arcybiskupem, ciekawe komu nacisnął na odcisk?
Marek212020.01.22 15:41
Jest emerytowanym biskupem z Kazachstanu. Polakiem z pochodzenia i obecnie z miejsca zamieszkania, ale nie z przynależności do polskiego episkopatu.
aristotle2020.01.23 8:50
Brawo!!!!!! Dobre wnioskowanie....
eko - loszka2020.01.22 19:07
Masonerii w Episkopacie polskim
matis892020.01.22 15:27
Duch Fałszywego Proroka Bergoglio Nie Katolika zawitał po Niemczech też w Polsce jak widać. Lewaccy słudzy Bergoglio rugują prawych, wiernych, głoszących prawdę kapłanów którzy nie idą z duchem świata jaki głosi Bergoglio. Czym abp Lenga wprowadza w błąd już nie powiedziano bo tak robią oszuści. Zarzucić coś i nie powiedzieć co, nie wyjaśnić. Pewnie nie spodobała się wzmianka o masonerii w KK.
katolik2020.01.22 15:25
Powiedział prawdę że masoni doprowadzili do tego co dziś mamy, również w Kościele Katolickim i nie zmienia tego w żaden sposób wypowiedź rzecznika KEP, to widać na każdym kroku wielu hierarchów Kościoła otwarcie głosi poglądy sprzeczne z doktryną KK. i wiarą, księża cz proboszczowie w wielu kościołach katolickich wprowadzają zmiany, skraca się obrzęd Najświętszej Ofiary JHS, liturgii, pomija wiele modlitw, modernizm niszczy od środka KK., a wszystko to postępuje po Soborze Watykańskim II z coraz większą mocą, a wielu wiernych nie zawsze zdaje sobie z tego sprawę i są prowadzeni jak ślepcy do...no właśnie gdzie?
!!! 2020.01.22 15:25
to tylko potwierdza słowa Abp Lengi
raz sierpem raz młotem w masonerię kościelną2020.01.22 19:04
Dokładnie!
Marek212020.01.22 15:24
Jaka szkoda, a tylu już go tutaj pokochało! Wniosek wysnują prosty: dintojra biskupów-masonów :-)
StanPio2020.01.23 8:58
Jaka szkoda? Ty idioto! Módl się za nich!!! Urodziłeś się na Wieczność! Tylko gdzie ją będziesz przeżywał? Jak na razie stoisz pod sztandarem Lucyfera, Belzebuba i Szatana - tej trójcy piekielnej!
Marek212020.01.23 9:05
Dlatego że bronię w tym wątku biskupów przed oskarżeniami o masoństwo, żydostwo, złodziejstwo, pedalstwo i inne grzechy główne? Za to stoję pod sztandarem Lucyfera? Ciekawa wizja chrześcijaństwa........
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.01.23 13:02
Właśnie dlatego. A wizje chrześcijaństwa, to ty masz porządnie poyebane,